Zoals ik later ook te lezen kreeg van medeTweakers kan dit inderdaad niet werken. Waarschijnlijk werkt het toevallig omdat de Chromecasts nadat ik eigenlijk 8.8.8.8 & 8.8.4.4 blokker mijn gewenste DNS vanuit mijn controller halen. De juiste oplossig is dus door @nero355 aangehaalde oplossing:geenwindows schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:58:
[...]
bij mij werkt dit niet, als ik als test de googledns invul op de pc dan kan ik op deze pc geen enkele website meer bezoeken. pc wordt niet door gelinkt?
nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Dankjewel voor het verduidelijken. Weer geleerd dat ik blijkbaar geluk heb gehad dat het wel werkte voor mijn Chromecastsnero355 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:56:
Dat werkt zo niet : Je bent de routing aan het aanpassen en het enige wat je daarmee bereikt is dat de DNS niet bereikbaar is!
Veel netter zou zijn om de eerder genoemde oplossing te hebben binnen de UniFi Controller!
Ik heb hier op gestemd! ik ga nog wel even op zoek naar de CLI manier en ga hieraan beginnen als ik wat meer vertrouwen in mijn CLI aanpassingen heb...nero355 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:56:
Is op mijn DrayTek binnen 1 minuut gefixt, maar de USG kan dat helaas niet...
Zie ook deze post van mij : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Stem erop los en wie weet krijgen we binnenkort eindelijk die optie erbij zonder in de JSON te hacken!
Die schijnt deze dus inderdaad niet te hebben...SkorpionNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 07:48:
[...]
Ik doe dit in mijn Edgerouter-X via een DNAT regel waarbij al het verkeer voor poort 53 naar het adres van mijn Pi-Hole geleid wordt indien het doel adres hiervan afwijkt. Weet alleen niet of de USG deze mogelijkheid ook heeft.