Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.844 views

• itguy013
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 30-03 20:09
Iemand een idee hoeveel geluid die fans van de Dreammachine Pro maken? Kan in de spec sheet er niets over terugvinden.

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-04 21:38
itguy013 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:27:
Iemand een idee hoeveel geluid die fans van de Dreammachine Pro maken? Kan in de spec sheet er niets over terugvinden.
Zie het filmpje van Crosstalk (youtube) daar laat hij het zien middels een DB meter.

PVOutput

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

deCube schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:57:
De UDM Pro is beschikbaar in de EU store! Zojuist besteld, ben erg benieuwd.

Linkje: https://eu.store.ui.com/products/udm-pro.
Thanks voor de heads-up. Ik heb hem ook zojuist besteld. Maar eens kijken hoe ik die migratie nu weer kan realiseren :P
Draai nu dus "in de cloud", maar ik ga een RADIUS server opzetten t.b.v. de VPN verbindingen.
Ben wel benieuwd naar hoeveel herrie dat ding maakt, maar ik maak me er weinig zorgen over.

@LightStar Weet je toevallig waar in het filmpje het ongeveer staat? Ik kan het namelijk niet vinden. Alleen voor mijn nieuwschierigheid. Ik heb hem toch al besteld :+

[Voor 13% gewijzigd door rally op 06-02-2020 12:59]

http://www.deyterra.com

• deCube
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:31
Start op 32:57: YouTube: UniFi Dream Machine Pro (UDM-Pro) (ong. 46dB direct naast het apparaat, zie ~33:36).

[Voor 8% gewijzigd door deCube op 06-02-2020 13:12]

Work hard & be brave.

• LightStar
rally schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:55:
[...]

@LightStar Weet je toevallig waar in het filmpje het ongeveer staat? Ik kan het namelijk niet vinden. Alleen voor mijn nieuwschierigheid. Ik heb hem toch al besteld :+
Zie hieronder ;)
deCube schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:10:
Start op 32:57: YouTube: UniFi Dream Machine Pro (UDM-Pro) (ong. 46dB direct naast het apparaat, zie ~33:36).

PVOutput

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
B2 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Ik redeneer andersom, juist als prosumer wil ik niet nu > 400 euro uitgeven en dat er bijvoorbeeld na 2 jaar een switch of wan poort kapot gaat. En vervolgens met een groter probleem zitten dan wanneer je het gescheiden zou hebben. Wat Chris ook aanhaalt in zijn video.
Als dat ding fatsoenlijk routing-protocollen inclusief tweakbare OpenVPN + extra Masq/SNAT/DNAT zou kunnen laden had ik iig de normale UDM misschien nog wel gekocht. Liefst ook nog wireguard. Dat hele IDS/IPS en Protect voor de Pro zal mij eerlijk gezegd aan de bips oxideren.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• LightStar
Mijne staat middels op fulfilled, eens kijken hoe snel die in Nederland zal zijn.

Label Created 02/06/2020 1:26 P.M. Czechia

PVOutput

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:29
LightStar schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:31:
Mijne staat middels op fulfilled, eens kijken hoe snel die in Nederland zal zijn.

Hier ook, hopelijk morgen bezorgt kan ik van het weekend knutselen

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:54

B2

wa' seggie?

ed1703 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Als dat ding fatsoenlijk routing-protocollen inclusief tweakbare OpenVPN + extra Masq/SNAT/DNAT zou kunnen laden had ik iig de normale UDM misschien nog wel gekocht. Liefst ook nog wireguard. Dat hele IDS/IPS en Protect voor de Pro zal mij eerlijk gezegd aan de bips oxideren.
Lijkt mij dat je dan beter naar pfSense of OPNsense kunt kijken :) Ik eigenlijk ook, maar een gevuld USG icoon in de controller is beter voor mijn OCD :D

• ed1703
  • Niet online
B2 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Lijkt mij dat je dan beter naar pfSense of OPNsense kunt kijken :) Ik eigenlijk ook, maar een gevuld USG icoon in de controller is beter voor mijn OCD :D
Dan ben ik mijn mooie plaatje in UniFi kwijt 😝
Het oog wil ook wat 🙂

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• Mainuz
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13:48
nero355 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 00:52:
[...]

100% zeker weten Marantz/Denon crappyness!

Geef het apparaat dat je niet kan vinden een schop door de stroom eraf te halen en weer erop te zetten en alles werkt weer ineens! :X Ze noemen het zelfs in hun Changelogs van de app! :F
Dat geloof ik ook direct, de Heos software is de helft van de tijd verschrikkelijk!
Dat kan aan de kant van de Client : https://www.speedcheck.org/nl/wiki/bssid/

Maar ik gok dat Google die optie niet heeft toegevoegd ?! :/

Geen optie om de Chromecast gewoon lekker via een UTP kabel te verbinden ?
Zo heb ik mijn Chromecast Ultra altijd gebruikt in het verleden! :)
Had ik nog niet van gehoord, maar kun je niet instellen bij de Chromecast zo te zien.
Chromecast bekabeld zou kunnen maar dan moet ik een netwerkkabel over 2 lange plinten leggen in de slaapkamer, bij elkaar zo'n 5 meter, mooi is anders. De plinten heb ik namelijk verlijmd.
Nooit aan je netwerk twijfelen! Het ligt altijd aan de Clients/Users! >:) :+
:+

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Mainuz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Dat geloof ik ook direct, de Heos software is de helft van de tijd verschrikkelijk!
Hopeloos platform, spijt van het geld dat ik daar aan uit heb gegeven. Het idee van losse speakers en full size receivers combineren klinkt briljant, de uitvoering om te huilen.

Gelukkig maakt Ubiquiti alleen maar geweldige producten en software.
*kuch*

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

LightStar schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:31:

Ik *gok* op maandag. Mijn USG 24 Gen2 heeft 3 werkdagen geduurd. Woensdag besteld, maandag geleverd.

Vandaag heb ik de mijne besteld en ik hoop dat hij uiterlijk dinsdag afgeleverd wordt.

• LightStar
rally schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:40:
[...]

Ik *gok* op maandag. Mijn USG 24 Gen2 heeft 3 werkdagen geduurd. Woensdag besteld, maandag geleverd.

Vandaag heb ik de mijne besteld en ik hoop dat hij uiterlijk dinsdag afgeleverd wordt.
Dat is een goede gok denk ik :), hij staat momenteel op maandag einde van de dag.

PVOutput

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

rally schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:40:
[...]

Mijne komt rond de 13de pas :(. Twee weken levertijd. Terwij max-ict 5 werkdagen aangaf. Tja ik wist het al van te voren dat dit ging gebeuren :(.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Tylen schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:15:
[...]
Mijne komt rond de 13de pas :(. Twee weken levertijd. Terwij max-ict 5 werkdagen aangaf. Tja ik wist het al van te voren dat dit ging gebeuren :(.
Mijn bestelling is nog niet eens verstuurd, dus zal ook geduld moeten hebben.

Heb maar wat Hue spullen besteld en wat Gira Senic schakelaara om me bezig te houden 😝

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:51

DUX

blijft ook nu voor Oranje

rally schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Mijn bestelling is nog niet eens verstuurd, dus zal ook geduld moeten hebben.

Heb maar wat Hue spullen besteld en wat Gira Senic schakelaara om me bezig te houden 😝
offtopic:
Je kan meteen aan de bak!

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Thanks. Maar al geinstalleerd.

Ik ben nu op zoek of ik een eenvoudige site export en import kan doen met de UDM Pro.
Zou nl. heel veel tijd schelen.

• ed1703
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Gelukkig maakt Ubiquiti alleen maar geweldige producten en software.
*kuch*
Jammer joh, toch met de UDM de Tweakers Award gewonnen. 😆

[Voor 24% gewijzigd door ed1703 op 06-02-2020 22:15]

Cyrus The Virus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 06:21:
Hmm ben dus niet de enige mijn marantz AV word soms ook niet gezien het gekke is dat ik dit wel pas heb sinds ik de USG heb, voorheen met de ASUS router nooit probleem gehad.
Ik heb een wat oudere Marantz NR1606 en het ligt echt niet aan zowel mijn oude als nieuwe netwerk : Hun firmware die het netwerkgedeelte aanstuurt is gewoon bagger!

Na een aantal weken is dat ding de kluts kwijt en mag je hem gaan resetten! :F

Video/Audio via HDMI werkt gelukkig wel altijd 100% PERFECT dus whatever... :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Cyrus The Virus
nero355 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:13:
[...]

Ik heb een wat oudere Marantz NR1606 en het ligt echt niet aan zowel mijn oude als nieuwe netwerk : Hun firmware die het netwerkgedeelte aanstuurt is gewoon bagger!

Na een aantal weken is dat ding de kluts kwijt en mag je hem gaan resetten! :F

Video/Audio via HDMI werkt gelukkig wel altijd 100% PERFECT dus whatever... :)
hehe, ja gebruik de app ook zelden af en toe het volume aanpassen.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• JanAd
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 26-03 17:04

JanAd

Toss a coin...

Is het eigenlijk nog interessant om een USG-Pro te kopen nu de UDM Pro op komst is? Ik las op Reddit dat men precies verwacht dat de USG-lijn 'binnenkort' EOL gaat.

Die gewone Dream Machine is wel knap, maar die krijg ik niet meer in m'n patchkast... :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:02
JanAd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:49:
Is het eigenlijk nog interessant om een USG-Pro te kopen nu de UDM Pro op komst is? Ik las op Reddit dat men precies verwacht dat de USG-lijn 'binnenkort' EOL gaat.

Die gewone Dream Machine is wel knap, maar die krijg ik niet meer in m'n patchkast... :P
Dat is uiteraard ieder zijn eigen keus, persoonlijk zou ik nu geen USG meer aanschaffen, mits je perse iets wilt doen wat alleen nog daarop kan.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• ed1703
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:49:

Ben het met @tcviper eens. Als je echt zit te wachten op de ids-ips-features e.d. van de UDM-lijn zou ik 100% voor de UDM gaan, want die gaan er op de andere productlijnen niet komen.
Voor routing en de vele nat-mogelijkheden moet je echter niet bij de UDM zijn op dit moment. Hij is redelijk basic.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ed1703 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Ben het met @tcviper eens. Als je echt zit te wachten op de ids-ips-features e.d. van de UDM-lijn zou ik 100% voor de UDM gaan, want die gaan er op de andere productlijnen niet komen.
Voor routing en de vele nat-mogelijkheden moet je echter niet bij de UDM zijn op dit moment.
Als ze die UDM-Pro nou ook eens gewoon in een 10" Formfactor uit zouden brengen mét PoE+ voeding (dus gevoed vanaf een PoE+ USW8-150) dan zou het een 'instant buy' worden voor mij.

Voor Klein Zakelijk MKB én Prosumers is 10" vaak een mooiere oplossing dan 19" :P

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Ik denk dat ik mijn usg en cloud key gen2+ maaar eens te koop ga zetten 😂😂

• tcviper
wimmel_1 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Als ze die UDM-Pro nou ook eens gewoon in een 10" Formfactor uit zouden brengen mét PoE+ voeding (dus gevoed vanaf een PoE+ USW8-150) dan zou het een 'instant buy' worden voor mij.

Voor Klein Zakelijk MKB én Prosumers is 10" vaak een mooiere oplossing dan 19" :P
Tja, keuzes, keuzes :) Ik heb zelf thuis gewoon een compact 19" klein rack hangen en daar past alles prima in. Voor POE+ gebruik ik (via SFP+ verbonden met de UDM Pro) een UniFi Switch Gen2.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

tcviper schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:35:
[...]

Tja, keuzes, keuzes :) Ik heb zelf thuis gewoon een compact 19" klein rack hangen en daar past alles prima in. Voor POE+ gebruik ik (via SFP+ verbonden met de UDM Pro) een UniFi Switch Gen2.
Ik laat in ons nieuwe huis 2 loze leidingen lopen naar de garage.
Dan komt daar ook zo'n kleine 19" rack te handen. Met daarin UDM Pro, 3x Intel NUC in 19" rack mount en dan heb ik nog iets ruimte over voor toekomstige uitbreiding.

In de meterkast komt de 24 poorts gen2 switch met poe.

Tussen meterkast en garage komt 2x fiber en 2x ethernet.

• tcviper
Tylen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:39:
[...]

Ik laat in ons nieuwe huis 2 loze leidingen lopen naar de garage.
Dan komt daar ook zijn kleine 19" rack te handen. Met daarin UDM Pro, 3x Intel NUC in 19" rack mount en dan heb ik nog iets ruimte over voor toekomstige uitbreiding.

In de meterkast komt de 24 poorts gen2 switch met poe.

Tussen meterkast en garage komt 2x fiber en 2x ethernet.
Klinkt goed :)

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

die van jou ook _/-\o_

Overigens komt er nog op elke hoek van het huis onder de dakgoot een Unifi cam ;)

En de UDM-Pro in de garage heeft als voordeel dat ik mooi naar het grafiekje op het display kan kijken 8)

• JanAd
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 26-03 17:04

JanAd

Toss a coin...

Tylen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:35:
Bij mij krijg je er nog de CK Rackmount bij :P

Al kijk ik niet echt uit naar een nieuwe installatie... Ik heb hier ook nog 3 Heos toestellen staan en dat is altijd een pest om die terug aan de praat te krijgen.

De CK config overzetten naar de UMD Pro gaat toch niet dacht ik?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:41:
[...]

die van jou ook _/-\o_

Overigens komt er nog op elke hoek van het huis onder de dakgoot een Unifi cam ;)

En de UDM-Pro in de garage heeft als voordeel dat ik mooi naar het grafiekje op het display kan kijken 8)
Laat je je ISRA ook afmonteren in de garage?

• GioStyle
  • Laatst online: 14:48
Ik houd mooi mijn hand op de knip.

De UDM Pro heeft voor mij te weinig voordelen om mijn USG + Cloudkey Gen2+ te vervangen. Misschien is de UDM SE de volgende kandidaat.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

wimmel_1 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Laat je je ISRA ook afmonteren in de garage?
Nee komt in de meterkast. Maar ik heb een aparte config he ;) Heb thuis een public ipv4 subnet van XS4ALL voor mijn Thuis lab (NetScalers, XenMobile, Websites etc etc). En ik wil de USG/UDM niet configgen met json files dus heb de ExperiaBox ook nog in gebruik voor de tv streams (Nee dat is geen dubbel nat oplossing omdat het ipv4 subnet gerouteerd afgeleverd word). Dus glas komt binnen op de meterkast, deze gaat in de experiabox en deze gaat direct naar de USW24.

• ed1703
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
[...]

UI zit vast niet stil. Ik zou overigens eerder een unit uitbrengen die zin heeft in een kantoorverzamelgebouw waarbij je ook PoE kunt gebruiken. Camera's is voor MKB ==> UI niet het merk wat in je opkomt en daarbij is deze unit wel een greep naar het (on)mogelijke.. om het beter in de markt te krijgen
Hoe dan ook, als alles-in-1-tje zou PoE niet moeten ontbreken (Unifi Talk ==> PoE is dan toch wel logisch)
Daarbij maakt door het uitbrengen van deze lijn ook nog eens het ontbreken van vernieuwing van de 8-poorts switches zeer dubieus.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Nee komt in de meterkast. Maar ik heb een aparte config he ;) Heb thuis een public ipv4 subnet van XS4ALL voor mijn Thuis lab (NetScalers, XenMobile, Websites etc etc). En ik wil de USG/UDM niet configgen met json files dus heb de ExperiaBox ook nog in gebruik voor de tv streams (Nee dat is geen dubbel nat oplossing omdat het ipv4 subnet gerouteerd afgeleverd word). Dus glas komt binnen op de meterkast, deze gaat in de experiabox en deze gaat direct naar de USW24.
Ik heb thuis gewoon 'KPN' dus géén /29 netwerk. Hier thuis dus wél 'Dubbel NAT' en ook dat werkt gewoon goed (HELL: Ik doe grootzakelijk niets anders dat soort oplossingen implementeren én onderhouden).

Netscalers heb ik afgelopen week nog een 6-tal, te samen met een Juniper Pulse-Secure omgeving, uitgebouwd en ritueel verbrand >:)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Vraagje voor mensen die al een dream machine hebben staan : Ik kan t niet helemaal duidelijk vinden, maar kan ik nou wel of niet meerdere "sites" runnen op die controller? Want heb ook wat externe sites in m'n huidige controller hangen!

Mijn LinkedIn!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:27:
Vraagje voor mensen die al een dream machine hebben staan : Ik kan t niet helemaal duidelijk vinden, maar kan ik nou wel of niet meerdere "sites" runnen op die controller? Want heb ook wat externe sites in m'n huidige controller hangen!
Als je dat eerder geposte filmpje van ruim een uur had gekeken dan had je geweten dat dat (nog?) niet gaat... :o

En ja: Ik snap dat je niet dat hele filmpje gaat bekijken voor alléén die 'info' :*)

• tcviper
Nee, voor nu is het 1 site ;) Er is sprake dat er misschien in de 'toekomst' multi sites nog in komt.
Maar dat maakt niet zoveel uit, in je UBNT account kun je meerdere UDM's en oude controllers bij elkaar laten komen.

[Voor 11% gewijzigd door tcviper op 07-02-2020 12:36]

• LightStar
Nee dat kan niet, ik moet helaas hiervoor ook een vm online laten staan, wellicht in de toekomst dat ik de andere sites ook kan laten landen op de udm.

PVOutput

tcviper schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Nee, voor nu is het 1 site ;) Er is sprake dat er misschien in de 'toekomst' multi sites nog in komt.
Maar dat maakt niet zoveel uit, in je UBNT account kun je meerdere UDM's en oude controllers bij elkaar laten komen.
Zoals al meermaals in deze thread is benoemd maakt dat wel uit. Want site-to-site VPN werkt niet met losse controllers. Uiteraard kan UI dat waarschijnlijk wel toevoegen aan de cloud interface gebeuren / op basis van cloud account. Maar het is dus wel een feature die, voor nu, ontbreekt.

• ed1703
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Zoals al meermaals in deze thread is benoemd maakt dat wel uit. Want site-to-site VPN werkt niet met losse controllers. Uiteraard kan UI dat waarschijnlijk wel toevoegen aan de cloud interface gebeuren / op basis van cloud account. Maar het is dus wel een feature die, voor nu, ontbreekt.
Dan is de stap naar een volledige cloud-controller ook niet zo groot meer.
Overigens is er ook nog een oplossing mogelijk om zelf een hub-spoke VPNomgeving te bouwen via ipsec of openvpn. Zowel de USG als UDM heeft daar een mogelijkheid voor. Maar ik begrijp ook, niet voor iedereen met beperkte kennis. IPSec is wel de beste methode ivm offloading.

ed1703 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Dan is de stap naar een volledige cloud-controller ook niet zo groot meer.
Overigens is er ook nog een oplossing mogelijk om zelf een hub-spoke VPNomgeving te bouwen via ipsec of openvpn. Zowel de USG als UDM heeft daar een mogelijkheid voor. Maar ik begrijp ook, niet voor iedereen met beperkte kennis. IPSec is wel de beste methode ivm offloading.
Op basis van het cloud account kunnen ze natuurlijk ook even in de lokale controller opvragen welke controllers en/of sites er nog meer zijn en vervolgens de configuratie onderling afstemmen (evt. via "de cloud" als proxy). Het cloud account is AFAIK toch al verplicht? En dan kun je site-to-site VPN wel inregelen via de lokale controller interface en niet perse via de cloud controller variant (waarbij ik eerlijk gezegd geen idee heb of het puur een proxy is waarbij de HTTP requests via de cloud naar je lokale controller gaan en response via de cloud terug komt, of dat "de cloud" zijn eigen interface heeft en via een API met de controller communiceert om settings op te halen en op te slaan).

• ed1703
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Op basis van het cloud account kunnen ze natuurlijk ook even in de lokale controller opvragen welke controllers en/of sites er nog meer zijn en vervolgens de configuratie onderling afstemmen (evt. via "de cloud" als proxy). Het cloud account is AFAIK toch al verplicht? En dan kun je site-to-site VPN wel inregelen via de lokale controller interface en niet perse via de cloud controller variant (waarbij ik eerlijk gezegd geen idee heb of het puur een proxy is waarbij de HTTP requests via de cloud naar je lokale controller gaan en response via de cloud terug komt, of dat "de cloud" zijn eigen interface heeft en via een API met de controller communiceert om settings op te halen en op te slaan).
Klinkt eenvoudig. Ik ben eigenlijk wel benieuwd tegen welke zaken men nog meer gaat aanlopen.
Voorlopig is het lijstje al

- Geen IPTV (IGMP Proxy)
- Geen SNAT/DNAT
- Geen Site-to-Site VPN met gebruik van de controller
- Geen dynamische routingprotocollen
- Geen goed Instelbare OpenVPN (CLI)
- Geen JSONfile (maar heeft eigenlijk betrekking op de rest van de punten)
- Geen directory voor het uitvoeren van eigen scripts?
- Geen Instelbare MDNS Repeater
- Geen adoption in een andere controller
- Geen mogelijkheden voor offsite backup?

Damn, wat heeft men eigenlijk veel gesloopt zeg.. :?
Ik schrik hier van nu ik dat neerkalk. Een aantal punten mis ik bij de PRO, bij de normale UDM zeer zeker niet. Die mag van mij wel eenvoudig blijven, daar is de richtmarkt ook naar.

[Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 07-02-2020 14:10]

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:31

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

ed1703 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Klinkt eenvoudig. Ik ben eigenlijk wel benieuwd tegen welke zaken men nog meer gaat aanlopen.
Voorlopig is het lijstje al

- Geen IPTV (IGMP Proxy)
- Geen SNAT/DNAT
- Geen Site-to-Site VPN met gebruik van de controller
- Geen dynamische routingprotocollen
- Geen goed Instelbare OpenVPN (CLI)
- Geen JSONfile (maar heeft eigenlijk betrekking op de rest van de punten)
- Geen directory voor het uitvoeren van eigen scripts?
- Geen Instelbare MDNS Repeater
- Geen adoption in een andere controller
- Geen mogelijkheden voor offsite backup?

Ik schrik hier van nu ik dat neerkalk. Een aantal punten mis ik bij de PRO, bij de normale UDM zeer zeker niet. Die mag van mij wel eenvoudig blijven, daar is de richtmarkt ook naar.
nog een punt, geen mogelijkheid om de UDM netjes af te sluiten. ben benieuwd hoe vaak je dit kunt doen alsvoren er corruptie optreed...
de 2e stroom aansluiting voor de nog niet released UPS systeem van UBNT zal zeker de oplossing zijn...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• .bart
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-02 12:46
Weet iemand wat het verschil is tussen een AC-PRO ( pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) ) en een AC-PRO-E ( pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO-E )? Enige verschil dat ik kan vinden is dat de AC-PRO-E geen PoE adapter meelevert?

• B2

B2

wa' seggie?

.bart schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:39:
Weet iemand wat het verschil is tussen een AC-PRO ( pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) ) en een AC-PRO-E ( pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO-E )? Enige verschil dat ik kan vinden is dat de AC-PRO-E geen PoE adapter meelevert?
Correct. Dat is het verschil.

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 31-03 10:30
ed1703 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:07:
[...]
.....

Eigenlijk is het omgekeerd. Ze zitten in de opbouw fase. de USG lijn is een fork van wat men in de edgerouter line gebruikte. En eigenlijk heeft men daar zoveel jaren aan patching en lapmiddelen ingezet dat het vrijwel niet meer onderhoudbaar was.
Vandaar dat men voor Edgerouters nu naar 2.x serie naar een hogere linux base is gegaan. Die is overigens nog steeds niet echt production grade.

Voor de UDM (en hopenlijk de nieuwere generatie USGs) is men naar UnifiOS gegaan, die volledig nieuw is opgebouwd en los staat van de edge series.

Dus ergens heb ik er wel vertrouwen in dat de waslijst aan missende features er komen, maar ben ik bang dat dit een zeeeeer lange adem nodig heeft.

Voor mij zijn support van multi VLAN op de WAN, IGMP proxy settings en goede IPv6 support blokkerend om een overstap te plannen.

• hermanh
Overigens voor de Ubiquiti WiFi gebruikers.. :)

WPA3 support zit er aan te komen, de eerste friendly users proberen het uit.

https://community.ui.com/...44-40a3-a2b8-db8a9c07d063

• geenwindows

geenwindows

hermanh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:57:

404, page not found :+

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

Moet je of inloggen of beta access aanzetten ;)

• geenwindows

geenwindows

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Moet je of inloggen of beta access aanzetten ;)
heb geen account daar ;)
(en ga ik ook niet aanmaken om een berichtje te kunnen lezen)

• hermanh
inderdaad in het beta forum..

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

geenwindows schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:17:
[...]

heb geen account daar ;)
(en ga ik ook niet aanmaken om een berichtje te kunnen lezen)
Vooral niet doen :P
WPA3 becomes an extra option for WPA-PSK and WPA-EAP networks.

Transition mode is intended for WPA-2 and WPA-3 to coexist, and is recommended.

OWE (WPA3 Open Wireless Extensions) is an extra option for open networks.

Fast Transition (FT) supports both WPA2 version and WPA3.

WPA3/Enterprise is not supported on gen2 or gen1 hardware.

This controller is needed to add WPA3 support to networks, based on 5.12.59:
Linux (including cloud keys) : https://dl.ubnt-ut.com/te...1_ubuntu_sysvinit_all.deb

Windows: https://dl.ubnt-ut.com/teunis/wpa3/UniFi-installer.exe

MacOSX: https://dl.ubnt-ut.com/teunis/wpa3/UniFi.pkg

UniFi Controller for unsupported Unix/Linux distros *** DIY / Completely unsupported *** https://dl.ubnt-ut.com/teunis/wpa3/UniFi.unix.zip

unifi_sh_api (shell library) https://dl.ubnt-ut.com/teunis/wpa3/unifi_sh_api

UAP builds with WPA3 support, based on 5.1.0:
UAP-HD/SHD/XG/UWB-XG: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

UAP-AC-Pro/Lite/LR/M/M-Pro/IW/IW-Pro: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

UAP/UAP-LR/Outdoor/Outdoor5: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

UAP-v2/UAP-LR-v2: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

UAP-Pro: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

UAP-Outdoor+: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

UAP-IW: https://dl.ubnt-ut.com/do...h-wpa3.11368-4z2vbhkw.bin

Please test and report back where possible.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Canadians are coming.....

The Canadians are coming.....

Zie je wel dat ze in 'Southpark' gewoon gelijk hebben en dat je die lui niet kunt vertrouwen.... :P

• ed1703
  • Niet online
hermanh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:55:
[...]
Dus ergens heb ik er wel vertrouwen in dat de waslijst aan missende features er komen, maar ben ik bang dat dit een zeeeeer lange adem nodig heeft.

Voor mij zijn support van multi VLAN op de WAN, IGMP proxy settings en goede IPv6 support blokkerend om een overstap te plannen.
*Klant heeft oudere UI-hardware
*UI brengt vervanging met minder features omdat iemand binnen het bedrijf denkt dat dit wel losloopt, een beetje domme beslissing neemt en de ontwikkelafdeling jaren in slaap gehouden heeft.
*Klant wil na defect nieuwe hardware met minimaal dezelfde features
*UI heeft na 1,5 jaar alle oude features nog steeds niet klaar
*Klant gaat shoppen bij Mikrotik of koopt uiteindelijk toch een edgerouter

Zoiets?
Ze zitten in de opbouw fase
Dat snap ik, alleen kun je dat een hele grote groep gebruikers niet aandoen, want die ben je dan kwijt. too little too late. Je neemt hier als bedrijf een enorm risico. In het meest gunstigste geval heb je supportbedrijven die de zaak omzetten naar een edgerouter.

Stel je toch voor als een Cisco zoiets zou doen, ik denk dat mijn directeur gelijk het contract met onze nederlandse tussenpartij in de prullenbak gooit van de jaarlijkse miljoenen die we uitgeven aan hardware.
Of eigenlijk moet ik licenties zeggen :P

En dat noemt zich dan een enterprise-networking-company.

Wat ga je zelf nu doen als je hardware defect gaat?
Beta-Forum. Beta-settings in je profiel aanzetten.

• Wixxy
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:15
hermanh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:55:
[...]
Voor de UDM (en hopenlijk de nieuwere generatie USGs) is men naar UnifiOS gegaan, die volledig nieuw is opgebouwd en los staat van de edge series.
Zijn er al enige geruchten over een nieuwe USG?

De UDM Pro zou perfect voor mij zijn als hij POE had, maar zonder PoE koop ik dan liever losse apparaten, maar de huidige USG is al zo oud... :( (Hoewel hij waarschijnlijk nog steeds voldoende is voor mijn thuisnetwerk, maar toch!)

Overigens vind ik het nog steeds een erg bijzondere keuze dat ze voor de UDM Pro, dat een soort all in one is met NVR, geen native ondersteuning bieden voor hun camera’s en access points door POE weg te laten, maar goed.

[Voor 17% gewijzigd door Wixxy op 07-02-2020 16:47]

• ed1703
  • Niet online
Wixxy schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:45:
[...]

De UDM Pro zou perfect voor mij zijn als hij POE had, maar zonder PoE koop ik dan liever losse apparaten, maar de huidige USG is al zo oud... :( (Hoewel hij waarschijnlijk nog steeds voldoende is voor mijn thuisnetwerk, maar toch!)

Overigens vind ik het nog steeds een erg bijzondere keuze dat ze voor de UDM Pro, dat een soort all in one is met NVR, geen native ondersteuning bieden voor hun camera’s en access points door POE weg te laten, maar goed.
Nee, ik zou als ik jou was wachten op de UDM SE. (afhankelijk welke features je nu gebruikt en hoe ver UI is met implementeren van oude en nieuwe features, maar ook of zo'n alles in 1 wat voor je is.. (wifi in je meterkast is meestal leuk voor de aangrenzende straat)

[Voor 13% gewijzigd door ed1703 op 07-02-2020 16:55]

Vind ik persoonlijk een non-argument. Als je PoE camera's gaat gebruiken en natuurlijk al een compleet LAN netwerk hebt is de kans heel groot dat die 8 poorten ook niet toereikend zijn. Dus moet je sowieso al een switch plaatsen, wat dan dus een PoE model zal zijn. Wat persoonlijk een veel groter gebrek is aan de Protect kant is de enkele HDD. Als die kapot is is alles weg, en AFAIK kun je daar niks aan doen (geen mogelijkheid tot remote backup van videos).

PoE is lijkt mij alleen interessant voor thuisgebruikers / enthousiastelingen. En dat zal niet de doelgroep zijn voor de UDM Pro. Daarnaast zorgt PoE ervoor dat die weer duurder wordt en meer warmte ontwikkeld (dus extra ventilatoren nodig, dus meer lawaai, ...). Dus dan krijg je omgekeerd daar weer geklaag over (te duur, heb het niet nodig, lawaaierig, ...). Hetzelfde als het geklaag over de grote lege ruimte. Maak hem kleiner en de wereld is te klein omdat die niet in een rack past. Dual hard drive maakt hem weer duurder, ...

En just to be clear: ja, ook ik had graag PoE erop gezien, al waren het er bv maar 4. Al is het maar voor het ene AP dat nu op de USW 8-150W zit dat nu naast de USG hangt. Ik begrijp alleen de "omdat Protect erop zit had die ook PoE moeten hebben" niet. Want de kans dat 8 poorten te weinig zijn neemt dan alleen maar toe. En ik begrijp ook waarom UI helemaal geen PoE eraan heeft toegevoegd, "Pro" met Access & Talk is helemaal niet op consumenten gericht, en als je al die features wilt gebruiken zijn die 8 poorten ook niet voldoende, dus koop je sowieso al een switch, met PoE.

Ik denk dat we hier gewoon met te velen zijn, mezelf inclusief, die de Pro niet goed vinden omdat die niet op consumenten gericht is (8 poorten *O* , maar geen PoE -O- ), en de gewone niet goed vinden omdat ie niet enterprisy genoeg is (niet rack mountable, AP in meterkast / patchkast / garage / kelder / ... is niet nodig).

• _reboot_
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 27-03 17:19
Ik zit dit topic heel aandachtig te volgen voor de 'Dream' Machine Pro, maar aangezien er ook nog wel wat discussies door elkaar heen gaan en niet iedereen alles even concreet benoemt (er zit een verschil tussen de UDM en de UDM Pro). Wil ik het graag samenvatten om te kijken of ik het nu begrijp (ik hoop dan ook op wat duidelijkheid/advies hierin).

Ik zit momenteel met een VM waarop de Unifi Controller en Unifi Video draaien. Daarnaast heb ik een EdgeRouter Lite draaien met een ip-sec naar een EdgeRouter PoE. De controller managed ook Unifi apparatuur op andere locaties (sites) en Unifi Video heeft momenteel 3 camera's te beheren.

1. Wat nu ik lees over de UDM Pro is dat er maar één site mogelijk is en dat ik de andere sites aan een andere controller moet verbinden.
2. Daarnaast lees ik ook dat een VPN tunnel (ip-sec in mijn geval) opzetten niet mogelijk is via de controller. Hebben we het hier dan over de bediening via de Cloud? Of over de Controller die op de UDM Pro draait?

Reden dat ik aan de overstap zit te denken is dat de Lite aan zijn maximale kunnen zit voor wat betreft hardware offloading en de doorvoer niet aan kan, daarnaast wil ik de VM graag opheffen om resources vrij te maken.

Voor wat ik nu lees (en als ik het goed heb begrepen) kan ik beter een zwaardere EdgeRouter neerzetten en de Unifi Cloudkey Gen2 Plus neerzetten om hetzelfde te bereiken? Of hebben jullie andere suggesties?

• ed1703
  • Niet online
_reboot_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:04:

1. Wat nu ik lees over de UDM Pro is dat er maar één site mogelijk is en dat ik de andere sites aan een andere controller moet verbinden.
Correct
2. Daarnaast lees ik ook dat een VPN tunnel (ip-sec in mijn geval) opzetten niet mogelijk is via de controller. Hebben we het hier dan over de bediening via de Cloud? Of over de Controller die op de UDM Pro draait?
Niet correct. Manual is altijd mogelijk en is supported by UDM-(Pro)
Wat niet kan is auto, want daarvoor moeten beide systemen op dezelfde controller draaien.
Voor wat ik nu lees (en als ik het goed heb begrepen) kan ik beter een zwaardere EdgeRouter neerzetten en de Unifi Cloudkey Gen2 Plus neerzetten om hetzelfde te bereiken? Of hebben jullie andere suggesties?
Als je bij dezelfde vendor wilt blijven ja, maar EdgeOS 2.x is daarbij nog lang niet klaar om 1.x op te volgen (1.x zit zelfs deels weer in 2.x). UI zit wat dat betreft in een spagaat, want de 1.x is deels Jessie en Debian stopt in juni met supporten. Hoe dat door UI opgelost gaat worden geen idee, misschien ook deels backporten van Stretch packages wat ze nu ook al doen.
De eerste beta voor EdgeOS 2.x is inmiddels alweer een jaar oud, waarbij de firmware van de UDM in april ook alweer een jaar oud is. Helaas gaat het niet sneller.

[Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 07-02-2020 19:31]

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Ik ervaar iets raars als ik probeer om handmatig een (5GHZ) kanaal in te stellen op mijn Unifi AP AC Lite accesspoints...

Ik begin met deze situatie:
https://tweakers.net/ext/f/kgbsxMs0Qt0RXSV3lI53wCOF/full.png

Kanaal dus op "auto". Verder niets raars. Alles werkt zoals ik het verwacht.

Nu probeer ik de accesspoints met de hand op hetzelfde kanaal in te stellen:
https://tweakers.net/ext/f/Nu90xG0vfGbbEHrjg6Ok1dlb/full.png

Op de andere weergave na, "38 (36, +1") i.p.v. "38" en "54 (56 -1)" i.p.v. "54", mag dit volgens mij geen enkel verschil maken? :?

Echter werkt nu één van mijn cliënts (een Samsung Galaxy S10e smartphone) niet meer, deze weigert gewoon te verbinden. Bij aan klikken van het netwerk zie ik heel kort "Connecting..." en vervolgens niets meer. Als ik het toestel een tijdlang laat liggen (netwerk staat op auto connect) dan verschijnt er een willekeurige foutmelding: "Couldn't get IP address" of "Authentication error occurred". In de Unifi controller zie ik hier helemaal niets van terug, geen Alerts, geen Events, niets. Andere cliënts werken wel gewoon.

Wanneer ik één van de volgende instellingen wijzig kan mijn Galaxy S10e ook weer verbinden:
- Kanaal weer op "Auto" (waarna hij weer dezelfde kanalen kiest)
- "Channel Width" op "VHT20" i.p.v. "VHT40"
- "Connects high performance clients to 5 GHz only" vinkje uitzetten. Echter toestel verbindt dan met 2,4GHz en blijft daar op.

Iemand ooit zoiets meegemaakt of enig idee waar ik het moet gaan zoeken? :? Ik snap niet hoe het kan uitmaken hoe de kanaalselectie tot stand komt (automatisch of handmatig), zolang hij op hetzelfde kanaal zit mag mijn telefoon het verschil toch niet eens merken? Lijkt me ook stug dat het aan het toestel ligt (want wanneer de boel op auto kanaal of "VHT20" staat verbindt hij wel).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:08
-

[Voor 100% gewijzigd door roT- op 07-02-2020 21:02]

• HKLM_
  • Laatst online: 14:08

HKLM_

www.cloud23.nl

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem :P

5 Ubiquiti accespoints in het pand, geen idee waar ze hangen/liggen/staan noem het maar op :+ via een ip scan zijn ze te vinden maar inloggen met default username en password lukt niet. Inlog gegevens zijn onbekend....

- Is er een manier buiten het halve plafond slopen om die dingen te vinden
- hoe kan ik die dingen resetten als ik ze niet kan vinden en en geen inloggegevens heb.

Utp kabels zitten direct in de switch en heb helaas ook geen wall outlet, als ik geen opties heb knip ik de UTP kabels door en laat die dingen weg rotten de komende eeuw :D

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• alexwel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 31-03 20:53
HKLM_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:54:

5 Ubiquiti accespoints in het pand, geen idee waar ze hangen/liggen/staan noem het maar op :+ via een ip scan zijn ze te vinden maar inloggen met default username en password lukt niet. Inlog gegevens zijn onbekend....

- hoe kan ik die dingen resetten als ik ze niet kan vinden en en geen inloggegevens heb.

Utp kabels zitten direct in de switch en heb helaas ook geen wall outlet, als ik geen opties heb knip ik de UTP kabels door en laat die dingen weg rotten de komende eeuw :D
Ik denk dat er geen andere manier is, als je geen gegevens hebt, zelfs niet van de controller en je geen fysieke toegang hebt tot de APs. Anders zou het wel makkelijk worden voor kwaadwillenden.

Wat je wel kan doen is met een cable toner proberen de kabels te volgen, om zo uit te vinden waar de APs zich bevinden.
Ik weet alleen niet of dit een beetje te doen is door een plafond of zelfs muur heen, maar het is het proberen waard.

[Voor 5% gewijzigd door alexwel op 07-02-2020 21:36]

• LightStar

Uhm nee je kan ze geen geluid laten maken enkel een lampje laten knipperen als je in de controller kan komen 😬, maar gezien je geen ook niet los in de apps kan komen vermoed ik dat je ook geen controller access hebt.

PVOutput

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:27

Weet je wel waar ze ongeveer zitten? Anders mss als een gek aan de kabel trekken en mss dat ze dan geluid maken als ze ergens overheen schuren?

Of mss dat je met een wifi scanner ze ongeveer kunt vinden? - Zoeken waar het signaal het hoogste is?

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

LightStar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Uhm nee je kan ze geen geluid laten maken enkel een lampje laten knipperen als je in de controller kan komen 😬, maar gezien je geen ook niet los in de apps kan komen vermoed ik dat je ook geen controller access hebt.
De controller is verloren gegaan / er niet meer inderdaad... kabels volgen over het plafond is geen optie over meerdere verdiepingen helaas.

Misschien dat ik die signaal meter nog eens ga proberen om ge kijken of ik daar mee in de buurt kan komen en anders pech :P

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Cyrus The Virus
HKLM_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:57:
[...]

De controller is verloren gegaan / er niet meer inderdaad... kabels volgen over het plafond is geen optie over meerdere verdiepingen helaas.

Misschien dat ik die signaal meter nog eens ga proberen om ge kijken of ik daar mee in de buurt kan komen en anders pech :P
Wifi scanner signaal sterkte volgen. Eventueel 3 scanners te gelijk

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HKLM_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:57:
[...]

Ik weet niet of je een degelijke kabeltester hebt maar als je die wel hebt: Even kijken hoelang de kabel is... Scheelt je vaak al een hoop zoekwerk 8)

Ik heb laatst als privé gereedschap (voor thuis gebruik) een PocketEthernet apparaatje aangeschaft en dat ding doet bijna alles wat ik op 't werk ook met een Fluke LinkRunner kan tegen een 10e deel van de kosten van zo'n ˜Fluke.... iPhone XI Pro uiteraard even niet meegeteld in het totaalplaatje qua kosten :+

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 08-02-2020 09:29]

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Eindelijk zijn mijn IGMP issues opgelost. De USW-8 POE gaf issues. Deze is weken weg geweest ter reparatie. Toen ik heb uiteindelijk terug kreeg was het met opmerking: "Test OK". Zucht.

Nouja ik dat ding 1 op 1 geswapped met een andere switch die ik heb. En hij werkte direct zonder provisioning, dus wtf hebben ze getest??? Anyways, natuurlijk direct weer IGMP issues (tv streams die niet werken).

Ik boos emailtje gestuurd met dat hij nu echt maar opgeruild moet worden omdat ik geen zin heb om het weer weken kwijt te zijn en dan terug te krijgen met "Test OK". Volgende dag kon ik de vervanger opehalen en deze werkt wel goed. Eindelijk.

Volgende week komt de USW-24 Gen2 :P hahaha.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:12
[...]

Als rack mounting geen vereiste is, heeft de SE alles: https://github.com/DavidS...Quick%20Start%20Guide.pdf

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

. Foutje

[Voor 100% gewijzigd door Tylen op 08-02-2020 20:47]

hermanh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:57:

Ik zou er lekker nog even mee wachten. Ook nog niet alle functies zijn beschikbaar voor gen2 devices. De focus ligt het eerst werkende te krijgen op de Gen3 apparaten zoals de SHD/XG/HD
LightStar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Als je ze in je netwerk op ip basis kan vinden dan kan ook zien achter welke switch en welke Port ze zijn aangesloten. Op dat stekkertje kan je wel een geluidstoon zetten en met toon zoeker kan die kabel volgen.

Maar als ze nog aanstaan en een ssid uitzenden zijn ze zelfs met een klein beetje moeite gewoon met je mobiel te vinden.

[Voor 38% gewijzigd door xbeam op 08-02-2020 23:02]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:41:
[...]

Ik zou er lekker nog even mee wachten. Ook nog niet alle functies zijn beschikbaar voor gen2 devices. De focus ligt het eerst werkende te krijgen op de Gen3 apparaten zoals de SHD/XG/HD

[...]

Als je ze in je netwerk op ip basis kan vinden dan kan ook zien achter welke switch en welke Port ze zijn aangesloten.

Op dat stekkertje kan je wel een geluidstoon zetten en met toon zoeker kan die kabel volgen.
Dan moet je alsnog met een 'vogeltje' óver 't plafond in dit geval. Dat spul is leuk om kabels in een patchkast te volgen waarbij ALLES in een bundel bij elkaar geknoopt zit maar daar heeft @HKLM_ nu helaas niet heel veel aan.. ;)

Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:03:
[...]

Dan moet je alsnog met een 'vogeltje' óver 't plafond in dit geval. Dat spul is leuk om kabels in een patchkast te volgen waarbij ALLES in een bundel bij elkaar geknoopt zit maar daar heeft @HKLM_ nu helaas niet heel veel aan.. ;)
Je ziet toch waar die kabel heen gaat. Die bundel kan je redelijk volgen met een trapje af en je hoofd door het plafond te steken. Het enige wat je dan doet is om de zover net luisteren of de toon nog in de bundel zit. Wanneer toon er niet meer in zit dan tussen deze en je laatste meeting is de Betreffende kabel een andere richting op gegaan. Met een beetje zaklamp is zoon afsplitsing snel gevonden.
Als je heel even de tijd neemt heb in paar minuten gevonden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:21:
[...]

Je ziet toch waar die kabel heen gaat. Die bundel kan je redelijk volgen met een trapje af en je hoofd door het plafond te steken. Het enige wat je dan doet is om de zover net luisteren of de toon nog in de bundel zit. Wanneer toon er niet meer in zit dan tussen deze en je laatste meeting is de Betreffende kabel een andere richting op gegaan. Met een beetje zaklamp is zoon afsplitsing snel gevonden.
Als je heel even de tijd neemt heb in paar minuten gevonden.
Zoals ik 't eerder begreep vanuit z'n berichten hier liggen er 'ergens' in een pand wat AP's bóven op 't plafond welke niet netjes via patchpanels / wall-outlet's aangesloten zijn (en waarbij je dus normaliter de 'nummertjes' op papier zou moeten kunnen volgen) maar zijn die krengen via een directe kabel op een switch ergens in een MER / CER aangesloten ... Een kabel van 5 Mtr, is dan nog wel te volgen door je hoofd even door 't systeemplafond te steken, met 100Mtr. aan kabellengte wordt 't toch al snel wat lastiger ;)

Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:30:
[...]

Zoals ik 't eerder begreep vanuit z'n berichten hier liggen er 'ergens' in een pand wat AP's bóven op 't plafond welke niet netjes via patchpanels / wall-outlet's aangesloten zijn (en waarbij je dus normaliter de 'nummertjes' op papier zou moeten kunnen volgen) maar zijn die krengen via een directe kabel op een switch ergens in een MER / CER aangesloten ... Een kabel van 5 Mtr, is dan nog wel te volgen door je hoofd even door 't systeemplafond te steken, met 100Mtr. aan kabellengte wordt 't toch al snel wat lastiger ;)
Valt echt wel, je hebt toch ook uren nodig 90 door plafond te leggen. Vaak ik dat zelfs lastiger
Door met een toon generator te werken hoef je niet precies het kabeltje met hand te volgen. Gewoon op de plekken waar je bij de kabel bundel kan kijken of de deze de toon bezit en dan gewoon insluiten tot je hem vindt. Dat is echt 15 min werk. Ik kom zo vaak plekken waar niemand weet wat en waar alles in/op het plafond ligt.

[Voor 3% gewijzigd door xbeam op 09-02-2020 00:26]

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Moest hier wel om lachen eigenlijk :P

Tw

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb 3 AP pro's, een USG en een 8 poorts switch (80w). In Pihole zie ik een hele hoop blocks van een ping naar test.ui.com. Het gekke is, die lijken alleen van de switch te komen :?
Iemand enig idee waar ik dat zou moeten zoeken in de config?
Ik lees her en der wel dat de AP's dat zouden doen (doen ze bij mij niet) maar niet dat de switch dat zou doen. Fw switch is 4.0.66.10832; AP's zitten op 4.0.69.10871.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

The Eagle schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:13:
Ik heb 3 AP pro's, een USG en een 8 poorts switch (80w). In Pihole zie ik een hele hoop blocks van een ping naar test.ui.com. Het gekke is, die lijken alleen van de switch te komen :?
Ik lees her en der wel dat de AP's dat zouden doen (doen ze bij mij niet) maar niet dat de switch dat zou doen. Fw switch is 4.0.66.10832; AP's zitten op 4.0.69.10871.
Waarschijnlijk heb je dan aangegeven om geen informatie naar UI te sturen. In 4.0.66 kon je dit alleen uitzetten via een custom config (in een file). Bij 4.0.69 kan dat ook via de controller / krijg je een opt-in scherm.

Daarom dat de switch het nog wel verstuurd (want 4.0.66) en de APs niet (want 4.0.69)

• B2

B2

wa' seggie?

The Eagle schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:13:
Volgens mij is dat die 'call-home' functie, die uitgezet is in 4.0.69 (welke weer teruggetrokken is voor switches) en nog in 4.0.66 zit. Upgrade de boel eens naar 4.0.80.10875.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:42:
[...]

De snelheid is theoretisch hetzelfde, want de hardware is ook hetzelfde. Alleen de antennesetup is afwijkend tussen de Lite en AC IW. Waar de antennes van de Lite erop zijn gericht (no pin intended :p) om zo goed mogelijk te werken bij plafond montage zijn ze bij de IW erop gericht voor bij montage aan de muur. Verschil zal verder niet heel groot zijn en ik verwacht niet dat je het in een thuissituatie zult merken. Ik zou dus gewoon lekker voor de IW gaan als je er de mogelijkheid toe hebt.
Doet de in-wall ook aan mesh? (net zoals de AC PRO?)
En kan hij ook buiten worden geplaatst?
smeerbartje schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Doet de in-wall ook aan mesh? (net zoals de AC PRO?)
En kan hij ook buiten worden geplaatst?
Een In-Wall zou ik zeer zeker niet buiten plaatsen. Mesh doet een In-Wall wel, incl. fancy feature dat je de In-Wall via wireless uplink met je netwerk kunt verbinden en alle 3 of 5 de poorten dan ook van internet zijn voorzien (wat dus draadloos je netwerk "in stroomd")

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Met heel veel geluk staan de LED's op de AP's nog netjes aan. Wat je dan zou kunnen doen is het pand donker maken, ergens een plafondplaat optillen en je hoofd er doorheen doen en kijken of je zo'n apparaat licht ziet maken.

Of je zoekt op de switch uit welke UTP's er aan de AP's zitten en trekt 4 van de 5 er uit en zoekt met de telefoon uit waar het signaal het sterkst is van de betreffende AP. De kans is dan groot dat die daar in de buurt zit :+

• ed1703
  • Niet online
B2 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Volgens mij is dat die 'call-home' functie, die uitgezet is in 4.0.69 (welke weer teruggetrokken is voor switches) en nog in 4.0.66 zit. Upgrade de boel eens naar 4.0.80.10875.
Om maar gelijk even te waarschuwen.. in de laatste beta's zit de call-home op de USG (geen idee wat die doet) na in alle devices. Met de Interfaceoptie schakel je in 4.1.x | 4.2.x | 4.3.x | 5.0.0 niet alles uit. Zit je nu op stable, dan is er niets aan de hand en is het schuifje in de controller voldoende. (De nummering is tegenwoordig zo breed omdat UI firmware anders is gaan nummeren)

config.properties

config.system_cfg.1=system.analytics.anonymous=disabled

Zie ook https://community.ui.com/...8e-4cd9-9a47-d399c53483f9

ed1703 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Om maar gelijk even te waarschuwen.. in de laatste beta's zit de call-home op de USG (geen idee wat die doet) na in alle devices. Met de Interfaceoptie schakel je in 4.1.x | 4.2.x | 4.3.x | 5.0.0 niet alles uit. Zit je nu op stable, dan is er niets aan de hand en is het schuifje in de controller voldoende. (De nummering is tegenwoordig zo breed omdat UI firmware anders is gaan nummeren)

config.properties

config.system_cfg.1=system.analytics.anonymous=disabled

Zie ook https://community.ui.com/...8e-4cd9-9a47-d399c53483f9
Komt dus doordat het eerst "alles of niets" was en ze nu de data "splitsen" in data die wel onder GDPR valt en data die niet onder GDPR valt. De keuze in de controller is daarmee geworden "wil je wel of niet GDPR gevoelige data versturen?". Als je daar dus "nee" antwoord wordt dus wel nog steeds bepaalde geanonimiseerde data verstuurd. Met die config.properties zet je inderdaad alles uit en worden ook die geanonimiseerde gegevens niet meer verstuurd.

• ed1703
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Komt dus doordat het eerst "alles of niets" was en ze nu de data "splitsen" in data die wel onder GDPR valt en data die niet onder GDPR valt. De keuze in de controller is daarmee geworden "wil je wel of niet GDPR gevoelige data versturen?". Als je daar dus "nee" antwoord wordt dus wel nog steeds bepaalde geanonimiseerde data verstuurd. Met die config.properties zet je inderdaad alles uit en worden ook die geanonimiseerde gegevens niet meer verstuurd.
Inderdaad.. de meeste (ik wil niet zeggen klagers) gebruikers die dit helemaal niet willen hebben dus nog steeds een optie om het helemaal uit te schakelen. Overigens moet je het allemaal wel heel goed doorlezen om achter deze policywijziging te komen.

ed1703 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:29:
Overigens moet je het allemaal wel heel goed doorlezen om achter deze policywijziging te komen.
Ze kondigen het nu in ieder geval aan. I.t.t. "de eerste keer" toen gebruikers er zelf achter moesten komen dat er ineens een call-home in zat.

• The Eagle

The Eagle

B2 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Upgrade in progress, ben benoeuwd. Overigens hebben alle UBNT devices de pihole als DNS server, dus kan alles zien. AP's deden iig al geen call home voor zover ik kan zien. Nou die switch nog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

RobertMe schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:25:
W-T-F?!?! Ubiquiti ?! :F
The Eagle schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:49:
Upgrade in progress, ben benoeuwd. Overigens hebben alle UBNT devices de pihole als DNS server, dus kan alles zien. AP's deden iig al geen call home voor zover ik kan zien. Nou die switch nog :)
Welke UniFi Controller versie en firmwares draai jij op al je apparatuur ?!

En wat is op het moment voor beiden de aangeraden versie om te draaien zonder allerlei gezeik, zoals bij één van de afgelopen updates het geval was :?

Ik zit nu aan iets van 175 dagen uptime zonder updates :X

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Hmmm... Afgelopen donderdag ook een UDM Pro besteld, maar verder nog niets van gehoord...
Iemand hier al een verzendbevestiging gekregen?

Ik begin wel serieus te twijfelen om de UDMP als main router in te zetten als ik dit soort dingen lees :(

• B2

B2

wa' seggie?

Slonzo schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:25:
Hmmm... Afgelopen donderdag ook een UDM Pro besteld, maar verder nog niets van gehoord...

Ik begin wel serieus te twijfelen om de UDMP als main router in te zetten als ik dit soort dingen lees :(
Daar zou ik mij niet zoveel zorgen over maken. Iets wat waarschijnlijk simpel in software opgelost kan worden. Aan UnifiOS wordt sowieso nog veel geknutseld en het is typisch Ubiquiti om iets wat 70% af is uit te brengen. :/
Niet handig. Maar als je er geen last van hebt hoeft het geen probleem te zijn. Zeker als je hem toch al gekocht hebt. In de doos laten zitten heb je helemaal niks aan. Zeker niet als die je aangesloten gewoon een stabiel netwerk geeft.

Daarnaast zal het vast een software bug zijn, en dus te fixen. En gezien de nieuwigheid van het apparaat was het wellicht nog niet bekend of is het een edge case die maar in klein percentage van de installaties optreed en mogelijk daardoor nog niet bekend is bij UI.

• ed1703
  • Niet online

De USG heeft 3 jaar lang dit soort zaken op en af gehad.
Met de laatste beta overigens ook weer een aantoonbaar memorylek in zeer specifieke gevallen, dus gaat UI weer oude software terughalen van 4.4.47beta om het op te lossen.
Kortom: Dat is geen reden om eraan te gaan twijfelen.

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

De mijne heb ik op donderdag rond 12:00 besteld. Vrijdag kreeg ik de verzendbevestiging. ETA is aanstaande dinsdag.

De
Ingebouwde CK ben ik niet helemaal blij mee, of het feit dat ik niet meerdere sites er op kan hosten.
Maar ik zie vanzelf wel wat Ubiquiti er mee gaat doen. Komt vast goed.

Zijn er hier al Tweakers die meer van hun ervaringen kunnen delen?

Verwacht dat mijn eerste ervaringen moeten wachten tot het weekend 😞

• The Eagle

The Eagle

nero355 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:03:
[...]

W-T-F?!?! Ubiquiti ?! :F

[...]

Welke UniFi Controller versie en firmwares draai jij op al je apparatuur ?!

En wat is op het moment voor beiden de aangeraden versie om te draaien zonder allerlei gezeik, zoals bij één van de afgelopen updates het geval was :?

Ik zit nu aan iets van 175 dagen uptime zonder updates :X
FW:
AP's zitten op 4.0.69.10871
Switch nu op 4.0.80.10875
USG 4.4.44.5213844
Controller 5.12.35
Die laatste heeft al een tijd geen update gehad. Uptime weet ik even niet. Zolang ie geen fratsen heeft ga ik er niet aan prutsen. Een na laatste keer een hele avond met Java zitten kloten, doen we niet nog eens ;)

Maar vanwaar de vraag? :)

rally schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:05:
De mijne heb ik op donderdag rond 12:00 besteld. Vrijdag kreeg ik de verzendbevestiging. ETA is aanstaande dinsdag.

De
Ingebouwde CK ben ik niet helemaal blij mee, of het feit dat ik niet meerdere sites er op kan hosten.
Maar ik zie vanzelf wel wat Ubiquiti er mee gaat doen. Komt vast goed.

Zijn er hier al Tweakers die meer van hun ervaringen kunnen delen?

Verwacht dat mijn eerste ervaringen moeten wachten tot het weekend 😞
@tcviper heeft hier recentelijk (na GA) nog wel iets er over geschreven.

• Gaat niet door158
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:38
Tylen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:35:
Als je er vanaf wilt >:) (de cloud gen dan)

[Voor 4% gewijzigd door Gaat niet door158 op 09-02-2020 19:48]

The Eagle schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:08:
FW:
AP's zitten op 4.0.69.10871
Switch nu op 4.0.80.10875
USG 4.4.44.5213844
Controller 5.12.35
Die laatste heeft al een tijd geen update gehad. Uptime weet ik even niet. Zolang ie geen fratsen heeft ga ik er niet aan prutsen. Een na laatste keer een hele avond met Java zitten kloten, doen we niet nog eens ;)

Maar vanwaar de vraag? :)
Omdat ik sinds die "geweldige" website redesign helemaal niet meer de firmware changelogs goed heb kunnen volgen en weer eens een "updaterondje" wil doen :)

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True