Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 75 Laatste
Acties:

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@stefijn Als de AP niet communiceert met de controller, dan krijg je idd te maken met een disconnected state.
Je IP van je laptop is waarschijnlijk ook gewijzigd, en dan klopt de inform url niet meer op de AP.
Je netwerk blijft het gewoon doen, komt omdat de APs prima standalone kunnen draaien zonder controller.

Log maar eens in op de AP met SSH, en dan het commando 'info' gebruiken.

Wat je dan nog moet doen is enkel: set-inform http://ipvanjelaptop:8080/inform op je AP in SSH.

Quad wijzigde deze reactie 19-11-2019 09:40 (11%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Broodro0ster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-12 09:25
stefijn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:24:
Soms snap ik niks van Ubiquiti.

Ik heb 1 AP AC Lite, en ik zit gewoon op het wifi netwerk van dat ding. Als ik de controller open op mijn laptop geeft Ubiquiti aan:

Your Setup Needs Attention

Accesspoints: 0/1

Als ik doorklik is het AP disconnected.

Ik heb de controller een tijd geleden ingesteld via de controller op mijn laptop. Hoe kan dat ding nou disconnected zijn, maar (het netwerk) wel functioneren? En belangrijker, hoe krijg ik hem er weer op. UIt en aanzetten doet niets.

Ik heb een tweede AP gekocht en ik heb de laatste tijd wat vage dingen op mijn laptop (zoals niet bereikbaar zijn van andere netwerkapparaten ondanks dat het Wifi gewoon werkt). Vermoedelijk komen die vage dingen door deze status?
Als je de eerste keer de AP geconfigureerd hebt vanaf de controller, dan krijgt de AP de inform URL van de controller mee. In jouw geval zal dat het IP adres zijn van de laptop waarop de controller draaide.
Als je gebruik maakt van DHCP, dan zal jouw laptop ooit wel een keer een nieuw IP adres krijgen en dan kan de AP de controller niet meer bereiken op de het oude IP address. En de controller op de laptop zal dan aangeven dat de AP geen verbinding meer heeft.

Als je via SSH naar de AP verbindt, dan kan je via het set-inform commando aangeven naar welke controller de AP moet verbinden.
Dus maak even een DHCP reservatie voor jouw laptop op jouw DHCP controller en doe dan een set-inform op de AP met het IP dat je gekozen hebt voor de laptop. Daarna zal alles terug werken zoals op dag 1.

Dit artikeltje kan je helpen: https://help.ubnt.com/hc/...emote-UniFi-Controllers#8

De AP blijft trouwens werken als de controller offline is of niet meer gevonden kan worden. Maar features zoals captive portal enzo stoppen dan met werken. Maar als je dat allemaal niet gebruikt, moet de controller niet 24/7 draaien zoals je zelf al opgemerkt hebt.

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

stefijn

DBlogic

Ja, ik had gemerkt dat de APs gewoon draaien, maar dat van

SSH inloggen ken ik allemaal niet (en wil ik ook even geen tijd aan spenderen, te druk).

Dan rest er niks als het AP resetten en opnieuw verbinden en instellen met de laptop? (maar dan op vast IP)

edit: maar hoe gaat dat dan over het algemeen, heeft iedereen 24/7 een PC draaien om je netwerk gekoppeld te houden?
edit2: o nee, vast IP. Maar als er wat mis gaat en je raakt je IP kwijt (om wat voor reden dan ook), dan moet je dus je hele netwerk opnieuw instellen?

edit3: net op mijn vaste PC ingelogd en de controler gestart, daar is het wel gekoppeld.

Oke. Betekent dat dan dat je alleen je netwerk kunt configureren vanaf de PC (IP?) waarop je dat in eerste instantie gedaan hebt? Klinkt onhandig. Ik wil binnenkort ws. een aantal surveillancecams aanschaffen van Ub.

Die PC wil ik eigenlijk verkopen, maar als ik die niet meer heb is mijn netwerk weg. Hoe kan ik dat "overzetten" naar de laptop?

stefijn wijzigde deze reactie 19-11-2019 09:49 (62%)

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

stefijn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:42:
Ja, ik had gemerkt dat de APs gewoon draaien, maar dat van

SSH inloggen ken ik allemaal niet (en wil ik ook even geen tijd aan spenderen, te druk).

Dan rest er niks als het AP resetten en opnieuw verbinden en instellen met de laptop? (maar dan op vast IP)

edit: maar hoe gaat dat dan over het algemeen, heeft iedereen 24/7 een PC draaien om je netwerk gekoppeld te houden?
edit2: o nee, vast IP. Maar als er wat mis gaat en je raakt je IP kwijt (om wat voor reden dan ook), dan moet je dus je hele netwerk opnieuw instellen?

edit3: net op mijn vaste PC ingelogd en de controler gestart, daar is het wel gekoppeld.

Oke. Betekent dat dan dat je alleen je netwerk kunt configureren vanaf de PC (IP?) waarop je dat in eerste instantie gedaan hebt? Klinkt onhandig. Ik wil binnenkort ws. een aantal surveillancecams aanschaffen van Ub.

Die PC wil ik eigenlijk verkopen, maar als ik die niet meer heb is mijn netwerk weg. Hoe kan ik dat "overzetten" naar de laptop?
Je AP's kunnen maar connecten met 1 Contoller. En ja mooiste is om die altijd aan te hebben. Als je Ubiquiti cams wilt hebben dan moet je sowieso een controller (NVS of Unifi Protect) hebben draaien. Is je probleem gelijk opgelost.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:52
stefijn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:42:

Over het algemeen hebben de meeste mensen denk ik 24/7 een controller draaien. Daar zijn een paar oplossingen voor:
- een van de Cloudkeys van Ubiquiti
- controller standalone draaien, bv in een docker container op een machine die 24/7 aanstaat, dat kan een PC zijn, maar bv ook een RPi, of zelfs een router (als de hardware krachtig genoeg is)

Zonder de controller verlies je de management functies, logging, centraal configuratiebeheer, etc....

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

stefijn

DBlogic

Zoiets dan misschien een goede oplossing
https://www.coolblue.nl/p...uiti-unifi-cloud-key.html

Die camera's wil ik vooralsnog eerst laten draaien op mijn Synology surveillance, daar draait nu 1 camera, mijn 2e camera is kapot en die ga ik vervangen, maar als ik meer dan 2 camera's bij wil plaatsen moet ik een key kopen voor de Synology. Dat vind ik te duur voor de "niet optimale ervaring", dus tzt zal het een Ubiquity surveillance controller zijn.

Maar als die ook als controller kan dienen kan ik misschien beter die cloudkey skippen.

En ik lees dat ik de controller van mijn PC moet kunnen backuppen en restoren op mijn laptop. Nog even uitvinden hoe.

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:06
stefijn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:09:
Zoiets dan misschien een goede oplossing
https://www.coolblue.nl/p...uiti-unifi-cloud-key.html

Die camera's wil ik vooralsnog eerst laten draaien op mijn Synology surveillance, daar draait nu 1 camera, mijn 2e camera is kapot en die ga ik vervangen, maar als ik meer dan 2 camera's bij wil plaatsen moet ik een key kopen voor de Synology. Dat vind ik te duur voor de "niet optimale ervaring", dus tzt zal het een Ubiquity surveillance controller zijn.

Maar als die ook als controller kan dienen kan ik misschien beter die cloudkey skippen.

En ik lees dat ik de controller van mijn PC moet kunnen backuppen en restoren op mijn laptop. Nog even uitvinden hoe.
Ik zou persoonlijk gaan voor de cloud key gen2 plus pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus

Ik kan je het opnemen via Synology helaas niet aanbevelen, aangezien het best lastig is om in te stellen. Op deze manier sla je dan gelijk twee dingen plat.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:01

Falcon10

Hit it i would !

Misschien eerst eens de 10 laatste paginas ofzo van dit topic doorlezen.
Je bent alles totaal verkeerd aan het opzetten, en de problemen waar je nu tegenaan loopt zijn standaard problemen door eigenlijk het verkeerd opzetten van heel het Unifi verhaal.
Hoe je het ook draait of keert : voor Unifi goed te kunnen draaien, heb je een controller nodig die 24/7 draait, of dat nu via een cloudkey is of een virtual appliance op een NAS blijft gelijk, als het maar 24/7 draait, daarna heb je nog gedoe als je rare dingen wil ( IPTV toestanden etc met VLANs ), maar als je al niet de basis juis topzet, blijf je het soort basic problemen houden, waar je nu tegen aan loopt.

-| Hit it i would ! |-

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb even zitten tekenen, en ben op het volgende gekomen:

Dit zou met Unify apparatuur tot het volgende komen:

Blijf er dan toch bij dat het stroomverbruik voor de infrastructuur bijna 100% hoger is.
Zie ik iets over het hoofd?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt 2x een IW op de 2e verdieping?
Verder heb je verbruik van je NAS voor je camera's. En je zult ergens je controller draaien ook. Dus ipv dat je NAS meestens slaapt, draait ie nu continue.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:55:
Verder heb je verbruik van je NAS voor je camera's. En je zult ergens je controller draaien ook. Dus ipv dat je NAS meestens slaapt, draait ie nu continue.
Excuus, tweede IW komt op de eerste verdieping.

Heb bewust het verbruik van de NAS, clients etc weg gelaten, gezien dat niet verandert.
Neig er uiteindelijk naar om een PVR te gaan draaien ipv nas.
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijf er dan toch bij dat het stroomverbruik voor de infrastructuur bijna 100% hoger is.
Het verbruik van de IWs is volgens mij wel lager dan 7W. Maar Ubiquiti staat inderdaad niet bekend om hun "groene" producten. Overigens heb je bij allemaal losse apparaten ook continu verlies in het omzetten/adapter. Bij gebruik van een PoE switch heb je ook maar één keer die 230V => 48V (denk ik) stap en dus geen extra verlies in de IWs.
The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:55:
Een NAS zal ook met het draaien van de UniFi controller nog grotendeels idle zijn. Dat zal echt geen grote impact op het verbruik hebben.

• Gizzy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ff over het verbruik. Mijn POE switch rapport ongeveer 25w verbruik en ik heb 3 IW AC draaien aan een 16p 150w poe van unifi. Misschien wel handig om te weten.

flickr - WOT Profile - Game PC

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gizzy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:26:
[...]

Ff over het verbruik. Mijn POE switch rapport ongeveer 25w verbruik en ik heb 3 IW AC draaien aan een 16p 150w poe van unifi. Misschien wel handig om te weten.
Goed punt. Ben uitgegaan van het idle gebruik, niet van het toegevoegde verbruik ivm POE apparatuur :)

• insomniac
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:53

insomniac

AKA: ing_stripe

Ik heb een aantal Fibers vanaf m'n meterkast naar de server/hobbyruimte lopen, 2 als LAN en 1 als WAN lijntje. De LAN-fibers gaan via een 8p-150w switch(meterkast) naar een 16p-150w (serverruimte), de WAN gaat via een FiberPOE direct naar de USG-Pro.

Nu wil ik de 8p switch en de FiberPOE gaan vervangen voor een US-16-XG.
Is het voldoende om de rj45poort waar ik het Docsis modem inprik en de sfp slot richting de USG-Pro als WAN te taggen, om goede scheiding te maken tussen LAN en WAN?

::.live pvoutput.:. UniFi Fan .:. ESP8266 knutselaar .:. Domotica hobbyist .::

• ViperXL
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
Weet iemand waarom de UniFi Application Server XG op een oude firmware van de controller draait?
Ik probeerde een backup config van Controller Software te laden in onze nieuwe UAS maar de software versies kloppen niet.
Controller Software: 5.11.50.0
UAS Software: 5.6.42.0

Ik krijg ook geen mogelijkheid om upgrade te doen.

ViperXL wijzigde deze reactie 19-11-2019 11:31 (8%)

• Gizzy
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:28:
[...]

Goed punt. Ben uitgegaan van het idle gebruik, niet van het toegevoegde verbruik ivm POE apparatuur :)
Zal vanavond eens kijken, maar ik denk dat de switch het total verbruik switch en poe rapporteerd. dus alles IW AC en CKG2P, behalve de USG die heeft zijn eigen adapter maar ook dat is op te lossen met een poe converter eventueel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gizzy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:22:
[...]

Zal vanavond eens kijken, maar ik denk dat de switch het total verbruik switch en poe rapporteerd. dus alles IW AC en CKG2P, behalve de USG die heeft zijn eigen adapter maar ook dat is op te lossen met een poe converter eventueel.
Heb zowel het verbruik van de huidige als de 'voorgestelde' apparatuur uit de specs gehaald. Dus daar zal allicht nog een afwijking zitten.

• borft
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:26:
[...]

Heb zowel het verbruik van de huidige als de 'voorgestelde' apparatuur uit de specs gehaald. Dus daar zal allicht nog een afwijking zitten.
Verbruik van de in-walls weet ik niet. Maar mijn ac-lite's verbruiken volgens de specs max 6.5W, maar op de meter is het minder dan 3W...(gemeten aan het stopcontact, dus inclusief verlies in de voeding)

Zoals altijd, meten is weten, hoe kom je aan de cijfers van je huidige infra? Heb je dat gemeten?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

borft schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:18:
[...]

Verbruik van de in-walls weet ik niet. Maar mijn ac-lite's verbruiken volgens de specs max 6.5W, maar op de meter is het minder dan 3W...(gemeten aan het stopcontact, dus inclusief verlies in de voeding)

Zoals altijd, meten is weten, hoe kom je aan de cijfers van je huidige infra? Heb je dat gemeten?
Mijn Cloud Key Gen2+ gebruik steeds rond 6 Watt.
Mijn gewone switch, welke ik voedt vanuit een POE switch, gebruikt continue 8.2 Watt (Dit is inclusief AC Pro AP)

• Phorcys
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:26
@MikeyMan Ondanks dat ik geen IW heb heb ik wel even gekeken wat mijn huidige unifi apparatuur verbruikt. Heb een AP Pro (oude variant nog) aan een 8 poorts PoE switch hangen en verbruik samen is 10,8W en verbruik van de AP volgens de switch is; 3.36W. Volgens mij verbruikt mijn NanoHD ongeveer hetzelfde. Mijn 24P unifi switch doet ongeveer 9-10W.

Verwacht dat de IW's ook op +/- de helft zullen zitten van de specs? Ga ervan uit dat het voor de IW's ook geld als het voor alle andere unifi apparatuur ook zo is... Als je dat eraf haalt en bedenkt dat je 1 apparaat meer hebt dan valt het nog wel mee kwa extra verbruik ;)

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
GioStyle schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:05:
Even voor de beeldvorming qua verbruik van de switches.

Alle switches adopted met 1 utp kabel aangesloten, gemeten met Energy Logger 4000:

US-8-60W = 7,5W
US-16-150W = 16,8W
US-24 = 13,4W

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks all voor de input. Heb (nog) geen metertje helaas, maar ik sluit niet uit dat de gerapporteerde verbruiken van de huidige spullen ook 'worst case scenario' zijn. Dus in die zin is het vergelijk misschien niet helemaal raar. Maar goed punt dat dit de theorie is.

In de praktijk heb ik voorwal wat issues met het bereik momenteel ;)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verschil tussen Ubiqiti en losse Netgears is dat UBNT gewoon instellen en verder niet naar omkijken is, terwijl je bij losse routers als AP's er zelf vaak relatief veel tijd in moet steken om het goed te krijgen en te houden.
Scheelt een paar watt per jaar aan verbruik...weegt dat qua kosten op tegen de uren die je er zelf in denkt te moeten steken? Want anders zit je appels met peren te vergelijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

[Afbeelding]

Ja, namelijk de praktijk! :+

Omdat je nieuwe netwerk planning redelijk op die van mij lijkt heb ik effe in de UniFi Controller zitten staren :

Mijn 16 poorts 150 Watt switch beweert dat er op dit moment 33 Watt in gebruik is via PoE met het volgende daarachter =>
3x IW via 802.3at
3x US 8 die weer via 802.3af gevoed worden door de IW's

En omdat de eene switch wat meer clients heeft dan de andere is de verdeling als volgt : 12/11/10 Watt op elke poort :)

Ik heb verder geen andere manieren om ook de USG en de 16 poorts 150 Watt switch en mijn Raspberry Pi waarop de UniFi Controller + Pi-Hole + Unbound draaien door te meten, maar al met al lijkt me dit geen ramp om 24/7 aan te laten staan :?
The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:43:
Verschil tussen Ubiqiti en losse Netgears is dat UBNT gewoon instellen en verder niet naar omkijken is, terwijl je bij losse routers als AP's er zelf vaak relatief veel tijd in moet steken om het goed te krijgen en te houden.
Niet mee eens! :P

Ik kan me niet voorstellen dat het heel anders is bij andere merken als alle apparatuur gewoon werkt zoals het hoort!

Zo heb ik een hele lange tijd een DrayTek + HP + de oude UAP 2.4 GHz netwerk gehad die het prima deed :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:01

Falcon10

Hit it i would !

nero355 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:30:
[...]

[...]

Niet mee eens! :P

Ik kan me niet voorstellen dat het heel anders is bij andere merken als alle apparatuur gewoon werkt zoals het hoort!

Zo heb ik een hele lange tijd een DrayTek + HP + de oude UAP 2.4 GHz netwerk gehad die het prima deed :)
Ach, kom, wees nu eerlijk, Die Draytek en HP etc was beter als Ubiquiti, zat je niet na elke firmware update te bibberen met het idee "wat zal er nu weer niet goed meer werken" >:)

-| Hit it i would ! |-

Falcon10 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:46:
Ach, kom, wees nu eerlijk, Die Draytek en HP etc was beter als Ubiquiti, zat je niet na elke firmware update te bibberen met het idee "wat zal er nu weer niet goed meer werken" >:)
Hehehe! :D

Die twee maken ook weleens fouten, maar niet zoveel als Ubiquiti de laatste maanden inderdaad! O-) :+

Wat ik vooral handig vond bij DrayTek is de direkte toegang tot de FTP Server waar je gelijk het volgende had :
- Een PDF met de Change Log en eventuele extra instructies.
- De firmware zelf in een ZIP bestand.
- De mogelijkheid om zo heel snel alle oudere en nieuwere versies door te bladeren en de changes door te lezen! :*)

Dat laatste heeft Ubiquiti nog steeds niet voor elkaar, ondanks het feit dat heel veel mensen daarnaar vroegen... :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Falcon10 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:46:
[...]

Da's één van de redenen dat ik liever niet met custom .json files stoei ... Je blijft aan de gang :+

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• JPtjeeNL
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Zie dat de UniFi Dream Machine (UDM) inmiddels 269 euro excl. BTW (325,49 euro incl.) kost in plaats van 318 euro incl. BTW. Die is dus binnen een dag ineens 7 euro duurder geworden in de officiële store.

Heeft iemand ervaringen met het terugsturen van producten van de officiële store? Voor het geval hij toch niet bevalt. Ik kan daar weinig over terugvinden.

Thanks.

JPtjeeNL wijzigde deze reactie 23-11-2019 08:56 (38%)

• Gizzy
Comp User schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:49:
[...]

Ja en nee - je hebt in zoverre gelijk, dat als je je kabels "gewoon" in een switch steekt begrijp ik de keuze, echter als je met een patchpanel, keystones en inwandige bekabeling gaat werken, dan gaat mijn voorkeur uit naar Cat. 7 of recenter.

Ik ga ervan uit dat je het de komende jaren laat voor wat het is - net zoals bij Electra - daar ben je ook niet elk jaar mee bezig - zowel dan heb je iets niet goed gedaan imho.
Heb zelf bij de nieuwe aanleg tijden verbouwing boven voor cat7 gekozen en heb 2x8 patch kastjes genomen om alle kabels uit het huis op binnen te laten komen.

Heb zelf voor cat 7 gekozen ivm het plaatsen van patchpunten in de muren en het gebruik van keystones en omdat ik 10gb steeds meer zie komen. Ik heb zelf en opvolger van mijn nas op het oog, die heeft waarschijnlijk 10gb, al heb ik er de backbone nog niet voor, maar Qnap maakt ook betaalbare 10gb switches.

Vanuit de patckastjes gaat het naar de 16port poe en zo weer verder. Helft van de patches is nu nog leeg maar als we beneden in de toekomst gaan verbouwen komt de garage er nog bij en de beneden verdieping incl wat poe punten voor ip camera’s aan de gevel, dan krijg ik die 16 wel vol. Zit tot nu toe op 6 hardwired naar de patch kasten.

Voor wat betreft het gebruik mij poe 16p geeft aan in totaal 18,3 watt poe verbruik. Ik twijfel nu of ie dan ook zichzelf meerekend. Poe verbruikers zijn dus 3 in wall ac’s en ckg2p.

Gizzy wijzigde deze reactie 19-11-2019 19:27 (14%)

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-12 21:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar heb je dit mee getekend?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yihaaa schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:54:
[...]

Waar heb je dit mee getekend?
Draw.io
Why? Heb ik iets niet goed gedaan?

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-12 21:39
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:56:
[...]

Draw.io
Why? Heb ik iets niet goed gedaan?
Hehe nee, ik wil ook zoiets voor m'n nieuwe huis tekenen.
Waarom? Omdat het kan :*) (en leuk is om beetje te pielen/nadenken enzo) :P
thx

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14:34
Yihaaa schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:11:
[...]

Hehe nee, ik wil ook zoiets voor m'n nieuwe huis tekenen.
Waarom? Omdat het kan :*) (en leuk is om beetje te pielen/nadenken enzo) :P
thx
Ik heb hier weleens sketchup voorbij zien komen (oa gebruikt voor de verschillende casemod projecten - zelf geen ervaring mee overigens en zoals wel vaker zijn er nog een paar varianten.

Comp User wijzigde deze reactie 19-11-2019 20:58 (11%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Comp User schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:55:
[...]

Ik heb hier weleens sketchup voorbij zien komen (oa gebruikt voor de verschillende casemod projecten - zelf geen ervaring mee overigens en zoals wel vaker zijn er nog een paar varianten.
Draw.io is gratis. Geniale site, gebruik het sinds kort veel.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Ik ben even aan het spelen met VLAN`s en nu heb ik een VLAN gemaakt voor mijn IoT. Nu wil ik deze wel kunnen benaderen vanuit mijn prive netwerk. (dmv een Firewall rule)

Voorbeeld HUE Bridge:

Deze heb ik aan mijn switch hangen en hem aan mijn IoT VLAN toegekend maar nu merk ik dat het IP niet veranderd en ik in mijn VLAN heb aangegeven dat dit 10.10.10.x moest zijn (DHCP server).

Doe ik iets fout?

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

rikadoo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:20:
Ik ben even aan het spelen met VLAN`s en nu heb ik een VLAN gemaakt voor mijn IoT. Nu wil ik deze wel kunnen benaderen vanuit mijn prive netwerk. (dmv een Firewall rule)

Voorbeeld HUE Bridge:

Deze heb ik aan mijn switch hangen en hem aan mijn IoT VLAN toegekend maar nu merk ik dat het IP niet veranderd en ik in mijn VLAN heb aangegeven dat dit 10.10.10.x moest zijn (DHCP server).

Doe ik iets fout?
Bridge al opnieuw opgestart? En wat heb je specifiek gedaan? Alleen het VLAN aanmaken en bij de apparaat configuratie (van de bridge) bij Netwerk dat instellen op het IoT VLAN is niet voldoende.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat dat doet (apparaat toekennen aan een netwerk). Je moet namelijk in de switch(es) ervoor zorgen dat uiteindelijk het IoT VLAN untagged naar de bridge gaat.

• rikadoo
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:25:
[...]

Bridge al opnieuw opgestart? En wat heb je specifiek gedaan? Alleen het VLAN aanmaken en bij de apparaat configuratie (van de bridge) bij Netwerk dat instellen op het IoT VLAN is niet voldoende.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat dat doet (apparaat toekennen aan een netwerk). Je moet namelijk in de switch(es) ervoor zorgen dat uiteindelijk het IoT VLAN untagged naar de bridge gaat.
Ik heb dit gevolgd:

https://robpickering.com/...entation-for-iot-devices/

Overigens naar het restarten van de bridge kwam deze online met het 10.10.10.x range IP. Had gewoon wat geduld moeten hebben.

Ik wil dus nu mijn private en IoT scheiden maar wil wel mijn HUE app en Homey, Google Home kunnen benaderen vanuit mijn Prive netwerk.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:59
rikadoo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:33:
[...]

Ik wil dus nu mijn private en IoT scheiden maar wil wel mijn HUE app en Homey, Google Home kunnen benaderen vanuit mijn Prive netwerk.
Dat bereik je toch met de firewall rule die op het eind in de handleiding staat?

What's the speed of dark?

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:16
Iemand het voor elkaar gekregen om het ssl certificaat op de UDM te vervangen voor een wildcard certificaat?

M3 SR+ | Deep Blue | zwart | 18" | Bestelling: 20/09 | RN: 10/10 VIN: 19/11 | Kenteken: G-xxx-SL | Levering: -

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Samplex schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:07:
Iemand het voor elkaar gekregen om het ssl certificaat op de UDM te vervangen voor een wildcard certificaat?
Misschien werkt mijn blogje ook op de UDM.

https://www.jeroentielen....ificate-creation-process/

• rikadoo
  • Niet online
JayOne schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:01:
[...]

Dat bereik je toch met de firewall rule die op het eind in de handleiding staat?
Ja klopt was ook meer wat ik ermee wou bereiken dan dat het niet lukte. :P

• Samplex
@Tylen Dat is voor de Controller, het gaat hier om de UDM web interface.

Er is een cloudkey.crt en cloudkey.key die heb vervangen maar na een reboot is de UDM webinterface niet meer te bereiken.

M3 SR+ | Deep Blue | zwart | 18" | Bestelling: 20/09 | RN: 10/10 VIN: 19/11 | Kenteken: G-xxx-SL | Levering: -

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:41:
[...]

Enkel Unifi en het lijkt ook wat random te zijn. Als ik gewoon de radio aanzet dan gaat t op zich allemaal prima en haal ik terwijl ik naast de speakers sta ook gewoon ~300mbit down/up met m'n telefoon. Als ik een beetje dingen van Soundcloud of Spotify wil gaan spelen dan hapert ie wel eens (error 1001). Mogelijk is het Sonos ecosysteem niet zo stabiel als ik verwacht en het niet ligt aan de Wifi.. dat kan ook nog.
Kleine update; afgelopen dagen is t allemaal stabiel als een huis dus misschien lag t toch aan Sonos ecosysteem zelf ipv Ubiquiti.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Samplex schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:07:
Ik snap echt niet dat dit nog niet de GUI zit.

• Samplex
Ik ben het met je eens, zo iets simpel...

• ed1703
  • Nu online

ed1703

I'm still learning...

m3gA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:48:
[...]

Bedrijfsmotto Ubiquiti (staat vast op de toegangsdeur van het kantoor in NY): * available in future controller/firmware release

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Samplex schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:25:
@Tylen Dat is voor de Controller, het gaat hier om de UDM web interface.

Er is een cloudkey.crt en cloudkey.key die heb vervangen maar na een reboot is de UDM webinterface niet meer te bereiken.
Is dat hetzelfde als deze Portal? Https://unifi.tyl.nl ???
Ik heb de cloud key gen2+ kan wel even mijzelf in verdiepen en een nieuwe blog post ervan maken.

• Samplex
@Tylen

Ja lijkt erop, alleen dan met de optie Unifi Controller en Your Dream Machine settings.

Heb een pem gemaakt met het cert en een pem met alleen de private key. Geen wachtwoord op de private key gezet.
Ook de Intermediate en Root CA toegevoegd aan de pem maar na een reboot geen webinterface en ook geen UDM startup sound.

Het cert wat op de udm staat heeft als common name UDM in het cert.

Samplex wijzigde deze reactie 20-11-2019 10:15 (9%)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Samplex schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:12:
@Tylen

Ja lijkt erop, alleen dan met de optie Unifi Controller en Your Dream Machine settings.

Heb een pem gemaakt met het cert en een pem met alleen de private key. Geen wachtwoord op de private key gezet.
Ook de Intermediate en Root CA toegevoegd aan de pem maar na een reboot geen webinterface en ook geen UDM startup sound.

Het cert wat op de udm staat heeft als common name UDM in het cert.
Hier staat het uitgelegd: https://community.ui.com/...bf-490f-8af8-2b5c8394c83a

• Samplex
Dat is als je nog geen cert hebt, ik heb al een pfx met private key. Teveel stappen in dat artikel, dat moet toch makkelijker kunnen.
Ik dacht pas die twee bestanden aan en klaar. Ook geen garantie na een fw update of dit nog steeds werkt.

• MicroVAX3400
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17:59
Wat is een betere toekomst bestendige Unifi Protect oplossing. CloudKey gen2 of UDM pro voor small business of home use. Ubiquiti heeft de NVR al min of meer laten vallen.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Samplex schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:45:
Dat is als je nog geen cert hebt, ik heb al een pfx met private key. Teveel stappen in dat artikel, dat moet toch makkelijker kunnen.
Ik dacht pas die twee bestanden aan en klaar. Ook geen garantie na een fw update of dit nog steeds werkt.
Zelf heb ik er nog niets mee gespeeld (heb een NetScaler ervoor die TLS certs afhandeld ;)) Maar als ik tijd ervoor kan vinden zal ik wel een simpele manier zoeken en bloggen.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:52

rally

Deyterra Consultancy

m3gA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:48:
[...]

Of nog beter.... Let'sEncrypt support.

Synology heeft dat heel goed opgelost. Zowel Let's Encrypt support als custom certificaten importeren.

Lijkt me wel "redelijk belangrijk" om te implementeren. Had het ook al een keer op de feature request genoemd.

http://www.deyterra.com

• Samplex
@Tylen
Ik heb geen hypervisor thuis anders had ik een NetScaler ADC gebruikt als reverse proxy gebruikt. Heb wel een Synology, CPX versie zou die daar op werken?

• m3gA
Samplex schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:55:
@Tylen
Ik heb geen hypervisor thuis anders had ik een NetScaler ADC gebruikt als reverse proxy gebruikt. Heb wel een Synology, CPX versie zou die daar op werken?
Netscaler is wel vies overkill :D maar heb er ook eentje gehad en uitgezet omdat de NFR afliep en ik hem niet verlengd kreeg.

• ed1703
  • Nu online

ed1703

I'm still learning...

MicroVAX3400 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:46:
Wat is een betere toekomst bestendige Unifi Protect oplossing. CloudKey gen2 of UDM pro voor small business of home use. Ubiquiti heeft de NVR al min of meer laten vallen.
UI heeft niet echt paden uitgezet waar ze met de door jou genoemde hardware naartoe willen.
UDM pro zou (?) een vervanging moeten worden van de USG pro, maar ik zie dat nergens echt uitgesproken staan. In het geval dat je UDM Pro defect raakt ben je wel direct een hoop toepassingen kwijt. In het geval van CloudKey G2 draait in ieder geval je netwerk gewoon door. Ik ben zelf niet weg van die alles-in-1 systemen.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• m3gA
ed1703 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:24:
[...]

UI heeft niet echt paden uitgezet waar ze met de door jou genoemde hardware naartoe willen.
UDM pro zou (?) een vervanging moeten worden van de USG pro, maar ik zie dat nergens echt uitgesproken staan. In het geval dat je UDM Pro defect raakt ben je wel direct een hoop toepassingen kwijt. In het geval van CloudKey G2 draait in ieder geval je netwerk gewoon door. Ik ben zelf niet weg van die alles-in-1 systemen.
Niemand behalve de pro-sumers maar ze lijken doof voor argumenten of kritiek van mensen op het forum. Of ze weten iets wat wij niet weten.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

m3gA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:57:
[...]

Netscaler is wel vies overkill :D maar heb er ook eentje gehad en uitgezet omdat de NFR afliep en ik hem niet verlengd kreeg.
Mpx?? Welke model? Wat wil je ervoor hebben?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Samplex schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:55:
@Tylen
Cpx kan idd. Is wel overkill hoor ;). Ik heb zelf een ha pair thuis. Maar het is ook mijn werk.

• Samplex
Ja het is ook mijn werk NetScaler alleen heb geen server draaien thuis.

• m3gA
Tylen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:28:
[...]

Mpx?? Welke model? Wat wil je ervoor hebben?
Was een virtuele op hyper-v.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

m3gA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:49:
[...]

Was een virtuele op hyper-v.
Ah VPX ja daar heb ik er zelf genoeg van draaien ;)

• m3gA
Tylen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:54:
[...]

Ah VPX ja daar heb ik er zelf genoeg van draaien ;)
Wilde ook alles versimpelen. Had te veel draaien thuis en de stroomrekening liep enorm de klauwen uit.

• chickpoint
m3gA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:59:
[...]

Niemand behalve de pro-sumers maar ze lijken doof voor argumenten of kritiek van mensen op het forum. Of ze weten iets wat wij niet weten.
Dat hoeft niet persee zo te zijn. Ik zou namelijk ook wel een UDM-Pro willen, want lekker handig alles in 1. Puur, omdat ik thuis in mijn rack niet die extra 1U over heb om nog een cloud key er naast te hangen.

Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat als die uitvalt dat je router/controller/nvr het niet meer doet, maar vind ik in een thuis situatie niet zo belangrijk. Dan plakken we er tijdelijk een EdgeRouter tussen tot er weer een nieuwe toy binnen is!

Je moet gewoon per situatie bekijken wat het beste bij je past. Ik denk niet dat onze pro-sumers per direct doof zijn. Er is nu voor ieder wat wils en ik denk dat Ubiquiti heel hard bezig is om aan de pro-sumers te denken en niet iedereen wil 6 verschillende apparaten hebben staan als het ook in 1 past (plus je hebt meestal nog een WAF).

Voor zover ik de geruchten op de forums van Ubiquiti heb begrepen komt de UDM lijn naast de USG lijn

chickpoint wijzigde deze reactie 20-11-2019 13:11 (5%)

• m3gA
chickpoint schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:10:
[...]

Dat hoeft niet persee zo te zijn. Ik zou namelijk ook wel een UDM-Pro willen, want lekker handig alles in 1. Puur, omdat ik thuis in mijn rack niet die extra 1U over heb om nog een cloud key er naast te hangen.
meestal nog een WAF).

Voor zover ik de geruchten op de forums van Ubiquiti heb begrepen komt de UDM lijn naast de USG lijn
Een UDM is prima voor thuis maar in de situatie waarbij wij UniFi apparatuur inzetten bedrijfsmatig vind ik de keuze niet slim en heel onhandig.

• chickpoint
m3gA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:12:
[...]

Een UDM is prima voor thuis maar in de situatie waarbij wij UniFi apparatuur inzetten bedrijfsmatig vind ik de keuze niet slim en heel onhandig.
Helemaal mee eens, hier op het werk hangt ook heel netjes een USG met Cloud Key. Dat was ik ook niet van plan om te veranderen :*)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Nieuwe Amplifi product met aardige specs

https://www.amplifi.com/a...umNM1-891wM3UrUrnijNdEtc4

Latest 802.11ax Wi-Fi 6 Technology
Tri-Band Radio
8X8 Super Antenna

Rainesh wijzigde deze reactie 20-11-2019 16:37 (16%)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• alexwel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-12 23:04
Ziet er goed uit, eerste WiFi6 product van Ubiquiti. Ben benieuwd naar de prestaties.
Wifi 6, dat was ax toch? Is dan het eerste daarmee. Hopelijk dat er dan ook snel mooie UniFi schotels met wifi 6 volgen.

• ocf81
  • Laatst online: 21:12

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik de scheiding van apperatuur kan waarderen. Ik ben dan ook heel blij dat ik nog een USG XG op de kop heb kunnen tikken :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

Tylen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:06:
Is dat hetzelfde als deze Portal? Https://unifi.tyl.nl ???
Ik heb de cloud key gen2+ kan wel even mijzelf in verdiepen en een nieuwe blog post ervan maken.
Waarom heb jij de boel opengezet voor het hele internet :?

Zoiets zou ik toch op zijn minst achter een VPN zetten of een hele strenge Firewall!

Of natuurlijk het Cloud gebeuren van Ubiquiti zelf :)
RobertMe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:36:
Hopelijk dat er dan ook snel mooie UniFi schotels met wifi 6 volgen.
Je bedoelt In-Wall modellen! O-) :P :+
chickpoint schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:10:
niet iedereen wil 6 verschillende apparaten hebben staan als het ook in 1 past (plus je hebt meestal nog een WAF).
- Ik heb niks aan een WiFi apparaat in de meterkast :P
- Wat heeft de WAF ermee te maken als alles gewoon in de meterkast staat voor het grootste gedeelte en je door het huis heen hooguit wat In-Wall modellen en/of kleine switches met maar 8 poorten hebt staan :?

Doe mij maar gewoon lekker een losse router/grote (core) switch/controller als het effe kan! :Y)

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Ik sluit net op poort 1 van mijn iw-hd mijn hue bridge aan, hierna herstarte de iw-hd.
Mijn hue bridge krijgt hierna geen netwerk verbinding meer.
Dus ik dacht heeft poe nog aangestaan op deze poort, dus heb de config nog nagekeken vaan poort 1 maar bij profile override staat poe op off, dus dat zou het niet geweest mogen zijn.
Iemand zoiets meegemaakt?
Nu even kijken hoe ik mijn lampen weer kan bedienen.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

nero355 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:44:
[...]

Waarom heb jij de boel opengezet voor het hele internet :?

Zoiets zou ik toch op zijn minst achter een VPN zetten of een hele strenge Firewall!

Of natuurlijk het Cloud gebeuren van Ubiquiti zelf :)
Staat een netscaler voor he ;).

TheMystery schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:49:
Ik sluit net op poort 1 van mijn iw-hd mijn hue bridge aan, hierna herstarte de iw-hd.
Mijn hue bridge krijgt hierna geen netwerk verbinding meer.
Dus ik dacht heeft poe nog aangestaan op deze poort, dus heb de config nog nagekeken vaan poort 1 maar bij profile override staat poe op off, dus dat zou het niet geweest mogen zijn.
Iemand zoiets meegemaakt?
Nu even kijken hoe ik mijn lampen weer kan bedienen.
Dit is een bekend probleem en een beetje "Hit and Miss" wat betreft de compatibiliteit met allerlei soorten apparaten dus pak eens een non-PoE poort als het effe kan :)
Las ik inderdaad in de reacties daarna, maar dan nog blijf ik het raar vinden en zou ik het nooit voor alles en iedereen openzetten!

• TheMystery
nero355 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:55:
[...]

Dit is een bekend probleem en een beetje "Hit and Miss" wat betreft de compatibiliteit met allerlei soorten apparaten dus pak eens een non-PoE poort als het effe kan :)
Kan dit wel mijn hue bridge defect gemaakt hebben? ik ha namelijk poe om die reden al uitgezet zodat er niet perongeluk iets defect kan gaan.
Alle poorten werken overigens op mijn laptop.
TheMystery schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:01:
Kan dit wel mijn hue bridge defect gemaakt hebben? ik ha namelijk poe om die reden al uitgezet zodat er niet perongeluk iets defect kan gaan.
Alle poorten werken overigens op mijn laptop.
In principe niet, zolang het een 802.3af/at poort is en er geen Passive PoE op heeft gestaan, want dan brandt alles door... :/

Gelukkig hebben de In-Wall modellen geen ondersteuning voor de laatste voor zover ik weet dus er zou niks aan de hand mogen zijn! ;)

Check voor de grap effe nog een keer de PoE instellingen van de poort en kijk hoe ver je komt :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

nero355 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:55:
[...]

Las ik inderdaad in de reacties daarna, maar dan nog blijf ik het raar vinden en zou ik het nooit voor alles en iedereen openzetten!
Staat niet open hoor. Je moet overal inloggen.

• TheMystery
nero355 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:11:
[...]

In principe niet, zolang het een 802.3af/at poort is en er geen Passive PoE op heeft gestaan, want dan brandt alles door... :/

Gelukkig hebben de In-Wall modellen geen ondersteuning voor de laatste voor zover ik weet dus er zou niks aan de hand mogen zijn! ;)

Check voor de grap effe nog een keer de PoE instellingen van de poort en kijk hoe ver je komt :)
Heb de bridge alweer teruggehangen op de US-8-150W maar ook hier doet ie het niet meer helaas.
Netwerklampje blijft knipperen en op de switch is de poort offline, dus ben er toch bang voor dat de bridge defect is.

• Cartman!
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:13:
[...]

Want het is onmogelijk dat er een exploit is/komt?
Tylen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:13:
Ik zie toch echt de "Gecombineerde UniFi webGUI" van de CloudKey v2 zoals op deze afbeelding :

Of is dat ook de bedoeling :?

Voor mij zou het in ieder geval onwenselijk zijn :)
TheMystery schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:15:
Heb de bridge alweer teruggehangen op de US-8-150W maar ook hier doet ie het niet meer helaas.
Netwerklampje blijft knipperen en op de switch is de poort offline, dus ben er toch bang voor dat de bridge defect is.
Dat is minder... :/

Dan heeft de Hue Bridge zich niet aan de PoE standaarden gehouden of de In-Wall niet de PoE settings goed toegepast! :X
Cartman! schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:20:
Ja en Nee, maar opzich ben ik het wel met je eens, ondanks eventuele algoritmes van de NetScaler die hack/crack pogingen kan detecteren :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Cartman! schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:20:
[...]

Maar dat is met alles zo. Niet zo bang. Ja het was mooier geweest als er mfa/2fa opzat. Maar er staan miljoenen unfi controllers direct aan het internet gekoppeld. Hostifi heeft er een heel verdien model op.

@nero355 ja dat is de bedoeling. 👍🏻

• Cartman!
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:29:
[...]

Maar dat is met alles zo. Niet zo bang. Ja het was mooier geweest als er mfa/2fa opzat. Maar er staan miljoenen unfi controllers direct aan het internet gekoppeld. Hostifi heeft er een heel verdien model op.
Dacht ik ook met m'n Synology NAS tot er een 0day was en ik geïnfecteerd was met malware en er een Bitcoin gestolen was (unencrypted wallet...). Sindsdien is de enige poort open voor OpenVPN met een certificaat en nadat je daar inlogt kun je pas (met eigen credentials) naar andere services.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Cartman! schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:48:
[...]

Dacht ik ook met m'n Synology NAS tot er een 0day was en ik geïnfecteerd was met malware en er een Bitcoin gestolen was (unencrypted wallet...). Sindsdien is de enige poort open voor OpenVPN met een certificaat en nadat je daar inlogt kun je pas (met eigen credentials) naar andere services.
Vaak ben je te bang ;). De netscaler vangt al een hoop af. 👍🏻👍🏻

• VonFoX
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-11 14:35

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn Cloudkey (gen1) geupgrade naar laatste firmware.
Niet meer te bereiken via webinterface ...

Dus emergency reboot gedaan, dan kom je op een soort nood pagina om te rebooten, restore factory defaults, etc.

Firmware geladen daar: geen succes.
Factory reset: ook geen succes, witte LED blijft knipperen.

Nu ook niet meer via SSH te bereiken, en network scanner laat ook geen IP voor de Cloudkey zien ...

Wat nu?

De CK draait weer, maar wat er nou precies was ...

VonFoX wijzigde deze reactie 21-11-2019 17:12 (6%)

Yo.

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:56
Zou het voldoende zijn om een rijwoning met 3 verdieping een volledige WiFi dekking te garanderen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 109,95€ 109,95
4Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 78,90€ 315,60
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 107,-€ 107,-
1NetwerkaccessoiresUbiquiti UniFi Cloud Key€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,55

In iedere kamer is er een UTP kabel aanwezig, de tv’s worden rechtstreeks op kabel aangesloten.

Ik ga 3 SSID aanmaken
1 voor 2,4ghz
1 voor 5ghz
1 gast netwerk

Nog iets aan toevoegen of gewoon op de knop “nu bestellen” klikken

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:59
JustSys schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:17:
Zou het voldoende zijn om een rijwoning met 3 verdieping een volledige WiFi dekking te garanderen.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,55

In iedere kamer is er een UTP kabel aanwezig, de tv’s worden rechtstreeks op kabel aangesloten.

Ik ga 3 SSID aanmaken
1 voor 2,4ghz
1 voor 5ghz
1 gast netwerk

Zou het zelf eerst met twee AP's proberen (1 op begane grond, 1 op hoogste verdieping). Kun je altijd nog overwegen om een extra AP te plaatsen op plekken die een lastige dekking hebben.

What's the speed of dark?

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:12
ik zie in de reacties van een YT video van Lawrence Systems / PC Pickup een opmerking over dat de UDM meer opties heeft voor IDS (DNS filter, honey pot, endpoint scanning, dpi fingerprinting)
Kan iemand daar wat meer over vertellen? vooral de DNS filter heeft mijn aandacht, is het mogelijk om al het DNS verkeer Geforceerd door te sturen? gezien het feit dat er geen json support is... (dns filter is bij mij een eis)
en kan er iemand bevestigen dat een lokaal account ook prima is? (geen cloud account)

Fan van: Ubiquiti Unfi, Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer. Meer een Lurker dan een Reaguurder.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,55

Ik ga 3 SSID aanmaken
1 voor 2,4ghz
1 voor 5ghz
1 gast netwerk

Vier lijkt me echt overkill. zou inderdaad eerst eens met twee beginnen zoals @JayOne aangeeft.
Heb zelf eentje in de woonkamer en op zolder en dat werkt echt perfect.

verder hoef je geen verschillende SSID's aan te maken voor 2,4 en 5 Ghz, dat kan prima in een enkele.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Idem hier, op zolder en meterkast een AP LR, gaat als de brandweer. Betreft een jaren 70 tussenwoning.

Het meeste gebruik komt vanuit de woonkamer, op zolder, tevens mijn kantoor, een stuk minder. Maar dekking is goed genoeg voor de 1e verdieping.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• borft
Quad schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:59:
Idem hier, op zolder en meterkast een AP LR, gaat als de brandweer. Betreft een jaren 70 tussenwoning.

Het meeste gebruik komt vanuit de woonkamer, op zolder, tevens mijn kantoor, een stuk minder. Maar dekking is goed genoeg voor de 1e verdieping.
Hier 2x een ac-lite, woning uit 2000, een op zolder een op de begane grond, mooi in het midden van het huis. Werkt prima. Meer AP's betekent alleen maar meer kans op interferentie tussen de AP's. Ik heb juist zendvermogen omlaag gezet, zodat er minder overlap is, waardoor clients sneller naar het goeie AP geswitched worden.

Ik zou geen verschillende ssid's voor 2.4 en 5GHz maken, als je dan op de rand van het bereik van 5GHz komt, valt je verbinding weg, anders kan ie switchen naar 2.4.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

Quad schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:59:

LR is vaak ook al overkill lijkt me.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• DizzyWeb
  • Laatst online: 15:15

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb hier op zolder een LR hangen, woonkamer een Lite. heb toch een 2e Lite moeten halen want op de 1e verdieping was het signaal zo beroerd dat het alleen maar bruikbaar was voor wat browsen, maar m'n MiBox kon niks streamen zonder enorm bufferen.

Die LR is er overigens alleen maar omdat ik die goedkoop 2e hands kon krijgen....

Ik heb onlangs 2.4 en 5GHz wel uit elkaar getrokken. Het kan prima samen, klopt, maar bijna alle devices verbinden met het sterkste signaal, wat dus bijna altijd de 2.4 is. Alles bij mij in huis dat 5GHz kan zit nu op dat netwerk en alles wat alleen 2.4 kan zit daar gewoon op. Was de enige manier voor mij om daadwerkelijk voordeel van een 5GHz netwerk te hebben.

• borft
DizzyWeb schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:21:
Heb hier op zolder een LR hangen, woonkamer een Lite. heb toch een 2e Lite moeten halen want op de 1e verdieping was het signaal zo beroerd dat het alleen maar bruikbaar was voor wat browsen, maar m'n MiBox kon niks streamen zonder enorm bufferen.

Die LR is er overigens alleen maar omdat ik die goedkoop 2e hands kon krijgen....

Ik heb onlangs 2.4 en 5GHz wel uit elkaar getrokken. Het kan prima samen, klopt, maar bijna alle devices verbinden met het sterkste signaal, wat dus bijna altijd de 2.4 is. Alles bij mij in huis dat 5GHz kan zit nu op dat netwerk en alles wat alleen 2.4 kan zit daar gewoon op. Was de enige manier voor mij om daadwerkelijk voordeel van een 5GHz netwerk te hebben.
Ik heb een tussenoplossing:
- 1 netwerk met beiden, waarbij controller geconfigd is om naar 5 te pushen als kan. In de praktijk zitten alle devices die het kunnen dan continue op 5GHz. Hier op kantoor een vergelijkbare setup.
- 1 netwerk op 2.4 only voor oude devices zoals de Toon, Chromecast, etc

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:11
DizzyWeb schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:21:
Het kan prima samen, klopt, maar bijna alle devices verbinden met het sterkste signaal, wat dus bijna altijd de 2.4 is.
Heb je de transmission power (en de kanalen) handmatig ingesteld of staan deze op auto? Zelf heb ik het zo ingesteld dat 2G op Low staat (en door een van de drie accesspoints uitgezonden wordt).
borft schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:26:
- 1 netwerk met beiden, waarbij controller geconfigd is om naar 5 te pushen als kan. In de praktijk zitten alle devices die het kunnen dan continue op 5GHz. Hier op kantoor een vergelijkbare setup.
Ik ga ervan uit dat je hiervoor bandsteering gebruikt? Ben persoonlijk niet zo heel erg onder de indruk van deze feature.

lier wijzigde deze reactie 21-11-2019 13:27 (34%)

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• DizzyWeb
  • Laatst online: 15:15

DizzyWeb

Ondertiteld

borft schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:26:
[...]

- 1 netwerk op 2.4 only voor oude devices zoals de Toon, Chromecast, etc
Die setting om naar 5 te pushen doet bij mij dus helemaal niets. Devices blijven op 2.4 hangen. Android lijkt hier ook helemaal niets mee te doen.

Deze manier werkt voor mij, gedeelde SSID gewoon niet.

Edit: heb 2.4 ook alleen beneden en op zolder nodig. Kan 'm op de 1e etage uit zetten, maar waarom zou ik?
Kanalen zijn inderdaad handmatig ingesteld met zo min mogelijk overlap.

DizzyWeb wijzigde deze reactie 21-11-2019 13:32 (12%)

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:56
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga 2 LR’s gebruiken: gelijksvloer en op 2de, dit zou voldoende moeten zijn voor voor het 1ste en 3de verdiep.

Ik was eerst van plan om een Wall model aan te schaffen maar achteraf gezien is de LR toch beter.

2Access pointsUbiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)€ 98,-€ 196,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,95

JustSys wijzigde deze reactie 21-11-2019 14:21 (77%)

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:00

zeroday

Dream within a dream

knip ...

Ik heb 3 Ap's .. 1x een Pro in de woonkamer omdat ik daar 3x3 wil hebben
en 2x een Lite op zolder, en op de studeerkamer op de 1e verdieping.. nooit meer ge...k over geen verbinding of slechte verbinding, ook handig met updates want ik gooi eerst de woonkamer plat, dan springen ze over na de 2e verdieping (en die lites hebben daarmee nog genoeg bereik) en daarna de studeerkamer zodat ze weer terug springen naar de woonkamer ..

het hoeft niet, maar als je het budget hebt .. oh zo makkelijk (en voor in de tuin heb ik nog een Mesh ding hangen, die via een Powerline netwerk aan de schuur hangt ..

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Koffie schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:27:
[...]

Mijn nginx reverse proxy:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
server {
        server_name xxx

listen 443 ssl default_server;
        listen [::]:443 ssl default_server;

ssl_certificate /etc/letsencrypt/live/xxx/fullchain.pem;
        ssl_certificate_key /etc/letsencrypt/live/xxx/privkey.pem;
        ssl_session_timeout 1d;
        ssl_session_cache shared:SSL:50m;
        ssl_session_tickets off;
        ssl_protocols TLSv1.2;
        ssl_ciphers 'ECDHE-ECDSA-AES256-GCM-SHA384:ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:ECDHE-ECDSA-CHACHA20-POLY1305:ECDHE-RSA-CHACHA20-POLY1305:ECDHE-ECDSA-AE
S128-GCM-SHA256:ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256:ECDHE-ECDSA-AES256-SHA384:ECDHE-RSA-AES256-SHA384:ECDHE-ECDSA-AES128-SHA256:ECDHE-RSA-AES128-SHA256';
        ssl_prefer_server_ciphers on;
        add_header Strict-Transport-Security max-age=15768000;
        ssl_stapling on;
        ssl_stapling_verify on;

error_page 404 /custom_404.html;
        location = /custom_404.html {
                root /var/www/html;
                internal;
        }

location / {
                proxy_pass https://192.168.2.20:8443/;
                proxy_set_header Host $host;
                proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr;
                proxy_set_header X-Forward-For $proxy_add_x_forwarded_for;
        }

location /wss {
                proxy_pass https://192.168.2.20:8443;
                proxy_http_version 1.1;
                proxy_buffering off;
                proxy_set_header Upgrade $http_upgrade;
                proxy_set_header Connection "Upgrade";
                proxy_read_timeout 86400;
        }

Ik vermoed dat ik het probleem ontdekt heb, blijkbaar is de host unifi automatisch gedefinieerd in de USG DNS en verwijst deze naar de unifi controller (10.0.0.4).
Ik had echter unifi.domain.com laten verwijzen naar mijn reverse proxy (10.0.0.7). Vermoedelijk kwamen een aantal https requests door dns round robin terecht op het ip van de controller ipv proxy.

>nslookup unifi.domain.com 10.0.0.1
Server: USG
Address: 10.0.0.1

Name: unifi
Address: 10.0.0.4
Aliases: unifi.domain.com

>nslookup unifi.domain.com 10.0.0.1
Server: USG
Address: 10.0.0.1

Name: unifi.domain.com
Addresses: 10.0.0.7
10.0.0.4
Aliases: unifi.domain.com

welke domeinnaam gebruiken jullie om de controller via een reverse proxy te bereiken?

• borft
lier schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:26:
[...]

Heb je de transmission power (en de kanalen) handmatig ingesteld of staan deze op auto? Zelf heb ik het zo ingesteld dat 2G op Low staat (en door een van de drie accesspoints uitgezonden wordt).

[...]

Ik ga ervan uit dat je hiervoor bandsteering gebruikt? Ben persoonlijk niet zo heel erg onder de indruk van deze feature.
Ik gebruik inderdaad bandsteering, en dat werkt voor mij vrij aardig ;) Overigens heb ik transmission power ook handmatig ingesteld, anders bleven clients nog wel eens hangen.
Pagina: 1 ... 71 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True