RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:52:
Je kunt de APs managen via een app en je kunt de APs managen via een app

Als je de controller op een PC (like) apparaat draait of whatever kun je de app laten verbinden naar die controller. Als je een "domme" instelling doet waardoor je niet meer met telefoons op wifi kunt kun je dat dus nog wel steeds via het systeem waarop de controller draait.
Echter bevat de app inderdaad ook een "mini controller" waardoor de app 100% de controle heeft. Daar zou ik inderdaad geen gebruik van maken.
grote_oever schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:25:
Ik snap zijn frustratie ook niet. Zelf connect ik ook altijd van mijn app naar de controller. Geweldige app die je veel inzicht geeft. Natuurlijk is dashboard op de pc groter en overzichtelijker. Maar dat zijn appels en eieren vergelijken.
Mja, of je opent gewoon je UniFi Controller vanaf je tablet of telefoon met een browser, zoals het hoort!
Al die duizenden apps, waarvan 90% zwaar overbodig is, zolang je ook gewoon een browser hebt die het ook allemaal kan blijf ik maar raar vinden...

Blaat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:22:
Hoho, ik draai de Unifi controller gewoon op een Pi 4 bedraad binnen mijn netwerk. Ik gebruik de app om op afstand vanaf mijn werk er verbinding mee te kunnen maken (dit staat letterlijk in mijn posts). Zelfs ik snap dat je controller op de smartphone, die EN draadloos EN niet altijd thuis is, een heel dom idee is.
Voortaan even wat beter lezen voordat je een tantrum afdraait.

Maakt niet uit : Gebruik gewoon je browser en alles werkt ALTIJD, zoals het hoort!

Edit: Daarnaast mag een beetje begrip naar mensen die nog aan het leren zijn ook wel. Het is geen onwil in mijn geval. Ik wist tot een week geleden niet beter dan dat je een router moest hebben en als je niet genoeg wifi bereik hebt je een acces point (bedraad) moet toevoegen. Laat staan dat ik iets wist over unifi en hun modulaire systeem.
Dan ben je lekker bezig!
Ik zit op GoT al sinds 2002 en die hele nieuwe "Vraag maar raak voor een knaak!" generatie begint me een beetje tegen te staan 
En jouw reactie neigde daar waarschijnlijk teveel naar... my bad!
lmno31 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:12:
Mijn grootste ergernis in mijn vorige woning was wel dat mijn telefoon (en alle overige WIFI apparaten) verbonden bleef met het AP wat beneden stond. Hierdoor bijna geen snelheid meer over. Dit ondanks een AP op de eerste verdieping met het zelfde SSID en WW. Iedere keer WIFI uit en weer aan is ook irritant. Hier wil ik dus vanaf.
Zelf zit ik als technisch tekenaar in de bouw en heb dus (nog) niet veel kaas gegeten van het hele instellings gebeuren en ben hier dus ook een beetje huiverig voor. Ik kan en wil een heleboel leren maar de tijd om ergens een paar uur in te duiken is er bijna niet met mijn jonge gezin.
Ook niet als het je een heleboel geld kan schelen
Je hebt namelijk grote kans dat als je de huidige accesspoints goed afstelt je probleem meteen is opgelost!

Mocht je nog meer willen weten om nog beter advies te kunnen geven dan vraag je maar raak.
Als het beter is om hier een eigen toppic voor te starten dan hoor ik dat ook graag, dan kan ik dat gaan doen.
Een apart Topic is opzich geen gek idee, maar als je toch alles door UniFi wil vervangen dan stel ik zoiets voor :
1x
pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) aangesloten op de :
1x
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) met daarop direkt de :
3x
product: Ubiquiti UniFi AC In-Wall met daarop doorgelinkt de :
3x
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts en op één daarvan deze met zijn eigen PoE Injector :
1x
pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) - Tuin WiFi
Dat heb ik hier draaien en dat werkt prima, maar kost wel ergens tegen de € 950 aan dus denk er goed over na of je zoiets echt nodig hebt!

Dat deden de oude 2.4 GHz modellen d.m.v. Zero Handoff Roaming wat ook wel ZHO werd genoemd, maar dat is dood en begraven helaas...
Ik had het vroeger draaien en dat werkte verdomd goed!

Welke accesspoints je ook koopt : Je zal ze altijd moeten afstellen qua zendkracht!

Zie hier mijn Mesh AC oplossing :

En als je dan nog een exemplaar aan de andere kant zet en een Bridge tussen de twee maakt heeft je schuur ook weer een verbinding!

RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:54:
Volgens de datasheet (wordt naar gelinkt in de Pricewatch bij 'Specs van de fabrikant') kan deze gevoed worden door 802.11af, en houd je dan nog een 8W budget over om extra hardware aan te sluiten met PoE. Dat zou dus gewoon moeten werken.
802.11af
Niet gewoon 802.3af ?!
Oesie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:57:
Kan iemand me vertellen wat een best practice (voordeel/nadeel) is om per netwerk/vlan een andere Domain Name in te stellen voor thuis gebruik. Het enige wat ik kan bedenken is dat je dan aan de fqdn kan zien welke netwerk/vlan het betreft of zijn er andere redenen om dit juist wel/niet in te stellen?
Overzicht en structuur : Wel zo fijn als er wat stuk is!

Cartman! schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:10:
Dank voor de waarschuwing, lijkt er als 2 druppels water op zeg ik uit m'n hoofd maar ben niet thuis om het te checken. Die bij de nanoHD zit is een POE-48-24W-G-WH begrijp ik... zou die wel werken of frituurt die het ding met 48V ipv 24V?

Zolang de apparaten over 802.3af of 802.3at onderhandelen is er niks aan de hand!
Passive 24 of 48 Volt echter... ** POEF ** en de rook komt eruit...