ook ik hang hier nog rond, de switches en ap die doen het hier nog dikke prima

het is enkel zo dat de weg de Ubiquiti in aan het staan is waar ik niet achter sta.
verplicht ubnt account aanmaken voor lokaal spul, al dat telemetry, wat deels uit te zetten is via de GUI maar dan alsnog een custom json bestand moeten aanmaken om de "niet GPDR gevoelige" data te deactiveren...
ze gaan steeds meer data verzamelen, en dat doen overigens ook steeds meer bedrijven...
dan nog eens in de handleiding zetten de de UDM op een ups moet omdat ie niet zo goed tegen stroomuitval, maar wat als de ups leeg is? ups geeft geen feedback aan de UDM dat ie zicht moet afsluiten..
de pro heeft dan een aansluiting voor de nog niet uitgebracht Unifi ups maar ja, die is nog niet uitgebracht dus dat werkt ook nog niet
(het zelfde als de nieuwe switches die L3 ondersteunen maar het nu nog niet doen)... waarom dan niet een optie om gewoon via de controller (of ssh voor de geavanceerde gebruiker) om hem netjes af te sluiten? dus ja, ook ik sta totaal niet achter de UDM, die komt er gewoonweg niet in. maar de switches en ap bevallen me nog prima. en als er ap's uitkomen met wifi6 en switches met layer3 dan blijf ik Ubiquiti in de gaten houden...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.