14 uur lukte, maar nu na een uptime van ca 2 dagen gaat het alsnog weer fout. Een heel traag netwerk als gevolg, DNS-requests duren lang of worden niet beantwoord... Stekker uit het AP en binnen enkele minuten is het netwerk weer operationeel... Het is wel een oudje, maar het zou toch moeten lukken om hem in het netwerk te laten functioneren? Kun je een unifi AP ook als frisbee gebruiken?podarcis schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:42:
[...]
Nu na ondertussen ruim 14 uur uptime van het betreffende AP kan ik voorzichtig concluderen dat dit inderdaad het heeft opgelost. Geen dip in mijn internetverbinding, DNS werkt nog steeds en zelfs mijn (toch blijkbaar wat gevoelige) Toon is weer online. Bedankt voor de tip!
Maak even een topic aan op hun forum en tag iemand van Ubiquiti. Meestal willen ze dit soort exemplaren wel voor onderzoek hebben (en onder garantie vervangen).JBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:10:
Merkte vanochtend dat 1 van m'n 3 Unifi Lite UAP's offline was, schrok behoorlijk toen ik 'm zag. Erg warm, verkleurd en deels gesmolten..
[Afbeelding]
Kennelijk heeft zo'n AP geen beveiliging tegen oververhitting of iets dergelijks?
In apparatuur met voedingsgedeelte zit over het algemeen wel een thermische beveiliging die stuk gaat zodra het te warm wordt. Ik verwacht dat er in de AP ook wel iets dergelijk zit.JBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:10:
Kennelijk heeft zo'n AP geen beveiliging tegen oververhitting of iets dergelijks?
Maar als de warmte ergens anders ontstaat (in het zendgedeelte bv.), dan gaat dat meestal door totdat er iets doorbrandt en de zaak vanzelf stopt of er raakt iets in brand. En dat is echt een heel slechte zaak. Benieuwd hoe Ubiquiti dit gaat oppakken. Als er een kans is dat dit vaker optreedt, kan het zelfs tot een terugroep/omruilactie komen...
Hoe oud was dit AP en hoe was hij gemonteerd? (aan een plafond, of bv. verticaal aan de muur)
Ik heb het al vaker gezien in Ubiquiti gerelateerde groepen / forums, dus het gebeurd wel vaker. Tot nu toe hebben ze er geen terugroep actie voor gedaan voor zover mij bekend.Joepla schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:23:
[...]
In apparatuur met voedingsgedeelte zit over het algemeen wel een thermische beveiliging die stuk gaat zodra het te warm wordt. Ik verwacht dat er in de AP ook wel iets dergelijk zit.
Maar als de warmte ergens anders ontstaat (in het zendgedeelte bv.), dan gaat dat meestal door totdat er iets doorbrandt en de zaak vanzelf stopt of er raakt iets in brand. En dat is echt een heel slechte zaak. Benieuwd hoe Ubiquiti dit gaat oppakken. Als er een kans is dat dit vaker optreedt, kan het zelfs tot een terugroep/omruilactie komen...
Hoe oud was dit AP en hoe was hij gemonteerd? (aan een plafond, of bv. verticaal aan de muur)
Het enige wat ze doen is het betreffende exemplaar omruilen voor de klant.
[ Voor 3% gewijzigd door alexwel op 04-09-2019 13:01 ]
Is het altijd het lite model, of zijn er ook andere AP's met het "verwarmingsprobleem" ?
-| Hit it i would ! |-
Oh, wauw - ik hoop dat zoiets dan wel een garantie dingetje word / is.JBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:10:
Merkte vanochtend dat 1 van m'n 3 Unifi Lite UAP's offline was, schrok behoorlijk toen ik 'm zag. Erg warm, verkleurd en deels gesmolten..
[Afbeelding]
Zelf nog geen last van (gevoed via PoE), mogelijk dat de de oorzaak bij de injector ligt?
Knocks on wood.
Vaste locatie, vast netwerk.
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Hmm... ik heb zoiets dus maar één keer gehad met een InWall en ook alleen bij de laatste firmware, echter draait die alweer een tijdje sinds de reboot via SSH zonder enig probleempodarcis schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:56:
14 uur lukte, maar nu na een uptime van ca 2 dagen gaat het alsnog weer fout. Een heel traag netwerk als gevolg, DNS-requests duren lang of worden niet beantwoord... Stekker uit het AP en binnen enkele minuten is het netwerk weer operationeel... Het is wel een oudje, maar het zou toch moeten lukken om hem in het netwerk te laten functioneren? Kun je een unifi AP ook als frisbee gebruiken?
Het probleem ontstond na bijna 9 dagen uptime en de uptime is nu 12 dagen en een beetje dus wat het was... ?! Geen idee!
De InWall heb ik sinds vorig jaar December trouwens dus gedurende die tijd i.c.m. de oudere firmwares is het nog nooit voorgekomen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor de volledigheid: Deze UAP Lite lag in een kast (sinds een paar maanden). Over deze UAP is gisteravond een dekentje gevallen waardoor ie vermoedelijk zijn warmte onvoldoende kwijt kon.JBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:10:
[Afbeelding]
Nadat ie vrij snel afkoelde toen ik de UTP kabel eruit haalde, heb ik 'm later vanochtend weer aangesloten. Tot op heden functioneert ie weer/nog.
Natuurlijk begrijp ik dat het niet goed is om een dekentje over de UAP te leggen, maar de eventuele beveiliging tegen oververhitting heeft wel gefaald.
Voordat ik hier iets op roep: Heb je mijn post hierboven uberhaupt gelezen?JBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:24:
[...]
Natuurlijk begrijp ik dat het niet goed is om een dekentje over de UAP te leggen, maar de eventuele beveiliging tegen oververhitting heeft wel gefaald.
[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 04-09-2019 15:37 ]
Ja, heb ik zeker gelezen. Maar heb daar niet uit kunnen halen of het nu goed of fout gegaan is dat de UAP heet werd, deels smolt, maar zichzelf niet uitschakelde, als ie daar überhaupt toe in staat is. Wel ging ie offline wat mogelijk ook uit betekent, wat kennelijk binnen de mogelijkheden van de UAP ligt in een dergelijke situatie. Wordt ie desondanks voorzien van stroom, dan kan ie mogelijk niet verder uitgeschakeld worden dan dat? Want, anders was ie wel afgekoeld voordat ik de UTP eruit trok.Joepla schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:33:
[...]
Voordat ik hier iets op roep: Heb je mijn post hierboven uberhaupt gelezen?
[ Voor 25% gewijzigd door JBS op 04-09-2019 15:46 ]
@JBS Het is niet reëel om te verwachten dat ieder componentje beveiligd is tegen oververhitting of dat de hele unit voorzien is van meerdere beveiligingen. Dit is consumentenspul dat behoorlijk mishandeld kan worden, maar er zijn grenzen.
Dat hij offline ging is waarschijnlijk omdat een deel te warm werd en er mee stopte. Het ding zit barstensvol halfgeleiders en die houden niet van warmte.
In ieder geval fijn -en eerlijk- dat je dit nog vermeldt.
Dat hij offline ging is waarschijnlijk omdat een deel te warm werd en er mee stopte. Het ding zit barstensvol halfgeleiders en die houden niet van warmte.
[ Voor 20% gewijzigd door Joepla op 04-09-2019 16:09 ]
Ik verwacht 't ook niet per se, was vooral benieuwd.Joepla schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:07:
@JBS Het is niet reëel om te verwachten dat ieder componentje beveiligd is tegen oververhitting of dat de hele unit voorzien is van meerdere beveiligingen. Dit is consumentenspul dat behoorlijk mishandeld kan worden, maar er zijn grenzen.
Aangezien de UAP 't nu alweer 'n uurtje of 8 doet, vraag ik me af of 't kwaad zou kunnen om 'm gewoon operationeel te houden. Vooralsnog lijkt 't enkel gesmolten plastic en 'n beetje verkleuring. Wordt nu ook niet warmer dan andere UAP's.
Reden dat ik de omstandigheden vermeld is vooral ook om mensen niet onnodig bang te maken dat een UAP 'zomaar' oververhit raakt. Desondanks opletten geblazen, dit had zomaar anders kunnen aflopen.
Zo gezegd, zo gedaan, en het werkt vlekkeloos, en de boel draait nu als een tierelier.Grolsch schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:06:
Tnx voor jullie hulp, ik ga in eerste instantie voor de makkelijke oplossing zonder permanente controller.
De Pro ook, zie bijv: https://community.ui.com/...cc-4196-8616-8e5742d6c705Falcon10 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:43:
Is het altijd het lite model, of zijn er ook andere AP's met het "verwarmingsprobleem" ?
Oh en wat dacht je van bijv de cloudkey (V1): https://community.ui.com/...2d-4262-bee9-9a3e9cb38b45
[ Voor 20% gewijzigd door alexwel op 04-09-2019 18:02 ]
Tja, hoeveel van het aantal wat daadwerkelijk is geproduceerd heeft dit probleem. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken lezende de berichten hier en op de community dat dit er dus niet veel zijn. Net zoals dat er wel eens auto's/smartphones/laptops/pc/tv' s uitfikken. Dat voorkom je niet.alexwel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:01:
[...]
Ik heb het al vaker gezien in Ubiquiti gerelateerde groepen / forums, dus het gebeurd wel vaker. Tot nu toe hebben ze er geen terugroep actie voor gedaan voor zover mij bekend.
Het enige wat ze doen is het betreffende exemplaar omruilen voor de klant.
Ja inderdaad, het zal waarschijnlijk slechts een heel klein aantal zijn waarbij dit gebeurd, maar dat ik zei dat er geen terugroepactie geweest is, was meer als reactie op Joepla, aangezien hij zei:ed1703 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:49:
[...]
Tja, hoeveel van het aantal wat daadwerkelijk is geproduceerd heeft dit probleem. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken lezende de berichten hier en op de community dat dit er dus niet veel zijn. Net zoals dat er wel eens auto's/smartphones/laptops/pc/tv' s uitfikken. Dat voorkom je niet.
Ik denk niet dat dit echt gaat gebeuren, hoogstens wil Ubiquiti hem omruilen, ook al is het buiten de garantie.Benieuwd hoe Ubiquiti dit gaat oppakken. Als er een kans is dat dit vaker optreedt, kan het zelfs tot een terugroep/omruilactie komen...
Tsja.... als je de afvoer van warmte blokkeerd is het ook wel logisch natuurlijkJBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:24:
[...]
Voor de volledigheid: Deze UAP Lite lag in een kast (sinds een paar maanden). Over deze UAP is gisteravond een dekentje gevallen waardoor ie vermoedelijk zijn warmte onvoldoende kwijt kon.
Nadat ie vrij snel afkoelde toen ik de UTP kabel eruit haalde, heb ik 'm later vanochtend weer aangesloten. Tot op heden functioneert ie weer/nog.

De Lite zegt het al, het is geen Pro of andere hogere types met meer beveiliging.
Even ander vraagje (geen beschuldiging), waarom in een kastje en niet aan het plafond ?
Ja, daarom geef ik dat zelf ook al aan als reden.ViperXL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:17:
[...]
Tsja.... als je de afvoer van warmte blokkeerd is het ook wel logisch natuurlijk![]()
De Lite zegt het al, het is geen Pro of andere hogere types met meer beveiliging.
Verschil tussen Lite en Pro zit 'm overigens niet in 'meer beveiliging' maar in snelheid/bandbreedte.
Omdat dat voor nu even de makkelijkste plek was en voor voldoende bereik/performance (op de betreffende verdieping) zorgt.ViperXL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:17:
[...]
Even ander vraagje (geen beschuldiging), waarom in een kastje en niet aan het plafond ?
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Heb je nog steeds garantie op die UAP ?JBS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:24:
Voor de volledigheid: Deze UAP Lite lag in een kast (sinds een paar maanden). Over deze UAP is gisteravond een dekentje gevallen waardoor ie vermoedelijk zijn warmte onvoldoende kwijt kon.
Zo niet : Lekker uit elkaar halen en helemaal nakijken!
Als alles nog steeds redelijk goed eruit ziet dan effe kijken of je een nieuwe behuizing kan regelen via de Ubiquiti Support of RMA afdeling
De NanoHD heeft zelfs skins die je zou moeten kunnen kopen in de winkels dus wie weet kan je zoiets scoren voor de AC Lite!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja, de UAP zit nog in de garantietermijn. RMA bij Ubiquiti is ook al geaccepteerd. Even de afweging maken of ik 'm even kan missen en de kosten voor een pakketje naar de USA 't waard is. Iemand hier ervaring met de doorlooptijd van een RMA?nero355 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 00:02:
[...]
Heb je nog steeds garantie op die UAP ?
Zo niet : Lekker uit elkaar halen en helemaal nakijken!
Als alles nog steeds redelijk goed eruit ziet dan effe kijken of je een nieuwe behuizing kan regelen via de Ubiquiti Support of RMA afdeling
De NanoHD heeft zelfs skins die je zou moeten kunnen kopen in de winkels dus wie weet kan je zoiets scoren voor de AC Lite!
Je had beter bij de winkel RMA kunnen aanvragen waar je hem gekocht hebt.JBS schreef op donderdag 5 september 2019 @ 05:53:
[...]
Ja, de UAP zit nog in de garantietermijn. RMA bij Ubiquiti is ook al geaccepteerd. Even de afweging maken of ik 'm even kan missen en de kosten voor een pakketje naar de USA 't waard is. Iemand hier ervaring met de doorlooptijd van een RMA?
Buiten de kosten van het pakketje naar de US. Kan het ook nog zo zijn dat je importkosten moet betalen als ze hem weer terug sturen (laatste keer €60 in mijn geval via UPS. Dit was wel een UAP-HD, dus daar is de kostprijs ook hoger van.). Overigens had ik wel binnen 2 weken het vervangende apparaat in huis.
[ Voor 4% gewijzigd door Poenzkie op 05-09-2019 08:27 ]
Ik heb mijn AP-AC-Lite vervangen omdat de vorige niet goed werkte. Diegene die ik nu heb lijkt geen WLAN 5G te hebben, enkel WLAN 2G. Kan dat kloppen? Hadden de eerdere generaties geen 5G?
Als ik in de UniFi controller mijn AP kies, vervolgens Config -> WLANS, zie ik alleen WLAN 2G. Of is het een config dingetje?
Als ik in de UniFi controller mijn AP kies, vervolgens Config -> WLANS, zie ik alleen WLAN 2G. Of is het een config dingetje?
[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 05-09-2019 19:23 ]
EU DNS: 86.54.11.100
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 10:59
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Modems en routers
- Netwerkapparatuur
- Netwerk switches
- Accesspoints
Weet je zeker dat die nieuwe ook een AC Lite is? Alle AC modellen hebben 5GHz (is ook een verplicht onderdeel van AC). Mogelijk dat je nu een heel oud, niet AC , model hebt, die doen inderdaad niet aan 5GHz.c-nan schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:23:
Ik heb mijn AP-AC-Lite vervangen omdat de vorige niet goed werkte. Diegene die ik nu heb lijkt geen WLAN 5G te hebben, enkel WLAN 2G. Kan dat kloppen? Hadden de eerdere generaties geen 5G?
De LED ring is dan ook niet blauw maar groen toch?RobertMe schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:49:
[...]
Weet je zeker dat die nieuwe ook een AC Lite is? Alle AC modellen hebben 5GHz (is ook een verplicht onderdeel van AC). Mogelijk dat je nu een heel oud, niet AC , model hebt, die doen inderdaad niet aan 5GHz.
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 10:59
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Modems en routers
- Netwerkapparatuur
- Netwerk switches
- Accesspoints
Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Op een blauwe maandag heeft Ubiquiti ook nog AC modellen gemaakt met een Broadcom SoC. Deze hadden IIRC een groene LED, en waren zeer zeker vierkant i.p.v. de huidige schotels. De oude N only modellen weet ik niet van hoe die eruit zagen en of deze zo'n 'kenmerkende' LED hadden en zo ja in welke kleur.996 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:42:
[...]
De LED ring is dan ook niet blauw maar groen toch?
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Mijn oude 2.4 GHz UAP's hadden een groene ring inderdaad! 
Zie : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm
En dit zijn de oude modellen die niet meer worden ondersteund : pricewatch: Ubiquiti UniFi UAP-AC
Zie : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm
En dit zijn de oude modellen die niet meer worden ondersteund : pricewatch: Ubiquiti UniFi UAP-AC
Ik zoek me echt suf... Ik heb een stel docker containers op een Intel NUC met één NIC via de macvlan driver in VLAN10 (192.168.10.1/24) hangen. Intern werkt het routeren vanaf mijn LAN-netwerk naar VLAN10 prima (ik kan de containers bereiken), alleen krijg ik in mijn USG geen port-forwarding voor elkaar naar IP-adressen in VLAN10.
Als ik port-forwarding aanzet op de USG naar een IP-adres in VLAN10, dan wordt al het verkeer dat vanaf WAN binnenkomt op die poort, naar de USG (192.168.10.1), dus de gateway gerouteerd, of ik krijg helemaal geen reply. Ik heb op de betreffende switch poort in mijn USW, native LAN en tagging VLAN10 aangezet.
Kijk ik in de firewall log van de USG, dan zie ik Martian packets die op de terugweg zijn vanaf de betreffende server in VLAN10, naar het externe IP-adres van de client die verbinding probeert te maken.
Heeft iemand VLANs in docker en die vanaf buiten benaderbaar maken in de USG voor elkaar?
Als ik port-forwarding aanzet op de USG naar een IP-adres in VLAN10, dan wordt al het verkeer dat vanaf WAN binnenkomt op die poort, naar de USG (192.168.10.1), dus de gateway gerouteerd, of ik krijg helemaal geen reply. Ik heb op de betreffende switch poort in mijn USW, native LAN en tagging VLAN10 aangezet.
Kijk ik in de firewall log van de USG, dan zie ik Martian packets die op de terugweg zijn vanaf de betreffende server in VLAN10, naar het externe IP-adres van de client die verbinding probeert te maken.
Heeft iemand VLANs in docker en die vanaf buiten benaderbaar maken in de USG voor elkaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Polyphemus op 06-09-2019 15:50 ]
Ik heb al veel te lang last van Access points die spontaan uitvallen en naar status "Niet verbonden" gaan. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
-edit-
De LED status is overigens gewoon blauw.
-edit-
De LED status is overigens gewoon blauw.

[ Voor 8% gewijzigd door vanDaal op 06-09-2019 20:29 ]
dit had ik juist met de vorige firmware. nu deze er op gezet en alles werkt weer naar behoren. Het is geen antwoord maar misschien heb je er wat aan.vanDaal schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:32:
Ik heb al veel te lang last van Access points die spontaan uitvallen en naar status "Niet verbonden" gaan. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door whitedrag152 op 06-09-2019 16:41 ]
Je bedoelt dat je nu dezelfde firmware hebt als ik (4.0.54.10625) en daardoor het probleem niet meer hebt?whitedrag152 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:40:
[...]
dit had ik juist met de vorige firmware. nu deze er op gezet en alles werkt weer naar behoren. Het is geen antwoord maar misschien heb je er wat aan.
klopt, heb nu de zelfde firmware als jouw. Zit nu even beter te kijken en ik heb volgens mij wel een ander versie accesspoint.vanDaal schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:52:
[...]
Je bedoelt dat je nu dezelfde firmware hebt als ik (4.0.54.10625) en daardoor het probleem niet meer hebt?
UniFi AP-AC-Pro
Versie 4.0.54.10625
Bord revisie 26
Misschien zou iemand mij toch nog eens verder op weg kunnen helpen met deze vraag. Ik heb de beschikking over een USG 3P met daarachter een Unifi Switch.ed1703 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:51:
[...]
Je wens kan alleen als je poort 8 in een afgesloten vlan (laag3) met de benodigde firewallrules stopt. PVLANs wat je eigenlijk zou willen (dus poorten in hetzelfde laag 2 vlan, maar toch gescheiden) word niet ondersteund binnen Unifi.
Ik zou heel graag willen dat ik 1 bedraad device toegang kan geven tot het internet maar totaal kan isoleren van de rest. Dus bij voorkeur sluit ik deze aan op LAN2 van de USG, of op een lege switchport. De bedoeling is dat deze server wel kan praten met internet/vanaf het internet bereikbaar is. Maar absoluut niet andere interne devices kan benaderen.
Ik heb een LAN2 netwerk aangemaakt en de server aangesloten op LAN2 van de USG. Maar dan is hij nog gewoon benaderbaar door apparaten aangesloten op LAN1.
Misschien dat je je zelf éérst even moet gaan verdiepen in het verschil tussen de "L2" (switch) en "L3" (router) mogelijkheden van de spullen welke je in huis gehaald hebt?Spixo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:14:
[...]
Misschien zou iemand mij toch nog eens verder op weg kunnen helpen met deze vraag. Ik heb de beschikking over een USG 3P met daarachter een Unifi Switch.
Ik zou heel graag willen dat ik 1 bedraad device toegang kan geven tot het internet maar totaal kan isoleren van de rest. Dus bij voorkeur sluit ik deze aan op LAN2 van de USG, of op een lege switchport. De bedoeling is dat deze server wel kan praten met internet/vanaf het internet bereikbaar is. Maar absoluut niet andere interne devices kan benaderen.
Ik heb een LAN2 netwerk aangemaakt en de server aangesloten op LAN2 van de USG. Maar dan is hij nog gewoon benaderbaar door apparaten aangesloten op LAN1.
Je USG3P doet nu éxact dát waar 't ding voor bedoeld is (alles aan netwerken routeren wat er te routeren is over z'n eigen NIC's).... Wil je dat niet dan zul je iets met de FIREWALL functie's moeten gaan doen óf de (default) route's aan moeten gaan passen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Je zal met VLANs aan de slag moeten, en dan je geisoleerde device op een aparte VLAN zetten.Spixo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:14:
[...]
Misschien zou iemand mij toch nog eens verder op weg kunnen helpen met deze vraag. Ik heb de beschikking over een USG 3P met daarachter een Unifi Switch.
Optie 1 op deze pagina:
https://help.ubnt.com/hc/...Disable-InterVLAN-Routing
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
[quote]Polyphemus schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:49:
Ik zoek me echt suf... Ik heb een stel docker containers op een Intel NUC met één NIC via de macvlan driver in VLAN10 (192.168.10.1/24) hangen. Intern werkt het routeren vanaf mijn LAN-netwerk naar VLAN10 prima (ik kan de containers bereiken), alleen krijg ik in mijn USG geen port-forwarding voor elkaar naar IP-adressen in VLAN10.
[/quote]
Was het niet zo dat je naast de Port Forward ook een Firewall Rule moest toevoegen
Ik heb nog helemaal niks daarmee gedaan dus misschien zeg ik wat raars...
/EDIT :
@Polyphemus : Dit zou het eerder moeten zijn dan :
Misschien moet je eens spelen met de Weight of iets dergelijks...

[/quote]
Was het niet zo dat je naast de Port Forward ook een Firewall Rule moest toevoegen
Ik heb nog helemaal niks daarmee gedaan dus misschien zeg ik wat raars...
/EDIT :
@Polyphemus : Dit zou het eerder moeten zijn dan :
Zo heeft mijn Raspberry Pi maar 1 Default Gateway en zijn de VLAN interfaces "Gatewayloos"ed1703 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:06:
Inderdaad, als ik de tekst van @Polyphemus zo lees, lijkt dit meer op een multi-homed issue, dus zal je iets met default routes op je nuc moeten spelen.
Misschien moet je eens spelen met de Weight of iets dergelijks...
Maak gewoon een Guest VLAN aanSpixo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:14:
[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 07-09-2019 00:23 ]
Een port forward toevoegen via Port Forwarding menu is genoeg om die te laten werken.
Die voegt automatisch de benodigde firewall regel toe.
Hoe dat samenwerkt met docker vm's op een computer met 1 NIC, weet ik niet.
Met een Hyper-V switch lukt dat alleszins zonder problemen.
Hoe dat samenwerkt met docker vm's op een computer met 1 NIC, weet ik niet.
Met een Hyper-V switch lukt dat alleszins zonder problemen.
[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 07-09-2019 00:06 ]
Inderdaad, als ik de tekst van @Polyphemus zo lees, lijkt dit meer op een multi-homed issue, dus zal je iets met default routes op je nuc moeten spelen.SmokingCrop schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:03:
Een port forward toevoegen via Port Forwarding menu is genoeg om die te laten werken.
Verdiep je eens in de firewallmogelijkheden van de usg en maak een extra vlan aan. Zonder die combinatie gaat wat jij wilt bereiken niet werken. Je kunt desnoods een /30 maken, Een extra /24 kan natuurlijk ook. (255.255.255.0 dus)Spixo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:14:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door ed1703 op 07-09-2019 00:19 ]
Ik gebruik persoonlijk optie 2 met alleen "New" en "Invalid" state om alle nieuwe en ongeldige verkeer tussen VLANs dicht te zetten, en zet dan daarboven Allow rules voor "New" verkeer dat ik wél wil doorlaten, bijvoorbeeld dat het IP-adres van mijn laptop gewoon overal bij mag zodat ik niet steeds van netwerk hoef te veranderen. Omdat ik "Established" en "Related" zo niet blokkeer, heb ik vervolgens geen problemen met het verkeer dat terugkomt in tegenovergestelde richting.Frank-NL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:36:
[...]
Je zal met VLANs aan de slag moeten, en dan je geisoleerde device op een aparte VLAN zetten.
Optie 1 op deze pagina:
https://help.ubnt.com/hc/...Disable-InterVLAN-Routing
Ik heb me wel altijd afgevraagd in hoeverre de IP-adressen die je in de firewall toelaat te spoofen zijn. Stel dat je deze drie netwerken hebt:
VLAN 10: 192.168.10.0/24
VLAN 20: 192.168.20.0/24
VLAN 30: 192.168.30.0/24
Ik heb in de USG een rule dat alles in 192.168.10.0/24 (VLAN 10) ook met de 192.168.20.0/24 range (VLAN 20) mag verbinden. Voor VLAN 30 is niets speciaals ingesteld, en is dus geïsoleerd van de rest dankzij mijn Drop RFC1918 - RFC1918 rule aan het eind.
Wat weerhoudt iemand in VLAN 30 nu ervan om statisch een IP in de 192.168.10.0/24 range in te stellen en alsnog te verbinden met een IP in VLAN 20? Zou ik eigenlijk nog eens goed moeten controleren of dat kan. Of zou de USG wel zo slim zijn om te zien dat een pakket met dat adres onmogelijk via eth1.30 (de LAN interface op de USG van VLAN 30) binnen kan komen?
[ Voor 7% gewijzigd door Sfynx op 07-09-2019 04:17 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
@Sfynx : Heb je er dan ook aan gedacht om zelf Profiles voor de VLAN's te maken ?
De standaard Profiles die UniFi aanmaakt laten veel teveel door IMHO en dan heb je kans dat op sommige poorten alleen een NIC met de juiste VLAN als Tagged daarop ingesteld genoeg is om in elk VLAN te kunnen komen...
Thuis niet erg, maar in een bedrijf...
De standaard Profiles die UniFi aanmaakt laten veel teveel door IMHO en dan heb je kans dat op sommige poorten alleen een NIC met de juiste VLAN als Tagged daarop ingesteld genoeg is om in elk VLAN te kunnen komen...

Thuis niet erg, maar in een bedrijf...

Uiteraard zorg ik er wel voor dat iemand niet in een VLAN kan komen waar hij/zij niet in mag, alle verkeer dat niet van machines in mijn beheer komt komt trouwens via wireless binnen waar de VLAN ID keihard op de SSID ingesteld staatnero355 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:19:
@Sfynx : Heb je er dan ook aan gedacht om zelf Profiles voor de VLAN's te maken ?
Thuis niet erg, maar in een bedrijf...![]()
Gaat me er meer om dat de USG niet puur op basis van een source IP adres dingen tussen VLANs moet gaan toestaan, maar hopelijk ook rekening houdt met het VLAN waarop dat pakket binnenkomt (in de firewall kan ik op MAC adressen na alleen layer 3 dingen opgeven, en zie daar niets over VLANs)
[ Voor 17% gewijzigd door Sfynx op 07-09-2019 19:58 ]
Als ik in de unifi app kijk in de lijst inzichten van bekende clients staan hier af en toe mac adressen bij die een paar minuten in de lijst staan maar geen data up/down hebben.
Zijn dat onbekenden die geprobeerd hebben in te loggen zonder resultaat oid?
Voor zover ik weet heb ik mijn eigen apparaten een eigen naam gegeven dus het is iets anders.
Het zijn ook elke keer andere mac adressen maar hebben verder geen IP.
Leveranciers die er bij staan zijn:
Ciscospv (usb poort modem?)
Scientif
En nog 5 zonder leverancier.
Zijn dat onbekenden die geprobeerd hebben in te loggen zonder resultaat oid?
Voor zover ik weet heb ik mijn eigen apparaten een eigen naam gegeven dus het is iets anders.
Het zijn ook elke keer andere mac adressen maar hebben verder geen IP.
Leveranciers die er bij staan zijn:
Ciscospv (usb poort modem?)
Scientif
En nog 5 zonder leverancier.
Ik zie in testflight de melding:
support for Unifi Building Bridge en Unifi Switch Mini
Over die eerste kan ik wel info vinden (en is niet interessant voor mij) maar de Unif Switch mini ..
Heeft iemand al meer info over die laatste?
Over die eerste kan ik wel info vinden (en is niet interessant voor mij) maar de Unif Switch mini ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Staat in de early access storezeroday schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:53:
https://store.ui.com/coll...ss/products/usw-mini-beta
Mooi dingetje voor achter de TVm3gA schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:07:
[...]
Staat in de early access store
Cloud ☁️
Als die ook de retail prijs wordt hebben ze een hit te pakken. Ik sla hem even over. Heb genoeg speelgoed thuis en wil mijn stroomverbruik omlaag krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door m3gA op 08-09-2019 11:12 ]
op de een of andere manier pakt ie m'n inlog niet meer .. <sigh>m3gA schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:07:
[...]
incognito did the job
als ze een unifi switch voor 29 euro hebben .. dan wil ik er meteen 2 of 3 hebben ..
Al zal het dan ... wel weer tot jan 2021 duren voordat ie er is ..
als ik deze gebruik ter vervanging van mijn oude meuk moet dat kunnenAls die ook de retail prijs wordt hebben ze een hit te pakken. Ik sla hem even over. Heb genoeg speelgoed thuis en wil mijn stroomverbruik omlaag krijgen.
[ Voor 44% gewijzigd door zeroday op 08-09-2019 11:43 ]
Ja, voor pak 30 euro, koop ik me ook wel enkele van die mini dingen !
-| Hit it i would ! |-
Misschien zelfs wel een leuk 'ding' om thuis als (simpele) "Core" te gaan gebruiken 
Kunnen alle "Access Switches" op dat ding zodat ik géén access to access-switch verbindingen meer hoef aan te leggen.
Maar: "Sold-Out" .. Dus dat gaat 't 'm nú niet worden, dus.
Kunnen alle "Access Switches" op dat ding zodat ik géén access to access-switch verbindingen meer hoef aan te leggen.
Maar: "Sold-Out" .. Dus dat gaat 't 'm nú niet worden, dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 08-09-2019 12:50 ]
Dat is een mooi dingetje en een mooie prijs
Ik hoop dat deze snel uit early access komt, zodat we hem hier ook kunnen krijgen.
Voor diegene die de info over de USW-Mini nog niet hebben kunnen vinden: https://i.imgur.com/jX5jrbE.png
Voor diegene die de info over de USW-Mini nog niet hebben kunnen vinden: https://i.imgur.com/jX5jrbE.png
[ Voor 32% gewijzigd door alexwel op 08-09-2019 23:25 ]
Ik wil hem dan ook hebben.zeroday schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:40:
[...]
op de een of andere manier pakt ie m'n inlog niet meer .. <sigh>
incognito did the job
als ze een unifi switch voor 29 euro hebben .. dan wil ik er meteen 2 of 3 hebben ..
[...]
als ik deze gebruik ter vervanging van mijn oude meuk moet dat kunnen
Ik hoop dat ze hem ook in 8,16 en 24 poorten gaan maken. De huidige 16/24p is mij veel te groot (en te duur).
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Mooi dingetje, zal wel even duren voordat ie uit Early Access komt. Ik had stiekem gehoopt dat ie met PoE gepowered werd, zodat je niet weer een adapter op/onder je bureau hebt hangen. Aan de afbeeldingen te zien wordt ie via USB-C gevoed.
Als hij via USB-C gevoed wordt, kan je hem wellicht via je computer, TV, etc. voeden. Scheelt weer een adapter.sheeppower schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:07:
Mooi dingetje, zal wel even duren voordat ie uit Early Access komt. Ik had stiekem gehoopt dat ie met PoE gepowered werd, zodat je niet weer een adapter op/onder je bureau hebt hangen. Aan de afbeeldingen te zien wordt ie via USB-C gevoed.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat werd wel tijd zeg!alexwel schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:01:

De huidige twee 8 poorts modellen zijn allemaal wel leuk en zo, maar in principe 100% duurder dan een soortgelijk TP-Link of Netgear model!

Staan er ook specs bij beschreven?alexwel schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:01:
Is dit niet een rebranded EdgerouterX, waar ze de Controller software aan hebben verbonden?
USB-c moet uiteraard wel zijn toegevoegd.
Het is een gewone compacte 5 poorts switch.Hardware specs staan er niet bij.Palo Alto schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:41:
[...]
Staan er ook specs bij beschreven?
Is dit niet een rebranded EdgerouterX, waar ze de Controller software aan hebben verbonden?
USB-c moet uiteraard wel zijn toegevoegd.
Dat is een mooie switch! Zeker als deze gewoon integreert in de controller e.d. Ik vind hem alleen wel overdreven goedkoop voor Unifi spul.m3gA schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:07:
[...]
En hopen dat ze op termijn ook een 8 poort versie gaan uitbrengen. Heb nu een 5 poort switch bij de TV en die zit gewoon helemaal vol.
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 09-09-2019 09:32 ]
Hoop dat ie ook gewoon 230V powered kan zijn. Alleen USB-C zou ik erg beperkend vinden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het ding is niet hoog genoeg om een C13 kabel te kunnen herbergen als ik 't zo snel bekijkGunner schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:32:
Hoop dat ie ook gewoon 230V powered kan zijn. Alleen USB-C zou ik erg beperkend vinden.
Er zit, volgens de plaatjes op de site, alléén een USB-C ingang aan de achterkant maar een USB kabeltje naar een adaptertje trekken is toch niet zoveel moeite?
Kijk eens naar die poorten. Hij is superklein. En het is niet dat hij in een 19" rack hoeft. Het is een kleine desktop switch voor als je ergens even wat poorten nodig hebt.Gunner schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:32:
Door USB-C te gebruiken houden ze de prijs laag en de behuizing klein.
Voor data soort dingen gebruik ik gewoon verloopkabels in mijn 19"rack (bv het ziggo modem). Gewoon vanuit de APC C14 naar een stekker.
[ Voor 13% gewijzigd door m3gA op 09-09-2019 10:09 ]
OK, dan weten we niet veel meer.m3gA schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:24:
Het is een gewone compacte 5 poorts switch.Hardware specs staan er niet bij.
De EdgerouterX is een prima gigabit managed switch met hardware offloading. Die optie wordt direct na opstarten geboden, maar de meeste mensen zullen uiteraard kiezen voor een router inrichting.
Mijn redenatie is dus als volgt. De huidige markt voor de X is beperk, en de X in z’n huidige vorm is op leeftijd. De markt voor hun Unifi lijn is waarschijnlijk groeiend, maar ze hebben geen “instap” model anders dan de Switch8. Een relatief goedkope optie voor Ubiquiti kan dus zijn het “opfrissen” van de X naar een Unifi switch, bijvoorbeeld door USB-C toe te voegen, maar is dan weer jammer, want de X heeft PoE + passthrough.
Het zou dus wel aardig zijn om te weten of deze nieuwe switch MediaTek of Cavium gebruikt.
Ja , ik snap het wel en dat is ook geen probleem. Maar... zo houden ze de prijs laag? 30 dollar is nog steeds niet echt goedkoop. Anders was het dus nog duurder geweestm3gA schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:08:
[...]
Kijk eens naar die poorten. Hij is superklein. En het is niet dat hij in een 19" rack hoeft. Het is een kleine desktop switch voor als je ergens even wat poorten nodig hebt.
Door USB-C te gebruiken houden ze de prijs laag en de behuizing klein.
Voor data soort dingen gebruik ik gewoon verloopkabels in mijn 19"rack (bv het ziggo modem). Gewoon vanuit de APC C14 naar een stekker.
Ah misschien ook wel. Ze lijken idd managed te zijn via de controller dan is het niet echt veel duurder dan de smart managed switches van o.a TP-Link.m3gA schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:16:
[...]
Ik vind het net heel goedkoop voor een 5 poorts managed switch.
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 09-09-2019 10:24 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik vind het net heel goedkoop voor een 5 poorts managed switch (even aanname gezien het onderstaande /guest portal etc)Gunner schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:12:
[...]
Ja , ik snap het wel en dat is ook geen probleem. Maar... zo houden ze de prijs laag? 30 dollar is nog steeds niet echt goedkoop. Anders was het dus nog duurder geweest
Was ik ook nieuwsgierig naar, maar het is even afwachten om te kijken wat erin zit.Palo Alto schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:10:
[...]
OK, dan weten we niet veel meer.
De EdgerouterX is een prima gigabit managed switch met hardware offloading. Die optie wordt direct na opstarten geboden, maar de meeste mensen zullen uiteraard kiezen voor een router inrichting.
Mijn redenatie is dus als volgt. De huidige markt voor de X is beperk, en de X in z’n huidige vorm is op leeftijd. De markt voor hun Unifi lijn is waarschijnlijk groeiend, maar ze hebben geen “instap” model anders dan de Switch8. Een relatief goedkope optie voor Ubiquiti kan dus zijn het “opfrissen” van de X naar een Unifi switch, bijvoorbeeld door USB-C toe te voegen, maar is dan weer jammer, want de X heeft PoE + passthrough.
Het zou dus wel aardig zijn om te weten of deze nieuwe switch MediaTek of Cavium gebruikt.
Ze hergebruiken wel graag hardware om kosten te besparen.
[ Voor 61% gewijzigd door m3gA op 09-09-2019 10:34 ]
Dat dus!! En 't ding lijkt ook (beperkt?) VLAN ondersteuning te hebben doordat er 'Hotspot / GuestPortal' ondersteuning bij vermeldt staat.m3gA schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:16:
[...]
Ik vind het net heel goedkoop voor een 5 poorts managed switch.
Leuk ding voor (MKB) kantoorruimtes waar té weinig wall-outlets aanwezig zijn. Heb hier al regelmatig naar klanten kunnen rijden waarbij de 'melding' was dat er een complete vloer zonder 'Internet' zat (terwijl ik nérgens een Edge / Access switch in m'n systemen miste).... Lokale gebouwbeheerder had dan weer een 'El-Cheapo' Netgear ding op een wall-outlet gekoppeld waarbij "Tina Typiste" de voeding even geleend had om de telefoon op te kunnen laden. Gevolg: ..... 7 man/vrouw zónder werk
En Ja... Ik kan dat afvangen met Port-Security maar daar willen de klanten dan vaak weer niet aan...
Iets anders: Ik kom er hier zojuist achter dat ik m'n Cloudkey GEN2+ incl. de diverse Controllers ineens weer volledig kan managen vanop m'n MACBook met de standaard browser (Safari)
Zal vast al wel in een eerdere release van de firmware 'opgelost' zijn maar ik kwam er hier nu 'per-ongeluk' achter.... Scheelt me weer wat switchen tussen applicaties (en het dubbel bijhouden van bookmarks).
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 09-09-2019 10:43 ]
Hoe krijg toegang tot die store? Ik heb de 'join' button niet in de Early access page in mijn Ubnt profiel.zeroday schreef op Sunday 8 September 2019 @ 11:40:
[...]
op de een of andere manier pakt ie m'n inlog niet meer .. <sigh>
incognito did the job
[...]
als ik deze gebruik ter vervanging van mijn oude meuk moet dat kunnen
Emigreren naar de USJackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:20:
[...]
Hoe krijg toegang tot die store? Ik heb de 'join' button niet in de Early access page in mijn Ubnt profiel.
Volgens mij zit ergens in je profiel een mogelijkheid om beta toegang aan te vragen, maar geen idee waar dat tegenwoordig zit. Dacht dat je dan in ieder geval kon kijken in de early access store.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
ja, dat zit er dus...maar die optie is hier dus niet zichtbaarEthirty schreef op Monday 9 September 2019 @ 11:44:
[...]
Emigreren naar de US
Volgens mij zit ergens in je profiel een mogelijkheid om beta toegang aan te vragen, maar geen idee waar dat tegenwoordig zit. Dacht dat je dan in ieder geval kon kijken in de early access store.
Gisteren een paar uur verspild met het volgende. Mijn Pi (met Unifi controller software) functioneerde niet meer lekker en ik constateerde dat de SD kaart van mijn Pi vol was gelopen. Aangezien ik nog een grotere SD kaart had liggen dacht ik het probleem makkelijk te kunnen verhelpen (had die dag een paar foto's gekopieerd) door een image te maken en over te zetten. Echter het vergroten van de partitie lukte me niet waardoor ik nog steeds hetzelfde probleem had. Dus dan maar is kijken wat er zoveel ruimte gebruikt. Immers konden het niet die paar foto's zijn.
Het viel me toen op dat de database van Unifi een aantal GB was geworden. Met het Unifi script om oude entries te verwijderen en in de controller software de database compacter te maken zat die nog steeds op 1.7 GB. Vervolgens wat dieper gekeken en toen zag ik dat er een folder '_tmp_repairDatabase_' was. Na wat Googlen bleken meer mensen hier last van te hebben.
Hoe groot is bij jullie de database met standaard Unifi instellingen?
Het viel me toen op dat de database van Unifi een aantal GB was geworden. Met het Unifi script om oude entries te verwijderen en in de controller software de database compacter te maken zat die nog steeds op 1.7 GB. Vervolgens wat dieper gekeken en toen zag ik dat er een folder '_tmp_repairDatabase_' was. Na wat Googlen bleken meer mensen hier last van te hebben.
Hoe groot is bij jullie de database met standaard Unifi instellingen?
Via deze link zou je het gewoon aan moeten kunnen zetten in je account.... Zitten volgens de "Learn More" verder ook geen restricties op.JackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:45:
[...]
ja, dat zit er dus...maar die optie is hier dus niet zichtbaar
https://account.ui.com/earlyaccess
The Ubiquiti Early Access Program is meant to be an open program, and anyone is invited to participate, but we want to ensure that the Early Access testing experience is beneficial to both our customers and to Ubiquiti, so we've laid out a few rules / expectations for participating.
You will hold in the strictest confidence, and take all reasonable precautions to prevent any unauthorized use or disclosure of Confidential Information. You have not and will not after the date hereof: (i) use the Confidential Information for any purpose whatsoever, or (ii) disclose the Confidential Information to any third party without the prior written consent of an authorized representative of Ubiquiti. You agree that no license or other right to Confidential Information is granted or implied hereby, and thus, no ownership of Confidential Information is or will be conveyed to you. “Confidential Information” means any information that relates to the actual or anticipated business, services, products, research or development of Ubiquiti, marketing, finances, and other information accessed by you or disclosed to you by Ubiquiti either directly or indirectly, in writing, orally or otherwise.
While the Early Access Program is open for anyone to participate, the program will be monitored and moderated. Anyone not following the above rules may be disallowed to participate.
Thanks for helping us make our products the best they can be!
Ja en daar zie ik dus de optie niet (niet in Edge, Edge Chromium en niet in Chrome zelf).wimmel_1 schreef op Monday 9 September 2019 @ 12:17:
[...]
Via deze link zou je het gewoon aan moeten kunnen zetten in je account.... Zitten volgens de "Learn More" verder ook geen restricties op.
https://account.ui.com/earlyaccess
[...]
Jij kunt dus ook niet aan onderstaande pagina komen terwijl je ingelogd bent?JackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:43:
[...]
Ja en daar zie ik dus de optie niet (niet in Edge, Edge Chromium en niet in Chrome zelf).
https://store.ui.com/collections/early-access
Ik kom er nu voor het eerst wel bij. Dus het werkt wel vanuit NL. Een aantal nieuwe devices zijn "uitverkocht". Waaronder deze mini switch. Leuk, voeden via USB, maar waarom niet de mogelijkheid tot voeden via POE?wimmel_1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:18:
[...]
Jij kunt dus ook niet aan onderstaande pagina komen terwijl je ingelogd bent?
En nieuwe VOIP telefoons? (Talk Controller (coming soon)) Ben benieuwd wat dat gaat worden...
hier ook niet, maar als ik inlog en ga naar de site dan zie ik wel alles staan en kan ik ze eventueel 'kopen'.JackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:45:
[...]
ja, dat zit er dus...maar die optie is hier dus niet zichtbaar
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
WTF die link doet het wel.wimmel_1 schreef op Monday 9 September 2019 @ 13:18:
[...]
Jij kunt dus ook niet aan onderstaande pagina komen terwijl je ingelogd bent?
Daar was ik (stiekem) al bang voor
Een en ander lijkt daar veranderd (lees: fout gelopen) te zijn op het moment dat ze bij Ubiquiti met d'r FQDN aan het rommelen zijn gegaan .. ubiquiti.com -> ubnt.com -> ui.com.
Sindsdien kon ik ook alleen nog maar aan de 'Beta' store komen middels een oude link welke ik verbouwd had door...
Is die UniFi Dream Machine nu een opvolger van de USG?wimmel_1 schreef op Monday 9 September 2019 @ 15:07:
[...]
Daar was ik (stiekem) al bang voor
Een en ander lijkt daar veranderd (lees: fout gelopen) te zijn op het moment dat ze bij Ubiquiti met d'r FQDN aan het rommelen zijn gegaan .. ubiquiti.com -> ubnt.com -> ui.com.
Sindsdien kon ik ook alleen nog maar aan de 'Beta' store komen middels een oude link welke ik verbouwd had door...
Combinatie van de USG én de Cloudkey Gen2. En als je de 19" Pro versie bekijkt dan dus de CK GEN2+. Ik hoop eigenlijk dat ze dat laatste ding ook nog in een 10" variant uit gaan brengen (voor prosumer gebruik).JackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:11:
[...]
Is die UniFi Dream Machine nu een opvolger van de USG?
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-09-2019 15:14 ]
Jammer dat hij is uitverkocht. Maar dat ding is dus een mooie vervanger voor de USG (alleen jammer van het formaat). Kan ook gelijk IDS en DPI doen zie ik...wimmel_1 schreef op Monday 9 September 2019 @ 15:13:
[...]
Combinatie van de USG én de Cloudkey Gen2. En als je de 19" Pro versie bekijkt dan dus de CK GEN2+. Ik hoop eigenlijk dat ze dat laatste ding ook nog in een 10" variant uit gaan brengen (voor prosumer gebruik).
Ook al was hij niet uitverkocht, had je hem nog niet kunnen krijgen. Je kan van buiten de US wel toegang krijgen tot het early access gedeelte in de store, maar bestellen is alleen binnen de USJackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:16:
[...]
Jammer dat hij is uitverkocht. Maar dat ding is dus een mooie vervanger voor de USG (alleen jammer van het formaat). Kan ook gelijk IDS en DPI doen zie ik...
alexwel schreef op Monday 9 September 2019 @ 15:48:
[...]
Ook al was hij niet uitverkocht, had je hem nog niet kunnen krijgen. Je kan van buiten de US wel toegang krijgen tot het early access gedeelte in de store, maar bestellen is alleen binnen de US
Weten we wel hoelang het over algemeen duurt voordat een 'beta' product GA gaat?
Dat verschilt volgens mij nogal, ik gok minstens een half jaarJackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:50:
[...]
![]()
![]()
Weten we wel hoelang het over algemeen duurt voordat een 'beta' product GA gaat?
En soms hoor je ineens van beta producten die helemaal nergens op slaan en die heel snel weer uit het geheugen mogen verdwijnen. Meet the U-LTE:
https://www.reddit.com/r/...nifi_lte_on_early_access/
Leuk, een Unifi LTE modem. Maar dan wel voor $200 en $15/GB en maar 1 vaste! provider
Als ze niet in de releasenotes hadden gezet dat dit ding niet meer in de app ondersteund wordt voor adoption, had ik deze "parel" nooit ontdekt.
Maar goed, ik kende het 6U Unifi rack ook nog niet. Ja echt.
Leuk, een Unifi LTE modem. Maar dan wel voor $200 en $15/GB en maar 1 vaste! provider
Als ze niet in de releasenotes hadden gezet dat dit ding niet meer in de app ondersteund wordt voor adoption, had ik deze "parel" nooit ontdekt.
Maar goed, ik kende het 6U Unifi rack ook nog niet. Ja echt.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het idee is goed, maar slecht uitgewerkt. Ze hadden hem gewoon een SIM kaart slot moeten geven, zodat je hem elke provider kan gebruiken.Ethirty schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:08:
En soms hoor je ineens van beta producten die helemaal nergens op slaan en die heel snel weer uit het geheugen mogen verdwijnen. Meet the U-LTE:
Het lijkt mij wel handig om er zo een te hebben als simpele backup voor de internetverbinding, maar dan wel icm een provider en abonnement die ik zelf kan kiezen.
Ik weet niet wat ze in de US gewend zijn om voor mobile data te betalen, maar $15/GB is inderdaad wel erg veel. En gelocked op AT&T maakt het een gelokaliseerd product waar de rest van de wereld niks aan heeft, niet echt een slimme zet.
[ Voor 25% gewijzigd door alexwel op 09-09-2019 20:40 ]
Mja, Ubiquiti is wel eens meer de weg kwijt met ze'n productenfolioalexwel schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:35:
[...]
Ik weet niet wat ze in de US gewend zijn om voor mobile data te betalen, maar $15/GB is inderdaad wel erg veel. En gelocked op AT&T maakt het een gelokaliseerd product waar de rest van de wereld niks aan heeft, niet echt een slimme zet.
-| Hit it i would ! |-
Niet alleen met hun productportfolio.. wat dacht je bijv. van de community? Daar moet nog steeds een hoop aan gedaan worden om het weer succesvol te krijgen.Falcon10 schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:16:
[...]
Mja, Ubiquiti is wel eens meer de weg kwijt met ze'n productenfolio
Veel te lang ieder geval... ik wacht ook al n paar maanden op de UDM Pro, USW-24-PRO en USW-FLEXJackSparrow schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:50:
[...]
![]()
![]()

Die LTE backup op zich een geinig product maar de vendor lock-in van AT&T gaat nergens over.
Niet helemaal correct. De normale UDM heeft ook nog een NanoHD aan boord.wimmel_1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:13:
[...]
Combinatie van de USG én de Cloudkey Gen2. En als je de 19" Pro versie bekijkt dan dus de CK GEN2+. Ik hoop eigenlijk dat ze dat laatste ding ook nog in een 10" variant uit gaan brengen (voor prosumer gebruik).
Dus normale UDM is Cloudkey, Router, Switch en AP
USG-Pro is rackmountable. Cloudkey plus (met protect en HD bay), switch, router.
https://community.ui.com/...50-4e9e-9416-129382eab66czeroday schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:53:
[ Voor 30% gewijzigd door m3gA op 10-09-2019 10:14 ]
thanks.. zo voldoet ie straks compleet als er een EU plug bij gedaan wordt ..m3gA schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:10:
[...]
Niet helemaal correct. De normale UDM heeft ook nog een NanoHD aan boord.
Dus normale UDM is Cloudkey, Router, Switch en AP
USG-Pro is rackmountable. Cloudkey plus (met protect en HD bay), switch, router.
[...]
https://community.ui.com/...50-4e9e-9416-129382eab66c
kom maar op .. !
Ik sta op het punt om een nieuw wifi systeem aan te schaffen voor mijn nieuwe huis. Nu twijfel ik tussen de In-Wall HD en de PRO voor in de woonkamer.
Mij lijkt de In-Wall HD beter, maar waarom zou ik voor de één of de ander gaan? Ik kan het niet vinden via de search functie. Alleen lijkt mij de IW HD beter, maar correct me if i am wrong
Mij lijkt de In-Wall HD beter, maar waarom zou ik voor de één of de ander gaan? Ik kan het niet vinden via de search functie. Alleen lijkt mij de IW HD beter, maar correct me if i am wrong
Ik zou in plaats van de AC Pro de Nano HD in je vergelijking mee nemenMarcoKL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:17:
Ik sta op het punt om een nieuw wifi systeem aan te schaffen voor mijn nieuwe huis. Nu twijfel ik tussen de In-Wall HD en de PRO voor in de woonkamer.
Beter? Ga je hem aan het plafond of in een inbouwdoos plaatsen?MarcoKL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:17:
Verder ^-^ met @wimmel_1
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik vind die nagenoeg gelijk aan de IW HD, maar dan zonder switch functionaliteit.wimmel_1 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:25:
[...]
Ik zou in plaats van de AC Pro de Nano HD in je vergelijking mee nemen
Ik hoop dat iemand gebruikers ervaring heeft tussen de PRO en de IW-HD
In de woonkamer zou die in een kast komen en anders aan de muur in de meterkast.lier schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:26:
[...]
Beter? Ga je hem aan het plafond of in een inbouwdoos plaatsen?
Verder ^-^ met @wimmel_1
//edit: ik snap nu het advies voor de nano-hd tov de pro, oke keuze tussen nano-hd en de in-wall hd
[ Voor 31% gewijzigd door MarcoKL op 11-09-2019 12:32 ]
Een muurlamp kan je ook aan het plafond hangenMarcoKL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:27:
Ik vind die nagenoeg gelijk aan de IW HD, maar dan zonder switch functionaliteit.
Klinkt in beide situaties niet ideaal, misschien helpt dit: IW in de muur, niet-IW op de muur (of liever plafond).In de woonkamer zou die in een kast komen en anders aan de muur in de meterkast.
Bedenk goed dat accesspoints een bepaald afstraal patroon hebben en dat ze mogelijk niet optimaal functioneren als je hem anders positioneert.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Nano HD hardware zit dus ook in de In Wall HD. Let wel op dat ze beide andere antennes gebruiken en het bereik van de Nano een stuk beter is. Dus even opletten voor welke situatie je hem wil gebruiken.MarcoKL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:27:
[...]
Ik vind die nagenoeg gelijk aan de IW HD, maar dan zonder switch functionaliteit.
[...]
In de woonkamer zou die in een kast komen en anders aan de muur in de meterkast.
//edit: ik snap nu het advies voor de nano-hd tov de pro, oke keuze tussen nano-hd en de in-wall hd
Ahja nu snap ik het verschil, tnx!m3gA schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:44:
[...]
Nano HD hardware zit dus ook in de In Wall HD. Let wel op dat ze beide andere antennes gebruiken en het bereik van de Nano een stuk beter is. Dus even opletten voor welke situatie je hem wil gebruiken.
https://help.ubnt.com/hc/...ntenna-Radiation-Patterns
De HD reeks wordt ook gezien als een Gen3 en de Pro is gen2.
De HD is gebaseerd op een mediatek chipset. Let even op dat de Pro met een PoE injector komt (behalve de Pro-E of 3 packs) en de HD niet.
[ Voor 29% gewijzigd door m3gA op 11-09-2019 12:53 ]
De Nano-HD komt als '1-pack' wel gewoon met een PoE injector, hoor. In de packs met meerdere Nano-HD's zitten echter géén PoE injectors.m3gA schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:52:
[...]
https://help.ubnt.com/hc/...ntenna-Radiation-Patterns
De HD reeks wordt ook gezien als een Gen3 en de Pro is gen2.
De HD is gebaseerd op een mediatek chipset. Let even op dat de Pro met een PoE injector komt (behalve de Pro-E of 3 packs) en de HD niet.
hmm.. dan is het veranderd. die van mij had er geen in de doos. bedankt voor de heads up in ieder geval.wimmel_1 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:09:
[...]
De Nano-HD komt als '1-pack' wel gewoon met een PoE injector, hoor. In de packs met meerdere Nano-HD's zitten echter géén PoE injectors.
Ik heb hier 4 van die dingen in huis en heb destijds bewust voor 4 keer de '1-pack' versie gekozen vanwege die PoE injectors. Alles zit hier aangesloten op PoE+ switches en dus heb ik die dingen eigenlijk helemaal niet nodig maar.... Beter mee verlegen dan óm verlegenm3gA schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:23:
[...]
hmm.. dan is het veranderd. die van mij had er geen in de doos. bedankt voor de heads up in ieder geval.
Zit hier nu ook met ongeveer dezelfde keuze, even afweging tussen de Nano of de Pro.
Komt aan de muur te hangen in de woonkamer, plafond is om meerdere redenen niet mogelijk.
Is er duidelijk verschil in stralingsbereik tussen beide, ik kan niet zo goed wijs uit diagrammen op de site?
Voordeel van de Pro zou voor mij zijn de extra rj45 aansluiting tov de Nano, ik wil hem namelijk in de buurt van audio/video apparatuur hangen en dan is 1 bekabelde aansluiting misschien toch wel zo prettig ivm media aanvoer vanuit de Nas.
Ik wil echter vanuit dit punt ook een outdoor mesh access point gaan uplinken, zou het hiervoor nog verschil tussen Nano of Pro uitmaken?
Komt aan de muur te hangen in de woonkamer, plafond is om meerdere redenen niet mogelijk.
Is er duidelijk verschil in stralingsbereik tussen beide, ik kan niet zo goed wijs uit diagrammen op de site?
Voordeel van de Pro zou voor mij zijn de extra rj45 aansluiting tov de Nano, ik wil hem namelijk in de buurt van audio/video apparatuur hangen en dan is 1 bekabelde aansluiting misschien toch wel zo prettig ivm media aanvoer vanuit de Nas.
Ik wil echter vanuit dit punt ook een outdoor mesh access point gaan uplinken, zou het hiervoor nog verschil tussen Nano of Pro uitmaken?
https://unifi-nanohd.ui.com/Cujo74 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:55:
Zit hier nu ook met ongeveer dezelfde keuze, even afweging tussen de Nano of de Pro.
Ik wel echter vanuit dit punt ook een outdoor mesh access point gaan uplinken, zou het hiervoor nog verschil tussen Nano of Pro uitmaken?
onderaan staan vergelijkingen qua specs. Ik zou persoonlijk voor een nano gaan. Iets nieuwere techniek en hij is een stuk kleiner. Let wel op dat de 2,4Ghz ietsjes langzamer is (maar 5ghz sneller). Volgens mij is een Nano beter voor de uplink vanwege het groter aantal antennes.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.