Service richting wie? De op 1 hand telbare Nederlanders die wél een MasterCard hebben, maar géén Maestro?Steven.w schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:16:
[...]
Ze moeten inderdaad op de kleintjes letten bij ahold..Er bestaat ook nog zoiets als service. En service kost inderdaad geld.
Creditcardbetalingen fucking duur?Hahn schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:14:
[...]
En toch is het heel begrijpelijk van de AH, want creditcardbetalingen zijn fucking duur.
Dat was vroeger zo inderdaad. Tegenwoordig niet meer omdat er maximum percentages in het leven zijn geroepen wat de verkoper moet afdragen aan de creditcardmaatschapij.
Vroeger kon het oplopen tot 7%, dacht dat het nu nog geen 1% was.
Ik weet de precieze percentage niet, maar gemiddeld kosten creditcardbetalingen 5 tot 10 keer zoveel als iDEAL-betalingen voor mijn werkgever. Dus ja, dat vind ik fucking duurTerrorSource schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:23:
[...]
Creditcardbetalingen fucking duur?
Dat was vroeger zo inderdaad. Tegenwoordig niet meer omdat er maximum percentages in het leven zijn geroepen wat de verkoper moet afdragen aan de creditcardmaatschapij.
Even gegoogled: percentage hangt helemaal af van welke payment provider je gebruikt, dat kan alsnog makkelijk 1,40% zijn + een vaste fee per betaling. En bij iDEAL is het enkel een vast bedrag.
[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 19-05-2019 11:29 ]
The devil is in the details.
Als ik de volgende bron mag geloven: https://www.pindeal.nu/kosten-van-creditcards-accepterenTerrorSource schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:23:
[...]
Een pin betaling kost tussen de 5 en de 10 cent per betaling. Een CC betaling max 1%. Bij boodschappen boven de 5 / 10 euro wordt het al gauw duurder (uitgaande van de max van 1%).
Dus ja, het is vrij prijzig voor een supermarkt en tsja, pinnen is tweede natuur voor de mensen hier.
1,6% oid voor visa/mastercard, American express is doogaans iets duurder, rond de 2%. Daarbovenop komt doorgaans ook nog een vast bedrag voor de transactie.TerrorSource schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:23:
[...]
Alle transactiekosten in percentages zijn natuurlijk niet fijn voor de winkelier: een gewone pin transactie is centenwerk, doorgaans contracten voor een X-aantal vaste pin transacties. In supermarkten met marges in de paar procent, is een transactie van 1-2% natuurlijk gigantisch duur.
Vandaag nog bij AH betaald met Apple Pay. Je kunt, als je bunq gebruikt, gewoon een Maestrokaart toevoegen aan je Wallet (via de workaround beschreven op bunq.love). Als je een Mastercard gebruikt via Apple Pay, dan werkt het inderdaad niet bij AH.
Dat ligt aan de AH: sommige franchisers accepteren wel creditcards, maar het zullen er niet zo veel zijn gok ik.Z1PP3RR schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:34:
Vandaag nog bij AH betaald met Apple Pay. Je kunt, als je bunq gebruikt, gewoon een Maestrokaart toevoegen aan je Wallet (via de workaround beschreven op bunq.love). Als je een Mastercard gebruikt via Apple Pay, dan werkt het inderdaad niet bij AH.
https://www.rtlz.nl/life/...-toeslag-transactiekostenTerrorSource schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:23:
[...]
Met die nieuw psd2 wet mag het zelfs niet (direct) worden doorberekend aan de klant. Indirect zal dit wel gebeuren adhv bedrijfsvoeringskosten gok ik
Voor de verkopende partij een dure business maar voor de consument goedkoper. Persoonlijk doe ik grote uitgave geregeld met de CC. Ik heb een laag limiet (bewust, kan makkelijk hoger instellen) maar boek extra bij en geef dat uit via de CC. Zo heb ik geen schuld/bkr maar toch de aankoop verzekering gedurende 180 dagen. verzekering bij aanschaf. Ik hoop dat dit binnenkort ook via ApplePay of de Wallet kan binnenkort.
Verwijderd
En Lidl. AH niet idd.Vinnienerd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:44:
Dirk, Jumbo en zelfs Aldi accepteren wél cc.
Sommige AH's wel, maar niet allemaal.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En wat betreft cc betalingen bij AH en de onderhandelingen met de creditcardmaatschappijen: we hebben het over een concern wat vijf miljard per jaar omzet
snap niet waarom de gemiddelde hippe koffietent wél cc accepteert maar AH niet. En die koffietenten gebruiken nog relatief dure payment processors (iZettle e.d.)

Ik denk alleen dat na al de pre-hype die nu onstaat, we na een aantal keren Apple Pay gebruiken en eenmaal het nieuwtje er af is, dat het gebruik flink gaat afnemen. Dat gevoel heb ik tenminste.
Elect a clown, expect a circus.
Ik gebruik voor mijn betalingen met bunq nooit de pas, sterker nog heb die niet eens bij me.Slasher schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:09:
Ik denk alleen dat na al de pre-hype die nu onstaat, we na een aantal keren Apple Pay gebruiken en eenmaal het nieuwtje er af is, dat het gebruik flink gaat afnemen. Dat gevoel heb ik tenminste.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat denk ik niet. Het contactloos betalen met je pinpas is 5 jaar na introductie al behoorlijk ingeburgerd. En Pay maakt dat weer een stukje gemakkelijker.Slasher schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:09:
Hele volksstammen bergen hun bankpas op tussen hun telefoon en het hoesje. Dat hoeft dan ook niet meer.
Verwijderd
Onzin, heb 3 maanden Apple Pay gehad en nu paar weken zonder en omdat ik het zo deed missen maar weer Bunq genomen.Slasher schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:09:
Geloof me, na het gemak wil je niet meer terug.Slasher schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:09:
Eens. Had eerst bunq, maar koos toch voor ING. Had bunq al gedeactiveerd. Een pasje voelt heel ouderwets aan als je normaal met je Apple Watch betaalt.
Idem, voor mij is ook het nieuwe van Apple Pay er helemaal af - maar t blijft erg fijn en heel handig, wil niet meer met m’n pas betalen tenzij t echt moet. (Dat is zo’n beetje enkel tanken.)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik zie niet in waarom je opeens terug zou willen. Misschien als het iets nieuws is wat verder weinig toevoegt. Maar Apple Pay is echt handiger dan je pinpas. Ik heb het nu een aantal maanden via bunq en bij de Albert Heijn komt mijn portemonnee nooit meer mijn binnenzak uit. Gewoon de bonuskaart scannen op je Apple Watch en daarna betalen met Apple Pay.
Huh? Zijn er dan plekken waar je wel met de bankpas, maar niet met Apple Pay kunt betalen? Want ik was eigenlijk van plan om m'n bankpas nooit meer mee te nemen als Apple Pay eindelijk werkt...WhatsappHack schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:21:
Idem, voor mij is ook het nieuwe van Apple Pay er helemaal af - maar t blijft erg fijn en heel handig, wil niet meer met m’n pas betalen tenzij t echt moet. (Dat is zo’n beetje enkel tanken.)
Overal waar je niet draadloos kan betalen kan je niet met Apple Pay betalen.PhilipsFan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:54:
[...]
Huh? Zijn er dan plekken waar je wel met de bankpas, maar niet met Apple Pay kunt betalen? Want ik was eigenlijk van plan om m'n bankpas nooit meer mee te nemen als Apple Pay eindelijk werkt...
The devil is in the details.
Bijvoorbeeld alle NS automaten.Hahn schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:55:
[...]
Overal waar je niet draadloos kan betalen kan je niet met Apple Pay betalen.
Dat is niet helemaal waar. Helaas lukt het bij geen enkel Total tankstation. Wel contactloos met pinpas acceptatie maar geen mobiele betalingen of Apple Pay. Erg vreemd, maar het is zo.Hahn schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:55:
[...]
Overal waar je niet draadloos kan betalen kan je niet met Apple Pay betalen.
https://twitter.com/helmernl/status/1126480815989325824?s=21
Voor terugbetalingen via retourpinnen heb je alsnog je pinpas nodig, dit werkt immers niet met contactloos.
Hiervoor heb je wellicht je fysieke bankpas nodig, naast de plekken die geen contactloze betalingen accepteren zoals de Ov-chipkaart oplaadpunten.
Hiervoor heb je wellicht je fysieke bankpas nodig, naast de plekken die geen contactloze betalingen accepteren zoals de Ov-chipkaart oplaadpunten.
Zo jammer alleen dat de Bonuskaart niet aan je Wallet kan worden toegevoegd. Ik zit nu altijd te klooien met Stocard/Appie app en daarna de Wallet. Ach ja, first world ... ?jona schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:27:
Ik zie niet in waarom je opeens terug zou willen. Misschien als het iets nieuws is wat verder weinig toevoegt. Maar Apple Pay is echt handiger dan je pinpas. Ik heb het nu een aantal maanden via bunq en bij de Albert Heijn komt mijn portemonnee nooit meer mijn binnenzak uit. Gewoon de bonuskaart scannen op je Apple Watch en daarna betalen met Apple Pay.
Gaat niet om retour, het gaat om https://support.apple.com/nl-nl/HT202527, vereist voor betalingen boven de reguliere contactloze limiet. Waarschijnlijk ondersteunen hun POS terminals geen CDCVM. Maar dit gok ik allemaal want uit de tweet kan ik niet opmaken of het gaat om contactless of alleen Apple Pay. Onder de limiet MOET het haast wel werken.
Er zijn sites waarmee je je eigen Wallet kaarten kunt maken, bijv. www.passsource.com. Zou wellicht ook kunnen werken voor je bonuskaart?JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Zo jammer alleen dat de Bonuskaart niet aan je Wallet kan worden toegevoegd. Ik zit nu altijd te klooien met Stocard/Appie app en daarna de Wallet. Ach ja, first world ... ?
Met Pass2U Wallet zou het ook moeten kunnen.
Edit: even mee getest en Wallet lijkt niet om te kunnen gaan met barcodes, helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door Phontana op 19-05-2019 18:42 ]
Ik begrijp er niets van
Ik heb helemaal geen plusje in mijn wallet
Hoe kan ik nou een pas toevoegen?
Ik heb helemaal geen plusje in mijn wallet
Hoe kan ik nou een pas toevoegen?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Zo, in afwachting van m'n ING rekening en Apple Pay via ING ook maar even Bunq ingesteld.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteren was ik in de Apple store. Heel apart dat ik niet contactloos kon betalen. Zal wel een kwestie van not invented here zijn.
Kunt je Bonus kaart toch op je 'today screen' zetten (scherm met de verschillende widgets). Dan is het een swipe naar rechts vanaf je locksreen om bij je kaart te komen.JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Zo jammer alleen dat de Bonuskaart niet aan je Wallet kan worden toegevoegd. Ik zit nu altijd te klooien met Stocard/Appie app en daarna de Wallet. Ach ja, first world ... ?
Geen idee of de persoon voor me het fout deed, maar we zijn laatst naar "beeld en geluid" museum geweest. Parkeerplaats daarnaast wilde iemand met apple pay betalen, maar hij pakte hem niet. Draadloos betalen ging bij hem wel goed. Misschien deed hij iets verkeerd.PhilipsFan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:54:
[...]
Huh? Zijn er dan plekken waar je wel met de bankpas, maar niet met Apple Pay kunt betalen? Want ik was eigenlijk van plan om m'n bankpas nooit meer mee te nemen als Apple Pay eindelijk werkt...
Verwijderd
Je kunt ook een foto nemen van AH barcode, en deze dan in je “Favorieten” foto map zetten.JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Of in de opdracht app mbv Siri de foto ophalen.
Dit inderdaad, daarna 2x drukken op de uitknop en betalenZiSE schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:29:
[...]
Kunt je Bonus kaart toch op je 'today screen' zetten (scherm met de verschillende widgets). Dan is het een swipe naar rechts vanaf je locksreen om bij je kaart te komen.
Soms als ik lui ben pak ik gewoon zon foldertje die bij de zelfscan kassas ligt

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 19-05-2019 19:54 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik lees op de Apple website dat je boven bepaalde bedragen in landen een pincode moet invoeren.
Nederlandse bedrag staat er nog niet bij maar zou zo 20,- of 50,- kunnen zijn.
Op de iPhone is dat natuurlijk altijd gedaan middels touchID of FaceID, maar op de Apple Watch niet dan?
Betekent dat dat als je hier iets boven zit je beter je iPhone kunt pakken, anders moet je een pincode op je horloge zitten invoeren bij de kassa?
Op de iPhone is dat natuurlijk altijd gedaan middels touchID of FaceID, maar op de Apple Watch niet dan?
Betekent dat dat als je hier iets boven zit je beter je iPhone kunt pakken, anders moet je een pincode op je horloge zitten invoeren bij de kassa?
Trust me, I'm an engineer
Nee, je ontgrendelt jouw watch op het moment dat je hem omdoet. Of via de pin of via je telefoon.Paragon93 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:09:
Ik lees op de Apple website dat je boven bepaalde bedragen in landen een pincode moet invoeren.
Die pincode hoef je niet meer in te voeren tot het moment dat die af gaat.
Nog beter, zie hieronder:Famous schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:53:
[...]
Dit inderdaad, daarna 2x drukken op de uitknop en betalen
[Afbeelding]

Thanks iedereen voor de hulp! Had nog niet eens nagedacht over de widgets. Stond deze dus ertussen
Thanks! Gebruik Stocard bijna dagelijks, maar nooit aan de widget gedacht. Direct toegevoegd zojuist!Famous schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:53:
[...]
Dit inderdaad, daarna 2x drukken op de uitknop en betalen
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In stocard (instellingen) zit toch de optie voor kaartassistent die een herinnering en direct toegang vanaf het vergrendelscherm geeft met een veeg als je in een bekende winkel bent?
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Heb dit weekend nog een bedrag van €68 probleemloos met Apple Pay kunnen betalen zonder pincode etcParagon93 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:09:
Het sleutelwoord hier is “mogelijk”, want ook in de landen welke hier vernoemd worden is dit doorgaans geen gebruikelijke actie.Paragon93 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:09:
De verwachting is dan ook niet dat er in Nederland een dergelijk limiet komt op Apple Pay.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
ING forceert inderdaad geen limiet. Het zijn winkeliers die dit wel kunnen doen. Ik heb echter geen idee welke pincode je dan zou moeten invoeren bij ING. Je ING-pas voor Apple Pay is niet hetzelfde als je fysieke pas, dus er zal ook wel een andere pincode op zitten, waarschijnlijk 0000.Donstil schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:25:
[...]
Het sleutelwoord hier is “mogelijk”, want ook in de landen welke hier vernoemd worden is dit doorgaans geen gebruikelijke actie.
De verwachting is dan ook niet dat er in Nederland een dergelijk limiet komt op Apple Pay.
Pincode zou ook nergens op slaan, er is immers al geauthenticeerd en nog met een veel veiligere methode ook.
Toch is het bij oude terminals wel nodig om een pincode in te voeren. Dit gebeurt als de terminal geen ondersteuning heeft voor CDCVM. In Nederland kom je dat echter bijna niet tegen en is een pincode vrijwel nooit nodig.Donstil schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:36:
Pincode zou ook nergens op slaan, er is immers al geauthenticeerd en nog met een veel veiligere methode ook.
[ Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 19-05-2019 23:38 ]
Hier trouwens nog het bewijs dat online betalen ook mogelijk zal zijn:

Ontwikkelaars zullen echter wel eerst Maestro-support moeten toevoegen om het werkend te krijgen. Verwacht dus niet dat je op dag 1 al direct bij alle sites met Apple Pay kunt betalen. Uiteindelijk zal dat echter wel goed moeten komen, kwestie van Maestro aan supportedNetworks toevoegen.

Ontwikkelaars zullen echter wel eerst Maestro-support moeten toevoegen om het werkend te krijgen. Verwacht dus niet dat je op dag 1 al direct bij alle sites met Apple Pay kunt betalen. Uiteindelijk zal dat echter wel goed moeten komen, kwestie van Maestro aan supportedNetworks toevoegen.
Ja maar los van dat. Mijn reactie ging over een pincode bij een hoger bedrag.MelvinW schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:37:
Toch is het bij oude terminals wel nodig om een pincode in te voeren. Dit gebeurt als de terminal geen ondersteuning heeft voor CDCVM. In Nederland kom je dat echter bijna niet tegen en is een pincode vrijwel nooit nodig.
Verwijderd
Bedankt voor al je posts kerel, heel boeiend dit.MelvinW schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:50:
Hier trouwens nog het bewijs dat online betalen ook mogelijk zal zijn:
[Afbeelding]
Nog 16 dagen wachten, en we hebben ook Apple Pay met ING
WTF....ik moest vandaag een HANDTEKENING zetten na een Apple Pay betaling....nog wel in Nederland notabene.Donstil schreef op Sunday 19 May 2019 @ 23:36:

We Fashion (limiet van 100 eu voor contactloos) en HMS Host (blijkbaar een limiet van 20 eu!) doen dit dus...MelvinW schreef op Sunday 19 May 2019 @ 23:28:
[...]
ING forceert inderdaad geen limiet. Het zijn winkeliers die dit wel kunnen doen. Ik heb echter geen idee welke pincode je dan zou moeten invoeren bij ING. Je ING-pas voor Apple Pay is niet hetzelfde als je fysieke pas, dus er zal ook wel een andere pincode op zitten, waarschijnlijk 0000.

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 20-05-2019 00:57 ]
Huh, wat is dat nou weer. Zat er onderbouwing bij de vraag?JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:56:
WTF....ik moest vandaag een HANDTEKENING zetten na een Apple Pay betaling....nog wel in Nederland notabene.![]()
16 dagen? Heb ik iets gemist?!Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:57:
[...]
Bedankt voor al je posts kerel, heel boeiend dit.
Nog 16 dagen wachten, en we hebben ook Apple Pay met ING
Bron?
Ik was zo verbaasd...dat ik wel wat heb gemopperd en daarna een handtekening heb gezet, maar het was druk en had op dat moment niet verder gevraagd (was op Schiphol).Donstil schreef op Monday 20 May 2019 @ 01:01:
[...]
Huh, wat is dat nou weer. Zat er onderbouwing bij de vraag?
Had te maken met veiligheid (heb nog even met een medewerker gesproken nadat ik had afgerekend). Al begreep de meneer niet zo goed wat Apple Pay was.....
Ga morgen even bellen met de firma HMS Host om te informeren waarom ze dit soort gekkigheiden doen.
[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 20-05-2019 01:24 ]
Wellicht omdat er gedacht werd dat het om een creditcard betaling ging? Daarbij is het vrij normaal om een handtekening te zetten om disputes te voorkomen.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:23:
[...]
Ik was zo verbaasd...dat ik wel wat heb gemopperd en daarna een handtekening heb gezet, maar het was druk en had op dat moment niet verder gevraagd (was op Schiphol).
Had te maken met veiligheid (heb nog even met een medewerker gesproken nadat ik had afgerekend). Al begreep de meneer niet zo goed wat Apple Pay was.....
Ga morgen even bellen met de firma HMS Host om te informeren waarom ze dit soort gekkigheiden doen.
Zeer vreemd inderdaad.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:23:
[...]
Ik was zo verbaasd...dat ik wel wat heb gemopperd en daarna een handtekening heb gezet, maar het was druk en had op dat moment niet verder gevraagd (was op Schiphol).
Mijn werkterrein is hoofdzakelijk aan Airside op Schiphol.
Geloof dat ik al zeker 100x betalingen heb verricht bij diverse horeca zaken, nog geen enkele keer een handtekening hoeven te zetten
Verwijderd
WWDC. 100% zeker weten dat het rond die datum komt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2019 06:37 ]
Nope. Gewoon gokje.Novarion schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:02:
16 dagen? Heb ik iets gemist?!
Verwijderd
Ik gok wel dat Apple liever ''stoer'' doet met de hoeveelheid actieve gebruikers, dan de melding dat de lancering in een paar specifieke landen nu gaande is. In dat opzicht vind ik een lancering op de dag van de WWDC wel onlogisch.
Een paar? Apple Pay is aangekondigd voor meer dan 15 landen. Het kan best dat Apple voor alle landen op dezelfde dag live wil gaan en de WWDC keynote is best een goed moment om dat aan te kondigen. Dat zou ook verklaren waarom het bij ING nog niet live is. Ze zijn al een tijdje klaar, maar moeten waarschijnlijk dus wachten tot alle landen dat zijn i.v.m. de planning van Apple.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:55:
Ik gok wel dat Apple liever ''stoer'' doet met de hoeveelheid actieve gebruikers, dan de melding dat de lancering in een paar specifieke landen nu gaande is. In dat opzicht vind ik een lancering op de dag van de WWDC wel onlogisch.
Verwijderd
Ik realiseer dat de geruchten spreken over een vrij grote lancering met vrij veel landen. Echter, op dit moment bevat de beta-config maar 3 van deze landen. Vandaar dat ik terughoudend ben.MelvinW schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:02:
Een paar? Apple Pay is aangekondigd voor meer dan 15 landen.
De beta config zegt niet zoveel. Kijk naar IJsland bijvoorbeeld, Apple Pay lanceerde daar deze maand zonder aankondiging of aanwijzing in de beta config. De beta config maakt het alleen makkelijker om intern een test te doen, aangezien werknemers dan alleen een profiel hoeven te installeren en niet hun regio aan hoeven te passen. Banken die er iets geheimzinniger over willen doen kiezen er vaak voor om dit niet zo te doen.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:18:
[...]
Ik realiseer dat de geruchten spreken over een vrij grote lancering met vrij veel landen. Echter, op dit moment bevat de beta-config maar 3 van deze landen. Vandaar dat ik terughoudend ben.
Gebruik Pass2U Wallet en alles komt er in!JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Bing
Heb net m'n Bunq pas via de app geactiveerd. Klopt het dat je bij de eerste contactloze betaling, eenmalig je pincode moet invoeren die je aan de pas hebt gekoppeld?
Offtopic: de appie app heeft een widget om je bonuskaart te laten zien. Erg handig.
<Zinloze tekst hier>
Jep.Rivanov schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:59:
Heb net m'n Bunq pas via de app geactiveerd. Klopt het dat je bij de eerste contactloze betaling, eenmalig je pincode moet invoeren die je aan de pas hebt gekoppeld?
https://www.mollie.com/nl/apple-pay
Ook interessant. Bestaande webshops die mollie gebruiken kunnen eenvoudig Apple pay accepteren.
Ook interessant. Bestaande webshops die mollie gebruiken kunnen eenvoudig Apple pay accepteren.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Raar, ik heb nergens een pincode hoeven kiezen.Rivanov schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:59:
Be small, act BIG.
Tof! Hopelijk gaan partijen als Coolblue, picnic, etc ook met apple pay werken.amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:04:
https://www.mollie.com/nl/apple-pay
Leuk! Hier ook ING, hopelijk volgen andere banken snel. Zodra het er is, meteen instellen
Mijn boefje is liev!
Van het persbericht van Mollie:
Nu het voor merendeel van de websites Apple Pay makkelijker te implementeren is komen er hopelijk meer websites met Apple Pay, dat zou veel fijner werken dan iDeal of handmatig CC-nummer invullen.Geen extra kosten
Strikt genomen is Apple Pay geen betaalmethode, de eigenlijke betaalmethode hangt af van de kaarten die in de Wallet geplaatst zijn. Op dit moment is er alleen ondersteuning voor creditcards. De verwachting is dat er in de nabije toekomst ook debitcards ondersteund zullen gaan worden. Voor de ondernemer zijn er trouwens geen extra kosten verbonden aan het gebruik van Apple Pay via Mollie. Je betaalt alleen de reguliere kosten voor creditcard als betaalmethode. Bovendien garandeert Mollie een naadloze ervaring voor je klant. Ons systeem detecteert automatisch of je klant betaalt vanaf een Apple device. Alleen dan wordt Apple Pay getoond als betaalmethode.
Raar heb ik niet hoeven doen.Rivanov schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:59:
Ik zou denk ik altijd Apple Pay verkiezen boven iDeal/CC dan ja, zeker bij sites die de extra transactie kosten doorberekenen.VirinR schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Nu het voor merendeel van de websites Apple Pay makkelijker te implementeren is komen er hopelijk meer websites met Apple Pay, dat zou veel fijner werken dan iDeal of handmatig CC-nummer invullen.
Interessant is wel dat de ING, vooralsnog de enige launch partner, enkel Maestro doet bij de introductie. Dit zou suggereren dat er CC ondersteuning komt vanuit andere Apple Pay partners gezien dit anders nutteloos is. Tenminste, in Nederland.VirinR schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Nu het voor merendeel van de websites Apple Pay makkelijker te implementeren is komen er hopelijk meer websites met Apple Pay, dat zou veel fijner werken dan iDeal of handmatig CC-nummer invullen.
[ Voor 5% gewijzigd door diotav op 20-05-2019 11:26 ]
Dan moet Mollie wel ook de Wordpress/Woocommerce plugin ff updaten met Apple PayVirinR schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:18:
[...]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Bedankt, net ook even gekocht!
Deze app heeft wat minder data honger dan strocard als ik in adguard pro kijk bij de tracker status
Ik begon al aan mijzelf te twijfelen

Heb nog geen enkele keer een pincode hoeven in te voeren.
Je kan hem via de Appie app als widget toevoegen. Een swipe naar links en je hebt je bonus kaart.JDFS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Ik werk bij HMSHost (dit is geen officiele reactie) en we moeten vragen om een handtekening als de kassa daarom vraagt. Als je met een Maestro kaart contactloos betaalt boven de €20 vraagt hij ofwel om een PIN-code op de terminal en als dit niet mogelijk is komt er een bonnetje uit die je moet ondertekenen om te bevestigen dat je de kaarthouder bent (zelfde met creditcards). Je kan natuurlijk altijd weigeren je handtekening te zetten, de transactie wordt dan ongedaan gemaakt en je krijgt de producten dan niet mee.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:23:
[...]
Toen ik in de Bunq app naar mijn Cards ging zag ik de knop Activate. Toen moest ik een pincode aanmaken en daarna kreeg ik de melding dat contactloos betalen nu mogelijk is, maar dat ik bij de eerste keer betalen eenmalig de pincode moet invoeren.thaMini schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:07:
[...]
Raar, ik heb nergens een pincode hoeven kiezen.
Heb nog niet betaald in een winkel dus vermeld enkel wat de Bunq app mij liet zien via de notificatie.
Om contactloos betalen te activeren bij bunq moet je eerst een keer de pas in de terminal gestoken hebben en betalen met je pincode. Voor Apple Pay is dat niet vereist.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Das nieuw schijnbaar want ik heb die bunq passen ongebruikt in de la geflikkerd
Haters everywhere but I don’t really care
Ah oké! De passen komen 29 mei pas binnen..maar die ga ik sowieso niet gebruiken. Heck, Bunq ga ik na livegang Apple Pay bij ING nooit meer gebruiken.WhatsappHack schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:45:
Om contactloos betalen te activeren bij bunq moet je eerst een keer de pas in de terminal gestoken hebben en betalen met je pincode. Voor Apple Pay is dat niet vereist.
Ook niet bij (Apple Pay) betalingen boven de 20 euro? Dat is voor HMS Host blijkbaar de 'grens'.Geert1976 schreef op Monday 20 May 2019 @ 06:14:
[...]
Zeer vreemd inderdaad.
Mijn werkterrein is hoofdzakelijk aan Airside op Schiphol.
Geloof dat ik al zeker 100x betalingen heb verricht bij diverse horeca zaken, nog geen enkele keer een handtekening hoeven te zetten
Heb overigens zojuist met HMS Host gesproken en dit issue heeft te maken het hun kassasysteem. Ze willen er zelf ook graag vanaf, maar deze vraag ligt nu bij hun 'kassa-systeem-provider' vertelden ze mij vanmorgen.
Wordt vervolgd.
matthijst schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:46:
Das nieuw schijnbaar want ik heb die bunq passen ongebruikt in de la geflikkerd
WhatsappHack schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:45:
Voor Apple Pay is dat niet vereist.
Ik heb een mollie betaalverzoek van 0,01 aangemaakt als test en apple pay voor mijn account geactiveerd. Mocht iemand willen testen (nee, ik word hier echt niet rijk van!) ik heb zelf (nog) geen Apple Pay dus kan het zelf niet testen. https://useplink.com/payment/uq7VaQ8e9eenTxHQwbdb
[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 20-05-2019 13:29 ]
Werkt! Met bunq MasterCard. Maestro pakt ie niet.amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:29:
Ik heb een mollie betaalverzoek van 0,01 aangemaakt als test en apple pay voor mijn account geactiveerd. Mocht iemand willen testen (nee, ik word hier echt niet rijk van!) ik heb zelf (nog) geen Apple Pay dus kan het zelf niet testen. https://useplink.com/payment/uq7VaQ8e9eenTxHQwbdb
En oh heb de betaling niet bevestigd
Helaas, hier werkt het niet (Bunq Maestro). Krijg "Apple Pay is nog niet ingesteld op uw apparaat".amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:29:

ING werkt!amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:29:

Edit: en ook van de rekening afgeschreven

Thanks voor de test @amphora
[ Voor 12% gewijzigd door MelvinW op 20-05-2019 13:52 ]
Werkt hier ook met een Belgische bunq Maestro. Oudere Italiaanse en Spaanse kaarten werken niet. bunq MC uiteraard wel.amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:29:
Thanks voor het testen. Wel apart, zie in m'n Mollie Dashboard 2 succesvolle betalingen. Beide worden gezien als creditcard betaling en kost mij dus 25ct per transactie (en 2,8% maar over 0,01 is dat natuurlijk 0)
De eerste 'creditcard' heeft als label 'Maestro' en komt uit België, de tweede ook 'Maestro' maar uit Japan en betaling is gedaan vanuit Tsjechië (Melvin? Gekke is dat kaartnummer uit jouw screenshot totaal niet lijkt op kaartnummer die Mollie aangeeft)
De eerste 'creditcard' heeft als label 'Maestro' en komt uit België, de tweede ook 'Maestro' maar uit Japan en betaling is gedaan vanuit Tsjechië (Melvin? Gekke is dat kaartnummer uit jouw screenshot totaal niet lijkt op kaartnummer die Mollie aangeeft)
[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 20-05-2019 14:29 ]
Tsjechië moet ik inderdaad zijn. Kaartnummer is van Apple Pay (device ID) uiteraard, die is anders dan je normale kaartnummer, dus dat is logisch.amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:27:
Thanks voor het testen. Wel apart, zie in m'n Mollie Dashboard 2 succesvolle betalingen. Beide worden gezien als creditcard betaling en kost mij dus 25ct per transactie (en 2,8% maar over 0,01 is dat natuurlijk 0)
Waar ik me dus alleen zorgen over maak is dat Apple Pay door Mollie altijd als CreditCard wordt gezien en dus 2.8% transactiekosten. Wat het voor webshops zeer ongustig maakt. Ik zal het eens bij Mollie navragen hoe het nou precies zit.
Dat terwijl het dus niet altijd CC is maar via ING "gewoon" Maestro.amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:48:
Waar ik me dus alleen zorgen over maak is dat Apple Pay door Mollie altijd als CreditCard wordt gezien en dus 2.8% transactiekosten. Wat het voor webshops zeer ongustig maakt. Ik zal het eens bij Mollie navragen hoe het nou precies zit.
Standaard CC tarief (incl Maestro) is 1.8% voor Europese credit cards, 2.8% is voor internationale cards.amphora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:48:
Je op het oog Tsjechische Maestro wordt als Europese CC verwerkt waarschijnlijk, zou daar 1.8% verwachten.
Ik zou ook verwachten dat als ING Apple Pay met Maestro in Nederland officieel introduceert, dat Mollie hier een aparte prijs voor rekent, aangezien Maestro moet concurreren met iDeal.
Mijn betaling is met een ING pas gedaan via Apple Pay. De enige reden dat er Tsjechië staat is vanwege mijn IP-adres, aangezien ik nu in Tsjechië zit.Pozn schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:00:
[...]
Standaard CC tarief (incl Maestro) is 1.8% voor Europese credit cards, 2.8% is voor internationale cards.
Je op het oog Tsjechische Maestro wordt als Europese CC verwerkt waarschijnlijk, zou daar 1.8% verwachten.
Ik zou ook verwachten dat als ING Apple Pay met Maestro in Nederland officieel introduceert, dat Mollie hier een aparte prijs voor rekent, aangezien Maestro moet concurreren met iDeal.
Even contact gehad met Mollie. Ze zie nu nog alle Apple Pay betalingen als Credit Card. De medewerker die ik in de chat had gaf aan dat ze zich nu nog alleen op Credit Cards richten. Wat ik vreemd vind, lijkt er op alsof het gewoon nog niet af is bij ze. Hopelijk komt dit in een stroomversnelling zodra ING het officieel heeft gelanceerd. Waarom ik 2.8% tarief kreeg ipv 1.8% kon ze me ook nog niet vertellen, gaan ze uitzoeken en hoor ik later meer over.
Edit:
In hun persbericht staat ook "Op dit moment is er alleen ondersteuning voor creditcards." al werkt Maestro wel dus, maar qua transactie kosten wordt dit als CC gezien.
Volgens Mollie een Japanse CreditcardMelvinW schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:05:
[...]
Mijn betaling is met een ING pas gedaan via Apple Pay. De enige reden dat er Tsjechië staat is vanwege mijn IP-adres, aangezien ik nu in Tsjechië zit.
Edit:
In hun persbericht staat ook "Op dit moment is er alleen ondersteuning voor creditcards." al werkt Maestro wel dus, maar qua transactie kosten wordt dit als CC gezien.
[ Voor 35% gewijzigd door amphora op 20-05-2019 15:22 ]
<alu hoedje>amphora schreef op Monday 20 May 2019 @ 15:18:
Even contact gehad met Mollie. Ze zie nu nog alle Apple Pay betalingen als Credit Card. De medewerker die ik in de chat had gaf aan dat ze zich nu nog alleen op Credit Cards richten. Wat ik vreemd vind, lijkt er op alsof het gewoon nog niet af is bij ze. Hopelijk komt dit in een stroomversnelling zodra ING het officieel heeft gelanceerd. Waarom ik 2.8% tarief kreeg ipv 1.8% kon ze me ook nog niet vertellen, gaan ze uitzoeken en hoor ik later meer over.
[...]
Volgens Mollie een Japanse Creditcard
Edit:
Ik zeg een lobby van betaalvereniging Nederland, om iDeal niet in het vaarwater te zitten en zo te voorkomen dat webshops Apple Pay gaan omarmen? </alu hoedje>
Maar ff serieus.....hoezo zouden ze dat afhandelen als credit cards, terwijl je natuurlijk ook met mastercard debit cards kunt betalen...die dingen bestaan al jaren.
Omdat Maestro intern ook PAN nummers (wat jullie creditcardnummers noemen) gebruikt, alleen het kaartnummer wat je in Mollie zit is de tokenised versie daarvan.
Vinnienerd schreef op Monday 20 May 2019 @ 17:59:
Omdat Maestro intern ook PAN nummers (wat jullie creditcardnummers noemen) gebruikt, alleen het kaartnummer wat je in Mollie zit is de tokenised versie daarvan.
En beide werken perfect met Apple Pay
Hij valt tegen die app Pass4Wallet is gratis en beterVerwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:58:
[...]
Bedankt, net ook even gekocht!
Deze app heeft wat minder data honger dan strocard als ik in adguard pro kijk bij de tracker status
Bing
Verwijderd
Dat is toch ook zo, ja een debet Creditcard is dezelfde transactie als een echte credit card. Alleen bij een credit card koop je op de pof, je betaald eenmaal per maand en je hebt een bepaalde credit range. Bij zo'n debet variant moet het geld wat je wilt besteden op de rekening staan. Als je dat niet erg vindt dan ben je beter af met zo'n N26 Debet Creditcard kaart, dan betaal je in het buitenland tenminste niet die 1,5/2.0% koersopslag.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:05:
[...]
ik noem dat geen creditcard nummer, maar een PAN
Maar goed, voor de meeste Nederlanders staat mastercard ook gelijk aan creditcard, wat natuurlijk ook onzin is. Zijn genoeg mensen die de debit mastercard van bunq gewoon 'een niet echte creditcard' noemen...WTF het is gewoon een debitcard, net zoals de maestro pas dat is
En beide werken perfect met Apple Pay
Dit topic is gesloten.