[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.742 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:38:
[...]

De 8-150 zitten toch gewoon oortjes bij waarmee je hem kan vastschroeven? Of heb je er eentje zonder?
Klopt!! Ik heb gisteren 2 van dat soort apparaatjes in huis gehaald en daar zitten de beugeltje voor montage gewoon bij (nou alleen nog even tijd vrij maken om ze te gaan bevestigen en configureren, in de doos doen ze niet zo heel veel :9 ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:38:
[...]

De 8-150 zitten toch gewoon oortjes bij waarmee je hem kan vastschroeven? Of heb je er eentje zonder?
Ik heb dat ding al een tijdje maar geen beugeltjes meer. Ik heb nu een vesa monitor- Intel nuc op een beugel aan de tafel gemonteerd als nieuwe thuiswerkplek.
En wil de switch net onder de rand van de tafel monteren.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wafeltje schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Als KPN maar een MTU aan kan van 1492, en jij hebt jouw apparatuur ingesteld op 1500 (default), kan dat problemen geven. Je wilt dan immers pakketjes versturen over een netwerk met een lager limiet. Zolang je kleine pakketjes gebruikt, zul je het niet merken. Met een paar grotere pakketjes misschien ook nog niet. Ga je opeens flink wat data over die lijn gooien, ongetwijfeld opeens wel.

Als je jouw MTU naar beneden bijsteld, kan dat problemen verhelpen. Hiervoor zijn diverse tools te vinden die je moet downloaden en draaien, maar volgens mij kan het met ping ook al (packetsize meegeven). Trial&Error werkt natuurlijk ook :)

(Disclaimer: Ik heb geen KPN/PPPoE, noch mijn MTU aan moeten passen)
Kpn kan PPPoE op 1500.
Maar de usg doet standaart 1492 MSS Clamping dat is ook de standaart voor PPPOE en kan kpn prima

Je interne netwerk altijd op 1500 houden. Je interne mtu size is niet relevant voor KPN Je modem vertaald het wel richting kpn. Mits goed ingesteld. Alle routers doen pppoe altijd kleiner dan 1500 (dat is de standaart) handmatig kan je kpn op 1500 zetten maar dat niet noodzakelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 17-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb dat ding al een tijdje maar geen beugeltjes meer. Ik heb nu een vesa monitor- Intel nuc op een beugel aan de tafel gemonteerd als nieuwe thuiswerkplek.
En wil de switch net onder de rand van de tafel monteren.
Dan haal je toch gewoon voor één euro bij de Hornbach even wat nieuwe hoekankers en wat boutjes? Zó spannend zijn die dingen niet en als de gaatjes niet op de juiste plekken zitten dan heb je waarschijnlijk wel een boormachine met wat metaalboortjes ter beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:48:
[...]

Dan haal je toch gewoon voor één euro bij de Hornbach even wat nieuwe hoekankers en wat boutjes? Zó spannend zijn die dingen niet en als de gaatjes niet op de juiste plekken zitten dan heb je waarschijnlijk wel een boormachine met wat metaalboortjes ter beschikking?
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

NeutraleTeun schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:32:
[...]
<knip>
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49237
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49238
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  5]   0.00-1.00   sec  3.43 MBytes  28.7 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  4.16 MBytes  35.0 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  5.35 MBytes  44.9 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.82 MBytes  40.4 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  5.27 MBytes  44.2 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  5.49 MBytes  46.1 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  5.01 MBytes  42.0 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  5.03 MBytes  42.2 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  5.25 MBytes  44.0 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  4.50 MBytes  37.8 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.22  sec  1.18 MBytes  44.1 Mbits/sec
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[  5]   0.00-10.22  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.22  sec  49.5 MBytes  40.6 Mbits/sec                  receiver
-----------------------------------------------------------

Anyhoeee. Denk dat igmp wel het probleem was.
[Afbeelding]

Thanks!

Alhoewel. Als ik nu weer test kom ik weer op de 30/40Mbps uit.
Jouw iperf3 resultaten zijn in ieder geval niet heel erg goed. Onderstaand is bij mij het resultaat, dan zit ik een meter of 6 van het AP vandaan en zit er ook nog een muur tussen.... MTU op mijn laptop staat overigens gewoon op 1500.

Connecting to host jv-ping-01, port 5201
[  4] local 192.168.70.11 port 36936 connected to 192.168.69.45 port 5201
[  4]   0.00-1.00   sec  38.6 MBytes   324 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  39.4 MBytes   330 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  37.6 MBytes   316 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  39.6 MBytes   332 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  37.6 MBytes   316 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.06   sec  15.8 MBytes   124 Mbits/sec
[  4]   6.06-7.00   sec  27.8 MBytes   248 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  36.9 MBytes   309 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  39.0 MBytes   327 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  37.2 MBytes   313 Mbits/sec
[  4]   0.00-10.00  sec   350 MBytes   293 Mbits/sec                  sender
[  4]   0.00-10.00  sec   349 MBytes   293 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
Maar iets wat ik nog kan veranderen/instellen, of moet proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:09:
Ga eens met een tool zoals Ethereal (Wireshark) aan het kijken naar het verkeer wat er van/naar je laptopje gaat.

Ik weet niet of je een L2 óf eventueel L3 switch hebt waarbij je een poort in "monitor mode" kunt zetten maar dat zou in dit geval wel eens goed kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

*disclaimer: ik heb echt gezocht, maar kon het niet vinden (of ik zoek met verkeerde termen)

Ik heb nu een paar dagen een USG 3P draaien (toegevoegd aan mijn bestaande Unifi netwerk ter vervanging van mijn Experiabox). Ik heb nog geen echte firewall rules of port forwarding toegepast, omdat ik komende week nog een CloudKey Gen2 Plus en wat G3 Pro camera's ga kopen om bij te doen.

Anyhow, ben aan het rommelen om mijn dyndns hostname (bij spdns) goed werkend te krijgen. Het instellen in de controller is prima en de boel werkt ook, maar mijn hostname resolved nu standaard naar de USG web interface (met login dus). Dit lijkt mij niet de bedoeling? Op de Ubiquiti forums, ben ik enkele gerelateerde vragen tegengekomen, waarbij er o.a. ook werd gezegd om voor m'n WAN de VLAN aan te vinken, maar dat staat bij mij al aan (vlan 6). Een simpele port forward for port 80 naar m'n NAS lijkt niet te werken. Upnp staat uit en ik heb de json van xbeam in gebruik (ivm iptv).

Ook mijn glasvezel snelheid (500/500) lijkt vooral bij de upload enorm te zijn gedaald (tot wel 50%), ik meet dit uiteraard niet via een WiFi client, maar gewoon vanuit een ubuntu servertje. Op de Ubiquit forums zijn er genoeg soortgelijke 'klachten' en van daar heb ik o.a. geprobeerd met WAN poort niet op auto negotiate te zetten, maar hard op 100FD. Echter wil hij dat niet committen:

configuration commit error. Error message: {"DELETE":{"failure":"0","success":"1"},"SESSION_ID":"a45c3f0f932c92f097c7fa055c","SET":{"error":{"interfaces ethernet eth0 vif 6 duplex full":"The specified configuration node is not valid\n","interfaces ethernet eth0 vif 6 speed 100":"The specified configuration node is not valid\n"},"failure":"1","success":"1"}}

En nog een ding, de config van m'n USG (dus niet via controller, maar usg zelf) valt steeds terug naar DHCP, ondanks ik dit in het begin (en daarna nog een keer) gewoon de 'kpn credentials' gaf voor PPPoE. De boel blijft wel gewoon werken verder (ook VLAN 6 is gewoon te zien in de controller).

Any pointers?

[ Voor 7% gewijzigd door RUFFNECK op 17-03-2019 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

NeutraleTeun schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:09:
Lastig, durf ik zo niet te zeggen.... Maar dat het niet lekker werkt is wel duidelijk. Je zou kunnen proberen mogelijke problemen uit te sluiten. Dus als je via alleen bedraad netwerk gaat is dan wel alles snel? Wat is de status van alle andere netwerken bij jou in de buurt?

En wat is de status van de verbinding? Onderstaand kan je gebruiken als je een Windows machine hebt:

C:\Users\jeroe>netsh wlan show interface

There is 1 interface on the system:

Name                   : Wi-Fi
    Description            : Killer(R) Wireless-AC 1550 Wireless Network Adapter (9260NGW) 160MHz
    GUID                   : <guid>
    Physical address       : <MAC>
    State                  : connected
    SSID                   : <SSID>
    BSSID                  : <BSSID>
    Network type           : Infrastructure
    Radio type             : 802.11ac
    Authentication         : WPA2-Personal
    Cipher                 : CCMP
    Connection mode        : Auto Connect
    Channel                : 44
    Receive rate (Mbps)    : 866.7
    Transmit rate (Mbps)   : 866.7
    Signal                 : 92%
    Profile                : <wireless SSID>

Hosted network status  : Not available

C:\Users\jeroe>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RUFFNECK schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:47:
*disclaimer: ik heb echt gezocht, maar kon het niet vinden (of ik zoek met verkeerde termen)

Ik heb nu een paar dagen een USG 3P draaien (toegevoegd aan mijn bestaande Unifi netwerk ter vervanging van mijn Experiabox). Ik heb nog geen echte firewall rules of port forwarding toegepast, omdat ik komende week nog een CloudKey Gen2 Plus en wat G3 Pro camera's ga kopen om bij te doen.

Anyhow, ben aan het rommelen om mijn dyndns hostname (bij spdns) goed werkend te krijgen. Het instellen in de controller is prima en de boel werkt ook, maar mijn hostname resolved nu standaard naar de USG web interface (met login dus). Dit lijkt mij niet de bedoeling? Op de Ubiquiti forums, ben ik enkele gerelateerde vragen tegengekomen, waarbij er o.a. ook werd gezegd om voor m'n WAN de VLAN aan te vinken, maar dat staat bij mij al aan (vlan 6). Een simpele port forward for port 80 naar m'n NAS lijkt niet te werken. Upnp staat uit en ik heb de json van xbeam in gebruik (ivm iptv).

Ook mijn glasvezel snelheid (500/500) lijkt vooral bij de upload enorm te zijn gedaald (tot wel 50%), ik meet dit uiteraard niet via een WiFi client, maar gewoon vanuit een ubuntu servertje. Op de Ubiquit forums zijn er genoeg soortgelijke 'klachten' en van daar heb ik o.a. geprobeerd met WAN poort niet op auto negotiate te zetten, maar hard op 100FD. Echter wil hij dat niet committen:

configuration commit error. Error message: {"DELETE":{"failure":"0","success":"1"},"SESSION_ID":"a45c3f0f932c92f097c7fa055c","SET":{"error":{"interfaces ethernet eth0 vif 6 duplex full":"The specified configuration node is not valid\n","interfaces ethernet eth0 vif 6 speed 100":"The specified configuration node is not valid\n"},"failure":"1","success":"1"}}

En nog een ding, de config van m'n USG (dus niet via controller, maar usg zelf) valt steeds terug naar DHCP, ondanks ik dit in het begin (en daarna nog een keer) gewoon de 'kpn credentials' gaf voor PPPoE. De boel blijft wel gewoon werken verder (ook VLAN 6 is gewoon te zien in de controller).

Any pointers?
De usg kan alleen 500 Mbit/s aan wanneer er hardware offloading aan staat.
Waneer je dpi , IPS en QOS
Gebruikt staat offloading uit en zal usgp3 minder dan helft van snelheid halen.

2: je error melding is en commet error je probeert instelling te zetten op een niet bestaande vlan. Waarom wil de snelheid en duplex van je vlan wijzigen. Dit kan alleen op een fysieke port (eth0) en niet op eth0,6.

Verder (kan aan mij liggen ben zo lesdictische als een pannenkoek en een beetje gaar/moe ) begrijp ik ook niet helemaal wat je probeert en wat je aan doen bent/wil bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:36
xbeam schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:44:
[...]

2: je error melding is en commet error je probeert instelling te zetten op een niet bestaande vlan. Waarom wil de snelheid en duplex van je vlan wijzigen. Dit kan alleen op een fysieke port (eth0) en niet op eth0,6.

Verder (kan aan mij liggen ben zo lesdictische als een pannenkoek en een beetje gaar/moe ) begrijp ik ook niet helemaal wat je probeert en wat je aan doen bent/wil bereiken.
IPS/IDS is inderdaad funest voor je snelheid, maar met DPI haalde ik gewoon gigabit symmetrisch?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!
citruspers schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:31:
[...]

IPS/IDS is inderdaad funest voor je snelheid, maar met DPI haalde ik gewoon gigabit symmetrisch?
DPI werkt inderdaad gewoon met hardware offloading aan en dus behoud je de gigabit snelheden. Dat IDS & QoS hardware offloading uitschakelen is wel correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RobertMe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:39:
[...]

DPI werkt inderdaad gewoon met hardware offloading aan en dus behoud je de gigabit snelheden. Dat IDS & QoS hardware offloading uitschakelen is wel correct.
Misschien wel eens een keer leuk en interessant voor Tweakers om een artikeltje te gaan wijden aan het verschil tussen IPS (Intrusion Protection System) én IDS (Intrusion Detection System) :9

IDS is iets wat op laag 7 van het (oude) OSI model gebeurt en dus ook niet alléén door een simpele processor (in een L2 / L3 device) afgehandeld kán worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:53:
[...]

Misschien wel eens een keer leuk en interessant voor Tweakers om een artikeltje te gaan wijden aan het verschil tussen IPS (Intrusion Protection System) én IDS (Intrusion Detection System) :9

IDS is iets wat op laag 7 van het (oude) OSI model gebeurt en dus ook niet door een processor (in een L2 / L3 device) afgehandeld kán worden.
Wat is het verschil dan tussen IDS en IPS? Want het verschil is volgens mij dat de ene actief blokkeert waar de ander alleen maar doet loggen? Verder dus hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RobertMe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:56:
[...]

Wat is het verschil dan tussen IDS en IPS? Want het verschil is volgens mij dat de ene actief blokkeert waar de ander alleen maar doet loggen? Verder dus hetzelfde.
IPS detecteert alleen maar patronen aangaande de verkeersstromen, IDS kijkt daadwerkelijk in IEDER afzonderlijk IP pakketje door het pakketje te openen (ook https pakketjes) en stuurt die vervolgens pas ná inspectie door naar de ontvanger. Voor IDS heb je ook een interne Enterprise PKI omgeving nodig waarbij de interne ontvangers van de pakketjes jouw IDS device gaan vertrouwen omdat dat apparaat zich als zijnde "jou" aan het voordoen gaat naar de buitenwereld.

Banken accepteren het eigenlijk (én gelukkig) nooit als je dat soort acties aan het uitvoeren gaat in de betaal - verkeersstroom naar hen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55

RnB

Hoe belangrijk is IDS/IPS eigenlijk voor de ‘’normale’’ consument?

Ik heb de feature graag in gebruik, puur voor een veilig gevoel.
Echter is de feature naar mijn inziens nog erg slecht geïmplementeerd (ik weet het, ze geven het zelf ook de beta status) dat ik het liever uit zet.

Na een fresh boot, doet inter vlan verkeer inderdaad de opgegeven max snelheid van 250Mbps, wat voor mij meer dan zat is. Echter loopt dat na een paar dagen terug naar nog maar 150Mbps, wat ik dan weer magertjes vind. Zeker omdat ik dan niet mijn volle internet abonnement gebruik (200Mbps/200Mbps).

Ik hoop dat ze dit in future firmwares stabieler weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen V schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:30:
Jouw iperf3 resultaten zijn in ieder geval niet heel erg goed. Onderstaand is bij mij het resultaat, dan zit ik een meter of 6 van het AP vandaan en zit er ook nog een muur tussen.... MTU op mijn laptop staat overigens gewoon op 1500.

Connecting to host jv-ping-01, port 5201
[  4] local 192.168.70.11 port 36936 connected to 192.168.69.45 port 5201
[  4]   0.00-1.00   sec  38.6 MBytes   324 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  39.4 MBytes   330 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  37.6 MBytes   316 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  39.6 MBytes   332 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  37.6 MBytes   316 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.06   sec  15.8 MBytes   124 Mbits/sec
[  4]   6.06-7.00   sec  27.8 MBytes   248 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  36.9 MBytes   309 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  39.0 MBytes   327 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  37.2 MBytes   313 Mbits/sec
[  4]   0.00-10.00  sec   350 MBytes   293 Mbits/sec                  sender
[  4]   0.00-10.00  sec   349 MBytes   293 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.
Was je op dat moment met 866 Mbps verbonden of minder ?!

Ik heb namelijk laatst wat zitten testen met een 1x1 Intel 3160 AC @ 433 Mbps powered laptop die ik geupgrade had met de Intel en kwam tot de volgende snelheden naar een bedrade PC toe :
- iPerf3 : 108 Mbps
- Windows File Sharing : 15 a 16 MB/s dus zo'n 140 a 148 Mbps

Had wat meer verwacht, maar als ik echt data rond ga pompen dan sluit ik wel een kabel aan dus ik vind het wel prima zo :)

Mijn doel is altijd overal goed bereik te hebben en het hele huis is ondertussen op 5 GHz volledig gedekt! 8)
RnB schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:13:
Hoe belangrijk is IDS/IPS eigenlijk voor de ‘’normale’’ consument?
Ik zou zeggen : Helemaal niet!

De meesten weten toch niet wat ze met de data moeten doen en aan heel veel dingen kan je ook heel weinig doen :)
Ik hoop dat ze dit in future firmwares stabieler weten te maken.
Mwa, stabieler zal het alleen maar worden door een dikkere beter gekoelde SoC te gebruiken en dat kost weer al gauw veel teveel geld dus laat maar lekker zitten wat mij betreft! :+

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 17-03-2019 21:21 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

xbeam schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:44:
[...]

Thanks. Wat ik aan het doen ben?
1. Kijken wat ik kan doen om mijn snelheid (met name upload) weer op 500/500 te krijgen. De snelheid en duplex van de WAN poort wijzigen was een van de suggesties die ik gevonden had op het Ubiquiti forum, omdat schijnbaar auto negotiation niet altijd goed werkt tussen de USG en de FTU (schijnbaar). Jouw tip betreffende offloading heb ik net geprobeerd (DPI stond aan, de rest stond al uit), maar helaas lijkt dat niet veel te helpen:
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Speedtest.net (Amsterdam) [20.33 km]: 5.899 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 495.98 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 191.10 Mbit/s

2. Ik probeer uit te vogelen waarom mijn dyndns hostname (bijv. blaat.spdns.org) welke heb ingesteld in Settings > Services > Dynamic DNS resolved naar mijn USG (ik krijg dan de login te zien en url veranderd naar blaat.spdns/#/login). Ik zei eerder dat een port 80 forward naar mijn server niet leek te werken, maar het werkt wel als ik rechtstreeks mijn public ip (kpn) intik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RUFFNECK schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:55:
[...]

Thanks. Wat ik aan het doen ben?
1. Kijken wat ik kan doen om mijn snelheid (met name upload) weer op 500/500 te krijgen. De snelheid en duplex van de WAN poort wijzigen was een van de suggesties die ik gevonden had op het Ubiquiti forum, omdat schijnbaar auto negotiation niet altijd goed werkt tussen de USG en de FTU (schijnbaar). Jouw tip betreffende offloading heb ik net geprobeerd (DPI stond aan, de rest stond al uit), maar helaas lijkt dat niet veel te helpen:
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Speedtest.net (Amsterdam) [20.33 km]: 5.899 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 495.98 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 191.10 Mbit/s

2. Ik probeer uit te vogelen waarom mijn dyndns hostname (bijv. blaat.spdns.org) welke heb ingesteld in Settings > Services > Dynamic DNS resolved naar mijn USG (ik krijg dan de login te zien en url veranderd naar blaat.spdns/#/login). Ik zei eerder dat een port 80 forward naar mijn server niet leek te werken, maar het werkt wel als ik rechtstreeks mijn public ip (kpn) intik.
Wát zijn de settings op "LAN" kant van het (glas} modem en de WAN kant van je USG? Je moet/wil die twee eigenlijk altijd gelijk houden waarbij er eigenlijk ook nog een cross-cable tussen die twee moet liggen.

Auto/Auto tussen twee verschillende apparaten is iets wat nooit echt "lekker" gaat werken en waarschijnlijk staat het "glas modem" ook ingesteld op 1000/fixed (dus Cross)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:01:
Je moet/wil die twee eigenlijk altijd gelijk houden waarbij er eigenlijk ook nog een cross-cable tussen die twee moet liggen.

Auto/Auto tussen twee verschillende apparaten is iets wat nooit echt "lekker" gaat werken en waarschijnlijk staat het "glas modem" ook ingesteld op 1000/fixed (dus Cross)?
Auto/Auto is juist DE MANIER om te voorkomen dat je bepaalde dingen forceert over een brakke kabel heen! :)

EDIT :
xbeam schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:31:
Sorry een beetje of topic.

Maar ik heb ze hier wel eens voorbij zien komen maar kan ze niet meer vinden.

Ik ben op zoek naar montage cases waar je een unifi 8 port 60 wat switch in kan klikken zo dat je deze aan de muur of onder de tafels kan monteren. Volgens mij waren ze wit die voorbij heb zien komen.

En ook zoek ik die beugeltje die aan de de swtichs schroeft om je switch in een patch rack te hangen. Die kan ook nergens los vinden.

De bedoeling daar is om 8port 150 wat onder te tafels te schroeven. Als er mensen zijn met betere oplossingen hoor ik het graag.
Ik zou zweren dat ik ergens hier op GoT een hele mooie beugel heb gezien die echt ideaal is voor jou, maar ik kan het maar niet vinden! |:(

Kwam wel deze beugels tegen mocht iemand het nodig hebben :
- HYM1100S in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Om een UAP aan de bovenkant van je zolder te monteren!
- Psvtje10 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Om je CloudKey aan de muur te monteren!

De beugel die ik eigenlijk zocht was oranje en onderaan een tafel gemonteerd om een UniFi switch heen :)

EDIT 2 :
@xbeam GEVONDEN!!!

Het was deze : https://www.thingiverse.com/thing:2788976 waarvan deze betere versie bestaat blijkbaar : https://www.thingiverse.com/thing:3208663 d:)b

En deze twee zijn ook wel leuk :
- https://www.thingiverse.com/thing:2808281
- https://www.thingiverse.com/thing:2807774

:)

[ Voor 63% gewijzigd door nero355 op 17-03-2019 22:15 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nero355 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:05:
[...]

Auto/Auto is juist DE MANIER om te voorkomen dat je bepaalde dingen forceert over een brakke kabel heen! :)
Vertel mij wat :+

Providers denken daar (terecht!!) anders over doordat ze "tig-miljoen" van dat soort modems moeten kunnen onderhouden en eventueel ook gelijktijdig moeten kunnen updaten als dat wenselijk is..... Ze kunnen dan géén rekening houden met de apparatuur van "de klant" (én dus "FIXED") ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:01:
[...]

Wát zijn de settings op "LAN" kant van het (glas} modem en de WAN kant van je USG? Je moet/wil die twee eigenlijk altijd gelijk houden waarbij er eigenlijk ook nog een cross-cable tussen die twee moet liggen.

Geen idee wat de setting daar is, de USG zit rechtstreeks (via de WAN poort) op de NT/FTU van Reggefiber welke er zo uit ziet: http://www.sput.nl/internet/xs4all/meterkast.jpg daar heb ik verder dus geen controle over.

Toen de Experiabox er nog zat ipv de USG waren de snelheden gewoon echt 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Klopt je hebt gelijk, DPI heeft geen impact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik lees nogal verschillende ervaringen met een USG en een ziggo 400/40 lijn.

De ene zegt ik haal de snelheid met de USG niet meer en de andere zegt van wel.
Nu vind ik de opties en mogelijkheden op mijn R7000 (snelheid van de 400/40 lijkt ook moeilijk haalbaar) wat minder en wil meer controle en beeld.

Maar nu ik verschillende ervaringen lees over de USG 3-p en Ziggo.

De nieuwe optie van IPS e.d heb ik geen idee van of ik het überhaupt ga gebruiken (momenteel gebruik ik het ook niet) Dan haal je de 400/40 niet lees ik.
En zet je die optie uit dan haal je de snelheden wel/niet.
Er zijn hier verschillende antwoorden in te vinden.
Is daar een eenduidige lijn in te trekken?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavat schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:11:

Nu vind ik de opties en mogelijkheden op mijn R7000 (snelheid van de 400/40 lijkt ook moeilijk haalbaar) wat minder en wil meer controle en beeld.

De nieuwe optie van IPS e.d heb ik geen idee van of ik het überhaupt ga gebruiken (momenteel gebruik ik het ook niet) Dan haal je de 400/40 niet lees ik.
Met hardware offloading aan moet de USG 3P gewoon 1Gbit/s kunnen verwerken, ook met NAT. Dus 400/40 Ziggo is dan ook geen probleem.
Staat hardware offloading uit dan zakt de snelheid al redelijk, zet je IDS/IPS aan dan zakt de snelheid nog meer in en geeft Ubiquiti aan dat je op een 150Mbit/s moet rekenen. Hardware offloading kun je daarbij niet zelf aan en uit zetten. Dit staat standaard aan en iets als DPI werkt dan ook gewoon. Ga je QoS of IDS/IPS gebruiken (beiden moet je zelf expliciet aan zetten) dan wordt hardware offloading automatisch uitgeschakeld en wordt je dus (mogelijk) beperkt in snelheid.

Overigens zijn er ook geen echte alternatieven. Of ja, Ubiquiti zelf heeft de USG 8 XG van €2000 die tot 10Gbit/s aankan en dus ook wel 400 Mbit/s zal halen met IDS/IPS aan :P. Een feature als IDS/IPS vereist nu eenmaal (heel) veel CPU kracht omdat elk pakketje gecontroleerd/geanalyseerd moet worden.

Als alternatief voor de USG 3P zou je overigens ook naar de EdgeRouter 4 kunnen kijken. Iets duurder maar wel veel modernere hardware. Nadeel is dan wel dat het geen UniFi apparaat is en dus apart beheerd moet worden. Daarnaast ondersteund deze (nog?) geen IDS/IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Clavat schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:11:

Helemaal eens met @RobertMe

Ik heb zelf ook een Ziggo 400/40 lijn en dat werkt op volle snelheid perfect icm met een USG Pro (hoewel ik denk dat de standaard USG meer dan genoeg zou moeten zijn) Als ik IDS aanzet dan zakt de snelheid in tot zo'n 300 MBit, maar omdat ik meerwaarde er niet van zien staat IDS standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Het gaat me erom dat ik de R7000 wil gaan vervangen en dan niet een extreem bedrag tegen een router aan ga gooien.

en door alle verhalen kwam ik uit op een USG 3-p maar de limiet beperking en alle verhalen eromheen schrikt me een beetje af.
Daarom vroeg ik me af of hij de 400/40 normaal kan draaien.
Of dat ik dan toch beter de R7000 kan proberen te fixen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hier een 500Mbit Ziggo lijn, en met de USG pro4 haal ik toch zonder veel problemen minimaal 400Mbit, gemiddeld zo'n beetje rond de 450Mbit (het kan de 500Mbit snelheid zo nu en dan prima halen, de buurt is hier redelijk gevuld met Ziggo aansluitingen...). dit terwijl IPS en DPI gewoon aan staan.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:25

OMX2000

By any means necessary...

geenwindows schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:39:
hier een 500Mbit Ziggo lijn, en met de USG pro4 haal ik toch zonder veel problemen minimaal 400Mbit, gemiddeld zo'n beetje rond de 450Mbit (het kan de 500Mbit snelheid zo nu en dan prima halen, de buurt is hier redelijk gevuld met Ziggo aansluitingen...). dit terwijl IPS en DPI gewoon aan staan.
Hmmm. Goed om te lezen. Want ik kon geen cijfers vinden van de USG Pro 4. Specs geven nog 250 Mbit bij gebruik van IPS/DPI, maar ik las ergens dat door een recente update dit een stuk hoger zou liggen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:16:
[...]

Hmmm. Goed om te lezen. Want ik kon geen cijfers vinden van de USG Pro 4. Specs geven nog 250 Mbit bij gebruik van IPS/DPI, maar ik las ergens dat door een recente update dit een stuk hoger zou liggen.
klopt, wanneer je IPS ingeschakeld komt er inderdaad een melding te voorschijn die zegt dat de snelheid dan 250Mbit wordt, Heb de USG pro4 sinds januari dit jaar en DPI staat al sinds begin aan..
Steam/SABnzb geven toch echt aan dat zo zonder problemen 50MBps / 56MBps/ zelfs zo'n 1GB test bestand download zit is tussen de 50/60MBps aan. kan ik prima mee leven ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavat schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:35:
Het gaat me erom dat ik de R7000 wil gaan vervangen en dan niet een extreem bedrag tegen een router aan ga gooien.

en door alle verhalen kwam ik uit op een USG 3-p maar de limiet beperking en alle verhalen eromheen schrikt me een beetje af.
Die R7000 ga je niet meer gefixt krijgen, want voor zover ik het heb begrepen heeft Netgear er een zooitje van gemaakt wat betreft de firmware van dat model! :/

Het was een router die prima 1 Gbps download en upload snelheden haalde dankzij NAT Offloading, maar op de een of andere manier is die snelheid heel erg gaan schommelen toen men ineens de firmware tegen allerlei security issues moest gaan bijwerken...
En bijvoorbeeld DD-WRT kan je wel erop zetten, maar die gebruikt weer die NAT Offloading chip niet! :-(

Echt vreselijk zonde, maar het is helaas nou eenmaal zo.

/EDIT :
RobertMe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:22:
Hardware offloading kun je daarbij niet zelf aan en uit zetten.
Click eens op je USG 3P, ga naar Settings, dan Advanced en kijk eens naar dat mooie Hardware Offloading schuifje optie dingetje :> :P :+

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 18-03-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

nero355 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:22:

Click eens op je USG 3P, ga naar Settings, dan Advanced en kijk eens naar dat mooie Hardware Offloading schuifje optie dingetje :> :P :+
Zal aan mij liggen, maar ik kan die optie dus niet vinden... niet in m'n USG 3P settings en ook niet in m'n controller settings.. (FW 5.10.19-11646-1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RUFFNECK schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:03:
[...]

Zal aan mij liggen, maar ik kan die optie dus niet vinden... niet in m'n USG 3P settings en ook niet in m'n controller settings.. (FW 5.10.19-11646-1)
Devices--> USG--> Config --> Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

ed1703 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:10:
[...]
Devices--> USG--> Config --> Advanced
Kijk dit is duidelijker ;) Bij mij staat het offloaden al aan, though...maar m'n upload snelheid is nog steeds ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:14

nero355 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Die R7000 ga je niet meer gefixt krijgen, want voor zover ik het heb begrepen heeft Netgear er een zooitje van gemaakt wat betreft de firmware van dat model! :/

Het was een router die prima 1 Gbps download en upload snelheden haalde dankzij NAT Offloading, maar op de een of andere manier is die snelheid heel erg gaan schommelen toen men ineens de firmware tegen allerlei security issues moest gaan bijwerken...
Zonder te veel off topic te gaan - is Xwrt geen optie?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 15:55
Hier USG3 met Ziggo 400/40 en dit werkt op volle snelheid bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geenwindows schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:39:
Hier 500mbit up and down gelijktijdig is geen is zonder IPS probleem met de USG 4p.

Met IPS aan schommelt hij tussen de 300 en 400mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RUFFNECK schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Kijk dit is duidelijker ;) Bij mij staat het offloaden al aan, though...maar m'n upload snelheid is nog steeds ruk :(
Deel je config-file eens dat kijkt een heel stuk makelijker mee. Weet bijna zeker dat het gewoon vinkje is.
De uit komt van dit commando geeft ons meer mogelijkheden om je te helpen.
code:
1
mca-ctrl -t dump-cfg
Je weet zeker dat echt niet perongeluk smart que hebt aangevinkt?

[ Voor 12% gewijzigd door xbeam op 22-03-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

xbeam schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Deel je config-file eens dat kijkt een heel stuk makelijker mee. Weet bijna zeker dat het gewoon vinkje is.

Je weet zeker dat echt niet perongeluk smart que hebt aangevinkt?
Smart queues staat zeker weten uit. Config file bedoel je de config.gateway.json, right? Zodra ik thuis ben, upload ik het ff hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RUFFNECK schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:37:
[...]

Smart queues staat zeker weten uit. Config file bedoel je de config.gateway.json, right? Zodra ik thuis ben, upload ik het ff hier...
Nee daar staan de instellingen van de controller niet in.
Deze willen we graag zien.
code:
1
mca-ctrl -t dump-cfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Sinds een maandje of 2 kan ik geen VPN verbinding meer opzetten naar de usg.

Ik krijg zowel op Windows als mac als op Linux devices. “ THE L2tp server did not respond”

Als ik op de usg kijk naar de VPN log. Zie ik wel dat de verbinding tot stand wordt gebracht maar na de handshake niets meer gebeurd.

Iemand bekend met dit fenomeen?
Controller 5.19. Usg 4.38

Ook bij lagere firmware en controller zelfde issue

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 19-03-2019 13:03 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
To_Tall schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:01:

Ik krijg zowel op Windows als mac als op Linux devices. “ THE L2tp server did not respond”

Als ik op de usg kijk naar de VPN log. Zie ik wel dat de verbinding tot stand wordt gebracht maar na de handshake niets meer gebeurd.

draait xl2tpd wel? eerste handshake met PSK is IPSEC, niet l2tp namelijk.

4.38 is wel een interessante versie. Ik heb de meest recente versie die ik kan vinden en dat is 4.4.....

[ Voor 8% gewijzigd door borft op 19-03-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

To_Tall schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:01:

Ik ben nog niet in de logging gedoken, maar ik heb een klant met een USG Pro waar dit ook lijkt te gebeuren.
Een reboot lost het overigens wel op, bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, * Equator heeft zijn unifi controller installatie gesloopt vanmorgen.

Waarschijnlijk blijft hij nu hangen op de MongoDB versie 2.8, en hij moet naar 3.4. Kan ik weer een avondje gaan kloten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Equator schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:05:
Hmm, * Equator heeft zijn unifi controller installatie gesloopt vanmorgen.

Waarschijnlijk blijft hij nu hangen op de MongoDB versie 2.8, en hij moet naar 3.4. Kan ik weer een avondje gaan kloten.. :(
Klinkt bekend, heb ik maand geleden ook voor elkaar gekregen op mijn Pi. Kwestie van MongoDB updaten, Pi updaten, Unifi Controller updaten en backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:14
Hier op het werk hadden we last van plakkende clients. Als er overgeschakeld moest worden van AP AC-lite naar de oude UAP wilden de clients niet over gaan en werd er continue verbinding gemaakt met de AP AC-lite, met een hoop elende als gevolg.

Is iemand of dit een bekend probleem is? Kon er zo op het UI forum niks over vinden.

Heb het probleem nu maar opgelost door er AP AC-Mesh neer te hangen, nu werkt het wel goed..

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:38

zeroday

There is no alternative!

borft schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:45:
[...]

draait xl2tpd wel? eerste handshake met PSK is IPSEC, niet l2tp namelijk.

4.38 is wel een interessante versie. Ik heb de meest recente versie die ik kan vinden en dat is 4.4.....
ik denk dat hij 4.4.38 bedoelt
ik heb ook gehad dat voor de versie van 4.4.38 ik vaak met een windows omgeving niet kon valideren. Soms moest dan de windows omgeving opnieuw gestart worden, soms de USG ..
een iPhone met VPN werkt dan wel. Nu met 4.4.38 heb ik nog geen issue gezien, al heb ik 1x gezien dat deze op Windows erg lang nodig had om te valideren, maar er werd wel een VPN opgezet.

Ik heb daarom ook maar een OpenVPN VM opgezet zodat als het een niet werkt ik het ander kan gebruiken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 19-03-2019 16:34 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

xbeam schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Nee daar staan de instellingen van de controller niet in.
Deze willen we graag zien.
code:
1
mca-ctrl -t dump-cfg
Bij deze (nog vrij 'kaal' en nog wat aan het prutsen): https://1drv.ms/u/s!AvYTjMmWiokHgpI68vsDi_KYNN1S4A

(inline op het forum plaatsen lukte niet, was teveel voor de code tag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 19:18

Beter laat dan niet, USG 3P redt deze snelheden prima, enige ding wat niet aan kan staan is IPS (deze geeft de limitaties).
Ik heb zelf eerder de USG op een 400/40 Ziggo connectie gedraaid, nu een glasverbinding van 500/500 en ik haal met gemak de snelheden (laatste test was 512/670 mbit). DPI (Deep Packet Inspection) samen met de statistieken wel aan staan.

Er zitten 20-25 gebruikers achter (pand met gedeeld internet) en er zijn standaard meer dan 20 devices tegelijk verbonden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
chickpoint schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:16:
Hier op het werk hadden we last van plakkende clients. Als er overgeschakeld moest worden van AP AC-lite naar de oude UAP wilden de clients niet over gaan en werd er continue verbinding gemaakt met de AP AC-lite, met een hoop elende als gevolg.

Is iemand of dit een bekend probleem is? Kon er zo op het UI forum niks over vinden.

Heb het probleem nu maar opgelost door er AP AC-Mesh neer te hangen, nu werkt het wel goed..
De keuze voor het AP ligt aan de client kant. Je zou wel eens kunnen spelen met de Min RSSI settings.

https://help.ubnt.com/hc/...Implementing-Minimum-RSSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
m3gA schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:08:
[...]

De keuze voor het AP ligt aan de client kant. Je zou wel eens kunnen spelen met de Min RSSI settings.

https://help.ubnt.com/hc/...Implementing-Minimum-RSSI
Dat is het vreemde dat stond al aan op -70dB. Nog prefereerde de client de AC-lite ipv de UAP.
Heel af en toe switchte hij naar de UAP maar binnen de seconde weer terug naar de AC-lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
chickpoint schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Dat is het vreemde dat stond al aan op -70dB. Nog prefereerde de client de AC-lite ipv de UAP.
Heel af en toe switchte hij naar de UAP maar binnen de seconde weer terug naar de AC-lite
Zijn het specifieke clients die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
m3gA schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:11:
[...]

Zijn het specifieke clients die dit probleem hebben?
Nee, alles wat ermee moet verbinden. Van iPads tot Telefoons, maar ook Laptops. Nogal knudde dus.
Ik heb het geprobeerd uit te zoeken inderdaad met minRSSI, maar niks hielp. Overigens nu de AC mesh er hangt werkt alles perfect.

Plattegrond

Waar nu de AC mesh hangt hing eerst de UAP, dit is een magazijn (stalen doos variant) en naar binnen toe zit een gasbetonnen muur. Dus het signaal wat van de AC-lite af komt was nogal brak. Vandaar dat het zo vreemd is dat de clients juist dat signaal oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
nero355 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:31:
@chickpoint Je weet dat je ook gewoon de sterkte van het signaal lager kan zetten en daarmee waarschijnlijk het hele probleem kan oplossen :?

De RSSI opties zijn meer een noodoplossing!
Het was ook een noodoplossing ;)
Wat helemaal gek is, is als ik met wifi-analyzer check op mijn telefoon ziet hij de AC-lite helemaal niet. Zowel 2.4 als 5 GHz, toch wilde hij ermee verbinden.

2.4 GHz5 GHz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQlICZsiOT1ZH2B0jgqVJaX7/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AhJXkkF3FybWREskke3mnvxd/medium.png

Wat je hier ziet is de AC-mesh waar ik redelijk dicht bij sta. Zoals je kunt zien staat hier alles flink teruggeregeld, omdat de APs aardig dicht bij elkaar hangen.

Nog even de beta release notes op het UI forum afgestruind. Mijn best-guess is nu toch dat het een firmware probleem zal zijn geweest. Quote vanuit de release notes:
Firmware changes since 4.0.22:

• [BaseStationXG] Fix GPS support.
• [IW] Fix reported inittab respawn errors (reported HERE).
• [IW] Fix link flapping and switch VLAN behavior.
[UAP] Fix connectivity issue for 2.4GHz only devices when using `Auto-Optimize Networks` or `High Performance Devices`.
• [HW] Miscellaneous bug fixes and improvements.
Aan de andere zijde, de APs moesten toch al vervangen worden. Alleen nu iets sneller gebeurt dan gepland!

[ Voor 24% gewijzigd door chickpoint op 20-03-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chickpoint schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:33:
Het was ook een noodoplossing ;)
Wat helemaal gek is, is als ik met wifi-analyzer check op mijn telefoon ziet hij de AC-lite helemaal niet. Zowel 2.4 als 5 GHz, toch wilde hij ermee verbinden.

2.4 GHz5 GHz
[Afbeelding][Afbeelding]

Wat je hier ziet is de AC-mesh waar ik redelijk dicht bij sta. Zoals je kunt zien staat hier alles flink teruggeregeld, omdat de APs aardig dicht bij elkaar hangen.
Maar wat zie je als je ergens op de grens staat tussen de twee zeg maar ?!

Daar moet je juist het een en ander bijstellen :)
Nog even de beta release notes op het UI forum afgestruind. Mijn best-guess is nu toch dat het een firmware probleem zal zijn geweest. Quote vanuit de release notes:

[...]

Aan de andere zijde, de APs moesten toch al vervangen worden. Alleen nu iets sneller gebeurt dan gepland!
Alles wat als optie "Auto" heet kan nooit slim genoeg zijn om alles goed af te stellen dus dergelijke meuk zou ik lekker uitzetten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
Nog even een paar testen gedaan fwiw.

Speedtest via wifi pc (krijg hetzelfde resultaat bedraad)
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8127813533.png

pc wifi interface
Name                   : Wi-Fi
    Description            : ASUS PCE-AC68 802.11ac Network Adapter
    GUID                   : guid
    Physical address       : mac
    State                  : connected
    SSID                   : ssid
    BSSID                  : bssid
    Network type           : Infrastructure
    Radio type             : 802.11ac
    Authentication         : WPA2-Personal
    Cipher                 : CCMP
    Connection mode        : Profile
    Channel                : 40
    Receive rate (Mbps)    : 450
    Transmit rate (Mbps)   : 600
    Signal                 : 81%
    Profile                : wifi

iperf3 laptop > pc (ongeacht wifi, bedraad via router/switch) geven allen hetzelfde resultaat
Accepted connection from x, port 49884
[  5] local x port x connected to x port 49885
[  5]   0.00-1.00   sec  9.00 MBytes  75.5 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  11.1 MBytes  93.3 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  11.3 MBytes  94.8 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  11.3 MBytes  94.9 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  11.2 MBytes  94.3 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  11.3 MBytes  94.9 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  11.3 MBytes  94.8 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  11.3 MBytes  94.9 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  11.3 MBytes  94.9 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  11.3 MBytes  94.9 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.24  sec  2.66 MBytes  94.9 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.24  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.24  sec   113 MBytes  92.8 Mbits/sec                  receiver

PC: Realtek PCIe GBE Family Controller (staat op 1Gbps full duplex, wellicht een brakke cat5.e kabel. Eigenschappen geeft wel 1000/1000 en 1500 MTU aan)
Laptop is oudje, puur nu voor test gebruikt, met 72.2 Mbps (90%).
EDIT: eh, de laptop is een FE, dus 10/100

iperf3 nog eens vanaf m'n telefoon geprobeerd
Accepted connection from x, port 44494
[  5] local x port x connected to x port 44496
[  5]   0.00-1.00   sec  2.44 MBytes  20.4 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  2.46 MBytes  20.6 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  2.89 MBytes  24.2 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  2.77 MBytes  23.2 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  3.34 MBytes  28.1 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  3.14 MBytes  26.3 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  2.33 MBytes  19.6 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  2.20 MBytes  18.5 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.01   sec  2.56 MBytes  21.3 Mbits/sec
[  5]   9.01-10.00  sec  2.40 MBytes  20.3 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.13  sec   275 KBytes  17.5 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.13  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.13  sec  26.8 MBytes  22.2 Mbits/sec                  receiver

Als ik nu speedtest via mijn telefoon kom ik wel rond de 85 Mbps uit.
Na de vorige testen allemaal haalde ik via mijn telefoon ook de 100Mbps, daarna zakte die weer naar de 35 (iemand die hier iets in herkend?). Zal later/morgen eens kijken of die weer zakt.

Anyhow: als ik via mijn pc (wifi) wel gewoon de 100Mbps aantik, dan ligt het niet perse aan het AP (of waar dan ook aan?). Dan zou ik eerder moeten zoeken naar type netwerk/mijn telefoon? Of is er iets anders waar ik overheen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
nero355 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:31:
[...]

Maar wat zie je als je ergens op de grens staat tussen de twee zeg maar ?!

Daar moet je juist het een en ander bijstellen :)

[...]

Alles wat als optie "Auto" heet kan nooit slim genoeg zijn om alles goed af te stellen dus dergelijke meuk zou ik lekker uitzetten! :Y)
"Or High Performance Devices" auto meuk staat natuurlijk uit :D Zal morgen ff kijken wat hij op de grens doet, maar dat zou als het goed is aan de lage kant moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:55:
iperf3 nog eens vanaf m'n telefoon geprobeerd
Accepted connection from x, port 44494
[  5] local x port x connected to x port 44496
[  5]   0.00-1.00   sec  2.44 MBytes  20.4 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  2.46 MBytes  20.6 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  2.89 MBytes  24.2 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  2.77 MBytes  23.2 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  3.34 MBytes  28.1 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  3.14 MBytes  26.3 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  2.33 MBytes  19.6 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  2.20 MBytes  18.5 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.01   sec  2.56 MBytes  21.3 Mbits/sec
[  5]   9.01-10.00  sec  2.40 MBytes  20.3 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.13  sec   275 KBytes  17.5 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.13  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.13  sec  26.8 MBytes  22.2 Mbits/sec                  receiver

Als ik nu speedtest via mijn telefoon kom ik wel rond de 85 Mbps uit.
Na de vorige testen allemaal haalde ik via mijn telefoon ook de 100Mbps, daarna zakte die weer naar de 35 (iemand die hier iets in herkend?). Zal later/morgen eens kijken of die weer zakt.

Anyhow: als ik via mijn pc (wifi) wel gewoon de 100Mbps aantik, dan ligt het niet perse aan het AP (of waar dan ook aan?). Dan zou ik eerder moeten zoeken naar type netwerk/mijn telefoon? Of is er iets anders waar ik overheen kijk.
Ik lees weleens dat als zowel WiFi als Bluetooth tegelijk staan ingeschakeld op een tablet dat dan de WiFi snelheden lager worden : Misschien heeft jouw telefoon ook last van zoiets :?

Is maar een gokje, maar misschien helpt het een beetje...
chickpoint schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:22:
"Or High Performance Devices" auto meuk staat natuurlijk uit :D Zal morgen ff kijken wat hij op de grens doet, maar dat zou als het goed is aan de lage kant moeten zijn.
Mja, lekker duidelijk van ze : Wat zou een High Performance Device nou weer moeten zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
nero355 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Ik lees weleens dat als zowel WiFi als Bluetooth tegelijk staan ingeschakeld op een tablet dat dan de WiFi snelheden lager worden : Misschien heeft jouw telefoon ook last van zoiets :?

Is maar een gokje, maar misschien helpt het een beetje...

[...]

Mja, lekker duidelijk van ze : Wat zou een High Performance Device nou weer moeten zijn :?
Ik heb werkelijk waar geen idee, misschien een laptop die heel snel van 0-100 gaat? Het klinkt voor mij in ieder geval aanemelijk, want de problemen waren ontstaan met de laatste firmware upgrade. Daarbij moet ik ook nog zeggen dat de UAP range het hier nooit zo goed heeft gedaan, een enkele goedkope TP-Link haalde meer uit.

Moet zeggen dat ik veel tevredener ben over de nieuwe AC range.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Vandaag de upgrade van de 8P - 60W binnen gehad :) Net in de config gezet en uiteraard weer zonder moeite. Van het weekend de thuis infra maar weer eens verbouwen aangezien één en ander niet meer past..

Switch

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HKLM_ schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:32:
Vandaag de upgrade van de 8P - 60W binnen gehad :) Net in de config gezet en uiteraard weer zonder moeite. Van het weekend de thuis infra maar weer eens verbouwen aangezien één en ander niet meer past..

[Afbeelding: Switch]
Blijft leuk speelgoed voor een nerd, veel plezier ermee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
inderdaad leuk speelgoed..

Ik heb niet zo lang geleden een edgeswitch 24 lite gekocht, maar ergens toch wel spijt van dat ik niet unifi variant genomen heb. Die edgeswitch is briljant, maar ik kijk blijkbaar meer in de controller (APs) dan ik van te voren had gedacht

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 17:04
Quakie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:09:

Ik heb niet zo lang geleden een edgeswitch 24 lite gekocht, maar ergens toch wel spijt van dat ik niet unifi variant genomen heb. Die edgeswitch is briljant, maar ik kijk blijkbaar meer in de controller (APs) dan ik van te voren had gedacht
Als je er van af wilt om een UniFi variant te kopen, ik zoek er nog een :P

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Quakie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:09:

Wat is nou eigenlijk de achterliggende gedachte van het verschil tussen de Edge en Unifi lijnen? Het lijkt erop dat beide lijnen vrijwel identieke producten hebben, maar toch genoeg anders zijn dan ze in gebruik niet heel erg handig door elkaar gebruikt kunnen worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 17:04
Jeroen V schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Wat is nou eigenlijk de achterliggende gedachte van het verschil tussen de Edge en Unifi lijnen? Het lijkt erop dat beide lijnen vrijwel identieke producten hebben, maar toch genoeg anders zijn dan ze in gebruik niet heel erg handig door elkaar gebruikt kunnen worden...
De hardware is fysiek hetzelfde (anders dan de kleur). Het enige verschil is de software die er op draait.
De UniFi lijn dient met de controller beheert te worden en is dus ook centraal beheerd / op elkaar afgestemd. Geavanceerde opties dienen wel via een JSON file in de controller geladen te worden.

EdgeMax zijn losstaande apparaten en dienen ook los geconfigureerd te worden. Ze kunnen centraal "beheerd" worden via UNMS. Binnen UNMS dien je echter nogsteeds wijzigingen op apparaat niveau toe te passen ipv globaal. Geavanceerde functies dienen hier in de CLI worden aangepast.

EDIT:
UniFi is meer "simpeler" centraal / globaal beheerd "Alles in 1".
EdgeMax is meer voor de geavanceerde gebruikers.

[ Voor 6% gewijzigd door Mitssz op 22-03-2019 12:11 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mitssz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:10:
Geavanceerde opties dienen wel via een JSON file in de controller geladen te worden.
Niet helemaal correct. Dit geldt alleen voor de routers (EdgeRouter / UniFi Security Gateway). Bij de switches is dit niet en de UniFi Switches missen dan ook features. Zo zag ik laatst dat het bij EdgeSwitches mogelijk is om te forceren dat alle verkeer op een poort naar de router gaat (en dus daar met de firewall geregeld kan worden). Bij de UniFi Switches kan dit niet, of in ieder geval niet via de Controller en er is geen 'JSON' voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Jeroen V schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:39:
[...]

Blijft leuk speelgoed voor een nerd, veel plezier ermee... :)
Thx hij draait ondertussen mee in het netwerk :) Moet komende tijd weer wat aan kable management gaan doen / iets anders verzinnen voor de plaat maar voor nu hangt die en doet hij zijn ding.

u6

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
HKLM_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Thx hij draait ondertussen mee in het netwerk :) Moet komende tijd weer wat aan kable management gaan doen / iets anders verzinnen voor de plaat maar voor nu hangt die en doet hij zijn ding.

[Afbeelding: u6]
Je hebt de USG & de cloud key niet op de USW aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Comp User schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Je hebt de USG & de cloud key niet op de USW aangesloten?
Jawel maar die gaan achter het paneel via een koppel stukje van hun eigen kleur naar een blauwe kabel :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

HKLM_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Jawel maar die gaan achter het paneel via een koppel stukje van hun eigen kleur naar een blauwe kabel :P
Omdat ze anders te kort zijn of vanwege autistische trekjes dat alles op de switch blauw moet zijn? :+
Kleurcodering lijkt me juist in het leven geroepen te zijn om in een oogopslag te zien wat wat is op de switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
tozzke schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:57:
[...]

Omdat ze anders te kort zijn of vanwege autistische trekjes dat alles op de switch blauw moet zijn? :+
Kleurcodering lijkt me juist in het leven geroepen te zijn om in een oogopslag te zien wat wat is op de switch
Laten we het inderdaad op autistische trekjes houden :P kijken waar wat op zit doe ik wel in de controller.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HKLM_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:06:
[...]

Laten we het inderdaad op autistische trekjes houden :P kijken waar wat op zit doe ik wel in de controller.
Waarom vraag ik me dan weer af hoe je het verzint om (qua kleur) 2 gelijke kabels in de USG te drukken en daarmee dus geen verschil meer ziet tussen WAN en LAN :9

En wáár loopt de LAN kant heen want ik zie géén oranje kabel in je nieuwe switch, net zoals die gele kabel in de CK een "raadsel" is 8)

P.S. Ik wou dat ik 't hier thuis ook zo netjes kon maken..... :>

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 22-03-2019 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:54:
[...]

Waarom vraag ik me dan weer af hoe je het verzint om (qua kleur) 2 gelijke kabels in de USG te drukken en daarmee dus geen verschil meer ziet tussen WAN en LAN :9

En wáár loopt de LAN kant heen want ik zie géén oranje kabel in je nieuwe switch, net zoals die gele kabel in de CK een "raadsel" is 8)
Als je mijn vorige post lees zeg ik dat het naar de achterkant loopt en het in een koppel stukje zit. Vanuit daar gaat het via een blauwe kabel verder naar de switch :P qua kleur in de usg wil ik niet twee kleuren hebben want dat is niet mooi :+

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 22-03-2019 18:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Reden te meer om een blauwe kabel vanaf switch in je router te doen. Heb je lan/wan scheiding duidelijk en ben je van het koppelstukje af.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:02
Ik heb onlangs de admin account naam van de UniFi Controller gewijzigd, (en daarna een software update uitgevoerrd). Nu wil de UniFi Controller niet meer opstarten, hij geeft simpelweg de melding "Start-Up failed". Nu heb ik de account naam gewijzigd naar een naam maar een speciaal karakter erin (underscore), ik vindt via google dat dit niet geweldig werkt.

Kan ik deze nog wijzigen zonder een reset uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
dewil1990 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:01:
Ik heb onlangs de admin account naam van de UniFi Controller gewijzigd, (en daarna een software update uitgevoerrd). Nu wil de UniFi Controller niet meer opstarten, hij geeft simpelweg de melding "Start-Up failed". Nu heb ik de account naam gewijzigd naar een naam maar een speciaal karakter erin (underscore), ik vindt via google dat dit niet geweldig werkt.

Kan ik deze nog wijzigen zonder een reset uit te voeren?
Backup terug zetten naar een moment voor de wijziging denk ik zo.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
HKLM_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:06:
[...]

Laten we het inderdaad op autistische OCD trekjes houden :P kijken waar wat op zit doe ik wel in de controller.
Ftfy.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

HKLM_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:57:
[...]

Als je mijn vorige post lees zeg ik dat het naar de achterkant loopt en het in een koppel stukje zit. Vanuit daar gaat het via een blauwe kabel verder naar de switch :P qua kleur in de usg wil ik niet twee kleuren hebben want dat is niet mooi :+
Ik hou juist van de regenboog :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qVB7HQzGyWmCPZMYV9BK3Ws0/full.jpg

Elk VLAN (of trunk) z'n eigen kleurtje. :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 23:11
wat is dat voor cisco device nog ?
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Ik hou juist van de regenboog :P

[Afbeelding]

Elk VLAN (of trunk) z'n eigen kleurtje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, ik ga ook even mijn ervaringen delen met Ubiquiti en meer precies Amplifi HD.
Wij hebben hier een Apple Airport Time Capsule en daarop twee Amplifi HD's. Of eigenlijk hadden we dat.
Want ineens, zonder aanleiding zijn beide HD's er mee opgehouden. Als ze aangaan gaat het even goed, netjes bereik - ze kunnen de ATC ook bereiken met 64% (NetSpot verteld me 40% bereik) bereik.

En dan gaat het mis. Na een minuut of 10 verliest de HD zijn connectivity - de beruchte "Internet Connection" die een rood kruis krijgt - en het enige wat 'm weer laat werken is een reboot van de HD. En dat dus bij twee verschillende HD's.

Wat achtergrond.

- Mesh point band: 5Ghz
- Mesh point channel: 48
- ATC op 5Ghz
- ATC channel: 48

Ik heb contact gehad met Ubiquiti en eerst was het, plaats je HD verder weg van de router. Dus toen dat ding neergezet op een plek waar het bereik volgens de HD 20% was en volgens Netspot 18%. Zelfde probleem. Toen was het dat de kanalen overlappen - maar daar kan je zelf niks aan doen, zodra het channel op de ATC aangepast wordt, neemt de HD het - logischerwijs - weer over.

Dus nu zit ik vast, want er zit geen stopcontact tussen de 60% en 20% hier in huis en vanuit Ubiquiti zijn ze nu ook akelig stil.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ik heb een USG, Switch 8 60W en 2x AC lite's. Deze setup heeft altijd prima gewerkt, maar sinds ik naar 5.10.20 over ben, zie ik enorm veel DHCP Timeout/Failure's. Voorheen waren dat er 2-4 per dag op 5.10.19 en vandaag zie er 191 :/

Ik vind ook niet direct een log terug waarin staat om welke devices het gaat. Kan je dat ergens terug vinden? En heeft er hier nog iemand last van? Voor de rest lijkt wel alles goed te werken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

vonkkie schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:45:
wat is dat voor cisco device nog ?

[...]
VVDSL modem in bridge (helaas nog geen FTTH hier) en IGMP Proxy voor mijn IPTV.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:10
Zwerver schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:57:
Zo, ik ga ook even mijn ervaringen delen met Ubiquiti en meer precies Amplifi HD.
Wij hebben hier een Apple Airport Time Capsule en daarop twee Amplifi HD's. Of eigenlijk hadden we dat.
Want ineens, zonder aanleiding zijn beide HD's er mee opgehouden. Als ze aangaan gaat het even goed, netjes bereik - ze kunnen de ATC ook bereiken met 64% (NetSpot verteld me 40% bereik) bereik.

En dan gaat het mis. Na een minuut of 10 verliest de HD zijn connectivity - de beruchte "Internet Connection" die een rood kruis krijgt - en het enige wat 'm weer laat werken is een reboot van de HD. En dat dus bij twee verschillende HD's.

Wat achtergrond.

- Mesh point band: 5Ghz
- Mesh point channel: 48
- ATC op 5Ghz
- ATC channel: 48

Ik heb contact gehad met Ubiquiti en eerst was het, plaats je HD verder weg van de router. Dus toen dat ding neergezet op een plek waar het bereik volgens de HD 20% was en volgens Netspot 18%. Zelfde probleem. Toen was het dat de kanalen overlappen - maar daar kan je zelf niks aan doen, zodra het channel op de ATC aangepast wordt, neemt de HD het - logischerwijs - weer over.

Dus nu zit ik vast, want er zit geen stopcontact tussen de 60% en 20% hier in huis en vanuit Ubiquiti zijn ze nu ook akelig stil.
Je kunt voor jezelf natuurlijk altijd ff testen met een verlengsnoer ertussen, kan je iig tussen die 60% en 20% testen of het daar inderdaad aan ligt.
Verder ken ik de Amplifi serie niet echt dus durf je er verder geen adviezen over te geven..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Annuk schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Je kunt voor jezelf natuurlijk altijd ff testen met een verlengsnoer ertussen, kan je iig tussen die 60% en 20% testen of het daar inderdaad aan ligt.
Verder ken ik de Amplifi serie niet echt dus durf je er verder geen adviezen over te geven..
Net geprobeerd en zelfde issue. Het is gewoon stuitend om te zien dat de support nu gewoon zegt dat ze het ook niet meer weten en adviseren om de ATC maar te vervangen door hun eigen router. Het werkte toch, waarom zou het dan ineens aan de ATC liggen...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55

RnB

Broodro0ster schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:23:
Ik heb een USG, Switch 8 60W en 2x AC lite's. Deze setup heeft altijd prima gewerkt, maar sinds ik naar 5.10.20 over ben, zie ik enorm veel DHCP Timeout/Failure's. Voorheen waren dat er 2-4 per dag op 5.10.19 en vandaag zie er 191 :/

Ik vind ook niet direct een log terug waarin staat om welke devices het gaat. Kan je dat ergens terug vinden? En heeft er hier nog iemand last van? Voor de rest lijkt wel alles goed te werken.
Ik heb ze ook (ook op .19), maar al mijn devices gaan goed.
Ik heb vooral last van WPA faults, zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8O3A1tfU2WGO9TP1NNpbuy3e/thumb.jpg

Ik denk niet we er ons zorgen om hoeven te maken. Ik heb het idee dat deze counters vooral veroorzaakt worden door devices in standby, mijn vermoeden is dat ze in een soort power-efficient stand gaan (van 5GHz naar 2.4GHz en hele hoge latency bij het pingen) waardoor bepaalde processen anders verlopen dan wanneer deze flink traffic aan het genereren zijn. Deze counters lopen bij mij ook vooral ‘s nachts op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:02
HKLM_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:11:
[...]

Backup terug zetten naar een moment voor de wijziging denk ik zo.
Gezien ik de UniFi Controller niet kan bereiken komt dit neer op: UniFi Controller software opnieuw installeren / een reset uitvoeren, vervolgens de backup terugzetten lijkt me?

Het lijkt erop dat ik een backup heb gevonden, dus dat ga ik vanavond maar eens proberen.

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag voor het eerst een vastloper.

Tijdens het AirPlay streamen van de NOS beeld mariaal vanaf de NOS.nl
Dit ging zeer lastig stream liep steeds vast en dat stond er in vast gelopen beeld een ander video fragment wat ik niet afspeelde.

Na een paar keer opnieuw probeer klapte de usg er uit. Ben mog opzoek naar exacte oorzaak maar ik denk (op ik zoek in de verkeerde richting) dat oorzaak zit in het broadcast verkeer door vaak achter elkaar starten van AirPlay stream.

Usg versie firmware versie: 38
Zijn er mense die dit gedrag eerder hebben gezien?
Nu zie ik deze middag wel een paarpieken broadcast verkeer maar dat is ook niet zo extreem dat het de usg zou kunnen overbelasten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LnwOCxVpZTs8l8yLAXKRa4oD/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 23-03-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Gisteren bij mijn zus & zwager aan het werk geweest. Ze hebben een andere woning gekocht, deze in het geheel gestript en opnieuw aangepakt.

MIjn zwager is niet van de halve maatregelen, in totaal 48 UTP aansluiingen in huis, en het hele huis bomvol met Domotica (Loxone).

Ik mocht mij ontfermen over de netwerkkant, dus hij had gekocht

1 x Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
2 x Ubiquiti Switch US-24-500W
2 x Ubiquiti UniFi AP AC PRO

e.e.a. moest gemonteerd worden in een 19" patchkast, dus dat zie er allemaal gelikt uit _/-\o_

Maar nu heeft hij internet via KPN (DSL) en hij heeft er zo'n KPN Experia Box V10 tussen zitten.

Aangezien ze ook TV kijken via de Experiabox en bellen via de experiabox heb ik eerst maar eens gegoogled, maar dit schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn :?

Eerst de rest maar werkend gemaakt, maar ik vraag me af of dit werkend te krijgen is (experiabox i.c.m. de USG), wat is jullie ervaring :?

De TV's en telefoons zijn nog niet aangesloten, dus eerst heb ik de USG er maar tussenweg gelaten.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Grolsch Hangt ervan af hoe aardig je ze vindt en hoe vaak je er langs wil gaan om eventueel te troubleshooten :)

Ik heb uiteindelijk mijn USG teruggestuurd en laat alles gewoon via de Experiabox lopen. Als het je eigen huis is dan vermoed ik dat je het wel zou willen proberen. Is het het huis van een ander, die zelf minder technisch is, dan zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.

Als je je in wil lezen, of er wel aan wilt beginnen, kijk dan even in o.a. [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Grolsch schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:00:
Gisteren bij mijn zus & zwager aan het werk geweest. Ze hebben een andere woning gekocht, deze in het geheel gestript en opnieuw aangepakt.

MIjn zwager is niet van de halve maatregelen, in totaal 48 UTP aansluiingen in huis, en het hele huis bomvol met Domotica (Loxone).

Ik mocht mij ontfermen over de netwerkkant, dus hij had gekocht

1 x Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
2 x Ubiquiti Switch US-24-500W
2 x Ubiquiti UniFi AP AC PRO

e.e.a. moest gemonteerd worden in een 19" patchkast, dus dat zie er allemaal gelikt uit _/-\o_

Maar nu heeft hij internet via KPN (DSL) en hij heeft er zo'n KPN Experia Box V10 tussen zitten.

Aangezien ze ook TV kijken via de Experiabox en bellen via de experiabox heb ik eerst maar eens gegoogled, maar dit schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn :?

Eerst de rest maar werkend gemaakt, maar ik vraag me af of dit werkend te krijgen is (experiabox i.c.m. de USG), wat is jullie ervaring :?

De TV's en telefoons zijn nog niet aangesloten, dus eerst heb ik de USG er maar tussenweg gelaten.
Voorheen had ik VDSL van KPN en achter mijn Experia Box een EdgeRouter. In principe werkt alles perfect, maar omdat je nu 1 interface hebt voor zowel internet/iptv wordt het lastig met firewalling.

Als ik 0 regels op mijn internet/iptv interface had werkte iptv perfect, maar zodra ik standaard regels op die interface ging zetten werkte iptv niet meer.

Uiteindelijk moest ik die hele iptv range allowen, toen werkte het weer, maar stopte de stream na x seconden. Daarna moest ik nog UDP verkeer vanaf de Experia Box toelaten op mijn netwerk.

Zet tijdens het tv kijken tcpdump aan op je USG en kijk wat er geblokt wordt

Maar nog steeds werkte het niet altijd even goed

[ Voor 3% gewijzigd door FrankGNL op 24-03-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Taro / @FrankGNL Tnx voor jullie reactie.

Wat jullie aangeven had ik al verwacht, ik lees er alleen maar "gezeur" over en veel problemen.

Dus die USG is overbodig bij hun, ik zie ook niet in welke toegevoegde waarde deze zou hebben bij hun :? Wat kunnen ze er extra mee :?

Ik weet er nog wel een leuke bestemming voor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Grolsch Voor iemand die erg bevlogen is met netwerken heeft het echt wel voordelen, voor mensen die een ander dit laten instellen levert het denk ik alleen maar problemen op. Inderdaad niet doen en zelf gebruiken als bedankje voor je inzet :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Taro schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:18:
@Grolsch Voor iemand die erg bevlogen is met netwerken heeft het echt wel voordelen, voor mensen die een ander dit laten instellen levert het denk ik alleen maar problemen op. Inderdaad niet doen en zelf gebruiken als bedankje voor je inzet :)
Als ik hier zo lees af en toe vraag ik mij af OF ik wel de USG als router wil hebben :P

Ik gebruik al jaren lang de Belkin F9K1112 v1 op m'n caiway glasverbinding (75Mbit) en nog nooit 1 crash of 1 seconde downtime gehad.

Ook de speedtest zijn altijd strak / ruim 75/75Mbit (wireless) dus eigenlijk kan het er alleen maar slechter op worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik zou de USG wel willen hebben als ik geen gezin had en het dus ok is als af en toe de TV het niet doet en als hij daarnaast een stuk sneller was, zodat je IDS/IPS aan kunt zetten met >100 Mbit snelheden. Of als KPN het mogelijk zou maken om al het verkeer simpelweg door te sluizen naar de USG.

Er zijn al vaker nieuwe versies aangekondigd en dat komt hier ook regelmatig langs, maar wat mij betreft is dit een aandachtspuntje van Ubiquiti binnen hun productaanbod. Ik ben los van de Gen2Plus die af en toe de connectie met 1-2 camera's verliest verder erg tevreden over de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een Unifi Switch hier liggen die (blijkbaar) al geconfigureerd is.

Echter ik heb 22 sites draaien en ik kan hem niet vinden.

Weet iemand of je over meerdere sites kan zoeken naar devices om te zien in welke omgeving hij is geconfigureerd?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik ben juist erg tevreden over de USG Pro, misschien omdat ik Ziggo heb (in bridge mode) en T-Mobile 4G als WAN backup beide zonder IPTV, en ik kan niet anders zeggen dat dat perfect werkt. (IDS staat overigens uit omdat ik de toegevoegde waarde er niet echt van zie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:25

OMX2000

By any means necessary...

Jeroen V schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:00:
Ik ben juist erg tevreden over de USG Pro, misschien omdat ik Ziggo heb (in bridge mode) en T-Mobile 4G als WAN backup beide zonder IPTV, en ik kan niet anders zeggen dat dat perfect werkt. (IDS staat overigens uit omdat ik de toegevoegde waarde er niet echt van zie.)
De router die ik nu in gebruik heb is een EdgeRouter Lite, en ik heb een USG Pro liggen.

Ik heb 500 Mbit glas via XS4All, met een extra /29 ip range en iptv, en intern meerdere vlans. Dat betekent dus gehannes met json spul. Naast iptv, zijn multiple ip adressen aan de WAN kant is ook niet ondersteund blijkbaar...

Dus ben nu ff in dubio, ga ik hier veel tijd en energie insteken om het werken te krijgen. Ik ga natuurlijk wel de XBeam config als startpunt nemen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.