Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.839 views

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Slecht nieuws over de UDM, er staat 100 volt op de achterkant en ze worden allemaal teruggehaald:

https://www.reddit.com/r/...ium=&utm_content=tp_title

https://cdn.discordapp.com/attachments/417536567637311508/676318484967456778/IMG_20200210_174749.jpg

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:02
Frank-NL schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:58:
Slecht nieuws over de UDM, er staat 100 volt op de achterkant en ze worden allemaal teruggehaald:

[Afbeelding]
Vraag is of de NL units dat ook hebben, nog geen tijd gehad dat te testen.

Update: En jawel hoor, als ik de pinnetjes meet in de LAN 1 poort, ca Voltage erop, ugh. Meet het niet op achterkant overigens, puur IN de lan poort.

[Voor 11% gewijzigd door tcviper op 10-02-2020 12:25]

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:01:
[...]

Update: En jawel hoor, als ik de pinnetjes meet in de LAN 1 poort, ca 100 Volt erop, ugh. Meet het niet op achterkant overigens, puur IN de lan poort.
Ben benieuwd wanneer de NL-webshops 'm uit het assortiment halen.
Vooralsnog gewoon bestelbaar.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:02
ed1703 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:24:
[...]
Ben benieuwd wanneer de NL-webshops 'm uit het assortiment halen.
Vooralsnog gewoon bestelbaar.
Voor zover is nog niks gezegd vanuit UImbt europa. Tis even afwachten, distributeur weet ook nog niks.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:23

• ed1703
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door ed1703 op 10-02-2020 12:07]

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

tcviper schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:01:
[...]

Update: En jawel hoor, als ik de pinnetjes meet in de LAN 1 poort, ca Voltage erop, ugh. Meet het niet op achterkant overigens, puur IN de lan poort.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, meet je 100V of 230V? Originele melding was van Australië? Geen idee wat daar uit het stopcontact komt, maar zou natuurlijk 100V kunnen zijn en dat die datgene uit stopcontact rechtstreeks doorzet.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:29

[Afbeelding]
Dit gebeurd wel vaker bij ongeaarde apparaten meet maar eens bij z'n lamp met touch bediening. De multimeter is hoogohmig en zal hoge spanning laten zien ten opzichte van aarde. Maar het gaat uiteindelijk om de touchcurrent en die zit onder het limiet (spanning zakt omdat de impedantie van het lichaam stuk lager is). Met geaarde apparaten heb je dit probleem niet. Als het design niet goed was waren ze nooit door de UL keuring gekomen of CE (als het door externe partij gedaan word). Hoop mensen op Reddit die paniek zaaien en geen verstand hebben van wat er gebeurd. Wat ik wel opmerkelijk/vaag vind is dat de TS zegt een recall te hebben net als enkele andere gebruikers.

Op het werk hadden we ook een flir thermische camera can 60keuro (aantal jaar geleden) die had het zelfde zodra je de adapter aansloot.

Mijn UDM Pro is binnen vanavond testen :9

[Voor 18% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-02-2020 13:15]

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Wixxy
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:15
Ben wel benieuwd wat er daar bij die distributeur is gebeurt dan dat ze zo’n melding de deur uit doen en wat voor brief ze van de advocaten van Ubiquiti gaan krijgen 8)7

• ed1703
  • Niet online
Wixxy schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:35:
Ben wel benieuwd wat er daar bij die distributeur is gebeurt dan dat ze zo’n melding de deur uit doen en wat voor brief ze van de advocaten van Ubiquiti gaan krijgen 8)7
Blijkbaar zijn er meerdere incidenten geweest.. en een reddit-topic schaar ik daar niet onder.
Hi there,

We have just been informed by our supplier that the ACCC has informed them of a possible product recall for the Ubiquiti dream machine, due to a possible electrical issue. All units from November of 2019 and onwards may be affected.

We have been advised that meanwhile until we get more information from Ubiquiti / ACCC, we'll need to advise you to unplug the Ubiquiti Dream Machine from the wall and leave it as is until further notice. We apologize for the inconvenience this causes, however, this is a major safety concern.

We are working with Ubiquiti to find a solution as soon as possible and we'll be in touch with more information and how to move forward.

-Ash

Thank you!

Kind regards,
Wireless 1 Online Team
The ACCC, in conjunction with state and territory offices of fair trading, is responsible for developing and enforcing mandatory consumer product safety standards.

[Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 10-02-2020 14:17]

[Afbeelding]
Dus toch nog PoE op de UDM switchpoorten! O-) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 31-03 16:41

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als er een recall komt in Australië dan is dat denk ik geen goed nieuws voor andere landen. En hoewel het niet per se een onveilig apparaat is, is het denk ik ook geen goed ontworpen apparaat als er dit soort problemen bij optreden. Nog een reden om Ubiquiti van de 'sure thing' naar de 'maybe' lijst te verplaatsen. Het hele UDM verhaal was mijns inzien al geen goed idee van ze omdat het combineren van apparaten gewoon het risico op een kritiek falen vergroot, omdat het risico toeneemt naar mate het aantal gecombineerde apparaten groter wordt. (beetje vergelijkbaar met de manier waarop bij een RAID0 set de kans van falen van de array vergroot naarmate deze meer schijven bevat)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-04 21:38
LightStar schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:11:
Net ook 1 besteld, alleen wel raar dat als ik bij mijn orders kijk een totaalbedrag zie van 509 euro (en de afschrijving via paypal is 421euro).. hopelijk een optisch dingetje.
Die van mij is inmiddels binnen gekomen, vanavond dus eens gaan testen, als voorbereiding al 2 van mijn app's op forget gezet in de huidige controller vanavond de rest omzetten.

PVOutput

• Wixxy
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:15
ocf81 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:38:
Als er een recall komt in Australië dan is dat denk ik geen goed nieuws voor andere landen. En hoewel het niet per se een onveilig apparaat is, is het denk ik ook geen goed ontworpen apparaat als er dit soort problemen bij optreden. Nog een reden om Ubiquiti van de 'sure thing' naar de 'maybe' lijst te verplaatsen. Het hele UDM verhaal was mijns inzien al geen goed idee van ze omdat het combineren van apparaten gewoon het risico op een kritiek falen vergroot, omdat het risico toeneemt naar mate het aantal gecombineerde apparaten groter wordt. (beetje vergelijkbaar met de manier waarop bij een RAID0 set de kans van falen van de array vergroot naarmate deze meer schijven bevat)
Het bleek een storm in een glas water

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:55

rally

Deyterra Consultancy

Cyrus The Virus schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Mijn UDM Pro is binnen vanavond testen :9
Getverderrie... ik moet nog tot morgenavond wachten tot hij binnen is.
Nog langer totdat ik er mee kan spelen :(

Ga je ons wel deelgenoot maken van je bevindingen? _/-\o_

http://www.deyterra.com

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wixxy schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Het bleek een storm in een glas water
Niet voor mij. Ik zie Ubiquiti klassiek ontwijkend gedrag vertonen. Dat geeft mij aanleiding om het vertrouwen op te schorten. De ACCC is nog steeds bezig om dit verder te onderzoeken. Ik blijf dit in de gaten houden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Tha Render_2
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 14:54
ocf81 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Niet voor mij. Ik zie Ubiquiti klassiek ontwijkend gedrag vertonen.
Helemaal niet, dit is gewoon zo normaal als wat, heb hier een Netgear liggen die hetzelfde vertoont op de LAN poorten. Begint hier precies een trend te worden om op UBNT te bashen.. :F

• kwdr
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:59
Volgens UI.com --> no UDM recall issued

https://i.ibb.co/ggSHLV5/Screenshot.png

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als het onafhankelijke onderzoek nog niet is afgerond kan je dat makkelijk zeggen. Eerst maar eens zien wat de ACCC zegt.

© ocf81 1981-infinity

• ed1703
  • Niet online
Tha Render_2 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Helemaal niet, dit is gewoon zo normaal als wat, heb hier een Netgear liggen die hetzelfde vertoont op de LAN poorten. Begint hier precies een trend te worden om op UBNT te bashen.. :F
Tja, we baseren ons nu ook wel op 2 reddit-posts met wat voltagefoto's. Op fora in Australie zijn van 3 gebruikers berichten te vinden, waarbij aangeven is door de shop dat er iets mis is. Of dat ook echt zo is, zal de komende dagen wel blijken.

Over UI bashen heb je verder gelijk.. ik kan en wil gewoon niet achter een product staan die nog niet eens voor 50% af is. En het goedpraten over missende basisfunctionaliteit dat men in een "opbouwfase" zit, maakt het eigenlijk alleen nog maar meer knullig.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:13
ed1703 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:14:
Over UI bashen heb je verder gelijk.. ik kan en wil gewoon niet achter een product staan die nog niet eens voor 50% af is.
En dan toch in dit topic rond blijven hangen. Kennelijk doen ze toch iets goed 8)

• ed1703
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:33:
[...]

En dan toch in dit topic rond blijven hangen. Kennelijk doen ze toch iets goed 8)
Klopt.. edgerouters, WISP-zooi en losse AP's die gewoon goed werken :)
Alleen UniFi als geheel is tot op bepaalde hoogte een reis naar de teleurstelling geworden

[Voor 13% gewijzigd door ed1703 op 10-02-2020 16:37]

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Nu online

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

_Arthur schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:33:
[...]

ook ik hang hier nog rond, de switches en ap die doen het hier nog dikke prima ;)
het is enkel zo dat de weg de Ubiquiti in aan het staan is waar ik niet achter sta.
verplicht ubnt account aanmaken voor lokaal spul, al dat telemetry, wat deels uit te zetten is via de GUI maar dan alsnog een custom json bestand moeten aanmaken om de "niet GPDR gevoelige" data te deactiveren...
ze gaan steeds meer data verzamelen, en dat doen overigens ook steeds meer bedrijven...
dan nog eens in de handleiding zetten de de UDM op een ups moet omdat ie niet zo goed tegen stroomuitval, maar wat als de ups leeg is? ups geeft geen feedback aan de UDM dat ie zicht moet afsluiten..
de pro heeft dan een aansluiting voor de nog niet uitgebracht Unifi ups maar ja, die is nog niet uitgebracht dus dat werkt ook nog niet (het zelfde als de nieuwe switches die L3 ondersteunen maar het nu nog niet doen)... waarom dan niet een optie om gewoon via de controller (of ssh voor de geavanceerde gebruiker) om hem netjes af te sluiten? dus ja, ook ik sta totaal niet achter de UDM, die komt er gewoonweg niet in. maar de switches en ap bevallen me nog prima. en als er ap's uitkomen met wifi6 en switches met layer3 dan blijf ik Ubiquiti in de gaten houden...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• RickDB
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Sluit ik me wel bij aan inderdaad, UDMP wil ik wel meedoen aan het "experiment" en aangezien er voor 500-1000mbit WAN niet veel opties zijn binnen Unifi maar ze moeten wel echt basis features gaan fixen en toevoegen.

Kom zelf vanaf een Mikrotik CCR met losse AP's en wilde meer centraal beheer met direct fatsoenlijke IDS / IPS, nu de UDM al als test draaien welke ik straks doorschuif naar iemand anders voor de UDMP en tot nu toe beetje teleurstellend wat betreft updates en features (nog steeds 1.5.0 sinds november ofzo).

Rest zoals switches en AP's goede ervaringen mee maar wat betreft routers mogen ze van mij part gerust wat features van Edgerouter series overnemen, bijv. static DNS / SSTP en statistics die ook werkelijk kloppen en zinvol zijn zou erg fijn zijn want klopt bij de UDM helemaal niks van in ieder geval.

• Cyrus The Virus
ocf81 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Als het onafhankelijke onderzoek nog niet is afgerond kan je dat makkelijk zeggen. Eerst maar eens zien wat de ACCC zegt.
Het enige wat fout kan zijn is dat de productie fabrikant steken heeft laten vallen. Maar dan zouden die met verplichte routine testen eruit gehaald zijn. Een fabrikant gaat echt geen risico lopen met safety en al helemaal niet in Amerika. Daar moet alles UL gekeurd zijn en ik kan uit ervaring zeggen dat die heel streng zijn. Die keuren het liefst alles af.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• LightStar
Bijgaand mijn eerste ervaring met de udm-pro ffs

https://tweakers.net/ext/f/sby0qrjKudQou4p6w6s36lAP/medium.jpg

PVOutput

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:23
LightStar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:05:
Bijgaand mijn eerste ervaring met de udm-pro ffs

[Afbeelding]
Connectie met internet? Dat schijnt te moeten (en modem even opnieuw aan)

• LightStar
Kees_frl schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Connectie met internet? Dat schijnt te moeten (en modem even opnieuw aan)
Ja heb ik de rest wat nog over de switch loopt (andere poort) werkt prima.

Schijn niet de eerste te zijn er staat ook een topic op ui.com

Straks eens kijken met een laptop, dit is out of the box power er op en dan failed die.

Edit hij vind m wel in de unifi app maar loopt de stappen niet door.

[Voor 44% gewijzigd door LightStar op 10-02-2020 21:35]

PVOutput

• Cyrus The Virus
Hier kan de inlog pagina geen internet vinden. De WAN poort zit op mijn switch dat zou toch moeten werken. Begint goed :+

[Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-02-2020 18:57]

• MarkyB
  • Laatst online: 27-03 19:35

MarkyB

The original

Ik heb de UDM Pro vandaag binnen gehad en hij heeft toch wel wat wan1/wan2 problematiek. Op wan2 is het onmogelijk om de setup te doorlopen. Ik heb een mediaconvertor moeten gebruiken om via wan1 de setup te doorlopen.

Daarnaast heb ik onder settings/internet/wan network nog een bug, wan1 kan ik niet deleten, ook niet na toevoegen van wan2.

Bij de dyndns instellingen moest ik de dyndns service op wan1 zetten terwijl deze via wan2 naar buiten gaat. Het werkt, maar ik kan er niet tegen dat het dus gewoon niet klopt.

Wat ik ook tegen gekomen ben is dat de standaard timesync servers niet de goede tijd binnen halen (geen daylight savings).

• LightStar
De mijne doet het inmiddels, heb zojuist 10 sec de reset button ingedrukt en kon daarna de setup doorlopen.

PVOutput

• Cyrus The Virus
LightStar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:28:
De mijne doet het inmiddels, heb zojuist 10 sec de reset button ingedrukt en kon daarna de setup doorlopen.
Ja dat heeft hier inmiddels ook geholpen :) alleen lijkt hij de USW-16 nog niet te vinden

[Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-02-2020 19:39]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

MarkyB schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:19:
Ik heb de UDM Pro vandaag binnen gehad en hij heeft toch wel wat wan1/wan2 problematiek. Op wan2 is het onmogelijk om de setup te doorlopen. Ik heb een mediaconvertor moeten gebruiken om via wan1 de setup te doorlopen.

Daarnaast heb ik onder settings/internet/wan network nog een bug, wan1 kan ik niet deleten, ook niet na toevoegen van wan2.

Bij de dyndns instellingen moest ik de dyndns service op wan1 zetten terwijl deze via wan2 naar buiten gaat. Het werkt, maar ik kan er niet tegen dat het dus gewoon niet klopt.

Wat ik ook tegen gekomen ben is dat de standaard timesync servers niet de goede tijd binnen halen (geen daylight savings).
Welke firmware heb je er op en welke versie van de controller?

• MarkyB

MarkyB

The original

rally schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Welke firmware heb je er op en welke versie van de controller?
Alles is up-to-date volgens de interface.

Firmware 1.6.4
Controller versie 5.12.59

• rally

rally

Deyterra Consultancy

MarkyB schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:50:
[...]

Alles is up-to-date volgens de interface.

Firmware 1.6.4
Controller versie 5.12.59
Ben je opnieuw begonnen of heb je een restore van een backup gedaan?

• MarkyB

MarkyB

The original

rally schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:03:
[...]

Ben je opnieuw begonnen of heb je een restore van een backup gedaan?
Heb een restore vanuit mijn usgpro4/uck2+ gedaan

• rally

rally

Deyterra Consultancy

MarkyB schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Heb een restore vanuit mijn usgpro4/uck2+ gedaan
Bedankt voor de info.

Wel vreemd dat het dan niet hetzelfde werkt (then again... het is Ubiquiti, dus zo vreemd is het nou ook weer niet 😝)

Maar wel fijn om te horen dat een backup wel te restoren is. Da was bij een eerdere firmware nl. niet mogelijk of iig heel lastig.

• MarkyB

MarkyB

The original

In ieder geval iets positiefs, in de UniFi protect app op de iPhone is het logo veranderd van de uck2+ naar de usm-pro (details :P )

Wat ik niet gevonden krijg zijn de instellingen om je udm van buitenaf te benaderen (en dit dus uit te zetten)

SSH werkt trouwens ook niet hoe we het gewend waren, ik kom er tot nu toe niet in met de gegevens die ik onder network settings/device authentication ingeef.

[Voor 24% gewijzigd door MarkyB op 10-02-2020 20:19]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nero355 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:52:
[...]

Omdat ik sinds die "geweldige" website redesign helemaal niet meer de firmware changelogs goed heb kunnen volgen en weer eens een "updaterondje" wil doen :)
Was voor mij ook even zoeken (ik kom daar nooit, vraag gewoon hier of het goed is :+) , maar je kunt redelijk goed filteren merkte ik :)
Sinds de update geen pings naar ui meer gezien trouwens ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cyrus The Virus
deleted

[Voor 74% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-02-2020 21:43]

• LightStar
Mijne draait inmiddels, enkel zit ik nog met 1 vraag, hoe pas ik het ip aan, ik heb alles in een 172.16.x.x netwerk, deze draait op 192.168.1.1/24 kan ik binnen de controller gewoon de ip scope aanpassen ? Bij de usg moest ik het destijds binnen de usg zelf doen, kan die setting hier zo snel niet vinden.

PVOutput

• Cyrus The Virus
Toch nog redelijk wat bugs kan bijvoorbeeld niet pingen van mijn laptop naar mijn pc daardoor doet RDP het ook niet en van mijn telefoon naar pc werkt ping ook niet andersom wel. Van telefoon naar nas werkt weer wel.

laat maar windows was naar openbaar netwerk gesprongen |:(

[Voor 35% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-02-2020 06:06]

The Eagle schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:35:
Was voor mij ook even zoeken (ik kom daar nooit, vraag gewoon hier of het goed is :+) , maar je kunt redelijk goed filteren merkte ik :)
Sinds de update geen pings naar ui meer gezien trouwens ook :)
Vandaag alles naar de laatste versie geschopt dus ik ben benieuwd wat het oplevert de komende dagen :)
LightStar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:48:
Mijne draait inmiddels, enkel zit ik nog met 1 vraag, hoe pas ik het ip aan, ik heb alles in een 172.16.x.x netwerk, deze draait op 192.168.1.1/24 kan ik binnen de controller gewoon de ip scope aanpassen ? Bij de usg moest ik het destijds binnen de usg zelf doen, kan die setting hier zo snel niet vinden.
192.168.1.0/24 als Management VLAN overlaten en in een nieuw VLAN met je 172.16.0.0/16 subnet doorgaan! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ed1703
  • Niet online
ocf81 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Hi there,

This email is in regards to the recall of Ubiquiti Dream Machine (UDM). We have just received an update from our supplier, they have confirmed this is a false alarm – The UDM are operating within safe operating specs – have been tested & approved with energy certifications to meet global standards – The reported cases from 3rd party are total false alarms!

The reported cases came in from another distributor that had already started to initiate a recall that prompted our supplier to take proactive measures to ensure the safety of potential end-users whilst our supplier waited for official Ubiquiti response.

Our supplier believes the distributors that reported the case acted did so based incomplete testing & it is regrettable but at the same time reliving that this was a false-alarm.

1. This was a false alarm initiated by another disty in different region that had not verified the reports or done correct testing – This was NOT an official recall from Ubiquiti.

2. Our supplier acted on the side of caution to advise of a potential risk given the other distributors actions – which we should have verified first with the vendor.

3. Officially the units have completed safety & electrical certs – The units operate within safety tolerances – And the units are safe for use – There is no risk of electric shock from any units sold.

Again, we do apologise for the inconvenience caused by this. Please let us know if there are any questions.

Thank you!
Thomas

Kind regards,
Wireless 1 Online Team
Iemand krijgt een email van de advocaat van UI op z'n beeldscherm :P

• Cyrus The Virus
Krijgt iemand de GeoIP filtering werkend ? Ik had die aangezet en toen bijvoorbeeld rusland toegevoegd aan de block lijst. Maar als je dan naar een andere pagina binnen de controller gaat krijg ik een 400 error.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Vandaag komt m'n USG pro binnen.

Is er iemand die het "meteen" aan de praat heeft gekregen door een restore te doen van een backup van een andere Controller (RPI of CK)?

Dan kan ik een beetje inschatten of ik hem vanavond aan de praat ga krijgen of dat ik moet wachten tot ik van het weekend tijd heb :P (nee... ik heb geen geduld :+ )

• LightStar
nero355 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:41:

[...]

192.168.1.0/24 als Management VLAN overlaten en in een nieuw VLAN met je 172.16.0.0/16 subnet doorgaan! d:)b
Dat is inderdaad een optie maar het liefste pas ik ook het router IP zelf aan, wellicht dat dat nog niet kan..
rally schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:57:

Is er iemand die het "meteen" aan de praat heeft gekregen door een restore te doen van een backup van een andere Controller (RPI of CK)?

Dan kan ik een beetje inschatten of ik hem vanavond aan de praat ga krijgen of dat ik moet wachten tot ik van het weekend tijd heb :P (nee... ik heb geen geduld :+ )
ik neem aan de UDM Pro ;)

Ik had hem na de reset binnen een korte tijd klaar, echter heb ik geen restore gedaan (andere controller versie, draai op mijn vm een beta versie, heb nog niet uitgevogeld of ik hier ook beta controllers op kan draaien).

Ander ding wat eerder gevraagt is is het geluidsniveau, heb de fan tot nu toe enkel gehoord bij het inschakelen daarna tot op heden stil (cpu is 35 graden volgens de interface).

[Voor 56% gewijzigd door LightStar op 11-02-2020 08:42]

PVOutput

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wat een misser dat de UDM Pro geen POE heeft :(
Anders kon ik mijn USG Pro, Cloudkey gen2 plus en 8-60W switch vervangen door 1 apparaat in de meterkast, aangezien de USG Pro prima voldoet voor mijn verbinding laat ik het nog maar ff zo.

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:58

Falcon10

Hit it i would !

rally schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:57:

Ja, bij mij is een export gedaan, en vervolgen simport naar de Pro, was op kwartiertje ofzo gepiept.
Heb wel geen aanpassingen in de JSON file ofzo staan, dus durf me er niet over uit te spreken als dat in jou geval wel is :)

-| Hit it i would ! |-

• Packetloss
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

nero355 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:45:
[...]
Vanaf € 25 heb je een Mellanox NIC en voor € 50 een setje inclusief SFP+ DAC kabel!
Voor € 75 per stuk heb je een leukere Intel variant met SFP+ poort(en).
Graag hier nog ff je advies bij; ik heb deze kaart gekocht, komt vandaag via de post, dat zal zeer waarschijnlijk dit model zijn: https://ark.intel.com/con...ork-adapter-x520-da2.html

Nou had ik het idee om glasvezel te gaan gebruiken, zodat ik ook bijv 15 meter kan gebruiken. Alleen, ik heb me te veel blindgestaard op SFP+ , niet of de NIC dan ook transceivers met glas aan kan... stom :/ . Ik lees op voorgaande URL: " Cabling Type: SFP+ Direct Attached Twin Axial Cabling up to 10m".

Mijn vragen (ja, ben nog steeds een groentje op dit gebied): in deze NIC kan ik dus GEEN Multi-Mode Fiber modules doen, zoals pricewatch: Ubiquiti UF-MM-10G SFP+ Module toch?

Maar wel de "10G SFP+ Direct Attach Passive Copper Cable" producten, zoals deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi Direct Attach Copper Cable, 10 Gbps, 3 meter ? Met andere woorden: de pricewatch: Ubiquiti USW-Pro-24-PoE heb ik al, de NIC komt vanmiddag, dan heb ik alleen nog die Unifi direct attach copper kabel nodig? Wil liever niet weer de fout in gaan en een verkeerde kabel kopen, die niet gaat werken in de NIC en/of switch.

[Voor 3% gewijzigd door Packetloss op 11-02-2020 09:52]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• insomniac
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:26
@Packetloss Volgens mij moet dat best lukken.
volgens Intels comp.list zou de E10GSFPSR compatible moeten zijn. Wel heel duur.
op reddit staat dat er ook goedkopere alternatieve zijn.
Die kan je bij fs.com voor $16,- kopen.

Hier kan een OM3MultiMode fiber cable ingestopt worden.

::.live pvoutput.:. UniFi Fan .:. ESP8266 knutselaar .:. Domotica hobbyist .::

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:56
Ik heb een Unifi switch aangesloten, maar ik heb iets geks:
Ik kan van mijn MAIN-LAN Vlan (10: 192.168.10.x) niet op mijn CAM-LAN (30: 192.168.30.x) komen.

Ik heb een profile aangemaakt met de volgende netwerken:
MAIN+CAM (profile)
- Main network: MAIN-LAN (10: 192.168.10.x)
- Netwerken: CAM-LAN (30: 192.168.30.x)

Mijn laptop zit op het MAIN-LAN netwerk en heeft ipadres 192.168.10.100
De camera zit op CAM-LAN en heeft ipadres 192.168.30.33

De camera zit op poort 2 (MAIN+CAM profile)
De laptop zit op poort 3 (MAIN+CAM profile)

Ook heb nog 2 andere poorten aangemaakt met ALL (std profile)

Welke poort ik ook probeer (MAIN+CAM of ALL), ik krijg geen verbinding met de camera.
Uiteraard heb ik nog in de firewall van de USG gekeken, maar ook daar geen gekke dingen. Voor de zekerheid heb ik nog maar een accept-rule aangemaakt, maar ook dat heeft niet geholpen.

Vervolgens heb ik mijn laptop op het MGMT-lan gezet (192.168.0.x), ook dat helpt niet.
Het enige waardoor ik bij de camera kan komen is door mijn laptop handmatig op 192.168.30.x te zetten.

Met mijn zeer beperkte kennis van vlans zie ik het even niet.

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-03 06:52
Over de Ubiquity Dream Machine Pro.

Hoe eenvoudig is het om het glas van xs4all direct in de Dream Machine Pro te prikken en dan de Fritz box overbodig te maken ?

Ik wil die dream machine pro aanschaffen ter vervanging van de fritzbox.
Iemand dat al gedaan (en welke optic, xs4all komt binnen op de fritz met glas op 1000mbit)

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• borft
  • Laatst online: 13:28
rinkel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:11:
Ik kan van mijn MAIN-LAN Vlan (10: 192.168.10.x) niet op mijn CAM-LAN (30: 192.168.30.x) komen.

MAIN+CAM (profile)

Welke poort ik ook probeer (MAIN+CAM of ALL), ik krijg geen verbinding met de camera.
Uiteraard heb ik nog in de firewall van de USG gekeken, maar ook daar geen gekke dingen. Voor de zekerheid heb ik nog maar een accept-rule aangemaakt, maar ook dat heeft niet geholpen.

Vervolgens heb ik mijn laptop op het MGMT-lan gezet (192.168.0.x), ook dat helpt niet.
Het enige waardoor ik bij de camera kan komen is door mijn laptop handmatig op 192.168.30.x te zetten.

Als handmatig het IP instellen helpt, dan is het probleem niet vlan gerelateerd, maar routering. Als je in hetzelfde subnet zit, dan kan je direct verbinding met de camera maken, omdat je laptop "weet" hoe ie er moet komen (directe verbinding, want zelfde subnet). Als het verschillende subnetten betreffen, gaat de verbinding via je router. Die moet niet alleen routeren, maar ook de packets toestaan, en mogelijk nat-ten tussen de subnets (kan natuurlijk zijn dat de camera alleen verkeer uit zijn eigen subnet toestaatn bvb)

• rinkel
borft schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:19:
[...]

Als handmatig het IP instellen helpt, dan is het probleem niet vlan gerelateerd, maar routering. Als je in hetzelfde subnet zit, dan kan je direct verbinding met de camera maken, omdat je laptop "weet" hoe ie er moet komen (directe verbinding, want zelfde subnet). Als het verschillende subnetten betreffen, gaat de verbinding via je router. Die moet niet alleen routeren, maar ook de packets toestaan, en mogelijk nat-ten tussen de subnets (kan natuurlijk zijn dat de camera alleen verkeer uit zijn eigen subnet toestaatn bvb)
Dank voor de uitleg. Ik had al dat idee.
Maar volgens mij laat de USG standaard alles door, althans er worden accept-rules aangemaakt zodra er een nieuw netwerk wordt aangemaakt.

Maar idd, je hebt gelijk, het probleem moet idd in de routering liggen aangezien ik er dan wel bij kan.
Ik ga er nog eens naar kijken, dank voor het duwtje!

• geenwindows
  • Nu online

geenwindows

Ik heb dit youtube video als "handleiding" gebruikt:
YouTube: Setup IoT VLANs and Firewall Rules with UniFi. ULTIMATE (Smart) Hom...

mijn "hoofd Lan" heeft rechten om het "NVR vlan" te betreden, maar "NVR vLan" heeft die rechten niet, enkel de NVR server mag het internet bereiken, niet het interne netwerk.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

rinkel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:11:

MAIN+CAM (profile)
Over wat voor Profile hebben we het :?

Wat je doet is ;
- All Profile tussen je Router en Switches.
- CAM Profile op Poort 2.
- MAIN Profile op Poort 3.
- En beide VLAN's mogen geen Guest VLAN zijn, want die wordt automatisch afgesloten van alle andere VLAN's door een aantal Firewall rules die automatisch worden aangemaakt!

Je hebt gewoon alles verkeerd ingesteld en die Accept Rule kan je veilig verwijderen ;)

• rinkel
geenwindows schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb dit youtube video als "handleiding" gebruikt:
YouTube: Setup IoT VLANs and Firewall Rules with UniFi. ULTIMATE (Smart) Hom...

mijn "hoofd Lan" heeft rechten om het "NVR vlan" te betreden, maar "NVR vLan" heeft die rechten niet, enkel de NVR server mag het internet bereiken, niet het interne netwerk.
Het is gewoon een standaard profile, ik weet niet zo goed waar je andere types kunt instellen daar. Het is iig geen gast-profiel.

De reden waarom ik de poorten zo heb is omdat ik geen ruimte op mijn switch heb voor alle camera's, die staan dus allen op een aparte PoE switch. De NVR hangt direct aan een andere grote (16p) switch.
Ik heb ook nog 4 PoE accespoints die ik moet voeden.

Ik zou eventueel alle cams + NVR op een aparte poort van de Unifi switch kunnen hangen en die de CAM vlan mee kunnen geven.

Maar met die profielen zou dit toch zo moeten kunnen werken? Ik stuur immers die vlan toch ook mee?
Of moet een netwerk(subnet) altijd aangesloten worden op een toegewezen vlan-poort?

[Voor 3% gewijzigd door rinkel op 11-02-2020 13:10]

• borft
  • Laatst online: 13:28
rinkel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Het is gewoon een standaard profile, ik weet niet zo goed waar je andere types kunt instellen daar. Het is iig geen gast-profiel.

De reden waarom ik de poorten zo heb is omdat ik geen ruimte op mijn switch heb voor alle camera's, die staan dus allen op een aparte PoE switch. De NVR hangt direct aan een andere grote (16p) switch.
Ik heb ook nog 4 PoE accespoints die ik moet voeden.

Ik zou eventueel alle cams + NVR op een aparte poort van de Unifi switch kunnen hangen en die de CAM vlan mee kunnen geven.

Maar met die profielen zou dit toch zo moeten kunnen werken? Ik stuur immers die vlan toch ook mee?
Of moet een netwerk(subnet) altijd aangesloten worden op een toegewezen vlan-poort?
als je porten in een vlan hebt, en de pakketjes er tagged uitkomen, dan moet de switch die daarachter hangt ook vlan-aware zijn, anders zijn de netwerken niet echt van elkaar geisoleerd.

• rinkel
borft schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:13:
[...]

als je porten in een vlan hebt, en de pakketjes er tagged uitkomen, dan moet de switch die daarachter hangt ook vlan-aware zijn, anders zijn de netwerken niet echt van elkaar geisoleerd.
Ahja, natuurlijk!
En dat is in mijn geval niet zo. Ik zal weer geld moeten uitgeven ben ik bang.
Of untagged verder, maar dan heb ik niet genoeg plek op de switch , en moet ik alsnog geld uitgeven.

Ik laat voorlopig de camera's maar even op t main-lan.

[Voor 5% gewijzigd door rinkel op 11-02-2020 13:55]

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:18
Wellicht een hele makkelijke vraag voor de meeste, klopt het dat je alleen VLAN kan instellen als je ook gebruik maakt van een USG?
Heb nu Ziggo Router > Switch POE 150QQ > AP's.
Maar wil graag een Vlan opzetten. :)

• LightStar
Jieve schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:24:
Wellicht een hele makkelijke vraag voor de meeste, klopt het dat je alleen VLAN kan instellen als je ook gebruik maakt van een USG?
Nee kan ook zonder de USG echter moet de rest van je hardware wel vlan's ondersteunen, je kan nu b.v. wel een vlan zetten op je wlan netwerken (binnen de setting van het ssid) echter werkt dat alleen als je die ook gezet hebt op de switch.

PVOutput

• Jieve
LightStar schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:31:
[...]

Nee kan ook zonder de USG echter moet de rest van je hardware wel vlan's ondersteunen, je kan nu b.v. wel een vlan zetten op je wlan netwerken (binnen de setting van het ssid) echter werkt dat alleen als je die ook gezet hebt op de switch.
Wat bedoel je precies met; je kan nu b.v. wel een vlan zetten op je wlan netwerken (binnen de setting van het ssid) echter werkt dat alleen als je die ook gezet hebt op de switch.
Ik ben ingelogd op mijn controller, daar de vlan settings ingesteld, maar dit moet dus dan ook nog op de AP-HD dan?

• LightStar
Jieve schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:38:
[...]

Wat bedoel je precies met; je kan nu b.v. wel een vlan zetten op je wlan netwerken (binnen de setting van het ssid) echter werkt dat alleen als je die ook gezet hebt op de switch.
Ik ben ingelogd op mijn controller, daar de vlan settings ingesteld, maar dit moet dus dan ook nog op de AP-HD dan?
Je moet het niet zetten onder netwerken, dat is enkel van toepassing als je een USG of USW hebt

Onderstaande locatie moet je een vlan instellen.
https://tweakers.net/ext/f/WHUcIld0gj4Uvf3SzAfhqjzL/medium.png

PVOutput

• Jieve
LightStar schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:41:
[...]

Je moet het niet zetten onder netwerken, dat is enkel van toepassing als je een USG of USW hebt

Onderstaande locatie moet je een vlan instellen.
[Afbeelding]
Edit; Ik heb wel een USW van Unifi, de UniFi Switch 16 POE-150W.

[Voor 15% gewijzigd door Jieve op 11-02-2020 14:46]

• geenwindows
  • Nu online

geenwindows

Jieve schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:24:
die Ziggo krengen ondersteunen geen vlans, neem aan dat je met vlans de boel wil scheiden? daar voor heb je toch echt een gateway (of een switch met Layer3) nodig die dat ondersteund, hoeft niet perse een ubiquiti hardware te zijn...

• Jieve
geenwindows schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:54:
[...]

die Ziggo krengen ondersteunen geen vlans, neem aan dat je met vlans de boel wil scheiden? daar voor heb je toch echt een gateway (of een switch met Layer3) nodig die dat ondersteund, hoeft niet perse een ubiquiti hardware te zijn...
Ja idd, wil het guest netwerk dus op een andere VLAN hebben.
Ik heb nog een Vigor 2926 liggen, wellicht dat ik die kan gebruiken.

Weet jij of de UniFi Switch POE-150 Layer 3 is? :$

• geenwindows
  • Nu online

geenwindows

Layer 2, er zijn dacht ik nog geen Layer3 unifi spul (ja komt een nieuwe Gen switches met ondersteunen voor L3 na een update...)

• Jieve
geenwindows schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:11:
[...]

Layer 2, er zijn dacht ik nog geen Layer3 unifi spul (ja komt een nieuwe Gen switches met ondersteunen voor L3 na een update...)
ah,..
Heb dan niet echt veel keus over denk ik zo...

Edit: Setup moet dan worden; Ziggo router (bridge) > Vigor 2629 > UniFi POE 150W > AP-HD
Moet ik dan de Vlan op de Vigor instellen?

[Voor 17% gewijzigd door Jieve op 11-02-2020 15:20]

• Cartman!
  • Niet online
geenwindows schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:11:
[...]
Die switches zijn er maar de update met Layer 3 ondersteuning laat vast nog lange tijd op zich wachten :')

• rinkel
Jieve schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:15:
[...]

ah,..
Heb dan niet echt veel keus over denk ik zo...
Ziggo in bridge, USG erachter.

• Jieve
rinkel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Ziggo in bridge, USG erachter.
Heb helaas geen USG,alleen een Vigor 2629. Maar dan houdt het op voor nu wat betreft Vlan...
Thanks! _/-\o_

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:59
Jieve schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Heb helaas geen USG,alleen een Vigor 2629. Maar dan houdt het op voor nu wat betreft Vlan...
Thanks! _/-\o_
Die Vigor zou volgens de specs wel VLAN moeten ondersteunen ;)

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Jieve
Mitssz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Ja idd, moet ik maar even kijken hoe dat precies werkt en hoe ik dan de VLAN moet instellen op de UniFi Switch. :D
Jieve schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Ja idd, wil het guest netwerk dus op een andere VLAN hebben.
Ik heb nog een Vigor 2926 liggen, wellicht dat ik die kan gebruiken.
Guest wifi kan ook zonder VLANs. Gewoon bij het wireless network even "Apply guest policies" aanvinken en klaar. Vervolgens wordt op dat WLAN door het AP zelf een firewall toegepast die alle communicatie met private subnets blokkeerd.
Overigens moet je dat ook altijd doen. Want als je meerdere APs hebt kun je ze wel in een VLAN plaatsen om communicatie met apparaten in een ander subnet te voorkomen, maar de gast apparaten onderling zouden dan nog steeds met elkaar kunnen communiceren.

• rinkel
RobertMe schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:13:
[...]
maar de gast apparaten onderling zouden dan nog steeds met elkaar kunnen communiceren.
Soms wil je dat juist, MineCraft & kids...

• Valkyre
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:26

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mitssz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Met oudere draytek apparaten kon ik volgens mij alleen maar vlan 1 -5 oid toekennen.

"Fight the Battle no matter the cost....The world is sick and it is spinning out of control"

• geenwindows
  • Nu online

geenwindows

RobertMe schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:13:
[...]

Guest wifi kan ook zonder VLANs. Gewoon bij het wireless network even "Apply guest policies" aanvinken en klaar. Vervolgens wordt op dat WLAN door het AP zelf een firewall toegepast die alle communicatie met private subnets blokkeerd.
Overigens moet je dat ook altijd doen. Want als je meerdere APs hebt kun je ze wel in een VLAN plaatsen om communicatie met apparaten in een ander subnet te voorkomen, maar de gast apparaten onderling zouden dan nog steeds met elkaar kunnen communiceren.
volgens mij gaat dat niet werken, de ziggo ding is de "master" en die weet niet wat lokaal en en wat gast, de controller heeft daar ook geen weet van. in de controller een netwerk aanmaken heb je toch een 2e dhcp server nodig...
zowel lokaal als gast krijgen een ip adres binnen het subnet van de Ziggo ding, en dat wil je dus juist net niet...

geenwindows schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:16:
[...]

volgens mij gaat dat niet werken, de ziggo ding is de "master" en die weet niet wat lokaal en en wat gast, de controller heeft daar ook geen weet van. in de controller een netwerk aanmaken heb je toch een 2e dhcp server nodig...
zowel lokaal als gast krijgen een ip adres binnen het subnet van de Ziggo ding, en dat wil je dus juist net niet...
Dat is wat ik zeg. Daarom regelt het AP het via de firewall. Die zit het kortst bij het vuur en blokkeert gewoon alle uitgaande verkeer naar de private subnets (exclusief DHCP & DNS uiteraard). En het gaat ook niet om het aanmaken van een (wired) network maar een wireless network.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

rinkel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Soms wil je dat juist, MineCraft & kids...
Maar dat zijn geen guests ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• rinkel
Dat klopt :)
borft schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Ik heb net even getest door de link naar de 2e switch even op CAM (30) te zetten, dan is dat subnet, en dus de camera wel te bereiken.

Een nieuwe smart-switch dus. Ik heb 16p nodig op 30cm, dus gaat het geen ubitquiti worden...
rinkel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:59:
Ik heb net even getest door de link naar de 2e switch even op CAM (30) te zetten, dan is dat subnet, en dus de camera wel te bereiken.
NICE! :)
Een nieuwe smart-switch dus. Ik heb 16p nodig op 30cm, dus gaat het geen ubitquiti worden...
Heb je echt 16 poorten nodig :?

Ik lees namelijk net dat deze in de aanbieding is : pricewatch: TP-Link TL-SG108PE
Scheelt toch weer € 15 per stuk! :)
Valkyre schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:22:
Met oudere draytek apparaten kon ik volgens mij alleen maar vlan 1 -5 oid toekennen.
https://www.draytek.nl/pr...-serie/?tab=specificaties
Heeft net als mijn oude DrayTek Vigor 2860 gewoon volledige VLAN ondersteuning! ;)

Wat jij bedoelt is hele suffe rare basic scheiden van netwerken functionaliteit, zoals mijn nog oudere 2820 had denk ik.
Dat was alles behalve 802.1q _O- :+

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

zeroday

Dream within a dream

shock .. unifi flex mini
https://www.ip-sa.com.pl/ubiquiti/USW-Flex-Mini

leverbaar vanaf midden april .. :-((
prijs €26,xx met of zonder btw .. rond de 31 euro. Acceptabel..
maar ja.. dat wordt nog 2 maanden wachten ..

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:25

rens-br

Moderator Mobile & IN
zeroday schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:04:
shock .. unifi flex mini
https://www.ip-sa.com.pl/ubiquiti/USW-Flex-Mini

leverbaar vanaf midden april .. :-((
prijs €26,xx met of zonder btw .. rond de 31 euro. Acceptabel..
maar ja.. dat wordt nog 2 maanden wachten ..
Dat is echt een hele mooie prijs! Prima switch bij je bureau / in de TV kast, zeker als die ook via POE gevoed kan worden.
rens-br schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:40:
[...]

Dat is echt een hele mooie prijs! Prima switch bij je bureau / in de TV kast, zeker als die ook via POE gevoed kan worden.
Dat kan die. Eerst niet, maar daar is zoveel over gesproken dat er nog een nieuwe early access revisie is gekomen met PoE (in).

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Het mooiste zou ook PoE passthrough zijn of dat 'ie PoE Out doet als je hem extern voedt, maar dat is teveel gevraagd voor die prijs vermoed ik :@
Loveless85 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:12:
Het mooiste zou ook PoE passthrough zijn of dat 'ie PoE Out doet als je hem extern voedt, maar dat is teveel gevraagd voor die prijs vermoed ik :@
Ik denk niet alleen de prijs. PoE geeft potentieel een redelijke warmte ontwikkeling. Dan kom je er dus een compleet nieuw apparaat voor te maken dat veel beter gekoeld kan worden. En dan wordt het eerder een "USW 5" /"USW 5-60W" dan een USW Flex-Mini.

• Arunia
  • Nu online
Die is wel heel mooi inderdaad. Wilde de oude router als AP boven weghalen en vervangen voor een AP en switch. Maar moet zeggen dat ik dan meer dan 200 euro verder ben.
Deze Flex-mini is dan wel heel netjes qua prijs.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• rinkel
nero355 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:36:
[...]

NICE! :)

[...]

Heb je echt 16 poorten nodig :?

Ik lees namelijk net dat deze in de aanbieding is : pricewatch: TP-Link TL-SG108PE
Scheelt toch weer € 15 per stuk! :)

[...]
Ik heb op dit moment 16 poorten in gebruik (buiten de uplinks), waarvan 7 PoE. Ik heb dit wel verdeeld over een aantal switches (2 PoE switches). Ik heb een patchpanel met 12 poorten, maar die is eigenlijk te klein.
Ik wil nog een AP bijplaatsen op termijn, dus heb ik nog een PoE poort nodig.
Eigenlijk wil ik het liefst van die extra switches af, maar een grote switch past gewoon niet in mijn meterkast, helaas (op een nette manier).

Het aantal poorten loopt snel op als je alles bedraad aansluit. Volgens mij doe ik dan niet eens zo heel gek.

Ik zit nu te denken aan een TP-Link 16p smart switch om de oude HP te vervangen. Nadeel is dat deze lastig aan de muur te hangen is bij gebrek aan bevestigingsgaten aan de achterkant (als ik de plaatjes zo mag geloven)

[Voor 16% gewijzigd door rinkel op 12-02-2020 09:59]

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

zeroday

Dream within a dream

RobertMe schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:43:
[...]

Dat kan die. Eerst niet, maar daar is zoveel over gesproken dat er nog een nieuwe early access revisie is gekomen met PoE (in).
Daarom wil ik er ook 3 hebben, maar geduld wordt wel 'erg' lang op de proef gesteld ;)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Qosmic
  • Nu online
Ik heb een UAP AC Lite

Ik heb automatische firmware upgrade aanstaan, maar zag zojuist dat ik nog een firmware van 2017 draai.
Dus die auto update lijkt niet te werken.

Nu heb ik handmatig geupdate naar de laatste firmware 4.0.80, maar als ik dan in de controller naar de ap kijk, dan zie ik de button firmware upgrade en als ik die aanklik wil hij weer downgraden naar de versie waar ik vanaf kom. (3.8.6 uit 2017)

Hoe kan dit?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Domino

30 Watts and overheating...

Qosmic schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:06:
Ik heb een UAP AC Lite

Ik heb automatische firmware upgrade aanstaan, maar zag zojuist dat ik nog een firmware van 2017 draai.
Dus die auto update lijkt niet te werken.

Nu heb ik handmatig geupdate naar de laatste firmware 4.0.80, maar als ik dan in de controller naar de ap kijk, dan zie ik de button firmware upgrade en als ik die aanklik wil hij weer downgraden naar de versie waar ik vanaf kom. (3.8.6 uit 2017)

Hoe kan dit?
Welke versie van de controller draai je?

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• Qosmic
  • Nu online
Domino schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Welke versie van de controller draai je?
5.4.16

Deze geprobeerd te updaten naar de nieuwste, maar toen werkte niet. Kon de AP niet meer benaderen en al mijn settings waren weg.

• g0lden23
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14:06
Qosmic schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:19:
[...]

5.4.16

Deze geprobeerd te updaten naar de nieuwste, maar toen werkte niet. Kon de AP niet meer benaderen en al mijn settings waren weg.
Bij het updaten van de controller zou je de melding moeten krijgen om een export te maken van je setting in case dat het niet goed gaat. Maak je gebruik van cloudkey of host je hem vanaf een (virtuele)machine ?
Arunia schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:17:
Die is wel heel mooi inderdaad. Wilde de oude router als AP boven weghalen en vervangen voor een AP en switch. Maar moet zeggen dat ik dan meer dan 200 euro verder ben.
Deze Flex-mini is dan wel heel netjes qua prijs.
Hoe wil je dat dan gaan aansluiten? Want je moet dan of de PoE injector gebruiken voor het AP of een AP met twee poorten hebben en de switch alsnog op lichtnet aansluiten. Kun je wellicht net zo goed gaan voor een In-Wall (afhankelijk van plaatsing) en ben je misschien nog goedkoper uit.

• Qosmic
  • Nu online
Ik maak gebruik van mijn pc waar die software op draait, maar ik log eigenlijk amper in.

Ik heb ook de unifi network app op mijn (android) telefoon.

Daar kan ik de ap niet zien bij standalone device omdat die nog aan mijn pc met controller gekoppeld is.
Kan ik anders de remote controller loskoppelen en de app op mijn tel gaan gebruiken?

Los daarvan, ik heb nu dus wel die nieuwste firmware draaien, en dat loopt goed. Ik vind het alleen vreemd dat ik de firmware upgrade button nog steeds kan zien en dan dus de downgrade naar waar die op stond voor ik hem updatete

• Arunia
  • Nu online
@RobertMe Kabel van beneden in AP AC PRO (even daar gelaten welke model ik precies nu heb. In ieder geval een pro.), dan vanuit de tweede poort naar switch en de rest van mijn apparatuur op zolder.
Twijfel alleen of die pro dat zo lekker gaat vinden omdat mijn server er ook nog aan hangt.
Ga er nog wel over denken.
Inwall gaat hem niet worden qua plek. Maar dat komt allemaal wel goed.

Wat je zegt is inderdaad een goede qua voeden van het AP.
Misschien kan ik nog wel een tweede kabel door die buis trekken voor het AP. Ligt verder niets anders in volgens mij. Enige is alleen dat het los op de vloer van de zolder uit komt tussen de waterleidingen door. :P

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Domino

Domino

Qosmic schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:19:
[...]

5.4.16

Wil toch aanraden deze te updaten, versie 5.4.16 is inmiddels al drie jaar oud.
Er is een verplichte versie van de controller als je gebruik wil maken van AP firmware > 4, ben alleen even kwijt welke dat was.

• Qosmic
  • Nu online
Ok, zal vnv nog even proberen die controller software te updaten. Die kan ik gewoon overschrijven met behoud van instellingen?

Want vd week wilde ik hem dus updaten naar de nieuwste, toen kon ik mijn AP niet meer benaderen in de nieuwste controller software.
Vervolgens de oude er weer op gezet, re adotpen van de AP en mijn settings weer in orde maken.
Vervoglens al mijn devices weer koppelen, dat heeft me wel een avondje gekost.
Alleen voor een firmware update.
Daar heb ik nu weinig zin in eerlijk gezegd, sws gebruik ik die controller software amper, de nieuwste software draait nu op die AP.

Dus ben eigenlijk maar van; if it aint broke, dont fix it.

• Domino

Domino

In principe kan de nieuwe versie er gewoon overheen.
Laat voor nu het AP op 4.0.80 staan, en dan de nieuwe versie van de controller installeren.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True