Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 83 Laatste
Acties:

• RichPix
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 23-01 10:32
sypie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:30:
[...]

Alles uit de CloudKey gooien en opnieuw adopten in de softwarematige controller? De boel kan maar op 1 controller tegelijkertijd ge-adopt zijn.

Nadeel van de softwarematige controller is dat je computer een vast IP-adres moet hebben, anders kan het zijn dat de apparaten niet te beheren zijn omdat het IP-adres van de controller niet meer klopt.

Ik was de eerste week ook met een softwarematige controller bezig te klooien. Daarna een CloudKey aangeschaft en alles lekker op dat ding ingesteld. Draait netjes en scheelt mij weer instellingen maken op mijn laptopje.
Dat is ook de reden dat ik een CK heb aangeschaft plus dat ik het beheer kan doen op meerdere computers (Desktop en Laptop).
Thanks voor jouw tips. Ik ga verder met de CK controller. Dat vind ik toch handiger.
Nu kijken of ik een PPPoE verbinding kan opzetten met mijn USG P4 en de FB7581 van XS4ALL. Vooralsnog lukt dat niet erg.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Sinds een week nu de edgerouter X-SFP draaien.
Wat een verademing in snelheid en gebruik.
( als je doorhebt hoe het werkt ;) )

Via een 2ekans van bol.com mogen ontvangen á 39€ ben ik zeer tevreden.
Langs de chinese markt een sfp-rj45 module laten komen, en nu dus een 5+1 router switch.
< De Chinees belde me zelfs om het type van de switch >

Iemand een idee wat het nut/voordeel van de unificontroller ( ipadres ) is/kan zijn ?

Ik heb er één draaien, maar kan niet helemaal opmaken wat het inhoud.

@m3gA - ok, mooi
Heb er nu de controller ingezet ...
Nu nog mijn ene AP uitbreiden :+

FreshMaker wijzigde deze reactie 29-10-2019 13:00 (7%)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:21
FreshMaker schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:49:
Sinds een week nu de edgerouter X-SFP draaien.
Wat een verademing in snelheid en gebruik.
( als je doorhebt hoe het werkt ;) )

Via een 2ekans van bol.com mogen ontvangen á 39€ ben ik zeer tevreden.
Langs de chinese markt een sfp-rj45 module laten komen, en nu dus een 5+1 router switch.
< De Chinees belde me zelfs om het type van de switch >

Iemand een idee wat het nut/voordeel van de unificontroller ( ipadres ) is/kan zijn ?

[Afbeelding]

Ik heb er één draaien, maar kan niet helemaal opmaken wat het inhoudt
Het is gewoon een DHCP optie (43) die aan UniFi access points vertelt waar ze de controller kunnen vinden.
m3gA schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Het is gewoon een DHCP optie (43) die aan UniFi access points vertelt waar ze de controller kunnen vinden.
....indien de controller zich buiten het broadcast netwerk bevind. Dus voor layer3 adoptie.

U+

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:12

Ethirty

Who...me?

En het blijft jammer dat die optie niet of niet fatsoenlijk overweg kan met een FQDN.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

grote_oever schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:34:
[...]

Ze zijn al uit early access, maar alleen te bestellen in Amerikaanse store. Hebben we dus weinig aan, maar wel teken dat het niet lang duurt. Nu nog de dream machine.
Wat is bij Ubiquiti normaal gesproken 'niet lang'? De USW-16-POE vind ik fanless wel interessant.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:53

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

RnB schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:10:
Ik heb hem primair via PoE, maar heb het natuurlijk wel even getest via usb.
Het werkte prima inclusief mijn 29W adapter van Apple.
Heb toch maar 8 poorts poe switch gehaald :P Kan ik vanavond mooi mijn nieuwe lab gaan opbouwen.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• AkTje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 13:33
AkTje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:17:
Vandaag een extra AP toegevoegd aan een bestaand netwerk.. krijg nu op 2 van de 3 ap's (AC-PRO) een melding van 100FDX. Zou te maken hebben met een faulty cable. Wat heb ik al gedaan? (Switch = TL-SG1016PE)
  • Kabels verwisseld
  • AP's verwisseld
  • Firmware downgrade en upgrade
  • Gewisseld van porten op de switch
  • Force 1000mbps in switch
  • Kabel direct in laptop (en deze gaf wel 1000mbps aan)
  • Settings gekopierd van 1000mbps AP naar 100 mbps AP
Lijkt dus ergens een setting te zijn dan kabel of iets in de switch.. ik blijf nog even zoeken..

EDIT: Deze post lijkt te werken voorlopig.. een downgrade (https://community.ui.com/...f3-4a78-891b-7a6c846e8fff)
Ondertussen een test gedaan maar de switch ziet twee van de drie ap's niet als 1000mbps.. Dus oplossing met downgraden is niet de juiste. Ik weet ondertussen dat het 100% aan de AP ligt.. ben benieuwd wat de chat van Unifi opleverd.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Gunner schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Wat is bij Ubiquiti normaal gesproken 'niet lang'? De USW-16-POE vind ik fanless wel interessant.
Zelf niet de ervaring ermee, maar heb wel idee dat de Europese markt duidelijk minder prioriteit heeft dan de Amerikaanse. Volgens mij was dit zelfde bij de accesspoints.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Gunner schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:54:

Hier zag ik dat deze eind november beschikbaar zou zijn: https://www.discomp.cz/ub...h-poe-and-sfp_d92382.html

• TPA
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:34

TPA

ESET official partner

Tylen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:04:
Iemand hier met een Cloud Key Gen2+ welke powered is door USB-C? Ik zoek een adapter met kabel ervoor ;)
Ja ik. Een Anker A2013

ESET software nodig? Let me know 😄

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Cloud Key Gen 2 Plus aangesloten op een nieuwe Unifi POE switch.
Dan loopt toch wel even een partij soepel die controller op dedicated hardware. Cloud key is ook een mooi stukje hardware. :) Alle beschikbare stukjes website (CK zelf, Unifi SDN, Unifi Protect) beschikbaar gemaakt op het internet via een content switch op de NetScaler. * Tylen is happy.

Hopelijk heb ik vanavond tijd om de camera op te hangen aan het balkon. Dan kan ik Unifi Protect ook verder "inrichten".

Edit: Wow, die Gen2 switches zijn ook erg nice (ja ik houdt van mooie hardware ;)) https://switch.ui.com/gen2/

Tylen wijzigde deze reactie 30-10-2019 14:34 (10%)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En je kan tegenwoordig kennelijk ook een Protect app voor Apple TV downloaden zodat je op een groot scherm je feeds kan kijken. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Tylen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:39:
Edit: Wow, die Gen2 switches zijn ook erg nice (ja ik houdt van mooie hardware ;)) https://switch.ui.com/gen2/
Heb toch liever switches die wat koeler zijn, dan die stiller zijn.
Snap het wel voor de UniFi lijn, wij gebruiken dan weer meer Edge, Maar... Het is een mooie vooruitgang.

Zal ook wel een mooi nieuw CPUtje in zitten en dat zal qua responsiveness een stuk schelen.

Recent aantal 10Gbit Switches en Routers van Ubiquiti geplaatst, als je daar eenmaal aan gewend bent dan is de rest zoooo traag.... >:) Je wordt snel verwend...

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Ik probeer via ssh mijn usg te upgraden.
Maar ik krijg de melding dat de deze niet bestaat.

Edit: letter vergeten in de link.
Hij is nu aan het upgraden.

Edit 2:

Usg is blauw alleen in mijn controller staat “Managed by other”
Hoe krijg ik de usg in mijn controller geadopted?

Crxtreem wijzigde deze reactie 30-10-2019 22:49 (76%)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:19
Sinds een week doet mijn NanoHD op de tweede etage raar.

Alles gaat prima tot opeens "wifi experience" naar praktisch 0% toe gaat. Internet is dan erg traag/netwerk amper te bereiken. Na een reboot gaat het even goed, daarna weer weg.

Heb de channels aangepast, transmit power, firmware geupdate naar RC maar lijkt tot nu toe niet echt te helpen.

Device heeft het eigenlijk altijd perfect gedaan.

NanoHD dood?

edit: werd zo slecht dat ik AP maar net disabled heb.

Rainesh wijzigde deze reactie 30-10-2019 23:08 (12%)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Vraag me af hoelang het gaat duren vooraleer die layer 3 functies in die nieuwe Pro switches zitten..
Nu zijn ze wel erg duur (300$ meer) voor 2x SFP+, alsook 8x PoE++ BT waarvoor ik nog geen applicatie in de praktijk voor gezien heb.
Je zou er een TV mee kunnen voeden etc, maar heb nog geen TV gezien die zich laat voeden door de ethernet poort.. :>

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:27

rally

Deyterra Consultancy

Rainesh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:39:
Sinds een week doet mijn NanoHD op de tweede etage raar.

Alles gaat prima tot opeens "wifi experience" naar praktisch 0% toe gaat. Internet is dan erg traag/netwerk amper te bereiken. Na een reboot gaat het even goed, daarna weer weg.

Heb de channels aangepast, transmit power, firmware geupdate naar RC maar lijkt tot nu toe niet echt te helpen.

Device heeft het eigenlijk altijd perfect gedaan.

NanoHD dood?

edit: werd zo slecht dat ik AP maar net disabled heb.
Als eerste... welke firmware staat er op?

http://www.deyterra.com

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Crxtreem schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:08:
Ik probeer via ssh mijn usg te upgraden.
Maar ik krijg de melding dat de deze niet bestaat.

Edit: letter vergeten in de link.
Hij is nu aan het upgraden.

Edit 2:

Usg is blauw alleen in mijn controller staat “Managed by other”
Hoe krijg ik de usg in mijn controller geadopted?
Tweedehands gekocht???

Eerst even terug naar de fabrieksinstelling dan.

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:23

Falcon10

Hit it i would !

Iemand die ik een plezier kan doen met een USG Pro ?
Had er onlangs eentje besteld voor een testprojectje, paar keer zitten op spelen/testen, dus heeft pakweg een paar uurtjes gedraaid :D
Ga hem dit weekend op de Vraag&Aanbod zetten.

-| Hit it i would ! |-

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Falcon10 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:47:
Iemand die ik een plezier kan doen met een USG Pro ?
Had er onlangs eentje besteld voor een testprojectje, paar keer zitten op spelen/testen, dus heeft pakweg een paar uurtjes gedraaid :D
Ga hem dit weekend op de Vraag&Aanbod zetten.
Speciaal vrienden prijsje? ;)

• Rainesh
rally schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 05:29:
[...]

Als eerste... welke firmware staat er op?
Laatste stable stond al die tijd erop. Gisteren laatste RC erop geplaatst in de hoop dat het zou verhelpen.

Op de goedwerkende NanoHD staat ook de laatste stable. Beide devices altijd dezelfde firmware gehad.

Stable: 4.0.54.10625
RC: 4.0.66.10832

Rainesh wijzigde deze reactie 31-10-2019 08:59 (5%)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Rainesh schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

Laatste stable stond al die tijd erop. Gisteren laatste RC erop geplaatst in de hoop dat het zou verhelpen.

Op de goedwerkende NanoHD staat ook de laatste stable. Beide devices altijd dezelfde firmware gehad.

Stable: 4.0.54.10625
RC: 4.0.66.10832
Ok. Ik gebruik de .66 ook op mijn nano’s.
Laatste wat je zou kunnen proberen is een factory reset en opnieuw adopten.

Heb een hele hoop Unifi spul geleverd en geplaatst en slecht 1 AP defect gehad en dat was na een blikseminslag.
Overigens ook een defecte router, maar daar had een klant wasmiddel over laten vallen (stonden beide in de meterkast) dus dat reken ik Ubiquiti niet aan.

Maar als dat niet werkt zou ik een RMA aanvragen.

• Crxtreem
  • Nu online
Tylen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 06:41:
[...]

Tweedehands gekocht???

Eerst even terug naar de fabrieksinstelling dan.
Nee nieuw gekocht.
Al 2 avonden bezig geweest om de firmware te upgraden dus was al blij dat hij te adopten was.
Nu heb ik versie 4.4.44

Vreemde is ook dat ik de usg een Ip adres gegeven heb in mijn eigen range, maar als hij aan het adopten is deze weer naar 192.168.1.1 gaat.

Of ligt dat dan aan mijn WAN kant dat deze niet in Bridge staat?

Of moet ik helemaal van 0 beginnen dus mijn Cloudkey(rpi)/switch/ap herstellen?
Die draaien zonder de USG goed.

• Rainesh
rally schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

Heb een hele hoop Unifi spul geleverd en geplaatst en slecht 1 AP defect gehad en dat was na een blikseminslag.
Overigens ook een defecte router, maar daar had een klant wasmiddel over laten vallen (stonden beide in de meterkast) dus dat reken ik Ubiquiti niet aan.

Net gedaan. Ga het even rustig testen.

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Crxtreem schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:15:
[...]

Nee nieuw gekocht.
Al 2 avonden bezig geweest om de firmware te upgraden dus was al blij dat hij te adopten was.
Nu heb ik versie 4.4.44

Vreemde is ook dat ik de usg een Ip adres gegeven heb in mijn eigen range, maar als hij aan het adopten is deze weer naar 192.168.1.1 gaat.

Of ligt dat dan aan mijn WAN kant dat deze niet in Bridge staat?

Of moet ik helemaal van 0 beginnen dus mijn Cloudkey(rpi)/switch/ap herstellen?
Die draaien zonder de USG goed.
Je kan eens proberen om in te loggen via SSH en dan de volgende commando uit te voeren.

mca-cli
set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

Meestal issue ik deze set-inform command ook 2 keer en dan gaat alles goed.

• Rainesh
rally schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

Wordt een RMA, heb factory reset gedaan en opnieuw ge-adopt. Zodra er meerdere devices mee verbonden zijn (3+) en internet gebruiken dan begint AP raar te doen.

• Vinales
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:14
Beste,

Pas geleden is aan mij gevraagd om eens te kijken naar een nieuwe wifi-omgeving. Met grofweg de eis voor betrouwbaar wifi, en geen plafond accesspoints.

Grote twijfel is om alles op ubiquiti unifi accesspoints en/of op ubiquiti amplifi in te zetten met backhaul verbinding via cat6.

Meterkast
- fritzbox router
- Glasvezel komt daar binnen
- 1gbps switchje
- cat6 kabel van meterkast naar woonkamer
- cat6 kabel van meterkast naar kantoor
- cat6 kabel van switch naar fritzbox

voorstel is om hier niks in te zetten

- woonkamer:
1x cat6 verbinding naar xbox

voorstel is om hier een Ubiquiti AC PRO HD Accesspoint in te zetten. Nadeel is dat deze dan op de tv kast komt te liggen, dus hopelijk voldoende bereik in die ruimte...Alternatief een bekabelde Ubiquity amplifi HD MESH (backhaul verbinding naar meterkast/fritzbox)

- kantoor (buitengebouwtje):
1x wifi verbinding naar printer

voorstel is om hier een Ubiquiti AC PRO HD Accesspoint in te zetten. Deze kan bovenaan plafond bevestigd worden. Alternatief een bekabelde Ubiquity amplifi HD MESH (backhaul verbinding naar meterkast/fritzbox)

- slaapkamers boven
Indien Unifi: een mesh accesspoint?
indien amplify: zo'n bijbehorende antenne boven in gang aansluiten.

Ik kan me voorstellen dat men meer info nodig heeft, maar zoals gezegd het gaat op hoofdlijnen tussen amplifi en unifi (of mix). Een controller is volgens mij niet nodig aangezien het louter accesspoints zijn in deze omgeving, indien wel nodig: gen1 accesspoint.

Ik neem aan dat de nano en flex geen goede opties zijn.

Makes sense?
Vinales schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:36:
Beste,

Pas geleden is aan mij gevraagd om eens te kijken naar een nieuwe wifi-omgeving. Met grofweg de eis voor betrouwbaar wifi, en geen plafond accesspoints.

Grote twijfel is om alles op ubiquiti unifi accesspoints en/of op ubiquiti amplifi in te zetten met backhaul verbinding via cat6.

Meterkast
- fritzbox router
- Glasvezel komt daar binnen
- 1gbps switchje
- cat6 kabel van meterkast naar woonkamer
- cat6 kabel van meterkast naar kantoor
- cat6 kabel van switch naar fritzbox

voorstel is om hier niks in te zetten

- woonkamer:
1x cat6 verbinding naar xbox

voorstel is om hier een Ubiquiti AC PRO HD Accesspoint in te zetten. Nadeel is dat deze dan op de tv kast komt te liggen, dus hopelijk voldoende bereik in die ruimte...Alternatief een bekabelde Ubiquity amplifi HD MESH (backhaul verbinding naar meterkast/fritzbox)

- kantoor (buitengebouwtje):
1x wifi verbinding naar printer

voorstel is om hier een Ubiquiti AC PRO HD Accesspoint in te zetten. Deze kan bovenaan plafond bevestigd worden. Alternatief een bekabelde Ubiquity amplifi HD MESH (backhaul verbinding naar meterkast/fritzbox)

- slaapkamers boven
Indien Unifi: een mesh accesspoint?
indien amplify: zo'n bijbehorende antenne boven in gang aansluiten.

Ik kan me voorstellen dat men meer info nodig heeft, maar zoals gezegd het gaat op hoofdlijnen tussen amplifi en unifi (of mix). Een controller is volgens mij niet nodig aangezien het louter accesspoints zijn in deze omgeving, indien wel nodig: gen1 accesspoint.

Ik neem aan dat de nano en flex geen goede opties zijn.

Makes sense?
Paar dingen die me opvallen. Je geeft aan dat ze geen access points aan de plafond willen, maar is de In-Wall dan niet een optie?
En voor de UniFi APs geef je aan te willen gaan voor de Pro, maar waarom precies? Voor de prijs van 1 Pro koop je 2 Lite's, en meer APs geeft gegarandeerd een beter bereik dan minder APs met meer antennes. En als je "single client" performance wilt dan zou ik persoonlijk voor die 3 tientjes extra voor de NanoHD gaan.

Daarnaast geef je aan voor een AC Mesh te gaan voor in de slaapkamer. Maar die "Mesh" is een misleidende naam. Want alle UniFi APs kunnen meshen. Ook in de slaapkamer kun je dus een In-Wall, Lite, Pro of NanoHD plaatsen. En ook die kunnen dan werken via wat binnen UniFi de "Wireless Uplink" heet. Uiteraard is het dan wel nog steeds noodzakelijk om een ethernet kabel aan te sluiten voor de PoE voorziening. Maar voordeel is dat je daarmee zelfs een (of meerdere, in geval van In-Wall) bedrade netwerkaansluitingen hebt waar je dus weer een PC of whatever op in kunt prikken en de verbinding loopt dan "transparant" via wifi.

Overigens heb je een controller bij UniFi ten alle tijden nodig. Dit kan zowel de "full blown" controller zijn die je op een PC, NAS of whatever draait of een dedicated CloudKey voor koopt, of de "mini controller" die zit ingebakken in de smartphone app.

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-01 20:45
Wie zou kunnen helpen?

Ik heb gisteren een AP-AC-LR geïnstalleerd. (op aanraden van...)
Mijn abbo is 100mbps en als ik net naast AP sta krijg ik 92mbps = OK dus
Ga ik een verdieping hoger en ik sta er net boven, dan haal ik 85mbps : OK dus (met betonnen vloer/plafond ertussen)
In diezelfde kamer ga ik naar mijn bureau (7m verder) en dan haal ik 5mbps of valt de verbinding zelfs weg?

Deze 3 'testen' gedaan op mijn iPhone Xr.
Is hier een verklaring voor? Heb ik wel de juiste AP dan of wat zijn de alternatieven?

Mijn provider modem met ingebouwde WiFi geeft mij standaard een groter bereik, niet echt Long Range van die Ubiquiti dan?

Trolololo wijzigde deze reactie 02-11-2019 10:29 (10%)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Trolololo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:25:
Wie zou kunnen helpen?

Ik heb gisteren een AP-AC-LR geïnstalleerd. (op aanraden van...)
Mijn abbo is 100mbps en als ik net naast AP sta krijg ik 92mbps = OK dus
Ga ik een verdieping hoger en ik sta er net boven, dan haal ik 85mbps : OK dus (met betonnen vloer/plafond ertussen)
In diezelfde kamer ga ik naar mijn bureau (7m verder) en dan haal ik 5mbps of valt de verbinding zelfs weg?

Deze 3 'testen' gedaan op mijn iPhone Xr.
Is hier een verklaring voor? Heb ik wel de juiste AP dan of wat zijn de alternatieven?

Mijn provider modem met ingebouwde WiFi geeft mij standaard een groter bereik, niet echt Long Range van die Ubiquiti dan?
Waarschijnlijk verbindt je iPhone op 5Ghz terwijl het ‘LR’ gedeelte enkel van toepassing is op 2,4Ghz. Lukt het beter als je als test de 5Ghz band uitschakelt op het AP en je iPhone dus ‘verplicht’ op 2,4Ghz laat verbinden?

www.google.nl

• lier
  • Nu online
Hoe heb je hem geïnstalleerd?
Waarom heb je de LR boven de Lite verkozen?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-01 20:45
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:44:
[...]

Waarschijnlijk verbindt je iPhone op 5Ghz terwijl het ‘LR’ gedeelte enkel van toepassing is op 2,4Ghz. Lukt het beter als je als test de 5Ghz band uitschakelt op het AP en je iPhone dus ‘verplicht’ op 2,4Ghz laat verbinden?
Inderdaad, even Google hoe ik deze moest uitschakelen maar nu haal ik 54mbps op de iPhone. Bedankt

Ben nu nog in twijfel of ik deze retour ga doen of niet. :/
Modem provider: 23mbps
Ubiquiti: 34mpbs

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:07
Trolololo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:19:
[...]

Inderdaad, even Google hoe ik deze moest uitschakelen maar nu haal ik 54mbps op de iPhone. Bedankt

Hmm vreemd, klinkt alsof plaatsing nog wel wat beter kan, heb je al geprobeerd het AP op een ander punt te zetten? Ik heb geen iPhone, maar ik haal op mijn mobiel gewoon 200Mbps over wifi (ik heb de AC-lite, dus niet de LR), nagenoeg overal in mijn huis.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Trolololo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:19:
[...]

Appels met peren. Ubiquiti unifi lr is geen modem maar een access point.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:27:
[...]

Appels met peren. Ubiquiti unifi lr is geen modem maar een access point.
Ik heb 't inmiddels opgegeven. Mensen blijven dingen ook 'Routers' noemen terwijl er niets gerouteerd wordt net zoals dat ze een domme Hub als Switch zullen blijven zien.

:9 >:)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:31:
[...]

Ik heb 't inmiddels opgegeven. Mensen blijven dingen ook 'Routers' noemen terwijl er niets gerouteerd wordt net zoals dat ze een domme Hub als Switch zullen blijven zien.

Ik blijf het doen tot mijn dood. ✊🏻

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-01 17:18
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:31:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet?

Het is of Routerboard of Edgerouter >:)

• Crxtreem
  • Nu online
Blubkens schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Je kan eens proberen om in te loggen via SSH en dan de volgende commando uit te voeren.

mca-cli

Ik heb alles herstart en gereset.
Nu is alles blauw en connected in de cloudkey.

Enigste wat ik nu nog niet voor elkaar krijg is het Ip adres van de modem.
Deze blijft bij de wan op 0.0.0.0 staan.

Duurt dat gewoon een tijd voordat de modem een Ip geeft?
Of moet ik toch nog iets instellen?

• Blubkens
  • Nu online
Crxtreem schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:18:
[...]

Ik heb alles herstart en gereset.
Nu is alles blauw en connected in de cloudkey.

Enigste wat ik nu nog niet voor elkaar krijg is het Ip adres van de modem.
Deze blijft bij de wan op 0.0.0.0 staan.

Duurt dat gewoon een tijd voordat de modem een Ip geeft?
Of moet ik toch nog iets instellen?
Even kijken. Je hebt een modem. Heb je dan ziggo?
Als ik er even vanuit ga dat je ziggo hebt. Hoe heb je dit dan aangesloten. Hangt de usg aan de modem. Of hangt de modem aan de usg?

• Crxtreem
  • Nu online
Blubkens schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:42:
[...]

Even kijken. Je hebt een modem. Heb je dan ziggo?
Als ik er even vanuit ga dat je ziggo hebt. Hoe heb je dit dan aangesloten. Hangt de usg aan de modem. Of hangt de modem aan de usg?
De Usg Wan poort zit op eth1 van mijn ziggo modem (cisco epc3928)

Als ik mijn laptop op eth2 erbij prik op de modem krijg ik ook geen internet.
Ip scanner zoekt dan in de range 169.x.x.x

Voorheen had ik een apple timecapsule die met de wan poort aan de modem zat.
Daar staan ook intetnet instellingen in maar die werken niet in de usg.

Crxtreem wijzigde deze reactie 02-11-2019 20:05 (1%)
Reden: Modem type

• Blubkens
  • Nu online
@Crxtreem
Heb je in de unifi controller in de settings en dan onder networks wel de DHCP server aanstaan?

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Vraagje aan de mannen die unifi protect draaien. Als ik events afspeel zie ik alleen de eerste 1 a 2 seconden dan stopt het afspelen. heb bitrate al omlaag gezet maar dat maakt niet uit. Incognito ook niet. Iemand bekend ermee?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:54:
Vraagje aan de mannen die unifi protect draaien. Als ik events afspeel zie ik alleen de eerste 1 a 2 seconden dan stopt het afspelen. heb bitrate al omlaag gezet maar dat maakt niet uit. Incognito ook niet. Iemand bekend ermee?
Hoelang duurde dat filmpje wat ik je laatst stuurde? :9

• Crxtreem
  • Nu online
Blubkens schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:14:
@Crxtreem
Heb je in de unifi controller in de settings en dan onder networks wel de DHCP server aanstaan?
Ja die staat aan.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:56:
[...]

Hoelang duurde dat filmpje wat ik je laatst stuurde? :9
Ja oke ;)

Ik ga maar even spelen met stp rstp op de switches. Want nu werkt het gewoon niet. filmpjes nemen wel goed op. Want als ik het download dan spelen ze wel goed af.

• Blubkens
  • Nu online
Oke. En staat hij op de juiste interface? Lan of lan2 dat gedeelte.
Als je de modem uit de wan trekt. Krijgt de laptop dan wel een IP? Het 169.x.x.x is dat hij er geen krijgt van de DHCP en dan vervolgens aan apipa adres krijgt.
Lijkt erop dat de usg niks uitdeelt over die poort.
In principe moet je gewoon een ip krijgen van de usg als alles ingesteld staat.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:06:
[...]

Ja oke ;)

Ik ga maar even spelen met stp rstp op de switches. Want nu werkt het gewoon niet. filmpjes nemen wel goed op. Want als ik het download dan spelen ze wel goed af.
Kan ook nog wel eens een 'browser-issue' zijn. Als je van MacOS / Safari gebruik maakt: Rechter muisklik -> Full-Screen :*)

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:18:
[...]

Kan ook nog een 'browser-issue' zijn. Als je van MacOS gebruik maakt: Rechter muisklik -> Full-Screen :*)
Chrome / chrome icognito / ie / Edge / firefox.. allemaal hezelfde issue. Via netscaler of direct op de controller, maakt niet uit. In de app op de telefoon hetzelfde gezeik.Wifi/4g allemaal niet werken.

Hier een recording: https://share.icloud.com/photos/0KTY9XynAOGAJuFcFEK2ayx1w
(even downloaden voor een scherpe versie). Dan zie je dat de secondes stoppen in de linker boven hoek van het filmpje na een paar seconden.

Edit: Issue gevonden. Het zit hem in het x aantal seconden voor en na de motion opnemen. Als ik dat op 0 seconden zet werkt het goed. Nu even bug report maken.

Tylen wijzigde deze reactie 02-11-2019 23:26 (34%)

• Crxtreem
  • Nu online
Blubkens schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

mca-cli

Ik weet niet hoe, maar vannacht had ik eindelijk alles blauw en werkend.

Van alles meegemaakt met niet kunnen adopten of switch die disconnected was.

Omdat ik niet meer in mijn modem kon met chrome toch eens via edge geprobeerd en toen werkte het wel.
Deze stond ingesteld dat hij geen dhcp geeft.
Nu in de USG een vast Ip gezet in de range van de modem en had verbinding.
(Dit wel meermalen moeten doen Omdat het lijkt alsof hij het niet direct onthoud.)

USG ge-adopt in mijn cloudkey en dat werkte ook.
De switch En AP gereset en ook deze zijn adopted.

Nu alles wel in de standaard IP range van de USG.

Nu mij verder inlezen in de Vlans en zorgen dat ik alles weer op mijn eigen IP krijg en daarbuiten een Iot netwerkje.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-01 22:16
Ik weet niet of ik dit het best in het T-Mobile topic kan plaatsen of hier, maar ik ga het gewoon proberen.
Ik heb een USG, USW16-160 en 3 AP's allen Unifi. Voorheen maakte ik gebruik van T-Mobile glas waarbij de SFP module in poort 17 van de switch zat, port profile ingesteld voor VLAN 300 + 640. Poort 16 was tagged 300, gekoppeld aan de WAN van de USG, poort 15 was tagged 640, bridge naar IPTV kastje. Wekte voortreffelijk.

Nu ben ik verhuisd, alle spulletjes meegenomen en glas is (helaas) DSL geworden. Zelfde provider, VLANS identiek. Draytek 130 aangeschaft, in bridge geplaatst en gaan. Dacht ik.

Wat ik gedaan heb:
- Draytek in bridge, direct aan de USG met WAN tag 300 --> werkende verbinding
- Draytek aan poort 16 (untagged 640 + 300), USG aan 15 met hetzelfde poortprofiel en WAN op VLAN 300 --> geen IP
Draytek aan poort 16 (untagged 640 + 300), USG aan 15 met untagged op 300, USG van 300 op WAN --> Geen IP adres
- Draytek aan poort 16 (untagged 640 + 300) USG aan 15 met poort tagged op 300, USG geen VLAN tag --> Geen IP adres

Volgens mijn oude situatie zou dit moeten werken, of maak ik ergens een denkfout?

Het doel is om alles via Unifi spulletjes te laten lopen, er nog een switch bij te kopen voor in het TV meubel zodat IPTV en LAN over dezelfde enkele kabel gebruikt kan worden, zonder het modem van T-Mobile te gebruiken. In het verleden werkte dit prima en TM maakt geen onderscheid tussen de dragers (glas of dsl). Iemand de gouden tip of een richting om in te zoeken?

• Crxtreem
  • Nu online
Crxtreem schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet hoe, maar vannacht had ik eindelijk alles blauw en werkend.

Van alles meegemaakt met niet kunnen adopten of switch die disconnected was.

Omdat ik niet meer in mijn modem kon met chrome toch eens via edge geprobeerd en toen werkte het wel.
Deze stond ingesteld dat hij geen dhcp geeft.
Nu in de USG een vast Ip gezet in de range van de modem en had verbinding.
(Dit wel meermalen moeten doen Omdat het lijkt alsof hij het niet direct onthoud.)

USG ge-adopt in mijn cloudkey en dat werkte ook.
De switch En AP gereset en ook deze zijn adopted.

Nu alles wel in de standaard IP range van de USG.

Nu mij verder inlezen in de Vlans en zorgen dat ik alles weer op mijn eigen IP krijg en daarbuiten een Iot netwerkje.
Te vroeg gejuicht -O-
Na spanningsloos geweest zijn van de USG geen Wan verbinding meer.
Ik heb het idee dat hij zijn instellingen niet vast houd.

Ben er wel een beetje klaar mee.
Moet ik elke keer als de stroom wegval de boel gaan resetten? :-(

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:58
Sinds kort pingt elke unifi device binnen mijn netwerk naar ping.ui.com

Voorheen was dat enkel de USG.

In de controller kan ik nix vinden. Iemand een idee hoe ik dit uitzet voor mijn switch en APs?

Log Pihole:

2019-11-03 19:48:18 A ping.ui.com 192.168.1.2 OK (forwarded)
2019-11-03 19:48:18 AAAA ping.ui.com 192.168.1.2 OK (forwarded)
2019-11-03 19:45:34 AAAA ping.ui.com 192.168.1.4 OK (cached)
2019-11-03 19:45:34 A ping.ui.com 192.168.1.4 OK (cached)
2019-11-03 19:45:34 AAAA ping.ui.com 192.168.1.3 OK (forwarded)
roT- schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:53:

In de controller kan ik nix vinden. Iemand een idee hoe ik dit uitzet voor mijn switch en APs?

Log Pihole:

Waarschijnlijk is dat de connectivity monitor? Of in ieder geval voor de APs. De switches hebben in die zin geen connectivity monitor dus ook geen idee waarom die zouden pingen.

• Ophidian
  • Laatst online: 13:11
@roT-

Ik keen mijn Pihole log even na en inderdaad. Gestart op 2 november en sindsdien al 2200 keer gedaan. Heb gisteren wel de twee switches geupdate, dus lijkt sindsdien gestart te zijn.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• roT-
Ophidian schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:02:
@roT-

Ik keen mijn Pihole log even na en inderdaad. Gestart op 2 november en sindsdien al 2200 keer gedaan. Heb gisteren wel de twee switches geupdate, dus lijkt sindsdien gestart te zijn.
Precies. was ik vergeten erbij te vermelden, dit speelt sinds de updates van gister. En nergens uit te zetten in de webinterface, wellicht wel in de cli?

• Ophidian
  • Laatst online: 13:11
Hier zijn meer mensen met hetzelfde probleem.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

ed1703

I'm still learning...

roT- schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:53:

Log Pihole:

YouTube: Ubiquiti / UniFi Adds "Phone Home"Feature That Contacts trace.svc.ui...

https://twitter.com/ubnt/status/1191149486732529666

Kortom, blackhole de ip’s als je het nu niet wilt. Niet netjes dit.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• roT-
Nee precies, als ze het aangekondigd hadden of de optie hadden gegeven aan/uit had ik het aangelaten.
Nu voor gekozen het volgende in mn pihole te blokkeren:

trace.svc.ui.com
ping.ui.com

dont be evil ubiquiti

• m3gA
roT- schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:15:
[...]

Nee precies, als ze het aangekondigd hadden of de optie hadden gegeven aan/uit had ik het aangelaten.
Nu voor gekozen het volgende in mn pihole te blokkeren:

trace.svc.ui.com
ping.ui.com

dont be evil ubiquiti
Let even op dat er firmwares zijn met een bug die zorgen dat dit blocken je AP laat crashen door een memory leak. Er was een verwijzing naar in een post van Mike maar die lijkt verwijderd te zijn. Als ik het goed heb was het de 4.60 firmware.

-edit- https://community.ui.com/...7c-4a38-bce4-687025616931 inderdaad de 4.60

m3gA wijzigde deze reactie 04-11-2019 11:48 (17%)

m3gA schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:52:
[...]

Let even op dat er firmwares zijn met een bug die zorgen dat dit blocken je AP laat crashen door een memory leak. Er was een verwijzing naar in een post van Mike maar die lijkt verwijderd te zijn. Als ik het goed heb was het de 4.60 firmware.
Klopt, gisteren ook gelezen. De .60 firmware heeft deze bug, maar .66 is ook al stable en die heeft die bug niet.

• m3gA
RobertMe schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:58:
[...]

Klopt, gisteren ook gelezen. De .60 firmware heeft deze bug, maar .66 is ook al stable en die heeft die bug niet.
De .66 zorgt bij mij dat bepaalde clients niet willen verbinden.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

m3gA schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:01:
[...]

De .66 zorgt bij mij dat bepaalde clients niet willen verbinden.
Specifieke clients, of alleen van een bepaald merk?
En wat staat er in de log files?

De versies na .54 waren niet allemaal even stabiel, maar met .66 heb ik het idee dat het wel stabieler is geworden allemaal.
Ook speedtest geven weer keurig stabiele resultaten (op de TMobile reroute periode na dan 😈)

• m3gA
rally schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:20:
[...]

Specifieke clients, of alleen van een bepaald merk?
En wat staat er in de log files?

De versies na .54 waren niet allemaal even stabiel, maar met .66 heb ik het idee dat het wel stabieler is geworden allemaal.
Ook speedtest geven weer keurig stabiele resultaten (op de TMobile reroute periode na dan 😈)
2 HP laptops met Intel kaarten. Heb een roll back gedaan en geen tijd om het uit te zoeken op dit moment.
Logs lieten verder maar weinig zien.

Ligt het trouwens aan mij of is de communicatie van Ubiquiti sterk achteruit gegaan? Hun marketing is grotendeels gebaseerd op betrokkenheid van de community maar ik zie vooral een hoop problemen de laatste tijd. Veel gemor op youtube, reddit en hun eigen forum. Vroeger waren ze veel meer open maar nu lijkt het alsof de ontevredenheid genegeerd wordt wat tot meer irritatie lijkt.

Hun call-home, UniFi protect/video, USG --> UDM (totale stilte)...problemen met performance in de nieuwe Edgemax firmware, het nieuwe forum.

m3gA wijzigde deze reactie 04-11-2019 11:09 (31%)

• mellowpimp
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ligt niet aan jou, heb er zelf geen last van als prosumer, muv de callback, maar idd als je op reddit etc kijkt zijn de professionals / installateurs not amused hoe het gaat de laatste tijd.

btw. er komt een offswitch in een volgende update.

https://community.ui.com/...6c-4cb3-aad5-9d6038539980

uiteraard alleen omdat iedereen loopt te klagen

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, ze zijn het mooi aan het verklooien bij Ubiquiti.
Ze zijn mooi begonnen, maar de laatste jaren is het 1 en al klucht.
De vele problemen met software/firmware updates, het niet weten wat willen met hun OS op de verschillende reeksen ( Unifi/Edge ), het wisselen van managementsystemen voor hun Unifi lijn ( Protect/Security ( of wat het ook was )/UNMS ), al dan niet ongevraagd dingen in hun software steken zoals met de laatste update die callback ( op zich geen problemen mee, maar dit zijn dingne die je aangeeft bij de update, niet iets daarna, want eigenlijk toch wel GDPR gevoelig in zekere mate ) en zeker met de mogelijkheid om dit aan/uit te zetten in de software, en dan nog eens heel de kluch met het forum dat ze even gingen "updaten".

Ze zijn goed bezig het volk weg te jagen.

Laatst nog bij 2 personen een Unifi netwerk opgezet, maar ik durf niet met zekerheid zeggen of ik het in de toekomst ook nog ga doen. Zal dan wel iets van Prosumer Netgear switchje kopen, met iets van degelijk routertje en wat degelijke prosumer wifi access points. Spijtig dat dan niet meer alles via 1 interface in te stellen/monitoren is, maar het gedoe dat de laatste tijd is met updates heb je dan in elk geval niet meer.

-| Hit it i would ! |-

• m3gA
mellowpimp schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:27:
Ligt niet aan jou, heb er zelf geen last van als prosumer, muv de callback, maar idd als je op reddit etc kijkt zijn de professionals / installateurs not amused hoe het gaat de laatste tijd.

https://community.ui.com/...6c-4cb3-aad5-9d6038539980

uiteraard alleen omdat iedereen loopt te klagen
Ze zeggen dat ze GDPR compliant zijn nu, maar met de kennis die ik zelf heb, heb ik hier wel twijfels over. Ben benieuwd. Er zijn een aantal mensen wel met gestrekt been de discussie in gegaan met dreigementen etc. Ben benieuwd of ze doorzetten en echt een klacht indienen.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

m3gA schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:47:
[...]

Ze zeggen dat ze GDPR compliant zijn nu, maar met de kennis die ik zelf heb, heb ik hier wel twijfels over. Ben benieuwd. Er zijn een aantal mensen wel met gestrekt been de discussie in gegaan met dreigementen etc. Ben benieuwd of ze doorzetten en echt een klacht indienen.
Afhankelijk hoe of wat, denk ik dat ze een sterk punt hebben.
Als iets van gegevens die naar Ubiquiti wordt verzonden maar in de verste verte tot een persoonsgegevens te traceren is, dan hebben ze prijs, en zouden ze eigenlijk eerst jou expliciete toestemming moeten hebben gevraagd om dit te verwerken. Hebben ze dat niet gedaan ( en ik heb toch geen vink aan boxje gezien ofzo na de update ), dan hangen ze, en zijn ze in overtreding met de GDPR wetgeving.

-| Hit it i would ! |-

• m3gA
Falcon10 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:50:
[...]

Afhankelijk hoe of wat, denk ik dat ze een sterk punt hebben.
Als iets van gegevens die naar Ubiquiti wordt verzonden maar in de verste verte tot een persoonsgegevens te traceren is, dan hebben ze prijs, en zouden ze eigenlijk eerst jou expliciete toestemming moeten hebben gevraagd om dit te verwerken. Hebben ze dat niet gedaan ( en ik heb toch geen vink aan boxje gezien ofzo na de update ), dan hangen ze, en zijn ze in overtreding met de GDPR wetgeving.
Ik vind het goed dat ze nu een officiele uitspraak doen maar ze kunnen beter even blijven reageren in het topic en op de mensen hun zorgen moeten ingaan.

• captain007
  • Laatst online: 13:01
mellowpimp schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:27:
Mooi, dan wachten we nog even met upgraden.

Erg jammer dat ze zo onhandig (niet of te laat) communiceren. Gaat daar niet helemaal lekker de laatste tijd. En dat terwijl ik in de basis heel tevreden ben met de spullen die ze verkopen. Alleen zijn er de laatste tijd net even teveel problemen geweest (wifi problemen met vorige firmware, forumissues, etc.)

• Comp User
Zou dit een efficiëntere oplossing zijn dan de Noctua (of Noiseblocker) fans?

Ik twijfel nogal of de "mounting holes" overeen komen.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik probleem een probleempje wat ik een jaar heb laten slingeren :X toch werkend te krijgen.

Mijn USG maakt succesvol een OpenVPN tunnel aan en ik laat via een firewall rule specifieke clients routeren over deze interface met een routing table (tot zover, dat lijkt te werken):

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
{
    "interfaces": {
        "openvpn": {
            "vtun0": {
                "config-file": "/config/openvpn/usg.ovpn"
            }
        }
    },
    "firewall": {
        "modify": {
            "VPN_Gateway": {
                "rule": {
                    "10": {
                        "description": "Route specified traffic from lan ip through VPN",
                        "action": "modify",
                            "table": "1"
                        },
                        "protocol": "all",
                        "source": {
                            "address": "192.168.1.19"
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "protocols": {
        "static": {
            "table": {
                "1": {
                    "interface-route": {
                        "0.0.0.0/0": {
                            "next-hop-interface": {
                                "vtun0": "''"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "service": {
        "nat": {
                "5004": {
                    "description": "MASQ corporate_network to vpn vtun0",
                    "destination": {
                        "address": "0.0.0.0/0"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "vtun0",
                    "type": "masquerade"
                }
            }
        }
    }
}

Het routeren via table 1 lijkt niet goed te gaan. Pings slagen niet, maar ik zie in de USG vervolgens wel bij NAT translations het WAN adres van mijn pppoe2 verbinding :? 8)7
mithras@USG:~$ show nat rules 

Type Codes:  SRC - source, DST - destination, MASQ - masquerade
              X at the front of rule implies rule is excluded

rule   type  intf     translation                                               
----   ----  ----     -----------                                               
5000   MASQ  eth0.4   saddr ANY to 10.227.1.37                                  
    proto-all         sport ANY                                                     
                      when daddr 213.75.112.0/21, dport ANY                     

5004   MASQ  vtun0    saddr ANY to 10.8.0.46                                    
                      when daddr 0.0.0.0/0, dport ANY                           

6001   MASQ  pppoe2   saddr ANY to 77.165.x.y                                 

6002   MASQ  pppoe2   saddr ANY to 77.165.x.y                                 

6003   MASQ  pppoe2   saddr ANY to 77.165.x.y                                 

mithras@USG:~$ show nat statistics 
rule  count       type  IN        OUT       description
----  ----------  ----  --------  --------  -----------
5000  0           MASQ  -         eth0.4    MASQ corporate_network to IPTV network
5004  16529       MASQ  -         vtun0     MASQ corporate_network to vpn vtun0
6001  1457763     MASQ  -         pppoe2    MASQ corporate_network to WAN
6002  0           MASQ  -         pppoe2    MASQ remote_user_vpn_network to WAN
6003  0           MASQ  -         pppoe2    MASQ guest_network to WAN

mithras@USG:~$ show nat translations source address 192.168.1.19
Pre-NAT src          Pre-NAT dst        Post-NAT src         Post-NAT dst      
192.168.1.19:47546   216.58.211.110:443 77.165.x.y:47546   216.58.211.110:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7425 use: 1 
192.168.1.19:44898   213.239.154.30:443 77.165.x.y:44898   213.239.154.30:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7422 use: 1 
192.168.1.19:50560   172.217.20.69:443  77.165.x.y:50560   172.217.20.69:443 
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7408 use: 1 
192.168.1.19:46570   192.241.186.205:443 77.165.x.y:46570   192.241.186.205:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7327 use: 1 
192.168.1.19:44672   35.161.236.240:443 77.165.x.y:44672   35.161.236.240:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7256 use: 1 
192.168.1.19         8.8.8.8            77.165.x.y         8.8.8.8           
  icmp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 11 use: 1 
192.168.1.19:57094   172.217.17.118:443 77.165.x.y:57094   172.217.17.118:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 57 use: 1 
192.168.1.19:50476   172.217.20.69:443  77.165.x.y:50476   172.217.20.69:443 
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 80 use: 2 
192.168.1.19:50008   66.111.4.148:443   77.165.x.y:50008   66.111.4.148:443  
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7415 use: 1 
192.168.1.19:36080   108.177.127.189:443 77.165.x.y:36080   108.177.127.189:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7432 use: 1 
192.168.1.19:45408   172.217.17.67:443  77.165.x.y:45408   172.217.17.67:443 
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7435 use: 1 
192.168.1.19:57474   172.217.218.189:443 77.165.x.y:57474   172.217.218.189:443
192.168.1.19:52792   172.217.168.206:443 77.165.x.y:52792   172.217.168.206:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7412 use: 1 
192.168.1.19:55266   157.240.201.60:443 77.165.x.y:55266   157.240.201.60:443

mithras@USG:~$ 

IP van WAN (KPN vdsl) is 77.165.x.y
Wat ik dan vreemd vind:
  • NAT rules maken netjes van vtun0 een 10.8.0.46 (10.8.0.0/24 is het OpenVPN netwerk, de .1 is de VPN server en de USG heeft als OpenVPN client het .46 adres)
  • Er zijn statistics voor rule 5004 dus er loopt iets van verkeer over heen?
  • In de NAT translations komt het hele 10.8.0.0/24 netwerk niet voor |:(
Andere OpenVPN clients buiten de USG (losse laptop, telefoons etc) werken wel gewoon en ik kan via de tunnel het internet op. Enkel bij de USG gaat dat dus niet goed. Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

• Comp User
Zou dit een efficiëntere oplossing zijn dan de Noctua of de Noiseblocker fans?

Ik betwijfel of de "mounting holes" overeen komen.

• m3gA
Comp User schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:14:
Zou dit een efficiëntere oplossing zijn dan de Noctua of de Noiseblocker fans?

Ik betwijfel of de "mounting holes" overeen komen.
Het risico is ook een stuk hoger. Leuk dat het kan maar ik zou het niet aandurven.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Is ook een oplossing.
Enkel bij het wisselen van de zijkoelertjes + extra steken van Noctuas kan je nooit echt iets aan de hardware zelf stuk doen.
Met het plaatsen van een CPU koeler ter vervanging van een passieve koeling ga je wel dat risico nemen.
Maar t zal zeker ook een oplossing zijn.
Ik kies toch nog steeds voor noctuas :)

-| Hit it i would ! |-

• Comp User
m3gA schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:27:
[...]

Het risico is ook een stuk hoger. Leuk dat het kan maar ik zou het niet aandurven.
Ik was / ben het ook niet van plan, voornamelijk vanwege het mogelijk afwijken van de mounting holes, ik vroeg het mij gewoon af.
Falcon10 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:34:
Is ook een oplossing.
Enkel bij het wisselen van de zijkoelertjes + extra steken van Noctuas kan je nooit echt iets aan de hardware zelf stuk doen.
Met het plaatsen van een CPU koeler ter vervanging van een passieve koeling ga je wel dat risico nemen.
Maar t zal zeker ook een oplossing zijn.
Ik kies toch nog steeds voor noctuas :)
Ik denk dat ik ook "gewoon" voor de Noctua's ga, ik heb de switch nog niet (ik zit nu erg te twijfelen tussen de 16-150w of de - aanstaande - opvolger), dus ik heb nog tijd, misschien komt er een interessante Black Friday actie.

Comp User wijzigde deze reactie 04-11-2019 19:32 (16%)

mithras schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:10:
Ik probleem een probleempje wat ik een jaar heb laten slingeren :X toch werkend te krijgen.

Mijn USG maakt succesvol een OpenVPN tunnel aan en ik laat via een firewall rule specifieke clients routeren over deze interface met een routing table (tot zover, dat lijkt te werken):

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
{
        "openvpn": {
            "vtun0": {
                "config-file": "/config/openvpn/usg.ovpn"
            }
        }
    },
            "VPN_Gateway": {
                    "10": {
                        "description": "Route specified traffic from lan ip through VPN",
                        "action": "modify",
                            "table": "1"
                        },
                        "source": {
                            "address": "192.168.1.19"
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "protocols": {
        "static": {
            "table": {
                "1": {
                    "interface-route": {
                        "0.0.0.0/0": {
                            "next-hop-interface": {
                                "vtun0": "''"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "service": {
        "nat": {
                "5004": {
                    "description": "MASQ corporate_network to vpn vtun0",
                    "destination": {
                        "address": "0.0.0.0/0"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "vtun0",
                    "type": "masquerade"
                }
            }
        }
    }
}

Het routeren via table 1 lijkt niet goed te gaan. Pings slagen niet, maar ik zie in de USG vervolgens wel bij NAT translations het WAN adres van mijn pppoe2 verbinding :? 8)7
mithras@USG:~$ show nat rules 

Type Codes:  SRC - source, DST - destination, MASQ - masquerade
              X at the front of rule implies rule is excluded

rule   type  intf     translation                                               
----   ----  ----     -----------                                               
5000   MASQ  eth0.4   saddr ANY to 10.227.1.37                                  
                      when daddr 213.75.112.0/21, dport ANY                     

5004   MASQ  vtun0    saddr ANY to 10.8.0.46                                    
                      when daddr 0.0.0.0/0, dport ANY                           

6001   MASQ  pppoe2   saddr ANY to 77.165.x.y                                 

6002   MASQ  pppoe2   saddr ANY to 77.165.x.y                                 

6003   MASQ  pppoe2   saddr ANY to 77.165.x.y                                 

mithras@USG:~$ show nat statistics 
rule  count       type  IN        OUT       description
----  ----------  ----  --------  --------  -----------
5000  0           MASQ  -         eth0.4    MASQ corporate_network to IPTV network
5004  16529       MASQ  -         vtun0     MASQ corporate_network to vpn vtun0
6001  1457763     MASQ  -         pppoe2    MASQ corporate_network to WAN
6002  0           MASQ  -         pppoe2    MASQ remote_user_vpn_network to WAN
6003  0           MASQ  -         pppoe2    MASQ guest_network to WAN

mithras@USG:~$ show nat translations source address 192.168.1.19
Pre-NAT src          Pre-NAT dst        Post-NAT src         Post-NAT dst      
192.168.1.19:47546   216.58.211.110:443 77.165.x.y:47546   216.58.211.110:443
192.168.1.19:44898   213.239.154.30:443 77.165.x.y:44898   213.239.154.30:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7422 use: 1 
192.168.1.19:50560   172.217.20.69:443  77.165.x.y:50560   172.217.20.69:443 
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7408 use: 1 
192.168.1.19:46570   192.241.186.205:443 77.165.x.y:46570   192.241.186.205:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7327 use: 1 
192.168.1.19:44672   35.161.236.240:443 77.165.x.y:44672   35.161.236.240:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7256 use: 1 
192.168.1.19         8.8.8.8            77.165.x.y         8.8.8.8           
  icmp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 11 use: 1 
192.168.1.19:57094   172.217.17.118:443 77.165.x.y:57094   172.217.17.118:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 57 use: 1 
192.168.1.19:50476   172.217.20.69:443  77.165.x.y:50476   172.217.20.69:443 
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 80 use: 2 
192.168.1.19:50008   66.111.4.148:443   77.165.x.y:50008   66.111.4.148:443  
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7415 use: 1 
192.168.1.19:36080   108.177.127.189:443 77.165.x.y:36080   108.177.127.189:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7432 use: 1 
192.168.1.19:45408   172.217.17.67:443  77.165.x.y:45408   172.217.17.67:443 
192.168.1.19:57474   172.217.218.189:443 77.165.x.y:57474   172.217.218.189:443
192.168.1.19:52792   172.217.168.206:443 77.165.x.y:52792   172.217.168.206:443
  tcp: snat: 192.168.1.19 ==> 77.165.x.y  timeout: 7412 use: 1 
192.168.1.19:55266   157.240.201.60:443 77.165.x.y:55266   157.240.201.60:443

mithras@USG:~$ 

IP van WAN (KPN vdsl) is 77.165.x.y
Wat ik dan vreemd vind:
  • NAT rules maken netjes van vtun0 een 10.8.0.46 (10.8.0.0/24 is het OpenVPN netwerk, de .1 is de VPN server en de USG heeft als OpenVPN client het .46 adres)
  • Er zijn statistics voor rule 5004 dus er loopt iets van verkeer over heen?
  • In de NAT translations komt het hele 10.8.0.0/24 netwerk niet voor |:(
Andere OpenVPN clients buiten de USG (losse laptop, telefoons etc) werken wel gewoon en ik kan via de tunnel het internet op. Enkel bij de USG gaat dat dus niet goed. Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?
Ik neem aan dat je de firewall modify policy ook aan je interface hebt gehangen? Want anders wordt die niet gehit namelijk en krijgt client 192.168.1.19 geen table 1 mee.
Kun je op de CLI van de USG het volgende instellen:

code:
1
set interfaces ethernet ethX firewall in modify VPN_Gateway

Vervang ethX voor de juiste interface. Maw, achter de interface waar 192.168.119 leeft. Werkt het nu wel naar behoren?

U+

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Comp User schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:34:
[...]

Ik denk dat ik ook "gewoon" voor de Noctua's ga, ik heb de switch nog niet (ik zit nu erg te twijfelen tussen de 16-150w of de - aanstaande - opvolger), dus ik heb nog tijd, misschien komt er een interessante Black Friday actie.
In de 16-150w Passen de "gewone" Noctua's niet. Hier zitten namelijk kleinere fans in.

Ik heb nu de 160-150W en de fans staan echt nooit aan (5 PoE devices waarvan 4 AP's).

Naar ik heb begrepen zijn de nieuwe switches ergens eind Q4/begin Q1beschikbaar in Europa.
Dan ga ik upgraden naar de 24-poorts die zo goed als stil is ("slechts" 16 PoE poorten, maar voor mij RUIM voldoende :9 ).

• Comp User
Dat zou mooi zijn als ze idd meestal stil zijn - ik heb op zich geen probleem met "wat fan geluid", mijn pi heeft ook een fannetje op het PoE bordje, maar meer geluid dan dat is onacceptabel aangezien mijn netwerkapparatuur (net zoals de glasvezel & coax aansluiting) zich in de woonkamer (huurwoning) bevindt, DSL bevindt zich daarentegen wel weer in de meterkast.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Comp User schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:34:
[...]

Ik was / ben het ook niet van plan, voornamelijk vanwege het mogelijk afwijken van de mounting holes, ik vroeg het mij gewoon af.

[...]

Mijn 16-150w is al twee keer defect geweest POE die over de zijn gaat wel netjes vervangen maar ga hem wel upgaden naar een gen 2. De fans heb ik alleen afgelopen zomer gehoord toen het 37 graden was :D

Als je hem nog moet komen zou ik nog ff wachten.

HKLM_ wijzigde deze reactie 04-11-2019 20:04 (3%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
vandaag mijn 16 ports POE Switch 150W kapot. Gaat niet meer aan.
Al de 2e keer in 3 jaar....

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Tylen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:19:
[...]

Chrome / chrome icognito / ie / Edge / firefox.. allemaal hezelfde issue. Via netscaler of direct op de controller, maakt niet uit. In de app op de telefoon hetzelfde gezeik.Wifi/4g allemaal niet werken.

Hier een recording: https://share.icloud.com/photos/0KTY9XynAOGAJuFcFEK2ayx1w
(even downloaden voor een scherpe versie). Dan zie je dat de secondes stoppen in de linker boven hoek van het filmpje na een paar seconden.

Edit: Issue gevonden. Het zit hem in het x aantal seconden voor en na de motion opnemen. Als ik dat op 0 seconden zet werkt het goed. Nu even bug report maken.
Update... Deze reactie van Ubituiti ontvagen:
If the camera in question is configured to use Motion Only recording, then the footage is there as part of the event but you will want to scroll to the very end of the recording to view it. There is a known problem with the playback feature where it is including the final few seconds of the prior event as well as the empty gap between events before the event itself. This will be corrected in a coming release, and I suggest using Always Record mode in the meantime to avoid the inconvenience until the update is released.
Ja dathad ik zelf ook al ontdenkt. Maar goed dat ze het zelf ook weten en dat het word opgelost in coming release ;) Hopelijk komt die snel :P

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:09
Ik heb een vraagje,
Ik zie de vierkant UAP-AC niet terug op de Ubiquiti site, ik zie alleen de nieuwe ronde "Ufo" serie.
Is dit een verouderd model?
Ze zijn wel nog tekoop bij bol.com
Ik zou deze graag resetten en opnemen in mijn netwerk maar 10 seconden paperclip terwijl deze aanstaan reset niet. Iemand een tip?

Bedankt!

• lier
  • Nu online
cautje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:11:
Ik heb een vraagje,
Ik zie de vierkant UAP-AC niet terug op de Ubiquiti site, ik zie alleen de nieuwe ronde "Ufo" serie.
Ik zou deze graag resetten en opnemen in mijn netwerk maar 10 seconden paperclip terwijl deze aanstaan reset niet. Iemand een tip?

Bedankt!
Ja, inderdaad verouderd! Kan je geen SSH sessie doen naar de UAP?

Verkoop loopt via Bol.com (andere leverancier), zal wel oude stock zijn. Ondersteund worden ze namelijk al een tijdje niet meer. Welke kleur geeft de LED?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• lier
  • Nu online
cautje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:11:
Ik heb een vraagje,

Bedankt!
Ja, inderdaad verouderd! Hoop niet dat je hem gekocht hebt? Kan je geen SSH sessie doen naar de UAP?

Verkoop loopt via Bol.com (andere leverancier), zal wel oude stock zijn. Ondersteund worden ze namelijk al een tijdje niet meer. Welke kleur geeft de LED?

ShareValue E-miel

• cautje
Ik heb er idd een gekocht
reset werkt nu wel, na 24 seconden paparclip
maar adopten wil nog niet erg lukken...

De led is wit en SSH werkt wel

cautje wijzigde deze reactie 05-11-2019 17:15 (6%)

• cautje
Dit is de versie

Model: UAP-ACv2
Version: 3.3.20.4019
MAC Address: 44:d9:e7:30:5e:b6
IP Address: 192.168.1.14
Hostname: UBNT
Uptime: 92 seconds

Weet iemand waar ik de recente versie kan ophalen?

THX!!!
cautje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:15:
Ik heb er idd een gekocht
reset werkt nu wel, na 24 seconden paparclip
maar adopten wil nog niet erg lukken...

De led is wit en SSH werkt wel
Als je nog kunt retourneren zou ik dat eerlijk gezegd doen. Deze UAPs moet je ook een antieke controller versie voor gaan draaien bv. En ik weet niet precies welk model je hebt, maar het zal of een model zijn die alleen op 2,4GHz werkt, en dat is huilen met de pet op, of een model met ook 5GHz /802.11ac, maar dan is het een met een Broadcom chip en Ubiquiti heeft de support daarvoor al heeeel lang terug laten vallen.

En als het AP je wel zou bevallen en je krijgt onverhoopt het Ubiquiti virus te pakken en je gaat een UniFi Switch of Unifi Security Gateway aanschaffen dan heb je helemaal een probleem. Want zeker de USG is nog redelijk aan gewerkt en flinke aanpassingen in de Controller. Maar de antieke UAP dwingt je dan om op een oude controller te blijven zonder die features & fixes.

Edit: ik zie nu in je andere post dat het een UAP AC is. Dat is dus een Broadcom model. Ubiquiti heeft daarvan de support volgens mij al jaren terug stop gezet. Dit terwijl de nog oudere N only modellen wel nog tot vorig jaar? begin dit jaar? Volledig supported waren

RobertMe wijzigde deze reactie 05-11-2019 17:39 (11%)

• cautje
Hmmmm, dat is dan klote

Ik heb hem via marktplaats gekocht.
Ik heb idd een cloudkey op de laatste versie en een UniFi AP-AC-Pro
Ik dacht dat deze mooi zo kunnen zijn voor de zolder.

SSH zegt:

Model: UAP-ACv2
Version: 3.3.20.4019
MAC Address: 44:d9:e7:30:5e:b6
IP Address: 192.168.1.14
Hostname: UBNT
Uptime: 871 seconds

Status: Unable to resolve (http://set-inform/)

Terwijl ik zeker weet dat ik de juiste inform key gestuurd heb.

Dit gaat dus niet werken? Er zijn geen truukjes om dit Accespoint te connecten op een moderne cloudkey?

THX!!!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope. Dat type wordt niet meer ondersteund sinds de 5.7 controllers. 5.6 was de laatste.
https://community.ui.com/...a0-4937-a859-ee75da4be387

#team_UTC+1

• beerns
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-12-2019

beerns

it is I, Leclerc

Heb nav van alle commotie besloten om mn AP maar op de 4.0.54 firmware te laten, maar desondanks in opendns de 2 adressen die ook eerder hier al aan zijn gegeven, ook te blokkeren.
Vertrouwen in Ubiquiti is ff wat laag.

De firmware releases zijn ook wat buggy at best de laatste tijd.
Hier is ook een mooie discussie over het ' naar huis bellen ' vd AP's.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
rally schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:12:
[...]
Naar ik heb begrepen zijn de nieuwe switches ergens eind Q4/begin Q1beschikbaar in Europa.
Bah, zo lang nog :( De UDM pro zal dan pas ergens in Q3 pas komen zeker :{

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Cartman! schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:27:
[...]

Dat hoop ik niet! 😡
Die staat nl ook nog op de wensenlijst

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Cartman! schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:27:
[...]

Q3 zou wel zonde zijn zeg ik heb hem ook op het budget staan voor volgend jaar i.i.g tenzij er nog een verassing komt en er een andere usg komt :D

Mijn vrouw was i.i.g niet blij toen ze het wensen lijstje zag :P

Ik had vannacht weer eens dat mijn USG 3P geen internet connectie meer had, na een reboot was het weer over. Dat heb ik wel vaker als die rond de 54 dagen uptime zit.... zoveel data heeft dat dan ook weer niet verstook +- 2TB

HKLM_ wijzigde deze reactie 05-11-2019 20:09 (30%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:01:
[...]

Ik neem aan dat je de firewall modify policy ook aan je interface hebt gehangen? Want anders wordt die niet gehit namelijk en krijgt client 192.168.1.19 geen table 1 mee.
Kun je op de CLI van de USG het volgende instellen:

code:
1
set interfaces ethernet ethX firewall in modify VPN_Gateway

Vervang ethX voor de juiste interface. Maw, achter de interface waar 192.168.119 leeft. Werkt het nu wel naar behoren?
Zit er nu even naar te kijken, maar heb deze al op een interface staan. Moet ik nu de externe (eth0) of interne kant (eth1) pakken?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
    "ethernet": {
        "eth0": {
            // dhcp config
            "vif": {
                "4": {
                    // hier iptv config
                },
                "6": {
                    "description": "WAN",
                        "in": {
                            "ipv6-name": "WANv6_IN",
                            "name": "WAN_IN"
                        },
                        "local": {
                            "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                            "name": "WAN_LOCAL"
                        },
                        "out": {
                            "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                            "name": "WAN_OUT"
                        }
                    },
                    "pppoe": {
                        "2": {
                            "default-route": "auto",
                                    "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                    "name": "WAN_IN"
                                },
                                "local": {
                                    "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                    "name": "WAN_LOCAL"
                                },
                                "out": {
                                    "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                                    "name": "WAN_OUT"
                                }
                            },
                            "name-server": "auto",
                            "password": "kpn",
                            "user-id": "kpn"
                        }
                    }
                }

}
        },
        "eth1": {
                    "ipv6-name": "LANv6_IN",
                    "name": "LAN_IN",
                    "modify": "VPN_Gateway"
                }
            }
        }
    }
}

Wellicht dat hier nog iets op de verkeerde plek staat :)

• Richo999
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-01 17:23
Zie de laatste pagina's veel problemen met de unifi switch 16-150w. De mijne is deze week ook terug naar megekko gestuurd na uitgebreid contact met Unifi hierover.
Was nog bezig met de switch te gaan belasten en had 2x AP kites erop en 10 poorten bezet zonder POE. 1 ap had volgens mij problemen met Poe van de switch en daardoor was wifi instabiel, de switch had continue Poe errors en had random restarts (had Poe uitgeschakeld op alle poorten behalve waar ik deze nodig had).
Nu is het wachten op reactie van megekko wat zei ervan vinden, hoop zsm nieuwe switch te krijgen want mijn oude Netgear switch heeft toch wat weinig functies en mis mijn link aggregation op de NAS en Server :'(

Intel 5930K, EK Supremacy EVO , Asus X99 ROG Strix Gaming, Powercolor RX Vega 64 (EK-FC Radeon Vega), 64Gb Kingston HyperX DDR4 2666 MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / 250 Gb, NZXT H700I

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:55
Unifi Deam Machine:

https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine

Die wifi hadden ze er wel uit mogen laten van mij :P maar dit is wel een kant-en-klare router zoals de meeste consumenten routers.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 06-11-2019 07:05 (39%)

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:08
Cyrus The Virus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:59:
Unifi Deam Machine:

Die wifi hadden ze er wel uit mogen laten van mij :P maar dit is wel een kant-en-klare router zoals de meeste consumenten routers.
Mooi alles in 1 apparaat. Ook nog eens "IDS/IPS Throughput: 1 Gbps" en een Cloud Key ingebouwd. :)

Denk dat ik het zelf nog wel even bij m'n USG hou.

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:55
Cerenas schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:28:
[...]

Mooi alles in 1 apparaat. Ook nog eens "IDS/IPS Throughput: 1 Gbps" en een Cloud Key ingebouwd. :)

Denk dat ik het zelf nog wel even bij m'n USG hou.
Ah IDS 1Gbps had ik nog niet gezien dat is wel nice. Ben wel nog benieuwd wat de Pro versie gaat doen.

EDIT: Zo te zien 10Gbps en 5Gbps met IDS, rack mount en geen wifi voor 380 dollar
https://i.imgur.com/Wo2KJXN.png

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:05 (13%)

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• m3gA
Cyrus The Virus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:59:
Unifi Deam Machine:

Persoonlijk zou ik even afwachten met deze aan te schaffen tot de software ietsjes verder ontwikkeld is.
Pagina: 1 ... 67 ... 83 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True