[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

marcel19 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:48:
Ik ben sinds kort bezig om mijn unifi controller ( welke draait op een raspberry pi ) te koppeling met mijn domoticz. Hierdoor kan ik zien wanneer er een telefoon in huis verbonden is.

De reden hiervoor is omdat ik bijvoorbeeld alle lampen uit wil hebben op het moment dat ik van huis weg ben.
Dit moet gedetecteerd worden door Domoticz, welke daarna de lampen uitzet.

Ik gebruik de laatste controller software op de raspberry pi, maar ik loop tegen een probleem aan.
Op het moment dat ik de WIFI uitzet op mijn telefoon dan duurt het bijna 5-10 minuten voordat de controller doorheeft dat de telefoon niet meer verbonden is.

Ik heb het ook getest met bekabelde producten maar ook hier duurt het bijna 5-10 minuten voordat het herkend wordt dat het device niet meer verbonden is.

Ik heb zelfs de controller op een ubuntu server geinstaleerd en op een windows server dus het ligt niet aan de raspberry dat die te zwak zou zijn om het direct te kunnen registreren.

Nu is mijn vraag, is dit een bekend iets. of is er een fix voor welke ik kan gebruiken?
Moet ik naar een eerdere versie van de controller toe, of zelfs helemaal terug naar controller versie 5.6.X?
Ik gebruik het ook en het is inderdaad traag, de controller blijft devices vrij lang online zien zodra ze niet meer verbonden zijn.
Maar wat is het probleem daarmee? Dat je verlichting 10 minuten "te lang" blijft branden? :)

Ik zou zelf sowieso een soortgelijke vertraging ingebouwd hebben (als ik het niet via Unifi deed maar via een eigen ping script ofzo) zodat niet bij elke disconnect van een device een event @ Domoticz getriggerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 04:44
tozzke schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Ik gebruik het ook en het is inderdaad traag, de controller blijft devices vrij lang online zien zodra ze niet meer verbonden zijn.
Maar wat is het probleem daarmee? Dat je verlichting 10 minuten "te lang" blijft branden? :)

Ik zou zelf sowieso een soortgelijke vertraging ingebouwd hebben (als ik het niet via Unifi deed maar via een eigen ping script ofzo) zodat niet bij elke disconnect van een device een event @ Domoticz getriggerd wordt
op zich geen probleem natuurlijk.
Maar een vertraging van 1 minuut zou ik prima vinden. 5-10 minuten is net te lang.
misschien dan met een ping script werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
marcel19 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:16:
[...]

op zich geen probleem natuurlijk.
Maar een vertraging van 1 minuut zou ik prima vinden. 5-10 minuten is net te lang.
misschien dan met een ping script werken.
Is je telefoon dan continue verbonden met je wifi? Volgens mij is vrijwel elke smartphone er op ingericht om battery-besparend door het leven te gaan, dat wil zeggen dat er dus alleen af en toe verbinding zal worden gemaakt. Ik vraag mij af of een ping script dat wel oplost, want hij blijft nog wel even in je ARP-cache staan. Entry verwijderen, pingen en dan een beslissing nemen is een optie, maar zegt nog steeds niet genoeg of het device aanwezig is. Ik ben zelf tevreden met 5 minuten, want korter zetten werkt bij mij niet ivm disconnects op Wifi en is ook voldoende om het op arp-niveau te checken. (korter zetten is bij mij garantie dat de Hue-verlichting tijdens een film uit gaat :)) .. Dit alles is overigens geen Ubiquiti issue ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Kavaa schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:27:
[...]

Welke bedoel je precies?

1.10.10 of 2.0.6?
1.10.10 - de 2.x firmware waag ik mij nog niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Comp User op 27-07-2019 22:03 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Kan aan mij liggen maar na een periode van best veel firmware updates voor de Unifi serie is het momenteel best stil? Zijn er andere prio’s daar of proberen ze eindelijk stabiele firmware te maken voordat ze het live zetten :P

Momenteel te druk op werk en thuis om actief bij te dragen in dit forum en ubnt nieuws bij te houden excuses daarvoor.

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 27-07-2019 22:22 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat er aan firmware devs zit probeert nu met man en macht de supportsite te herstellen zodat iedereen weer bij de topics over de workarounds voor de laatste firmwares kan. Gaat even duren, dus die hebben geen tijd voor nieuwe FW voorlopig :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 19:34
Kavaa schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:27:
[...]

Welke bedoel je precies?

1.10.10 of 2.0.6?
De link wees naar 1.10.10. Heb die gisteren op mijn ER-X geinstalleerd. Werkt prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:20:
Kan aan mij liggen maar na een periode van best veel firmware updates voor de Unifi serie is het momenteel best stil?
2 dagen geleden is RC 4.0.51 gepost?
https://community.ui.com/...67-4a3d-b0ca-9ddb55bf886a
De dag ervoor is er een beta van Network Controller uitgekomen:
https://community.ui.com/...4b-4802-a984-ed65adbd6a50
Wel is er een maand lang niets gepost, dus met je observatievermogen is niets mis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 17:54
Dutch2007 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:00:
[...]
Je zou nog een IPSEC VPN verbinding tussen de 2 sites kunnen maken

redelijk eenvoudig via de volgende site:

https://help.ubnt.com/hc/...onfigure-Site-to-Site-VPN

Als je op Site A bijv. 192.168.1.0/24 als range gebruikt en dan op site B 192.168.2.0/24 kan je op dien manier alles werkende hebben (en houden). En als extraatje mocht je het al willen kan je files tussen de 2 sites delen middels SMB/NFS
Dit heb ik inmiddels ook ingesteld en het werkt verwonderlijk goed! *O* Ik kan nu bijvoorbeeld ook mijn IKEA Home Smart (Trådfri) app gebruiken op de andere locatie terwijl dit voorheen alleen kon als ik lokaal daar aanwezig was.

Echter nog 1 dingetje en dat is Google Assistant op mijn Sonos apparatuur. Ik heb op beide locatie Sonos spullen en een Google Home mini staan. Op beide locaties gebruik ik hetzelfde Sonos en Google account. Helaas geldt voor Sonos: "The Google Assistant integration with Sonos is designed to link one Google Account with a single Sonos household.". Standaard kan ik dus maar op 1 locatie Google Assistant gebruiken. Dus nu dacht ik dit opgelost te hebben met de Site-to-Site VPN, nu kan ik de Sonos zo instellen dat ze virtueel in hetzelfde huis zijn maar dan in een andere kamer (woonkamer en huiskamer). Echter helaas pindakaas. Ik vermoed dat de Sonos app alleen kijkt binnen de lokale range 192.168.1.0/24 en niet naar de andere 192.168.2.0/24.

Is het ook mogelijk om één IP range te splitsen zodat er bijvoorbeeld 100 adressen op site A beschikbaar zijn en 100 op site B? Het zijn maar huishoudens dus 100 clients is dan al heel erg veel. Of heb je nog een andere creatieve oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
robertwebbe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:53:
[...]

Dit heb ik inmiddels ook ingesteld en het werkt verwonderlijk goed! *O* Ik kan nu bijvoorbeeld ook mijn IKEA Home Smart (Trådfri) app gebruiken op de andere locatie terwijl dit voorheen alleen kon als ik lokaal daar aanwezig was.

Echter nog 1 dingetje en dat is Google Assistant op mijn Sonos apparatuur. Ik heb op beide locatie Sonos spullen en een Google Home mini staan. Op beide locaties gebruik ik hetzelfde Sonos en Google account. Helaas geldt voor Sonos: "The Google Assistant integration with Sonos is designed to link one Google Account with a single Sonos household.". Standaard kan ik dus maar op 1 locatie Google Assistant gebruiken. Dus nu dacht ik dit opgelost te hebben met de Site-to-Site VPN, nu kan ik de Sonos zo instellen dat ze fictief in hetzelfde huis zijn maar dan in een andere kamer (woonkamer en huiskamer). Echter helaas pindakaas. Ik vermoed dat de Sonos app alleen kijkt binnen de lokale range 192.168.1.0/24 en niet naar de andere 192.168.2.0/24.

Is het ook mogelijk om één IP range te splitsen zodat er bijvoorbeeld 100 adressen op site A beschikbaar zijn en 100 op site B? Het zijn maar huishoudens dus 100 clients is dan al heel erg veel.
Ja,

Via subnetting

https://www.calculator.ne...=ipv4&printit=0&x=18&y=20

ipv de standaard 255.255.255.0 (/24) pak je dan een /25 (255.255.255.128)

Je hebt dan op de ene site:

192.168.1.1 - 192.168.1.127

En op de andere 192.168.1.128 - 192.168.1.255

Kan wel zijn dat het ivm niet als 1 netwerk gezien wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Helaas zal dit ook niet gaan werken want Sonos ziet hem dan niet meer. Ze moeten op hetzelfde subnet blijven zitten zodat de IP multicast nog werkt en de Sonos gezien wordt.

Er zijn op internet zijn al veel artikelen te vinden hoe je de IP multicast kan forwarden van de ene VLAN naar de andere. Alleen niet wat je moet doen voor een site-to-site VPN. En mijn technische kennis is helaas te beperkt om zelf zo'n de broadcast forwarding goed ingesteld te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 28-07-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:32:
Daarnaast is het de vraag of adopten op IP basis echt zo slecht is. Als site A al een fixt IP heeft, en het IP adres hoef je dan alsnog alleen in de USG op te geven. En zolang het bij deze ene (off)site blijft maakt het niet veel uit of je inform van USG moet veranderen of de DNS moet aanpassen.
Twee Ziggo lijnen klinkt anders wel als geen vast IP maar een DHCP IP en dan niet zoals bij KPN helaas :

KPN koppelt namelijk een IP aan je klantnummer, terwijl Ziggo je een ander IP geeft om de zoveel tijd...
Vooral als je te lang op vakantie bent geweest! :|

Dus... doe mij die DynDNS oplossing maar! :)
Kavaa schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:34:
Dat is dus even de vraag inderdaad, of dat allemaal goed gaat ;) Het is dan dus een kwestie van goed opletten >:)
Ik denk dat je wel effe offline gaat als de USG zijn Provisioning moet doen met een nieuw set-inform adres eerlijk gezegd...
wimmel_1 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 01:24:
Als je toevallig nog ergens een MS-Windows machientje hebt draaien: SSH via PuTTY werkt gemakkelijker ;)
Lekker raar doen net als al die mensen die PuTTy op een Linux machine installeren, terwijl je een mooie Console hebt die ik elke dag mis onder Windows 7 Pro _O- :+
RobertMe schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:56:
De tweede netwerkpoort op de AC Pro functioneert als een hub. Dus alle verkeer gaat alle kanten op. Als je bv met VLANs werkt (of moet werken) kan dat nadelig zijn. Bv dat alleen een specifiek VLAN over de tweede poort moet kan niet.

Of het in combinatie met IPTV gaat werken durf ik echter niet te zeggen, simpelweg omdat ik geen KPN heb.
Volgens mij was het een Bridge tussen de twee poorten wat een soort halve switchpoort is en dat moet IMHO gewoon goed gaan! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:06:
[...]

Twee Ziggo lijnen klinkt anders wel als geen vast IP maar een DHCP IP en dan niet zoals bij KPN helaas :
Is alweer een tijdje terug dat dit liep, maar mij staat bij dat Site A een zakelijke Ziggo verbinding had, met een vast IP (wat bij Ziggo Zakelijk meen ik idd kan, als je maar betaald)
KPN koppelt namelijk een IP aan je klantnummer, terwijl Ziggo je een ander IP geeft om de zoveel tijd...
Vooral als je te lang op vakantie bent geweest! :|
Bij Ziggo ligt het denk ik ook een beetje aan het gebied. De enige keren waarvan ik mij kan herinneren dat het IP adres veranderde is bij installatie van een andere router. Oftewel dat het IP adres soort van vast is op basis van het mac-adres. Mijn ervaring is ook dat een oude router die misschien wel 5 jaar niet gebruikt is geweest na die periode aangesloten op een andere Ziggo verbinding nog steeds hetzelfde IP adres kreeg. Dus dan zou je ook al een heel lange vakantie je router eruit moeten trekken wil je ander IP krijgen :P
Maar ik heb inderdaad ook ervaringen gelezen waarbij inderdaad het IP adres wel soms veranderd. Dus garantie dat het "vast" is heb je niet.
Dus... doe mij die DynDNS oplossing maar! :)
Waarschijnlijk zou ik dat zelf ook doen (alhoewel dan niet DynDNS maar op mijn eigen domein) :P Maar als je Ziggo Zakelijk incl. vast IP hebt is het niet echt een probleem om het op IP basis te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Comp User schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:11:
Is er al iemand die de nieuwe firmware van de Edgerouter heeft draaien?
Op mijn EdgeRouter-4 draait firmware versie 2.0.3 sinds vijf weken zonder problemen.

Ik wacht nog even met upgraden naar 2.0.6, of misschien zelfs een latere release, om geen proefkonijn te zijn en eerst even wat ervaringen van anderen gelezen te hebben.

Tevens zou het mooi zijn als in bv een 2.1.x release de performance degradatie die ontstaan is in de 2.x.x releases tov van de 1.x.x releases opgelost is, aldus de releasenotes van 2.x.x (Alhoewel ik zelf geen performance degradatie ervaar, omdat ik met de EdgeRouter-4 direct naar 2.0.3 ben gegaan en nooit op 1.x.x heb gedraaid sinds aanschaf van de ER-4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 01:24:
[...]

Als je toevallig nog ergens een MS-Windows machientje hebt draaien: SSH via PuTTY werkt gemakkelijker ;)
Je weet ook dat het tegenwoordig in Windows zit ingebouwd? :P
C:\Users\Ethirty>ssh
usage: ssh [-46AaCfGgKkMNnqsTtVvXxYy] [-B bind_interface]
           [-b bind_address] [-c cipher_spec] [-D [bind_address:]port]
           [-E log_file] [-e escape_char] [-F configfile] [-I pkcs11]
           [-i identity_file] [-J [user@]host[:port]] [-L address]
           [-l login_name] [-m mac_spec] [-O ctl_cmd] [-o option] [-p port]
           [-Q query_option] [-R address] [-S ctl_path] [-W host:port]
           [-w local_tun[:remote_tun]] destination [command]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is afhankelijk van de windows 10 versie die je draait en of je de linux omgeving geinstalleerd hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
robertwebbe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:50:
Helaas zal dit ook niet gaan werken want Sonos ziet hem dan niet meer. Ze moeten op hetzelfde subnet blijven zitten zodat de IP multicast nog werkt en de Sonos gezien wordt.

Er zijn op internet zijn al veel artikelen te vinden hoe je de IP multicast kan forwarden van de ene VLAN naar de andere. Alleen niet wat je moet doen voor een site-to-site VPN. En mijn technische kennis is helaas te beperkt om zelf zo'n de broadcast forwarding goed ingesteld te krijgen.
Je hebt in diverse software firewall oplossingen (PFSense, OPNSense) maar volgens mij ook in de USG, de "mDNS" software.

Deze kan multicast berichten voor bv. Sonos of Chromecast forwarden van de ene interface (of VLAN) naar het andere. Maar volgens mij doet hij dan dus ook niet veel anders multicast IP berichten van het ene Layer 2 netwerk forwarden naar het andere Layer 2 netwerk. Dus dat zal via je site to site (layer 3) tunnel waarschijnlijk nog niet goed werken.

En volgens mij wil Sonos ook nog wat meer op Layer 2 manipuleren (meen dat hij ook zelf Spanning Tree wil doen).

Wat je dan eigenlijk nodig hebt, om de ene site echt met de andere site te 'verbinden', is een site to site VPN die layer 2 ondersteunt. (OpenVPN met "tap" if "tun", of een ander VPN protocol dat ook layer 2 ondersteunt). Ik weet niet zeker of je daaroverheen dan ook nog VLAN tags mee kan sturen om de boel weer te segmenteren en om toch wel ook nog met gescheiden subnetten te werken (die je dan weer met mDNS kan verbinden), maar theoretisch moet dit werken.

Het is wel alweer een hele tijd geleden dat ik wat met layer 2 tunneling heb gewerkt, dus helaas geen pasklare oplossing hier.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Een schaamteloze cross post vanuit ShadowBumble in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123"

Heb ik van het weekend de USG Pro helemaal geïnstalleerd, de Unifi software draait in een Docker container op mijn NAS en so far lijkt alles goed. Zoals in de post hierboven iets sneller dan de planning maar nu ik toch overgestapt ben voor mijn firewall/router, zal snel ook mijn HP Procurve switches en mijn Mikrotik AP's (+Controller) vervangen worden.

Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot de security features van het aparaat zelf DPI heb ik maar "aan" laten staan omdat ik er op heden geen last van heb mijn met 500mbit Ziggo verbinding. Wel vraag ik mij aan of het ook mogelijk is om zaken als DPI en IPS aan te zetten per interface in tegenstelling tot gelijk het hele apparaat.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 13:09
LeGato23 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Op mijn EdgeRouter-4 draait firmware versie 2.0.3 sinds vijf weken zonder problemen.

Ik wacht nog even met upgraden naar 2.0.6, of misschien zelfs een latere release, om geen proefkonijn te zijn en eerst even wat ervaringen van anderen gelezen te hebben.

Tevens zou het mooi zijn als in bv een 2.1.x release de performance degradatie die ontstaan is in de 2.x.x releases tov van de 1.x.x releases opgelost is, aldus de releasenotes van 2.x.x (Alhoewel ik zelf geen performance degradatie ervaar, omdat ik met de EdgeRouter-4 direct naar 2.0.3 ben gegaan en nooit op 1.x.x heb gedraaid sinds aanschaf van de ER-4)
Mijn Edgerouter X SFP draait sinds gisterenochtend op v2.0.6 tot nu toe zonder problemen. Ik merk ook geen performance problemen met 200/200 fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:56:
Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot de security features van het aparaat zelf DPI heb ik maar "aan" laten staan omdat ik er op heden geen last van heb mijn met 500mbit Ziggo verbinding. Wel vraag ik mij aan of het ook mogelijk is om zaken als DPI en IPS aan te zetten per interface in tegenstelling tot gelijk het hele apparaat.
Nee, dat kan helaas niet. Nadeel is ook nog eens dat als je IDS/IPS aan zet dat alle verkeer door de CPU afgehandeld moet worden. Dus de limiet die IDS/IPS op de snelheid legt geldt niet alleen voor de WAN snelheden, maar ook voor de LAN snelheden (als je over VLANs heen routeerd dan. Zit alles in een VLAN gaat het verkeer uiteraard niet door de USG heen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

robertwebbe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:50:

Als het hetzelfde principe is als de Google Home/Chromecast, dan gebruikt hij mDNS.
In de USG kun je mDNS forwarders instellen; op de Edgerouter kan dat via de cli.

Ik heb thuis meerdere subnetten: lan, guest en dmz. GH zit bij mij in de DMZ, maar met de mDNS forwarder kan de app hem wel bedienen.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

nero355 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:06:
[...]
Lekker raar doen net als al die mensen die PuTTy op een Linux machine installeren, terwijl je een mooie Console hebt die ik elke dag mis onder Windows 7 Pro _O- :+
...]
:o
Ik gebruik thuis Debian 10 en dan kan ik mooi SSH-en via de bash-shell.
Op het werk heb ik de Linux-SubSystem op Windows10 ge-enabled en daarin ook Debian geladen. Dan kun je ook pseudo-native de console/bash draaien.

Wat ook kan is op Windows OpenSSH for Windows installeren. Dan krijg je de cli-client er gratis bij.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RobertMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:59:
[...]

Nee, dat kan helaas niet. Nadeel is ook nog eens dat als je IDS/IPS aan zet dat alle verkeer door de CPU afgehandeld moet worden. Dus de limiet die IDS/IPS op de snelheid legt geldt niet alleen voor de WAN snelheden, maar ook voor de LAN snelheden (als je over VLANs heen routeerd dan. Zit alles in een VLAN gaat het verkeer uiteraard niet door de USG heen).
DPI ondervind ik nog geen narigheden van, het is wel een gemiste kans om de IDS/IPS niet per interface of zelfs verkeersrichting aan te kunnen zetten, het is namelijk volledig overbodig om dit "system wide" aan te zetten en al helemaal voor je resources van het systeem.

Misschien dat het ooit nog eens gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Heeft iemand op de USG de optie "Use dnsmasq as DHCP server" al eens geïmplementeerd (Settings>Services>DHCP)?
Indien ja, dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb de optie zelf eerlijk gezegd nog niet verkend, maar weet dat het op de EdgeRouter lijn volgens mij standaard is (dnsmasq voor zowel DNS als DHCP, in plaats van de standaard ISC DHCP deamon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:48:
DPI ondervind ik nog geen narigheden van, het is wel een gemiste kans om de IDS/IPS niet per interface of zelfs verkeersrichting aan te kunnen zetten, het is namelijk volledig overbodig om dit "system wide" aan te zetten en al helemaal voor je resources van het systeem.

Ubiquiti kennende... Vergeet het maar! :+

Ik had dan ook in jouw situatie gewoon vrolijk weer een pfSense bakkie gekocht : Draai het sinds een tijdje in een VM voor het een en ander en hoewel ik het al kende werd ik er toch weer positief door verrast! :)
Yoshimi schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:22:
Heeft iemand op de USG de optie "Use dnsmasq as DHCP server" al eens geïmplementeerd (Settings>Services>DHCP)?
Indien ja, dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb de optie zelf eerlijk gezegd nog niet verkend, maar weet dat het op de EdgeRouter lijn volgens mij standaard is (dnsmasq voor zowel DNS als DHCP, in plaats van de standaard ISC DHCP deamon).
Ik kan me alleen dit herinneren : burne in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

En verder zou ik bijna zeggen gebruik gewoon Pi-Hole, want FTLDNS is dnsmasq onderhuids, maar dan wel de laatste versie! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

nero355 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Ubiquiti kennende... Vergeet het maar! :+

Ik had dan ook in jouw situatie gewoon vrolijk weer een pfSense bakkie gekocht : Draai het sinds een tijdje in een VM voor het een en ander en hoewel ik het al kende werd ik er toch weer positief door verrast! :)
De IDS/IPS was gewoon een bonus :) mijn specs waren een simpele firewall en goede routing capaciteiten, mijn servers draaien allemaal een host based IDS/IPS. Het had gewoon leuk geweest als ik dat alleen voor het guest wifi netwerk kon gebruiken.

Ben tot nu toe erg tevreden over de USG Pro en de bijbehorende software het is afwachten hoe het straks werkt/performed als ik het "hele pakket" heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 26-09 22:38
ShadowBumble schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:48:
[...]

Ik denk eigenlijk niet dat het kan. Als het uitstaat wordt de forwarding in de hardware afgehandeld. Op het moment dat je IDS/IPS wilt doen, moet het verkeer over de CPU. Als je dus de keuze wilt maken welke pakketjes wel en welke niet door IDS/IPS gehaald moeten worden, moet al het verkeer sowieso al over de CPU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Ik denk eigenlijk niet dat het kan. Als het uitstaat wordt de forwarding in de hardware afgehandeld. Op het moment dat je IDS/IPS wilt doen, moet het verkeer over de CPU. Als je dus de keuze wilt maken welke pakketjes wel en welke niet door IDS/IPS gehaald moeten worden, moet al het verkeer sowieso al over de CPU :(
Dat kost performance ja. Maar het matchen van de regels zal ook een flinke performance hit hebben. Als je dus al vroegtijdig pakketjes kunt doorlaten op basi van interface of subnet of wat dan ook kan het wel sneller zijn dan alles tegen alle regels aan testen.

Vraag is alleen hoeveel dat qua performance oplevert. Want bv smart queues die ook via CPU gaan leveren ook al een flinke performance hit op. Dus puur het uitschakelen van hardware acceleration brengt waarschijnlijk de snelheid al zwaar omlaag. Ook zonder het toepassen van extra logica (smart queues of IDS/IPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 08:35
Ik meld me ook hier :*) :')
Vooralsnog tevreden met 2x Unifi AP-Lite, US-8-60W met controller op Pi3 (incl. pihole, cacti, etc).
Ik twijfel nog over een USG, het zou mooi zijn als ik daar mijn huidige native dnsmasq config in kan copy-pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik beschik over een Ubiquiti USG en een 8 poorts POE switch, nu heb ik vandaag mijn Ziggo Next box binnen gerkegen en vroeg ik mij af of ik nog settings moet instellen voor een goede connectie. Ik weet dat er met KPN en IP-TV nog het 1 en ander aangezet moet worden is dit ook het geval met Ziggo?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikadoo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:12:
Ik beschik over een Ubiquiti USG en een 8 poorts POE switch, nu heb ik vandaag mijn Ziggo Next box binnen gerkegen en vroeg ik mij af of ik nog settings moet instellen voor een goede connectie. Ik weet dat er met KPN en IP-TV nog het 1 en ander aangezet moet worden is dit ook het geval met Ziggo?
Ja, je moet 2 dingen doen.
1: zet de wan verbindingen op dhcp
2: bel ziggo en vraag of ze je ziggo router in bridge modus kunnen zetten.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
xbeam schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:53:
[...]

Ja, je moet 2 dingen doen.
1: zet de wan verbindingen op dhcp
2: bel ziggo en vraag of ze je ziggo router in bridge modus kunnen zetten.
Wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Ik heb alles al werkend en vanmiddag de nieuwe Next box gekregen. Vandaar de vraag of ik nog iets in de instellingen moet doen. De Ziggo router staat allang in bridge en alles in al maanden up en running.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
posttoast schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:30:
[...]

Mijn oom (de eigenaar van die camera en het netwerk) heeft inmiddels wéér contact gehad met Ring, en ze gaan hem nu een nieuwe camera sturen. Tijdens het bellen met de helpdesk lukte het hem ook niet meer om de camera met zijn telefoon hotspot te verbinden. De Ring medewerker gaf aan dat de camera waarschijnlijk "dermate vaak een factory reset heeft gehad, dat hij het nu helemaal niet meer doet". Nu is mijn oom bepaald geen tweaker, dus de ridiculiteit van die opmerking had hij zelf niet zo in de gaten ;) Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat dat het oplost, maar ik heb in ieder geval aan hem gevraagd of hij de camera los wil halen en aan mij mee wil geven. Dan kan ik hem hier in huis (ook met Unifi) testen en weer wat zaken uitsluiten.

Mocht iemand nog een gouden tip hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Een update voor deze soap: het is gelukt :D

Grappig genoeg nog met dezelfde camera die hij al had. Hij werd, een paar dagen later, teruggebeld door Ring met de vraag het nog eens te proberen want (en nu wordt het bizar) ze hadden van afstand een nieuwe versie van de firmware op de Ring camera gezet. En warempel, het werkte nu wel. Dat is natuurlijk fijn, er is één ding waar ik écht niets van snap:

Hoe krijgen ze in godsnaam nieuwe firmware op die camera als hij geen verbinding heeft met internet!? Hetzelfde heeft mijn oom achteraf nog via email aan de Ring helpdesk gevraagd, maar daar krijg hij een vaag/ontwijkend antwoord op. Misschien zijn er midden in de nacht wel Ring medewerkers in zijn tuin geweest, kunnen we niet controlleren want de camera deed het niet :P

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Iemand de USW-Flex al in het wild gezien? https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-flex/

Zou inmiddels uit beta moeten zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 19:59
Ik had een rare bug met UniFi Switch 16 POE-150W en de UniFi AP-HD

De access point werkte alleen met een PoE injector.
Als de AP direct op de switch zat bleef de AP herstarten.

Switch-2 daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Up: 0/1
Switch-2 daemon.info switch: DOT1S: Port (1) inst(0) role changing from ROLE_DISABLED to ROLE_DESIGNATED
Switch-2 daemon.notice switch: TRAPMGR: Link Down: 0/1
Switch-2 daemon.info switch: DOT1S: Port (1) inst(0) role changing from ROLE_DESIGNATED to ROLE_DISABLED
Switch-2 daemon.info switch: DOT1S: Port (1) inst(0) role changing from ROLE_DISABLED to ROLE_DESIGNATED
Switch-2 daemon.info switch: DOT1S: Port (1) inst(0) role changing from ROLE_DESIGNATED to ROLE_DISABLED
UBNT_POE[ubnt_poe_monito]: ubnt_poe_common.c(5114) 154390 %% PoE firmware check failed, reset the module. rc 0x000f

Het was een nieuwe switch dus binnen termijn geruild met een nieuwe.
Helaas probleem niet opgelost, toen via Ubiquity support nieuwe firmware gekregen en deze lost het probleem op.

firmware/USMULT/4.0.49.10569/US.MULT.4.0.49.10569.190708.1623.bin

Indien iemand anders er last van had heb je hier de fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik bedoel: in Nederland te koop bij een winkel :)

Als ik die post lees heeft hij wel problemen met het aansluiten van camera's alleen... ik zou deze aansluiten op een USW 24 port POE switch en op de flex zou ik dan 2 camera's en n AP willen hangen, bij voorkeur zonder injector.

edit: de 24 port switch heeft geen POE++ waardoor er blijkbaar niet genoeg meer beschikbaar is voor camera's/AP :{

edit2: de USW-PRO-24 heeft wel POE++ maar nog onbekend wanneer die beschikbaar komt en voor welke prijs -O-

[ Voor 48% gewijzigd door Cartman! op 31-07-2019 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
SniperGuy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:38:
Ik meld me ook hier :*) :')
Vooralsnog tevreden met 2x Unifi AP-Lite, US-8-60W met controller op Pi3 (incl. pihole, cacti, etc).
Ik twijfel nog over een USG, het zou mooi zijn als ik daar mijn huidige native dnsmasq config in kan copy-pasten.
De USG is na een firmware-upgrade extra settings die je maakt in je dnsmasq kwijt.
Zelf Pihole config ooit getest voor de fun, maar de CPU-load gaat dan wel behoorlijk omhoog en het vreet aardig wat ram.
Nooit verder uitgezocht waarom want een RPI doet het allemaal met een paar vingers in den neus.
De LAN-hosts staan wel allemaal default in dnsmasq als dhcp op de client aan staat.

cat /opt/vyatta/sbin/dhcpd-config.pl | grep hosts
# hooks to call to update /etc/hosts and static ARP for DHCP leases
system("sudo sed -i '/ #on-dhcp-event /d' /etc/hosts");

Je zal iets met een script moeten doen om na een firmware-upgrade dit weer aan de praat te krijgen.
Ik zou het persoonlijk lekker op een RPI draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
posttoast schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Een update voor deze soap: het is gelukt :D

Grappig genoeg nog met dezelfde camera die hij al had. Hij werd, een paar dagen later, teruggebeld door Ring met de vraag het nog eens te proberen want (en nu wordt het bizar) ze hadden van afstand een nieuwe versie van de firmware op de Ring camera gezet. En warempel, het werkte nu wel. Dat is natuurlijk fijn, er is één ding waar ik écht niets van snap:

Hoe krijgen ze in godsnaam nieuwe firmware op die camera als hij geen verbinding heeft met internet!? Hetzelfde heeft mijn oom achteraf nog via email aan de Ring helpdesk gevraagd, maar daar krijg hij een vaag/ontwijkend antwoord op. Misschien zijn er midden in de nacht wel Ring medewerkers in zijn tuin geweest, kunnen we niet controlleren want de camera deed het niet :P
Als ik zo een wilde aanname mag doen denk ik eerder dat ze server-side wat hebben aangepast waardoor die nu wel kan verbinden. Mogelijk in eerste instantie alleen gewhite list voor zijn MAC address en als het succes heeft, wordt het wellicht voor iedereen open gezet en is het hele probleem opgelost.

Mogelijk hadden ze wat exotische oplossingen bedacht die door de firewall standaard geblokkeerd werd. En nu ze wat meer gestandaardiseerd hebben, werkt het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 31-07-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
robertwebbe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Als ik zo een wilde aanname mag doen denk ik eerder dat ze server-side wat hebben aangepast waardoor die nu wel kan verbinden. Mogelijk in eerste instantie alleen gewhite list voor zijn MAC address en als het succes heeft, wordt het wellicht voor iedereen open gezet en is het hele probleem opgelost.

Mogelijk hadden ze wat exotische oplossingen bedacht die door de firewall standaard geblokkeerd werd. En nu ze wat meer gestandaardiseerd hebben, werkt het wel.
Ja, zoiets bedacht ik me ook. Maar het hele probleem was dat de camera überhaupt geen verbinding met het AP kreeg. Dat kon ik ook zien in de logs van de Unifi controller.

Nou ja, ik ben in ieder geval blij dat het werkt en niet aan mij lag ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
In Releases Beta is USG firmware bugfix 4.4.44 gereleased.
https://community.ui.com/...6e-436d-a3c2-9489c7bc0c0c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:45
Alleen wat security updates, verder niets nieuws helaas. Denk dat dat er ook niet meer aan zit te komen.

Wat mij wel opvalt bij de 2 USG's die ik beheer, het geheugen verbruik is flink afgenomen. (~45->25 %)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:05:
[...]

Alleen wat security updates, verder niets nieuws helaas. Denk dat dat er ook niet meer aan zit te komen.

Wat mij wel opvalt bij de 2 USG's die ik beheer, het geheugen verbruik is flink afgenomen. (~45->25 %)
Daarom had ik er ook bugfix van gemaakt.. Alleen in de nieuwe 5.11.36 controller zitten wat nieuwe features. oa mac filtering en dhcp snooping die ik verder niet kan vinden, maar ach..
Add DHCP Snooping toggle under site settings.
Show user avatar if available.
Switch port MAC filtering and fixes.
UDM - add port forwarding support for WAN2.
UDM firmware update check
Update experience value dynamically on topology nodes.

Vooral die user avatar is natuurlijk een lang verwachte feature :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
DarkGodMaster schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:56:
Ik had een rare bug met UniFi Switch 16 POE-150W en de UniFi AP-HD

De access point werkte alleen met een PoE injector.
Als de AP direct op de switch zat bleef de AP herstarten.

UBNT_POE[ubnt_poe_monito]: ubnt_poe_common.c(5114) 154390 %% PoE firmware check failed, reset the module. rc 0x000f

Het was een nieuwe switch dus binnen termijn geruild met een nieuwe.
Helaas probleem niet opgelost, toen via Ubiquity support nieuwe firmware gekregen en deze lost het probleem op.

firmware/USMULT/4.0.49.10569/US.MULT.4.0.49.10569.190708.1623.bin

Indien iemand anders er last van had heb je hier de fix!
Is dat gewoon een losse fix die ze hebben gemaakt (eindelijk)?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

ShadowBumble schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:56:
De USG-PRO-4 doet volgens wat statistieken die her en der te vinden zijn op Reddit, met DPI IDS/IPS aan, ongeveer nog 350mbit/s aan throughput.

De nieuwe Dream Machine (UDM-PRO) schijnt 850mbit/s te kunnen doen met DPI IDS/IPS aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:45
_Arthur schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:00:
[...]

De USG-PRO-4 doet volgens wat statistieken die her en der te vinden zijn op Reddit, met DPI IDS/IPS aan, ongeveer nog 350mbit/s aan throughput.

De nieuwe Dream Machine (UDM-PRO) schijnt 850mbit/s te kunnen doen met DPI IDS/IPS aan.
850 mbit/s? Dat is dus nog te weinig voor de 1GB glasvezel verbindingen die steeds meer uit gerold gaan worden. In mijn regio willen ze ook glas gaan uitrollen, als er genoeg gegadiggen zijn.

Niet dat ik IDS/IPS perce nodig heb, en in geval van een glasverbinding, niet dat ik die constant vol trek, maar dit is niet echt toekomst gericht. Waarom dat ding Dream Machine genoemd wordt, vraag ik me ook af. Heb begrepen dat ie ook de controller draait, dat wil ik persoonlijk niet. Er is nog weinig bekend over deze UDM's, we zullen zien. Maar wat ik tot nu toe gelezen heb, vermoed ik dat het geen Dream is.
ed1703 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:33:
[...]
Daarom had ik er ook bugfix van gemaakt.. Alleen in de nieuwe 5.11.36 controller zitten wat nieuwe features. oa mac filtering en dhcp snooping die ik verder niet kan vinden, maar ach..
Show user avatar if available.
Switch port MAC filtering and fixes.
UDM - add port forwarding support for WAN2.
UDM firmware update check
Update experience value dynamically on topology nodes.

Vooral die user avatar is natuurlijk een lang verwachte feature :X
Er wordt idd te veel aan de looks gewerkt, te weinig aan functionaliteiten. Zorg er maar voor dat we de json file minder nodig hebben... Eigenlijk moeten we die naar ze sturen, kunnen ze zien wat er gevraagd wordt aan functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

ardvark99 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:29:
850 mbit/s? Dat is dus nog te weinig voor de 1GB glasvezel verbindingen die steeds meer uit gerold gaan worden. In mijn regio willen ze ook glas gaan uitrollen, als er genoeg gegadiggen zijn.
Correct. Voor veel mensen zal het genoeg wezen voorlopig. Binnenkort heb ik ook 1gbp/s. En dan wil ik wel een device dat dat ook haalt met IDS/IPS aan. Dus die UDM-Pro valt al af.
Waarom dat ding Dream Machine genoemd wordt, vraag ik me ook af. Heb begrepen dat ie ook de controller draait, dat wil ik persoonlijk niet. Er is nog weinig bekend over deze UDM's, we zullen zien. Maar wat ik tot nu toe gelezen heb, vermoed ik dat het geen Dream is.
Denk dat de glazenwasser een weddenschap gewonnen had ofzo :+ Verder met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:14
Cartman! schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:44:
Iemand de USW-Flex al in het wild gezien? https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-flex/

Zou inmiddels uit beta moeten zijn....
Dat lijkt me ook erg interessant voor buiten om daar twee IP-camera en een Mesh-AP op te zetten. Dan kan ik binnen toe met een eenvoudige US-8 (gevoed door US-16-150) of misschien een USW industrial met zijn eigen voeding. Scheelt weer een extra voeding in de meterkast.

Maakt mijn setup weer iets cleaner en eenvoudiger.

Edit: met een adviesprijs van 499 USD gaat die USW industrial het niet worden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 31-07-2019 22:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die IPS/IDS van de all in one UDM doet minimum 700, maar kan ook 1 gbps aan naar gelang wat je allemaal aan hebt staan en zo. Dit is al door meerdere mensen confirmed die hem reeds hebben en dat is eigenlijk ook met beta firmware..

Waar is die 850 vandaan gekomen voor de udm-pro?
Weten we al meer dan die ene product foto waar die ook op stond?

[ Voor 57% gewijzigd door SmokingCrop op 01-08-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:33:
[...]
Welke je alleen kunt uitzetten (wie zou dat willen, maar ok?) en ook kunt zien als je advanced features aan hebt staan. Alleen is UI vergeten dat aan te geven in de release notes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:44
De laatste tijd heb ik wat problemen met mijn unifi optstelling. Af en toe val het internet even (een paar minuten weg) zonder enige indicatie van wat er mis kan zijn.

Gisteren echter deden de problemen zich een aantal uren voor. Volgens mij heeft de Router (UniFi Security Gateway 3P) zich gisteren opgehangen. Als ik naar de statistieken kijken dan zie ik het volgende grafiekje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QGqrF6H.png

Als ik aan de router ga voelen dan voelt deze ook ZEER warm aan (maar ik kan in de controller niets van temperatuur van de router terugvinden).

Iemand enig idee wat ik kan doen om hierover meer gegevens te vinden wat er precies mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yoki1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 07:41:
De laatste tijd heb ik wat problemen met mijn unifi optstelling. Af en toe val het internet even (een paar minuten weg) zonder enige indicatie van wat er mis kan zijn.

Gisteren echter deden de problemen zich een aantal uren voor. Volgens mij heeft de Router (UniFi Security Gateway 3P) zich gisteren opgehangen. Als ik naar de statistieken kijken dan zie ik het volgende grafiekje:

[Afbeelding]

Als ik aan de router ga voelen dan voelt deze ook ZEER warm aan (maar ik kan in de controller niets van temperatuur van de router terugvinden).

Iemand enig idee wat ik kan doen om hierover meer gegevens te vinden wat er precies mis gaat?
Heb je toevallig IDS of IPS aan staan? Want dit schakelt de hardware offloading uit waardoor alle verkeer door de CPU afgehandeld wordt. Gevolg is dat bij snelheden vanaf boven de 100, 150 Mbit/s de CPU het niet meer aan kan. Dat verklaart zowel de 'internet werkt niet' (want CPU krijgt het verkeer niet/niet snel genoeg verwerkt) en het feit dat die zo warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:44
RobertMe schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Heb je toevallig IDS of IPS aan staan? Want dit schakelt de hardware offloading uit waardoor alle verkeer door de CPU afgehandeld wordt. Gevolg is dat bij snelheden vanaf boven de 100, 150 Mbit/s de CPU het niet meer aan kan. Dat verklaart zowel de 'internet werkt niet' (want CPU krijgt het verkeer niet/niet snel genoeg verwerkt) en het feit dat die zo warm is.
Nee deze heb ik afstaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ur7sVed.png

Hardware offloading staat ook gewoon aan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/griSc4s.png

[ Voor 7% gewijzigd door Yoki1985 op 01-08-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Dat lijkt me ook erg interessant voor buiten om daar twee IP-camera en een Mesh-AP op te zetten. Dan kan ik binnen toe met een eenvoudige US-8 (gevoed door US-16-150) of misschien een USW industrial met zijn eigen voeding. Scheelt weer een extra voeding in de meterkast.

Maakt mijn setup weer iets cleaner en eenvoudiger.

Edit: met een adviesprijs van 499 USD gaat die USW industrial het niet worden :P
Die industrial gaat ook flink boven budget voor wat t is ja... daarom hoop ik dat er snel meer duidelijk wordt over die USW-24-PRO. Die zal vast ook niet goedkoop zijn maar dan iig 24 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Is er ergens een goede guide te vinden hoe over te stappen van de softwarematige controller (via MacOS) naar CloudKey Gen2? Liefst zou ik de config gewoon overzetten, maar dat valt nog niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:15
Pepppie schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:36:
Is er ergens een goede guide te vinden hoe over te stappen van de softwarematige controller (via MacOS) naar CloudKey Gen2? Liefst zou ik de config gewoon overzetten, maar dat valt nog niet mee.
Settings > eerste pagina staat onderin export site ;) Probeer dat eens.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben nu bezig om het guest portal goed te krijgen maar ik loop wel tegen wat vervelende dingen aan. Het loopt alles behalve echt ok. Als je met een pc bedraad/draadloos op gastnetwerk bent, dan komt de inlogpagina niet in Edge maar wel in IE. Daarnaast wordt het SSL certificaat niet ingeladen omdat deze gekoppeld is aan mijn domein en niet aan het IP adres. Met de iPhone dan zie je soms de pagina voor inlog direct na de verbinding gemaakt te hebben met het draadloze netwerk en soms helemaal niet. Na een aantal keren proberen dan komt wel opeens de pagina.
Ik loop wel tegen kleine punten aan. Het lijkt daarnaast of mijn controller soms niet reageert terwijl deze constant online staat.
Persoonlijk vind ik het erg irritant dat je IP adres en/of domeinnaam van de controller ziet, dat had ik liever beter verborgen gezien of betere oplossingen. Op zich werkt het prima maar ik weet niet of ik dit nou de oplossing vindt om verder mee te gaan. Het loopt gevoelsmatig niet altijd helemaal vlekkeloos maar dat kan ook aan Unifi software liggen.

Als je Unifi mesh dus via draadloos versterken gebruikt met bv Ac Lite, kan de netwerkpoort dan gebruikt worden om andere netwerkapparatuur erachter te hangen en deze over draadloos tree connecten, ik hoop dat iemand dat weet. Ik had wel gelezen dat bij AC Pro dit zou werken op de tweede poort maar ik weet niet of dit ook werkt met de Lite versie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
tcviper schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

Settings > eerste pagina staat onderin export site ;) Probeer dat eens.
Dat was een walk in the park! Super dank voor de tip 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:33
Vandaag de EdgeRouter X en UniFi AP AC LITE ontvangen.

De EdgeRouter X aangesloten met de bijgeleverde adapter (aan het net, dus niet via POE).
Vervolgens de UniFi op eth4 van de ER X aangesloten. Via de GUI van de ER X heb ik POE aangezet op eth4.

Helaas gebeurd er niets, de UniFi gaat niet aan. De GUI van de ER X ziet verder ook geen link op eth4.

Doe ik iets fout?

Bij de UniFi is ook nog een POE adapter meegeleverd, dien ik die te gebruiken?

/edit
Kennelijk levert de adapter van de ER-X 12V, terwijl de UniFi AP 24V vereist.

Bij de UniFi wel een POE adapter gekregen, daarmee voed ik nu de ER-X. De UniFi gaat op deze manier wel aan.

[ Voor 17% gewijzigd door c-nan op 03-08-2019 16:41 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsalex schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:09:
Ik ben nu bezig om het guest portal goed te krijgen maar ik loop wel tegen wat vervelende dingen aan. Het loopt alles behalve echt ok. Als je met een pc bedraad/draadloos op gastnetwerk bent, dan komt de inlogpagina niet in Edge maar wel in IE.
Lijkt me een Windows probleem eerlijk gezegd :)

Wat doet een Android telefoon ?
Die gebruikt namelijk altijd dezelfde browser om zich aan te melden : De Web Engine van Chrome!
Daarnaast wordt het SSL certificaat niet ingeladen omdat deze gekoppeld is aan mijn domein en niet aan het IP adres.
Moet het geheel via SSL :?

Ik ben zat pagina's tegengekomen die gewoon HTTP gebruiken in Hotels en dergelijken!
Met de iPhone dan zie je soms de pagina voor inlog direct na de verbinding gemaakt te hebben met het draadloze netwerk en soms helemaal niet. Na een aantal keren proberen dan komt wel opeens de pagina.
Dat is wel raar...

Maar niet het eerste Apple vs. Ubiquiti probleem dat men is tegengekomen :+
Ik loop wel tegen kleine punten aan. Het lijkt daarnaast of mijn controller soms niet reageert terwijl deze constant online staat.
Waarop draai je de UniFi Controller dan ?
Persoonlijk vind ik het erg irritant dat je IP adres en/of domeinnaam van de controller ziet, dat had ik liever beter verborgen gezien of betere oplossingen. Op zich werkt het prima maar ik weet niet of ik dit nou de oplossing vindt om verder mee te gaan. Het loopt gevoelsmatig niet altijd helemaal vlekkeloos maar dat kan ook aan Unifi software liggen.
Als het goed is kan je altijd nog een alternatieve oplossing gebruiken voor dit soort dingen, maar dat weet ik niet helemaal zeker...

Moet je effe via de Search bovenaan proberen terug te vinden in één van de drie delen ;)
Als je Unifi mesh dus via draadloos versterken gebruikt met bv Ac Lite, kan de netwerkpoort dan gebruikt worden om andere netwerkapparatuur erachter te hangen en deze over draadloos tree connecten, ik hoop dat iemand dat weet.
Dat is al erg vaak langsgekomen, echter is dat gewoon Wireless Uplink en geen Draadloos Versterken of wat je daarmee ook bedoelt! ;)
Ik had wel gelezen dat bij AC Pro dit zou werken op de tweede poort maar ik weet niet of dit ook werkt met de Lite versie.
Als het dezelfde PoE adapter is die één RJ45 poort overhoudt als die eenmaal is aangesloten (Wat volgens bij alle modellen wordt geleverd, zolang je de 5-Pack niet koopt ?!) dan moet dat gewoon kunnen! d:)b
c-nan schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:17:
Vandaag de EdgeRouter X en UniFi AP AC LITE ontvangen.

De EdgeRouter X aangesloten met de bijgeleverde adapter (aan het net, dus niet via POE).
Vervolgens de UniFi op eth4 van de ER X aangesloten. Via de GUI van de ER X heb ik POE aangezet op eth4.

Helaas gebeurd er niets, de UniFi gaat niet aan. De GUI van de ER X ziet verder ook geen link op eth4.

Doe ik iets fout?

Bij de UniFi is ook nog een POE adapter meegeleverd, dien ik die te gebruiken?
Volgens mij is die PoE poort bedoeld als Input en niet als Output wat betreft PoE dus gebruik de adapter of een PoE switch om de ER-X te voeden! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 03-08-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Ik merk dat op mijn USG er plots gigantisch veel IPS Alerts zijn bijgekomen, ET Exploit .. TCP protocol 443 naar mijn nas.

IP's zijn afkomstig van 41,235***,**** en bv 197,43,130****
152,169,218***....

kan ik iets doen op mijn USG om deze "attacks" te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:38

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu een paar uur lopen klooien en vloeken om een extra VLAN en SSID te
maken voor IoT devices. Ik heb een USG pro, unifi switch en een ac pro.

Ik heb een nieuw netwerk gemaakt met vlan. Switch poort getagged met vlan van nieuw netwerk. Maar ik krijg geen ip adres via dhcp.

Iemand tips?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
OMX2000 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:44:

Ik heb een nieuw netwerk gemaakt met vlan. Switch poort getagged met vlan van nieuw netwerk. Maar ik krijg geen ip adres via dhcp.

Iemand tips?
Niet knullig bedoelt, maar heb je YouTube video’s gezocht?

Want zijn veel tutorials en filmpjes te vinden:

YouTube: UniFi Switch 8 Follow-Up and VLAN Config

Ik vermoed dat je uplink niet op “all” hebt staan.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 03-08-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:33
Vandaag mijn ER X en UniFi AP AC LITE geinstalleerd, na veel vloeken voor elkaar gekregen. Zowel bedraad als draadloos.
Tot dat ik de firmware van mijn ER X heb geupgrade naar 1.10.10. Bedraad werkt nog steeds, maar mijn UniFi zend geen Wifi signaal meer uit.

Alles lijkt gewoon in orde te zijn, maar ontvang toch geen WiFi signaal.

Devices -> Config -> WLANS. Zowel bij WLAN 2G als bij WLAN 5G zie ik mijn SSID's staan, maar lijkt alsof het niet wordt uitgezonden. Iemand enig idee?

[ Voor 18% gewijzigd door c-nan op 03-08-2019 22:28 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:37

lier

MikroTik nerd

grindal81 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:21:
Ik merk dat op mijn USG er plots gigantisch veel IPS Alerts zijn bijgekomen, ET Exploit .. TCP protocol 443 naar mijn nas.

IP's zijn afkomstig van 41,235***,**** en bv 197,43,130****
152,169,218***....

kan ik iets doen op mijn USG om deze "attacks" te blokkeren?
Wat draai je op je NAS? De beste methode is om geen poorten te forwarden (tenzij het echt niet anders kan). Daarom heb ik alleen een VPN server op mijn router draaien, Alles dat ik aan services wil benaderen kan over de VPN.

Alternatief zou nog geo blocking kunnen zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 03-08-2019 22:16 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand tips?
Heb je ook het nieuwe SSID verteld dat die in dat VLAN zijn data moet transporteren ? ;)

Daarnaast moet je ook inderdaad het VLAN waarin je UniFi apparaten communiceren meegeven!
Die heb ik hier Management VLAN genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ironleg schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:54:
@JBS

Als je on host mode draait snapt traefik het niet meer. Je declareert namelijk je poorten niet meer in docker. Je zult als je traefik wilt gebruiken in de traefik toml file zelf de backend en front end moeten zetten.
Een wat ouder bericht, maar heb je hiervan wellicht een voorbeeld hoe dit correct te doen in geval van Unifi docker in host en Traefik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39

Iemand tips?
Met een all-UniFi netwerk hoef je in dit geval geen ports te taggen, gewoon ports laten zoals ze waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
JBS schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:21:
[...]
Een wat ouder bericht, maar heb je hiervan wellicht een voorbeeld hoe dit correct te doen in geval van Unifi docker in host en Traefik?
Je moet dan je rules.toml aanpassen. In mijn geval is home assistant welke draait in host mode (de Unifi controller hoeft dat niet als je juist configureert, dus ik zou dat dan ook niet doen, maar dat terzijde). Mijn code voor home assistant is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[frontends]
  [frontends.homeassistant]
    backend="homeassistant"
    entryPoints = ["http", "https"]
    passHostHeader = true
    priority = 20
    [frontends.homeassistant.routes.docker_host]
      rule="Host:hass.webadress.com"
 [backends]
   [backends.homeassistant]
     [backends.homeassistant.servers.host]
       url = "http://192.168.2.30:8123"
       weight = 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

slooffmaster schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:34:
[...]

Met een all-UniFi netwerk hoef je in dit geval geen ports te taggen, gewoon ports laten zoals ze waren.
Ik heb all unifi. Maar ik weet vrij zeker dat ik een poort moet taggen.

De boel werkte ook toen ik nog een edgerouter lite had ipv een usg pro. Maar er komt gewoon geen verkeer door via wifi + ssid + vlan.

Ik heb best een aantal youtube filmpjes gezien, maar ik lijk iets cruciaals te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

OMX2000 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:44:
De boel werkte ook toen ik nog een edgerouter lite had ipv een usg pro. Maar er komt gewoon geen verkeer door via wifi + ssid + vlan.
Hoe heb je het precies ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
OMX2000 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Ik heb all unifi. Maar ik weet vrij zeker dat ik een poort moet taggen.

Ik heb best een aantal youtube filmpjes gezien, maar ik lijk iets cruciaals te missen.
Ik tag nooit poorten handmatig andrs dan wanneer ik een switch poort aan een specifiek (gasten) VLAN moet toewijzen... Maar dat ben ik en doe dit pas een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
lier schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:16:
[...]

Wat draai je op je NAS? De beste methode is om geen poorten te forwarden (tenzij het echt niet anders kan). Daarom heb ik alleen een VPN server op mijn router draaien, Alles dat ik aan services wil benaderen kan over de VPN.

Alternatief zou nog geo blocking kunnen zijn...
De standaard apps, DSnot, DSphoto, enz...
Verder niets speciaal ...

Ik heb wel de VPN via unifi geconfigureerd, maar gebruik standaard de quickconnect tools van Synology..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

grindal81 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:01:
Ik heb wel de VPN via unifi geconfigureerd, maar gebruik standaard de quickconnect tools van Synology..
Dan is dat de keerzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Cyleo schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:04:
[...]

Je moet dan je rules.toml aanpassen. In mijn geval is home assistant welke draait in host mode (de Unifi controller hoeft dat niet als je juist configureert, dus ik zou dat dan ook niet doen, maar dat terzijde). Mijn code voor home assistant is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[frontends]
  [frontends.homeassistant]
    backend="homeassistant"
    entryPoints = ["http", "https"]
    passHostHeader = true
    priority = 20
    [frontends.homeassistant.routes.docker_host]
      rule="Host:hass.webadress.com"
 [backends]
   [backends.homeassistant]
     [backends.homeassistant.servers.host]
       url = "http://192.168.2.30:8123"
       weight = 10
Dank je! Wanneer ik jouw rule bestand gebruik (en homeassistant wijzig naar unifi inclusief juiste IP adres) dan kan ik wel inloggen via unifi.domein.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Ik heb 2x een Ubiquiti UniFi AP-AC Lite. Deze heb ik op Marktplaats gekocht. Ze kwamen uit een 5 pack. En er zat dus geen voeding bij.
Voor één heb ik dus via Marktplaats een POE injector gekocht. De andere heb ik op de POE port van m'n Edgerouter X aangesloten.
Helaas blijft deze één keer in de x aantal uur rebooten. Er is niet echt een lijn in te ontdekken. Ik heb de kabel al een keer vervangen. Maar dat maakt niet uit.
Ook heb ik degene die blijft rebooten op m'n POE injector aangesloten. Dan blijft ie wel gewoon online.
En die andere heb ik op de POE port van m'n Edgerouter X aangesloten. En dan gaat dat accesspoint ieder x aantal uur rebooten.
Dus ik moet het probleem daar zoeken. Iemand een idee?
Dit zou toch gewoon moeten werken?

De makkelijke oplossing is natuurlijk om nog een POE injector te kopen.
Daar heb ik ook nog een vraag over. Ik lees dat de nieuwe versies zowel een 24 als 48 volt aankunnen. Maar achterop die van mij staat alleen 24 volt. Betekent dit dan dus ook dat er alleen 24 volt op kan? Of moet ik ergens anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:28:
De makkelijke oplossing is natuurlijk om nog een POE injector te kopen.
Daar heb ik ook nog een vraag over. Ik lees dat de nieuwe versies zowel een 24 als 48 volt aankunnen. Maar achterop die van mij staat alleen 24 volt. Betekent dit dan dus ook dat er alleen 24 volt op kan? Of moet ik ergens anders kijken?
Loop gewoon een PoE injector die netjes 802.3af doet en het komt wel goed! :)

Eentje die 802.3af en 802.3at doet mag ook!

Deze : pricewatch: Ubiquiti Gigabit PoE injector, 48V/0.5A
zat bij mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 07-08-2019 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
nero355 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:31:
[...]

Oké. Daarmee ga ik hem dus niet kapot maken? Ondanks dat er bij mij 24 volt op staat?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x4Vb4H4_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

nero355 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:07:
[...]

Heb je ook het nieuwe SSID verteld dat die in dat VLAN zijn data moet transporteren ? ;)

Daarnaast moet je ook inderdaad het VLAN waarin je UniFi apparaten communiceren meegeven!
Die heb ik hier Management VLAN genoemd :)
Dat had ik gedaan. Maar ik had het VLAN niet getagged op uplink poort naar router. Dam houdt het letterlijk heel snel op ;) Kleine walk of shame waard.

Nu nog mijn /29 subnet configureren, en Nordvpn aan bepaalde vpn’s hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

nero355 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:31:
[...]

Nou, dan is niet zeker. De AP-AC-LITE zijn pas sinds medio 2017 meen ik ook compatible met 802.3af PoE. De vroegere versies werkten enkel met 24v Passive PoE (viesssss :P).
Kitser schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:39:
[...]

Oké. Daarmee ga ik hem dus niet kapot maken? Ondanks dat er bij mij 24 volt op staat?
[Afbeelding]
Als jouw AP-AC-LITE enkel functioneert met 24V passive PoE gaat een 802.3af/at power-injector de boel niet slopen, maar ook niet laten werken! Het 802.3af/at protocol werkt met een handshake alvorens er een bepaalde spanning en stroomsterkte op de poort wordt gezet.

Dit in tegenstelling tot de 24V Passive PoE waar Ubiquiti vroeger mee uitgerust was, de naam zegt het al, passive, dus er staat altijd 24V op de poort/kabel waarmee je dus wél apparatuur kan slopen die hier niet op berekend is.

Gelukkig voor ons heeft Ubiquiti dus het licht gezien en zijn ze net als alle andere vendors overgestapt op de industriebrede standaard voor PoE; 802.3af/802.3at.

Wat je even moet doen is de date-code posten, deze staat voor het serienummer welke je blanco hebt gemaakt op deze foto. Als jouw AP-AC-LITE uit medio 2017 komt of ouder is heb je een 24V PoE injector nodig om de boel te laten werken.

pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MisteRMeesteR schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Nou, dan is niet zeker. De AP-AC-LITE zijn pas sinds medio 2017 meen ik ook compatible met 802.3af PoE. De vroegere versies werkten enkel met 24v Passive PoE (viesssss :P).

[...]

Als jouw AP-AC-LITE enkel functioneert met 24V passive PoE gaat een 802.3af/at power-injector de boel niet slopen, maar ook niet laten werken! Het 802.3af/at protocol werkt met een handshake alvorens er een bepaalde spanning en stroomsterkte op de poort wordt gezet.

Dit in tegenstelling tot de 24V Passive PoE waar Ubiquiti vroeger mee uitgerust was, de naam zegt het al, passive, dus er staat altijd 24V op de poort/kabel waarmee je dus wél apparatuur kan slopen die hier niet op berekend is.

Gelukkig voor ons heeft Ubiquiti dus het licht gezien en zijn ze net als alle andere vendors overgestapt op de industriebrede standaard voor PoE; 802.3af/8023at.

Wat je even moet doen is de date-code posten, deze staat voor het serienummer welke je blanco hebt gemaakt op deze foto. Als jouw AP-AC-LITE uit medio 2017 komt of ouder is heb je een 24V PoE injector nodig om de boel te laten werken.

Niet medio 2017, maar ergens september 2016. AC Lites (en AC LRs) die zijn geproduceerd na september 2016 ondersteunen zowel passive PoE als 802.3af. Zoals je zegt zit dit verwerkt in de date code van het serienummer. Als dat begint met "17" is het dus sowieso een model dat 802.3af ondersteund. Zijn de volgende twee cijfers van een week voor september is die dus met alleen passive PoE, valt de week toevallig in september moet even worden opgezocht om welke specifieke date code het ook alweer gaat vanaf wanneer ze met 802.3af zijn. Mijn Google skills laten me even in de steek en kan nu niet de specifieke date code vinden vanaf wanneer ze met 802.3af zijn.

Edit:
Nog even verder gezocht en volgens deze post gaat het dus om 1638. Alles van vanaf die date code (eerste 4 cijfers van serienummer) ondersteund 802.3af, alles lager is passive only.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 07-08-2019 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:37:
[...]

Niet medio 2017, maar ergens september 2016. AC Lites (en AC LRs) die zijn geproduceerd na september 2016 ondersteunen zowel passive PoE als 802.3af. Zoals je zegt zit dit verwerkt in de date code van het serienummer. Als dat begint met "17" is het dus sowieso een model dat 802.3af ondersteund. Zijn de volgende twee cijfers van een week voor september is die dus met alleen passive PoE, valt de week toevallig in september moet even worden opgezocht om welke specifieke date code het ook alweer gaat vanaf wanneer ze met 802.3af zijn. Mijn Google skills laten me even in de steek en kan nu niet de specifieke date code vinden vanaf wanneer ze met 802.3af zijn.

Edit:
Nog even verder gezocht en volgens deze post gaat het dus om 1638. Alles van vanaf die date code (eerste 4 cijfers van serienummer) ondersteund 802.3af, alles lager is passive only.
Check.

https://community.ui.com/...13-47fb-99c7-fd049af4f8f5
This reflects a hardware revision that has been made to make newer UAP-AC-LITEs and UAP-AC-LRs 802.3af compatible in addition to supporting 24V passive. Any device produced with datecode 1638 (September 2016) and up contains this revision and can be powered by any 802.3af power source like the UniFi Switch.

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-08-2019 08:44 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Die van mij beginnen met 1629. Dus dat is dan alleen passive POE begrijp ik. Dus deze

Kan dit ook de reden zijn dat m'n Edgerouter dat ding één keer in de x aantal uur laat rebooten?

Dit gaat alleen over de voeding toch? De functionaliteit is hetzelfde van nieuwere?

Wat ik verder nog niet goed begrijp is dat er zowel over 24 als 48 volt gesproken wordt. En dat 48v ook werkt op 24v devices. Hoe zit dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Kitser op 07-08-2019 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kitser schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:08:
Dit gaat alleen over de voeding toch? De functionaliteit is hetzelfde van nieuwere?
Klopt, het enige verschil tussen de "oude" en de "nieuwe" zit in de PoE support.
Wat ik verder nog niet goed begrijp is dat er zowel over 24 als 48 volt gesproken wordt. En dat 48v ook werkt op 24v devices. Hoe zit dat?
Passive PoE zoals gebruikt door Ubiquiti is/was 24V, 802.3af is 48V. Daarom dus 24V en/of 48V. Daarnaast is het zo dat de nieuwe(re) AC Lite (en AC LR) ondersteuning voor 802.3af "extra" hebben gekregen. Deze ondersteunen dus zowel passive 24V als 802.3af en daarmee zowel 24V als 48V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kitser schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:39:
[Afbeelding]
Ik had inderdaad effe erbij moeten vermelden dat je ook een oud Passive PoE model getroffen kan hebben en die werken inderdaad alleen op 24 Volt :)

Helemaal vergeten... :$

Zooo lang geleden... O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
nero355 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Ik had inderdaad effe erbij moeten vermelden dat je ook een oud Passive PoE model getroffen kan hebben en die werken inderdaad alleen op 24 Volt :)

Helemaal vergeten... :$

Zooo lang geleden... O-) :+
Gelukkig had ie dan niet kapot gegaan. Had alleen niet gewerkt 😉
Had ook niet verwacht dat ik een ouder model gekocht had. Heb hem pas een paar maanden.
Maar goed zoals hierboven al aangegeven is de functionaliteit niet anders. Alleen de POE voeding.
Ik heb hem inmiddels besteld. Morgen heb ik hem in huis.
En heb weer wat geleerd.
Thanks allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Kitser schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:08:
Die van mij beginnen met 1629. Dus dat is dan alleen passive POE begrijp ik. Dus deze

Kan dit ook de reden zijn dat m'n Edgerouter dat ding één keer in de x aantal uur laat rebooten?
Ligt aan hoe je je ERX voedt. Met de adapter is er nauwelijks genoeg power om ook het AP draaiende te houden.

Voedt je je ERX met de 24V PoE adapter die oorspronkelijk bij je AP zat (ik meen 24V, 1A) dan draaien ze allebei als een zonnetje.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ethirty schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:30:
[...]

Ligt aan hoe je je ERX voedt. Met de adapter is er nauwelijks genoeg power om ook het AP draaiende te houden.

Voedt je je ERX met de 24V PoE adapter die oorspronkelijk bij je AP zat (ik meen 24V, 1A) dan draaien ze allebei als een zonnetje.
Daar zeg je wat.... Ik gebruik de standaard voeding van m'n Edgerouter. Die is 0,5a.
Heb hier nog een 12v 3a liggen. Ik kan die eens een tijdje proberen. Dan zou ie genoeg over moeten hebben voor het AP.
Of gaat het überhaupt niet werken als de Edgerouter voeding via een adapter krijgt?

Edit:
Volgens eejimm in dit topic kan je de Edgerouter dus ook met een 24v power supply voeden. En dan geeft ie wel genoeg stroom door voor het AP.

[ Voor 19% gewijzigd door Kitser op 07-08-2019 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De UDM pro is verschenen in de early store:
https://store.ui.com/coll...ess/products/udm-pro-beta

Ben benieuwd wanneer hij wordt aangekondigd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 14:50
Mijn Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) heeft gisteren de geest gegeven. Blijkt dat ik deze al bijna drie jaar heb en de webshop geen garantie meer wil geven.

Nu heb ik een aantal opties:
  • De molen in gaan met verwachte levensduur en zo toch garantie proberen te claimen
  • Een nieuwe switch kopen (tweede 8 port 60W)
Ergens neig ik naar een nieuwe Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) omdat het maar € 100,- en er weinig voor voel in een welles-nietes verhaal.Daarbij is en voor die paar AP's, CKgen2+ en wat camera's genoeg heb aan 8 PoE poorten en ik niet boven de 60W per swich uit kom.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
UNMS van ubiquiti draait in docker, ik had UNMS eerst draaien op oldhostname.domain.com nu heb ik newhostname.newdomain.com aan 't ip adres van de cloud server gekoppeld.

Als ik nu naar 't nieuwe adres ga, krijg ik de nginx welkom pagina ipv unms, hostname staat al aangepast in UNMS zelf, maar ik vermoed dat ik in 't nginx config filetje ook de hostname dien aan te passen.

weet iemand in welke folder in UNMS/nginx docker container permanent storage sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 27-09 08:35
nielsn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:41:
Mijn Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) heeft gisteren de geest gegeven. Blijkt dat ik deze al bijna drie jaar heb en de webshop geen garantie meer wil geven.

• De molen in gaan met verwachte levensduur en zo toch garantie proberen te claimen
Ergens neig ik naar een nieuwe Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) omdat het maar € 100,- en er weinig voor voel in een welles-nietes verhaal.Daarbij is en voor die paar AP's, CKgen2+ en wat camera's genoeg heb aan 8 PoE poorten en ik niet boven de 60W per swich uit kom.

Wat zouden jullie doen?
Nieuwe switch kopen en parallel defecte proberen gerepareerd/omgeruild te krijgen obv "verwachtte levensduur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 21:33

Falcon10

Hit it i would !

Stomme vraag, ik vind het niet direct meer terug in de Unifi controller, maar heb het ooit eens tegen gekomen :

Je kan op de AP-Pro de tweede netwerkkpoort ( dus niet de main ;) ) uitschakelen.
Iemand enig idee waar dat net staat ?

Ik zou denken in de controller bij Devices op het AP klikken, waarna de overview ervan open gaat, waar oa de config en radio settings etc staan, maar ik vind er nergens iets terug van die doorlus netwerkpoort op het AP in of uit te schakelen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Wat zouden jullie doen?
Let er even op dat de US-8-60W maar 4 PoE poorten heeft in tegenstelling tot je overleden US-8-150W ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 14:50
Enigszin offtopic, mijn excuses...

Wat is eigenlijk de verwachtte levensduur van een Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+). (+/- drie jaar geleden € 245,- voor betaald)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40

Wat zouden jullie doen?
DARN. Laat bij mijn 8-poorts 150W PoE+ Unifi switch precies hetzelfde gebeurd zijn, vorige week vrijdag. En ook 3 jaar oud (waarvan 1 jaar in dienst bij de mede-tweaker van wie ik m had overgenomen).

Hier ging ie op een dusdanige manier, in het holst van de nacht, dat de groep waarop m'n ICT infra zit ook uitgeschakeld was (en bij het wakker worden er dus geen Hue netwerk was, geen WIFI, etc. ).

Met een 3 jaar oude switch had ook ik niet heel erg de neiging om een garantie strijd te gaan voeren. Plus dat ik dus wel ook vrij snel wat nieuws wilde, want core switch, want m'n PoE+ onbruikbaar, etc.

Voor de hand liggend was natuurlijk om weer precies dezelfde switch nieuw te kopen. Maar dat is toch weer 190 euro. Plus dat ik ook altijd al vond dat dat ding behoorlijk heet werd (tot bijna niet meer aanraakbaar toe). En ik eigenlijk in de meterkast meer dan 8 switch poorten nodig heb, wat ik opgelost had met een tweede 8 poorts Ubiquiti switch (maar dan met alleen PoE passthrough).

Dáár nog weer bovenop las ik dus, even zoekend op de 8p-150w, maar ook de 16p-150w toch écht te veel verhalen van Ubiquiti gebruikers die precies hetzelfde probleem hadden met hun switches. Gewoon na 6 maanden, 1, 2 of 3 jaar een opgeblazen PSU. En blijkbaar was er dus zelfs een failure mode mogelijk waarin per ongeluk 24 volt passive PoE op poorten werd gezet bij het overlijden, terwijl dat normaal softwarematig uit staat.

Oftewel: Ik ben even de pricewatch in gedoken. Want ok, Unifi en alles in één (controller) interface is leuk, maar inmiddels voor mij al langer niet meer het geval omdat een USG me totaal niet beviel. En tsja, hoe vaak kijk ik nou in die controller, anders dan om configuratie te wijzigen?

Uiteindelijk ben ik voor deze gegaan:
pricewatch: TP-Link TL-SG1016PE

Al eerder, voor ik de illusie kreeg dat ik met alles naar Unifi toe wilde, had ik een 16 poort TP-link switch in gebruik gehad (zonder PoE) en dat beviel prima. Enige nadeel is dat deze switch nogal wat herrie maakt, maar da theb ik opgelost met een Noctua fannetje, op wat lager toerental (ik ga toch de maximale PoE capaciteit niet benutten en ook nu blijft de hardware nog prima koel).

Overigens, volgens andere gebruikers op de UBNT forums is de PSU in de Unifi switch makkelijk zelf te vervangen door deze: "meanwell asp-150-48" . Uiteraard ervan uitgaande dat het ook echt de PSU is, die is overleden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

eymey schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

DARN. Laat bij mijn 8-poorts 150W PoE+ Unifi switch precies hetzelfde gebeurd zijn, vorige week vrijdag. En ook 3 jaar oud (waarvan 1 jaar in dienst bij de mede-tweaker van wie ik m had overgenomen).

Hier ging ie op een dusdanige manier, in het holst van de nacht, dat de groep waarop m'n ICT infra zit ook uitgeschakeld was (en bij het wakker worden er dus geen Hue netwerk was, geen WIFI, etc. ).

Met een 3 jaar oude switch had ook ik niet heel erg de neiging om een garantie strijd te gaan voeren. Plus dat ik dus wel ook vrij snel wat nieuws wilde, want core switch, want m'n PoE+ onbruikbaar, etc.

Voor de hand liggend was natuurlijk om weer precies dezelfde switch nieuw te kopen. Maar dat is toch weer 190 euro. Plus dat ik ook altijd al vond dat dat ding behoorlijk heet werd (tot bijna niet meer aanraakbaar toe). En ik eigenlijk in de meterkast meer dan 8 switch poorten nodig heb, wat ik opgelost had met een tweede 8 poorts Ubiquiti switch (maar dan met alleen PoE passthrough).

Dáár nog weer bovenop las ik dus, even zoekend op de 8p-150w, maar ook de 16p-150w toch écht te veel verhalen van Ubiquiti gebruikers die precies hetzelfde probleem hadden met hun switches. Gewoon na 6 maanden, 1, 2 of 3 jaar een opgeblazen PSU. En blijkbaar was er dus zelfs een failure mode mogelijk waarin per ongeluk 24 volt passive PoE op poorten werd gezet bij het overlijden, terwijl dat normaal softwarematig uit staat.

Oftewel: Ik ben even de pricewatch in gedoken. Want ok, Unifi en alles in één (controller) interface is leuk, maar inmiddels voor mij al langer niet meer het geval omdat een USG me totaal niet beviel. En tsja, hoe vaak kijk ik nou in die controller, anders dan om configuratie te wijzigen?

Uiteindelijk ben ik voor deze gegaan:
pricewatch: TP-Link TL-SG1016PE

Al eerder, voor ik de illusie kreeg dat ik met alles naar Unifi toe wilde, had ik een 16 poort TP-link switch in gebruik gehad (zonder PoE) en dat beviel prima. Enige nadeel is dat deze switch nogal wat herrie maakt, maar da theb ik opgelost met een Noctua fannetje, op wat lager toerental (ik ga toch de maximale PoE capaciteit niet benutten en ook nu blijft de hardware nog prima koel).

Overigens, volgens andere gebruikers op de UBNT forums is de PSU in de Unifi switch makkelijk zelf te vervangen door deze: "meanwell asp-150-48" . Uiteraard ervan uitgaande dat het ook echt de PSU is, die is overleden.
Wat dan aangaat is de pricewatch: HP Procurve 1820-24G-PoE+ misschien ook een goede om te noemen, die is namelijk stil (tenzij hij heel warm wordt), werd in dit topic al door @nero355 genoemd.
Stukje duurder maar wel out of ths box stil en levenslang garantie.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Hierbij mijn ervaring.

Ik ben echt zo klaar met `Ubiquiti`.

Van de ene op de andere dag kon ik niet meer inloggen op mijn `Unifi` omgeving (schijnt een bekend probleem te zijn). Niet meer via de websites, niet meer via `SSH`. Alleen de `Cloud Key` kon ik nog via `SSH` bereiken. Alle wachtwoorden van alle apparaten die gekoppeld waren, zijn niet meer bruikbaar. Na het resetten van de `Cloud Key` (volgens de support de enige optie), zat ik ineens op een oudere firmware dan ik daarvoor gebruikte. Ik maakte netjes wekelijk backups en een server haalde via SSH netjes elke week de backups op om ze veilig te stellen. Dus geen probleem, toch? Toen ging ik de backup terugzetten, maar omdat de firmware ineens een oudere versie had, weigerde de `Cloud Key` de backup terug te zetten. De `Cloud Key` weigerde ook om een nieuwere firmware versie te installeren. Ik ben hier een dag mee bezig geweest, tot het eind verhaal was, een nieuwe `Cloud Key` kopen.

Aangezien de backups niet meer teruggezet konden worden, meteen een nieuwe `USG` erbij gehaald, want ja, je wilt toch door kunnen en de oude `USG` werkte nog wel, ook al kon ik deze niet meer beheren. Dus ik krijg een nieuwe `Cloud Key` en een nieuwe `USG` op mijn bureau. Ik de `Cloud Key` geinstalleerd, ook daar konden de backups niet op teruggezet worden. Dus ik moet vanaf begin beginnen. Fijn maar niet heus.

Dan maar beginnen. Ik heb 6 access points, 4 switches, een `Cloud Key` en een gateway. Niet zo bijzonder, alles opnieuw instellen, configureren, voor de lunch klaar, toch? Jammer.

Het probleem begon met de eerste AP. Je kunt deze opnieuw toekennen, maar dat lukte niet. Dus ik met een trap naar boven en een factory reset geven. Na een kwartier was deze weer in de lucht, maar `Unifi` gaf aan dat deze niet verbonden kon worden. Support benaderd en die zeggen doe nog maar een factory reset. Dus ik weer een factory reset gedaan. Daarna nog een keer, nog een keer, nog een keer, nog een keer. Toen ik zo'n 10 a 15 keer een factory reset heb gedaan, kon deze eindelijk verbonden worden. Fijn. Op naar de volgende, welke hetzelfde probleem heeft. Weer 10 a 15 keer een factory reset geven, voor deze toegevoegd kan worden. Toen ik die had, naar de derde, met hetzelfde verhaal. Ik was nu al "lichtelijk" geirriteerd.

De eerste drie AP's werkte naar behoren. Fijn. Toen door naar de volgende, een ander model. Dat is een outdoor model. Na een te lange tijd tobben, weer support benaderd. Zoals elke keer, 45 minuten moeten wachten voordat er iemand beschikbaar was. Een uur of twee later was het verhaal van de support persoon dat deze niet meer ondersteund werd en dat deze pak en beet 500 Euro kostende AP rijp was voor de container. Leuk, maar ik heb er 2 van, die beide dus de container in zijn gegaan.

Op naar de laatste AP. Deze was redelijk snel in de lucht. Naja, in de lucht. Om het uur start deze AP zichzelf opnieuw op. 1 keer per dag start deze AP niet zichzelf opnieuw op en verliest hij de verbinding waardoor deze nog wel netwerk zat uit te zenden, maar als je er mee verbind heb je geen toegang meer tot het netwerk. Ook wijzigingen worden er niet op doorgevoerd zonder deze meerdere malen opnieuw op te starten vanuit de `Unifi` omgeving. Omdat er geen echte log files zijn, kun je ook niet achterhalen wat er gebeurd. Je ziet alleen het resultaat en hooguit een status wijziging dat de AP zichzelf herstart heeft.

Toen de `hot spot`. Ik heb een nieuwe `hot spot` omgeving gemaakt. Ontzettend makkelijk op te zetten. We werken met vouchers, zodat ik een lijst in de vergaderzaal kan leggen en dan kunnen gasten netjes met de `hot spot` verbinden. Ideaal systeem. Tenminste, als het werkt. Het instellen gaat goed. Alles lijkt goed te staan, maar als je probeert te verbinden vanaf een telefoon, dan krijg je `connected (no internet)` te zien in je scherm. Na het meerdere malen herstarten van alle AP's, werkt de `hot spot` ineens. Naja, dat was gisteren. Toen ik vanmorgen op kantoor aan kwam, werkte de `hot spot` niet meer en konden ook meerdere mensen niet meer met het normale WiFi netwerk verbinden. Alle `Unifi` producten weer meerdere keren opnieuw gestart en spontaan begon het te werken. Naja werken, tenzij je op `Windows 7` zit en met het normale met `Radius` beveiligde netwerk verbind, want dan kun je geen verbinding maken met het netwerk. `IOS` werkt, `Android` werkt, `Linux` werkt, `Windows 10` werkt. Alleen `Windows 7` niet. Niet eens met maar 1 computer, maar met meerdere. Je moet dan de instellingen op elke computer aanpassen om te verbinden met het netwerk.

Ondertussen werkt alles op dit moment wel, alleen kan ik de nieuwe `Cloud Key` niet meer beheren omdat het wachtwoord niet meer werkt. Dit is echt belachelijk.

Het erge is, ik weet niet wat frustrerender is, alle apparaten die maar tegen blijven werken, of de compleet incapabele support medewerkers. Niet alleen zitten ze lijstjes voor te lezen, geven ze links met oplossingen die niets met je situatie te maken hebben, maar ze zijn ook nog eens ontzettend traag. Elke keer dat je een vraag stelt kun je rustig koffie gaan drinken of even naar het toilet gaan, want het duurt elke keer 5 a 10 minuten voordat je een reactie krijgt.

Ik zou het liefst nieuwe apparatuur van een ander merk bestellen en al die `Unifi` rommel zo de container in gooien. Wat een rotzooi. Ik heb het gevoel alsof ik met `Aliexpress` aanbiedings spul zit te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sorry dat ik het zeg, maar het ligt niet alleen aan de hardware volgens mij. Je bent volgens mij met stoom uit je oren AP's gaan resetten zonder enige vorm van geduld. Een reset duurt nou eenmaal even. Ik heb nergens problemen mee en draai het op meerdere locaties met allemaal soorten AP's, Switches & routers. Werkt als een trein.
Daarnaast zorg ik gewoon dat ik m'n backups op orde heb dat mocht er ooit iets met m'n controller (die als Docker container draait) gebeuren ik zo terug kan.
Nu alles afreageren op Unifi is ook niet helemaal fair vind ik.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.