[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25
Mazzelaars hier eerder met hun CloudKey G2+ :P

Ik heb een VM in Azure draaien met de Unifi software erop maar om de een of andere reden wil de webserver soms gewoon niet meer reageren. Was er echt klaar mee maar dus net een dag te laat gaan zoeken ervoor ;)

Krijg hem morgen binnen als het goed is! benieuwd hoe makkelijk het gaat zijn om hem in gebruik te nemen. Het gaat dan ook eindelijk tijd worden om een camera aan te schaffen zodat de protect software ook gebruikt gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Jaguar645 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:31:
Krijg hem morgen binnen als het goed is! benieuwd hoe makkelijk het gaat zijn om hem in gebruik te nemen. Het gaat dan ook eindelijk tijd worden om een camera aan te schaffen zodat de protect software ook gebruikt gaat worden
Heel gemakkelijk... Ik ging over van een VM (lokaal) naar de CKG2+ en eigenlijk hoefde ik alleen de firmware te upgraden en de bestaande backup van de configuratie in te lezen.... (niet vergeten de VM in de cloud uit te zetten of de service te stoppen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:38

zeroday

There is no alternative!

Jeroen V schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Heel gemakkelijk... Ik ging over van een VM (lokaal) naar de CKG2+ en eigenlijk hoefde ik alleen de firmware te upgraden en de bestaande backup van de configuratie in te lezen.... (niet vergeten de VM in de cloud uit te zetten of de service te stoppen)
het enige irritante wat ik vind is dat je niet naar de default site kan migreren maar dat ie een nieuwe site aanmaakt..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25
Klinkt goed iig :) mocht het niet lekker lopen dan begin ik in het uiterste geval van scratch.. zo spannend is mijn omgeving hier ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Comp User schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
Is deze firmware stabiel genoeg voor dagelijks gebruik of kan ik beter nog even op 1.10.8 blijven?
Of je gaat voor de 2.0.0 --

https://community.ubnt.co...lease-v2-0-0/ba-p/2622317

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gitaarwerk schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:13:
Ik was benieuwd hoeveel US-16-150W met 3 poorten (access points) verbruiken. Ik zag verschillende reacties van om en nabij 15-20W. Is er ook een green mode in deze switches dat je LEDs uit kan zetten? De 16 ports heeft 2 fans, ik ben ook benieuwd hoe deze verhoud met de 8-ports met PoE zonder fans. Ik heb denk ik niet zoveel poorten meer nodig, aangezien we wat meer via WiFi gaan doen.
3 poorten waarbij op elke poort een IW AC via PoE+ zit en een US 8 daarachter via PoE en dat zou volgens de UniFi Controller het volgende moeten verbruiken :

Totaal : 32,92 Watt

Per poort :
- 10,80 Watt
- 10,85 Watt
- 11,22 Watt

Dit wisselt allemaal constant dus geef het een Watt meer of minder :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:46
US-16-150W
  • UCK-G2-Plus - ca 6 Watt
  • UVC-G3 - ca 3,5 Watt
  • AP-AC-Lite - ca 3,5 Watt
Energieverbruik van de switch monitor ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Joris748 op 11-03-2019 16:24 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:52:
[...]

3 poorten waarbij op elke poort een IW AC via PoE+ zit en een US 8 daarachter via PoE en dat zou volgens de UniFi Controller het volgende moeten verbruiken :

Totaal : 32,92 Watt

Per poort :
- 10,80 Watt
- 10,85 Watt
- 11,22 Watt

Dit wisselt allemaal constant dus geef het een Watt meer of minder :)
ik heb hier 3 AP's (AC-lite), 2 camera's en een UCK-g2+, doet samen 22W over POE op een 16P-150W switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:24
borft schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:22:
[...]

ik heb hier 3 AP's (AC-lite), 2 camera's en een UCK-g2+, doet samen 22W over POE op een 16P-150W switch
Gemeten vanuit de interface of gemeten aan de stekker van de switch?

Ik heb dezelfde switch (2x lite, 1x VoIP toestel) en ik heb niet de indruk dat de switch aan de stekker minder gebruikt wanneer de APs niet zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
gitaarwerk schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:13:
Ik was benieuwd hoeveel US-16-150W met 3 poorten (access points) verbruiken. Ik zag verschillende reacties van om en nabij 15-20W. Is er ook een green mode in deze switches dat je LEDs uit kan zetten? De 16 ports heeft 2 fans, ik ben ook benieuwd hoe deze verhoud met de 8-ports met PoE zonder fans. Ik heb denk ik niet zoveel poorten meer nodig, aangezien we wat meer via WiFi gaan doen.
Ik heb een US-8 switch met 4 APs. 1x nano en 3x Pro. Vermogen 20.35 watt. Temperatuur 61 C gemeten via de controller. Ik heb de switch verticaal op een plaat in een 19"rack zitten. De plaat kan dan meteen de switch koelen.
Ik zie het vermogen toenemen als ik APs toevoeg. Ongeveer 4 Watt per AP. Heb niet aan de stekker gemeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten60 op 11-03-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Taro schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Goed idee, maar, kost weer extra stroom. Heb het maar zo opgelost, scheelt weer stroom om de peperzaadjes apart te verwarmen om ze te laten kiemen d:)b

[Afbeelding]
Sorry, maar je foto. Hoe langer ik naar de foto kijken; hoe meer pijn ik van binnen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@grote_oever Omdat ik de Gen2+ mishandel? :) Of de kabels? Of?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Taro schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:12:
@grote_oever Omdat ik de Gen2+ mishandel? :) Of de kabels? Of?
Onder andere.. en hoe je de switch met een boterhamzakje vast maakt aan de muur :)

@gitaarwerk Deze heb ik al paar keer gepost in dit topic:

http://www.tpcdb.com/list...=value_avg&query=Ubiquiti

Komt met name doordat niet gebruikte poorten ook voorzien worden van spanning (tenminste, dat lees ik). Stroomverbruik is wel iets wat me weerhoud om den 16 poort unifi switch te kopen voor thuis gebruik.

Tis namelijk één van de meeste stroomslurpende switches:

http://www.tpcdb.com/list...=1&sort=value_avg&type=25

[ Voor 30% gewijzigd door grote_oever op 11-03-2019 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@grote_oever Jammer dat je mijn meesterwerk niet waardeert :)

Dat vuilniszaksluitdingetje is juist enorm inventief. Eigenlijk is hij niet nodig ivm de hoek die ik onderin heb zitten en de kabels zorgen er ook voor dat er eigenlijk niets kan gebeuren, maar de zwaartekracht zou toch ineens onvoorspelbaar uit de hoek kunnen komen en dan weegt een US24-250W toch behoorlijk wat.

En zo lang ik geen glazen deur of raam in de meterkast heb zitten vind ik het prima, het doet zijn werk allemaal. Als ik ooit ga verhuizen zorg ik wel voor een mooie patchkast ofzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 11-03-2019 22:26 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Maarten60 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:19:
[...]

Ik heb een US-8 switch met 4 APs. 1x nano en 3x Pro. Vermogen 20.35 watt. Temperatuur 61 C gemeten via de controller. Ik heb de switch verticaal op een plaat in een 19"rack zitten. De plaat kan dan meteen de switch koelen.
Ik zie het vermogen toenemen als ik APs toevoeg. Ongeveer 4 Watt per AP. Heb niet aan de stekker gemeten.
Thanks all voor de reacties. Ik denk dat dit wel redelijk acceptabel is. Ik ga sowieso max 3 APs in huis hangen, maar wellicht maar 2. Dus denk eigenlijk dat dit best wel netjes is. Ik verwacht niet dat ik ze ook snel ga vervangen hierna. 21W zou me 42 euro p/jaar kostten. Dus net ietjes minder dan 2€ per maand. Moet er wel af kunnen :Y) . Edge router/security gateway neemt ook nog redelijk wat in. Ook naar microtik of pfsense gekeken, maar deze lijkt me toch nèt ff wat relaxter.

De lijst met verbruik is wel erg interessant. Had de Cisco paar jaar terug gehad,maar weggedaan. Overkill en had geen PoE (ook niet modig toen). Enige wat ik me afvraag bij die lijst of die wel eerlijk is. Veel switches daar hebben geen PoE. Daar wordt uberhaupt zo 'n switch niet veel zuiniger van. 't is geen platinum psu gok ik :-)

[ Voor 15% gewijzigd door gitaarwerk op 11-03-2019 22:41 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:57:
Ik dacht stel effe snel wat in om al het DNS verkeer af te vangen en naar mijn Pi-Hole te sturen... NOPE.AVI :D

Dus bij deze wil ik jullie vragen om hierop te stemmen :
https://community.ubnt.co...ific-Server/idi-p/2437736

Het kan allemaal wel via een hoop gedoe met de config.json van de USG, maar kom op zeg...
Als de EdgeRouter Lite het heeft in de WebGUI dan moet de USG het ook hebben! :Y)

Alvast bedankt! :*) _O_
Om hier even op terug te komen: de zon begint hopelijk te schijnen aan de horizon: https://community.ubnt.co...381/highlight/true#M32302

Wel beta-access nodig om te kunnen lezen.
Hopelijk is DNAT dan ook instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
gastje01 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:46:
[...]

Gemeten vanuit de interface of gemeten aan de stekker van de switch?

Ik heb dezelfde switch (2x lite, 1x VoIP toestel) en ik heb niet de indruk dat de switch aan de stekker minder gebruikt wanneer de APs niet zijn aangesloten.
Ah, dit komt uit de interface, dus als dat niet klopt, zou het inderdaad iets anders kunnen zijn. Ben helaas niet in de mogelijkheid om aan het stopcontact te meten.

Thuis heb ik wel gemeten aan het stopcontact (maar dan dus de poe injector) van een van de ac-lite's en dat komt rond de 3.5W uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Iemand een idee wanneer de USG's een vernieuwing krijgen?
De USG3 is mij te langzaam, de USG Pro zou kunnen maar met alle filter opties aan trekt hij mijn lijn ook niet.
De XG is te duur en overkill voor thuis, ik las wel iets over een USG-4HD maar die is schijnbaar nooit uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierkameel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:16:
Iemand een idee wanneer de USG's een vernieuwing krijgen?
De USG3 is mij te langzaam, de USG Pro zou kunnen maar met alle filter opties aan trekt hij mijn lijn ook niet.
De XG is te duur en overkill voor thuis, ik las wel iets over een USG-4HD maar die is schijnbaar nooit uitgekomen.
Klopt, de USG-4HD zou een EdgeRouter 4 met UniFi sausje worden, maar deze is uiteindelijk gecancelled, of in ieder geval is het al lange tijd stil omtrent dit model. Lijkt mij dat ze intussen eerst willen inzetten op feature compleetheid (de XG als een 2000 dollar kostende router met zo'n beperkte functionaliteit kan eigenlijk niet, zeker aangezien de EdgeRouter Infinity IIRC de helft kost en veel meer kan met dezelfde hardware), en daarnaast willen ze de volledige USG lijn een flinke update geven qua onderliggende software. Dit houd in het gebruik van een nieuwe SDK van de hardware waardoor het ook mogelijk wordt een nieuwere Linux kernel te gebruiken en veel andere software te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
Ik zit hier thuis met een KPN router -> GS1900 - > UniFi AC Pro.

AP hangt boven de bank (dus eigenlijk de kortst mogelijke route zonder obstakels als ik de tests doe), maar ik heb niet altijd even lekkere WiFi.
Ik betrap mezelf erop dat ik dagelijks de WiFi van mijn telefoon uitzet, omdat het mobiele netwerk sneller gaat.
Nu lijkt mij dat niet helemaal de bedoeling?

Is er iets dat ik over het hoofd zie of moet wijzigen?

Bepaalde sites laden sneller, de reclameblokken op de pagina's laden sneller, sommige spelletjes laden sneller. De Dumpert app blijft op zwart als ik op WiFi zit. Zodra ik schakel naar mobiel netwerk, laden de filmpjes ook direct.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sMCBsfQ9/IMG-20190312-194338-530.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/F1qdCVh6/IMG-20190312-194342-437.jpg

Als ik een speedtest doe, krijg ik eerst de lage waardes, doe ik de test daarna nog een paar keer, dan volgen de hogere waardes.

Signaal zit rond de -40dBm 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:24:
Om hier even op terug te komen: de zon begint hopelijk te schijnen aan de horizon: https://community.ubnt.co...381/highlight/true#M32302

Wel beta-access nodig om te kunnen lezen.
Hopelijk is DNAT dan ook instelbaar.
NICE! :*)

Als ik het goed begrijp is de code al aanwezig, maar moeten de webdevelopers nog effe flink aan de bak!

We zijn er dus halverwege :D

Ik heb trouwens soms het idee dat als ze wat minder bezig waren met "een mooie GUI" en meer met een "functionele GUI" dat de UniFi lijn een flink stuk verder ontwikkeld was!

* nero355 mist soms best wel zijn DrayTek O+ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nero355 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:26:
[...]

NICE! :*)

Als ik het goed begrijp is de code al aanwezig, maar moeten de webdevelopers nog effe flink aan de bak!

We zijn er dus halverwege :D

Ik heb trouwens soms het idee dat als ze wat minder bezig waren met "een mooie GUI" en meer met een "functionele GUI" dat de UniFi lijn een flink stuk verder ontwikkeld was!

* nero355 mist soms best wel zijn DrayTek O+ :+
nou, moet je de updates ook even lezen ;) er komen allerelei dingen weer voorbij, nu is het niet zozeer een GUI issue maar een firmare issue ;)

Hier op kantoor heb ik nog een Draytek .. moet nog een 2e erbij hebben ivm uitval .. die laat ik momenteel ook maar even op draytek draaien (PPPoE verbinding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gisteren is er een nieuwe firmware voor de UCKG2 vrijgegeven(0.9.8) dus zojuist even geinstalleerd en wat me direct opviel is dat UniFi Protect nu wel gebruik maakt van custom SSL certificaten als je die hebt geinstalleerd.... Dus SSO snel uit en geen vervelende meldingen meer van Chrome..
ik is blij :)
NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:57:

AP hangt boven de bank (dus eigenlijk de kortst mogelijke route zonder obstakels als ik de tests doe), maar ik heb niet altijd even lekkere WiFi.
Ik betrap mezelf erop dat ik dagelijks de WiFi van mijn telefoon uitzet, omdat het mobiele netwerk sneller gaat.

Bepaalde sites laden sneller, de reclameblokken op de pagina's laden sneller, sommige spelletjes laden sneller. De Dumpert app blijft op zwart als ik op WiFi zit. Zodra ik schakel naar mobiel netwerk, laden de filmpjes ook direct.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik een speedtest doe, krijg ik eerst de lage waardes, doe ik de test daarna nog een paar keer, dan volgen de hogere waardes.

Het klinkt niet helemaal of dit door het WiFi netwerk komt... Heb je de mogelijkheid om lokaal de snelheid te testen? Bijvoorbeeld met iperf3 op een wireless laptop naar een bekabelde desktop ofzo?

[ Voor 66% gewijzigd door Jeroen V op 13-03-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen V schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:38:
Gisteren is er een nieuwe firmware voor de UCKG2 vrijgegeven(0.9.8) dus zojuist even geinstalleerd en wat me direct opviel is dat UniFi Protect nu wel gebruik maakt van custom SSL certificaten als je die hebt geinstalleerd.... Dus SSO snel uit en geen vervelende meldingen meer van Chrome..
ik is blij :)
hoe doe je dat dan?
Want normaliter gooit ie naar een fw update allerlei updates weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

zeroday schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:40:
[...]

hoe doe je dat dan?
Want normaliter gooit ie naar een fw update allerlei updates weg
Ik heb eigenlijk niets bijzonders gedaan, gewoon de firmware handmatig geupdate (dmv link naar de download bij Ubnt) en na de reboot bleef mijn SSL certificaat behouden en werd deze automatisch door UniFi Protect ook gebruikt. Daarvoor werd het certificaat alleen door de portal en UniFi Network gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:32:
nou, moet je de updates ook even lezen ;) er komen allerelei dingen weer voorbij, nu is het niet zozeer een GUI issue maar een firmare issue ;)
Dat geldt toch alleen voor het Multi WAN gedeelte :?

DNAT/SNAT zou gewoon onderweg zijn :)
Hier op kantoor heb ik nog een Draytek .. moet nog een 2e erbij hebben ivm uitval .. die laat ik momenteel ook maar even op draytek draaien (PPPoE verbinding).
NICE! d:)b

Zowel mijn 2820 als de 2860 hadden daar een mooie ingebouwde optie voor dus dat zou je best snel voor elkaar moeten krijgen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen V schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:18:
[...]

Ik heb eigenlijk niets bijzonders gedaan, gewoon de firmware handmatig geupdate (dmv link naar de download bij Ubnt) en na de reboot bleef mijn SSL certificaat behouden en werd deze automatisch door UniFi Protect ook gebruikt. Daarvoor werd het certificaat alleen door de portal en UniFi Network gebruikt....
Ga ervanuit dat dat niet blijft werken.

de FAQ
No, we recommend using https://protect.ubnt.com/ to avoid browser certificate warnings. Keep in mind that our Cloud service only functions as a connection broker between the client and the NVR, after which data including video is communicated peer-to-peer and fully encrypted.

vind het trouwens knap dat het bij jouw werkt voor 'alles' want de unifi network page van de cloudkey maakt gebruik van nginx en de controller van java met een keystore .. protect weet ik zo niet..

ik ben bang dat als je een keer je browser ververst er wat gebeurd .. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 13-03-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:44
whoops
verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door rinkel op 13-03-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

zeroday schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Ga ervanuit dat dat niet blijft werken.

de FAQ
No, we recommend using https://protect.ubnt.com/ to avoid browser certificate warnings. Keep in mind that our Cloud service only functions as a connection broker between the client and the NVR, after which data including video is communicated peer-to-peer and fully encrypted.

vind het trouwens knap dat het bij jouw werkt voor 'alles' want de unifi network page van de cloudkey maakt gebruik van nginx en de controller van java met een keystore .. protect weet ik zo niet..

ik ben bang dat als je een keer je browser ververst er wat gebeurd .. ;)
We zullen zien, maar voorlopig ben ik er erg tevreden mee. Ik was overigens niet de enige user op het forum die die graag zag, dus misschien is het een bewuste keuze van Ubnt... Maar zoals ik al zei, we zullen zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit klinkt als een MTU probleem.
KPN gebruikt VLAN + PPPoE/PPPoA. Dit eet 8/12 bits van je MTU op.
Ik heb zelf Xs4all FTTH; de MTU moest op 1492 staan, anders kreeg ik hetzelfde probleem als jij beschrijft.

Wat ook nog zou kunnen is dat je op de Zyxel IGMP-Snooping niet aan hebt staan (als je routed IPTV gebruikt).
Dan gaat de multicaststream ook via je wireless.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
rinkel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:20:
ik ben wat aan het spelen met domoticz op een pi (heb een andere hub).
Aangezien ik nog geen zwave stick oid heb, ben ik aan de slag gegaan met zigbee (veel Ikea lampen en xiaomi sensoren).
Na heel veel gedoe, 3x nieuwe install, heb ik de boek uiteindelijk aan de praat.
Een xiaomi sensor die een Ikea lamp schakelt via blocky. Ik vind blocky wel een prettige manier van werken.

Enige jammere is dat de app niet echt realtime is (vergelijk met andere hub). Je moet dus eerst een refresh doen om te zien of een deur open staat.
Daarnaast zijn de schakelaars een beetje floepie; ze floepen terug terwijl ze wel schakelen. Dus de lamp gaat wel aan, maar de schakelaar staat nog uit, tot een refresh. Beetje jammer.

Maar t werkt
Verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Heeft 1 van jullie ook last, dat sinds de laatste update van de Security Gateway, het internet langzamer is? Als ik namelijk rechtstreeks mijn laptop op het Ziggo modem inprik, krijg ik netjes bij Speedtest 400 MBPS. Echter als ik de Security Gateway erop aansluit, die gekoppeld is aan de 48poorts POE switch met Cloudkey, 4 AC-PRO'S en 3 camera's, krijg ik maar maximaal 100MBPS. Een week of 3 geleden, had ik gewoon nog 400MBPS op mijn bekabelde werkplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Raikkonen_WC Packet Inspection (IPS) aangezet? Dat zou het kunnen verklaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 13-03-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Raikkonen_WC schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:10:
Heeft 1 van jullie ook last, dat sinds de laatste update van de Security Gateway, het internet langzamer is? Als ik namelijk rechtstreeks mijn laptop op het Ziggo modem inprik, krijg ik netjes bij Speedtest 400 MBPS. Echter als ik de Security Gateway erop aansluit, die gekoppeld is aan de 48poorts POE switch met Cloudkey, 4 AC-PRO'S en 3 camera's, krijg ik maar maximaal 100MBPS. Een week of 3 geleden, had ik gewoon nog 400MBPS op mijn bekabelde werkplek.
Net even gecontroleerd, maar ik heb nergens last van. Gewoon ongeveer 400/40 ook met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Raikkonen_WC schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:10:
Strak 100 Mbit, geeft je poort wel 1000 Mbit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
gastje01 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:18:
[...]

Strak 100 Mbit, geeft je poort wel 1000 Mbit aan?
Yep, die geeft netjes 1000MBPS aan.
Taro schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:12:
@Raikkonen_WC Packet Inspection (IPS) aangezet? Dat zou het kunnen verklaren.
Yep, net even uitgezet, en dat was hem... Thanks! Maar die stond al een hele tijd aan. Heb hem zojuist na 10 minuten weer aangezet, en nu blijft de download netjes 400MBPS. Is dit een bug dan ofzo? Of de log te vol? Nog niet eerder meegemaakt...

[ Voor 20% gewijzigd door Raikkonen_WC op 13-03-2019 20:29 . Reden: Te weinig informatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Dat geldt toch alleen voor het Multi WAN gedeelte :?

DNAT/SNAT zou gewoon onderweg zijn :)

[...]
Ik begreep dat back-end van de controller lang geschik is voor Dnat/snat maar dat ze (g)eeuwen wachten gui ontwikkelaars. Maar die zijn drukker met het uiterlijk dan met functionaliteit.

En dat het daardoor nog steeds een GUI probleem is. Maar voor Dnat en multie wan kunnen gewoon bij onze grote vriend Json terecht.

https://community.ubnt.co...ingle-message/true/page/1

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 13-03-2019 23:34 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Raikkonen_WC schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Yep, die geeft netjes 1000MBPS aan.

[...]

Yep, net even uitgezet, en dat was hem... Thanks! Maar die stond al een hele tijd aan. Heb hem zojuist na 10 minuten weer aangezet, en nu blijft de download netjes 400MBPS. Is dit een bug dan ofzo? Of de log te vol? Nog niet eerder meegemaakt...
Lijkt er eerder op dat IPS dan nog niet goed werkt bij jou, dus wellicht is dat de bug. ;) Op het moment dat dat ingeschakeld is gaat kan de traffic namelijk niet meer via hardware offload gaan maar moet de CPU alle bitjes bekijken. Dat zorgt voor een verlaagde doorvoersnelheid en daar wordt ook duidelijk voor gewaarschuwd in de controller, direct boven de knop waar je het mee inschakelt.

Op mijn Pro haal ik nog max 250-300 Mbit. De beperking geldt overigens ook voor lokaal verkeer tussen VLANs. Daarom gebruik ik IPS niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door gday op 14-03-2019 03:25 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen V schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:00:
[...]

We zullen zien, maar voorlopig ben ik er erg tevreden mee. Ik was overigens niet de enige user op het forum die die graag zag, dus misschien is het een bewuste keuze van Ubnt... Maar zoals ik al zei, we zullen zien :)
misschien heb jij iets speciaals gedaan dat het werkt en blijft werken? kun je aangeven wat je hebt gedaan om je certificaat te kunnen gebruiken er zijn denk ik dan anderen ook geïnteresseerd. Ik in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

zeroday schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:33:
[...]

misschien heb jij iets speciaals gedaan dat het werkt en blijft werken? kun je aangeven wat je hebt gedaan om je certificaat te kunnen gebruiken er zijn denk ik dan anderen ook geïnteresseerd. Ik in ieder geval.
Voor zover ik weer heb ik weinig speciaals gedaan om dit werkend te krijgen. Ik heb de HowTo gevolgd uit deze posting: Install SSL Certificate

Het grootste verschil is dat ik een eigen Windows root CA gebruik en geen externe CA zoals RapidSSL. (de reden is dat ik een xyz.local domain suffix gebruik, het beheer helemaal zelf wil hebben en uiteraard is dit gratis :)) Uiteraard is het root CA certificaat netjes gedistribueerd bij alle clients indien van toepassing. (zowel Windows als Mac als iPhones/iPads) Dus de clients vertrouwen netjes een uitgegeven certificaat door de CA.

Ik heb de vorige versie van de UCK firmware gebruikt toen ik het certificaat maakte, en toen werd het niet door UniFi Protect gebruikt, in plaats daarvan werd het self signed certificaat nog steeds gebruikt. De portal van de UCK en UniFi Network gebruikten wel netjes het certificaat. En zoals ik al eerder zei wordt dat nu wel door UniFi Protect gebruikt nadat ik de firmware heb geupgrade.

De stappen die ik heb genomen zijn de volgende:

- Backup maken van de huidige certificaten en de service stoppen:
code:
1
2
3
4
cd /etc/ssl/private
service unifi stop
mkdir backup
cp ./* ./backup/

- Nieuwe private key genereren en een certificate request maken:
code:
1
2
openssl genrsa -out cloudkey.key 2048
openssl req -new -key cloudkey.key -out cloudkey.csr
Hierna krijg je wat vragen die je moet invullen maar die spreken voor zich... (extra attributen heb ik niet ingevuld)

- Certificaat aanvragen bij de CA. Mocht je net als ik een eigen Windows CA hebben dan zal je de SAN (Subject Alternative Names) handmatig moeten toevoegen bij de request, dit wordt helaas niet standaard gedaan en Chrome heeft tegenwoordig de policy om certificaten zonder SAN te weigeren. (althans, je krijgt dan de melding dat het certificaat niet in orde is)

- Nieuw bestand (cloudkey.crt) op de UCK maken (in /etc/ssl/private) met het certificaat dat je hebt gekregen of zelf hebt gegenereerd. (in PEM formaat, gewoon de text met een text editor plakken of wat je dan ook gemakkelijk vindt)

- PKCS12 bestand genereren dat gebruikt kan worden door keytool:
code:
1
openssl pkcs12 -export -in signed.crt -inkey cloudkey.key -certfile cloudkey.crt -out unifi.p12 -name unifi -password pass:aircontrolenterprise
(eventueel kan je het wachtwoord wijzigen, maar dan zal je ook in /usr/lib/unifi/data/system.properties dit wachtwoord moeten toevoegen, ik heb dat overigens niet gedaan)

- Gebruik keytool om een keystore te maken:
code:
1
keytool -importkeystore -srckeystore unifi.p12 -srcstoretype PKCS12 -srcstorepass aircontrolenterprise -destkeystore unifi.keystore.jks -storepass aircontrolenterprise

- En vervolgens een cert.tar maken en de rechten goed zetten:
code:
1
2
3
tar cf cert.tar cloudkey.crt cloudkey.key unifi.keystore.jks 
chown root:ssl-cert cloudkey.crt cloudkey.key unifi.keystore.jks cert.tar 
chmod 640 cloudkey.crt cloudkey.key unifi.keystore.jks cert.tar

- En als laatste de UCK herstarten of handmatig de services herstarten en je hebt een mooi certificaat :))

Nogmaals: bovenstaande komt uit de HowTo waarvan ik de link bovenaan heb gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:28:
[...]

Ik begreep dat back-end van de controller lang geschik is voor Dnat/snat maar dat ze (g)eeuwen wachten gui ontwikkelaars. Maar die zijn drukker met het uiterlijk dan met functionaliteit.

En dat het daardoor nog steeds een GUI probleem is. Maar voor Dnat en multie wan kunnen gewoon bij onze grote vriend Json terecht.

Foutje van Ubnt het betreft hier om VIP’s the gaan en geen d/snat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0iXCRpRRIFBksParD7E3aE57/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 14-03-2019 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hermanh
  • Laatst online: 18-09 11:16
Leuk nieuw apparaatje in de early access store van Ubiquiti.. :-)

Unifi dreammachine

Een combinatie van een AP + Switch + een cloudkey.

[ Voor 9% gewijzigd door hermanh op 14-03-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ziet er uit als een simpele all in ons oplossing. Leuk :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46
hermanh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:29:

[Afbeelding: Unifi dreammachine]
Ik was heel even bang dat je een Home Automation speaker als concurrentie voor Alexa/etc. postte :D

Bang - Als in ik heb niks met die dingen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 14-03-2019 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

General availability: 1 april? :+

Voor thuisgebruik natuurlijk een "opstap" optie. Maar in het MKB lijkt mij dit al niet meer goed? Tenzij je ZZPer bent :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:45:
[...]

General availability: 1 april? :+

Voor thuisgebruik natuurlijk een "opstap" optie. Maar in het MKB lijkt mij dit al niet meer goed? Tenzij je ZZPer bent :P
UniFi Dream Machine (UDM) is the easiest way to introduce UniFi to homes and businesses.
Zal een beetje tussen de Amplifi / Normale UniFi lijn in hangen denk ik.Mis trouwens een aantal features in de lijst, dus je moet even wachten tot over 2 weken.

Het is zeker geen 1 april grap trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 14-03-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:52:
[...]

[...]

Zal een beetje tussen de Amplifi / Normale UniFi lijn in hangen denk ik.Mis trouwens een aantal features in de lijst, dus je moet even wachten tot over 2 weken.
Ik maakte voornamelijk de "lijkt mij niet voor MKB" opmerking op basis van dat het een alles-in-een apparaat is. Als ik bv kijk naar het bedrijf waar ik nu werk staat de router ergens compleet anders in het (gedeelde) kantoorgebouw. En ook in andere situaties kan ik me indenken dat een "router + AP" combi niet ideaal is omdat je meestal geen goed bereik in de meterkast hoeft te hebben, om het zo maar even te zeggen.

Qua features heb ik er wel vertrouwen in dat het gewoon gelijk is aan USG + USW + UAP. Alleen het alles-in-een lijkt mij niet snel handig voor MKB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Ik maakte voornamelijk de "lijkt mij niet voor MKB" opmerking op basis van dat het een alles-in-een apparaat is. Als ik bv kijk naar het bedrijf waar ik nu werk staat de router ergens compleet anders in het (gedeelde) kantoorgebouw. En ook in andere situaties kan ik me indenken dat een "router + AP" combi niet ideaal is omdat je meestal geen goed bereik in de meterkast hoeft te hebben, om het zo maar even te zeggen.

Qua features heb ik er wel vertrouwen in dat het gewoon gelijk is aan USG + USW + UAP. Alleen het alles-in-een lijkt mij niet snel handig voor MKB.
Diezelfde feedback is ook al gegeven.
Denk dat het echt voor kleine bedrijfjes geschikt met een handjevol mensen of de thuisgebruiker die niet iets meer wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yup. Als je de gemiddelde consument met alles in 1 (router switch ap en als je het zo uit wil leggen ook de logica in 1 kastje) uit moet leggen dat hij nu een hele set kastjes moet kopen ben je soms even bezig.

Dat effect neem je weg met zo'n all in one oplossing. Dit is ook een mooie manier om mensen het ubiquiti ecosysteem in te zuigen ;) .

[ Voor 24% gewijzigd door Boudewijn op 14-03-2019 11:40 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Interesant. Wat kost ie?
Ben benieuwd wanneer ze met draft .ax modellen gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Mr_gadget schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Interesant. Wat kost ie?
299 dollar. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Interesant. Wat kost ie?
300 dollar.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Laatst online: 18-09 11:16
Is al te vaak genoemd. :)

[ Voor 83% gewijzigd door hermanh op 14-03-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen V schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:16:
[...]

Voor zover ik weer heb ik weinig speciaals gedaan om dit werkend te krijgen. Ik heb de HowTo gevolgd uit deze posting: Install SSL Certificate

Nogmaals: bovenstaande komt uit de HowTo waarvan ik de link bovenaan heb gezet...
Super, Ik zie nu wat je doet. Zolang Ubiquity zelf met de poten van de locatie van de certificaten blijft kan dit blijven werken inderdaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:03:
In early access $299. Wat de retail prijs wordt is (uiteraard) nog niet bekend.
Maak er € 329 van en het is best wel een interessant ding voor heel veel mensen, maar ik vrees dat het weer zo'n idioot hoge Ubiquiti prijs gaat worden die eigenlijk alleen voor ons UniFi verslaafden interessant is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb sinds gisteren (eindelijk...) besloten om voor mijn eigen infra ook maar over te gaan op Ubuquiti-apparatuur. Heb op 3 andere locaties het afgelopen jaar ook al zeer succesvolle implementaties gehad zonder klachten.

Ik heb voor nu even 2x de AC-lite aangeschaft, en heb de controller software op mijn NAS in Docker draaien. Het werkt voor de rest ook prima. Alleen zie ik nu in de logs (heb het zooitje meteen laten loggen naar Splunk via Syslog) dat 1 client gemiddeld 30x per uur switcht tussen AP1 en AP2 terwijl daar niet echt een goede reden voor is (voor zover ik kan zien op afstand).

Het apparaat betreft een Nokia 5. Een iPhone 7 Plus switcht nu rond de 8x per uur maar verder zijn er geen bijzonderheden bij 6 andere apparaten. Zou dit betekeken dat mijn zendvermogen te hoog is en de apparaten op een bepaalde plek in huis (ik vermoed de keuken) gaan twijfelen welke ze moeten pakken?

Kan ook nergens zien wat de reden is, in de events in de controller staat dit: "Nokia 5 roams from Bitterbal 2 to Bitterbal 1 from channel 6 to channel 36 on SSID "**"", maar dan de hele tijd op en neer. Ik heb nog geen klachten mogen ontvangen (God zij dank :P) maar raar vind ik het wel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Kuusj schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:12:
Heb sinds gisteren (eindelijk...) besloten om voor mijn eigen infra ook maar over te gaan op Ubuquiti-apparatuur. Heb op 3 andere locaties het afgelopen jaar ook al zeer succesvolle implementaties gehad zonder klachten.

Ik heb voor nu even 2x de AC-lite aangeschaft, en heb de controller software op mijn NAS in Docker draaien. Het werkt voor de rest ook prima. Alleen zie ik nu in de logs (heb het zooitje meteen laten loggen naar Splunk via Syslog) dat 1 client gemiddeld 30x per uur switcht tussen AP1 en AP2 terwijl daar niet echt een goede reden voor is (voor zover ik kan zien op afstand).

Het apparaat betreft een Nokia 5. Een iPhone 7 Plus switcht nu rond de 8x per uur maar verder zijn er geen bijzonderheden bij 6 andere apparaten. Zou dit betekeken dat mijn zendvermogen te hoog is en de apparaten op een bepaalde plek in huis (ik vermoed de keuken) gaan twijfelen welke ze moeten pakken?

Kan ook nergens zien wat de reden is, in de events in de controller staat dit: "Nokia 5 roams from Bitterbal 2 to Bitterbal 1 from channel 6 to channel 36 on SSID "**"", maar dan de hele tijd op en neer. Ik heb nog geen klachten mogen ontvangen (God zij dank :P) maar raar vind ik het wel.
Met welke AP Nokia connect dat bepaald de client altijd zelf en niet het AP. De advanced features van Ubiquiti kunnen hoogstens roaming iets verbeteren door het te sturen of een client niet (of langzamer) te accepteren. Je zou dus kunnen kijken of je daar iets in kunt vinden.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

zeroday schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:52:
[...]

Super, Ik zie nu wat je doet. Zolang Ubiquity zelf met de poten van de locatie van de certificaten blijft kan dit blijven werken inderdaad ;)
Een reboot is in ieder geval geen enkel probleem, een ook bij de upgrade van de laatste firmware bleef hij netjes staan, maar fingers crossed :) (en anders heb ik vrij snel weer een nieuw certificaat gemaakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag als hobbyist weer een kleine uitbreiding gedaan en een RJ45 - USB serieel kabeltje in ontvangst mogen nemen vanaf AliExpress, link. Als ik mezelf nu uitsluit van de USG of EdgeRouter 4 die ik laatst ergens heb geplaatst heb ik tenminste nog een optie om erin te komen. Of in het geval van een falende boot (door falende hardware?) een optie om het bootlog in te zien.

Voor nu direct dus niet perse nodig, maar wel handig om te hebben voor als de shit de ventilator raakt :p. En voor die prijs kun je nog wel een gokje wagen dat je hem nooit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Step schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Met welke AP Nokia connect dat bepaald de client altijd zelf en niet het AP. De advanced features van Ubiquiti kunnen hoogstens roaming iets verbeteren door het te sturen of een client niet (of langzamer) te accepteren. Je zou dus kunnen kijken of je daar iets in kunt vinden.
Denk ook dat het aan de software van de telefoon ligt, want geen ander apparaat heeft er moeite mee. Overigens werkt het internet wel gewoon op dat ding en mijn moeder gebruikt haar telefoon niet veel dus het maakt sowieso niet uit.

Kwam er vandaag nog achter dat 1 AP maar op 100mbit full-duplex draaide, had 'gelukkig' 1 aderpaar verkeerd om gekrimpt :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen gaat het voorledig in tegen hun eigen filosofie van beter alles modulair dan alles in apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Alleen gaat het voorledig in tegen hun eigen filosofie van beter alles modulair dan alles in apparaat.
Toch hoeft het, voor thuisgebruikers, geen slechte zet te zijn. Specs zijn op zijn minst gelijk aan een USG + UAP AC NanoHD terwijl die nu in early access niet zoveel duurder is. Daarnaast is het voor consumenten wat vriendelijker omdat ze dit apparaat echt als vervanging voor een 'normale' consumenten router kunnen gebruiken, en daarnaast nog wat APs kunnen bijplaatsen.

Alleen lijkt het mij, zoals ik vanmiddag al schreef, niet een ideale oplossing voor (klein) zakelijk gebruik. En uiteraard sluit het al helemaal niet meer aan met de bovenkant van de UniFi lijn met de HD, SHD, XG, BaseStation etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Toch hoeft het, voor thuisgebruikers, geen slechte zet te zijn. Specs zijn op zijn minst gelijk aan een USG + UAP AC NanoHD terwijl die nu in early access niet zoveel duurder is. Daarnaast is het voor consumenten wat vriendelijker omdat ze dit apparaat echt als vervanging voor een 'normale' consumenten router kunnen gebruiken, en daarnaast nog wat APs kunnen bijplaatsen.

Alleen lijkt het mij, zoals ik vanmiddag al schreef, niet een ideale oplossing voor (klein) zakelijk gebruik. En uiteraard sluit het al helemaal niet meer aan met de bovenkant van de UniFi lijn met de HD, SHD, XG, BaseStation etc.
Ik zeg ook niet dat slecht hoeft te zijn ik zeg alleen dat het tegen strijdig met eigen unifi
filosofie. En voor consumenten hebben ze all alles in 1 producten de amplify line.

Het was makelijk uitleggen aan klanten dat losse modules beter werkt omdat ieder onderdeel.zijn eigen specialisatie heeft.
Dit apparaat is in strijd met deze filosofie.

Dat is mijn punt

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 14-03-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:48
xbeam schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Ik zeg ook niet dat slecht hoeft te zijn ik zeg alleen dat het tegen strijdig met eigen unifi
filosofie. En voor consumenten hebben ze all alles in 1 producten de amplify line.

Het was makelijk uitleggen aan klanten dat losse modules beter werkt omdat ieder onderdeel.zijn eigen specialisatie heeft.
Dit apparaat is in strijd met deze filosofie.

Dat is mijn punt
De switch die erin zit, heeft waarschijnlijk geen POE, wat dan op zich jammer zou zijn wanneer je hier enkel een paar AP's bij wilt zetten. Ja, je kan de injectors gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:34:
[...]

De switch die erin zit, heeft waarschijnlijk geen POE, wat dan op zich jammer zou zijn wanneer je hier enkel een paar AP's bij wilt zetten. Ja, je kan de injectors gebruiken.
Dat maakt toch alleen maar nog lastiger om dit apparaat te verantwoorde binnen de unifi filosofie? Eerst tegen je klanten zeggen, nee een lose switch, lose router en acces point is veel stabieler dan alles in apparaat.

Beter meerde kleine WiFi accespoint dan 1 grote accespoint/router die hard staat roepen in vanaf de gang/meterkast. En dan komen ze nu met een alles in een unifi product. Had hem dan onder amplify uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
xbeam schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:44:
[...]

Dat maakt toch alleen maar nog lastiger om dit apparaat te verantwoorde binnen de unifi filosofie? Eerst tegen je klanten zeggen nee een lose switch en lose router en acces point is veel stabieler dan alles in apparaat.

Beter meerde kleine WiFi accespoint dan 1 groente accespoint/router die hard staat roepen in van de gang/meterkast. En komen ze een alles ik een unifi product. Had hem dan onder amplify uitgebracht
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het zou ook een tussenweg kunnen zijn tussen de Amplify en Unifi, met dit apparaat als basis. En dan niet voor "nerts" maar voor "snobs", die alles draadloos willen hebben, om het zo maar te omschrijven. Met de mogelijkheid om te spelen met de configuratie. Maar goed, we zullen zien... Al had ik liever een upgrade van de usg hardware gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:14
xbeam schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:44:
[...]

Dat maakt toch alleen maar nog lastiger om dit apparaat te verantwoorde binnen de unifi filosofie? Eerst tegen je klanten zeggen nee een lose switch en lose router en acces point is veel stabieler dan alles in apparaat.

Beter meerde kleine WiFi accespoint dan 1 groente grote accespoint/router die hard staat roepen in van de gang/meterkast. En komen ze een alles ik een unifi product. Had hem dan onder amplify uitgebracht
Ik zou persoonlijk - ik heb gelukkig geen probleem met een waf - geen AccesPoint in de meterkast plaatsen, dan nog liever centraal in de gang / hal.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:23:
Vandaag als hobbyist weer een kleine uitbreiding gedaan en een RJ45 - USB serieel kabeltje in ontvangst mogen nemen vanaf AliExpress, link. Als ik mezelf nu uitsluit van de USG of EdgeRouter 4 die ik laatst ergens heb geplaatst heb ik tenminste nog een optie om erin te komen. Of in het geval van een falende boot (door falende hardware?) een optie om het bootlog in te zien.

Voor nu direct dus niet perse nodig, maar wel handig om te hebben voor als de shit de ventilator raakt :p. En voor die prijs kun je nog wel een gokje wagen dat je hem nooit nodig hebt.
Ik heb ooit deze gekocht : pricewatch: Aten USB-to-Serial Converter
En dan het juiste kabeltje aan de andere kant erbij gebruikt uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 01:14

Dit soort kabeltjes hebben al heel vaak het leven van mijn EdgeRouter gered, voordat die de moed opgaf. Ik heb alleen nog een ouderwetse met een heuse connector voor een seriele poort eraan! Adapter festijn dus! Heb je bij deze nog aparte drivers nodig om hem aan te sluiten of wordt hij automagisch herkend in Windows 10?

BTW, iemand ervaring met een hybride Unifi setup? Wij hebben hier AC-lites in gebruik, maar in het magazijn hangen nog de oude UAPs (die groene). Nu blijven clients ontzettend graag aan de AC-lites plakken, ook al is de verbinding ruk....
Nu maar opgelost door wat AC-lites bij te bestellen, maar ben nog steeds benieuwd!

[ Voor 13% gewijzigd door chickpoint op 15-03-2019 08:59 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ardvark99 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het zou ook een tussenweg kunnen zijn tussen de Amplify en Unifi, met dit apparaat als basis. En dan niet voor "nerts" maar voor "snobs", die alles draadloos willen hebben, om het zo maar te omschrijven. Met de mogelijkheid om te spelen met de configuratie. Maar goed, we zullen zien... Al had ik liever een upgrade van de usg hardware gezien...
Het apparaat is bedoeld voor mensen die net iets meer dan AmpliFi willen maar gewoon UniFi te ingewikkeld vinden. Denk dat het ook bedoeld is om mensen laagdrempelig kennis te laten maken met het UniFi eco systeem. Er zit een controller in dus het is gemakkelijk nog even een access pointje of switch erbij te hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 15-03-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Grappig met een coupon kost dat ding iets meer dan een $dollar ..
;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@nero355 Diezelfde "ATEN" RS232 -> USB kabel gebruik ik al járen tot volle tevredenheid. Welke consolekabel je er ook aan klikt: 't WERKT!!! (zelfs als je weer terug moet naar RS232 pin-outs vanwege "oude" Console's). Drivers voor die kabel worden ook gewoon netjes bijgehouden zodat je er ook met de laatste versie van MAC-OS normaal mee kunt werken...... Ik vraag me af óf én hoelang dat goed gaat met die chinese Ali-E kabels :+

Maareh.....: K*T UBNT / UI :9

Schaf je privé voor thuisgebruik, nadat een Synologie NAS met UBNT Video software gecrasht is, een pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus aan, zuiver vanwege de NVR functie zodat je je pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (5-pack) simpel kunt blijven managen, krijg je vervolgens DIT:

Sinds gisteren weer een aantal pricewatch: Ubiquiti UniFi nanoHD (1-pack) apparaatjes in m'n netwerk gehangen welke eigenlijk m'n oude en hier thuis al lang weer verwijderde pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm vervangen (tussentijds en tot volle tevredenheid een aantal AVM 1750E's als WiFi (MESH) oplossing gebruikt). Die gekke Nano HD dingen hebben een bereik waar je akelig van wordt waardoor je er eigenlijk al weer snel té veel hebt aangeschaft :o

Maar....... Heb je díe dingen nét lekker snel in je bestaande netwerk kunnen intergreren, klik je vervolgens wat verder rond in de managementconsole van de netwerk controller in/op de CK Gen2+, erger je jezelf al vrij snel aan het feit dat je continue zit te switchen tussen de GUI van de diverse HP PoE+ switches, het AVM/Fritzbox 7590 device én de UBNT CKGen2+ ......

Zojuist dus nog maar even een drie-tal pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) dingen én een pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) er bij bestelt zodat morgen alles in één management console terecht kan gaan komen :>

Overigens wel érg mooi dat die 8-poort UBNT PoE+ switches de voeding gewoon intern hebben en dus gewoon een "varkenssnuit" stekker kunnen gebruiken zonder externe voeding/adapter, iets wat in de gebruiker reviews hier op Tweakers waarschijnlijk vergeten wordt doordat er veel gezeurd wordt over warmteontwikkeling (iets wat je niet hebt als er met een externe adapter / trafo gewerkt wordt zoals m'n huidige HP PoE+ switches én de 60W PoE (Non PoE+ variant) van UBNT dat doen).

Nu alleen nog wachten op een VDSL2 modem van UBNT zodat de AVM/Fritzbox 7590 ook weg kan..... Dat ding staat nú in de plaats van een ExperiaBox V10 welke niet eens iets snapt van PPPoE PassThrough dankzij de providersoftware welke er op draait.

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 15-03-2019 16:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Zit te kijken of ik mijn 8 port - 60W ga upgraden naar een 16 poort 150W heeft iemand een indicatie wat dat aan stroomverbruik doet met 2 Lite AP's en een G1 Cloudkey?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 29-09 09:30
HKLM_ schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:31:
Zit te kijken of ik mijn 8 port - 60W ga upgraden naar een 16 poort 150W heeft iemand een indicatie wat dat aan stroomverbruik doet met 2 Lite AP's en een G1 Cloudkey?
Als je dat moet vragen kun je het vast niet betalen ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kunt pér poort ongeveer 1W aan "idle" power tellen, dan zit je er nooit ver vandaan :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:44:
[...]

Je kunt pér poort ongeveer 1W aan "idle" power tellen, dan zit je er nooit ver vandaan :9
Thx
winwiz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:37:
[...]

Als je dat moet vragen kun je het vast niet betalen ;)
Tja ik let graag op mijn verbruik :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:36:
@nero355 Diezelfde "ATEN" RS232 -> USB kabel gebruik ik al járen tot volle tevredenheid. Welke consolekabel je er ook aan klikt: 't WERKT!!! (zelfs als je weer terug moet naar RS232 pin-outs vanwege "oude" Console's). Drivers voor die kabel worden ook gewoon netjes bijgehouden zodat je er ook met de laatste versie van MAC-OS normaal mee kunt werken...... Ik vraag me af óf én hoelang dat goed gaat met die chinese Ali-E kabels :+
Tsja, voor die $5 incl. verzending kan ik als het echt moet wel weer 3 van die kabeltjes van AliExpress bestellen. En de naam van de chip heb ik volgens mij al op meer plekken voorbij zien (vermoed bij de P1 kabels voor een slimme energiemeter). Vermoed dat het qua ondersteuning dus wel goed zit. Onder Linux werkte die in ieder geval out-of-the-box.

@chickpoint ik heb hem nu dus nog alleen onder Linux gebruikt en dat ging goed. Ik zal kijken om een dezer dagen even onder Windows te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blader effe terug : Dat model is onlangs uitgebreid besproken in dit topic :)
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:36:
Daarom kies ik dus ook liever voor ATEN, maar aan de andere kant : Ik zal dat ding ook af en toe professioneel gebruiken en een heleboel anderen waarschijnlijk niet dus dan kan je wel een gokje wagen :)
Maareh.....: K*T UBNT / UI :9

Schaf je privé voor thuisgebruik, nadat een Synologie NAS met UBNT Video software gecrasht is, een pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus aan, zuiver vanwege de NVR functie zodat je je pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (5-pack) simpel kunt blijven managen, krijg je vervolgens DIT:

Sinds gisteren weer een aantal pricewatch: Ubiquiti UniFi nanoHD (1-pack) apparaatjes in m'n netwerk gehangen welke eigenlijk m'n oude en hier thuis al lang weer verwijderde pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm vervangen (tussentijds en tot volle tevredenheid een aantal AVM 1750E's als WiFi (MESH) oplossing gebruikt). Die gekke Nano HD dingen hebben een bereik waar je akelig van wordt waardoor je er eigenlijk al weer snel té veel hebt aangeschaft :o

Maar....... Heb je díe dingen nét lekker snel in je bestaande netwerk kunnen intergreren, klik je vervolgens wat verder rond in de managementconsole van de netwerk controller in/op de CK Gen2+, erger je jezelf al vrij snel aan het feit dat je continue zit te switchen tussen de GUI van de diverse HP PoE+ switches, het AVM/Fritzbox 7590 device én de UBNT CKGen2+ ......

Zojuist dus nog maar even een drie-tal pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) dingen én een pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) er bij bestelt zodat morgen alles in één management console terecht kan gaan komen :>

Overigens wel érg mooi dat die 8-poort UBNT PoE+ switches de voeding gewoon intern hebben en dus gewoon een "varkenssnuit" stekker kunnen gebruiken zonder externe voeding/adapter, iets wat in de gebruiker reviews hier op Tweakers waarschijnlijk vergeten wordt doordat er veel gezeurd wordt over warmteontwikkeling (iets wat je niet hebt als er met een externe adapter / trafo gewerkt wordt zoals m'n huidige HP PoE+ switches én de 60W PoE (Non PoE+ variant) van UBNT dat doen).
Als ik zulke apparatuur zie langskomen vraag ik me altijd af hoe vaak men een heel stadion van WiFi gaat voorzien thuis, maar dat kan aan mij liggen! :P :+

Wat IW AC of AC Lite modellen en 1 centrale PoE+ switch of meerdere PoE switches van 60 Watt moet ook genoeg zijn (eventueel i.c.m. de via PoE gevoede 8 poorts switchjes) lijkt mij :?
Nu alleen nog wachten op een VDSL2 modem van UBNT zodat de AVM/Fritzbox 7590 ook weg kan..... Dat ding staat nú in de plaats van een ExperiaBox V10 welke niet eens iets snapt van PPPoE PassThrough dankzij de providersoftware welke er op draait.
Als je de USG wilt gebruiken koop dan lekker een DrayTek Vigor 130 erbij en dan kan je daarmee een PPPoE sessie opzetten in Bridge Mode ;)
En anders heb ik nog wel een DrayTek Vigor 2860 met VLAN support voor je die het perfect deed op mijn oude VDSL2 verbinding! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:32
Ik zit al een tijdje naar zoiets te kijken: luxan: Proscend 180-t SFP VDSL modem

Je hebt dan wel een routertje met sfp poorten nodig (usg pro) maar lijkt me een nette oplossing. Aan de andere kant ik heb mijn usg nu minder dan een jaar dus vervangen is nogal kapitaal vernietiging ;w

Anyway ik kan op dit moment toch niets vervangen want ik heb de netwerkpoorten op mijn kpn modempje nodig om mijn slimme meter uit te lezen. Ik heb wel een wifi oplossing op AliExpress besteld maar dat duurt nog wel een tijdje voordat dat binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:14
Laagheim schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:50:
Ik zit al een tijdje naar zoiets te kijken: luxan: Proscend 180-t SFP VDSL modem

Je hebt dan wel een routertje met sfp poorten nodig (usg pro) (bv. edgerouter 4) maar lijkt me een nette oplossing. Aan de andere kant ik heb mijn usg nu minder dan een jaar dus vervangen is nogal kapitaal vernietiging ;w

Anyway ik kan op dit moment toch niets vervangen want ik heb de netwerkpoorten op mijn kpn modempje nodig om mijn slimme meter uit te lezen. Ik heb wel een wifi oplossing op AliExpress besteld maar dat duurt nog wel een tijdje voordat dat binnen is. :)

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Laagheim schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:50:

Je hebt dan wel een routertje met sfp poorten nodig (usg pro) maar lijkt me een nette oplossing. Aan de andere kant ik heb mijn usg nu minder dan een jaar dus vervangen is nogal kapitaal vernietiging ;w
Je kan ook een managed switch met SFP-poort kopen - zoals de USW-8-150W - en het VLAN untagged naar de WAN-poort van je router doorzetten. Alleen mogelijk even opletten met het default VLAN.

Hier is een tabelletje met VLANs en providers en functies dat ik recent bij elkaar heb gesprokkeld:
2Internet (Fiber.nl)
4IPTV (XS4ALL, KPN, Telfort)
5VoIP (XS4ALL)
6Internet (XS4ALL, KPN, Telfort)
7VoIP (KPN)
34Internet (Tweak, Telfort)
188IPTV (Solcon)
300Internet (T-Mobile)
640IPTV (T-Mobile)
1001Internet (Online.nl)

Ik vind het nadeel van deze SFP dat je alle monitoring van de DSL-verbinding kwijt bent, zoals upstream- en downstream-snelheid en noise margins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:32
@LanTao
Ik zit al weer een uurtje forums door te lezen naar mogelijke oplossingen (leuke hobby netwerken :) ) en kwam de switch oplossing ook tegen (ik heb geen telefoon en tv dus dat vereenvoudigd de boel) en ik zit nu op mikrotik-shop.de (vloeken in de kerk) naar een goedkoop routerboard switchje en de sfp module te kijken, alles bij elkaar 150 eurotjes. Maar ja een Vigor 130 kost je op marktplaats nieuw ook 50 euro dus eigenlijk is het maar 100 euro O-) en het levert een hoop plezier op... Keuzes keuzes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:08:
[...]

Tsja, voor die $5 incl. verzending kan ik als het echt moet wel weer 3 van die kabeltjes van AliExpress bestellen. En de naam van de chip heb ik volgens mij al op meer plekken voorbij zien (vermoed bij de P1 kabels voor een slimme energiemeter). Vermoed dat het qua ondersteuning dus wel goed zit. Onder Linux werkte die in ieder geval out-of-the-box.

@chickpoint ik heb hem nu dus nog alleen onder Linux gebruikt en dat ging goed. Ik zal kijken om een dezer dagen even onder Windows te testen.
Als je dat voor mij zou willen doen!? :)
Dan ga ik ik er ook bestellen aangezien ik nog heel weinig apparatuur heb staan met een seriele poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

LanTao schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:05:
Hier is een tabelletje met VLANs en providers en functies dat ik recent bij elkaar heb gesprokkeld:
Er zit wat telfort betreft nog een foutje in. Telfort heeft internet op vlan 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
job schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:23:
Er zit wat telfort betreft nog een foutje in. Telfort heeft internet op vlan 34.
Bedankt, verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

Net de ufo aan de muur gemaakt, maar voordat ik dat deed heb ik even gevoeld hoe makkelijk ie weer los te draaien zou zijn van de mount. Dat viel me best tegen, zo los in de hand.

Dus heb ik een stukje van een flinke tie wrap achter het palletje geplakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h943nIi.png

Is dit nu een defing-euvel, of valt het losdraaien wel mee als de mount eenmaal stevig vast zit op een muur?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
steveman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:02:
Net de ufo aan de muur gemaakt, maar voordat ik dat deed heb ik even gevoeld hoe makkelijk ie weer los te draaien zou zijn van de mount. Dat viel me best tegen, zo los in de hand.

[Afbeelding]

Is dit nu een defing-euvel, of valt het losdraaien wel mee als de mount eenmaal stevig vast zit op een muur?
Daarvoor zit toch dat gaatje, schroevendraaiertje of paperclip er in steken en je kan hem losdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:02:

[Afbeelding]

Slim gevonden.
Ik Heb ook altijd ruzie ze los te krijgen want vaak kan je niet goed bij het gaat.

Ik draai ze dan gewoon op brute kracht los dat gaat meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

ardvark99 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Daarvoor zit toch dat gaatje, schroevendraaiertje of paperclip er in steken en je kan hem losdraaien?
Er zit inderdaad een dun spleetje, maar daar past niet eens een houten tandenstoker doorheen. Iets wat daar tussen past, is denk ik niet dik genoeg om het palletje op te tillen.
xbeam schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Slim gevonden.
Ik Heb ook altijd ruzie ze los te krijgen want vaak kan je niet goed bij het gaat.

Ik draai ze dan gewoon op brute kracht los dat gaat meestal wel goed.
"Geweld is altijd een oplossing" zeg ik vaak :+

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 16-03-2019 12:31 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:30:
[...]

"Geweld is altijd een oplossing" zeg ik vaak :+
Inderdaad: Geweld maakt meer AP los dan je lief is!
Die enkele AP die kapot gaat vervangen is goedkoper dan de uren die verloren gaan aan het pielen om ze via het lipje je los te krijgen.

En zeker bij gen1's van 40,- en gen2 lite's van 60.- is het goedkoper om ze gewoon los te draaien dan te gaan zitten prutsen.

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 16-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb laatst een klein schroevendraaiertje gebruikt en dat ging wel ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 16:18
Ik heb nu een tijdje m'n Unifi netwerk stabiel draaien, allen heb ik af en toe toch nog dat draadloze apparaten de verbinding kwijt raken. Vooral m'n iPhone 8 en m'n Sonos connect.

Bij mijn iPhone is het echt op willekeurige momenten, soms zit ik op de bank en blijft hij de hele tijd overschakelen tussen 4G en wifi en soms wandel ik door het huis en tuin en verbaas ik mij dat ik de hele tijd op wifi blijf. M'n Sonos net zo, staat op een vaste positie en valt soms willekeurig weg..

Is er een setting waar ik specifiek naar kan kijken?

Mijn configuratie ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2lt62wg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:45
Jeroen V schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:25:
Ik heb laatst een klein schroevendraaiertje gebruikt en dat ging wel ok....
Als het een beetje lastig toegankelijk is knip ik vaak het lipje weg, dan heb je helemaal geen probleem meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chickpoint schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:32:
[...]

Als je dat voor mij zou willen doen!? :)
Dan ga ik ik er ook bestellen aangezien ik nog heel weinig apparatuur heb staan met een seriele poort...
Zojuist even snel getest. Bij het inpluggen (van alleen USB) gaat Windows (10 dus) meteen de drivers installeren, daarna aangesloten op de USG en kan via PuTTy verbinden etc (moest wel even de COM poort aanpassen van COM1 van COM4 maar dat spreekt voor zich).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:02:
[...]

Zojuist even snel getest. Bij het inpluggen (van alleen USB) gaat Windows (10 dus) meteen de drivers installeren, daarna aangesloten op de USG en kan via PuTTy verbinden etc (moest wel even de COM poort aanpassen van COM1 van COM4 maar dat spreekt voor zich).
Oke, toppie!! Dan ga ik er ook een bestellen!
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
BushWhacker schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:23:
[...]

Dit klinkt als een MTU probleem.
KPN gebruikt VLAN + PPPoE/PPPoA. Dit eet 8/12 bits van je MTU op.
Ik heb zelf Xs4all FTTH; de MTU moest op 1492 staan, anders kreeg ik hetzelfde probleem als jij beschrijft.

Wat ook nog zou kunnen is dat je op de Zyxel IGMP-Snooping niet aan hebt staan (als je routed IPTV gebruikt).
Dan gaat de multicaststream ook via je wireless.
MTU kan ik, vziw, niet aanpassen bij KPN?
IGMP stond inderdaad uit, nu aangezet (op v3) maar weet niet wat de beste keuze is bij een unknown multicast action. Flood, drop of router port.
Heb nu zelf voor die laatste gekozen.
-
En daarmee hapert de tv, dus nu voor flood gekozen.
Jeroen V schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:38:
[...]
Het klinkt niet helemaal of dit door het WiFi netwerk komt... Heb je de mogelijkheid om lokaal de snelheid te testen? Bijvoorbeeld met iperf3 op een wireless laptop naar een bekabelde desktop ofzo?
Server listening on 5201
-----------------------------------------------------------
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49775
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49776
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  5]   0.00-1.01   sec  2.50 MBytes  20.9 Mbits/sec
[  5]   1.01-2.00   sec  4.41 MBytes  37.2 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.01   sec  5.34 MBytes  44.5 Mbits/sec
[  5]   3.01-4.00   sec  5.32 MBytes  44.8 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  4.44 MBytes  37.2 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  4.74 MBytes  39.8 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  3.72 MBytes  31.2 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  4.39 MBytes  36.7 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.01   sec  4.46 MBytes  37.2 Mbits/sec
[  5]   9.01-10.00  sec  4.50 MBytes  38.0 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.22  sec  1.00 MBytes  38.2 Mbits/sec
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[  5]   0.00-10.22  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.22  sec  44.8 MBytes  36.8 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49777
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49778
[  5]   0.00-1.00   sec  1.47 MBytes  12.3 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  2.69 MBytes  22.6 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  2.41 MBytes  20.3 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.01   sec  2.83 MBytes  23.5 Mbits/sec
[  5]   4.01-5.01   sec  2.85 MBytes  23.9 Mbits/sec
[  5]   5.01-6.00   sec  2.75 MBytes  23.2 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  2.67 MBytes  22.3 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  2.50 MBytes  21.0 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  2.42 MBytes  20.3 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  2.46 MBytes  20.6 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.22  sec   583 KBytes  22.1 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.22  sec  25.6 MBytes  21.0 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49779
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49780
[  5]   0.00-1.01   sec  2.92 MBytes  24.1 Mbits/sec
[  5]   1.01-2.00   sec  4.03 MBytes  34.3 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  4.49 MBytes  37.7 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.38 MBytes  36.8 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  4.96 MBytes  41.6 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  3.95 MBytes  33.2 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.14 MBytes  34.7 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  4.78 MBytes  40.1 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  4.87 MBytes  40.8 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  5.11 MBytes  42.9 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.23  sec  1.08 MBytes  39.1 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.23  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.23  sec  44.7 MBytes  36.7 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49781
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49782
[  5]   0.00-1.00   sec  1.84 MBytes  15.4 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  2.51 MBytes  21.0 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  2.96 MBytes  24.9 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  2.84 MBytes  23.7 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  2.68 MBytes  22.5 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  2.70 MBytes  22.7 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  2.78 MBytes  23.3 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.01   sec  2.83 MBytes  23.5 Mbits/sec
[  5]   8.01-9.00   sec  2.67 MBytes  22.7 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  2.81 MBytes  23.6 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.23  sec   619 KBytes  22.1 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.23  sec  27.2 MBytes  22.3 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49783
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49784
[  5]   0.00-1.00   sec  2.43 MBytes  20.3 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  3.91 MBytes  32.8 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  5.02 MBytes  42.1 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.01   sec  4.45 MBytes  37.1 Mbits/sec
[  5]   4.01-5.00   sec  4.12 MBytes  34.8 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.01   sec  1.67 MBytes  13.9 Mbits/sec
[  5]   6.01-7.00   sec  1.24 MBytes  10.5 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  2.22 MBytes  18.7 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  2.56 MBytes  21.4 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  3.64 MBytes  30.5 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.23  sec  1.32 MBytes  47.9 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.23  sec  32.6 MBytes  26.7 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49207
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49208
[  5]   0.00-1.00   sec  2.37 MBytes  19.8 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  5.13 MBytes  43.2 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  4.94 MBytes  41.4 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.33 MBytes  36.4 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  5.35 MBytes  44.9 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  5.34 MBytes  44.7 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.12 MBytes  34.6 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  4.81 MBytes  40.4 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  5.71 MBytes  47.8 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  4.47 MBytes  37.6 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.22  sec   890 KBytes  32.9 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.22  sec  47.4 MBytes  38.9 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49209
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49210
[  5]   0.00-1.01   sec  1.81 MBytes  15.1 Mbits/sec
[  5]   1.01-2.01   sec  2.91 MBytes  24.2 Mbits/sec
[  5]   2.01-3.01   sec  2.77 MBytes  23.4 Mbits/sec
[  5]   3.01-4.01   sec  2.58 MBytes  21.6 Mbits/sec
[  5]   4.01-5.00   sec  2.64 MBytes  22.3 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  2.78 MBytes  23.3 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  2.73 MBytes  23.0 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  2.73 MBytes  22.9 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  2.67 MBytes  22.4 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  2.84 MBytes  23.9 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.25  sec   595 KBytes  19.7 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.25  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.25  sec  27.0 MBytes  22.1 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49211
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49212
[  5]   0.00-1.00   sec  2.84 MBytes  23.8 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  5.77 MBytes  48.4 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  5.52 MBytes  46.3 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  5.00 MBytes  42.0 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  4.16 MBytes  34.8 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  5.18 MBytes  43.4 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.24 MBytes  35.6 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  5.42 MBytes  45.5 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.01   sec  4.27 MBytes  35.4 Mbits/sec
[  5]   9.01-10.00  sec  5.03 MBytes  42.6 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.24  sec   964 KBytes  33.3 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.24  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.24  sec  48.4 MBytes  39.6 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49213
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49214
[  5]   0.00-1.01   sec   258 KBytes  2.10 Mbits/sec
[  5]   1.01-2.00   sec   562 KBytes  4.63 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  2.00 MBytes  16.7 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  3.07 MBytes  25.8 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  3.44 MBytes  28.9 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  3.99 MBytes  33.4 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.65 MBytes  38.9 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  3.63 MBytes  30.6 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  2.84 MBytes  23.7 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.01  sec  2.78 MBytes  23.1 Mbits/sec
[  5]  10.01-10.62  sec   168 KBytes  2.27 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.62  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.62  sec  27.4 MBytes  21.6 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49215
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49216
[  5]   0.00-1.00   sec  2.68 MBytes  22.5 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  3.54 MBytes  29.7 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  4.02 MBytes  33.7 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.48 MBytes  37.5 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.01   sec  3.66 MBytes  30.5 Mbits/sec
[  5]   5.01-6.00   sec  3.25 MBytes  27.5 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.64 MBytes  39.0 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.01   sec  3.73 MBytes  31.1 Mbits/sec
[  5]   8.01-9.00   sec  3.81 MBytes  32.1 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  3.75 MBytes  31.5 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.20  sec   836 KBytes  34.4 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.20  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.20  sec  38.4 MBytes  31.6 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49217
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49218
[  5]   0.00-1.00   sec   128 KBytes  1.05 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  1.88 MBytes  15.8 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  1.68 MBytes  14.1 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec   167 KBytes  1.37 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  15.7 KBytes   128 Kbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec   726 KBytes  5.94 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec   810 KBytes  6.63 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec   817 KBytes  6.69 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec   689 KBytes  5.65 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec   788 KBytes  6.45 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.33  sec   249 KBytes  6.26 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.33  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.33  sec  7.85 MBytes  6.38 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49219
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49220
[  5]   0.00-1.00   sec   772 KBytes  6.30 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  1.25 MBytes  10.5 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  3.89 MBytes  32.7 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  3.87 MBytes  32.4 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  4.15 MBytes  34.8 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  5.14 MBytes  43.0 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.19 MBytes  35.2 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  4.86 MBytes  40.8 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  3.92 MBytes  32.8 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  4.49 MBytes  37.6 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.25  sec   625 KBytes  20.9 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.25  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.25  sec  37.1 MBytes  30.4 Mbits/sec                  receiver

(hmm, ik dacht dat cmd ervoor zorgde dat je niet zo'n hele lijst te zien kreeg?)

Ugh, ik gebruikte de laptop bij mijn computer (maar die staat een stuk van de AP verwijderd.
De volgende 3 zijn van recht onder de AP.

Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49228
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49229
[  5]   0.00-1.00   sec  3.15 MBytes  26.4 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  4.77 MBytes  40.0 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  4.49 MBytes  37.6 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.88 MBytes  41.0 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.01   sec  5.42 MBytes  45.1 Mbits/sec
[  5]   5.01-6.00   sec  4.52 MBytes  38.3 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.18 MBytes  35.0 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  3.99 MBytes  33.4 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  4.44 MBytes  37.2 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  4.88 MBytes  40.8 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.26  sec   926 KBytes  29.8 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.26  sec  0.00 Bytes  0.00 bits/sec                  sender
[  5]   0.00-10.26  sec  45.6 MBytes  37.3 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49230
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49231
[  5]   0.00-1.00   sec  2.66 MBytes  22.3 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  5.57 MBytes  46.8 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  5.10 MBytes  42.8 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.52 MBytes  37.9 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  5.32 MBytes  44.6 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  4.54 MBytes  38.1 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  4.21 MBytes  35.4 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  4.92 MBytes  41.2 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  4.57 MBytes  38.3 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  4.67 MBytes  39.2 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.23  sec  1.29 MBytes  47.6 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.23  sec  47.4 MBytes  38.8 Mbits/sec                  receiver
Server listening on 5201
Accepted connection from 192.168.2.51, port 49237
[  5] local 192.x port 5201 connected to 192.168.2.51 port 49238
[  5]   0.00-1.00   sec  3.43 MBytes  28.7 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  4.16 MBytes  35.0 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  5.35 MBytes  44.9 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  4.82 MBytes  40.4 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  5.27 MBytes  44.2 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  5.49 MBytes  46.1 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  5.01 MBytes  42.0 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  5.03 MBytes  42.2 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  5.25 MBytes  44.0 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  4.50 MBytes  37.8 Mbits/sec
[  5]  10.00-10.22  sec  1.18 MBytes  44.1 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.22  sec  49.5 MBytes  40.6 Mbits/sec                  receiver

Anyhoeee. Denk dat igmp wel het probleem was.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RqMb87jM/IMG-20190317-114238-156.jpg

Thanks!

Alhoewel. Als ik nu weer test kom ik weer op de 30/40Mbps uit.

[ Voor 116% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-03-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry een beetje of topic.

Maar ik heb ze hier wel eens voorbij zien komen maar kan ze niet meer vinden.

Ik ben op zoek naar montage cases waar je een unifi 8 port 60 wat switch in kan klikken zo dat je deze aan de muur of onder de tafels kan monteren. Volgens mij waren ze wit die voorbij heb zien komen.

En ook zoek ik die beugeltje die aan de de swtichs schroeft om je switch in een patch rack te hangen. Die kan ook nergens los vinden.

De bedoeling daar is om 8port 150 wat onder te tafels te schroeven. Als er mensen zijn met betere oplossingen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

xbeam schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:31:
Sorry een beetje of topic.

Maar ik heb ze hier wel eens voorbij zien komen maar kan ze niet meer vinden.

Ik ben op zoek naar montage cases waar je een unifi 8 port 60 wat switch in kan klikken zo dat je deze aan de muur of onder de tafels kan monteren. Volgens mij waren ze wit die voorbij heb zien komen.

En ook zoek ik die beugeltje die aan de de swtichs schroeft om je switch in een patch rack te hangen. Die kan ook nergens los vinden.

De bedoeling daar is om 8port 150 wat onder te tafels te schroeven. Als er mensen zijn met betere oplossingen hoor ik het graag.
De 8-150 zitten toch gewoon oortjes bij waarmee je hem kan vastschroeven? Of heb je er eentje zonder?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
NeutraleTeun schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:32:
[...]

MTU kan ik, vziw, niet aanpassen bij KPN?
IGMP stond inderdaad uit, nu aangezet (op v3) maar weet niet wat de beste keuze is bij een unknown multicast action. Flood, drop of router port.
Heb nu zelf voor die laatste gekozen.
-
En daarmee hapert de tv, dus nu voor flood gekozen.

[...]
Als KPN maar een MTU aan kan van 1492, en jij hebt jouw apparatuur ingesteld op 1500 (default), kan dat problemen geven. Je wilt dan immers pakketjes versturen over een netwerk met een lager limiet. Zolang je kleine pakketjes gebruikt, zul je het niet merken. Met een paar grotere pakketjes misschien ook nog niet. Ga je opeens flink wat data over die lijn gooien, ongetwijfeld opeens wel.

Als je jouw MTU naar beneden bijsteld, kan dat problemen verhelpen. Hiervoor zijn diverse tools te vinden die je moet downloaden en draaien, maar volgens mij kan het met ping ook al (packetsize meegeven). Trial&Error werkt natuurlijk ook :)

(Disclaimer: Ik heb geen KPN/PPPoE, noch mijn MTU aan moeten passen)
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.