Schijnbaar kan je ook geen externe controller gebruiken bij de UDM, maar voor mij persoonlijk vind ik het wel interessant vanwege de hoge IDS throughput. Het lijkt er ook niet echt op dat ze de USG gaan updaten, maar we zullen zien.
Van wat we binnen de test groep hebben begrepen gaat UDM (Pro) de USG lijn vervangen. Dus nee ik denk niet dat er nog een USG gaat komen. Als je net iets meer wilt kun je misschien wel beter even nog op de UDM Pro wachten. Net wat meer opties en betere performance, plus rackmount.ghstly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:26:
Schijnbaar kan je ook geen externe controller gebruiken bij de UDM, maar voor mij persoonlijk vind ik het wel interessant vanwege de hoge IDS throughput. Het lijkt er ook niet echt op dat ze de USG gaan updaten, maar we zullen zien.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Klopt. Je kunt alleen de ingebouwde controller gebruiken.ghstly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:26:
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 09:37
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Modems en routers
- Accesspoints
Eigenlijk wel raar dat je met UDM alleen de ingebouwde controller kunt gebruiken. Zo net na de introductie van de Cloudkey gen 2. Want als je dan update naar de UDM kun je de CK ook weggooien, bij wijze van.
Is die controller in de UDM nou nog noembaar beter dan een CK gen1? De switch poorten hebben geen POE, toch?
Ik vind 'm wel interessant, zeker als hij rond/onder de 250 gaat kosten hier in Europa (goed, dat is vooral wishful thinking
). Wilde sowieso misschien al een extra switch en heb niet al teveel vertrouwen in de CK Gen 1 gezien de diverse problemen daarmee. USG stond ook nog wel ergens op het verlanglijstje maar vond het de investering niet waard gezien eigenlijk de Experiabox er niet in z'n geheel uit kan zonder regelmatig gehannes om alles (IPTV, VOIP) aan de gang te houden. Dit zou toch wel een aantal vliegen in één klap zijn.
Ik vind 'm wel interessant, zeker als hij rond/onder de 250 gaat kosten hier in Europa (goed, dat is vooral wishful thinking
Wat zou het voordeel zijn van een externe controller t.o.v. de ingebouwde ?ghstly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:26:
Ik heb niet het idee dat de controller meer 'power' nodig heeft dan dat in de CK gen 1 zit. Ik heb nu de gen2 plus, maar super veel sneller is het niet. Voordeel is wel dat je het sd-kaartjes gedoe kwijt bent.The_Admin schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
Is die controller in de UDM nou nog noembaar beter dan een CK gen1? De switch poorten hebben geen POE, toch?
Ik vind 'm wel interessant, zeker als hij rond/onder de 250 gaat kosten hier in Europa (goed, dat is vooral wishful thinking). Wilde sowieso misschien al een extra switch en heb niet al teveel vertrouwen in de CK Gen 1 gezien de diverse problemen daarmee. USG stond ook nog wel ergens op het verlanglijstje maar vond het de investering niet waard gezien eigenlijk de Experiabox er niet in z'n geheel uit kan zonder regelmatig gehannes om alles (IPTV, VOIP) aan de gang te houden. Dit zou toch wel een aantal vliegen in één klap zijn.
De UDM Pro zal eerder rond de prijs van de USG Pro zitten denk ik.
Beta's zijn ook voor de UDM een no-go. Dus wil je nieuwe controller-features, dan moet je dus wachten op een stable-release. Ik ga zelf zeker niet direct een UDM-pro kopen als deze beschikbaar komt. Daarvoor missen er op dit moment gewoon te veel zaken qua mogelijkheden. En het niet zelf kunnen bepalen waar je de controller op draait is ook weer zo'n ding. Vooralsnog gaat men er qua features op achteruit.RobertMe schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:56:
Eigenlijk wel raar dat je met UDM alleen de ingebouwde controller kunt gebruiken. Zo net na de introductie van de Cloudkey gen 2. Want als je dan update naar de UDM kun je de CK ook weggooien, bij wijze van.
Persoonlijk vind ik ook dat de UDM te vroeg op de markt gebracht wordt. Veel potentie maar hij is niet af.ed1703 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:36:
[...]
Beta's zijn ook voor de UDM een no-go. Dus wil je nieuwe controller-features, dan moet je dus wachten op een stable-release. Ik ga zelf zeker niet direct een UDM-pro kopen als deze beschikbaar komt. Daarvoor missen er op dit moment gewoon te veel zaken qua mogelijkheden. En het niet zelf kunnen bepalen waar je de controller op draait is ook weer zo'n ding. Vooralsnog gaat men er qua features op achteruit.
Het is wel een erg vreemde situatie als hij nadat hij geen stroom meer had alles is vergeten.Crxtreem schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:05:
[...]
Te vroeg gejuicht![]()
Na spanningsloos geweest zijn van de USG geen Wan verbinding meer.
Ik heb het idee dat hij zijn instellingen niet vast houd.
Ben er wel een beetje klaar mee.
Moet ik elke keer als de stroom wegval de boel gaan resetten?
Dit hoort niet zo te zijn en hij zou dan alsnog de data van de controller moeten krijgen om hem meteen in te regelen.
Ik heb nog eens zitten na te denken en ik dacht aan het volgende.
Je hebt een modem van ziggo dus dat is als het ware je WAN.
Wil je op hetzeflde IP adres zitten van je ziggo box?
If so dan zou ik je kabel van Ziggo naar de USG niet in de WAN stoppen maar in de eerste LAN poort.
Zet ook de DHCP server uit in de Unifi Controller zodat je USG niet gaat lopen uitdelen.
2 DHCP server gaan elkaar lopen vervelen namelijk en weet je niet waar je nu op zit.
Kijk ook even naar de DHCP range van de ziggo.
Deelt hij IP's uit van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254?
Als dat zo is zou ik de range bv aanpassen naar 192.168.1.100 t/m 192.168.1.200
Dan deelt hij alleen IPs uit tussen de 100 en 200.
Stel je modem is 192.168.1.1 dan kan je bv je USG op 192.168.1.2 zetten.
Volgens mij had je ook nog een cloudkey. Geef die ook een fixed IP bv 192.168.1.3
Zorg er voor dat al je apparaten van Unifi een vast IP hebben en dat de Gateway en DNS goed ingesteld staan en verwijzen naar de Ziggo modem.
Ik draai al jaren UniFi spul en heb eigenlijk nergens last van. Had voorheen ook een USG maar dat werkte niet echt super fijn met KPN Glasvezel. Ik ben uitendelijk overgestapt op de EdgeRouter van Ubiquiti.
Ook heb ik het probleem niet dat er nog een modem tussen zit die kan lopen storen. Maar dat zou eigenlijk niet het geval moeten zijn.
Dat lees ik als t grootste nadeel van de UDM Pro maar als je van plan bent de ingebouwde controller te gebruiken dan is er niks aan de hand toch? Ik zeg: laat maar komened1703 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:36:
[...]
En het niet zelf kunnen bepalen waar je de controller op draait is ook weer zo'n ding. Vooralsnog gaat men er qua features op achteruit.
Dat is toch redelijk inherent bij Unifi?m3gA schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:40:
[...]
Persoonlijk vind ik ook dat de UDM te vroeg op de markt gebracht wordt. Veel potentie maar hij is niet af.
Iedereen lijkt vooral op de UDM Pro te wachten? Al enig zicht op levering van de UDM in Europa? Zie hem nog niet bij Coolblue en Amazon.de
Is in de US nog niet eens uit early access, ik verwacht het ding niet voor mei/juni volgend jaar in EuropaThe_Admin schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:39:
Iedereen lijkt vooral op de UDM Pro te wachten? Al enig zicht op levering van de UDM in Europa? Zie hem nog niet bij Coolblue en Amazon.de

UDM wel toch? Sinds gisteravond;Cartman! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:46:
[...]
Is in de US nog niet eens uit early access, ik verwacht het ding niet voor mei/juni volgend jaar in Europa
https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine
EDIT:
Sterker nog, staat in de EU store voor €263,- ex BTW: https://eu.store.ui.com/c...ducts/unifi-dream-machine
[ Voor 17% gewijzigd door The_Admin op 06-11-2019 11:51 ]
Excuus; je begon over de UDM Pro en daarna bedoelde je de beschikbaarheid van de gewone UDM. Die lijkt inderdaad een stuk sneller te komen.The_Admin schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:50:
[...]
UDM wel toch? Sinds gisteravond;
https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine
EDIT:
Sterker nog, staat in de EU store voor €263,- ex BTW: https://eu.store.ui.com/c...ducts/unifi-dream-machine
Typisch dat de UDM wel weer direct in de EU shop staat en de Gen2 switches niet

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 06-11-2019 11:55 ]
In de EU store staat ie voor € 263 ex BTW, dus ruim € 318: https://eu.store.ui.com/c...ducts/unifi-dream-machine
Edit: te laat
Edit: te laat
[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 06-11-2019 11:56 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Hoop toch wel dat we hem hier voor ~299,- gaan zien...Bastien schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:55:
In de EU store staat ie voor € 263 ex BTW, dus ruim € 318: https://eu.store.ui.com/c...ducts/unifi-dream-machine
Edit: te laat![]()
Is de software zoveel anders dan een USG+Cloudkey nu. De UDM Pro lijkt gewoon een combinatie van een USG Pro en Cloud key. Maar we zullen zien voorlopig is er toch nog geen release date.m3gA schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:27:
[...]
Persoonlijk zou ik even afwachten met deze aan te schaffen tot de software ietsjes verder ontwikkeld is.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik vraag mij af hoe men dit bij UI ziet.. Er zijn namelijk netwerk-support-bedrijven die voor diverse klanten een controller hebben draaien met tientallen sites. Dat gaat met de opzet zoals het nu met de UDM is bedacht niet meer. Dus er is wel degelijk wat aan de hand jaCartman! schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:12:
[...]
Dat lees ik als t grootste nadeel van de UDM Pro maar als je van plan bent de ingebouwde controller te gebruiken dan is er niks aan de hand toch? Ik zeg: laat maar komen

Het hele onderliggende OS is veranderd en ze zijn van MIPS naar ARM gegaan. De USG draaide op EdgeOS, een afgeleide van Vyatta. Dit is UbiOS en wat ik tot nu toe van weet vermoed ik een debian fork.Cyrus The Virus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:27:
[...]
Is de software zoveel anders dan een USG+Cloudkey nu. De UDM Pro lijkt gewoon een combinatie van een USG Pro en Cloud key. Maar we zullen zien voorlopig is er toch nog geen release date.
Hebben wij ook voor de kleinere klanten. Zoals ik het nu begrijp willen ze dat je alle controllers onder hun cloud dienst hangt en vanuit daar gaat managen.ed1703 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:29:
[...]
Ik vraag mij af hoe men dit bij UI ziet.. Er zijn namelijk netwerk-support-bedrijven die voor diverse klanten een controller hebben draaien met tientallen sites. Dat gaat met de opzet zoals het nu met de UDM is bedacht niet meer. Dus er is wel degelijk wat aan de hand ja
[ Voor 34% gewijzigd door m3gA op 06-11-2019 13:03 ]
Ah op die manier ja dan zal er onderhuids wel veel veranderd zijn.m3gA schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:54:
[...]
Het hele onderliggende OS is veranderd en ze zijn van MIPS naar ARM gegaan. De USG draaide op EdgeOS, een afgeleide van Vyatta. Dit is UbiOS en wat ik tot nu toe van weet vermoed ik een debian fork.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ligt natuurlijk aan je situatie. Als meer sites beheerd (dus op meerdere locaties een unifi netwerk hebt opgebouwd) dan is een externe controller een must; vooral omdat je kan schalen qua resources. Er is zelfs een bedrijf (hostifi) die er zijn werk van maakt. Verder heb ik nog een CK1 en ik krijg helemaal de kriebels van de SD kaart. Je kan er niet echt lekker geautomatiseerd er een backup van halen en ze zijn erg gevoelig voor bijv. stroomuitval.mvrhrln schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:
[...]
Wat zou het voordeel zijn van een externe controller t.o.v. de ingebouwde ?
Is het puur voor thuisgebruik ter vervanging van een vanilla router, dan zou ik zo'n UDM wel aanraden echter.
Toevallig hier meer mensen waarbij een pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 (NL-stekker) continu de verbinding verliest en daarna weer online komt?
Kom alleen niet door het betaalproces heen.wolfchild schreef op Wednesday 6 November 2019 @ 14:28:
UDM is nu te koop op de europese website
Geen last van, verbonden met een UniFi AP (802.11n dus) met laatste firmware.JBS schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:28:
Toevallig hier meer mensen waarbij een pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 (NL-stekker) continu de verbinding verliest en daarna weer online komt?
Mij lukte het ook niet. Toen een andere browser geprobeerd en toen paar keer zitten hammeren en uiteindelijk via Paypal betaald.JackSparrow schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:26:
[...]
Kom alleen niet door het betaalproces heen.
Yes..dat werkte idd. Benieuwd wat de levertijd is btw.ghstly schreef op Wednesday 6 November 2019 @ 16:51:
[...]
Mij lukte het ook niet. Toen een andere browser geprobeerd en toen paar keer zitten hammeren en uiteindelijk via Paypal betaald.
Ik kan hem niet vinden 😞wolfchild schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:28:
UDM is nu te koop op de europese website
Zou hij al uitverkocht zijn?
Edit: Ah, zocht de UDM Pro. Dus nog even geduld dus...
[ Voor 11% gewijzigd door rally op 06-11-2019 17:58 ]
http://www.deyterra.com
Sneller in de EU-store dan gedacht. Valt mij op dat deze ook specifiek voor de EU-markt bedoeld is (UDM-EU). Ben benieuwd naar de beschikbaarheid van de Pro.
is everything cool?
Staat er gewoon in: https://eu.store.ui.com/c...ducts/unifi-dream-machinerally schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:56:
[...]
Ik kan hem niet vinden 😞
Zou hij al uitverkocht zijn?
Ik vermoed dat dit een dingetje is dat ze nu opnemen in de SKU's. Ik heb in de community al vaker SKU's voorbij zien komen met -US erachter. Waarschijnlijk doen ze dit nog maar sinds kort voor de EU markt.FREAKJAM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:10:
Sneller in de EU-store dan gedacht. Valt mij op dat deze ook specifiek voor de EU-markt bedoeld is (UDM-EU). Ben benieuwd naar de beschikbaarheid van de Pro.
[ Voor 45% gewijzigd door alexwel op 06-11-2019 19:32 ]
Vaak is het een voeding en/of de stekker die anders is waardoor een apparaat een andere SKU krijgt.alexwel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:29:
[...]
Staat er gewoon in: https://eu.store.ui.com/c...ducts/unifi-dream-machine
[...]
Ik vermoed dat dit een dingetje is dat ze nu opnemen in de SKU's. Ik heb in de community al vaker SKU's voorbij zien komen met -US erachter. Waarschijnlijk doen ze dit nog maar sinds kort voor de EU markt.
Ik ben wel benieuwd naar "real live tests" qua performance met IDP/IDS ingeschakeld.
Voor mij nu de reden om de USG 3P niet te "upgraden" naar de Pro.
Voorgaande producten hadden hiervoor geen EU in de SKU, ook al had deze een EU stekker / voeding.rally schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:57:
[...]
Vaak is het een voeding en/of de stekker die anders is waardoor een apparaat een andere SKU krijgt.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Volgens mij zijn daarvan al verhalen langs gekomen dat de UDM dat gewoon tot tegen de 1Gbit/s of zo kan (dus zeg eens 600Mbit/s+, en denk dat ik dan nog laag inschat). Maar misschien dat @tcviper of @m3gA daarvan wat eigen nummers hebben?rally schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:57:
Ik ben wel benieuwd naar "real live tests" qua performance met IDP/IDS ingeschakeld.
Nog een vervolg vraagjeghstly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:19:
[...]
Is het puur voor thuisgebruik ter vervanging van een vanilla router, dan zou ik zo'n UDM wel aanraden echter.

Met zo'n "interne" controller, is een en ander nog wel van buitenaf te administreren ?
[ Voor 54% gewijzigd door mvrhrln op 06-11-2019 20:18 ]
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Ik vermoed dat je daarvoor wel een poort open kunt zetten. En zoals @m3gA eerder al aangaf lijkt het dat Ubiquiti hun eigen cloud dienst wilt pushen. Dat jouw interne controller dus verbind met de Ubiquiti cloud en je van over de hele wereld kunt inloggen bij de Ubiquiti Cloud en je via dia weg in de(/alle) controllers kunt komen.mvrhrln schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:14:
[...]
Nog een vervolg vraagje![]()
Met zo'n "interne" controller, is een en ander nog wel van buitenaf te administreren ?
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Ik vind het echt schitterend dat mensen nu al vragen stellen die gewoon te beantwoorden zijn door een stukje terug te scrollen in dit Topic! 
Kom op zeg...
TIP : Begin hier met lezen => Cyrus The Virus in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Kom op zeg...

TIP : Begin hier met lezen => Cyrus The Virus in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
over welke vragen heb je het nu?nero355 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:23:
Het is natuurlijk voor jouw net zo makkelijk om door te scrollen de andere kant op, als je last hebt van vragen van anderen ...
[ Voor 42% gewijzigd door mvrhrln op 06-11-2019 21:29 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Over de UDM vragen...mvrhrln schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:27:
over welke vragen heb je het nu?
Het is ook niet volgens de GoT policy rulesHet is natuurlijk voor jouw net zo makkelijk om door te scrollen de andere kant op, als je last hebt van vragen van anderen ...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mijn eigen UDM heeft een aantal issues dus ik kan ze op dit moment niet doen.RobertMe schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:05:
[...]
Volgens mij zijn daarvan al verhalen langs gekomen dat de UDM dat gewoon tot tegen de 1Gbit/s of zo kan (dus zeg eens 600Mbit/s+, en denk dat ik dan nog laag inschat). Maar misschien dat @tcviper of @m3gA daarvan wat eigen nummers hebben?
Deze user doet altijd throughput testen maar even geen zin om te zoeken
https://community.ui.com/...3e-4c57-98c7-78428f820da8
Kreeg zojuist een mailtje dat deze vanuit Tsjechië via UPS verzonden gaat worden. Dus hopelijk nog voor de black friday en andere feestdagen gekte.JackSparrow schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:06:
[...]
Yes..dat werkte idd. Benieuwd wat de levertijd is btw.
Yess...hier ook! Als je overigens inlogt met een UPS account dan kun je zien dat hij a.s. maandag voor einde dag zal worden afgeleverd!ghstly schreef op Thursday 7 November 2019 @ 09:42:
[...]
Kreeg zojuist een mailtje dat deze vanuit Tsjechië via UPS verzonden gaat worden. Dus hopelijk nog voor de black friday en andere feestdagen gekte.
Wel grappid dat de afzender dus 'UBIQUITI INTERNATIONAL HOLDING B.V.' is
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2019 09:57 ]
// het was al bekend 
Nou mooi is dat
https://www.reddit.com/r/...n_new_firmware_mandatory/
https://news.ycombinator.com/item?id=21430997
Nou mooi is dat
https://www.reddit.com/r/...n_new_firmware_mandatory/
https://community.ui.com/...c3-4c5e-aaa0-02a5baa6cbbeUbiquity has included a phone home "feature" in all their devices in their new firmware. This "feature" transmits all of the device metrics, that may include sensitive data like type and time of all connected devices, first 8 digits of the MAC addresses, transferred data amount and speed.
And no this is not optional or connected to the automatic firmware update feature. ALL devices with the current firmware do this! Eaven if you block the access points but still have a USG - it collects the data from them circumventing the firewall.
https://news.ycombinator.com/item?id=21430997
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Oud nieuws, er komt ook een opt-out aan. Niet netjes, maar wel beheersbaar. Overigens kun je ook de DNS request gewoon blokkeren.
Mijn pi-hole had al een update binnengehaald waar trace.svc.ui.com in de blacklist stond. Dat is ook het adres wat Ubnt noemt, maar ik zie sinds de update ook verkeer vanaf devices (AP's) naar ping.ubnt.com. Niet alleen van de controller (daar vanaf start ik een speedtest) maar dus óók van andere Unifi apparatuur. Daar zie ik dan weer niks van terug in het bericht...Zandpad schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:06:
[...]
Oud nieuws, er komt ook een opt-out aan. Niet netjes, maar wel beheersbaar. Overigens kun je ook de DNS request gewoon blokkeren.
Iemand al ergens een review oid van de dream machine kunnen vinden? Ik heb net een nanohd binnen en ik twijfel of ik die weer retour doe
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Rare vergelijken. Beetje alsof je vraagt of iemand een review heeft van de BMW M3 want je hebt net een Gazelle fiets maar je wilt dan misschien wisselenCrazyanz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:15:
Iemand al ergens een review oid van de dream machine kunnen vinden? Ik heb net een nanohd binnen en ik twijfel of ik die weer retour doe
De UDM is een consumenten router in die zin dat het een router + AP + switch is. Terwijl de NanoHD dus alleen een AP is. De reden dat ik denk dat de meeste hier op de UDM Pro wachten is denk ik juist ook omdat daar geen AP in zit omdat de router niet op de juiste plek staat voor een AP.
Daarnaast staan er hier ook al een aantal posts dat de UDM nog niet "af" is / verbaasde reacties dat deze nu officieel uit is. Ik verwacht dat dat ook wel enigszins een correct beeld geeft over de status van de UDM.
/Is iemand bekend wat er met je logging database gebeurd in geval van stroom uitval bij de Dreammachine? een van de reden voor velen om voor de Gen 2 Key te gaan is volgens mij de accu zodat je database niet corrupt raakt? Ik zie bij de UDM niks terugkomen van controlled shutdown oid igv stroom uitval?
Kan het hier in het topic ook niet teruglezen?
Zat zelf nog met een ruimte in huis waar ik eigenlijk een switch en een ap nodig had, dan zou de udm daar mooi passen en kan de usg en cloudkey de deur uit eventueel.
Zat zelf nog met een ruimte in huis waar ik eigenlijk een switch en een ap nodig had, dan zou de udm daar mooi passen en kan de usg en cloudkey de deur uit eventueel.
flickr - WOT Profile - Game PC
Via: https://community.ui.com/...67-45e3-84d9-ae5aa5fcece9rally schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:57:

UDM with IDS, DNS filter, and DPI enabled FW 1.5.0. One user is gaming, the wife and I are streaming an Amazon prime show (HD).
De CPU's in de UDM en de UDM-Pro zijn hetzelfde.
[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 07-11-2019 14:51 ]
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Dus als je veel camera's hebt met een hoop 'herkenning' erin dan daalt je internet snelheid?_Arthur schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:45:
De CPU's in de UDM en de UDM-Pro zijn hetzelfde.
Klopt, maar ik heb niets tegen een "consumenten router". Mijn plan was om met de nano te beginnen en de archer C7 met openwrt er tijdelijk bij te houden als router en later te vervangen door hopelijk een geupdatet USG. De UDM zou dan gelijk een all in one oplossing zijn. Dat de plaatsing minder idiaal zal zijn vind ik minder een probleem.RobertMe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:42:
[...]
Rare vergelijken. Beetje alsof je vraagt of iemand een review heeft van de BMW M3 want je hebt net een Gazelle fiets maar je wilt dan misschien wisselen
De UDM is een consumenten router in die zin dat het een router + AP + switch is. Terwijl de NanoHD dus alleen een AP is. De reden dat ik denk dat de meeste hier op de UDM Pro wachten is denk ik juist ook omdat daar geen AP in zit omdat de router niet op de juiste plek staat voor een AP.
Daarnaast staan er hier ook al een aantal posts dat de UDM nog niet "af" is / verbaasde reacties dat deze nu officieel uit is. Ik verwacht dat dat ook wel enigszins een correct beeld geeft over de status van de UDM.
IDS/DPI is inderdaad CPU-bound. Gebruik je die niet, dan gebeurt alles wel met hardware-offloading.RobertMe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:56:
Dus als je veel camera's hebt met een hoop 'herkenning' erin dan daalt je internet snelheid?Immers heeft de UDM (Pro) bij mijn weten ook geen hardware offloading.
Als je en veel camera's gebruikt en IDS/DPI aan hebt, op een 1Gbit glasvezel lijntje, dan zal dat denk ik wel impact hebben op je max (download) snelheid.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Weet je zeker dat dat ook zo is bij de UDM? Want volgens mij heeft die dus überhaupt geen hardware offloading, of IDS/IPS nu aan of uit staat._Arthur schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:09:
[...]
IDS/DPI is inderdaad CPU-bound. Gebruik je die niet, dan gebeurt alles wel met hardware-offloading.
Wat is er zo speciaal? De Gen2 switches zijn pas uit gekomen en zullen inderdaad rond Q1 in Europa verschijnen dacht ik mee gekregen te hebben.Comp User schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:03:
Het zou mooi zijn als dit waar is.
Dan wacht ik nog wel even met de aankoop van deze switch.
Ik zou sowieso wachten en de 16-150 links laten aangezien dat een onding is.
Cloud ☁️
Okay - ik wist niet dat het zo dramatisch gesteld wasHKLM_ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:40:
[...]
Wat is er zo speciaal? De Gen2 switches zijn pas uit gekomen en zullen inderdaad rond Q1 in Europa verschijnen dacht ik mee gekregen te hebben.
Om cross-posten te voorkomen.
Vaste locatie, vast netwerk.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat onding doet het bij mij en vele anderen op GoT gewoon prima hoor!HKLM_ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:40:
En uiteindelijk kan alles wel een keer stuk gaan, maar daar is RMA voor uitgevonden!
Naja ik heb hem binnen een jaar twee keer kunnen vervangen door poe issues. Dan kom je bij mij al snel in de categorie onding. Zodra de Gen 2 er is en daar zijn wat mensen positief over vervang ik hem direct iig.nero355 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:14:
[...]
Dat onding doet het bij mij en vele anderen op GoT gewoon prima hoor!
En uiteindelijk kan alles wel een keer stuk gaan, maar daar is RMA voor uitgevonden!
Cloud ☁️
Mijn 16-150 doet ook raar met POE... na een FW update brandde het POE ledje wel, maar kreeg de AP geen spanning. RJ45 trekken en terug geen oplossing, heb uiteindelijk een andere poort gepakt...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik zie nu in de email dat een BeaconHD uit komt in de US:
https://store.ui.com/coll...ess/products/uap-beaconhd
Dat is wel een interessante 'repeater' als deze in Europa uitkomt.
Inderdaad. Wordt interessant hoe ze de montage op de WCDs door heel Europa gaan oplossen.UTMachine schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:40:
Hier ook de zoveelste 16-150W die rare kuren vertoonde. Onder volle belasting (nog ruim binnen de 150W) weigerde deze plotseling te booten. Nu een PSU via Wimood besteld om te kijken of dat het probleem oplost.elsinga schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:04:
Mijn 16-150 doet ook raar met POE... na een FW update brandde het POE ledje wel, maar kreeg de AP geen spanning. RJ45 trekken en terug geen oplossing, heb uiteindelijk een andere poort gepakt...
Thuis heb ik een Unifi AP AC Pro voor Wifi in combinatie met een Cisco EPC3928 router van Ziggo (waar de wifi op uitstaat).
Ik heb nu een probleem omdat de computer waar de controller software opstaat, kapot gegaan is en het backup bestand corrupt is. (stond op een stokoude externe HDD). Murphy's law waarschijnlijk.
Probleem is dat ik nu niet de AP kan benaderen, omdat ik dan hem moet factory resetten vanwege een nieuwe install van de controller software. (ik heb wel gewoon de login gegevens en dergelijke)
Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing zonder een factory reset ?
Het Access point van UniFi is top qua snelheid en bereik, maar wat een enorme ramp qua besturing.
Ik heb nu een probleem omdat de computer waar de controller software opstaat, kapot gegaan is en het backup bestand corrupt is. (stond op een stokoude externe HDD). Murphy's law waarschijnlijk.
Probleem is dat ik nu niet de AP kan benaderen, omdat ik dan hem moet factory resetten vanwege een nieuwe install van de controller software. (ik heb wel gewoon de login gegevens en dergelijke)
Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing zonder een factory reset ?
Het Access point van UniFi is top qua snelheid en bereik, maar wat een enorme ramp qua besturing.
Maak een nieuwe controller aan met dezelfde instellingen. En adopt ze daarin met de inloggegevens van de oude.duk3n schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:21:
Thuis heb ik een Unifi AP AC Pro voor Wifi in combinatie met een Cisco EPC3928 router van Ziggo (waar de wifi op uitstaat).
Probleem is dat ik de oude instellingen niet allemaal meer weet.m3gA schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:39:
[...]
Maak een nieuwe controller aan met dezelfde instellingen. En adopt ze daarin met de inloggegevens van de oude.
Volgens mij bij adoption, zullen de huidige instellingen overschreven wordt door de 'nieuwe' ... De vraag is of je de SSID, passwords, etc nog weet (lijken mij de belangrijkste)?duk3n schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:56:
[...]
Probleem is dat ik de oude instellingen niet allemaal meer weet.
Je kunt het ssh inloggen op het access point en daar de instellingen bekijken? Je kunt het commandoduk3n schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:56:
[...]
Probleem is dat ik de oude instellingen niet allemaal meer weet.
"less /tmp/system.cfg" gebruiken.
inderdaadslooffmaster schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:51:
[...]
Inderdaad. Wordt interessant hoe ze de montage op de WCDs door heel Europa gaan oplossen.

hebben ze in de US alleen opbouw dozen? want dat zou er dan omheen moeten gaan passen
Nou .. suc6 in europa
There are no secrets, only information you do not yet have
Raar dingetje hier:
bij het benaderen van mijn cloudkey met chrome krijg ik een NET:ERR_CERT_REVOKED error.
Certificate revoked dus, niet expired.
Het certificaat vervangen is natuurlijk een optie, maar heeft iemand dit al eens eerder gezien?
Software versie 5.11.50 (Build: atag_5.11.50_12745), ik lijk up to date te zijn.
bij het benaderen van mijn cloudkey met chrome krijg ik een NET:ERR_CERT_REVOKED error.
Het certificaat vervangen is natuurlijk een optie, maar heeft iemand dit al eens eerder gezien?
Software versie 5.11.50 (Build: atag_5.11.50_12745), ik lijk up to date te zijn.
Ik heb het eerder gezien toen ik aan het rommelen was met m'n certificaat op een Synology NAS. Je browser doet ergens een check en ziet wat vreemds en geeft die melding. Ik heb uiteindelijk alle certs weggehaald en een nieuwe gegenereerd en geleerd er vanaf te blijven. Weet niet of je hier wat aan hebt maar dit is iig mijn ervaring.timt1961 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:19:
Raar dingetje hier:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
BELANGRIJK: Het wordt ten zeerste aangeraden UPS-back-up- en stroomvoorschriften te gebruiken om schade aan apparatuur als gevolg van stabiliteitsproblemen met lokale netvoeding te voorkomen.Gizzy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:07:
/Is iemand bekend wat er met je logging database gebeurd in geval van stroom uitval bij de Dreammachine? een van de reden voor velen om voor de Gen 2 Key te gaan is volgens mij de accu zodat je database niet corrupt raakt? Ik zie bij de UDM niks terugkomen van controlled shutdown oid igv stroom uitval?
Bron: https://dl.ui.com/qsg/UDM/UDM_NL.html
Het is een vreemde opmerking voor een "normaal" consumentenapparaat, maar ik ga de UDM toch proberen. De Nederlandse stroomvoorziening is aardig stabiel en waar je de cloudkey nog kon uittrekken zonder gevolgen voor je netwerk, doe je dat meestal niet zomaar met je router/primaire AP in een huishouden (niet goed voor de WAF).
Automatische backups goed laten wegschrijven naar de nas en dan zien we het wel. Ben benieuwd of er ook een safe shutdown in zit voor wanneer je hem bv een keer moet verplaatsen.
De laatste tijd wordt de UI product line-up beroerder met elk nieuw product dat ze uitbrengen. Ik weet niet wie verantwoordelijk is hier voor binnen die toko maar ze kunnen diegene beter gewoon ontslaan.UTMachine schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:40:
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Zoals altijd: niet.slooffmaster schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:51:
[...]
Inderdaad. Wordt interessant hoe ze de montage op de WCDs door heel Europa gaan oplossen.
Volgens mij was de eerste generatie in-wall's ook niet geschikt voor onze inbouw-dozen. Net als schakelaars voor slimme verlichting van veel merken. Zelfs hun eigen LED schakelaar past niet.
Sowieso, waarom een extender maken als je al meshing AP's hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door Ethirty op 08-11-2019 13:30 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Eerste video's verschijnen ook: YouTube: Ubiquiti UniFi Dream Machine First Look and Setup
Dit product is dus niet voor mij.. blijkbaar heeft men in NY het idee opgevat om maar eens lekker data te gaan graaien. Alles moet via de cloud van UI. Nee, bedankt.
Verklaart de lifeping die alle devices sinds de laatste firmware update doen.
Denk dat Ubiquiti zichzelf zonder het goed en wel te weten aan het dood doen is.
Denk dat Ubiquiti zichzelf zonder het goed en wel te weten aan het dood doen is.
-| Hit it i would ! |-
verplicht inloggen is toch echt een 'no-no' voor mij, hopelijk hoeft dit niet met de UDM Pro, anders ga ik toch naar wat anders kijken. (iets zonder "Verplicht" Cloud gebeuren.)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Door dit soort dingen ga je toch weer aan jezelf twijfelen :ed1703 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:46:
Dit product is dus niet voor mij.. blijkbaar heeft men in NY het idee opgevat om maar eens lekker data te gaan graaien. Alles moet via de cloud van UI. Nee, bedankt.
- Had ik misschien toch een EdgeRouter moeten kopen samen met EdgeSwitches
- Of gewoon bij mijn good old DrayTek Router + een paar nieuwe switches en accesspoints van DrayTek ?!
- Of een andere combinatie, zoals pfSense + HP switches en een zooi random accesspoints ?
Ik heb de afgelopen jaren echt een hekel gekregen aan bedrijven en websites die met iets totaal nieuws komen wat slechter werkt dan wat ze al hadden!

Echt... pff!!!

slooffmaster schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:51:
Ik gok dat het gewoon zoiets wordt : pricewatch: TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450zeroday schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:10:
inderdaad
[Afbeelding]
hebben ze in de US alleen opbouw dozen? want dat zou er dan omheen moeten gaan passen
Nou .. suc6 in europa
Neem aan dat ze dat nog wel NET kunnen ?!
Ik heb momenteel het héle ubnt cloud uitgeschakeld en ga het ook niet inschakelen. Als de pro variant het ook heeft dan maar niet en haal ik wel een leuke Cisco asa binnen ofzo.geenwindows schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:33:
verplicht inloggen is toch echt een 'no-no' voor mij, hopelijk hoeft dit niet met de UDM Pro, anders ga ik toch naar wat anders kijken. (iets zonder "Verplicht" Cloud gebeuren.)
Cloud ☁️
Of je logt gewoon in en kijk er verder niet naar
Hier lekker een UDM besteld zodat ik full speed smart queues & IPS kan draaien thuis.
Zakelijk zullen we wachten tot we die UDM(Pro)'s in een externe controller kunnen steken..
- Kan mij niet voorstellen om 40+ sites van aparte klanten apart te gaan upgraden elke keer,
- elke keer weer een back-up systeem gaan in te stellen,
- de laatste events/alerts niet kunnen bekijken als de site down is (of je moet alweer een ander logging server gaan opzetten ofzo..), krijg je uberhaubt een mail binnen als een alert gebeurt waarbij je de mail hebt aangevinkt? (dat zou dan al via de servers van ubnt zelf moeten gaan, dat de interne cloudkey down is..)
- Elke keer weer een andere cloudkey te gaan laden als je even naar een andere site wil gaan..
Verder nog steeds erg tevreden van de apparatuur en het gemak van de UniFi controller.
Klanten met zo'n netwerk horen we gewoon niet met problemen die door het lokale netwerk komen

Hier lekker een UDM besteld zodat ik full speed smart queues & IPS kan draaien thuis.
Zakelijk zullen we wachten tot we die UDM(Pro)'s in een externe controller kunnen steken..
- Kan mij niet voorstellen om 40+ sites van aparte klanten apart te gaan upgraden elke keer,
- elke keer weer een back-up systeem gaan in te stellen,
- de laatste events/alerts niet kunnen bekijken als de site down is (of je moet alweer een ander logging server gaan opzetten ofzo..), krijg je uberhaubt een mail binnen als een alert gebeurt waarbij je de mail hebt aangevinkt? (dat zou dan al via de servers van ubnt zelf moeten gaan, dat de interne cloudkey down is..)
- Elke keer weer een andere cloudkey te gaan laden als je even naar een andere site wil gaan..
Verder nog steeds erg tevreden van de apparatuur en het gemak van de UniFi controller.
Klanten met zo'n netwerk horen we gewoon niet met problemen die door het lokale netwerk komen
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 08-11-2019 22:09 ]
Ik zou eerder voor mikrotik gaan dan draytek denk ik, ik heb iets te vaak draytek apparatuur gezien wat instabiel is.nero355 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:40:
[...]
Door dit soort dingen ga je toch weer aan jezelf twijfelen :
- Had ik misschien toch een EdgeRouter moeten kopen samen met EdgeSwitches
- Of gewoon bij mijn good old DrayTek Router + een paar nieuwe switches en accesspoints van DrayTek ?!
- Of een andere combinatie, zoals pfSense + HP switches en een zooi random accesspoints ?
Ik heb de afgelopen jaren echt een hekel gekregen aan bedrijven en websites die met iets totaal nieuws komen wat slechter werkt dan wat ze al hadden!![]()
Echt... pff!!!
Extenders? Hell no.. liever een mesh systeem dan.[...]
[...]
Ik gok dat het gewoon zoiets wordt : pricewatch: TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450
Neem aan dat ze dat nog wel NET kunnen ?!![]()
[ Voor 3% gewijzigd door alexwel op 08-11-2019 22:05 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
10+ jaren ermee gedraaid op een xDSL lijn en het enige wat ik kan zeggen is dat het zo stabiel als een rots is en altijd precies deed wat ik wilde!alexwel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:04:
Ik zou eerder voor mikrotik gaan dan draytek denk ik, ik heb iets te vaak draytek apparatuur gezien wat instabiel is.
MikroTik is leuk, maar op dit moment zou ik daar alleen die leuke cheapass 10 Gbps Managed Switches van kopen, want voor al het andere zijn er wat relaxere alternatieven beschikbaar!
Ik bedoelde dan ook alleen de manier waarop het wordt aangesloten op een WCD, want daar hadden sommigen wat moeite mee bij de UniFi variantExtenders? Hell no.. liever een mesh systeem dan.
Logging staat uit dus hij zal de DB repareren.Gizzy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:07:
Verplicht account, dat kan er ook nog wel bij na alle soaps de laatste tijd. Dat forum heeft ook een groot aantal pro's tegen de schenen geschopt. Kan iemand Robert even influisteren dat hij aan het kutten is en dat straks al zijn klanten weg zijn?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb niet eens een Ubiquiti accountHKLM_ schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:52:
[...]
Ik heb momenteel het héle ubnt cloud uitgeschakeld en ga het ook niet inschakelen. Als de pro variant het ook heeft dan maar niet en haal ik wel een leuke Cisco asa binnen ofzo.
Zou wat zijn, verbinding naar buiten plat en dan niet in lokaal staande apparaten kunnen komen...
(of nog erger, door een config fout de boel plat leggen en dankzij zo'n verplichte cloud account niet meer kunnen inloggen, hard reset dan maar??

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Als je ziet welke kant UI op wil, zou ik mij als 'grote' UI-unifi-klant hier toch wel wat zorgen om maken.SmokingCrop schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:04:
Ik lees nergens dat dit met de pro wel kan. Dat ook daar de controller op de UDM draait geeft al te denken.
Moet wel gezegd worden: De Pro zit nog in de EA-fase? Dus heel veel bekend is er ook niet.
UI zal gerust wel aan account-caching doen, maar dat laatste is wel een puntje.geenwindows schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:20:
[...]
Zou wat zijn, verbinding naar buiten plat en dan niet in lokaal staande apparaten kunnen komen...
(of nog erger, door een config fout de boel plat leggen en dankzij zo'n verplichte cloud account niet meer kunnen inloggen, hard reset dan maar??)
Hardware die je zonder internetverbinding niet kunt configureren.. je verzint zoiets toch niet?Ethirty schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:47:
Verplicht account, dat kan er ook nog wel bij na alle soaps de laatste tijd. Dat forum heeft ook een groot aantal pro's tegen de schenen geschopt. Kan iemand Robert even influisteren dat hij aan het kutten is en dat straks al zijn klanten weg zijn?

Dit is gelijk het einde mbt bedrijven die strikte scheiding hebben van internetvoorziening en LAN, want je zit met een apparaat waar je niets mee kan (vooralsnog). Alleen de edgemaxlijn voldoet hier dan nog.
Wel heel mooi dat 2FA hiermee nu standaard is..
Logisch toch. Je gaat dat ding toch niet open zetten zonder account.
[ Voor 36% gewijzigd door Tylen op 09-11-2019 09:56 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
UAP/USW Firmware 4.0.67.10863
call-home uitschakelen:
config.system_cfg.1=system.analytics.status=disabled > config.properties op je unificontroller.
(op dezelfde plek als je eventuele config.gateway.json file)
done.
https://help.ubnt.com/hc/...he-config-properties-File
call-home uitschakelen:
config.system_cfg.1=system.analytics.status=disabled > config.properties op je unificontroller.
done.
[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 09-11-2019 10:40 ]
Ik mijn ap een reset gegeven met paperclip. Nu wil deze niet adopteren in mijn controller. Nou wil graag inloggen met SSH echter.. welke gegevens moet ik gaan gebruiken? Is er een standaard wachtwoord ofzo ? Of gegevens van de vorige controller? (Werkt dat nog na paperclip reset??)m3gA schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:12:
[...]
Je kunt het ssh inloggen op het access point en daar de instellingen bekijken? Je kunt het commando
"less /tmp/system.cfg" gebruiken.
ubntricardogn schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:15:
[...]
Ik mijn ap een reset gegeven met paperclip. Nu wil deze niet adopteren in mijn controller. Nou wil graag inloggen met SSH echter.. welke gegevens moet ik gaan gebruiken? Is er een standaard wachtwoord ofzo ? Of gegevens van de vorige controller? (Werkt dat nog na paperclip reset??)
Zowel username als password
Bedankt. Dat was ik nodig had.
Nadat ik kon inloggen op de geresette AP meteen syswrapper.sh restore-default gedaan.
Daarna heb ik hem de set inform laten doen en binnen enkele ogenblikken was de klus klaar.
Thanks a lot.
Nadat ik kon inloggen op de geresette AP meteen syswrapper.sh restore-default gedaan.
Daarna heb ik hem de set inform laten doen en binnen enkele ogenblikken was de klus klaar.
Thanks a lot.
Dank je wel voor het delen, handige informatie!ed1703 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:38:
UAP/USW Firmware 4.0.67.10863
call-home uitschakelen:
done.
Je kunt evt. ook op je firewall c.q. pi-hole trace.svc.ui.com blokkeren, misschien wat makkelijker. Idealiter zou je ook nog ICMP verkeer naar ping.ui.com moeten blokkeren (die in principe alleen gebruikt wordt wanneer je 'connectivity monitor' hebt aanstaan, maar sinds 4.0.60 en later een ping blijft doen, voor zover ik elders heb gelezen).
Ik heb vandaag een NanoHD in gebruik genomen. Nu heb ik vanavond al 2x meegemaakt dat de verbinding spontaan verbroken wordt en de ssid verwijnen om dan een minuut later weer terug te komen. Als ik in de controller kijk die op mijn NAS draait dan zie ik niets geks en uptime die vrolijk doorloopt. Waar moet ik dit in zoeken?
Heb je toevallig auto optimize network settings aan staan in de controller? Als dit het geval is, dit uitschakelen en kijken of het dan wel goed gaat.
Dat is ook mijn eerste gedachte. Kijk even of "auto optimize network" aan staat.Crazyanz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:43:
Ik heb vandaag een NanoHD in gebruik genomen. Nu heb ik vanavond al 2x meegemaakt dat de verbinding spontaan verbroken wordt en de ssid verwijnen om dan een minuut later weer terug te komen. Als ik in de controller kijk die op mijn NAS draait dan zie ik niets geks en uptime die vrolijk doorloopt. Waar moet ik dit in zoeken?
Hoe is het AP aangesloten? Met een Unifi PoE Switch? De (meegeleverde) PoE injector? Of een andere PoE switch?
Het begon UI een beetje heet onder de voeten te worden denk ik.. (Beta access nodig)Yoshimi schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:18:
[...]
Dank je wel voor het delen, handige informatie!
Je kunt evt. ook op je firewall c.q. pi-hole trace.svc.ui.com blokkeren, misschien wat makkelijker. Idealiter zou je ook nog ICMP verkeer naar ping.ui.com moeten blokkeren (die in principe alleen gebruikt wordt wanneer je 'connectivity monitor' hebt aanstaan, maar sinds 4.0.60 en later een ping blijft doen, voor zover ik elders heb gelezen).
https://community.ui.com/...b4-482b-968f-27633f3daf91
Die memory-calculation is iig wel zichtbaar. Voor de rest heb ik de config.properties nog steeds op disabled staan.Improvements
[HW] Default disable crash and critical event reporting.*
[HW] Improve accuracy of memory use calculations.
*Will be able to opt-in in a future controller release.
Bugfixes
[HD/SHD/XG/BaseStationXG] Fix a couple of rare crashes.
[UAP] Numerous Guest Portal fixes and improvements (see HERE).
[HW] Fix provisioning of system.analytics.status.
Trouwens: met de nieuwere CloudKey Firmware (CK1) (1.1.6) is een herinstall van een hogere versie controller ook niet meer nodig, want er zit nu een check in of een upgrade nodig is (lager dan de bundeld version) of dat hij de huidige versie met rust laat (hogere versie dan de bundeld version)
Is nu RC-status.
UAP/USW Firmware 4.0.69.10871
HW] Default disable crash and critical event reporting.*
HW] Default disable crash and critical event reporting.*
[ Voor 34% gewijzigd door xbeam op 10-11-2019 12:39 ]
Lesdictische is mijn hash#
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.