Eh..zo werkt het dus niet. Een debit Card is een debit Card en een credit Card een creditcard.Verwijderd schreef op Monday 20 May 2019 @ 20:19:
[...]
Dat is toch ook zo, ja een debet Creditcard is dezelfde transactie als een echte credit card. Alleen bij een credit card koop je op de pof, je betaald eenmaal per maand en je hebt een bepaalde credit range. Bij zo'n debet variant moet het geld wat je wilt besteden op de rekening staan. Als je dat niet erg vindt dan ben je beter af met zo'n N26 Debet Creditcard kaart, dan betaal je in het buitenland tenminste niet die 1,5/2.0% koersopslag.
Je snapt dat het hij het juist heeft over dat Debit en Credit het tegenovergestelde zijn en dat een Debet Creditcard niet bestaat?Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:19:
[...]
Dat is toch ook zo, ja een debet Creditcard is dezelfde transactie als een echte credit card. Alleen bij een credit card koop je op de pof, je betaald eenmaal per maand en je hebt een bepaalde credit range. Bij zo'n debet variant moet het geld wat je wilt besteden op de rekening staan. Als je dat niet erg vindt dan ben je beter af met zo'n N26 Debet Creditcard kaart, dan betaal je in het buitenland tenminste niet die 1,5/2.0% koersopslag.
Het systeem Mastercard kan zowel op Credit zijn of te wel je betaalt niet direct zelf, maar de bank. Mastercard kan ook Debet zijn, je betaalt met je eigen geld.
Daarnaast heeft die koersopslag niets te maken met het typekaart.
... na de zomer
Verwijderd
Want?JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:24:
[...]
Eh..zo werkt het dus niet. Een debit Card is een debit Card en een credit Card een creditcard.
Een debet betaal kaart is een speciale Maestro betaling, een Mastercard CC betaling is een nou Mastercard
Debet of Credit hebben niks met het systeem te maken.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:26:
[...]
Want?
Een debet betaal kaart is een speciale Maestro betaling, een Mastercard CC betaling is een nou Mastercard
Het systeem - Mastercard, Maestro, Visa etc
Credit - Je leent geld en betaalt het op 1 moment in de maand terug met rente,
Debet - Je betaalt met het geld dat je hebt.
... na de zomer
Verwijderd
Ja principe is exact hetzelfde, bij CC is het je credit limiet minus je uitgaven = bestedingswaarde, de andere is het je saldo minus bedrag wat je wilt betalen.Uffje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:26:
[...]
Je snapt dat het hij het juist heeft over dat Debit en Credit het tegenovergestelde zijn en dat een Debet Creditcard niet bestaat?
Het systeem Mastercard kan zowel op Credit zijn of te wel je betaalt niet direct zelf, maar de bank. Mastercard kan ook Debet zijn, je betaalt met je eigen geld.
Daarnaast heeft die koersopslag niets te maken met het typekaart.
Dat zeg ik ook niet, zeg alleen als je geen problemen hebt met een Debit Creditcard en dan die specifiek van Bunq dan ben je goedkoper uit met N26.
Verwijderd
Ja wie zegt van wel danUffje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:28:
[...]
Debet of Credit hebben niks met het systeem te maken.
Het systeem - Mastercard, Maestro, Visa etc
Debet - Je betaalt met het geld dat je hebt.

NeuUffje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:28:
[...]
Haters everywhere but I don’t really care
Komt de verwarring niet door de "prepaid" credit cards die tegenwoordig te koop zijn? Een soort van debet.
Verder misschien ook wel offtopic.
Be small, act BIG.
Verwijderd
Alleen de privacy voorwaarden is een stuk minder, maar wel gratis😀bing69 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:31:
[...]
Hij valt tegen die app Pass4Wallet is gratis en beter
Je moet alleen even kijken als je via Apple Pay een betaling doet vanuit je Wallet of die dat ook logt.
Die rente betaal je alleen maar indien je het gespreid terug wilt betalen over meerdere maanden. Dit kun je aan- of uitzetten.Uffje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:28:
[...]
Bij mijn creditcard wordt het volledige openstaande bedrag in 1x per maand in 1x afgeschreven. Zonder rente.
Ik vind het belachelijk om gespreid terug te betalen en nog geld toe moet leggen, terwijl ik het bedrag gewoon op mijn rekening heb staan.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Eh...een mastercard debit kaart is eenzelfde soort transactie als een maestro betaling, alleen via het mastercard netwerk. Wat het niet gelijk een creditcard transactie maakt. Daarnaast is een credit kaart ook niet een kaart waarmee je aan het eind van de maand het volledige bedrag inlost, dat heet als ik het goed heb weer een charge card (zoals ook Amex ze voert). Bij een credit kaart zit dus een kredietovereenkomst en die betaal je dus niet (standaard) aan het eind van de maand helemaal terug.Verwijderd schreef op Monday 20 May 2019 @ 20:26:
[...]
Want?
Ook dat zijn gewoon credit cards....is geen soort van debit. Want ook op je creditcard kun je gewoon 'geld storten'. De betalingen gaan dan eerst van dat tegoed af, maar dat maakt het niet gelijk een debit kaart.thaMini schreef op Monday 20 May 2019 @ 20:44:
Komt de verwarring niet door de "prepaid" credit cards die tegenwoordig te koop zijn? Een soort van debet.
Volgens mij kun je dat niet zomaar aan of uit zetten. Want als je dus gespreid kunt betalen, dan komt er een BKR check en een registratie bij diezelfde instantie. Bij een charge card (waar je dus aan het eind van de maand alles betaald) heb je dat dus niet. Ik heb twee credit cards (charge cards) en beide staan niet bij het BKR geregistreerd.Jeroen O schreef op Monday 20 May 2019 @ 21:07:
[...]
Die rente betaal je alleen maar indien je het gespreid terug wilt betalen over meerdere maanden. Dit kun je aan- of uitzetten.
Bij mijn creditcard wordt het volledige openstaande bedrag in 1x per maand in 1x afgeschreven. Zonder rente.
Ik vind het belachelijk om gespreid terug te betalen en nog geld toe moet leggen, terwijl ik het bedrag gewoon op mijn rekening heb staan.
[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 20-05-2019 21:33 ]
Ik denk ook dat de reden dat een debet card goedkoper is, omdat iedereen gegarandeerd zn geld krijgt. Bij een creditcard kan je nog weer dingen terugdraaien etc. Daar moet toch iemand voor betalen..
Wat je zegt klopt wel.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:31:
[...]
Volgens mij kun je dat niet zomaar aan of uit zetten. Want als je dus gespreid kunt betalen, dan komt er een BKR check en een registratie bij diezelfde instantie. Bij een charge card (waar je dus aan het eind van de maand alles betaald) heb je dat dus niet. Ik heb twee credit cards (charge cards) en beide staan niet bij het BKR geregistreerd.
Toen ik mijn credit card (mastercard bij ING) aanvroeg, kreeg ik daar automatisch gespreid terug betalen bij inclusief BKR registratie.
Maar aangezien ik alleen iets koop indien ik het kan betalen, heb ik die voorziening helemaal niet nodig. Dus dat gespreid terug betalen heb ik uit laten zetten en toen kreeg ik vervolgens een brief dat mijn BKR registratie ook weer is komen te vervallen.
Een beetje vreemd, want je betaalt nog steeds met geleend geld en de kans dat je het niet in één keer terug kan betalen is groter dan dat je het niet in termijnen terug kunt betalen.
Waarschijnlijk is het wel weer in te schakelen, maar zal dit een nieuwe BKR registratie opleveren. Dus ‘zomaar’ was wellicht niet de juiste woordkeuze.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Jawel, dat zijn debitcards.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:31:
[...]
Ook dat zijn gewoon credit cards....is geen soort van debit. Want ook op je creditcard kun je gewoon 'geld storten'. De betalingen gaan dan eerst van dat tegoed af, maar dat maakt het niet gelijk een debit kaart.
Het blijft super simpel. Bij een creditcard krijg je een (tijdelijke) lening van de bank. Bij een debitcard moet je eerst saldo hebben en leen je geen geld van de bank (tenzij je bankrekening in de min kan, maar dat is een krediet op de betaalrekening - niet perse op de kaart.). Meer is er niet aan.
Dat kan bij een debit MasterCard ook. Sterker nog, bij Maestro online kan het ook.ChrisM schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:35:
Ik denk ook dat de reden dat een debet card goedkoper is, omdat iedereen gegarandeerd zn geld krijgt. Bij een creditcard kan je nog weer dingen terugdraaien etc. Daar moet toch iemand voor betalen..
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hij heeft het over creditcards waarop je positief saldo opbouwt, dit kan bij oa. ING en ANWB. Bij ICS kaarten betalen ze zelfs rente.
offtopic:
@JackSparrow ik betaalde mijn credit card direct af door automatische incasso.
Meestal was dit tussen de 3e en 6e van de maand en heb nooit een periode niet kunnen betalen.
Afgelopen augustus mijn huis gekocht maar kan je vertellen dat ik de credit card moest stop zetten. Er zat namelijk een "positieve BKR" op, alles netjes betaald maar er was de mogelijkheid om het om te zetten naar gespreid betalen.
Stop gezet, bevestiging opgestuurd maar hypotheek verstrekker, hypotheek goedgekeurd en de CC weer aangevraagd bij dezelfde bank
Meestal was dit tussen de 3e en 6e van de maand en heb nooit een periode niet kunnen betalen.
Afgelopen augustus mijn huis gekocht maar kan je vertellen dat ik de credit card moest stop zetten. Er zat namelijk een "positieve BKR" op, alles netjes betaald maar er was de mogelijkheid om het om te zetten naar gespreid betalen.
Stop gezet, bevestiging opgestuurd maar hypotheek verstrekker, hypotheek goedgekeurd en de CC weer aangevraagd bij dezelfde bank

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Het feit dat er meerdere systemen zijn per merk vind ik vrij ouderwets: Maestro en MasterCard; Visa en V-Pay Het zou mooi zijn als methoden als Apple Pay en Google Pay dit vereenvoudigen. Dit zou kunnen door, als Apple Pay eenmaal is ingeburgerd, dat de bank de kaarten eenzijdig aanpast.
Famous schreef op Monday 20 May 2019 @ 22:05:
offtopic:
offtopic:
Maar die 'positieve BKR' is dan niet in te zien als klant? Of zou die ook in een overzicht staan waar je inzage in kunt krijgen?
Tja..ik heb twee charge cards en ga die dus neit stop zetten als ik ooit mijn huis wil verkopen..dan maar een minder hoge hypotheek
Maar die 'positieve BKR' is dan niet in te zien als klant? Of zou die ook in een overzicht staan waar je inzage in kunt krijgen?
Tja..ik heb twee charge cards en ga die dus neit stop zetten als ik ooit mijn huis wil verkopen..dan maar een minder hoge hypotheek
JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:15:
[...]
offtopic:
offtopic:
Wilde het huis echt en moest al bijleggen van spaarrekening naast de standaardkosten (alleen gekocht) dan maar maandje zonder cc.
Ik heb overigens bij BKR mijn gegevens opgevraagd gezien ik dezelfde vorm nu weer hebt, cc met automatische incasso wat dus een positieve BKR zou zijn.
Dat is nu zon drie of vier weken geleden maar heb nog niets gehoord..
Wilde het huis echt en moest al bijleggen van spaarrekening naast de standaardkosten (alleen gekocht) dan maar maandje zonder cc.
Ik heb overigens bij BKR mijn gegevens opgevraagd gezien ik dezelfde vorm nu weer hebt, cc met automatische incasso wat dus een positieve BKR zou zijn.
Dat is nu zon drie of vier weken geleden maar heb nog niets gehoord..
Op de zaak gebruiken wij ook Mollie voor de shop. Had even snel gespiekt voor Apple Pay maar als je voor de informatie wilde doorklikken kwam ik op een 404 uit.
Dat blijft een credit card omdat je negatief saldo kan hebben als je wil. Dat je ook een positief saldo kan hebben maakt geen verschil in dat gegeven. Een prepaid “credit card” wat hij benoemde is dus ook gewoon een debit card; je moet eerst saldo hebben voor het werkt. Bij een credit card is dat niet noodzakelijk. Dat is het verschil tussen credit en debit. (Op wat extra services na, veel credit cards hebben aankoopverzekeringen; maar dat staat los van het type card (immers bieden sommige vendors dat ook aan op debit cards, al vragen ze daar vaak een jaarlijkse kaartbijdrage voor dus is het een soort van sigaar uit eigen doosVinnienerd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Hij heeft het over creditcards waarop je positief saldo opbouwt, dit kan bij oa. ING en ANWB. Bij ICS kaarten betalen ze zelfs rente.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
Ik ben zeer benieuwd wanneer ik Apple Pay kan gebruiken.
https://www.onemorething.nl/2019/05/mollie-apple-pay/
En ik hoop dat grote spelers als bol.com en Coolblue (vast niet) ook deze dienst gebruiken.
En ik hoop dat grote spelers als bol.com en Coolblue (vast niet) ook deze dienst gebruiken.
Het gaat al de hele tijd over Mollie. Oud nieuws.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 01:23:
Ik ben zeer benieuwd wanneer ik Apple Pay kan gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hongarije en Luxemburg nu live: https://9to5mac.com/2019/...and-luxembourg-apple-pay/
Verwijderd
En die kwamen 10 mei in de beta-config erbij. Nederland dan toch gewoon 1 juni? Of gewoon een weekje later op 28 mei?
Heb dit ooit voor elkaar gekregen met Passmaker.nlJDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Zo jammer alleen dat de Bonuskaart niet aan je Wallet kan worden toegevoegd. Ik zit nu altijd te klooien met Stocard/Appie app en daarna de Wallet. Ach ja, first world ... ?
Maar dat bestaat niet meer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Een uitrol op zaterdag lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor 1 juni zal het hem ook niet worden volgens de voorwaarden die pas vanaf 1 juni gelden. Ze kunnen het natuurlijk vervroegen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. 4 juni lijkt mij het meest logisch.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:03:
En die kwamen 10 mei in de beta-config erbij. Nederland dan toch gewoon 1 juni? Of gewoon een weekje later op 28 mei?
4 juni lijkt mij ook het meest waarschijnlijke. Dag na de WWDC keynote.
En dat is een dinsdag.
En dat is een dinsdag.
[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 21-05-2019 07:15 ]
Verwijderd
2 weekjes wachten nogRivanov schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:15:
4 juni lijkt mij ook het meest waarschijnlijke. Dag na de WWDC keynote.
En dat is een dinsdag.
Verdorie, moet ik Bunq bijvullen 
Nouja, dan maar ouderwets een kaartje pakken.
Zeg Bunq wel vast op, lang kan het niet meer duren
Nouja, dan maar ouderwets een kaartje pakken.
Zeg Bunq wel vast op, lang kan het niet meer duren

Ik heb mijn bonuskaart in m'n Today View / Widget scherm. Werkt perfect en is sneller bij de hand dan de Wallet app of welke andere app dan ook.JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Zo jammer alleen dat de Bonuskaart niet aan je Wallet kan worden toegevoegd. Ik zit nu altijd te klooien met Stocard/Appie app en daarna de Wallet. Ach ja, first world ... ?
Komt omdat de bonuskaart een barcode gebruikt die niet ondersteund wordt door Wallet.JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Ik kan vanuit Stocards kaarten aan m'n wallet toevoegen, onder aan de kaart staat 'Deel Kaart' als deze een geschikte barcode heeft komt de optie 'Voeg toe aan wallet'. Enige nadeel is dat ik nu in de wallet app niks meer kan scannen/toevoegen (met regio Nederland).
Kaarten die ik via Stocards toegevoegd heb aan m'n wallet zijn:
- Mediamarkt
- Makro
- Hunkenmoller (pasje van vrouwlief
)
- Emte
- Boerenbond
[ Voor 19% gewijzigd door Noctonix op 21-05-2019 09:33 ]
Je hebt ook geen moer aan die stocard pasjes in de wallet.
Er staat namelijk op de Apple Watch niet bij de kaart waar hij van is.
Er staat alleen bovenin Stocard en het kaartnummer.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ah geen idee, heb geen Apple Watch. Zie dat je ook Apps hebt als Pass2U Maar om nu te betalen om je pasjes in de wallet app te vrotten.. Ik blijf voorlopig Stocards wel gebruiken.. werkt tot nu toe het beste en helemaal met die widgetrimave schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:44:
Je hebt ook geen moer aan die stocard pasjes in de wallet.
Mollie stuurt zojuist een mail over activatie AP.
"Hoe activeer ik Apple Pay?
Er zijn twee mogelijkheden:
- Bied je creditcard al aan als betaalmethode? Dan kun je Apple Pay activeren en dien je akkoord te gaan met de voorwaarden van Apple Pay. Activeer het in je Dashboard.
- Heb je nog geen creditcard als betaalmethode? Dan dien je die eerst te activeren. Daarna kun je Apple Pay activeren en dien je akkoord te gaan met de voorwaarden van Apple Pay. Activeer het in je Dashboard."
"Wat zijn de kosten van Apple Pay?
De kosten die je betaalt zijn afhankelijk van de kaart die je klant gebruikt. Er zijn voor jou als ondernemer geen extra kosten verbonden aan het gebruik van Apple Pay."
- Bied je creditcard al aan als betaalmethode? Dan kun je Apple Pay activeren en dien je akkoord te gaan met de voorwaarden van Apple Pay. Activeer het in je Dashboard.
- Heb je nog geen creditcard als betaalmethode? Dan dien je die eerst te activeren. Daarna kun je Apple Pay activeren en dien je akkoord te gaan met de voorwaarden van Apple Pay. Activeer het in je Dashboard."
De kosten die je betaalt zijn afhankelijk van de kaart die je klant gebruikt. Er zijn voor jou als ondernemer geen extra kosten verbonden aan het gebruik van Apple Pay."
Goed nieuws van Mollie! Adyen heeft ook al een werkende Apple Pay integratie toch?
Jeuj. Net m'n eerste Apple Pay betaling gedaan bij Kruidvat (via m'n Bunq account). 
Deze week krijg ik de spullen binnen voor m'n nieuwe ING rekening en hopelijk over twee weken dan ook native met Apple Pay betalen.
Deze week krijg ik de spullen binnen voor m'n nieuwe ING rekening en hopelijk over twee weken dan ook native met Apple Pay betalen.
Yes maar niet zo gelikt als Mollie.Forte schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:46:
Goed nieuws van Mollie! Adyen heeft ook al een werkende Apple Pay integratie toch?
Dat weet ik, ik stipte alleen even aan dat je geld kan "storten" op een cc en daarmee positief saldo kan opbouwen. Zelfs met een charge card blijft het een creditcard met alle voorwaarden. Dus protip voor mensen die lang naar het buitenland gaan: stort gewoon geld op die kaart en je hebt van de limiet geen last.WhatsappHack schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:41:
[...]
Dat blijft een credit card omdat je negatief saldo kan hebben als je wil. Dat je ook een positief saldo kan hebben maakt geen verschil in dat gegeven. Een prepaid “credit card” wat hij benoemde is dus ook gewoon een debit card; je moet eerst saldo hebben voor het werkt. Bij een credit card is dat niet noodzakelijk. Dat is het verschil tussen credit en debit. (Op wat extra services na, veel credit cards hebben aankoopverzekeringen; maar dat staat los van het type card (immers bieden sommige vendors dat ook aan op debit cards, al vragen ze daar vaak een jaarlijkse kaartbijdrage voor dus is het een soort van sigaar uit eigen doos))
Waar zie je dat pay icoontje precies? Is dat trouwens in-app of de web variant?Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:57:
Jeuj. Net m'n eerste Apple Pay betaling gedaan bij Kruidvat (via m'n Bunq account).
Wat bedoel je precies? Ik heb met Apple Pay betaald in de fysieke winkel van het Kruidvat hier in Eindhoven.Ocirina schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:18:
[...]
Waar zie je dat pay icoontje precies? Is dat trouwens in-app of de web variant?
[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 21-05-2019 13:32 ]
Hmmm, ik heb je post verkeerd gelezen. Het betreft een in-store payment met een terminal.
[ Voor 11% gewijzigd door Ocirina op 21-05-2019 13:41 ]
Verwijderd
Eerste keer is magisch he met Apple Pay betalen he?Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:57:
Vooral met een Apple WatchVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:37:
[...]
Eerste keer is magisch he met Apple Pay betalen he?
Had betaald via m'n iPhone.. wilde niet staan hannessen met m'n Apple Watch. 
Stond nogal een rij namelijk..
Betalen via de Apple Watch werkt ook wanneer je je iPhone niet bij hebt toch? Of moet je iPhone wel altijd in de buurt zijn om met je Apple Watch te kunnen betalen via Apple Pay.
Betalen via de Apple Watch werkt ook wanneer je je iPhone niet bij hebt toch? Of moet je iPhone wel altijd in de buurt zijn om met je Apple Watch te kunnen betalen via Apple Pay.
Nope, heb soms wel eens tijdens het hardlopen mijn telefoon niet mee en reken gewoon een koffie af zonder zorgen :-)Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:09:
Had betaald via m'n iPhone.. wilde niet staan hannessen met m'n Apple Watch.
Je bedoelt dat je dan direct genezen bent en voortaan gewoon de telefoon pakt?
Klopt ja
Hmm, moet hem regelmatig nogmaals aanbieden. Maar, ik betwijfel of dat aan het apparaat of mijn watch ligt. Overigens is mijn watch een series 0, dus ik verwacht dat laatste..Famous schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:39:
[...]
Je bedoelt dat je dan direct genezen bent en voortaan gewoon de telefoon pakt?
Klopt ja
Bedoel meer dat het echt onhandig is, als je hem links draagt.Ocirina schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:54:
[...]
Hmm, moet hem regelmatig nogmaals aanbieden. Maar, ik betwijfel of dat aan het apparaat of mijn watch ligt. Overigens is mijn watch een series 0, dus ik verwacht dat laatste..
en dan bedoel ik de Watch
Ik draag mijn Watch ook links en vind het helemaal niet onhandig om met een Watch te betalen. Je hoeft je arm echt niet helemaal om te draaien, he? Even erboven houden is voldoende. Net zoals mensen die hun pinpas echt tegen de lezer aanduwen.

Je kan ook aan de andere kant van de NFC-lezer je Apple Watch er tegenaan houden.Dennisweb schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:36:
Ik draag mijn Watch ook links en vind het helemaal niet onhandig om met een Watch te betalen. Je hoeft je arm echt niet helemaal om te draaien, he? Even erboven houden is voldoende. Net zoals mensen die hun pinpas echt tegen de lezer aanduwen.
Dus aan de linkerkant van de numerieke toetsen op de pinautomaat.
Ehh, dat geldt alleen als je een LTE Watch hebt met een actieve verbinding of als je wifi verbinding hebt. Zonder iPhone in de buurt en zonder dataverbinding kan je niet met je Watch betalen.JDFS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:37:
[...]
Nope, heb soms wel eens tijdens het hardlopen mijn telefoon niet mee en reken gewoon een koffie af zonder zorgen :-)
Edit: I stand corrected. Raar, want het lukte mij niet om een betaling te doen zonder verbinding. Dacht dat het daar aan lag.
[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 21-05-2019 15:51 ]
PSN: Sluuz
Apple Pay heeft geen internet nodig. Dat geldt voor zowel de Apple Watch als iPhone. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT205547Sluuz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:46:
[...]
Ehh, dat geldt alleen als je een LTE Watch hebt met een actieve verbinding of als je wifi verbinding hebt. Zonder iPhone in de buurt en zonder dataverbinding kan je niet met je Watch betalen.
Klopt. Je kan de Apple Watch dan ook gebruiken zonder iPhone om mee te betalen. De Apple Watch heeft dan ook zijn eigen Wallet met de kaart erin.MelvinW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Apple Pay heeft geen internet nodig. Dat geldt voor zowel de Apple Watch als iPhone. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT205547
Je zegt het alsof het een feite is. Beetje valse informatie.Sluuz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:46:
[...]
Ehh, dat geldt alleen als je een LTE Watch hebt met een actieve verbinding of als je wifi verbinding hebt. Zonder iPhone in de buurt en zonder dataverbinding kan je niet met je Watch betalen.
De Apple Watch en iPhone doen helemaal niks qua connectiviteit behalve een hash van de CVC code en kaartnummer versturen naar de terminal, en de terminal zegt akkoord of niet akkoord.
Je hebt GEEN internet nodig voor betalingen. Je Apple Watch kan ook gewoon betalen ZONDER iPhone, zelfs de Series 0.
[ Voor 46% gewijzigd door xoniq op 21-05-2019 15:50 ]
Nodig je graag eens uit om hier bij de bakker te komen betalen met je AW.Dennisweb schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:36:
Dat was mijn eerste keer met de Watch en tevens de laatste
Ding staat gewoon veels te hoog en dan is het niet prettig om met je pols te betalen.
Je moet hem ook erboven houden, redelijk dichtbij.
Bij de AH heb ik standaard de telefoon al in mijn hand voor de AH bonuskaart.
Ik begrijp al die 'haters' ook niet. Betalen met de Watch is echt magic....vinden kassa-personen ook vaak trouwens.
Heb m'n post aangepast, was in de veronderstelling dat het zo was na mislukte betalingen. Mea culpaxoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Je zegt het alsof het een feite is. Beetje valse informatie.
De Apple Watch en iPhone doen helemaal niks qua connectiviteit behalve een hash van de CVC code en kaartnummer versturen naar de terminal, en de terminal zegt akkoord of niet akkoord.
Je hebt GEEN internet nodig voor betalingen. Je Apple Watch kan ook gewoon betalen ZONDER iPhone, zelfs de Series 0.
PSN: Sluuz
Ach, ik denk verduidelijk het in ieder geval even op de feiten (eigen ervaringSluuz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:52:
[...]
Heb m'n post aangepast, was in de veronderstelling dat het zo was na mislukte betalingen. Mea culpa
Sluuz schreef op Tuesday 21 May 2019 @ 15:52:
[...]
Heb m'n post aangepast, was in de veronderstelling dat het zo was na mislukte betalingen. Mea culpa
Ik kan niet meer op 2 handen tellen inderdaad hoevaak ik al kassa-mensen een verbaasde opmerking heb horen maken dat ik met mijn watch betaal.JackSparrow schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:52:
[...]
Betalen met de Watch is echt magic....vinden kassa-personen ook vaak trouwens.
Overigens ook wel een aantal met een soort-van-afgunst (jaloezie?) dat ik met mijn Watch betaal
Mooiste is als je dan je spullen pakt en tijdens het weglopen zeg, Werk ze nog!Mar.tin schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:09:
[...]
Ik kan niet meer op 2 handen tellen inderdaad hoevaak ik al kassa-mensen een verbaasde opmerking heb horen maken dat ik met mijn watch betaal.
Overigens ook wel een aantal met een soort-van-afgunst (jaloezie?) dat ik met mijn Watch betaal
Dan blijft het even stil tot je de dubbele 'piep bevestiging' hoort en roepen ze iets terug
Gezien het feit dat mijn saldo op de Bunq niet aangevuld wordt door salaris, wacht ik altijd wel even keurig tot t dat doet.Famous schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:13:
[...]
Mooiste is als je dan je spullen pakt en tijdens het weglopen zeg, Werk ze nog!
Dan blijft het even stil tot je de dubbele 'piep bevestiging' hoort en roepen ze iets terug
Heb al een paar keer gehad dat ik nét geen saldo meer had.
En omdat ik mijn ING pas nooit meer meesleep, moet ik dan eventjes aanvullen haha.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 21-05-2019 16:18 ]
Ik denk meer een soort wantrouwen omdat ze het niet kennen.Mar.tin schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:09:
[...]
Ik kan niet meer op 2 handen tellen inderdaad hoevaak ik al kassa-mensen een verbaasde opmerking heb horen maken dat ik met mijn watch betaal.
Overigens heb ik het idee dat betalen met de Apple Watch makkelijker/sneller gaat dan de iphone (watch 3 & iphone 7)
Dat 'verbazen' blijft bij mij ook een ding, overal waar ik wordt betaald heb je reacties als "Oh kan dat tegenwoordig ook?" of "Nice! Wat vet!" enz. Ik heb het idee dat ik in mijn regio de enige ben die ooit met de AW betaald al weken, krijg het elke dag wel te horen die verbazing. Afgunst nog niet meegemaakt, wel de vraag hoe dat werkt enz.Mar.tin schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:09:
[...]
Ach het is wel grappig, dat ze stuk voor stuk kijken alsof je kan toveren.
Het zou ook al raar zijn als dat wel zo was, want dan zou je pinpas dus ook een internetverbinding nodig hebben voor een betaling.MelvinW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Apple Pay heeft geen internet nodig. Dat geldt voor zowel de Apple Watch als iPhone. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT205547
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Keken ze toen ook "met een soort-van-afgunst (jaloezie?)"?Mar.tin schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:18:
Heb al een paar keer gehad dat ik nét geen saldo meer had.
En omdat ik mijn ING pas nooit meer meesleep, moet ik dan eventjes aanvullen haha.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik meen dat ook ergens gelezen te hebben, iets met tokens en iCloud en blabla - maar voor zover ik kan zien is dat enkel voor de eerste setup (token genereren en de details naar iCloud knallen). Zelfs dat kan mogelijk zonder iPhone zolang je Watch maar verbonden is met WiFi.JackSparrow schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:54:
[...]
Daarom is het ook zo magisch...ik geloof dat er wel een 'maximum' aan zit ofzo, aan het aantal keren dat je kunt betalen zonder dat de foon en watch bij elkaar in de buurt zijn. Maar dat baseer ik puur op horen zeggen....en niet op feiten of ervaring.
Op zich wel ideaal, die pasjes van de ING zijn altijd zo snel stuk.... ik zit aan pasje nr. 16. In 11 jaar.
Apple Pay is now available in Hungary and Luxembourg
https://www.idownloadblog...nches-hungary-luxembourg/
https://www.idownloadblog...nches-hungary-luxembourg/
[ Voor 26% gewijzigd door xoniq op 21-05-2019 17:59 ]
Mail niet gehad, maar heb het al wel geactiveerd. Ben benieuwd. Onze klandizie zijn 99,999% vrouwen en de gemiddelde leeftijd is 45+ dus ik denk dat er niet veel gebruik van gemaakt wordt.Famous schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:24:
Mollie stuurt zojuist een mail over activatie AP.
Maar qua kosten is het niet meer dan een CC of Maestro dus het activeren is een kleine moeite.
Zucht...
Het is een bepaalde blik en een toon waarop iemand zijn verbazing uit.matthijst schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:12:
[...]
Keken ze toen ook "met een soort-van-afgunst (jaloezie?)"?
Laast bij een fastfoodrestaurant kwam ik nog een ijsje halen en toen vroeg het meisje of ik alweer met mijn horloge ging betalen...
Maargoed,
Apple Pay, love it.

De reclame voor Apple Pay is er in ieder geval al!
Scoop: Dit wordt de reclamespot van ING voor Apple Pay: https://www.iculture.nl/nieuws/apple-pay-reclame-ing-gelekt/
Scoop: Dit wordt de reclamespot van ING voor Apple Pay: https://www.iculture.nl/nieuws/apple-pay-reclame-ing-gelekt/
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Verwijderd
Het kan nu echt niet meer lang duren. 4 juni gaat het gebeuren.jdiezrequejo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:33:
De reclame voor Apple Pay is er in ieder geval al!
Vast al wel eerder, vaak is er zat op zon nacht een onderhoud bij de app van ING
Ik hou het op volgende week al
[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2019 19:55 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Mel33 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:22:
Vast al wel eerder, vaak is er zat op zon nacht een update bij de app van ING
Denk 't niet.MelvinW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:12:
Een uitrol op zaterdag lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor 1 juni zal het hem ook niet worden volgens de voorwaarden die pas vanaf 1 juni gelden. Ze kunnen het natuurlijk vervroegen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. 4 juni lijkt mij het meest logisch.
Verwijderd
Echt niet, waarom? Nieuwe voorwaarden gaan 1 juni pas in. Zie posts in dit topic. 4 juni is meest logische datum aangezien alleen op dinsdag tot nu toe Apple Pay launches zijn.Mel33 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:22:
Vast al wel eerder, vaak is er zat op zon nacht een update bij de app van ING
Volgende week is niet logisch, de dinsdag na WWDC heel logisch
Nog 14 dagen wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 19:39 ]
Of ING update de voorwaarden met een eerdere datum
Verwijderd
Waarom zouden ze? Dan is het 28 mei. Maar gaat niet gebeuren, ze willen eerst alles goed testen eer het live gaat met de beta testers
Wat valt te testen
Het was alleen een ‘true’ die aangepast moest worden.
‘Logisch’ zal het wel niet gaan, zal mij niet verbazen, ik zei het al eerder dat het nog 2 week zal duren.
Ik hou het op volgende week. Waarom wachten
Zou leuk zijn als ING met mij meeleest, danku
‘Logisch’ zal het wel niet gaan, zal mij niet verbazen, ik zei het al eerder dat het nog 2 week zal duren.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Polletje houden, het is 28 mei of 4 juni hahaMel33 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:50:
Wat valt te testen
Heb nog 3 weken Bunq premium trial, als het maar komt binnen 3 weken vind ik het goed
Maandag hebben we het, let maar op
Haha ja pol
Haha ja pol
Uiteindelijk is het Apple die die beslissing maakt en als zij een datum besloten hebben dan is de kans heel klein dat ze daarvan gaan afwijken.Mel33 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:50:
Wat valt te testen
Zou leuk zijn als ING met mij meeleest, danku![]()
Nee hoor het staat al aan, want anders kon de @MelvinW het niet aanpassen, en moest ING het blokken.
Zaterdag/Zondag is de onderhoud, let maar op haha
Afdwingen die hap.
Zaterdag/Zondag is de onderhoud, let maar op haha
Afdwingen die hap.
[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2019 20:15 ]
Verwijderd
Apple Pay launches zijn echt nooit op een maandag. Altijd dinsdag. Dus het is 28 mei of 4 juni.
Niet altijd op een dinsdag. De launches van Apple Pay in Noorwegen en IJsland waren bijvoorbeeld op een woensdag. Dus misschien wel morgen hier in NL
Verwijderd
Geloof dat voor IJsland het echt op 08-05 live is gegaan... dat is op woensdagVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:06:
[...]
Apple Pay launches zijn echt nooit op een maandag. Altijd dinsdag. Dus het is 28 mei of 4 juni.
En België op 28-11-2018 ook op woensdag, dus niet altijd op dinsdag. En voor Bunq België + Ierland op 24-04-2019 ook op woensdag
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 20:28 ]
Nice, Dus morgen haha
[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2019 20:32 ]
Kom op, jongens. @MelvinW zijn mening is leidend. Hij is de enige die toegang had tot de voorwaarden. Logisch redeneren leidt dan tot 4 juni. Als je ongeluk hebt, zelfs nog later.
Nu kunnen we hier wel wishful thinking gaan doen, maar de enige buiten ING die uitsluitsel kan geven (en Apple Pay al kan gebruiken met ING), is Melvin. En die zegt wat anders.
Nu kunnen we hier wel wishful thinking gaan doen, maar de enige buiten ING die uitsluitsel kan geven (en Apple Pay al kan gebruiken met ING), is Melvin. En die zegt wat anders.
We wachten al jaren die enkele dagen kunnen er ook wel bij.
[ Voor 76% gewijzigd door MrJvG13 op 21-05-2019 20:41 ]
Verwijderd
Dit, de nieuwe voorwaarden gaan in per juni. Dus het is 4/5 juni, 11/12 juni, 18/19 juni of 25/26 juniDennisweb schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:36:
Kom op, jongens. @MelvinW zijn mening is leidend. Hij is de enige die toegang had tot de voorwaarden. Logisch redeneren leidt dan tot 4 juni. Als je ongeluk hebt, zelfs nog later.
Of wel gewoon in juli. Middenin de zomer. Al lijkt me 4 juni een goede datum, gezien we wel al in de config-beta staan.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:41:
[...]
Dit, de nieuwe voorwaarden gaan in per juni. Dus het is 4/5 juni, 11/12 juni, 18/19 juni of 25/26 juni![]()
Ja ik ga er ook vanuit 1 juni.
Maar het wordt vervroegt let maar op.
Verwijderd
Jij met je 1 juni. Volstrekt onlogisch. Een zondagMel33 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:45:
Ja ik ga er ook vanuit 1 juni.

Als je serieus nadenkt weet je dat dit niet gaat gebeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 20:50 ]
Vanmiddag in de supermarkt met m'n Watch betaald (links dragend). Ging prima!Famous schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Nodig je graag eens uit om hier bij de bakker te komen betalen met je AW.
Dat was mijn eerste keer met de Watch en tevens de laatste![]()
Ding staat gewoon veels te hoog en dan is het niet prettig om met je pols te betalen.
Je moet hem ook erboven houden, redelijk dichtbij.
Bij de AH heb ik standaard de telefoon al in mijn hand voor de AH bonuskaart.
Is geen getrol, ik denk ook na.
Ik denk gewoon omdat de aandacht nu zo op 4juni ligt en de voorwaarden zo spreken enz
Dat het helemaal niet zo gek van mij gedacht is dat het eerder komt.
Ik als on-deskundige marketeer zou het iig wel volgende week online laten gooien
Smeden wanneer het heet is noemt men dat.
Ik denk gewoon omdat de aandacht nu zo op 4juni ligt en de voorwaarden zo spreken enz
Dat het helemaal niet zo gek van mij gedacht is dat het eerder komt.
Ik als on-deskundige marketeer zou het iig wel volgende week online laten gooien
Smeden wanneer het heet is noemt men dat.
In welke regio woon je? Ik krijg de opmerkingen ook nog dagelijksxoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:30:
[...]
Dat 'verbazen' blijft bij mij ook een ding, overal waar ik wordt betaald heb je reacties als "Oh kan dat tegenwoordig ook?" of "Nice! Wat vet!" enz. Ik heb het idee dat ik in mijn regio de enige ben die ooit met de AW betaald al weken, krijg het elke dag wel te horen die verbazing. Afgunst nog niet meegemaakt, wel de vraag hoe dat werkt enz.
Ach het is wel grappig, dat ze stuk voor stuk kijken alsof je kan toveren.
Harlingen, Friesland. Tot nu toe heeft praktisch elke winkel medewerker er raar van op gekeken, dus denk dat ik de enige ben die hier met Apple Pay betaald. Telefoon kennen ze wel in kleine mate om mee te betalen (gebeurt hier ook heel weinig, maar horloge is echt nieuw. Lijkt soms alsof ze voor 't eerst vuur zien)Joshoon schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:02:
[...]
In welke regio woon je? Ik krijg de opmerkingen ook nog dagelijks
Toen ik nog bij bunq zat betaalde ik bij de Coop in een klein dorp met de Watch. De kassamedewerkster schrok zich rot. “Whow! Ho! Kan dat ook al?!” Ze viel echt bijna van haar stoel.xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:06:
[...]
Harlingen, Friesland. Tot nu toe heeft praktisch elke winkel medewerker er raar van op gekeken, dus denk dat ik de enige ben die hier met Apple Pay betaald. Telefoon kennen ze wel in kleine mate om mee te betalen (gebeurt hier ook heel weinig, maar horloge is echt nieuw. Lijkt soms alsof ze voor 't eerst vuur zien)
Betalen met de 'telefoon' is ook vaak een hoesje waarin de betaalpas zit, bijvoorbeeld.xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:06:
[...]
Harlingen, Friesland. Tot nu toe heeft praktisch elke winkel medewerker er raar van op gekeken, dus denk dat ik de enige ben die hier met Apple Pay betaald. Telefoon kennen ze wel in kleine mate om mee te betalen (gebeurt hier ook heel weinig, maar horloge is echt nieuw. Lijkt soms alsof ze voor 't eerst vuur zien)
Gebruik zelf meer dan een halfjaar apple pay via bunq en krijg inderdaad nog vaak een reactie (vooral als je betaald met de watch). Je kan ook op 'gevoel' apple pay activeren onder de jas of trui en dan snappen ze het helemaal niet meer
[ Voor 16% gewijzigd door Sinus_rhythm op 21-05-2019 21:19 ]
Het gebeurt hier heel soms met een Android toestel. Heb 't tot nu toe 2x gezien.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:11:
[...]
Betalen met de 'telefoon' is ook vaak een hoesje waarin de betaalpas zit, bijvoorbeeld.
Ik woon zelf in Assen en heb via Reddit iemand gevonden die ook in Assen woont en ook Apple Pay gebruikt dmv Bunq.xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:06:
[...]
Komt ook op de zelfde plekken, maar toch krijg ik nog steeds de reacties op de zelfde plekken

Dit topic is gesloten.