Om t nog lastiger te maken; er is blijkbaar ook een FlexHD uitgekomen: https://store.ui.com/coll...ess/products/unifi-flexhd
Voor binnen en buiten maar vergelijkbare hardware als de eerder genoemde modellen.Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:59:
Om t nog lastiger te maken; er is blijkbaar ook een FlexHD uitgekomen: https://store.ui.com/coll...ess/products/unifi-flexhd
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Als je daar al niet uitkomt waarom kies je voor zulke dure modellen meteenMarcoKL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:17:
Ik sta op het punt om een nieuw wifi systeem aan te schaffen voor mijn nieuwe huis. Nu twijfel ik tussen de In-Wall HD en de PRO voor in de woonkamer.
Mij lijkt de In-Wall HD beter, maar waarom zou ik voor de één of de ander gaan? Ik kan het niet vinden via de search functie. Alleen lijkt mij de IW HD beter, maar correct me if i am wrong
De meesten zullen meer dan genoeg hebben aan een : product: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
of een : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
afhankelijk van waar je ze wil monteren
Wat zou dan het verschil tussen die twee moeten zijnm3gA schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:44:
Nano HD hardware zit dus ook in de In Wall HD. Let wel op dat ze beide andere antennes gebruiken en het bereik van de Nano een stuk beter is. Dus even opletten voor welke situatie je hem wil gebruiken.
De eerder genoemde AC Lite en In-Wall hebben vrijwel hetzelfde straalpatroon voor zover ik weet!
Die heb ik lekker via zijn eigen PoE adapter aan een US 8 switch hangen die weer doorgelinkt is vanaf een In-WallCujo74 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:55:
Ik wil echter vanuit dit punt ook een outdoor mesh access point gaan uplinken, zou het hiervoor nog verschil tussen Nano of Pro uitmaken?
Dus het enige wat je nodig hebt is een vrij switchpoortje en zolang je de kabels op de juiste plekken kan trekken moet dat goed komen...
/EDIT :
Dat stond niet in je vorige reactie!Cujo74 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:45:
Tsja, mee eens maar laat dat nu net het probleem zijn, kabels trekken is dus geen optie, ff geen trek in 15 meter sierbestrating openhalen voor enkel utp kabeltje aan te leggen. Heb daar enkel een stroomaansluiting en hoop middels een uplink verbinding toch een betere wifi dekking op terras, schuur en in de tuin te krijgen.
Het klonk meer alsof je een kabeltje door de muur heen wilde trekken en dat heb ik hier ook toevallig gedaan voor een Mesh AC buiten aan de muur
[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 12-09-2019 18:49 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[...]
Die heb ik lekker via zijn eigen PoE adapter aan een US 8 switch hangen die weer doorgelinkt is vanaf een In-Wall
Dus het enige wat je nodig hebt is een vrij switchpoortje en zolang je de kabels op de juiste plekken kan trekken moet dat goed komen...
[/quote]
Tsja, mee eens maar laat dat nu net het probleem zijn, kabels trekken is dus geen optie, ff geen trek in 15 meter sierbestrating openhalen voor enkel utp kabeltje aan te leggen. Heb daar enkel een stroomaansluiting en hoop middels een uplink verbinding toch een betere wifi dekking op terras, schuur en in de tuin te krijgen.
Die heb ik lekker via zijn eigen PoE adapter aan een US 8 switch hangen die weer doorgelinkt is vanaf een In-Wall
[/quote]
Er is een groot verschil tussen een access point dat in een muur zit en eentje die vrij aan het plafond hangt. ook qua antennes.nero355 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:36:
[...]
Als je daar al niet uitkomt waarom kies je voor zulke dure modellen meteen
De meesten zullen meer dan genoeg hebben aan een : product: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
of een : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
afhankelijk van waar je ze wil monteren
[...]
Wat zou dan het verschil tussen die twee moeten zijn
De eerder genoemde AC Lite en In-Wall hebben vrijwel hetzelfde straalpatroon voor zover ik weet!
[...]
Net een klein foutje waar ik de controller van de switch haalde en iets wilde configgen...mislukte natuurlijk want de controller was weg. Nu weer controller terug gezet en 1 van de 2 switches staat op "disconnected" in de controller en krijg t met geen mogelijkheid terug
Geprobeerd:
- reboot van beide switches (switch 1 via controller en draad, switch 2 via draad)
- controller herstarten
- proberen te verbinden op t ip van switch 2, niet bereikbaar
- poort op switch 1 gecontroleerd of deze switch 2 niet in n VLAN gezet heeft
- backup van de controller teruggezet
- reset knop achterin ingedrukt tot ie weer reboot
snap er niks van
edit: led van de switch is wel gewoon blauw, dat is het vreemde
edit2: die factory reset doet t dus gewoon niet want hij blijft na een reboot gewoon blauw

- reboot van beide switches (switch 1 via controller en draad, switch 2 via draad)
- controller herstarten
snap er niks van

edit2: die factory reset doet t dus gewoon niet want hij blijft na een reboot gewoon blauw
[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 11-09-2019 22:26 ]
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 23:48
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Even voor de duidelijkheid. Je kunt dus niet via SSH inloggen op de switch? Als dat wel kan kun je namelijk info uitvoeren en daarin staat ook zowel de inform URL als de status.Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:03:
Net een klein foutje waar ik de controller van de switch haalde en iets wilde configgen...mislukte natuurlijk want de controller was weg. Nu weer controller terug gezet en 1 van de 2 switches staat op "disconnected" in de controller en krijg t met geen mogelijkheid terugGeprobeerd:
- controller herstarten
snap er niks van
En over welk model switch gaat het? Is het bv een switch met een console port die je nog zou kunnen gebruiken om op de command line van de switch te komen.
Ik kan er niet via SSH bij inderdaad. Gaat om een USW8 60watt.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:41:
[...]
Even voor de duidelijkheid. Je kunt dus niet via SSH inloggen op de switch? Als dat wel kan kun je namelijk info uitvoeren en daarin staat ook zowel de inform URL als de status.
En over welk model switch gaat het? Is het bv een switch met een console port die je nog zou kunnen gebruiken om op de command line van de switch te komen.
De aangesloten AC-LR is ook blauw maar staat in de controller ook disconnected, wat een raar iets

edit: nogmaals factory reset en nu kan ik weer adopten. dan maar ff een backup terugzetten weer en kijken of alles weer werkt.
edit2: werkt natuurlijk niet want dan matcht er iets niet meer met de nieuwe adopt...wederom poging tot factory reset aan t doen
edit3: factory reset lijk ik 2 keer te moeten uitvoeren, dan kan ik weer adopten... nu alles met de hand weer opnieuw ingesteld en lijkt weer goed te gaan, wat een avontuur

[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 11-09-2019 23:11 ]
Hi guys,
Als ik met mijn Note 9 via VPN inlog op mijn USG 3P, zie ik in mijn pihole continu aanvragen van
t1.bemobile.navmii.com ---> naar mijn VPN vlan netwerk. Iemand bekend met dit fenomeen?
Als ik met mijn Note 9 via VPN inlog op mijn USG 3P, zie ik in mijn pihole continu aanvragen van
t1.bemobile.navmii.com ---> naar mijn VPN vlan netwerk. Iemand bekend met dit fenomeen?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Als het goed is zie je wel meer aanvragen vanaf je Note 9 van allerlei. Als ik de url intik kom ik op een kaart van België uit. Iets op je telefoon doet waarschijnlijk aan tracking naast Google.flexje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:52:
Hi guys,
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Uiteraard, maar hoe ze beiden stralen is zeer vergelijkbaar en ik denk zelfs dat de dekking vrijwel hetzelfde zou zijn als je ze op dezelfde plek zou ophangen!m3gA schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:54:
Er is een groot verschil tussen een access point dat in een muur zit en eentje die vrij aan het plafond hangt. ook qua antennes.
En dan heb ik het dus over een : pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
Vergeleken met een : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
/EDIT :
Daar ben ik uiteraard al mee bekend!lier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:36:
Dit geeft het redelijk goed weer denk ik:
https://help.ubnt.com/hc/...ion-Patterns#IW%20overall
Just Samsung things...flexje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:52:
Hi guys,
Lang leve Pi-Hole wat dat betreft!
Een snelle zoektocht levert dit op : https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Navmii
Heeft dus 0,0 met Ubiquiti of UniFi te maken
[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 12-09-2019 22:58 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dit geeft het redelijk goed weer denk ik:nero355 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:55:
Uiteraard, maar hoe ze beiden stralen is zeer vergelijkbaar en ik denk zelfs dat de dekking vrijwel hetzelfde zou zijn als je ze op dezelfde plek zou ophangen!
https://help.ubnt.com/hc/...ion-Patterns#IW%20overall
Eerst het probleem, dan de oplossing
Klopt, ik was daar ook op geland, alleen het grappige is dat ik helemaal niets van navmii op nn telefoon heb.... en ik zie de verzoeken alleen langskomen als ik op vpn zit....nero355 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:55:
[...]
Uiteraard, maar hoe ze beiden stralen is zeer vergelijkbaar en ik denk zelfs dat de dekking vrijwel hetzelfde zou zijn als je ze op dezelfde plek zou ophangen!
[...]
Just Samsung things...
Lang leve Pi-Hole wat dat betreft!
Een snelle zoektocht levert dit op : https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Navmii
Heeft dus 0,0 met Ubiquiti of UniFi te maken
Als het iets op mn tel was zou ik dat ook via wifi moeten zien toch?
[ Voor 6% gewijzigd door flexje op 12-09-2019 20:30 ]
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Even een vraag, ik heb de Asus AC68u zojuist vervangen met de Edgerouter 6P, ik heb de (Draytek) SFP module, die eerder in de Tp-link MC zat, in de router gestoken, maar ik krijg geen ip adres.
Waar gaat het fout?
Waar gaat het fout?
Vaste locatie, vast netwerk.
Heb je wel iets ingesteld? Volgens mij moet je namelijk VLAN 300 toevoegen aan de WAN. Althans dat is bij de USG nodig.Comp User schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:33:
Even een vraag, ik heb de Asus AC68u zojuist vervangen met de Edgerouter 6P, ik heb de (Draytek) SFP module, die eerder in de Tp-link MC zat, in de router gestoken, maar ik krijg geen ip adres.
(en ga er even vanuit dat je T-Mobile Thuis hebt)
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 13-09-2019 13:36 ]
Ik heb de instellingen uit de OP gebruikt zoals @PL3X4N hier heeft genoteerd.rens-br schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:36:
[...]
Heb je wel iets ingesteld? Volgens mij moet je namelijk VLAN 300 toevoegen aan de WAN. Althans dat is bij de USG nodig.
(en ga er even vanuit dat je T-Mobile Thuis hebt)
Het lijkt wel alsof de SFP module gekoppeld zit aan het Mac-adres van de MC (ik had het ook al toen ik van de Draytek naar de MC ging.
Ik neem aan dat je PL3X4N in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" bedoeld?Comp User schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:52:
[...]
Ik heb de instellingen uit de OP gebruikt zoals @PL3X4N hier heeft genoteerd.
Lijkt mij erg bijzonder. Maar hoe heb je dat de vorige keer opgelost?Het lijkt wel alsof de SFP module gekoppeld zit aan het Mac-adres van de MC (ik had het ook al toen ik van de Draytek naar de MC ging.
Die bedoel ik inderdaad.rens-br schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:55:
[...]
Ik neem aan dat je PL3X4N in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" bedoeld?
.
[...]
Lijkt mij erg bijzonder. Maar hoe heb je dat de vorige keer opgelost?
Als ik dat nog wist
SFP
Vlan 5.300, DHCP 1500 MTU, connected
Vlan 5.640, no address, 1500 MTU, connected
ETH0, 192. X. X, connected
ETH4, no address, 1500 MTU, Auto negotiation, connected (TV Instelling)
Port ETH5
Enabled
Link; up
Speed; 1000 / full
Vendor; Draytek
Part; 455-0000007-01
[ Voor 13% gewijzigd door Comp User op 13-09-2019 14:36 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Bij sommige ISP's is het aan te raden om eerst een DHCP Release te doen, voordat je de boel loskoppelt dus indien mogelijk zou je dat nog een keer kunnen proberenComp User schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:52:
Het lijkt wel alsof de SFP module gekoppeld zit aan het Mac-adres van de MC (ik had het ook al toen ik van de Draytek naar de MC ging.
Verwijderd
Zeker weten gekozen voor wan+2lan2? En volgens zijn how-to moet auto negotiation uitzetten.Comp User schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:21:
[...]
Die bedoel ik inderdaad.
Als ik dat nog wist![]()
SFP
Vlan 5.300, DHCP 1500 MTU, connected
Vlan 5.640, no address, 1500 MTU, connected
ETH0, 192. X. X, connected
ETH4, no address, 1500 MTU, Auto negotiation, connected (TV Instelling)
Port ETH5
Enabled
Link; up
Speed; 1000 / full
Vendor; Draytek
Part; 455-0000007-01
Ik gebruik een AP-AC pro en in principe ben ik tevreden met zowel snelheid als dekking. Het is geplaatst aan de buitenkant van de meterkast(bijna tegen de plafond). Overall dekking maar toch twee zwakke plekken ontdekt, eerst in mijn speelkamer( meter of 20 m verder op een tweede verdieping schuur) en op mijn logeerkamer.
Op mijn schuur heb ik internet aansluiting dus ik ga nog een AP kopen, mijn vraag is:
Kan ik mijn pro vervangen door een bijv. een LR of een nano HD voor betere dekking en de pro naar de speelkamer verhuizen? Of gewoon een lite kopen voor de speelkamer?
PS: op mijn bovenste verdieping heb ik geen internet aansluiting
Op mijn schuur heb ik internet aansluiting dus ik ga nog een AP kopen, mijn vraag is:
Kan ik mijn pro vervangen door een bijv. een LR of een nano HD voor betere dekking en de pro naar de speelkamer verhuizen? Of gewoon een lite kopen voor de speelkamer?
PS: op mijn bovenste verdieping heb ik geen internet aansluiting
Dat heb ik nogmaals gecontroleerd, ook staat de sfp poort op full-duplex & 1000.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:56:
[...]
Zeker weten gekozen voor wan+2lan2? En volgens zijn how-to moet auto negotiation uitzetten.
Ik heb er nu verder even geen tijd voor, dus zit voor nu - helaas, want eerdere ervaringen brachten veel gelazer met ip adressen, wat niet altijd opgelost werd door bind ip to Mac - even de Draytek er weer tussen, de WiFi gaat wel via 2x AC Lite.
[ Voor 11% gewijzigd door Comp User op 13-09-2019 23:47 ]
Verwijderd
Volgens mij heb ik ook zijn setup gevolgd en hebik juist auto negotiation aangezet. Dat werkte bij mij wel. Zelfde sfp van Draytek.Comp User schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:44:
[...]
Dat heb ik nogmaals gecontroleerd, ook staat de sfp poort op full-duplex & 1000.
Ik heb er nu verder even geen tijd voor, dus zit voor nu - helaas, want eerdere ervaringen brachten veel gelazer met ip adressen, wat niet altijd opgelost werd door bind ip to Mac - even de Draytek er weer tussen, de WiFi gaat wel via 2x AC Lite.
Ik heb een USG-Pro4 die ik heb geconfigureerd als VPN server (l2tp) en dat werkt op zich prima. Als ik remote een verbinding maak dan kan ik prima bij alle interne IP adressen.
Nu heb ik ook een Site-2-Site VPN opgezet met Azure vanaf de USG-Pro4, en vanaf het interne netwerk kan ik prima bij alle resources die ik in Azure heb gemaakt. (dns, rdp, ssh, etc)
In Azure heb ik op de Local Network Gateway zowel de IP range van het interne netwerk als de range van de VPN clients geconfigureerd, en op de USG-Pro4 heb ik het vinkje Exposed to Site-to-Site VPN aan staan bij de Remote User VPN configuratie.
Maar helaas wil het niet werken... Als ik vanuit Azure probeer te pingen zie ik keurig netjes dat het 'mijn' kant opgestuurd wordt, maar daar blijft het ook bij, dus ik denk dat het aan de configuratie van de USG-Pro4 ligt. In de firewall staat geen specifieke regel die dit verkeer zou moeten blokken.
Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken?
Nu heb ik ook een Site-2-Site VPN opgezet met Azure vanaf de USG-Pro4, en vanaf het interne netwerk kan ik prima bij alle resources die ik in Azure heb gemaakt. (dns, rdp, ssh, etc)
In Azure heb ik op de Local Network Gateway zowel de IP range van het interne netwerk als de range van de VPN clients geconfigureerd, en op de USG-Pro4 heb ik het vinkje Exposed to Site-to-Site VPN aan staan bij de Remote User VPN configuratie.
Maar helaas wil het niet werken... Als ik vanuit Azure probeer te pingen zie ik keurig netjes dat het 'mijn' kant opgestuurd wordt, maar daar blijft het ook bij, dus ik denk dat het aan de configuratie van de USG-Pro4 ligt. In de firewall staat geen specifieke regel die dit verkeer zou moeten blokken.
Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken?
Is het ook mogelijk om een desktop pc aan te sluiten op een Ubiquiti UniFi AC In-Wall met een netwerkkabel ? Hij heeft een DATA poort.
Ja dat is mogelijk, de In-wall heeft een ingebouwde switch waar je twee apparaten op kan aansluiten. Eén van de twee ondersteund ook PoE voor bijv. een VoIP telefoon.KayFatih38 schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:29:
Is het ook mogelijk om een desktop pc aan te sluiten op een Ubiquiti UniFi AC In-Wall met een netwerkkabel ? Hij heeft een DATA poort.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ik heb het volgende gedaan :KayFatih38 schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:29:
De pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) gekocht
die 3 van deze voedt via 802.3at : product: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
En op elke In-Wall is deze op de PoE poort via 802.3af aangesloten : pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts
Op de normale Data poort is op de eene In-Wall een PC aangesloten en bij een andere In-Wall een Printer en dat werkt PERFECT!
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Jip, dat is precies waarvoor die extra poort(en) bedoeld is/zijn.KayFatih38 schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:29:
De IW modellen hebben een ingebouwde switch die je weer kunt inzetten als normale (managed) switch gelijk aan dat je dus eerst een managed switch plaatst met daarop een AP aangesloten.
edit: nevermind, was al antwoord op gegevenKayFatih38 schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:29:
[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen V op 15-09-2019 19:23 ]
Ik heb een Unify AP AC-LR gekocht om mijn huidige TP link router op zolder te vervangen. Ik heb de bijgeleverde POE injector in de meterkast aangesloten, maar het AP krijgt blijkbaar toch geen spanning want de LED blijft uit en hij is ook niet te vinden.
Als ik de Unify aansluit op een aansluiting in de woonkamer of slaapkamer werkt hij wel, dus lijkt een kabelprobleem te zijn. De kabel naar zolder werkt echter prima icm met mijn TP link router.
De kabel naar zolder is een cat6 van circa 20 meter lang en gaat door dezelfde leiding als de stroomkabel van onze zonnepanelen. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Als ik de Unify aansluit op een aansluiting in de woonkamer of slaapkamer werkt hij wel, dus lijkt een kabelprobleem te zijn. De kabel naar zolder werkt echter prima icm met mijn TP link router.
De kabel naar zolder is een cat6 van circa 20 meter lang en gaat door dezelfde leiding als de stroomkabel van onze zonnepanelen. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Ik denk niet dat de stroomkabel een groot probleem zal zijn. Het lijkt erop dat hij geen PoE voeding krijg. Hebt je al geprobeerd om aan beide kanten van de kabel een nieuwe connector eraan te zetten? Is hij ook echt met 8-aders aangesloten? Voor PoE heb je namelijk wel alle acht nodig, terwijl je dat voor alleen data niet per se nodig hebt.Apolopo schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:06:
Ik heb een Unify AP AC-LR gekocht om mijn huidige TP link router op zolder te vervangen. Ik heb de bijgeleverde POE injector in de meterkast aangesloten, maar het AP krijgt blijkbaar toch geen spanning want de LED blijft uit en hij is ook niet te vinden.
Dank je. 1 van beide connectors heb ik er zelf aangezet, maar wellicht is dat niet 100% perfect gegaan. Morgen maar even naar de bouwmarkt voor nieuwe stekkertjes.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Let dan ook meteen op dat je de juiste stekkertjes hebt. Als je stugge kabel hebt (wat normaal is om door installatieleidingen te leggen) moet je ook stekkers hebben die geschikt zijn voor stugge kabel. Anders is de kans ook groot dat ze geen goed contact maken (en is het ook verwonderlijk dat er überhaupt signaal overheen gaat).Apolopo schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:23:
Dank je. 1 van beide connectors heb ik er zelf aangezet, maar wellicht is dat niet 100% perfect gegaan. Morgen maar even naar de bouwmarkt voor nieuwe stekkertjes.
Maar volgens mij is het wel zo dat als aders niet correct zijn aangesloten het basis paar van 4 aders wel of niet werkt. En als die basis 4 aders wel goed zijn zou je ook maar een 100Mbit/s verbinding krijgen. Ook voor gigabit/s zijn IIRC alle 8 de aders vereist. Daar waar voor 100Mbit/s er maar 4 aders nodig zijn (maar dat moeten dan wel de juiste 4 zijn. Als een van die 4 niet goed is heb je geen signaal).
Ik weet dus niet of je wel een werkende kabel kunt hebben met alle 8 de aders goed, maar toch geen PoE. Gezien PoE uiteraard ook gebruikt maakt van een deel van die 8 aders. Dus alle 8 goed => gigabit + PoE, zou ik zeggen.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Let een beetje hierop :Apolopo schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:23:

en zorg ervoor dat je goed de koperen adertjes ziet als die eenmaal erin zitten :

Volgens mij vergeten mensen bovenstaande namelijk nog weleens!
Waar komt de toevoeging "_IoT" vandaan?
Ik zie het op beide WiFi banden en krijg dus prompt een disconnect melding
Anders zou je eventueel de poe adapter op zolder kunnen plaatsen (indien je daar stroom en plek voor hebt)Apolopo schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:23:
Dat zul je zelf ergens in je controller ingesteld hebben lijkt me?Comp User schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:02:
Waar komt de toevoeging "_IoT" vandaan?
Niet helemaal, maar toen ik de 2,4 GHz & de 5 GHz splitte kwam het ineens naar boven, heel erg vreemd.Cartman! schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:01:
[...]
Dat zul je zelf ergens in je controller ingesteld hebben lijkt me?

Is het niet gewoon deze optie:Comp User schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:59:
[...]
Niet helemaal, maar toen ik de 2,4 GHz & de 5 GHz splitte kwam het ineens naar boven, heel erg vreemd.

Edit wireless --> advanced options
[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 17-09-2019 11:01 ]
Vergeet T-A Of T-B geknepen stekkers niet 🤡nero355 schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:37:
[...]
Let een beetje hierop :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en zorg ervoor dat je goed de koperen adertjes ziet als die eenmaal erin zitten :
[Afbeelding]
Volgens mij vergeten mensen bovenstaande namelijk nog weleens!
Lesdictische is mijn hash#
https://community.ui.com/...82-4af9-aebe-4f1be60f0e6f
WPA3 komt er aan.
WPA3 komt er aan.
It's coming. Will be gen2 and gen3 (atheros) initially first. NanoHD (and similar) will be longer. It will not be supported on gen1 wireless equipment (UAP Pro, etc). Fixes for known CVEs already adopted.
We're not quite ready for wider testing yet, but soon - there are a number of other infrastructure updates needed for this, too.
Hoe blijven jullie op de hoogte van relases van de Cloud Controller software (buiten de melding in de UI zelf)?
Bestaat er een manier om op de hoogte gebracht te worden als er een nieuwe release uit is?
Ik check de web interface niet dagelijks, maar zou toch graag snel een melding krijgen als er een nieuwe stable release uit is...
Onderstaande link af en toe ééns checken?
https://community.ui.com/releases?q=unifi+network+controller
Bestaat er een manier om op de hoogte gebracht te worden als er een nieuwe release uit is?
Ik check de web interface niet dagelijks, maar zou toch graag snel een melding krijgen als er een nieuwe stable release uit is...
In je account instellingen van UI.com kun je de notificaties voor SW releases aan zetten.SanderH_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:32:
Hoe blijven jullie op de hoogte van relases van de Cloud Controller software (buiten de melding in de UI zelf)?
Onderstaande link af en toe ééns checken?![]()
There are no secrets, only information you do not yet have
Ja, daar vandaan kwam het, het is of 2x een gecombineerde WiFi 2G & 5G of die _IoT toevoeging, tenzij je er zelf iets neerzet.Dutch2007 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:59:
[...]
Is het niet gewoon deze optie:
[Afbeelding]
Edit wireless --> advanced options
Aha, net wat ik zocht. Bedankt!zeroday schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:44:
[...]
In je account instellingen van UI.com kun je de notificaties voor SW releases aan zetten.
For reference, hier in te stellen: https://community.ui.com/settings?view=notifications

Windows of linux?SanderH_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:32:
[...]
Op debian/ubuntu (en derviaten)
kan je nog iets gebruiken in de trend van:
deb [trusted=yes] http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian unifi-5.10 ubiquiti
deb [trusted=yes] http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian unifi-5.11 ubiquiti
deb [trusted=yes] http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian unifi-5.12 ubiquiti
[ Voor 11% gewijzigd door Dutch2007 op 17-09-2019 14:14 ]
Heeft iemand al de laatste versie van de Controller draaien?
Ik niet omdat ik eigenlijk wacht totdat deze gepushed wordt in de update van de Cloudkey 2plus firmwareComp User schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:16:
vond ook de aanpassingen tov de .39 niet dusdanig schokkend dat ik vond dat ik zou moeten updaten
op dit moment vind ik dat mijn 4 APs en de USG doen wat ze moeten doen en zijn ook qua performance redelijk goed uitgelijnd nu.
[ Voor 22% gewijzigd door zeroday op 17-09-2019 15:21 . Reden: toevoegingen ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Latest stable of beta?Comp User schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:16:
want 5.11 is latest stable, nieuwste is 5.12.5 (beta)
5.11.46 ipv 5.11.39, vraag zo snel niet wat de verschillen zijn, mogelijk bug fixes.Dutch2007 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:53:
[...]
Latest stable of beta?
want 5.11 is latest stable, nieuwste is 5.12.5 (beta)
Daar hebben ze release notes voor bedachtComp User schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:27:
5.11.46 ipv 5.11.39, vraag zo snel niet wat de verschillen zijn, mogelijk bug fixes.
Improvements
Exclude disabled devices from reported network health on dashboard.
Remove some beta/coming soon tags from features in UniFi Network controller.
Bugfixes
Fix initial setup wizard for UniFi Cloud Controllers.
Temporarily remove High Performance Devices feature from Auto-Optimize.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Nu weet ik dat ik me niet per se iets moet aantrekken van de 'WiFi Experience' score, maar opvallend vind ik wel dat onder andere bij één van m'n Yeelights onderstaande aangegeven wordt.

Is dat een kwestie van inefficiëntie Wifi van de Yeelight zelf, of is er mogelijk iets anders aan de hand?
'High WiFi retries' zie ik overigens wel bij een aantal devices meer.

Is dat een kwestie van inefficiëntie Wifi van de Yeelight zelf, of is er mogelijk iets anders aan de hand?

UniFi Network Controller 5.11.45Comp User schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:27:
[...]
5.11.46 ipv 5.11.39, vraag zo snel niet wat de verschillen zijn, mogelijk bug fixes.
https://community.ui.com/...75-44e8-8da2-1150e7359f7d
Release stage: Release Candidate
Improvements
Replace LTE experience score with data usage.
Bugfixes
Prevent U-LTE adoption via unsupported methods like UniFi Network mobile apps.
True, ik was er alleen nog niet aan toegekomen.lier schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:39:
[...]
Daar hebben ze release notes voor bedacht![]()
[...]
Ik denk dat je de url even moet checken - ik krijg een foutmelding (404).Dutch2007 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:04:
[...]
UniFi Network Controller 5.11.45
https://community.ui.com/...75-44e8-8da2-1150e7359f7d
Release stage: Release Candidate
Improvements
Replace LTE experience score with data usage.
Bugfixes
Prevent U-LTE adoption via unsupported methods like UniFi Network mobile apps.
[ Voor 13% gewijzigd door Comp User op 17-09-2019 17:13 ]
Ja, ondertussen is sinds vanmorgen bij mij Unifi 5.11.46 aan het draaien.
Ze gaan weer snel momenteel met updates.
Ze gaan weer snel momenteel met updates.
-| Hit it i would ! |-
Heb dat ook. Vermoed dat de Yeelights niet al te beste antennes hebben.JBS schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:54:
Nu weet ik dat ik me niet per se iets moet aantrekken van de 'WiFi Experience' score, maar opvallend vind ik wel dat onder andere bij één van m'n Yeelights onderstaande aangegeven wordt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je niet bent aangemeld op de UBNT/UI community site (en geen lid bent van de beta community" zal je 'm niet zien en de 404 krijgen... (maar goed heb de release notes gepost ;-))Comp User schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:12:
[...]
True, ik was er alleen nog niet aan toegekomen.
[...]
Ik denk dat je de url even moet checken - ik krijg een foutmelding (404).
Dat verklaart een boel - ik heb alleen een account bij het Unifi Forum (naast HW.i en hier).Dutch2007 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:08:
[...]
Als je niet bent aangemeld op de UBNT/UI community site (en geen lid bent van de beta community" zal je 'm niet zien en de 404 krijgen... (maar goed heb de release notes gepost ;-))
Ben dr even een tijdje uit geweest, maar is die buggy FW van de AP's (heb hier 3x AP AC Pro) nou al opgevolgd door een nieuwe die wel werkt?
Even geen idee van versies, historie zien blijkt lastig bij UBNT.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat was je issue?The Eagle schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:13:
Ben dr even een tijdje uit geweest, maar is die buggy FW van de AP's (heb hier 3x AP AC Pro) nou al opgevolgd door een nieuwe die wel werkt?
Disconnects, op de 5G enzo.
FW waar ik op doel was die waarvoor gold:
Maar geen idee welke versie dat was en of er een nieuw is.heb je Auto-Optimize Network of High Performance Devices on 5G aan staan? Op de ubnt community wordt doorgaans geadviseerd dit uit te schakelen (feature nog niet productierijp).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Auto-optimize uitschakelen is nog steeds de #1 oplossing voor problemen, dus ik denk niet dat daar al een (goede) fix voor is.The Eagle schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:45:
Disconnects, op de 5G enzo.
[...]
Maar geen idee welke versie dat was en of er een nieuw is.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat heb ik je al verteld : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"The Eagle schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:13:
Zie alleen net dat de UniFi Controller naar versie 5.11.46 geupgrade kan worden, maar dat is niet zo spannend
/EDIT :
"There is no pleasing you, is there ?!"The Eagle schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:38:
Eh, je maakt een hele lange post waarin je op heel veel mensen tegelijk reageert en dan verwacht je dat ik er niet overheen lees? Plus je verwacht mogelijk dat ik quote notificaties aan hebt staan (nee)? Oh ja, en 19 augustus was voor mij een reisdag en was ik 's avonds om 2200 blij dat ik met mijn gezin op mijn vakantiebestemming aan was gekomen
Anyways, dank voor de update, ik kan geloof ik weer aan de bak

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 19-09-2019 00:11 ]
Pas sinds versie 4.0.54.10625 ben ik hier met m'n Nano-HD's eindelijk (weer) verlost van een hoop DHCP issuesThe Eagle schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:13:
Clients hadden er ogenschijnlijk geen last van maar ik houd niet zo van onnodige log vervuiling (welke overigens wél met een goede rede aangemaakt werd).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Eh, je maakt een hele lange post waarin je op heel veel mensen tegelijk reageert en dan verwacht je dat ik er niet overheen lees? Plus je verwacht mogelijk dat ik quote notificaties aan hebt staan (nee)? Oh ja, en 19 augustus was voor mij een reisdag en was ik 's avonds om 2200 blij dat ik met mijn gezin op mijn vakantiebestemming aan was gekomennero355 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:45:
[...]
Dat heb ik je al verteld : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Zie alleen net dat de UniFi Controller naar versie 5.11.46 geupgrade kan worden, maar dat is niet zo spannend
Anyways, dank voor de update, ik kan geloof ik weer aan de bak
Op mijn studeerkamer heb ik de beschikking over slechts 1 netwerkpunt. Nu wil ik daar een tv, computer en PS4 aansluiten (dus ik heb 3 netwerkaansluitingen nodig).
Nu leek mij een NanoSwitch een perfecte oplossing (ik heb een Unifi 16-poorts switch waarop het netwerkpunt is aangesloten, PoE dus beschikbaar om de NanoSwitch te voeden), alleen lees ik in reviews dat de NanoSwitch standaard PoE doorgeeft en dat dit niet uit te schakelen is.. Mogelijk dus een issue voor de apparaten die ik wil aansluiten die geen PoE nodig hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Zou een goedkope oplossing zijn (35 euro), anders moet ik naar een Unifi 8-poorts (100 euro) toe..
Nu leek mij een NanoSwitch een perfecte oplossing (ik heb een Unifi 16-poorts switch waarop het netwerkpunt is aangesloten, PoE dus beschikbaar om de NanoSwitch te voeden), alleen lees ik in reviews dat de NanoSwitch standaard PoE doorgeeft en dat dit niet uit te schakelen is.. Mogelijk dus een issue voor de apparaten die ik wil aansluiten die geen PoE nodig hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Zou een goedkope oplossing zijn (35 euro), anders moet ik naar een Unifi 8-poorts (100 euro) toe..
[ Voor 11% gewijzigd door Pepppie op 18-09-2019 21:08 ]
Volgens de Quick Start Guide (Blz 5/20) bij Ubiquiti is het inderdaad zo dat er permanent 24V passive op de poorten staat.Pepppie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:06:
De USW-Mini had een mooie oplossing geweest, maar die is helaas nog niet uit beta.Pepppie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:06:
Op mijn studeerkamer heb ik de beschikking over slechts 1 netwerkpunt. Nu wil ik daar een tv, computer en PS4 aansluiten (dus ik heb 3 netwerkaansluitingen nodig).
Ja.. echt balen! Ook niet meer te bestellen momenteel 😐alexwel schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:17:
[...]
De USW-Mini had een mooie oplossing geweest, maar die is helaas nog niet uit beta.
Had je zo en zo niet kunnen doen, early access is alleen voor de USPepppie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:51:
[...]
Ja.. echt balen! Ook niet meer te bestellen momenteel 😐
Geen probleem dat, alleen niet meer voorradig.alexwel schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:55:
[...]
Had je zo en zo niet kunnen doen, early access is alleen voor de US
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Is een pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD een optiePepppie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:06:
Dan heb je gelijk ook je eigen accesspoint
/EDIT :
Ehm...Alsjemenou schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:23:
Die heeft ook maar 2 uit poorten..

4 stuks!
[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 19-09-2019 18:35 ]
Kan je niet beter gewoon een unmanaged, non-UniFi switch tussen gooien? Iets zoals pricewatch: Netgear Prosafe GS105Pepppie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:06:
Of je moet de 100 euro uitgeven voor een 8-poort UniFi switch, maar dat lijkt me ook een beetje overkill.
Die heeft ook maar 2 uit poorten..nero355 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:14:
[...]
Is een pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD een optie
Waarom dan niet gelijk een managed switch, voor een paar euro meer heb je dan ook mogelijkheden voor het instellen van VLAN's en dergelijke. Gebruik zelf al een aantal jaar Unifi in combinatie met Netgear (managed) switches en dat werkt tot dusver prima. Overweeg wel om de centrale switch te vervangen door een Unifi 16 of 24 poort.Alsjemenou schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:22:
[...]
Kan je niet beter gewoon een unmanaged, non-UniFi switch tussen gooien? Iets zoals pricewatch: Netgear Prosafe GS105
Of je moet de 100 euro uitgeven voor een 8-poort UniFi switch, maar dat lijkt me ook een beetje overkill.
[ Voor 13% gewijzigd door JayOne op 19-09-2019 11:47 ]
What's the speed of dark?
Nee de gewone IW heeft maar 2 uitgangen. De IW-HD heeft er 4
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Ook prima. Maar net wat je er voor uit wilt geven. Je kan ook unmanaged doen en het enkele poortje naar de switch door UniFi laten managen, mits je al je devices hetzelfde VLAN kunt hebben. Dan heb je geen twee aparte omgevingen om alles te managen.JayOne schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:42:
[...]
Waarom niet niet gelijk een managed switch, voor een paar euro meer heb je dan ook mogelijkheden voor het instellen van VLAN's en dergelijke.
Verwijderd
Ik heb een Unifi AP AC Pro ingesteld en deze is vele malen beter dan de huidige WiFi.
Rechtstreeks gevoed via PoE van de switch. In dat opzicht dus top!
Nu zou ik graag een extra Unifi AP AC Pro hangen voor full coverage, maar wat is hier de beste setup dan?
Ik ga deze ook opnieuw voeden via de PoE switch, stel ik deze ook gewoon in met dezelfde settings als de eerste, zelfde WiFi namen/paswoorden etc...
Mijn devices nemen dan automatisch het sterkste signaal die beschikbaar is?
Ik had iets gelezen van mesh maar dit zou in mijn opstelling niet nodig zijn?
*Ik ken er niet zoveel van dus liefst niet heel technisch gaan als het kan/moet
Nu zou ik graag een extra Unifi AP AC Pro hangen voor full coverage, maar wat is hier de beste setup dan?
Ik ga deze ook opnieuw voeden via de PoE switch, stel ik deze ook gewoon in met dezelfde settings als de eerste, zelfde WiFi namen/paswoorden etc...
Moeilijkste heb je al gehad dat was de eersteVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:23:
Ik heb een Unifi AP AC Pro ingesteld en deze is vele malen beter dan de huidige WiFi.
De 2de indaad op de switch aansluiten. Daarna word die zichtbaar in je Unifi Controller. Dan kun je je nieuwe AP adopten en worden alle settings gepushed.
Zie ook:
https://help.ubnt.com/hc/...-Remote-UniFi-Controllers
Daarna kun je inderdaad door je huis lopen en pakt bijvoorbeeld je mobiel het sterkste signaal vanzelf op.
[ Voor 4% gewijzigd door jbcyber op 19-09-2019 13:30 ]
Verwijderd
Thanksjbcyber schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:27:
[...]
Moeilijkste heb je al gehad dat was de eerste.
De 2de indaad op de switch aansluiten. Daarna word die zichtbaar in je Unifi Controller. Dan kun je je nieuwe AP adopten en worden alle settings gepushed.
Zie ook:
https://help.ubnt.com/hc/...-Remote-UniFi-Controllers
Daarna kun je inderdaad door je huis lopen en pakt bijvoorbeeld je mobiel het sterkste signaal vanzelf op.
Heb je ook een unifi controller draaien? in dat geval hoef je het nieuwe AP alleen te adopten en klaar!Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:23:
Verwijderd
(even googlen) Controller = web interfaceborft schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:37:
[...]
Heb je ook een unifi controller draaien? in dat geval hoef je het nieuwe AP alleen te adopten en klaar!
Antwoord: ja
Goed, ik bestel deze meteen en morgen eens proberen.
Controller is niet een web interface. De controller is een stukje software dat je AP's configureert (onder anderen). zie bv hier: https://www.ui.com/software/Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:52:
[...]
(even googlen) Controller = web interface
Antwoord: ja![]()
Spuit 11
[ Voor 97% gewijzigd door Cujo74 op 19-09-2019 14:05 ]
Doe ook even een autochannel op de kaart om hem te optimaliseren.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:52:
[...]
(even googlen) Controller = web interface
Antwoord: ja![]()
Ik denk dat dat een stap te ver is als hij nog moet Googlen wat een Unifi controller is.m3gA schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:54:
[...]
Doe ook even een autochannel op de kaart om hem te optimaliseren.
Ik gok dat Trololo gewoon een enkelvoudige install gedaan heeft, waarschijnlijk via de app. In dat geval mag hij opnieuw beginnen en dan verwijs ik hem graag naar het begin van dit topic (of de search)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Super idee, helaas maar 2 poorten 😉nero355 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:14:
[...]
Is een pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD een optie
Alleen was al uitgelegd dat dat niet zo was.
/i/2002211839.png?f=thumblarge)
Of ik kan niet tellen?
#team_UTC+1
Bijzonder! Ik zie jouw plaatje. Heb er hier een, maar die heeft er echt maar 3 (1 in, 2 uit). VandaarEthirty schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:53:
[...]
Alleen was al uitgelegd dat dat niet zo was.
[Afbeelding]
Of ik kan niet tellen?
Verwijderd
Aha! Ik gebruik wel degelijk die controller en de auto channel is ook gelukt.Ethirty schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:22:
[...]
Ik denk dat dat een stap te ver is als hij nog moet Googlen wat een Unifi controller is.
Ik gok dat Trololo gewoon een enkelvoudige install gedaan heeft, waarschijnlijk via de app. In dat geval mag hij opnieuw beginnen en dan verwijs ik hem graag naar het begin van dit topic (of de search)
Heb de 2.4 verplaatst naar kanaal 6 aangezien deze volledig vrij was en iedereen rond om mij letterlijk op kanaal 1 zit.
Toch weer een prestatiewinst
Met de speedtest app haal ik nu 285mbps.
Heel makkelijk product naar installatie toe. Top!
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Niks bijzonders aan. Er werd gesproken over de IW HD, en die heeft 4 poorten. De gewone en Pro, die jij dan waarschijnlijk hebt, heeft er inderdaad maar twee.Pepppie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:56:
[...]
Bijzonder! Ik zie jouw plaatje. Heb er hier een, maar die heeft er echt maar 3 (1 in, 2 uit). Vandaar
Pfff.. Dank.. Ik lees dus al 28 berichten over het HD heen.. Ik zeg even niets meerRobertMe schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:26:
[...]
Niks bijzonders aan. Er werd gesproken over de IW HD, en die heeft 4 poorten. De gewone en Pro, die jij dan waarschijnlijk hebt, heeft er inderdaad maar twee.

Hoi,
Op mijn sportvereniging hebben we een ubiquiti AP (weet even uit me mijn hooft niet welke versie). De gene die hem geïnstalleerd heeft is lid af. Maar we zitten er wel mee.
Met wat moeite ontdekt dat je een controller moet hebben, dus de controller software op mijn laptop gezet. Nu vind ik het niet handig dat die stand-alone draait. Daarnaast is er een wens om systemen (kassa; pin; infoschermen enz. In aparte netwerken te gooien. Ieder geval zo dat de hotspot apart staat. Het ap is al aangesloten op een management-switch. Alleen het provider modem ondersteund geen vlans. Dus echt scheiden gaat niet.
Nu zie ik een edge-router(er-x) en een ubiquiti secure gateway (usg) te koop. Nogal wat prijsverschil maar in de specs zie ik zo het verschil niet.
Kan iemand hier een toelichting geven wat de verschillen zijn?
Zo snel alles doorgekeken is mooi spul zonder al te veel geld uit te moeten geven.
Op mijn sportvereniging hebben we een ubiquiti AP (weet even uit me mijn hooft niet welke versie). De gene die hem geïnstalleerd heeft is lid af. Maar we zitten er wel mee.
Met wat moeite ontdekt dat je een controller moet hebben, dus de controller software op mijn laptop gezet. Nu vind ik het niet handig dat die stand-alone draait. Daarnaast is er een wens om systemen (kassa; pin; infoschermen enz. In aparte netwerken te gooien. Ieder geval zo dat de hotspot apart staat. Het ap is al aangesloten op een management-switch. Alleen het provider modem ondersteund geen vlans. Dus echt scheiden gaat niet.
Nu zie ik een edge-router(er-x) en een ubiquiti secure gateway (usg) te koop. Nogal wat prijsverschil maar in de specs zie ik zo het verschil niet.
Kan iemand hier een toelichting geven wat de verschillen zijn?
Zo snel alles doorgekeken is mooi spul zonder al te veel geld uit te moeten geven.
Verwijderd
Hardware matig zijn ze hetzelfde, de USG zit alleen in het unifi ecosysteem waar die AP ook in zit. De EdgeMax lijn kun je wat meer mee configureren. Beide zijn prima in dit geval
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Nope, de USG (3P) en EdgeRouter Lite zijn hetzelfde. De ER-X is wat dat betreft sowieso wel een apart beestje. Super goedkoop, en multi-inzetbaar doordat deze als een van de weinige modellen een ingebouwde hardware switch heeft en daardoor dus ook als managed switch dienst kan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:45:
Hardware matig zijn ze hetzelfde
Aangezien @ewoutw al een managed switch heeft kan een USG dus ook werken. Anders was een extra managed switch dus nog eens nodig om uberhaupt wat extra poorten te hebben.
V.w.b. dat de USG (alleen) via de UniFi controller beheerd kan worden heb je wel gelijk. Dat kan eenvoudiger zijn zolang het "just works" (internet waarbij je kabel inprikt en je via DHCP een IP adres ophaalt en klaar, zonder VLANs aan de WAN kant, zonder PPPoE etc etc). Want door de flexibiliteit van EdgeOS zijn de EdgeRouters (waarschijnlijk) wat moeilijker in gebruik.
Oké, de edge router kan eigenlijk meer, is goedkoper. Maar geen van beide is een ingebouwde controller ofzo. Stiekem hoopte ik daar op. Als je een vaste controller wil moet dat via een key of pc die altijd aan staat.
Welnee, dat is helemaal niet nodig, zet er gewoon een Pi voor in.ewoutw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:38:
Oké, de edge router kan eigenlijk meer, is goedkoper. Maar geen van beide is een ingebouwde controller ofzo. Stiekem hoopte ik daar op. Als je een vaste controller wil moet dat via een key of pc die altijd aan staat.
Nee hoor hoeft niet. Alleen als je wat wil wijzigen heb je de controller nodig. Je zou zelfs een backup van de controller configuratie kunnen maken en dan de software helemaal verwijderen (al raad ik dat persoonlijk niet aan).ewoutw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:38:
#team_UTC+1
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Ik meen dat @ewoutw ook een captive portal wou gaan inzetten? Dan moet je ook de controller 24/7 hebben draaien.Ethirty schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:46:
[...]
Nee hoor hoeft niet. Alleen als je wat wil wijzigen heb je de controller nodig. Je zou zelfs een backup van de controller configuratie kunnen maken en dan de software helemaal verwijderen (al raad ik dat persoonlijk niet aan).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.