[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 11:38
Hoi Tweakers,

Ik zit hier met een gek probleem waar er op ubnt.com geen oplossing staat en ik een beetje ten einde raad ben.
Het volgende: Om energie te besparen gaan de UGS Pro, USW 24, CloudKey gen2 en 3 AP Pro’s elke nacht om 4:00u uit en een simpele router (Netgear Nighthawk R7000) gaat dan aan tot 17:00u (om de IoT spulletjes tevreden te houden), vervolgens neemt het Ubiquiti gedeelte het weer over. Dit alles wordt geregeld door een Homey icm Z-Wave stekkers. Dit werkte eigenlijk prima tot een paar weken geleden.

Sinds enkele weken blijft soms, dus niet elke keer, de USG Pro disconnected in UniFi en is er geen internet mogelijk. Ik moet dan de USG Pro factory resetten en opnieuw (in deze volgorde) , IP adres definiëren, range definiëren, enkele files naar de USG kopiëren (vanwege custom JSON op basis van https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/) en dan adopten. Alles werkt dan weer. Maar het duurt wel een uur om dit alles te doen.
Vervelend uiteraard en ik hoop op iemand die weet waar dit aan ligt.

Setup:
USG Pro 4
USW 24
3 AP Pro
CloudKey Gen2 (Met DNS ingesteld op mijn PiHole op 192.168.2.253)

Mijn dank is groot als een van jullie wellicht iets te binnen schiet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

Hindelaufen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:37:

Mijn dank is groot als een van jullie wellicht iets te binnen schiet
Gierigheid ? :D
Alle gekheid op een stokje, ga je voor 15 euro ofzo op jaarbasis aan elektriciteitsbesparing ( als het al zoveel is ), zulke gekke dingen uitspoken, met dus blijkbaar als gevolg dat je apperatuur kuren krijgt/heeft en jij een boel frustraties om steeds alles terug opnieuw in te stellen ?

Moest ik jou zijn, ik zou gewoon de verwarming een graad zachter zetten gedurende het jaar, en net als alle anderen gewoon alles 24/7 laten draaien. Heb je iets meer besparing op jaarbasis, en minder frustraties doordat je netwerk er soms uitligt.

Just my 2 cents.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:48
@Hindelaufen

Ik gok dat je op maandbasis €4 bespaard met je omslachtige setup. Vind je dat echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
Falcon10 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:26:
[...]

Gierigheid ? :D
Alle gekheid op een stokje, ga je voor 15 euro ofzo op jaarbasis aan elektriciteitsbesparing ( als het al zoveel is ), zulke gekke dingen uitspoken, met dus blijkbaar als gevolg dat je apperatuur kuren krijgt/heeft en jij een boel frustraties om steeds alles terug opnieuw in te stellen ?

Moest ik jou zijn, ik zou gewoon de verwarming een graad zachter zetten gedurende het jaar, en net als alle anderen gewoon alles 24/7 laten draaien. Heb je iets meer besparing op jaarbasis, en minder frustraties doordat je netwerk er soms uitligt.

Just my 2 cents.
@Falcon10 & @GioStyle

Het scheelt ongeveer 150 euro per jaar als ik deze setup van +/- 90W 12 uur per dag aan laat staan ipv 24 uur. Een Netgear router consumeert bijna 9W, en ja dat vind ik wel de moeite waard.

Ik vraag mijn gewoon af waarom dit probleem zich sinds een paar weken aandoet.
Is het slecht voor een USG om uit te gaan, en is het de bedoeling dat deze 24/7 aanstaan?
De USG gaat overigens wel "netjes" uit met een shutdown, niet zomaar de stekker eruit.

En ja misschien ben ik wel gierig, hou je wel geld over om dit mooie spul te kunnen kopen, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
job schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:19:
POE+ is handig als de in-wall ook zelf weer een poe apparaat moet voeden. Als dat niet het geval is kan je ook voldoen met een poe injector zonder +. Die zijn wat goedkoper.
Dit valt in de praktijk mee. Ik heb een UAP-AC-IW achter een USW-8 achter een USW-8-60W. Samen gebruiken de eerste twee 10W. Officieel niet ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Hindelaufen hebben die USG en je Nighthawk toevallig het zelfde IP? En op basis waarvan connect je je IoT spullenboel, op naam of op IP?
Vermoed een dubbel uitgedeeld IP icm caching in de controller en dan willen adopten terwijl de controller zegt dat het IP al in gebruik is. Had iets gelijksoortigs met mijn netwerkstreamer, zie mijn eerdere post.
Als het zo is, is de vraag natuurlijk: hoe kun je daar mee om gaan? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

job

alexwel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:51:

Heb je wellicht een modelnummer van Ubiquiti welke hier het beste voor zal zijn?
Geloof dat dit de juiste is:
pricewatch: Ubiquiti Gigabit PoE injector, 48V/0.5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:43:
@Hindelaufen hebben die USG en je Nighthawk toevallig het zelfde IP? En op basis waarvan connect je je IoT spullenboel, op naam of op IP?
Vermoed een dubbel uitgedeeld IP icm caching in de controller en dan willen adopten terwijl de controller zegt dat het IP al in gebruik is. Had iets gelijksoortigs met mijn netwerkstreamer, zie mijn eerdere post.
USG en NetGear Router zitten allebij op een kleine (unmanaged)switch. Beide routers hebben een identiek MAC-adres en zijn nooit op het zelfde moment aan.
Vervolgens is op die unmanaged switch KPN aangesloten (direct vanaf waar KPN glas in UTP wordt geconverteerd). Wellicht niet de allerbeste oplossing, maar het werkte wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GioStyle
Hindelaufen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:33:
[...]

@Falcon10 & @GioStyle

Het scheelt ongeveer 150 euro per jaar als ik deze setup van +/- 90W 12 uur per dag aan laat staan ipv 24 uur. Een Netgear router consumeert bijna 9W, en ja dat vind ik wel de moeite waard.

Ik vraag mijn gewoon af waarom dit probleem zich sinds een paar weken aandoet.
Is het slecht voor een USG om uit te gaan, en is het de bedoeling dat deze 24/7 aanstaan?
De USG gaat overigens wel "netjes" uit met een shutdown, niet zomaar de stekker eruit.

En ja misschien ben ik wel gierig, hou je wel geld over om dit mooie spul te kunnen kopen, :9
Nog een kleine aanvulling en dan laat ik je met rust:

Wat je zegt klopt niet.

Als je per dag 12 uur lang 81W bespaart, dan heb je na 1 dag 0,972 kWh en na 1 jaar 354,78 kWh bespaard.

355 kWh tegen een tarief van €0,25 = €88,75

Je besparing is dus op jaarbasis een kleine €90.

Echter geloof ik ook niet dat je setup 90W vraagt.

USG Pro = 15W
US24 = 15W
Cloudkey Gen2+ = 7W
UAP = 10W*

*Ik heb serieus geen flauw idee wat een UAP Pro aan stroom verbruikt, maar als het 10W per stuk is, dan is het totaal verbruik ongeveer 67W en dan is je besparing nog minder dan €90.

Als je AC Pro's zou hebben dan is het 4W per stuk en je totaalverbruik 49W en dan kom je akelig dicht in de buurt van €4 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hindelaufen
GioStyle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Nog een kleine aanvulling en dan laat ik je met rust:

Wat je zegt klopt niet.

Als je per dag 12 uur lang 81W bespaart, dan heb je na 1 dag 0,972 kWh en na 1 jaar 354,78 kWh bespaard.

355 kWh tegen een tarief van €0,25 = €88,75

Je besparing is dus op jaarbasis een kleine €90.

Echter geloof ik ook niet dat je setup 90W vraagt.

USG Pro = 15W
US24 = 15W
Cloudkey Gen2+ = 7W
UAP = 10W*

*Ik heb serieus geen flauw idee wat een UAP Pro aan stroom verbruikt, maar als het 10W per stuk is, dan is het totaal verbruik ongeveer 67W en dan is je besparing nog minder dan €90.

Als je AC Pro's zou hebben dan is het 4W per stuk en je totaalverbruik 49W en dan kom je akelig dicht in de buurt van €4 per maand.
Ow crap... Je hebt gelijk. Stom Stom.

Ik heb een foutje gemaakt in W naar kWh.

De 90W valt trouwens wel te verklaren daar er nog een NAS en twee UP-boards op dezelfde stekker zitten.
Maar nu je me op de feiten hebt gedrukt laat ik het er maar bij en laat de hele bubs maar gewoon 24/7 draaien, het is inderdaad de moeite niet waard.

Dank je wel, mijn excuses _Gaat zich schamen in de hoek_ :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
Wat je wel kan doen om te besparen is het volgende:

- Bij je US24: je ongebruikte poorten op 'disabled' zetten. Dan gaat die specifieke poort uit en scheelt 0,2W per poort.
- AP's achter een tijdschakelaar? Uit 0400-1700, aan 1700-0400.
- NAS in slaapstand?
- etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

Terugkkomend op The Eagle

Zou inderdaad kunnen dat het IP van je nachtroutertje nog ronddwaalt op je netwerk/clients nadat hij afgesloten is, en vervolgens je USG dus "tureluur" slaagt en niet verrder wel.
Denk als je het volledig wil voorkomen, dat je ook al je clients gewoon s morgens zou moeten herstarten, just to make sure.
Maar ook al zoals aangegeven : het loont de extra kosten/frustratie niet om dat te doen :)

Bijkomend : je hebt een cloudkey, die eigenlijk best wel mooie stats levert adhv DPI, doordat je die s nachts uitzet, ben je eigenlijk niets met die functionaliteit, en is het eerder zonde dat je een cloudkey hebt in je netwerk.

* Falcon10 haalt Hindelaufen uit ze'n hoekje en fluisterd : "snel, ga nog wat leuk Ubiquiti spul bestellen !" ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

Volgens mij zijn die van Ubiquiti altijd passive en niet at/af compliant!

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:43:
Ze hebben idd allebei het zelfde IP adres. En de IoT spulletjes connecten op IP.
Maar het is zoals enkele hier al hebben aangegeven, in mijn geval, niet de moeite ivm de geringe besparing en gemiste stats van de CK.

Toch bedankt.

_uit hoekje kruipt en Ubiquiti spulletjes gaat kopen_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hindelaufen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:28:
[...]

Ze hebben idd allebei het zelfde IP adres. En de IoT spulletjes connecten op IP.
Maar het is zoals enkele hier al hebben aangegeven, in mijn geval, niet de moeite ivm de geringe besparing en gemiste stats van de CK.

Toch bedankt.

_uit hoekje kruipt en Ubiquiti spulletjes gaat kopen_
Ken je het OSI model? Bedenk je even op welke lagen UBNT en co werken en tot waar je netgear gaat. Dan snap je het denk ik wel.
Als jij een loadbalancer hebt voor twee webservers die samen moeten werken heb je in het algemeen ook geen apache naast weblogic staan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hindelaufen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:50:
USG en NetGear Router zitten allebij op een kleine (unmanaged)switch. Beide routers hebben een identiek MAC-adres en zijn nooit op het zelfde moment aan.
Vervolgens is op die unmanaged switch KPN aangesloten (direct vanaf waar KPN glas in UTP wordt geconverteerd). Wellicht niet de allerbeste oplossing, maar het werkte wel.
Iets heeel anders :

Kan het zijn dat jij geen aparte Management VLAN gebruikt waarin jouw UniFi Controller zich bevindt :?

Dat is namelijk niet zo heel handig naar mijn mening!

Dus als je toch straks de USG opnieuw moet instellen doe het dan goed en gebruik dat standaard VLAN 1 met 192.168.1.x/24 range alleen voor de adoptie van je spullen en niet meer dan dat! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
nero355 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Iets heeel anders :

Kan het zijn dat jij geen aparte Management VLAN gebruikt waarin jouw UniFi Controller zich bevindt :?

Dus als je toch straks de USG opnieuw moet instellen doe het dan goed en gebruik dat standaard VLAN 1 met 192.168.1.x/24 range alleen voor de adoptie van je spullen en niet meer dan dat! ;)
Ik ben nog niet zo ver ingevoerd zoals jij. Maar helpt het om te zeggen dat ook de CK uitging 's nachts? De VLANS staan gedefinieerd in een JSON voor iptv (4) en internet (6). Dus ik zou niet direct kunnen zeggen hoe ik een management VLAN moet maken. Is het dan de bedoeling dat de CK op VLAN 1 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Hindelaufen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:00:
[...]
Ik ben nog niet zo ver ingevoerd zoals jij. Maar helpt het om te zeggen dat ook de CK uitging 's nachts?
De cloudkey staat er om bekend dat hij er niet van houdt uitgezet te worden.

Ik heb al mijn netwerk apparatuur op UPS' zitten, juist om te voorkomen dat ze uit gaan bij stroomuitval. (Komt regelmatig voor hier, bij onweer bijvoorbeeld)

Ik heb gemerkt dat het mijn netwerk ontregeld, zeker bij zeer korte stroom onderbrekingen.
En het is volgens mij ook beter voor de levensduur..

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
yzf1kr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Ik heb al mijn netwerk apparatuur op UPS' zitten, juist om te voorkomen dat ze uit gaan bij stroomuitval. (Komt regelmatig voor hier, bij onweer bijvoorbeeld)

Ik heb gemerkt dat het mijn netwerk ontregeld, zeker bij zeer korte stroom onderbrekingen.
De Gen2 heeft hiervoor een ingebouwde accu, maar die gaat het natuurlijk geen 13 uur uithouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

alexwel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:48:
[...]

De Gen2 heeft hiervoor een ingebouwde accu, maar die gaat het natuurlijk geen 13 uur uithouden.
Sterker nog.... zodra hij geen spanning meer heeft, schakelt hij zichzelf binnen 15 seconden netjes uit zodat de database intact blijft. Dat is het enige doel van die ingebouwde accu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

yzf1kr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Daar heeft een controller op een Pi dan weer geen last van voor zover ik na kan gaan. Die gaat er ook echt wel eens uit en als ik de meterkast open heb krijgt ie echt geen nette shutdown ;)
Werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:54:
[...]

Daar heeft een controller op een Pi dan weer geen last van voor zover ik na kan gaan. Die gaat er ook echt wel eens uit en als ik de meterkast open heb krijgt ie echt geen nette shutdown ;)
Werkt tot nu toe prima.
Het hoeft niet altijd fout te gaan met de controller, wanneer deze van stroom afgehaald wordt.
Ik heb er op mijn werk ook een, die heeft ook een paar keer een stroomstoring meegemaakt, zonder UPS en deze werkt ook nog steeds zonder problemen. Tegenwoordig zit hij wel op een UPS.

Toch heb ik al vaak gehoord over database problemen met cloudkeys die niet goed uitgeschakeld zijn. Dus het gebeurd wel, maar het kan ook goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

[...]

Werkt tot nu toe prima.
Raspberry Pi's die abrupt spanningsloos raken zonder netjes afgesloten te worden, willen anders ook nogal eens de SD kaart vernaggelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Iets heeel anders :

Als optie 43 aan staat en / of je geeft keurig je inform-url mee is dat geen reden, heel eerlijk gezegd. Als je dat aanzet werkt het namelijk prima. Staat default wel uit dacht ik. Alleen doet ubnt het voor alsof dat een edgerouterdingetje is, wat echter niet zo is. Werkt met een usg net zo.

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/204909754#7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

job

Ethirty schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:22:
[...]

Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 23-05-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
job schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:57:
[...]

Net nog even zitten scannen in hun eigen productschema.. ze blijven er erg wazig over..
Echter is het zeker niet zo dat alle adapters passive zijn.

ik heb voor mijn G-flex camera een POE af adapter gekocht (en wilde toch graag bij ubiquiti blijven).

Google maar eens op: Ubiquiti U-POE-af (witte adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42
Ethirty schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:22:
[...]

Alleen de G1 AP modellen en G2 modellen tot begin 2016. Tegenwoordig is alles compliant.

[ Voor 35% gewijzigd door m3gA op 23-05-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Mijn AC Pro is gewoon aangesloten op een standaard PoE switch van Zyxel.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 26-09 22:38
[...]

Volgens mij hangt het bij de AP's af van de versie. Alle nieuwere versies doen beiden, staat overigens ook op de website: https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

tozzke schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 06:23:
[...]

Raspberry Pi's die abrupt spanningsloos raken zonder netjes afgesloten te worden, willen anders ook nogal eens de SD kaart vernaggelen
Is bekend :)
Weegt niet op tegen het gemak van unpluggen. Worst case heb ik weer wat te hobby'en en kan ik het nog beter inrichten. Bovendien: SD kaartje kost niks meer tegenwoordig.
Bewuste keuze mijnerzijds dus. Maar goed dat je het even meldt voor de rest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:01

ChUcKiE

Dus........

Ik kwam in deel 2 een post tegen over het verkrijgen van een nieuwe power adapter voor de USG/Edge Router.
Ik heb hetzelfde probleem, USG deed het niet meer goed...van "ellende" een nieuwe gekocht en met die adapter deed de oude het wel weer gewoon.
Blijkt de voedingsadapter dus kapot te zijn. Komt vaker voor. Helaas zijn de originele met geen mogelijkheid te bestellen.

Uiteindelijk na wat zoekwerk uitgekomen op https://www.grandado.com. Daar kun je voor iets van 7,50 een nieuwe adapter kopen met dezelfde technische specs.
Ik dacht ik geef het even mee voor degene die in het zelfde schuitje zitten.

Hopelijk snel binnen! Ik laat nog wel weten of alles daarna naar behoren werkt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

m3gA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Alleen de G1 AP modellen en G2 modellen tot begin 2016. Tegenwoordig is alles compliant.
Ik had het over hun 48V adapters, niet over de AP's zelf.

Zeker gezien de maat van de adapter vertrouw ik er niet op. Ook omdat ze een historie hebben van afwijkende voltages van 24/48/54V en afwijkende aderparen. De meeste af/at adapters die ik in mijn handen heb gehad zijn altijd flinke jongens.

Maar misschien zit ik er naast.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Ethirty schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:53:
[...]

Ik had het over hun 48V adapters, niet over de AP's zelf.

Zeker gezien de maat van de adapter vertrouw ik er niet op. Ook omdat ze een historie hebben van afwijkende voltages van 24/48/54V en afwijkende aderparen. De meeste af/at adapters die ik in mijn handen heb gehad zijn altijd flinke jongens.

Maar misschien zit ik er naast.
Als je op google zoekt, geven de meeste webwinkels wel aan dat ze 802.3af compliant zijn, ook Ubiquiti's eigen webshop geeft het aan: https://store.ui.com/products/u-poe-af
Het lijkt mij ook dat de 'af' in het modelnummer daar voor moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
tozzke schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 06:23:
[...]

Ik heb zelf 2 back-up kaartjes liggen - als er één corrupt raakt, dan steek ik de 2e erin en maak van de 3e weer een back-up.

Ik maak gebruik van UniFiPi icm Pi-hole & unbound, dus het is gewoon een stukje gemak van het hebben van meerdere back-ups.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

alexwel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:01:
[...]

Als je op google zoekt, geven de meeste webwinkels wel aan dat ze 802.3af compliant zijn, ook Ubiquiti's eigen webshop geeft het aan: https://store.ui.com/products/u-poe-af
Het lijkt mij ook dat de 'af' in het modelnummer daar voor moet staan.
Ah, die toevoeging had ik gemist. Wist niet dat ze inmiddels ook een 'af' adapter hadden. Er zijn nogal wat verschillende soorten in omloop en al die anderen zijn dus niet goed. Maar deze wel. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik ga vandaag de AP AC Pro-E bestellen met een Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE).
Voor zover ik kan zien kan die PoE aan en PoE+. Het antwoord heb ik denk ik al, maar een PoE injector zal ik dan niet nodig hebben.
Er ligt Cat 5e in huis, dus dat zou voldoende moeten zijn denk ik zo.

De Unifi 3p router draait ook al weer even als een zonnetje, dus dat gaat ook goed komen de komende tijd. Tzt alleen nog een extra AP voor op zolder. Hoorde mijn vrouw klagen dat op dit moment ze net buiten het huis geen verbinding meer heeft in de achtertuin. Niet zo gek als de router met wifi in de meterkast voor in het huis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 20:10
Hoi, ik heb Ubiquiti 2 AP's liggen en vraag me af welke beter is

De UniFi AP-Pro die ik al 3 jaar tot volle tevredenheid in gebruik heb
Werkt prima zelf als het huis vol zit met zware WIFI gebruikers

Een toch de nieuwe UniFi AP AC LR die ik heb liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35

lier

MikroTik nerd

Woodski schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:53:
Hoi, ik heb Ubiquiti 2 AP's liggen en vraag me af welke beter is
Tja, wat is beter...?

De UAP-AC-LR ondersteunt AC , als je AC clients hebt kunnen deze hogere snelheden behalen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 20:10
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht

Ik heb een AC 8265 in mijn laptop
Toch ff spelen met die nieuwe dan :)
bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Arunia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:45:
Ik ga vandaag de AP AC Pro-E bestellen met een Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE).
Voor zover ik kan zien kan die PoE aan en PoE+. Het antwoord heb ik denk ik al, maar een PoE injector zal ik dan niet nodig hebben.
De 60W variant van de switch ondersteunt enkel 802.3af PoE, géén 802.3at en/of 24V passive PoE. Hiervoor moet je de 150W variant hebben. Desalniettemin gaat die AP-AC-PRO-E prima werken op 802.3af PoE welke de 60W variant levert.
Er ligt Cat 5e in huis, dus dat zou voldoende moeten zijn denk ik zo.
Zeker!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MisteRMeesteR Oef, ik schrok al even haha. Had het spel eigenlijk ondertussen al besteld, maar dat stelt me gerust. Had op in de PW al bij beide gecheckt wat ze leveren/gebruiken. Dan komt dat zeker wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42
[...]

Werkt tot nu toe prima.
Heeft niks met de Cloudkey of de pi te maken. Het is de mongodb die er niet van houdt zomaar afgesloten te worden. Dat is de de reden dat de CK2 (plus) een kleine batterij heeft als een soort ups.

Gisteren trouwens de plus geinstalleerd, had eerst een normale CK2, maar dat was een preproductiemodel met een batterijoplaadprobleem. UniFi video naar protect gemigreerd voor de camera's. Protect is nog een beetje buggy maar echt veelbelovend. Enorm snel en de tijdslijn is echt fantastisch/indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

m3gA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Heeft niks met de Cloudkey of de pi te maken. Het is de mongodb die er niet van houdt zomaar afgesloten te worden. Dat is de de reden dat de CK2 (plus) een kleine batterij heeft als een soort ups.

Gisteren trouwens de plus geinstalleerd, had eerst een normale CK2, maar dat was een preproductiemodel met een batterijoplaadprobleem. UniFi video naar protect gemigreerd voor de camera's. Protect is nog een beetje buggy maar echt veelbelovend. Enorm snel en de tijdslijn is echt fantastisch/indrukwekkend.
Heb hier de CK2+ al een maandje of 5 draaien en heb er geen klachten over qua stabiliteit. Ik mis in de "Protect" software / conroller alleen nog steeds de "MAP" optie en in de Controller software van het netwerkdeel kun je de camera's niet opnemen in de tekening :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-Vertigo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-05-2024
Hallo, ik wil mijn kpn experiabox vervangen door een ubiquite router, heeft iemand dit al gedaan ? Ik weet niet goed welke router ik moet kiezen en of ik deze met kpn glasvezel aan de praat kan krijgen. Wie kan me opweg helpen ?

Ik ben vanplan de router te vervangen en Unifi access points te gaan gebruiken voor betere wifi in en rondom het huis.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dutch-Vertigo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:39:
Hallo, ik wil mijn kpn experiabox vervangen door een ubiquite router, heeft iemand dit al gedaan ? Ik weet niet goed welke router ik moet kiezen en of ik deze met kpn glasvezel aan de praat kan krijgen. Wie kan me opweg helpen ?

Ik ben vanplan de router te vervangen en Unifi access points te gaan gebruiken voor betere wifi in en rondom het huis.

Er zijn hier op het forum een legio aan voorbeelden om je KPN router te vervangen door een Ubnt router.
Maar, als je je WiFi wilt verbeteren kan je ook alleen Ubnt WiFi devices aanschaffen en het KPN uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Dutch-Vertigo Ik vraag me af of dat kan. De Experia is volgens mij een modem met router functies. Voor zover heeft ubiquiti geen modems.
Dus als het kan wat je kunt doen is de experia in bridge modus laten zetten. (dan wordt het een dom modem zonder router functies), dan bijvoorbeeld een Unifi USG 3p router kopen (let op! er zit hier 2 LAN poorten op, maar die kun je niet aan elkaar knopen. Dus feitelijk voor een thuis netwerk heb je maar 1 aansluiting. Een switch is dan waarschijnlijk wel aan te raden (zie de hierboven geposte van mij).
Daarnaast kun je dan 1 of meerdere Unifi AP's aanschaffen. Die ik heb, heb je ook in thuis uitvoering (de niet pro variant) en die schelen een aardige slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Arunia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:45:
@Dutch-Vertigo Ik vraag me af of dat kan. De Experia is volgens mij een modem met router functies. Voor zover heeft ubiquiti geen modems.
Dus als het kan wat je kunt doen is de experia in bridge modus laten zetten. (dan wordt het een dom modem zonder router functies), dan bijvoorbeeld een Unifi USG 3p router kopen (let op! er zit hier 2 LAN poorten op, maar die kun je niet aan elkaar knopen. Dus feitelijk voor een thuis netwerk heb je maar 1 aansluiting. Een switch is dan waarschijnlijk wel aan te raden (zie de hierboven geposte van mij).
Daarnaast kun je dan 1 of meerdere Unifi AP's aanschaffen. Die ik heb, heb je ook in thuis uitvoering (de niet pro variant) en die schelen een aardige slok op een borrel.
De kpn modem kan toch helemaal niet in bridge?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@HKLM_ Daarom vroeg ik het me ook af of dat kan. ;) Twijfelde al, maar volgens mij kan dat inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Wat @HKLM_ al zegt, de experiabox kan niet in bridge gezet worden.

Maar @Dutch-Vertigo vraagt om kpn glasvezel dus ga ik er vanuit dat er al een NTU hangt waar een gewone UTP kabel in kan.
En in dat geval kan je zeker wel je experiabox vervangen.
Kijk daarvoor ook even in het [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie topic zeker als je ook iptv etc wilt.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-Vertigo
Ik heb eerder een Asus RT-AC87U Router gebruikt met deze kpn glasvezel verbinding, toen kreeg ik Internet en TV wel aan de praat alleen de telefoon niet. Eerder was er een site netwerkje.nl daarmee heb ik me toen kunnen helpen helaas is die site nu offline. Dus het is mogenlijk een eigen router te gebruiken zonder experiabox/bridge modus.

Niet elke router werkt, volgens mij moet de router onderandere PPPoE ondersteunen.
Ik heb er te weinig verstand van, daarom benieuwd of iemand me voor is geweest en een Ubiquite router aan de praat heeft gekregen met kpn zodat ik in iedergeval weet dat het mogenlijk is voordat ik de router koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-Vertigo
Annuk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Wat @HKLM_ al zegt, de experiabox kan niet in bridge gezet worden.

Maar @Dutch-Vertigo vraagt om kpn glasvezel dus ga ik er vanuit dat er al een NTU hangt waar een gewone UTP kabel in kan.
En in dat geval kan je zeker wel je experiabox vervangen.
Kijk daarvoor ook even in het [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie topic zeker als je ook iptv etc wilt.
Klopt ik heb een NTU kasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Nu online
Dutch-Vertigo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:04:
[...]

Ik heb eerder een Asus RT-AC87U Router gebruikt met deze kpn glasvezel verbinding, toen kreeg ik Internet en TV wel aan de praat alleen de telefoon niet. Eerder was er een site netwerkje.nl daarmee heb ik me toen kunnen helpen helaas is die site nu offline. Dus het is mogenlijk een eigen router te gebruiken zonder experiabox/bridge modus.

Niet elke router werkt, volgens mij moet de router onderandere PPPoE ondersteunen.
Ik heb er te weinig verstand van, daarom benieuwd of iemand me voor is geweest en een Ubiquite router aan de praat heeft gekregen met kpn zodat ik in iedergeval weet dat het mogenlijk is voordat ik de router koop.
Kijk even in m'n vorige bericht met name klik ff op de link ;)
Wat betreft telefonie ben je je experiabox nodig want daarin staan de SIP gegevens voor telefonie, en die kan je bij mijn weten daar niet uit halen.
Als je de telefonie eis laat vallen kan je geheel zonder de experiabox, wil je wel telefonie dan kan je experiabox ook achter je edgerouter of USG om puur en alleen de telefonie te doen en kan je de rest van je netwerk doen met 1 van bovengenoemde routers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Zijn er meer mensen die controller 5.10.23.0 draaien waarbij de mail notificaties niet meer werken?

"There was an error sending the test email to (Mail adres). Failed to send email to SMTP server. Please check your settings and try again."

In de log zie ik dit terug komen:

code:
1
 [2019-05-24T06:39:59,920] <webapi-222> INFO api - [api] api.err.SmtpSendFailed: /api/s/default/cmd/cfgmgr

Update:

Met de support geen steek verder gekomen.... is doorgezet naar 2lijns. Echt een stel sukkels daar op Lijn 1 Ik snap nu wel waarom ze je nooit kunnen helpen via de chat..... Lever je alle shit aan, error logs, screen shot etc krijg je een link hoe je SMTP moet instellen 8)7 Ja daag dat heb ik al gedaan en heeft 6+ maanden goed gewerkt tot ik ging upgraden.

[ Voor 109% gewijzigd door HKLM_ op 24-05-2019 16:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HKLM_ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:47:
[...]

De kpn modem kan toch helemaal niet in bridge?
Ik heb voor dat "grapje" hier thuis een AVM Fritz! 7590 draaien, die kan wel (gewoon) PPPoE Passthrough doen. De USG3P kan vervolgens weer op PPPoE ingesteld worden aan de "WAN" kant.

(Heb hier dus VDSL2. Met Fiber gaat dat niet zo werken doordat er geen glasmodem in de AVM Ftriz! 7590 aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hindelaufen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:00:
Ik ben nog niet zo ver ingevoerd zoals jij. Maar helpt het om te zeggen dat ook de CK uitging 's nachts? De VLANS staan gedefinieerd in een JSON voor iptv (4) en internet (6). Dus ik zou niet direct kunnen zeggen hoe ik een management VLAN moet maken. Is het dan de bedoeling dat de CK op VLAN 1 zit?
VLAN 1 is inderdaad standaard in feite het Management VLAN :)

Dus dat VLAN zou ik lekker laten voor wat het is en daarnaast een Corporate of Guest VLAN gebruiken voor normaal gebruik!
ed1703 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:29:
Als optie 43 aan staat en / of je geeft keurig je inform-url mee is dat geen reden, heel eerlijk gezegd. Als je dat aanzet werkt het namelijk prima. Staat default wel uit dacht ik. Alleen doet ubnt het voor alsof dat een edgerouterdingetje is, wat echter niet zo is. Werkt met een usg net zo.

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/204909754#7
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het standaard VLAN waarin je apparatuur bereikbaar is via een IP moet je naar mijn mening gewoon helemaal niet voor normaal verkeer gebruiken en alleen voor beheer! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HKLM_ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:37:
Zijn er meer mensen die controller 5.10.23.0 draaien waarbij de mail notificaties niet meer werken?

"There was an error sending the test email to (Mail adres). Failed to send email to SMTP server. Please check your settings and try again."

code:
1
 [2019-05-24T06:39:59,920] <webapi-222> INFO api - [api] api.err.SmtpSendFailed: /api/s/default/cmd/cfgmgr

Update:

Met de support geen steek verder gekomen.... is doorgezet naar 2lijns. Echt een stel sukkels daar op Lijn 1 Ik snap nu wel waarom ze je nooit kunnen helpen via de chat..... Lever je alle shit aan, error logs, screen shot etc krijg je een link hoe je SMTP moet instellen 8)7 Ja daag dat heb ik al gedaan en heeft 6+ maanden goed gewerkt tot ik ging upgraden.
Ik heb het even getest, werkt idd niet meer. Welke logfile je bekijkt weet ik niet maar stuk is t :P

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

code:
1

Update:

Afgelopen woensdag nog mails ontvangen van disconnected devices van op een 5.10.23 controller (met remote devices, geen idee of dat uit maakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13

RnB

code:
1

Update:

Jep, same here.

Mijn UCK G2+ geüpgraded naar v1.0.2 waarbij de controller werd geüpgraded van .22 naar .23 en sindsdien krijg ik dezelfde error als jij.

In eerste instantie dacht ik dat de upgrade niet ok zou zijn gegaan, dus clean install van de controller gedaan en opnieuw begonnen. Helaas mocht dat niet baten.

Ik hoopte dat dit issue opgelost zou zijn met .24, maar helaas... ik heb het opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
Ik heb het even hier gecheckt, en ook in mijn geval krijg ik de error voor het verzenden van e-mails.

Nu ik erover na dacht, had ik gisteren ook notificaties moeten krijgen, aangezien één side er geheel uitlag vanwege een internetstoring. Die heb ik niet gehad.

[ Voor 44% gewijzigd door alexwel op 24-05-2019 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Ik zie dat ze in 5.10.23 een SMTP vulnerability hebben gefixt hierdoor zal het wel defect gegaan zijn...

Update 1:
Als ik in de controller bij de SMTP settings SSL uitvink dan komen de e-mails wel aan. Schakel ik SSL in dan is het weer einde verhaal.

Update 2

Op een windows bak 5.10.21 geïnstalleerd daar werkt de SMTP met SSL prima zonder issues.

Update 3:

Als je de poort veranderd van 587 naar 465 voor je SSL dan werkt het weer :P Alleen mijn ziggo smtp kan niet over 465 en alles over google laten lopen heb ik ook geen zin in eigenlijk.

Ondertussen ook een forum topic geopend op het ubnt forum

[ Voor 65% gewijzigd door HKLM_ op 24-05-2019 19:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:28:
[...]

VLAN 1 is inderdaad standaard in feite het Management VLAN :)

Dus dat VLAN zou ik lekker laten voor wat het is en daarnaast een Corporate of Guest VLAN gebruiken voor normaal gebruik!

[...]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar het standaard VLAN waarin je apparatuur bereikbaar is via een IP moet je naar mijn mening gewoon helemaal niet voor normaal verkeer gebruiken en alleen voor beheer! :)
Best Practice zou eigenlijk moeten zijn dat VLAN 1 uit moet, maar lastig verhaal bij UBNT, want dat kan de USG niet. Beheer hoort secure in een apart VLAN, maar heeft voor thuis dan ook weer weinig meerwaarde. In bedrijfsomgevingen is dan weer een ander verhaal. In Cisco-omgevingen zou je om deze werkwijze bijna worden afgeschoten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ed1703 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:56:
[...]

Best Practice zou eigenlijk moeten zijn dat VLAN 1 uit moet, maar lastig verhaal bij UBNT, want dat kan de USG niet. Beheer hoort secure in een apart VLAN, maar heeft voor thuis dan ook weer weinig meerwaarde. In bedrijfsomgevingen is dan weer een ander verhaal. In Cisco-omgevingen zou je om deze werkwijze bijna worden afgeschoten :P
Altijd leuk als je standaard al in enable mode komt..... Én ja, ik kom ze regelmatig tegen.

conf t
default int ran gi1/0/1-52 (Bijvoorbeeld) :9
exit
exit
wr

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:09:
[...]

Altijd leuk als je standaard al in enable mode komt..... Én ja, ik kom ze regelmatig tegen.

conf t
default int ran gi1/0/1-52 (Bijvoorbeeld) :9
exit
exit
wr

>:)
Er gaat een wereld voor je open >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ed1703 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:56:
[...]

In Cisco-omgevingen zou je om deze werkwijze bijna worden afgeschoten :P
Het is lastig om in een Cisco- of Juniper-omgeving dingen als je management-engine in een extern bereikbaar vlan te krijgen, simpelweg omdat het ding op een losse kaart zit en een eigen interface heeft. Het kan, maar je moet het bewust zo bouwen. Juniper maak het je iets makkelijker met interfaces die je zou kunnen bridgen naar een vlan wat bereikbaar is, maar ook dat is bad practice.

Maar als je het dusdanig slecht configged dat iemand van buiten via de webinterface je router kan exploiten, dan is afschieten wellicht te verkiezen boven het geselen met glasvezel wat hier de gewoonte is. >:)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nu ik een AP heb gekocht ben ik bezig met een Guest portal. Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat ik andere clients kan isoleren van het gastengedeelte. Ik mis ergens een simpele instelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AXSLEJ4QLGJHuYeInMEA8hoD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4xAl7lRmOPVWrwTmpQ4HuXMh/full.jpg

Ik krijg het wel werkend maar dan is ook m'n internettoegang weg.

Subnet is 192.168.2.x/24 met als controller de .42

wat doe ik fout?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:22:
Nu ik een AP heb gekocht ben ik bezig met een Guest portal. Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat ik andere clients kan isoleren van het gastengedeelte. Ik mis ergens een simpele instelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

wat doe ik fout?
Als je subnet 192.168.2.x/24 is lijkt mij dat die Post Authorization Restrictions met 192.168.0.0/24 sowieso niet klopt.
Pre-authorization access met 2.41/24 lijkt mij overigens ook niet te kloppen. Waarschijnlijk wil je daar /32 gebruiken. Met /24 sta je immers nog het hele 2.x subnet toe.

@HKLM_ als de mail problemen inderdaad aan SSL liggen kan het kloppen dat het bij werkt. Ik draai een eigen mailserver op dezelfde VPS en als ik het mij goed herinner gebruik ik daarbij geen SSL.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 25-05-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobertMe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Als je subnet 192.168.2.x/24 is lijkt mij dat die Post Authorization Restrictions met 192.168.0.0/24 sowieso niet klopt.
Dat had ik me wel gerealiseerd alleen dacht ik dat ie dan dat hele subnet pakte. Ik ga ermee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Dat had ik me wel gerealiseerd alleen dacht ik dat ie dan dat hele subnet pakte. Ik ga ermee testen.
Zie ook mij edit hierboven.
Ik vermoed dat je subnets/netmasks niet helemaal begrijpt. Als je 0.0 wilt gebruiken wordt het 192.168.0.0/16.
En bij Pre-authorization krijg je dan 192.169.2.41/32 zoals ik hierboven al in de edit schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobertMe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Zie ook mij edit hierboven.
Ik vermoed dat je subnets/netmasks niet helemaal begrijpt. Als je 0.0 wilt gebruiken wordt het 192.168.0.0/16.
En bij Pre-authorization krijg je dan 192.169.2.41/32 zoals ik hierboven al in de edit schreef.
Dat klopt. Subnetten is niet mijn ding.

Nu heb ik wel internetverkeer en andere devices zijn niet meer op ping basis benaderbaar maar als ik via een ip scanner op m'n Ipad (wifiman) een scan doe ziet hij wel al die andere devices, dat vind ik wat vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Pre-authorization access met 2.41/24 lijkt mij overigens ook niet te kloppen. Waarschijnlijk wil je daar /32 gebruiken. Met /24 sta je immers nog het hele 2.x subnet toe.

@HKLM_ als de mail problemen inderdaad aan SSL liggen kan het kloppen dat het bij werkt. Ik draai een eigen mailserver op dezelfde VPS en als ik het mij goed herinner gebruik ik daarbij geen SSL.
Via het forum ben ik erachter dat ze ssl poort 587 niet meer werkt vanaf controller 5.10.23 je kan nu alleen nog 465 gebruiken 8)7 Wat de SMTP van ziggo dus niet ondersteunt...

https://community.ubnt.co...86/highlight/true#M395464

Zo nu en dan zijn het zulke grote prutsers daar de producten zijn vaak goed maar de controller software gaat echt met stappen achteruit de laatste tijd :-(

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 25-05-2019 10:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 10:59

TPA

ESET official partner

Dutch-Vertigo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:39:

Dat werkt bij mij al minstens 3 jaar prima. Heb de EB enkel voor de telefoon nog in bedrijf.
Ik heb de ER4 met 3x de unifi A-C lite ivm een 24 unifi switch.
De EB krijgt alleen het vlan van de telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door TPA op 25-05-2019 10:42 ]

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HKLM_ schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Via het forum ben ik erachter dat ze ssl poort 587 niet meer werkt vanaf controller 5.10.23 je kan nu alleen nog 465 gebruiken 8)7 Wat de SMTP van ziggo dus niet ondersteunt...
465 is het TLS-broertje van 25. 587 is Submission, officieel een ander protocol dan SMTP. En tegenwoordig vereist de RFC dat je Submission alleen met authenticatie openzet. Als je ongeauthenticeerd mail wilt versturen is 25/465 je enige overgebleven optie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
[...]

Zo nu en dan zijn het zulke grote prutsers daar de producten zijn vaak goed maar de controller software gaat echt met stappen achteruit de laatste tijd :-(
Ik gebruik Office 365 mail SMTP, ik heb poort 465 geprobeerd, maar die werkt ook niet.
Microsoft vermeld 465 ook niet overal, dus ik vraag me af of die wel te gebruiken is.

Bijv. https://support.office.co...cc-4787-8283-45a1161f3cc3 wordt alleen 587 voor uitgaande mail vermeld, maar op https://support.office.co...e?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL staat poort 465 of 587.

Moet ik nu maar een e-mailaccount van een andere aanbieder gaan gebruiken voor notificaties?

[ Voor 28% gewijzigd door alexwel op 25-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gunner schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:40:
Dat klopt. Subnetten is niet mijn ding.

Nu heb ik wel internetverkeer en andere devices zijn niet meer op ping basis benaderbaar maar als ik via een ip scanner op m'n Ipad (wifiman) een scan doe ziet hij wel al die andere devices, dat vind ik wat vreemd.
Dat is het nadeel van geen aparte VLAN gebruiken, zoals je liet zien in je eerdere post :
Gunner schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

wat doe ik fout?
Het IP verkeer wordt geblokkeerd, maar de MAC adressen zijn nog steeds te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik overweeg mijn Dlink DIR-825 te vervangen voor een USG of ER lite. Nu al drie AC Pro's hangen en een controller op een Pi. TV is momenteel Ziggo maar zou zomaar eens glas kunnen worden, dat ligt er namelijk al. De eenvoud van een enkel ecosysteem bevalt me en dus neig ik naar een USG, echter, wat als ik ooit naar glas wil?
- is het dan providerafhankelijk of het gaat werken met een USG of niet, en welke providers behalve KPN (nono, persoonlijk) zijn er dan met en zonder issues?
- wat is de meerwaarde van een ER die evt een glasaansluiting heeft?
- wat haal ik me op de hals qua configgen met een ER? Ben best handig, maar het verschil tussen een /24 en /23 zou ik moeten googlen en tijd heb ik met twee kleine kinderen ook niet echt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nero355 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:28:
Het IP verkeer wordt geblokkeerd, maar de MAC adressen zijn nog steeds te zien...
Ik snap het. Op zich wil ik dat ook bereiken. met Angry IP scanner zie ik twee IP adressen. Die van de controller en die van de host zelf.

Jammer dat elke tutorial er vanuit gaat dat je een USG in je netwerk hebt. Zo ingewikkeld wil ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-Vertigo
Hallo, ik heb een UniFi AP-AC-PRO access point gekocht, ik probeer deze te installeren maar het lukt niet. Ik vind hem wel en heb al de wifi naam enzo in moeten voeren. De WiFi is nog niet zichtbaar.

Bij status in Unifi network manager vind ik bij status ''ADOPTING (Update Required). Ik heb geprobeerd de firmware te upgrade door deze link te gebruiken: ''https://dl.ubnt.com/unifi/firmware/U7PG2/4.0.42.10433/BZ.qca956x.v4.0.42.10433.190518.0923.bin'' bij config / manage device en dan custom upgrade.

Ik heb geen flauw idea wat ik nog moet doen om hem aan de praat te krijgen.

Screenshot:
https://imgur.com/fnrnJcq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 23:11
Dutch-Vertigo schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:53:
Hallo, ik heb een UniFi AP-AC-PRO access point gekocht, ik probeer deze te installeren maar het lukt niet. Ik vind hem wel en heb al de wifi naam enzo in moeten voeren. De WiFi is nog niet zichtbaar.

Bij status in Unifi network manager vind ik bij status ''ADOPTING (Update Required). Ik heb geprobeerd de firmware te upgrade door deze link te gebruiken: ''https://dl.ubnt.com/unifi/firmware/U7PG2/4.0.42.10433/BZ.qca956x.v4.0.42.10433.190518.0923.bin'' bij config / manage device en dan custom upgrade.

Screenshot:
de knop update en adopt heb ja al gebruikt neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:44
The Eagle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:59:
Ik overweeg mijn Dlink DIR-825 te vervangen voor een USG of ER lite. Nu al drie AC Pro's hangen en een controller op een Pi. TV is momenteel Ziggo maar zou zomaar eens glas kunnen worden, dat ligt er namelijk al. De eenvoud van een enkel ecosysteem bevalt me en dus neig ik naar een USG, echter, wat als ik ooit naar glas wil?
- is het dan providerafhankelijk of het gaat werken met een USG of niet, en welke providers behalve KPN (nono, persoonlijk) zijn er dan met en zonder issues?
- wat haal ik me op de hals qua configgen met een ER? Ben best handig, maar het verschil tussen een /24 en /23 zou ik moeten googlen en tijd heb ik met twee kleine kinderen ook niet echt over.
Een USG of ER kan je gebruiken losstaand van wat voor verbinding je hebt.
Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld TMobile Glas met een USG. Daartussen een zelf gekochte mediaconverter (glas naar UTP). Tegenwoordig niet meer nodig, je krijgt nu bij TMobile standaard een mediaconverter.

Meerwaarde van de ER is dat hij meer te customizen is, nadeel is dat het niet zo userfriendly is als een USG.

Basically: Je kan ze allebei eigenlijk altijd gebruiken. De ER koop je als je al weet dat je bepaalde dingen wil aanpassen aan hoe je netwerk in elkaar zit en hoe het werkt. Wil je gewoon simpel een systeem dat 'just works'; USG.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch-Vertigo
vonkkie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:02:
[...]

de knop update en adopt heb ja al gebruikt neem ik aan ?
Die knop heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 23:11
Op je screenshot rechts boven in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dutch-Vertigo schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:53:

Screenshot:
Ik heb net een nieuwe AC-Mesh in dezelfde situatie gehad (deze kwam met 3.7.53 oid, niet met 3.9.x zoals in jouw screenshot). "Adopt and upgrade" duurde gevoelsmatig erg lang maar uiteindelijk kwam 'ie groen terug in de controller, op 4.0.42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:59:
Eigen staat alles wel in dit topic en kan je alles met de Search terugvinden, maar goed...
Ooit kreeg ik van jou hetzelfde antwoord over iets anders, maar ik zal effe "the bigger person" spelen ;)

- De USG en bijbehorende switches integreren gewoon makkelijker in het geheel.
Als een /23 te moeilijk is dan lijkt me een EdgeRouter ook niet echt de meest handige keuze...
- De ER-X met SFP connector is handig als je NTU kastje daar iets mee kan, maar voor de rest zal je er weinig aan hebben denk ik :)
Gunner schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:05:
Ik snap het. Op zich wil ik dat ook bereiken. met Angry IP scanner zie ik twee IP adressen. Die van de controller en die van de host zelf.

Jammer dat elke tutorial er vanuit gaat dat je een USG in je netwerk hebt. Zo ingewikkeld wil ik het niet maken.
Met alleen de UAP's ga je geen beveiliging voor elkaar krijgen zonder switches en routers te gebruiken die met VLAN's kunnen omgaan hé! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:24

zeroday

There is no alternative!

[...]

gisteren even lopen te pielen nav dit bericht. Ik beheer ook mijn eigen mailserver dus kon ik even in de logs kijken ..
587 met SSL werkt niet
587 zonder SSL werkte uiteindelijk wel
daarvoor moest ik in mijn postfix config een aanpassing maken

ivm een error die ik zag
Restriction `reject_authenticated_sender_login_mismatch' ignored: no SASL support
door
smtpd_sasl_auth_enable op yes te zetten.
Na herstart kon ik een mail versturen.
naar mezelf via mijn eigen mailserver, maar deze 'workaround' kunnen maar weinigen dan toepassen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren de ap ac pro en de 8 poort poe switch binnen gekregen. De komende week maar eens alles installeren. Wordt er helemaal vrolijk van. Mijn vrouw wil in de achtertuin bereik hebben en opteerde het ap richting de achterdeur tegen het plafond te monteren. Maar ik hang hem nog wel even in de meterkast om te testen. De volgende pro komt op zolder en anders komt er nog wel iets in de richting van de keuken, maar er moet dan toch een kabel heen.

Voor latere zorg. :p er zijn nog andere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Nu online
Arunia schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:15:
Gisteren de ap ac pro en de 8 poort poe switch binnen gekregen. De komende week maar eens alles installeren. Wordt er helemaal vrolijk van. Mijn vrouw wil in de achtertuin bereik hebben en opteerde het ap richting de achterdeur tegen het plafond te monteren. Maar ik hang hem nog wel even in de meterkast om te testen. De volgende pro komt op zolder en anders komt er nog wel iets in de richting van de keuken, maar er moet dan toch een kabel heen.

Voor latere zorg. :p er zijn nog andere opties.
Opteer bij de vrouw dan voor een Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack).
Die kan goed outdoor, en heb je buiten dus optimale WiFi.
Glas en muren etc houden over het algemeen nogal veel signaal tegen.
Enige wat je moet doen is even vanaf je switch een kabeltje buiten krijgen op een nette manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:14
Hallo Tweakers,

Nu een tijdje Ubiquiti spul hangen.
Ziggo connectbox -> USG -> Switch 8p 60w -> AP-IW & AC-Lite.
Nu heb ik een probleem met de AC-Lite. Deze krijgt namelijk alleen PoE en geen data.

Nu zit de AC-Lite verbonden aan de switch via een opbouwdoos van gamma voor Coax & UTP.
Mijn vermoeden is dat het door deze overgang niet gaat.

De opbouwdoos: https://www.gamma.nl/asso...bouw-opbouw-wit/p/B547034

Weet iemand een vergelijkbare opbouwdoos die wel data en PoE kan leveren en die werkt met Ubiquiti apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

m.verhaagen schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:58:
Hallo Tweakers,

Nu heb ik een probleem met de AC-Lite. Deze krijgt namelijk alleen PoE en geen data.

Nu zit de AC-Lite verbonden aan de switch via een opbouwdoos van gamma voor Coax & UTP.

Weet iemand een vergelijkbare opbouwdoos die wel data en PoE kan leveren en die werkt met Ubiquiti apparaten?
Aan de naamgeving van dat doosje te zien lijkt het een CAT3 device te zijn en dus worden er maar 2 aderparen van de UTP kabel (intern) gebruikt door dat "doosje"...... PoE en PoE+ hebben alle 4 de aderparen nodig om te kunnen onderhandelen met het device aan de andere kant over "wel/geen stroomafgifte".

Je zal iets met minimaal CAT5 moeten gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:31
....

Ik heb gewoon een radio/tv/sat doos gebruikt, en dan de kabel door de sat uitgang getrokken. Geen overgang, en het maakt niet uit of je nu Cat5, 5e of cat7 wil. Misschien ook een optie?

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Annuk dat is inderdaad ook wel een idee. Maar ga eerst wel even kijken hoe het gaat draaien de komende tijd. Denk dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Kodess @nero355 thanks, kan ik al wat mee. Dat van die /23 is overigens meer het feit dat het geen parate kennis is dan dat ik er niet mee om zou kunnen gaan, maar ik ga bij voorkeur voor gemak dus dat zou dan idd een USG moeten worden.
Wat ik me nog wel afvraag is of er dan nog glasproviders zijn waarbij je voor TV etc nog echt apart VLAN spul etc moet instellen, danwel het inpluggen en gaan is. Is daar ergens een overzicht van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk effe rond in dit topic : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Ik heb hier een zooi winkels opgenoemd die veel in dat topic voorbij kwamen : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Succes! :)

/EDIT :
The Eagle schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:23:
Wat ik me nog wel afvraag is of er dan nog glasproviders zijn waarbij je voor TV etc nog echt apart VLAN spul etc moet instellen, danwel het inpluggen en gaan is. Is daar ergens een overzicht van?
Voor zover ik weet :
- Caiway = Inprikken en gaan!
Maar let op dat ze geen NTU kastje meer leveren, maar een alles-in-één onding!

- KPN/T-Mobile/Vodafone/eigenlijk alle andere ISP's = IGMP Proxy feestje :P :+

[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 26-05-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Aan de naamgeving van dat doosje te zien lijkt het een CAT3 device te zijn en dus worden er maar 2 aderparen van de UTP kabel (intern) gebruikt door dat "doosje"...... PoE en PoE+ hebben alle 4 de aderparen nodig om te kunnen onderhandelen met het device aan de andere kant over "wel/geen stroomafgifte".

Je zal iets met minimaal CAT5 moeten gaan zoeken....
Bij gamma en Praxis word eea nog weleens verkeerde weergegeven qua specificaties in de benaming. Ik gebruik zelfde type opbouwdozen deze werken prima cat5. Worden gewoon op 8 aders aangesloten. Ik gok dat het eerder te maken heeft met de montage van de kabel. Die zou ik dus nakijken. Eventueel nameten als je de spullen daarvoor hebt.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:14
@wimmel_1 Zoals aangehaakt door MR_VIPER wordt deze wel gewoom aangesloten met 8 aders. Zijn ook gewoon 8 aansluitpunten. @MR_VIPER Ik zal de kabels eens controleren, Dank.

@nero355 Dank voor de lijst en ga eens browsen.

@ing_stripe Hier heb ik toevallig vanmorgen naar gekeken maar er is helaas geen plek waar ik de kabel doorheen kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Snap er even niets van.
Ik heb een nieuwe modem van mijn provider zeelandnet gehad. (Deze staat in bridge mode)
Hierachter heb ik een Unifi Usg router, 8 Ports switch, en de A-C pro allen Can Ubiquiti. Heb gelijk alle laatste firmwares geïnstalleerd, omdat ik toch bezig was.

Nu werkt alles prima, Wifi snelheden prima en bereik uitstekend.
Alleen krijgt in mijn samsung smart tv met geen mogelijkheid meer via Wifi geïnstalleerd, alleen nog maar via een Utp kabel.
Ip en subnet zijn allebei 0.0.0.0, inde router staat niets geblokkeerd en Dchp staat aan.
Bedraad is natuurlijk ook prima maar het irriteert me gewoon dat ik de Wifi niet aan de praat krijg. Tv al via een hard reset terug gezet naar fabrieks instellingen.
Iemand nog ideeen of heeft dit ook eens aan de hand gehad.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harryvos schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:53:
Snap er even niets van.
Ik heb een nieuwe modem van mijn provider zeelandnet gehad. (Deze staat in bridge mode)
Hierachter heb ik een Unifi Usg router, 8 Ports switch, en de A-C pro allen Can Ubiquiti. Heb gelijk alle laatste firmwares geïnstalleerd, omdat ik toch bezig was.

Nu werkt alles prima, Wifi snelheden prima en bereik uitstekend.
Alleen krijgt in mijn samsung smart tv met geen mogelijkheid meer via Wifi geïnstalleerd, alleen nog maar via een Utp kabel.
In en subnet zijn allebei 0.0.0.0, inde router staat niets geblokkeerd en Dchp staat aan.
Bedraad is natuurlijk ook prima maar het irriteert me gewoon dat ik de Wifi niet aan de praat krijg. Tv al via een hard reset terug gezet naar fabrieks instellingen.
Iemand nog ideeen of heeft dit ook eens aan de hand gehad.?
Mag ik dan meteen zeggen dat ik van jouw hele post eigenlijk ook niet veel snap? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:03:
[...]

Mag ik dan meteen zeggen dat ik van jouw hele post eigenlijk ook niet veel snap? :'(
Dat mag :)
Korte samenvatting tv krijgt geen IP toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harryvos schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:06:
[...]

Dat mag :)
Korte samenvatting tv krijgt geen IP toegewezen.
Als je TV via WiFi géén IP adres krijgt toegewezen middels DHCP dan zou 't apparaat sowieso een APIPA adres moeten pakken als 't apparaat zich aan de DHCP standaarden zou houden (APIPA = Automatic Private IP Addressing van Microsoft maar de techniek is ook bekend onder Link Local / Zero-Conf Networking bij ALLE andere fabrikanten) en dus zou er iets uit het 169.254.0.0/16 netwerk als IP adres zichtbaar moeten zijn, geen 0.0.0.0/0

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 26-05-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:01

ChUcKiE

Dus........

Sorry dat ik er weer op terug kom, maar ik heb nog steeds problemen met mijn SONOS speakers, terwijl dat voorheen altijd probleemloos gewerkt heeft.
Hebben er meer mensen last van hier? Dit valt op:
- ze zijn netjes verbonden met 2,4G wifi is prima
- kanalen en sterkten zijn ingesteld zoals voorgeschreven, ik meen 6 en 11 qua kanalane
- Met de SONOS app op mijn macbook pro (5Ghz) wordt geen speaker gevonden, op mijn iPhone 8 ook niet.
- soms als de AP's herstart zijn ziet de app even de speakers en kan ik een muziekje aanzetten. Even daarna zijn ze weer weg.
- Ik draai de laatste (beta) firmwares, maar ook eerder dus (met stabiele versies) werkte het ook al niet meer.

Daarnaast kan ik mijn iPhone 4s (oud beestje) niet via wifi connecten. Kan dat er ook nog mee te maken hebben?

Zou ik een separaat 2,4Ghz kanaal/SSID moeten aanmaken voor dit soort apparaten? Nu is het 1 SSID met beide kanalen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.