Yup, wel bekeken, maar die gaan wat rottig samen met de Niko Combi’s die ik in het hele huis heb zitten. Lullige is dat ze zo te zien niet makkelijk on-wall te monteren zijn
Extra switch kan inderdaad, maar dan gaat het stroomverbruik m.i. Weer tellen.
Zie nu dat de Archer C7 met 5 watt zelfs nog minder verbruikt dan de Ubuquiti Switch

[...]
Waarom moet je een router met meer poorten hebben? Het is een router, geen switch

Voor een router is om die reden even dom gezegd twee poorten voldoende, één voor WAN en één voor LAN. "Splitsen" naar meerdere poorten heb je dan weer een switch voor.
Overigens begrijp ik je punt wel degelijk, want ook hier hangen de USG en USW 8-150W naast elkaar.
Nouja, vooral omdat het opgeruimder is. In de meterkast heb ik nu een modem, router en switch staan. Met drie adapters. Mocht hier een adapter weg kunnen, lijkt me dat prettig.
Enerzijds vanwege het mindere verlies door de adapters, anderzijds omdat je zodoende altijd twee apparaatjes naast elkaar moet hebben
De Rack variant is een beetje overkill hier. En ik heb geen rack
Zal er eens een tekening van maken, maar momenteel heb ik:
- Modem (12w) - Router 1 (5w) - 5p switch (3,5w) - Router 2 (als AP, 5w) - 5p Switch (3,5w)
Modem blijft staan, maar de twee routers en twee switches verbruiken volgens specs nauwelijks meer dan 1 enkele Ubiquiti switch.
[
Voor 8% gewijzigd door
MikeyMan op 18-11-2019 09:25
]