Het LR model is een rare vogel in de UniFi reeks wat mij betreft :JustSys schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:04:
Ik ga 2 LR’s gebruiken: gelijksvloer en op 2de, dit zou voldoende moeten zijn voor voor het 1ste en 3de verdiep.
Ik was eerst van plan om een Wall model aan te schaffen maar achteraf gezien is de LR toch beter.
- 3x3 2.4 GHz
- 2x2 5 GHz
En over het algemeen heb je helemaal niks aan het LR gedeelte in de naam!
Waarom heb je het In-Wall idee afgeschoten
Je schrijft dat er in elke kamer een UTP aansluiting aanwezig is en dan zijn de In-Wall modellen juist het interessantst!
Persoonlijk vind ik dit de beste oplossing van alles wat men tot nu toe heeft gepost :
En of je dan 3x3 in de woonkamer zet of niet maakt effe niks uit, zolang daar gewoon minimaal een AC Lite of de In-Wall tegenhanger daarvan hangt!zeroday schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:10:
Ik heb 3 Ap's .. 1x een Pro in de woonkamer omdat ik daar 3x3 wil hebben
en 2x een Lite op zolder, en op de studeerkamer op de 1e verdieping.. nooit meer ge...k over geen verbinding of slechte verbinding, ook handig met updates want ik gooi eerst de woonkamer plat, dan springen ze over na de 2e verdieping (en die lites hebben daarmee nog genoeg bereik) en daarna de studeerkamer zodat ze weer terug springen naar de woonkamer ..
het hoeft niet, maar als je het budget hebt .. oh zo makkelijk (en voor in de tuin heb ik nog een Mesh ding hangen, die via een Powerline netwerk aan de schuur hangt ..
Al die verhalen over forceren om 5 GHz te gebruiken op allerlei manieren en accesspoints in de meterkast ophangen zou ik verder lekker negeren en het volgende doen :
- UAP op elke verdieping.
- Één SSID voor alle apparaten.
- 2.4 GHz op Low
- 5 GHz op High
- Kanalen per band, per verdieping goed instellen!
- Eventueel de Mesh AC in de Tuin.
En gaan met die banaan!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||