[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.742 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drentsemoi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 13:30
geenwindows schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:58:
[...]

bij mij werkt dit niet, als ik als test de googledns invul op de pc dan kan ik op deze pc geen enkele website meer bezoeken. pc wordt niet door gelinkt?
Zoals ik later ook te lezen kreeg van medeTweakers kan dit inderdaad niet werken. Waarschijnlijk werkt het toevallig omdat de Chromecasts nadat ik eigenlijk 8.8.8.8 & 8.8.4.4 blokker mijn gewenste DNS vanuit mijn controller halen. De juiste oplossig is dus door @nero355 aangehaalde oplossing:
nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
nero355 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:56:

Dat werkt zo niet : Je bent de routing aan het aanpassen en het enige wat je daarmee bereikt is dat de DNS niet bereikbaar is!

Veel netter zou zijn om de eerder genoemde oplossing te hebben binnen de UniFi Controller! ;)
Dankjewel voor het verduidelijken. Weer geleerd dat ik blijkbaar geluk heb gehad dat het wel werkte voor mijn Chromecasts :).

Is op mijn DrayTek binnen 1 minuut gefixt, maar de USG kan dat helaas niet... 8)7

Zie ook deze post van mij : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Stem erop los en wie weet krijgen we binnenkort eindelijk die optie erbij zonder in de JSON te hacken! :P
Ik heb hier op gestemd! ik ga nog wel even op zoek naar de CLI manier en ga hieraan beginnen als ik wat meer vertrouwen in mijn CLI aanpassingen heb...
SkorpionNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 07:48:
[...]
Ik doe dit in mijn Edgerouter-X via een DNAT regel waarbij al het verkeer voor poort 53 naar het adres van mijn Pi-Hole geleid wordt indien het doel adres hiervan afwijkt. Weet alleen niet of de USG deze mogelijkheid ook heeft.
Die schijnt deze dus inderdaad niet te hebben... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Zo. Eén ding is zeker, ik bestel 2 stuks pricewatch: Noctua NF-A4x20-FLX, 40mm want die USG Pro 4 maakt herrie zeg!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:12:
[...]

Als je auto uitzet, dan moet je de fixed snelheid aan 2 kanten hetzelfde instellen. Maar in een - nooit eindigende - discussie met een collega blijf ik roepen dat auto hoort bij de gbit-standaard en je daar af moet blijven.

Al eens 2 andere kabels gepakt?
Sterker nog, dat hoort niet eens ingesteld te kunnen worden. Het zijn vooral de slechter werkende devices waarop dat wel kan en dat soort instellingen voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:09
Ik heb een issue om de usg pro 4 in netwerk te krijgen.
Had een test oostelling voor verhuizen gemaakt met adressen in 192.168.1.x en de usg had .1
Alle switches en de cloudkey wel overgezet naar 192.168.2.x
Mijn PC zit met 2 aanslutingen in de 2 subnetten, de ip cameras komen ook uit de doos met 192.168.1.80 (dahaua) dus die prefix is een unrouted.

Dus alles overzetten gaat goed. Enkel de USG wil dat niet. De controller (op cloudkey) ziet hem
Nog steeds als 192.168.1.1

Met ssh op de ingelogged en hem naar 192.168.2.1 gezet. Maar nu klaagt de gui als ik daarbinnen de 1.1 naar 2.1 wil omzetten.

Moet ik hem gewoon verwijderen in de controller en dan opnieuw opnemen ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ethirty schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:12:
[...]

Als je auto uitzet, dan moet je de fixed snelheid aan 2 kanten hetzelfde instellen. Maar in een - nooit eindigende - discussie met een collega blijf ik roepen dat auto hoort bij de gbit-standaard en je daar af moet blijven.

Al eens 2 andere kabels gepakt?
Ik heb de kabels beide afzonderlijk getest op de router en haal daar de maximale snelheid van Ziggo. Zowel via speedtest.net als via speedtestziggo.nl
Als ik diezelfde kabels gebruik met de Unifi switch er tussen, dan begint hij netjes met 300mbit, maar dat zakt dan meteen weg.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/61GJdW6/Groen-in-switch-laptop-geel-in-switch-router.jpg

[update]

Vreemd, als ik dezelfde HP gigabit USB adapter in mijn MacBook doe haalt die wel de max snelheid.

[Update 2]

De standaard driver die Windows 10 heeft is uit 2015. Na het handmatig update komt Windows er met 1 uit 2017. Als ik op de site van Realtek zelf kijk zie ik dat hun meest recente driver uit okt 2018 is. Deze geïnstalleerd. Dan haal ik wel meer snelheid, maar ook niet volle bak. En ook dan kakt de snelheid een stuk in. Het is dus wel beter, maar nog niet ideaal.

[ Voor 23% gewijzigd door TheSiemNL op 02-03-2019 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 09:17
Hier even een update m.b.t. mijn vraag. Nu wél met foto's :). Ik heb dus in de "speelkamer" een kast staan waarin ik een AC-PRO heb geïnstalleerd. Nu viel mij het bereik in de tuin een beetje tegen. Dit is het doel van de AC-PRO, puur de tuin. Om een idee te krijgen, zie hieronder wat (clickable) foto's. Mijn vraag is nu: hoe kan ik de AC-PRO het beste monteren? Ik heb te maken met de WAF: het ding moet dus in de kast. Maar kan ik hem beter aan het "plafond" van de kast monteren? Of kan ik hem het beste 90 graden draaien? Ik heb hem nu zo (closeup), maar het bereik valt me echt zwaar tegen. De 5G verbinding valt er regelmatig uit; niet stabiel dus.

De afstand tussen de AC-PRO in de kast en het tuinhuisje is zo'n 10 meter. Moet het probleem dus niet zijn denk ik :).

Foto's van AC-PRO in de kast

unifi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FVo9wCl2CP6HAtVgb8p3qy5W/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1W3EgFnSnAax7bTBFrZvbXgl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VyHOZkOZoYBQxKa9qAR6sH8a/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tsO8COIKiZA5HtDt5SFqaAUK/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N98wdvsTTiVIUyWFL2F4btju/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k6XUB2G4uz8ndESUm7G6Hs7C/thumb.jpg
nero355 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:28:
[...]

Als mijn oude 2.4 GHz UAP's het kunnen, terwijl ze laag aan de muur hingen dan moet die AC Pro het zeker weten kunnen!

Kortom : Leg eens de situatie wat beter uit en kijk eens naar deze post i.p.v. die rare Ubiquiti pagina => yzf1kr in "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur" :)

[ Voor 42% gewijzigd door smeerbartje op 10-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Ik zou sowieso eerst een horizontale oriëntatie testen. Leg hem neer en als dat werkt kan je hem bovenin de kast ophangen.

Maar hou er rekening mee dat de buitenmuur waarschijnlijk een hoop tegenhoudt op 5G. Ik geef je meer kans op 2G.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
vraagje; ik heb de USG router hier nu liggen en wil mijn oude TP-Link router gaan vervangen. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, voordat ik ze omruil? Alle settings van mijn tp-link heb ik screenshots van gemaakt, maar wellicht zie ik iets over het hoofd? Draait de USG router standaard op 192.168.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 11:59
Sbakker1982 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:58:
vraagje; ik heb de USG router hier nu liggen en wil mijn oude TP-Link router gaan vervangen. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, voordat ik ze omruil? Alle settings van mijn tp-link heb ik screenshots van gemaakt, maar wellicht zie ik iets over het hoofd? Draait de USG router standaard op 192.168.0.1?
192.168.1.1 draait ie op.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kodess schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:06:
[...]

192.168.1.1 draait ie op.
Hmmmm... dan kan ik dus alle vaste ip adressen op alle devices gaan omgooien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:30
Sbakker1982 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:25:
[...]

Lijkt me niet nodig.
USG staat standaard op 192.168.1.1 maar je kan via de controller een ander adres instellen.
Eigen ervaring: Let op dat je controller geen statisch adres heeft als je een adreswijziging door gaat voeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten60 op 02-03-2019 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:25:
Helemaal nergens voor nodig :
- 192.168.1.1 als Management LAN gebruiken.
- Extra 192.168.0.1 VLAN aanmaken en die als je nieuwe netwerk gebruiken! :Y)

Heb ik ook zo gedaan alleen dan een 10.0.0.0/24 netwerk in gebruik genomen, omdat ik dat altijd vroeger zo had :)
drentsemoi schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:19:
Ik heb hier op gestemd! ik ga nog wel even op zoek naar de CLI manier en ga hieraan beginnen als ik wat meer vertrouwen in mijn CLI aanpassingen heb...
d:)b

In deze topics staan de juiste JSON configs :
- https://community.ubnt.co...DNS-with-USG/td-p/1830331
- https://community.ubnt.co...-for-OpenDNS/td-p/1620444

;)
smeerbartje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:02:
Hier even een update m.b.t. mijn vraag. Nu wél met foto's :). Ik heb dus in de "speelkamer" een kast staan waarin ik een AC-PRO heb geïnstalleerd. Nu viel mij het bereik in de tuin een beetje tegen. Dit is het doel van de AC-PRO, puur de tuin. Om een idee te krijgen, zie hieronder wat (clickable) foto's. Mijn vraag is nu: hoe kan ik de AC-PRO het beste monteren?

Close-up foto van AC-PRO
[Afbeelding]
Zet die UAP tegen het plafond van de kast aan of als je aan die kant van de muur verder niks hebt dat een goed bereik moet hebben dan tegen de muur aan in de kast zeg maar!

En schroef je 2.4 GHz omhoog, want 5 GHz gaat daar weinig betekenen denk ik :)

Wil je wel 5 GHz in de tuin dan kan je zoiets overwegen om buiten op de muur van het huis te zetten : pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat was inderdaad één van de redenen, maar er was nog iets... te lang geleden om me dat nog te herinneren :$ O-)

[...]

Ehh... ja... en toen :? :D

[...]

Is op mijn DrayTek binnen 1 minuut gefixt, maar de USG kan dat helaas niet... 8)7

Zie ook deze post van mij : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Stem erop los en wie weet krijgen we binnenkort eindelijk die optie erbij zonder in de JSON te hacken! :P

[...]

Dat werkt zo niet : Je bent de routing aan het aanpassen en het enige wat je daarmee bereikt is dat de DNS niet bereikbaar is!

Veel netter zou zijn om de eerder genoemde oplossing te hebben binnen de UniFi Controller! ;)
Dat kan gewoon,
Je all het dns verkeer gewoon hijacken en forwarden naar je pi-hol. Daar hoef je de usg niet voor hacken ;-)

YouTube: EdgeRouter DNS Redirection

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geenwindows schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:58:
[...]

bij mij werkt dit niet, als ik als test de googledns invul op de pc dan kan ik op deze pc geen enkele website meer bezoeken. pc wordt niet door gelinkt?
Nee je moet ook static route aanmaken maar DNAT regel. Die aleen je dns verkeer ergens anders heen stuurt. Een static route zorgt er voor dat 8.8.8.8 helemaal niet meer berijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:58:
Belangrijkste vraag!

Wie heb je als internet provider? Dat is bepalend of je cli en json scripting moet gaan doen.

De usg is eigenlijk geen thuis apparaat. Echt de basics zoals als het op zetten van internet en een standaard vpn kan in de gui. Maar zodra je iets anders hebt dan het meest basic internet. Moet je in de cli en met Json aan de slag.

Vergis je niet in de leer curve. Ubnt is geen tp-link.

Maak eerst eens lijstje van je internet specs.
1: Type verbinding ?
2: wie is je provider?
3: welke diensten gaan er over?
4: geeft je provider alle specs van de diensten vrij?
5: kan je edgOS CLI ?
6: kan je json scripting ?

Zodra je op een van deze vragen geen of een NEE als antwoord kan geven. Wacht dan met het kopen van de usg.

En bedenk dan of je uren (sommigen doen er dagen over alles werkende te krijgen) gaat besteden aan het uitzoeken hoe het werkt of dat iemand inhuurd.

Of dat je kiest voor een iets toegankelijker merk of voor de consumenten producten van Ubnt zoals https://www.amplifi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
xbeam schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:38:
[...]

Nee je moet ook static route aanmaken maar DNAT regel. Die aleen je dns verkeer ergens anders heen stuurt. Een static route zorgt er voor dat 8.8.8.8 helemaal niet meer berijkbaar is.
Ik heb niet zo'n zin (en kennis ervan) om te gaan knutselen met de json bestanden, wacht wel op de mogelijkheid om het via de controller te doen, heb enkel de youlessLS120 die de GoogleDNS gebruikt.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:23
ardvark99 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:50:
Ik heb sinds gisteren iets vreemds op mijn netwerk. Ik zag bij Users overzicht ineens een vreemd MAC adres verschijnen: 88:8e:01:03:00:5f. Het vreemde hierbij is dat dit op mijn USW16P switch op poorten 1 en 2 verschijnt, waarop mijn AP's zitten. Wanneer ik zoek naar vendor op 88:8e:01, is hier niets over bekend. Wanneer ik googel naar het volledige MAC adres, kom ik wat vage sites tegen over MESH en WiFi code, lijkt er op dat dit adres voor MESH gebruikt wordt.
Dit is sinds ik gisteren alle AP's weer naar firmware 4.0.25 gezet heb, WiFi experience uit. De rest draait ook op de laatste versies, USG op 4.4.38, switch op 4.0.25 en controller op 5.10.19.

[Afbeelding]
Je hebt waarschijnlijk de optie "Enable connectivity monitor and wireless uplink" aan staan. In je controller onder de site instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
xbeam schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Belangrijkste vraag!

Wie heb je als internet provider? Dat is bepalend of je cli en json scripting moet gaan doen.

De usg is eigenlijk geen thuis apparaat. Echt de basics zoals als het op zetten van internet en een standaard vpn kan in de gui. Maar zodra je iets anders hebt dan het meest basic internet. Moet je in de cli en met Json aan de slag.

Vergis je niet in de leer curve. Ubnt is geen tp-link.

Maak eerst eens lijstje van je internet specs.
1: Type verbinding ?
2: wie is je provider?
3: welke diensten gaan er over?
4: geeft je provider alle specs van de diensten vrij?
5: kan je edgOS CLI ?
6: kan je json scripting ?

Zodra je op een van deze vragen geen of een NEE als antwoord kan geven. Wacht dan met het kopen van de usg.

En bedenk dan of je uren (sommigen doen er dagen over alles werkende te krijgen) gaat besteden aan het uitzoeken hoe het werkt of dat iemand inhuurd.

Of dat je kiest voor een iets toegankelijker merk of voor de consumenten producten van Ubnt zoals https://www.amplifi.com
Ziggo. Je doet het wel erg ingewikkeld overkomen. Ik wil puur vaste ip adressen uitgeven, poorten forwarden en het verkeer kunnen monitoren. Dat moet wel kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sbakker1982 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:47:
[...]

Ziggo. Je doet het wel erg ingewikkeld overkomen. Ik wil puur vaste ip adressen uitgeven, poorten forwarden en het verkeer kunnen monitoren. Dat moet wel kunnen toch?
In mijn korte ervaring tot nu toe: gewoon portforwarden en je internet routeren is geen probleem met de USG kan gewoon via de controller.
Ik heb geen flauw benul hoe ziggo tegenwoordig werkt, zelf heb ik glasvezel met een glas NTU aan de muur waar glas ingaat en ethernet uitkomt. Het device (in mijn geval de USG) wat je aan de 'internet port' van de NTU hangt krijgt van de provider het public IP via DHCP.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Koffie schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:59:
[...]

In mijn korte ervaring tot nu toe: gewoon portforwarden en je internet routeren is geen probleem met de USG kan gewoon via de controller.
Ik heb geen flauw benul hoe ziggo tegenwoordig werkt, zelf heb ik glasvezel met een glas NTU aan de muur waar glas ingaat en ethernet uitkomt. Het device (in mijn geval de USG) wat je aan de 'internet port' van de NTU hangt krijgt van de provider het public IP via DHCP.
Als je een eigen router achter ziggo wilt hangen. Dan bel je gewoon ziggo en zeg je dat je je modem in bridge wilt hebben, dan krijg je ook je public ip op je router. Doen ze niet moeilijk over.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kavaa schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:00:
[...]

Als je een eigen router achter ziggo wilt hangen. Dan bel je gewoon ziggo en zeg je dat je je modem in bridge wilt hebben, dan krijg je ook je public ip op je router. Doen ze niet moeilijk over.
Hangt de mijne al. Ik zal mijn ervaringen eens delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 19:54
[...]

Ja hoor, ik heb ook Ziggo en weet weinig van cli en sjon files heb ik nog nooit aan hoeven passen (voor mijn gebruik).

Enige commando’s die ik nodig had was om de Unifi devices te adopten in de controller. Controller draaide hier eerst in docker en nu op een rpi samen met Pihole. Dat is een éénmalige actie en genoeg instructies over te vinden.

Ondertussen een jaartje een zeer tevreden Unifi gebruiker.

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Tierd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Ja hoor, ik heb ook Ziggo en weet weinig van cli en sjon files heb ik nog nooit aan hoeven passen (voor mijn gebruik).

Enige commando’s die ik nodig had was om de Unifi devices te adopten in de controller. Controller draaide hier eerst in docker en nu op een rpi samen met Pihole. Dat is een éénmalige actie en genoeg instructies over te vinden.

Ondertussen een jaartje een zeer tevreden Unifi gebruiker.
Top! Ik heb de controller ook op een rpi draaien, nu nog zonder pi-hole. In hoeverre is deze laatste lastig in gebruik? Ik heb geen zin dat ik per device allerlei zaken moet instellen. De dames hier in huis moeten gewoon makkelijk op youtube bijv. kunnen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:39
Leon2W schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:38:
[...]

Je hebt waarschijnlijk de optie "Enable connectivity monitor and wireless uplink" aan staan. In je controller onder de site instellingen.
Die heb ik niet aan staan, vanaf het begin uit gezet omdat ik geen wireless uplink heb. Het is sinds gisteren ook weer verdwenen. Nadat ik de USG een paar keer opnieuw moest adopten vanwege aanpassingen aan mijn json file. Wel vreemd, had dit nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
Sbakker1982 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Top! Ik heb de controller ook op een rpi draaien, nu nog zonder pi-hole. In hoeverre is deze laatste lastig in gebruik? Ik heb geen zin dat ik per device allerlei zaken moet instellen. De dames hier in huis moeten gewoon makkelijk op youtube bijv. kunnen zonder problemen.
Herkenbaar ;)

Ik heb drie dames in huis die de hele dag streamen, YouTube ondervindt geen “hinder” van pihole. Dus je krijgt ook alle ads erbij helaas. Ik gebruik zelf invido.us i.p.v. YouTube.

Verder is het wel even speuren naar de juiste white list domains in het begin. Ik gebruik de blacklist van Wally3k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Omdat het vandaag regenachtig weer is had ik besloten om mijn AC lite te verhangen.
Deze hing eerst op zolder onder het het bureau, heb deze nu op de overloop van de eerste gehangen. (horizontaal aan het plafond).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JVijqJ8vWHO5AEMb4kQTiWKO/full.jpg

Lijkt stukken beter te gaan, retries gaan naar beneden. (bovenste is de ap boven)
:)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
De status van de USG staat al een tijdje op updaten (downloaden). Waar kan ik de voortgang zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik wilde je niet afschrikken maar met ftth en dsl heb je toch een redelijk dosis kennis nodige om bijv tv werkende te krijgen. En is dit soms voor niet netwerk iters erg lastig. Ik merk vaak dat veel mensen het onderschatten en denken dat wanneer ze een media markt router kunnen instellen ze dit ook wel en kunnen.

Ziggo heeft inderdaad de meest basic aansluiting die je naar kan bedenken en daarmee gaat dat inderdaad prima laat wel je modern in bridge modus zetten.

Wanneer ziggo in de toekomst een keer overstapt naar iptv wordt het een ander verhaal

Maar zover is het momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Als jullie meerdere VLAN's op een AP willen adverteren, gebruiken jullie dan standaard het 'all' (trunk) Port Profile, of maken jullie hiervoor zelf een port group aan in de controller? Ik ben bezig om oude configuraties die ik 1:1 heb overgenomen in UniFi een aantal jaar terug te bekijken en versimpelen waar mogelijk, en vroeg me af welke configuratie goed werkt voor je access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 23:17
Ben ook overgestapt op ubiquiti wifi access point(s). Heb een ac-lite gekocht en hier de hele ochtend mee door het appartement 'gewandeld' en de conclusie getrokken dat ik een 2e nodig heb voor een volledige 5GHz dekking (2.4 is hier bijna onbruikbaar, 23 verschillende accesspoints bij een scan).
Ik wilde dus nog een ac-lite erbij kopen maar 'ontdekte' ook de in-wall versie. Nu heb ik in de woonkamer een lege doos in de muur zitten op een plek in het midden van een lange muur, bijna ideaal dus. Scheelt ook een hoop gedoe om een ac-lite ergens 'waf' vriendelijk op te hangen.
Heb getest met de ac-lite op die plek en overal 5Ghz in de woonkamer/keuken. Die inwall komt alleen zonder poe adapter, ubiquiti roept in het manual dat je 'm op een poe switch moet aansluiten maar bij gebrek aan een poe switch wil ik dat gewoon met een poe adapter doen, volgens mij moet dat ook gewoon werken?
Bij mijn ac-lite zat een 24V adapter (waar ik er nog een paar van heb...) maar die inwall doet het alleen op een 48V versie volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Yoshimi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:23:
Als jullie meerdere VLAN's op een AP willen adverteren, gebruiken jullie dan standaard het 'all' (trunk) Port Profile, of maken jullie hiervoor zelf een port group aan in de controller? Ik ben bezig om oude configuraties die ik 1:1 heb overgenomen in UniFi een aantal jaar terug te bekijken en versimpelen waar mogelijk, en vroeg me af welke configuratie goed werkt voor je access points?
Ik gebruik mijn management vlan, en de vlans die door mijn SSIDs gebruikt worden in een port-profile. Op deze manier weet ik zeker dat mijn IPTV-vlan niet gebroadcast wordt door de lucht. De "All"-profile gebruik ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
BMW_Gizzmo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:45:
Ben ook overgestapt op ubiquiti wifi access point(s). Heb een ac-lite gekocht en hier de hele ochtend mee door het appartement 'gewandeld' en de conclusie getrokken dat ik een 2e nodig heb voor een volledige 5GHz dekking (2.4 is hier bijna onbruikbaar, 23 verschillende accesspoints bij een scan).
Ik wilde dus nog een ac-lite erbij kopen maar 'ontdekte' ook de in-wall versie. Nu heb ik in de woonkamer een lege doos in de muur zitten op een plek in het midden van een lange muur, bijna ideaal dus. Scheelt ook een hoop gedoe om een ac-lite ergens 'waf' vriendelijk op te hangen.
Heb getest met de ac-lite op die plek en overal 5Ghz in de woonkamer/keuken. Die inwall komt alleen zonder poe adapter, ubiquiti roept in het manual dat je 'm op een poe switch moet aansluiten maar bij gebrek aan een poe switch wil ik dat gewoon met een poe adapter doen, volgens mij moet dat ook gewoon werken?
Bij mijn ac-lite zat een 24V adapter (waar ik er nog een paar van heb...) maar die inwall doet het alleen op een 48V versie volgens mij?
De in-wall access points kunnen niet gevoed worden middels een 24V passieve PoE adapter. Dit komt mede doordat er een pass-through poort op zit waarmee je weer een ander PoE-supported apparaat van een verbinding kunt voorzien. Zie ook deze support pagina van ubnt: https://help.ubnt.com/hc/...s-Point-Comparison-Charts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Yoshimi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:31:
[...]

De in-wall access points kunnen niet gevoed worden middels een 24V passieve PoE adapter. Dit komt mede doordat er een pass-through poort op zit waarmee je weer een ander PoE-supported apparaat van een verbinding kunt voorzien. Zie ook deze support pagina van ubnt: https://help.ubnt.com/hc/...s-Point-Comparison-Charts.
Maar als ik dus deze poe adapter https://www.wifishop.nl/u...r-48v-500ma-24w/pid=59133 erbij koop werkt zo'n inwall ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
BMW_Gizzmo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:41:
[...]

Maar als ik dus deze poe adapter https://www.wifishop.nl/u...r-48v-500ma-24w/pid=59133 erbij koop werkt zo'n inwall ook gewoon?
Goede vraag, maar ik ben bang van niet (ik zie deze injector ook nergens terugkomen in discussies op de ubnt community of daarbuiten bij mensen die dezelfde vraag als jij hebben). Om zeker te zijn zou ik het valideren met de winkel.
Heb je bij het punt waar je nu de IW hebt hangen geen mogelijkheid om je Lite te plaatsen? Op een kast bijvoorbeeld? Niet de meest strategische positie, maar dat zal in 9/10 gevallen een prima bereik geven in jouw scenario.

[ Voor 10% gewijzigd door Yoshimi op 03-03-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Waar kan ik in de controller ip adressen koppelen aan mac adressen, zodat deze devices altijd dat ip adres krijgen? Zowel bedraad als draadloos

[ Voor 10% gewijzigd door Ferra op 03-03-2019 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Dat stel je in bij clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Sbakker1982 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:05:
Waar kan ik in de controller ip adressen koppelen aan mac adressen, zodat deze devices altijd dat ip adres krijgen? Zowel bedraad als draadloos
Dat kan je bij de instellingen van de specifieke client doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Yoshimi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:05:
[...]

Goede vraag, maar ik ben bang van niet (ik zie deze injector ook nergens terugkomen in discussies op de ubnt community of daarbuiten bij mensen die dezelfde vraag als jij hebben). Om zeker te zijn zou ik het valideren met de winkel.
Heb je bij het punt waar je nu de IW hebt hangen geen mogelijkheid om je Lite te plaatsen? Op een kast bijvoorbeeld? Niet de meest strategische positie, maar dat zal in 9/10 gevallen een prima bereik geven in jouw scenario.
Na veel zoeken het antwoord gevonden ..
De IW heeft voldoende aan 802.3af (max 15W per poort). Maar aangezien de IW ook een PoE passthrough optie (/poort) heeft betekend dat dat de IW zelf ook PoE kan leveren volgens de 802.3af standaard. En juist voor dat geval is 802.3at (max. 30W per poort) vereist. Dus de IW werkt gewoon goed als deze gevoed wordt via 802.3af, alleen de PoE passthrough optie kun je dan niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:34:
Dat kan gewoon,
Je all het dns verkeer gewoon hijacken en forwarden naar je pi-hol. Daar hoef je de usg niet voor hacken ;-)

YouTube: EdgeRouter DNS Redirection
Alleen... USG != EdgeRouter... helaas :P
Tierd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:34:
Ziggo is dan ook Plug & Play net als met alle andere routers :)
Dat is raar, want dat is over het algemeen nergens voor nodig : De UniFi devices en de UniFi Controller vinden elkaar vanzelf wel! ;)
Tierd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:51:
Ik gebruik zelf invido.us i.p.v. YouTube.
Als ik die website open dan krijg ik geen normale website voor mijn neus :?

Zou een website moeten zijn om YouTube zonder ads te gebruiken neem ik aan ?!
Sbakker1982 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:46:
De status van de USG staat al een tijdje op updaten (downloaden). Waar kan ik de voortgang zien?
De firmware van de USG updaten kan best wel effe duren dus gewoon wachten totdat die klaar is!

Wat je kan doen is de Refresh knop activeren en de automatische refresh interval op 15 seconden zetten in de UniFi Controller ;)

RaspBian updaten en Pi-Hole installeren voor een vriend op een idioot traag microSD kaartje : Dat duurt pas echt lang! :P Opeens was er een heel uur voorbij, terwijl je binnen een kwartier of zo klaar kan zijn! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:24
BMW_Gizzmo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Na veel zoeken het antwoord gevonden ..
De IW heeft voldoende aan 802.3af (max 15W per poort). Maar aangezien de IW ook een PoE passthrough optie (/poort) heeft betekend dat dat de IW zelf ook PoE kan leveren volgens de 802.3af standaard. En juist voor dat geval is 802.3at (max. 30W per poort) vereist. Dus de IW werkt gewoon goed als deze gevoed wordt via 802.3af, alleen de PoE passthrough optie kun je dan niet gebruiken.
Mocht je nog twijfelen, zo (met PoE injector) heb ik het bij m'n schoonouders ook aangesloten en daar werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
[...]

Dat is raar, want dat is over het algemeen nergens voor nodig : De UniFi devices en de UniFi Controller vinden elkaar vanzelf wel! ;)

Set inform had ik nodig om de devices toe te voegen.
Maar misschien is dat een docker issue en is dat bij een cloud key niet nodig.

[...]

Als ik die website open dan krijg ik geen normale website voor mijn neus :?

Zo een website moeten zijn om YouTube zonder ads te gebruiken neem ik aan ?!

Invidio.us moet het zijn.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Alleen... USG != EdgeRouter... helaas :P
Ik snap/volg je reactie niet helemaal.
Een usg en edgerouter zijn inderdaad het zelfde alles wat op een edgerouter kan ook op usg via de (daar is de Json voor)

Je kan dus voor je usg gewoon alle edgerouter handleidingen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 15:33
Dit weekend de eerste Ubiquiti apparatuur geïnstalleerd en direct onder de indruk. Heb 2 AP-AC-LR en 2 AP-AC-Lite neergepoot en het bereik is super.

Omdat moeder de vrouw kloeg over de vele kabeltjes, dit weekend maar een 150W POE switch bijbesteld en om gek te doen ook de USG.

En nog een extra AP-AC-Lite. Dan hebben alle slaapkamers eigen AP en zijn de leefruimtes en zolder ook mooi afgedekt.

Unify draait op Raspberry Pi als een tierelier.

Ubiquiti heeft er een fan bij ! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend de UBNT In-Wall geplaatst. Op de oude telefoon aansluiting, omdat dat de enige leiding was die waar nog een kabel door heen kon. Alleen de plaat groter dan de AP zelf.

Iemand een goede tip om het netjes weg te werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pjqKR61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:31:
Van het weekend de UBNT In-Wall geplaatst. Op de oude telefoon aansluiting, omdat dat de enige leiding was die waar nog een kabel door heen kon. Alleen de plaat groter dan de AP zelf.

[Afbeelding]
Telefoon afdekplaatje er tussen frunniken? En dan uiteraard de nodig ruimte in het midden uitknippen..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik heb m'n AC Lite gemonteerd op een houten plaatje in de kleur vd muur, om zo een dubbele inbouwdoos af te dekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QnvbETHKB0fKoZ0fzQ1BZPd4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rqvdRDzT0JmX3nQoW06cKPd7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aNeUFtZuezIHcP7Yvgi7IXT4/thumb.jpg

Weliswaar verticaal ipv plafondmontage, maar werkt goed genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:31:

[Afbeelding]
AP eraf, overtollige framepjes weg en netjes met gips bijwerken. Plaatjes zijn het net niet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn UniFi controller draait al enige tijd zonder problemen, eerst op een Raspberry Pi maar inmiddels alweer een paar maanden op mijn NUC in Docker. Afgelopen weekend viel het me ineens op dat alle drie de AP's status 'adopting' hebben welke na enige tijd overgaat in 'Disconnected', maar ik zal zojuist dat twee van de drie even 'Connected waren'. Het is me een raadsel waar dit ineens vandaan komt. Iemand dit al eens meegemaakt? Het WiFi netwerk is overigens wel gewoon operationeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qx147cURvn6htJlveOa8YUPi/full.png

Betreft 3x UniFi AP-AC-Lite
UniFi controller (Docker) bijgewerkt naar 5.6.40 en daarna naar 5.10.19.0, maar dat mocht niet baten.

Het log zit helemaal vol met dit soort meldingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WbtMHhqIW9wpTeJ5RgreVB3J/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door JBS op 05-03-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:59:
Het is me een raadsel waar dit ineens vandaan komt. Iemand dit al eens meegemaakt?
Ik heb dit ook gehad toen ik van systeem veranderde.
Mogelijk staat er in je instellingen nog een IP van de oude controller.

Je kan opnieuw de set-inform instellen dat zou ook een optie kunnen zijn. De SSH methode.
https://help.ubnt.com/hc/...-Remote-UniFi-Controllers

Anders een keer de APs resetten en opnieuw adopten. Dat werkt meestal het beste.
Aangezien je controller alle settings heeft is dit zo gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:45:
[...]

AP eraf, overtollige framepjes weg en netjes met gips bijwerken. Plaatjes zijn het net niet.
Daar zou ik inderdaad ook voor kiezen, aangezien dat optisch veel mooier is.
Als ik je een tip mag meegeven.. Ik heb zelf goede ervaringen met Knauf renoband. Eenvoudig op te brengen, zakt niet uit en kan nadat het uitgehard is mooi glad geschuurd worden, zodat je er niks meer van ziet. Likje verf eroverheen eventueel nog (nee, ik heb geen aandelen, maar in een zelfde situatie ook netjes opgelost op deze manier :*)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

nero355 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:37:
op 15 seconden zetten in de UniFi Controller ;)

RaspBian updaten en Pi-Hole installeren voor een vriend op een idioot traag microSD kaartje : Dat duurt pas echt lang! :P Opeens was er een heel uur voorbij, terwijl je binnen een kwartier of zo klaar kan zijn! :+
Vertel mij wat!

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Blubkens schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:46:
[...]

Je kan opnieuw de set-inform instellen dat zou ook een optie kunnen zijn. De SSH methode.

Anders een keer de APs resetten en opnieuw adopten. Dat werkt meestal het beste.
Het opvallende is dat ook op de NUC dit al maanden probleemloos gewerkt heeft. Het is dus niet zo dat dit is ontstaan nadat ik van RPi naar NUC ben overgestapt. Zal eens proberen het via set-inform of anders een reset van de AP op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57

RnB

Ik ga binnenkort de overstap maken van een Cisco ASA naar een USG Pro.
Om mezelf lekker te maken, ben ik natuurlijk de boel al aan het configureren. :+

Nu loop ik tegen het volgende aan:

Op mijn ASA heb ik een deny all rule op pakketten die binnenkomen op de WAN interface. Door middel van Service Policy Rules zal deze regel geen return traffic stoppen. Nu lees ik het volgende op de Ubiquiti website:
WAN
Rules under WAN_IN are typically hit by return traffic destined to hosts on the USG LAN. Sometimes new or unsolicited traffic is also filtered out on this ruleset.
De laatste zin is fantastisch, dat is wat ik wil. Maar de eerste zin geeft aan dat deze regels doorlopen worden door return traffic en dat is natuurlijk wat ik niet wil.

In de controller zelf kan ik geen soortgelijke feature vinden als op de ASA, iemand een idee hoe ik het toch voor elkaar krijg om al het inkomende verkeer van het internet te blokkeren zonder dat ik return traffic aantast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:06:
Ik ga binnenkort de overstap maken van een Cisco ASA naar een USG Pro.
Om mezelf lekker te maken, ben ik natuurlijk de boel al aan het configureren. :+

Nu loop ik tegen het volgende aan:

Op mijn ASA heb ik een deny all rule op pakketten die binnenkomen op de WAN interface. Door middel van Service Policy Rules zal deze regel geen return traffic stoppen. Nu lees ik het volgende op de Ubiquiti website:

[...]

De laatste zin is fantastisch, dat is wat ik wil. Maar de eerste zin geeft aan dat deze regels doorlopen worden door return traffic en dat is natuurlijk wat ik niet wil.

In de controller zelf kan ik geen soortgelijke feature vinden als op de ASA, iemand een idee hoe ik het toch voor elkaar krijg om al het inkomende verkeer van het internet te blokkeren zonder dat ik return traffic aantast?
Dat is standaard bij Ubiquiti, of je nu een USG hebt, of een EdgeRouter.
Op de WAN_IN interface geldt default action drop. Er staan 2 regels die return traffic toestaan en invalid packets blokkeren. Idem voor WAN_LOCAL, hetgeen verkeer is dat je USG in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

xbeam schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:38:
Vandaag eindelijk sinds maanden( sinds 4.4.18) KPN IPTV weer 100% werkend op de huidige firmware. Het was wel een nachtje werk (ik werk liever snachts als het kut werk is) en vandaag er nog halve dag.

Alle vertragingen en vastlopende zenders zijn er uit. Ook de igmp proxie loopt niet meer vol/vast . Igmp snooping werkt ook weer Perfect.

Ook zappen werkt goed zonder de halve firewall uit te zetten. Want dat is wat source validation disable doet. die als oplossing in alle online json zit.

Ook zit er veel te veel in de beschikbare json. Ik heb meer dan de helft van alle secties (verkeerde of overbodige instelling ) verwijdert.

Ik zal van van de week een final universele handleiding maken. En de json beschikbaar maken. De json is zo minimaal samen gesteld Dat hij ook met Telfort en xs4all werkt.

Aangepaste objecten in ze json zijn de.
1. De bestaande 6000 NAT rules: verwijdert uit json
2. De static pppoe2 interface-route: verwijdert uit de json.
3. De firewall source validation disable : verwijdert De firewall draait dus weer stricte validation
4. DNS fix: toegevoegd.
5. VPN fix: toegevoegd. VPN functies werken gewoon weer vanuit de controller.

Static pppoe interface route is niet nodig ook niet via de controller.

Alleen het niet weergeven van het wan adress in de controller kan niet worden opgelost. Dit komt omdat de usg eigenlijk geen 2e vlan op de wan port ondersteunt. Hierdoor kan de pppoe2 niet uit de json (deze hoort hier niet) en de 2 wan ip’s snapt de controller nog niet.
Is deze config al ergens te vinden?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 10:59

TPA

ESET official partner

OMX2000 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Is deze config al ergens te vinden?
kijk eens hier: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

[ Voor 5% gewijzigd door TPA op 06-03-2019 15:18 . Reden: linkje klikbaar gemaakt ]

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Cloudkey firmware v0.9.7 is beschikbaar voor de gen2
Iemand hem al draaien?

Net als controller 5.10.19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
TPA schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:36:
Cloudkey firmware v0.9.7 is beschikbaar voor de gen2
Iemand hem al draaien?

Net als controller 5.10.19
Ja, deze eergisteren op afstand erop gezet. Draait nog steeds prima. Geen rare zaken gezien

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

Falcon10

Hit it i would !

Cloudkey firmware update zonet gedaan.
Zondr problemen.
Met 0.9.7 gaan ze moeten oppassen, voor de paasvakantie zitten ze op versie 1.0 :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32

Beyond

Dussssss.......

Net de Cloudkey Gen 2 Plus bij CB besteld voor 209. Verreweg de goedkoopste. Ben benieuwd. Vraag mij af of die prijs niet een fout is...

En alweer uitverkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Beyond op 06-03-2019 19:42 . Reden: Uitverkocht ]

Al het goeie.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:46
Beyond schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:41:
Net de Cloudkey Gen 2 Plus bij CB besteld voor 209. Verreweg de goedkoopste. Ben benieuwd. Vraag mij af of die prijs niet een fout is...

En alweer uitverkocht.
ik heb hem daar ook nog net kunnen bestellen., het gekke is de gewone was 10 euro duurder.
Nu nog wachten op de beschikbaarheid van de rack mount

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Blubkens schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:46:
[...]

Vandaag even overgestapt van linuxserver/unifi naar linuxserver/unifi-controller docker image, draai nu 5.10.19.0.

Hoe en waarom is me een raadset, maar 2 van de 3 AP's zijn inmiddels weer 'Connected'. De derde blijft ondanks een reset via SSH, een fysieke reset en het zetten van de inform URL via SSH nog wel steeds op 'Adopting' > 'Disconnected' > 'Adopting' > 'Disconnected', etc steken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

ing_stripe schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:33:
[...]

ik heb hem daar ook nog net kunnen bestellen., het gekke is de gewone was 10 euro duurder.
Die heb ik nog nergens uit voorraad leverbaar gezien.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Beyond schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:49:
[...]

idd, en voor ruim 180 euro hoef ik hem ook niet, dan laat ik hem wel via vrienden uit Amerika komen.
De USG g2+ is net verzonden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

ing_stripe schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:17:
[...]

idd, en voor ruim 180 euro hoef ik hem ook niet, dan laat ik hem wel via vrienden uit Amerika komen.
De USG g2+ is net verzonden. _/-\o_
De mijne ook. 3S nummer ontvangen..

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
en het zetten van de inform URL via SSH nog wel steeds op 'Adopting' > 'Disconnected' > 'Adopting' > 'Disconnected', etc steken..
Ik heb wel eens op de forums gelezen dat als je via SSH de set inform 2 keer doet dat het dan wel kan werken. Dit zonder een reset.
Maar al met al is het toch vreemd dat hij naar een reset niet wil adopten.
Als het nog niet werkt zou ik eens een post plaatsen op het forum van ubnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

https://help.ubnt.com/hc/...emote-UniFi-Controllers#8
If you can SSH into the AP, it's possible to do L3-adoption via CLI command:
1. Make sure the AP is running updated firmware. If it is not, see this guide: UniFi - Changing the Firmware of a UniFi Device.
2. Make sure the AP is in the factory default state. If it's not, do:
sudo syswrapper.sh restore-default
3. SSH into the device and type the following and hit enter:
set-inform http://ip-of-controller:8080/inform
4. After issuing the set-inform, the UniFi device will show up for adoption. Once you click adopt, the device will appear to go offline.
5. Once the device goes offline, issue the command set-inform in step 3 again. This will permanently save the inform address, and the device will start provisioning.

NOTE:
The set-inform command must be issued twice. Otherwise, the device will disconnect after appearing to adopt. The process to be followed is:
1. Issue the command set-inform in step 3 above.
2. The device will appear ready for adoption in the Controller. Click Adopt.
3. Wait for the 'Adopting' status to appear on the UniFi Controller, then issue the set-inform command again.
4. The device should now change to a 'Provisioning' status and then connect shortly thereafter.
Bij note staat exact het probleem van het verdwijnen van de ap beschreven.
Dus dat (een tweede inform na een adapt) al geprobeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door job op 06-03-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Beyond schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Ik had hem binnen 2dagen ondanks verwachte levertijd van een maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 10:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

TPA schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:53:
[...]

Ik had hem binnen 2dagen ondanks verwachte levertijd van een maand :)
De rackmount voor de Cloudkey gen2?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 15:33
Gisteren na letterlijk lang zwoegen mijn volledige config in orde gekregen.

USG wat problemen gekend met uitdelen van DHCP adressen. Dit was te wijten aan de DNS instellingen. Naar mijn gevoel als de USG geen werkende internet connectiviteit heeft geeft hij geen IP adressen uit. Kan er naast zitten maar dit is wel het gedrag dat ik zag ...

De switch 8 150W ging zeer vlot van zodra hij een IP kreeg in de juiste range.

De 5 AP's na reset zeer makkelijk terug geadopteerd.

Enige waar ik over had gelezen is de bandwith beperking met IPS/IDS aan. Ik haal nog 100mbt ipv 180mbit zoiets.

Maar toch, een zeer tevreden unify-er :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

job schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:44:
https://help.ubnt.com/hc/...emote-UniFi-Controllers#8

[...]
Bij note staat exact het probleem van het verdwijnen van de ap beschreven.
Dus dat (een tweede inform na een adapt) al geprobeerd?
Blubkens schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Ik heb wel eens op de forums gelezen dat als je via SSH de set inform 2 keer doet dat het dan wel kan werken. Dit zonder een reset.
Maar al met al is het toch vreemd dat hij naar een reset niet wil adopten.
Als het nog niet werkt zou ik eens een post plaatsen op het forum van ubnt.
Gisteravond geprobeerd om tweemaal de inform te sturen, maar helaas blijft ie steken op Adopting > Disconnected > Adopting, etc.
2. The device will appear ready for adoption in the Controller. Click Adopt.
Dat wijkt ook af in mijn situatie. Krijg niet de mogelijkheid om op 'Adopt' te klikken, de status beland automatisch in Adopting > Disconnected > Adopting, etc.

De eerder gegeven device name blijft overigens ook aanwezig in de Controller, hoewel ik er niet zeker van ben of die ook verdwenen zou moeten zijn na een factory reset.
Opties als 'Forget this device' geeft 'There was an error removing AP Zolder. Device busy.'.

\\Edit: Typisch, ook deze keer lukt iets dat hiervoor 15x niet lukte na het posten van deze reactie wel. Het verwijderen van de AP uit de Controller was nu wel mogelijk waarna ie als nieuwe AP verscheen, ik op 'Adopt' kon klikken en ie nu 'Connected' is. Merkwaardig, maar hoe dan ook, opgelost :)

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 07-03-2019 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 10:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

FightingFalcon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:34:
Gisteren na letterlijk lang zwoegen mijn volledige config in orde gekregen.

USG wat problemen gekend met uitdelen van DHCP adressen. Dit was te wijten aan de DNS instellingen. Naar mijn gevoel als de USG geen werkende internet connectiviteit heeft geeft hij geen IP adressen uit. Kan er naast zitten maar dit is wel het gedrag dat ik zag ...

De switch 8 150W ging zeer vlot van zodra hij een IP kreeg in de juiste range.

De 5 AP's na reset zeer makkelijk terug geadopteerd.

Enige waar ik over had gelezen is de bandwith beperking met IPS/IDS aan. Ik haal nog 100mbt ipv 180mbit zoiets.

Maar toch, een zeer tevreden unify-er :)
Het nadeel van IPS/IDS vind ik dat verkeer tussen VLANs ook dezelfde snelheidsbeperking ondervindt door het gebrek aan offloading.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kan een USG met 2x een WAN interface op basis van verkeer of mac-adres het verkeer via de tweede WAN interface laten gaan?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
gday schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:02:
[...]

Het nadeel van IPS/IDS vind ik dat verkeer tussen VLANs ook dezelfde snelheidsbeperking ondervindt door het gebrek aan offloading.
Precies dit waarom ik IPS/IDS ook niet gebruik. Men probeert software in zeker 2 kastjes te stoppen (USG-3 en USG-PRO) die daar eigenlijk helemaal niet geschikt voor zijn. Een USG koop je mijn inziens ook niet om er vervolgens alleen VLAN1 op te gebruiken :? Aandacht van UBNT moet vooral gaan naar controller-interface met het toevoegen van mogelijkheden.
Kan een USG met 2x een WAN interface op basis van verkeer of mac-adres het verkeer via de tweede WAN interface laten gaan?
Policy-based routing is beschikbaar via config.gateway.json:
https://help.ubnt.com/hc/...ced-Policy-Based-Routing-
Zelf nooit kunnen testen helaas, maar wil dit nog eens met een 2e USG-testopstelling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
Ethirty schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:35:
Ik geef je meer kans in het [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie topic.
Het zal wel iets met de routering zijn die je in je router heb zitten die niet meer actueel is. Niet zo gek na een jaar afwezigheid :)
Thanks, had daar gister al gevraagd maar nog geen antwoord. Werd een beetje ongeduldig vandaag na al dat geklooi haha.

De IPTV route enz. wordt geset door een bootscript en voor zover ik kon vinden online zou dat nog actueel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ing_stripe schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:33:
[...]

209 is de ex btw advies verkoop prijs.
Waarschijnlijk gaat er iets mis met inladen van de prijzen vanaf de distributeur. Dat deze niet worden om gerekend naar btw prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 09:13

Tuxie

En WeL nU!

Iemand tips voor een upgrade? Heb nu een EdgeRouter X SFP met tweak fibre 1000/1000 maar ik kom niet op linespeed Gbit uit ( houdt op rond de 350 mbps ).

Net twee APs besteld ( unifi ) maar twijfel over volledige Unifi setup. Wil eerst de Edgerouter X SFP upgraden naar een edgerouter-4 of USG. Ben niet vies van CLI maar houdt ook wel van gemak. Kan die USG linespeed gbit halen? En dan niet alleen op papier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Tuxie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:58:
Iemand tips voor een upgrade? Heb nu een EdgeRouter X SFP met tweak fibre 1000/1000 maar ik kom niet op linespeed Gbit uit ( houdt op rond de 350 mbps ).

Net twee APs besteld ( unifi ) maar twijfel over volledige Unifi setup. Wil eerst de Edgerouter X SFP upgraden naar een edgerouter-4 of USG. Ben niet vies van CLI maar houdt ook wel van gemak. Kan die USG linespeed gbit halen? En dan niet alleen op papier?
Een USG is onderhuids gewoon een ER Lite. Die moet dat wel halen, maar een ER-4 is natuurlijk wel weer nieuwer en sneller.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 30-09 07:40
Tuxie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:58:

Als je niet vies bent van de CLI, dan zou ik zeker voor de Edgerouter 4 gaan.
Ga je zeker geen spijt van krijgen en vele malen sneller dan de Edgerouter Lite.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

xbeam schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:40:
[...]

209 is de ex btw advies verkoop prijs.
Waarschijnlijk gaat er iets mis met inladen van de prijzen vanaf de distributeur. Dat deze niet worden om gerekend naar btw prijzen.
Inmiddels ontvangen en al draaiend. Bij CB is de prijs inmiddels verhoogd naar 259 ;)

@ing_stripe heb jij ‘m al draaiend?

[ Voor 5% gewijzigd door Beyond op 07-03-2019 21:36 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• insomniac
@Beyond ben hem nu aan het configureren.

en werkend, alle camera's hangen er ook al aan. fluitje van een cent.

[ Voor 46% gewijzigd door insomniac op 07-03-2019 22:02 . Reden: config klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb nu enkele weken de Gen2+, maar, de laatste dagen krijg ik regelmatig de volgende meldingen per mail:

UniFi Protect - Device Reconnected
Camera Reconnected
Camera Disconnected

Dat is op willekeurige tijden, dit zijn de gebeurtenissen van gisteren. Ik heb 3 G3 camera's, 1 direct op een 24-250w switch waar de Gen2+ ook aan hangt en 2 op een 8-60w switch in de garage, die met CAT6 naar de 24p switch gaat. De camera die steeds uitvalt is 1 van die 2 op de 60w switch en toevallig ook degene die ik het vaakst in de app aanklik om live te kijken. Gisteren ook al gezien dat deze camera uitvalt als ik hem via de app bekijk. Maar, kijk ik via de App naar de timeline van de andere camera's, dan zie ik daar op hetzelfde moment staan dat die camera ook niet bereikbaar was en dus even geen beelden heeft opgenomen.

Gisteravond even in de meterkast gekeken, de Gen2+ was enorm heet en lag vlak op een plank. Direct op zijn kant gezet zodat hij de warmte beter kwijt kan, daarna geen meldingen meer gehad... Nu ook even gevoeld, is een stukje koeler.

Toen ik Unifi Video en de controller op een NAS had staan had ik dit probleem niet. Ik verwacht dus niet dat het aan de switches of camera's ligt. Mogelijk wordt de Gen2+ extra warm als ik live video kijk vanaf de camera's, waardoor hij te heet wordt en het probleem daardoor dus ook optreedt.

De remote syslog kan ik pas morgenochtend weer bij en ga ik ook een blik op werpen.

Herkent iemand dit probleem? Zou het inderdaad de hitte kunnen zijn? En worden de Gen2+'en bij jullie ook zo enorm heet?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
bij mij is de cpu temp 46 graden, als ik mijn hand op de gen2+ leg is het te vergelijken met de 8-60w switch.

De gen2+ ligt plat op m'n nas, in de meterkast. Hij stuurt 3 AP aan, 3 switches en een USG3, samen met 3 camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@ing_stripe Hier nu rechtop 48 graden, heb hem weer even plat gelegd, zal eens kijken hoe warm die dan wordt. Daarna open ik even de app en monitor dan de temp weer.

Je kijkt trouwens op /manage/performance ? Of kan je dit ook via SSH zien? Want dan koppel ik daar een timer aan om het te kunnen monitoren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Taro schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:27:
@ing_stripe Hier nu rechtop 48 graden, heb hem weer even plat gelegd, zal eens kijken hoe warm die dan wordt. Daarna open ik even de app en monitor dan de temp weer.

Je kijkt trouwens op /manage/performance ? Of kan je dit ook via SSH zien? Want dan koppel ik daar een timer aan om het te kunnen monitoren.
,
Misschien heb je hier iets aan, of een ander soort aangezien deze niet meer leverbaar is.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 01-10 22:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik probeer een proxy te configureren dmv DHCP options, maar het lijkt dat er een bug in de UI van UniFi zit. Squid draait als proxy op Debian, en als ik die handmatig configureer in de browser dan werkt het perfect. Ik heb ook een proxy.pac en wpad.dat aangemaakt die keurig door Apache gehost worden, met de volgende content:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function ["FindProxyForURL"](url,host)
    {
        if (shExpMatch(host, "*.local"))
        {
                return "DIRECT";
        }

return "PROXY fqdn:3128; DIRECT";
    }
en FQDN is uiteraard de 'echte' naam die op het netwerk te resolven is

Als ik bij de DHCP options in UniFi 'DHCP WPAD URL' invul dan krijg ik een mooie popup met de foutmelding 'Invalid API request'. Bij de advanced DHCP options ontbreekt nummer 252 dus ik kan het ook niet als custom DHCP option toevoegen.

Iemand ervaring mee? Of gewoon een support ticket maken bij Ubnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
@Taro ik kijk inderdaad via /manage/performance, of het ook via SSH kan weet ik niet.
CPU temp is hier stabiel rond de 45 graden.

--edit--
buitenkant is op het warmste punt 38.1 graden, dat is op de bovenkant midden rechts.
De 8p-60w switch, vertikaal gemonteerd, is op z'n warmste punt 35.7 graden.

Hier dus geen extreme temps

[ Voor 45% gewijzigd door insomniac op 09-03-2019 12:02 . Reden: temps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Rob schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:11:
Nee. Je kan kiezen uit load balancing of failover, maar that's it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Comp User schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:46:
[...]

,
Misschien heb je hier iets aan, of een ander soort aangezien deze niet meer leverbaar is.
Goed idee, maar, kost weer extra stroom. Heb het maar zo opgelost, scheelt weer stroom om de peperzaadjes apart te verwarmen om ze te laten kiemen d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gplPgf7wuvKMdnkT2ZxBw7Eq/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

mathias82 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:49:
[...]

Nee. Je kan kiezen uit load balancing of failover, maar that's it.
Ed kwam met deze link: https://help.ubnt.com/hc/...nced-Policy-Based-Routing

het werkt wel :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Taro schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Goed idee, maar, kost weer extra stroom. Heb het maar zo opgelost, scheelt weer stroom om de peperzaadjes apart te verwarmen om ze te laten kiemen d:)b

[Afbeelding]
Ik heb bij mij hetzelfde met m'n CK-Gen2+ en dat ding heeft genoeg ruimte rondom. Het lijkt overigens per firmware versie anders te worden (in het begin was 't precies iedere 13 uur. een re-connect).

Persoonlijk verdenk ik de implementatie van het DHCP protocol op de CK-Gen2+ maar ik heb nog geen tijd gehad om er een monitor / wireshark-sessie voor op te gaan zetten. Het ding krijgt van mij middels een reservering een IP-Adres uit de DHCP scope en heeft vervolgens als fallback adres datzelfde adres/netmask opgelegd gekregen. Nou kan ik natuurlijk vrij simpel dat ding volledig statisch gaan configureren maar dat druist een beetje tegen m'n principes in..... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rob schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:11:
Ik zou zweren dat @Jeroen_ae92 een keer zoiets heeft gepost in een vorig deel van deze topic reeks, maar kan het om de een of andere reden effe niet vinden :/
ed1703 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:21:
Policy-based routing is beschikbaar via config.gateway.json:
https://help.ubnt.com/hc/...ced-Policy-Based-Routing-
Zelf nooit kunnen testen helaas, maar wil dit nog eens met een 2e USG-testopstelling doen.
Dat is inderdaad wel de manier waarop je zoiets moet oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
--hele post over DHCP adres wat ik niet vrijgegeven kreeg, niet meer relevant --

Commando bleek incompleet, miste nog 'ip'.
Dit is juiste commando:
clear dhcp lease ip 192.168.6.34

[ Voor 87% gewijzigd door ThinkPad op 10-03-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik was benieuwd hoeveel US-16-150W met 3 poorten (access points) verbruiken. Ik zag verschillende reacties van om en nabij 15-20W. Is er ook een green mode in deze switches dat je LEDs uit kan zetten? De 16 ports heeft 2 fans, ik ben ook benieuwd hoe deze verhoud met de 8-ports met PoE zonder fans. Ik heb denk ik niet zoveel poorten meer nodig, aangezien we wat meer via WiFi gaan doen.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
gitaarwerk schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:13:
Ik was benieuwd hoeveel US-16-150W met 3 poorten (access points) verbruiken. Ik zag verschillende reacties van om en nabij 15-20W. Is er ook een green mode in deze switches dat je LEDs uit kan zetten? De 16 ports heeft 2 fans, ik ben ook benieuwd hoe deze verhoud met de 8-ports met PoE zonder fans. Ik heb denk ik niet zoveel poorten meer nodig, aangezien we wat meer via WiFi gaan doen.
Het vermogen kan ik zo even niet geven, omdat ik sinds een week overgestapt ben van 16 poorts naar 24 poorts, maar het geluid is simpel: Dat is er niet.

De fans op de 16 poorts staan uit tot aan de ca. 70 graden, wat in de praktijk nooit voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je kunt de LEDs uitzetten. Vraag me wel af of dat echt wat bespaart.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 23:48
Volgens mij scheelt het 0,2W. Ik vond dat niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke leds bedoel je? De "UniFi" led of de leds bij de poorten? Die eerste kan wel uit, die tweede v.z.i.w. niet.

Het verbruik van de switch met aangesloten PoE apparaten kunnen we natuurlijk geen uitspraken over doen. Dit omdat dat afhankelijk is van de aangesloten apparaten. De UAP AC NanoHD gebruikt volgens mij rond de 4 á 5 Watt. Maar bij bv een AC Lite zal dat wel weer iets lager zijn (minder antennes, waarschijnlijk een wat tragere en dus zuinigere SoC, ...). Daarnaast is de switch dus volgens de 802.3at standaard waarbij er tot 30W per poort geleverd kan worden.
Wat wel zo is is dat de UniFi switches niet echt zuinig zijn en er zeker zuinigere switches te vinden zullen zijn.

M.b.t. de ventilatoren. Het is intussen al zeker de 4e keer dit jaar dat er gevraagd wordt naar de ventilatoren van de USW 16-150W.... (Deze draaien alleen bij opstarten (als self test) en als de switch echt heel warm wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Is deze firmware stabiel genoeg voor dagelijks gebruik of kan ik beter nog even op 1.10.8 blijven?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Comp User schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
Is deze firmware stabiel genoeg voor dagelijks gebruik of kan ik beter nog even op 1.10.8 blijven?
Denk dat je hier veel informatie kan vinden:
https://community.ubnt.co...een-released/td-p/2701967

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.