[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 19:34
gastje01 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:47:
[...]

Ik had hem bijna besteld tot ik las dat PoE een knutselwerkje ging worden. Als dat je doel is kun je beter een raspberry nemen. Wellicht een beetje off-topic, maar is iemand daar al een leuk alternatief voor tegen gekomen? PoE en de mogelijkheid om een Unifi controller + een Domotica pakket te draaien?
POE is simpel met iets als https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2a154c4dwEqIRa
Is helaas wel een los doosje naast de pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gastje01 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:47:
Ik had hem bijna besteld tot ik las dat PoE een knutselwerkje ging worden. Als dat je doel is kun je beter een raspberry nemen. Wellicht een beetje off-topic, maar is iemand daar al een leuk alternatief voor tegen gekomen? PoE en de mogelijkheid om een Unifi controller + een Domotica pakket te draaien?
Ja, klopt helaas... Kwam ik toen ook achter na wat zoekwerk :/

Beetje misleidende reclame zou je kunnen zeggen, maar als je dat negeert is het best wel een leuk ding voor het geld geweest, want zoals ik al zei : De prijs is helaas verdubbeld en dan is een Raspberry Pi 3B gewoon de juiste keuze meteen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik zit met een probleempje waar jullie misschien mee kunnen helpen.
We hebben een site met 3 AC-LR AP's, een Rocket M2 (oud model), verbonden met een POE switch en een RPi als controller.

Daarnaast hebben we via 2 Nanobeams (200 meter, line of sight) een outdoor AC Mesh pro in een mast gekoppeld. Om deze laatste setup gaat t. De snelheid tussen de Nanobeam en het AP is beroerd.

Even wat cijfers:
  • Provider levert 300Mbit
  • Alle indoor AC-LR's leveren ~260MBit op de clients, prima dus
  • Speedtest tussen de nano's doet 350 MBit
  • Speedtest (eigen curl command) op de terminal van het outdoor AP naar een server buiten de poort haalt max 150MBit. Dat is ook de snelheid op mobiele apparatuur die met dit AP gekoppeld is.
er gaat dus snelheid verloren tussen de nano en het AP.

De nano is 24v POE, het AP is 48v POE, ze zijn gekoppeld via de secundaire poorten (bridge poort). Mijn vraag is nu of dit handig is of dat er toch een koppeling op beide primaire poorten moet komen via de POE injectors.

Of is er nog iets anders aan de hand? of kijk ik verkeerd en ligt t toch aan de nanoverbinding?

Graag tips

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peter00 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:58:
ik zit met een probleempje waar jullie misschien mee kunnen helpen.
We hebben een site met 3 AC-LR AP's, een Rocket M2 (oud model), verbonden met een POE switch en een RPi als controller.

Daarnaast hebben we via 2 Nanobeams (200 meter, line of sight) een outdoor AC Mesh pro in een mast gekoppeld. Om deze laatste setup gaat t. De snelheid tussen de Nanobeam en het AP is beroerd.

Even wat cijfers:
  • Provider levert 300Mbit
  • Alle indoor AC-LR's leveren ~260MBit op de clients, prima dus
  • Speedtest tussen de nano's doet 350 MBit
  • Speedtest (eigen curl command) op de terminal van het outdoor AP naar een server buiten de poort haalt max 150MBit. Dat is ook de snelheid op mobiele apparatuur die met dit AP gekoppeld is.
er gaat dus snelheid verloren tussen de nano en het AP.

De nano is 24v POE, het AP is 48v POE, ze zijn gekoppeld via de secundaire poorten (bridge poort). Mijn vraag is nu of dit handig is of dat er toch een koppeling op beide primaire poorten moet komen via de POE injectors.

Of is er nog iets anders aan de hand? of kijk ik verkeerd en ligt t toch aan de nanoverbinding?

Graag tips
Om welk type Nanobeams gaat het hier? En begrijp ik het goed dat de main port van de Nano gevoed wordt en de secondary port gebruikt wordt voor data?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik heb een probleempje helaas, iemand die dit wellicht dit herkent?

Controller 5.10.17.1
UniFi Security Gateway 3P 4.4.36.5146617.

De 'Speed Test Graph' laat de lijn niet zien.
De meting gebeurt elke 20 minuten keurig, ik kan die ook zien, alleen de lijn verschijnt niet.
(hij laat een heel klein stukje lijn zien, toen ik het net had geconfigureerd, de laatste 2 dagen niet)

Zie ook afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/imydP0Gl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Jeroen_ae92 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:33:
[...]

Om welk type Nanobeams gaat het hier? En begrijp ik het goed dat de main port van de Nano gevoed wordt en de secondary port gebruikt wordt voor data?
NanoBeam_5AC-Gen2

en inderdaad, voeding via main, data via secondary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peter00 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:21:
[...]

NanoBeam_5AC-Gen2

en inderdaad, voeding via main, data via secondary.
Het is zowieso wijs om het even anders aan te sluiten. Ik heb meerdere van deze gebouwd en nooit zo aangesloten. Bridge is in mijn hoofd ook altijd software dus cpu cycles. Maargoed, daar hoeft je issue niet te zitten natuurlijk.

Verder, je hebt het over een clear line of site maar die 300 en een beetje zou veel hoger moeten kunnen. Op welke kanaalbreedte staan ze ingesteld en wat zijn de channel waardes?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Jeroen_ae92 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:47:
[...]

Het is zowieso wijs om het even anders aan te sluiten. Ik heb meerdere van deze gebouwd en nooit zo aangesloten. Bridge is in mijn hoofd ook altijd software dus cpu cycles. Maargoed, daar hoeft je issue niet te zitten natuurlijk.

Verder, je hebt het over een clear line of site maar die 300 en een beetje zou veel hoger moeten kunnen. Op welke kanaalbreedte staan ze ingesteld en wat zijn de channel waardes?
Kanaalbreedte is 80MHz,
Signaalsterkte -50dBm ,
Ch0 -52dBm,
Ch1 -55dBm
TX/RX in Aircontrol zegt 867Mbps

lijkt me redelijk goed, maar kanaalbreedte versmallen kan nog. We zitten echter in een landelijke omgeving met zeer weinig interferentie. noise floor ligt op -89dBm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

ThinClientQ schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:01:

Blijft de controller wel 24/7 draaien? Indien ja, installeer de controller eens opnieuw (maak een backup van je instellilngen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:57
ThinClientQ schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:01:

Controller 5.10.17.1
UniFi Security Gateway 3P 4.4.36.5146617.

De meting gebeurt elke 20 minuten keurig, ik kan die ook zien, alleen de lijn verschijnt niet.
(hij laat een heel klein stukje lijn zien, toen ik het net had geconfigureerd, de laatste 2 dagen niet)

Zie ook afbeelding.

[Afbeelding]
Bij instellingen, site, wel je up en download snelheid ingevuld ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Top, afgelopen nacht is de DHCP server op mijn usg 3poort weer op alle vlans gestorven...
superhandig als al je iot zooi dan ook stopt met werken. Met een statisch adres kom je er wel maar dit is gewoon echt niet handig. Een powercycle helpt ook niet.
En een fatsoenlijke dhcp server gui is er ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hennie-M schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:00:
Top, afgelopen nacht is de DHCP server op mijn usg 3poort weer op alle vlans gestorven...
superhandig als al je iot zooi dan ook stopt met werken. Met een statisch adres kom je er wel maar dit is gewoon echt niet handig. Een powercycle helpt ook niet.
En een fatsoenlijke dhcp server gui is er ook niet.
DHCP client die de server maar blijft bestoken met DHCP requests? Nadeel van dhcpd waardoor je leasefile heel groot kan worden en dhcpd dood gaat. Is een van de redenen waarom men bij het usgteam af wil van dhcpd en dnsmasq standaard wil gebruiken. Dat kun je overigens al aanzetten.

Het exacte pad van de leasefile weet ik niet maar je zou er eens op kunnen zoeken op het Ubnt forum.

Zou daarna direct overstappen op dnsmasq als je inderdaad deze requestproblemen hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door ed1703 op 24-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 20:26

flexje

got-father

In de laatste controller versie zie ik in de settings van de ac pro's en inwall een optie voor wifi meshing. Hebben jullie hier goede ervaringen mee?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:48:
DHCP client die de server maar blijft bestoken met DHCP requests? Nadeel van dhcpd waardoor je leasefile heel groot kan worden en dhcpd dood gaat. Is een van de redenen waarom men bij het usgteam af wil van dhcpd en dnsmasq standaard wil gebruiken. Dat kun je overigens al aanzetten.
Wat is de reden dat DNSMASQd nog niet de Default keuze is dan :?

Het Pi-Hole team heeft er zelfs een eigen fork van om zo het een en ander makkelijk af te kunnen stemmen op hun eigen wensen : FTLDNS :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[...]

Is een van de redenen waarom men bij het usgteam af wil van dhcpd en dnsmasq standaard wil gebruiken. Dat kun je overigens al aanzetten.
Als ze nou eens zouden beginnen met een niet-antieke versie gebruiken, misschien dat dat helpt. Ze gebruiken een 5 jaar oude versie terwijl er nog gewoon in een rustig tempo verder ontwikkeld wordt aan de meestgebruikte dhcp-server in de wereld.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ICS dhcp server kan ook eenvoudig over de flos gaan als hetzelfde device in meerdere dhcp scopes terug komt. Echt een nasty bug.

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
burne schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:17:
[...]

Als ze nou eens zouden beginnen met een niet-antieke versie gebruiken, misschien dat dat helpt. Ze gebruiken een 5 jaar oude versie terwijl er nog gewoon in een rustig tempo verder ontwikkeld wordt aan de meestgebruikte dhcp-server in de wereld.
Al ben ik het 100% met je eens, vooral de iot rommel zorgt tegenwoordig voor grote problemen op dit vlak. Ergens hoop ik wel dat met de nieuwe software voor de usg eindelijk eens DNS fatsoenlijk ingesteld (dnsmasq dus) kan worden en dat er dan ook DNAT geconfigureerd kan worden. Voor DHCP is dnsmasq dan ook een logische keuze, want dat zit al in dnsmasq en het is wat onzinnig om een extra daemon in de vorm van dhcpd te gaan draaien.
En zoals aangegeven zou adblocking dan ook een extra mogelijkheid zijn (al kan dat nu ook al, al ben ik zelf nog niet zover dat het na elke reboot blijft werken). De hel die config.gateway.json heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

ed1703 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 06:56:
[...]

Al ben ik het 100% met je eens, vooral de iot rommel zorgt tegenwoordig voor grote problemen op dit vlak. Ergens hoop ik wel dat met de nieuwe software voor de usg eindelijk eens DNS fatsoenlijk ingesteld (dnsmasq dus) kan worden en dat er dan ook DNAT geconfigureerd kan worden. Voor DHCP is dnsmasq dan ook een logische keuze, want dat zit al in dnsmasq en het is wat onzinnig om een extra daemon in de vorm van dhcpd te gaan draaien.
En zoals aangegeven zou adblocking dan ook een extra mogelijkheid zijn (al kan dat nu ook al, al ben ik zelf nog niet zover dat het na elke reboot blijft werken). De hel die config.gateway.json heet.
Dat klinkt bijna als Pi-hole integratie in de USG :) (wat ik overigens niet verkeerd zou vinden)

Ik gebruik nu Pi-hole naast de USG, en dat werkt prima alleen een beetje jammer dat het weer een extra component is in de gehele infrastructuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ed1703 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 06:56:
[...]

Al ben ik het 100% met je eens, vooral de iot rommel zorgt tegenwoordig voor grote problemen op dit vlak.
dnsmasq is een uitstekend voorbeeld van de 'iot rommel' waar je het over hebt, zeker als die ook vijf jaar oud is. remote root exploits, dns poisioning, dnssec validatie die te foppen is, het is bepaald geen vooruitgang ten opzichte van dhcpd en bind.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroen V schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:19:
[...]

Dat klinkt bijna als Pi-hole integratie in de USG :) (wat ik overigens niet verkeerd zou vinden)

Ik gebruik nu Pi-hole naast de USG, en dat werkt prima alleen een beetje jammer dat het weer een extra component is in de gehele infrastructuur.
Pi-Hole zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren. Immers heeft die zijn eigen UI waar ze de USG net UI-loos willen hebben en dat je alles vanuit de controller moet doen. Maar de Pi-Hole UI integreren in de UniFi Controller is natuurlijk ook a hell of a job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
burne schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:23:
[...]

dnsmasq is een uitstekend voorbeeld van de 'iot rommel' waar je het over hebt, zeker als die ook vijf jaar oud is. remote root exploits, dns poisioning, dnssec validatie die te foppen is, het is bepaald geen vooruitgang ten opzichte van dhcpd en bind.
het is ook deels afhankelijk van vyatta, bind zal het sowieso niet worden, want dat is qua ramgeheugen nogal een killer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

RobertMe schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:25:
[...]

Pi-Hole zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren. Immers heeft die zijn eigen UI waar ze de USG net UI-loos willen hebben en dat je alles vanuit de controller moet doen. Maar de Pi-Hole UI integreren in de UniFi Controller is natuurlijk ook a hell of a job.
Ik bedoelde ook niet dat Pi-hole zelf geintegreerd zou worden, maar als soortgelijke functionaliteit zou worden toegevoegd is dat wel heel erg mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
[...]

Het exacte pad van de leasefile weet ik niet maar je zou er eens op kunnen zoeken op het Ubnt forum.

Zou daarna direct overstappen op dnsmasq als je inderdaad deze requestproblemen hebt.
Ik ga voor mijn studie toch maar overstappen naar infoblox. Zwaar overkill voor thuis maargoed, als het voor een groot bedrijf werkt, dan zal het voor thuis ook wel werken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:10

Leejow(saait)

Blater

Wafeltje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Dat de PoE uitviel heb ik zelf ondervonden, en in dit topic zijn er nog 2 anderen geweest die het ook hadden. Had niets te maken met temperatuur (want het was ook op erg lage temperaturen al), maar meer met firmware. Een medetweaker tipte mij hierover, en sinds de firmware update is het inderdaad niet meer voorgekomen (4 dagen inmiddels, PoE resets waren tussen 5 minuten en enkele uren).

Zelf twijfel ik om mijn US16-150W om te wisselen voor een US24-250W, maar het geluid schrikt me nog beetje af, omdat de US-16 nagenoeg passief gekoeld wordt (Fans zijn 1x aangesprongen, toen hij in mijn tvmeubel lag, bovenop mn toch al warme decoder, met 30+ graden buiten). De reden dat ik de 16 eventueel weg zou doen, is gebrek aan poorten.
Ik heb sinds enkele dagen ook dit probleem met mijn US-16-150w. Om de x minuten een PoE drop waardoor de AP's uitvallen en weer rebooten. In de logs kom ik ook een error 17 tegen waar in de Ubiquiti forums ook over wordt geschreven, maar geen duidelijke oplossing voor is. Ik heb uiteraard de firmware geupgrade en weer gedowngrade naar oudere versies, maar niets mocht baten. Ik heb er twee PoE AP's aan hangen (een AP-AC-LR en AC-IW), en zodra bij eentje een PoE injector er tussen zet dan is de andere ook opeens stabiel. Iemand anders nog een suggestie behalve RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Hennie-M schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Ik ga voor mijn studie toch maar overstappen naar infoblox. Zwaar overkill voor thuis maargoed, als het voor een groot bedrijf werkt, dan zal het voor thuis ook wel werken. 8)7
Dan kan je toch ook een Linux vm inrichten met bind en dhcpd? Weet alleen of UniFi extra opties vereist in DHCP ivm controlleropties. Dacht van wel, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ed1703 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:31:
[...]

Dan kan je toch ook een Linux vm inrichten met bind en dhcpd? Weet alleen of UniFi extra opties vereist in DHCP ivm controlleropties. Dacht van wel, maar kan het mis hebben.
Uit mijn hoofd option 43 met het IP adres van de controller. Of in de DNS een entry maken met de naam unifi die dan resolved naar het IP van de controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
ed1703 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:31:
[...]

Natuurlijk kan dat.. Maar we hebben klanten die InfoBlox gebruiken en het kan nooit kwaad om daar meer in te verdiepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 09:17
flexje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:27:
In de laatste controller versie zie ik in de settings van de ac pro's en inwall een optie voor wifi meshing. Hebben jullie hier goede ervaringen mee?
Ik zag de optie ook staan. Had hier een tijdje terug al geinformeerd, maar het blijkt dat als je de acces points bedraad hebt aangesloten, je nul-komma-nul voordeel hebt. Logisch eigenlijk ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

smeerbartje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:46:
[...]

Ik zag de optie ook staan. Had hier een tijdje terug al geinformeerd, maar het blijkt dat als je de acces points bedraad hebt aangesloten, je nul-komma-nul voordeel hebt. Logisch eigenlijk ook wel. :)
Klinkt idd logisch, ook wel handig als je geen utp kabel ergens hebben liggen in de ruimte waar je wel wifi wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
flexje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Klinkt idd logisch, ook wel handig als je geen utp kabel ergens hebben liggen in de ruimte waar je wel wifi wil
Yup, indien een kabel dus écht geen optie is, dan kun je mesh gebruiken. Echter mijn voorkeur gaat altijd uit naar bedraad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

smeerbartje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Yup, indien een kabel dus écht geen optie is, dan kun je mesh gebruiken. Echter mijn voorkeur gaat altijd uit naar bedraad...
Ik ook, alles bekabeld, wou nog een ac pro in de tuin gooien dus dit is wel een mooie oplossing denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flexje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Alleen werkt dat het als een ordinaire repeater (zoals elke mesh oplossing) niet echt ideaal dus. Daarnaast zul je het AP nog steeds via PoE moeten voeden (kan uiteraard wel met de injector en alleen de PoE kant aansluiten naar AP).

Wat ook nog een voordeeltje kan zijn is dat het AP een bridge is tussen het wireless deel het bedrade deel. Dit houd in dat het ook mogelijk is om apparaten aan te sluiten op een AP dat gebruikt maakt van de mesh/wireless uplink feature. De verbinding met internet loopt dan via de wifi kant en aangesloten apparaten hebben zo internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Leejow(saait) schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Ik heb sinds enkele dagen ook dit probleem met mijn US-16-150w. Om de x minuten een PoE drop waardoor de AP's uitvallen en weer rebooten. In de logs kom ik ook een error 17 tegen waar in de Ubiquiti forums ook over wordt geschreven, maar geen duidelijke oplossing voor is. Ik heb uiteraard de firmware geupgrade en weer gedowngrade naar oudere versies, maar niets mocht baten. Ik heb er twee PoE AP's aan hangen (een AP-AC-LR en AC-IW), en zodra bij eentje een PoE injector er tussen zet dan is de andere ook opeens stabiel. Iemand anders nog een suggestie behalve RMA?
uiteindelijk heb ik er niets meer aangedaan en waren de meldingen plotsverdwenen, inmiddels al weer een week of 3 zonder problemen online.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Vanmiddag nieuwe AC pro aangesloten voor in de werkkamer. Echter deze moet ook zorgen voor wifi in de tuin en juist dát valt me nu een beetje tegen. Nu vraag ik me af: kan ik de AC-PRO beter plat "op het plafond" hangen of kan ik deze beter 90 graden gedraaid hebben, zodat deze richting de tuin "wijst"? iemand tips m.b.t. het plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

smeerbartje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:24:
Vanmiddag nieuwe AC pro aangesloten voor in de werkkamer. Echter deze moet ook zorgen voor wifi in de tuin en juist dát valt me nu een beetje tegen. Nu vraag ik me af: kan ik de AC-PRO beter plat "op het plafond" hangen of kan ik deze beter 90 graden gedraaid hebben, zodat deze richting de tuin "wijst"? iemand tips m.b.t. het plaatsen?
Kijk eens hier. Zorg ervoor dat als hij aan het plafond hangt, ook de juiste kant op wijst.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:24:
Als mijn oude 2.4 GHz UAP's het kunnen, terwijl ze laag aan de muur hingen dan moet die AC Pro het zeker weten kunnen!

Kortom : Leg eens de situatie wat beter uit en kijk eens naar deze post i.p.v. die rare Ubiquiti pagina => yzf1kr in "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:39
ardvark99 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:03:
@RobertMe en @nero355, probleem opgelost, zat 'm dus in de laatste firmware van de AP's, 4.0.24. Ik heb ze terug gezet naar 4.0.21, en de Samsung kan weer connectie maken op het netwerk.
Het problem met de Samsung Galaxy A3 is opgelost, net is firmware 4.0.25 gereleased, gelijk geprobeert en de telefoon maakt netjes connectie.

https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/2693345

Firmware changes since 4.0.24:
  • [HD/SHD/XG/BaseStationXG] Update kernel.
  • [nanoHD/IW-HD] Add support for `High Performance Devices` (also part of `Auto-Optimize Network`).
  • [nanoHD/IW-HD] Fix downlink AP TX rate degradation issue.
  • [nanoHD/IW-HD] Fix 802.11w (PMF) provisioning.
  • [UAP] Fix false `Blocked by access control` anomalies.
  • [USW] Improve Fault Status text when checking PoE info via shell.
  • [USW] Fix 10/100Mbps manual negotiation.
  • [USW-Pro] Add LCM sync support.*
  • [HW] Miscellaneous bug fixes and improvements.
Mooi, de WiFi experience ziet er nu ook beter uit.

Edit: Iets te vroeg geroepen, het zag er belovend uit, maar nadat de Samsung roamde naar een ander AP, ging het weer mis. Ik zal morgen eens proberen zonder WiFi experience aan.

@MasterMaceMichu De WiFi ervaring is te zien in het Gebruikers overzicht, met een gekleurde balk en een percentage wordt aangeven wat o.a. het ontvangst is van het apparaat.

In het Dashboard is bovenaan te zien hoe de status van het network is, afhankelijk van de WiFi ervaring van gebruikers, de belasting van de AP's en andere netwerk apparaten. Met de nieuwere firmwares is dit betrouwbaarder weergegeven, maar met de laatste 4.0.21 zijn er in verhouding best wel veel devices die een zeer slecht ervaring weergeven, zeg maar 0%, waardoor in het Dashboard aangegeven wordt dat het network aandacht behoeft. Maar dit komt niet overeen met de werkeljikheid.

Deze functie is vooral interessant voor grotere locaties, om te kijken hoe het netwerk belast wordt, zodat er eventueel aanpassingen gemaakt kunnen worden.
Langzamerhand komt er wel verbetering bij elke update, maar het duurt denk ik nog wel even voordat de bugs er uit zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door ardvark99 op 25-02-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:00
Voor de niet Beta-gebruikers: Care2Share de Wifi Experience view?

^^Thanks. Ken de interface al van de laatste stable, was benieuwd of het helemaal over de kop was gegaan, maar dat lijkt dsus mee te vallen. Dat van devices die 0% aangeven terwijl ze gewoon goede verbinding hebben mag weleens opgelost worden, inderdaad!

[ Voor 66% gewijzigd door MasterMaceMichu op 26-02-2019 07:03 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14
Over firmwares gesproken:

Hier thuis heb ik een aantal Unifi switches draaien. 8p-150w in de meterkast als 'core switch' en nog een drietal 8p switches via PoE gevoed. Een UAP AC Pro en UAP AC LR hangen PoE-gevoed aan de 8p-150w switch.

Internet gateway, DHCP en DNS draaien als een OPNSense VM op een VMWare ESXi doosje (OPNSense pas sinds de kerstperiode in gebruik, daarvoor een USG die ik echter weer verkocht heb omdat ik me ergerde aan de beperkte instelmogelijkheden via Unifi controller) .

Tot begin februari (dus de hele maand januari) werkte deze (nieuwe) combi eigenlijk behoorlijk naar tevredenheid.

Maar sinds het installeren van 4.0.21.9965 firmware ervaren we, zowel op bedrade clients (een Chromecast audio die bedraad in het netwerk hangt en een NVidia Shield) als op draadloze clients (Android en nog een chromecast audio) 'rare' vormen van instabiliteit, met name merkbaar bij internettoepassingen maar ook bv. bij het starten van streaming via de chromecasts.

* Chromecast Audio die gewoon niet begint met streamen als we in Spotify of een andere app de chromecast Audio kiezen
* Zelfs Netflix dat af en toe ineens aangeeft dat een stream niet gespeeld kan worden
* Android telefoons die intermittent connectiviteit verliezen in verschillende apps .

Nou is het vervelende dat ik in ongeveer dezelfde weke als de Unifi firmware upgrade, ook OPNSense heb geüpgrade naar de 19.1 versie, dus ik kan niet met 100% zekerheid bepalen waar nu de echte oorzaak ligt. Wat ik in ieder geval wel merk, is dat vanuit m'n LAN naar internet (waar in principe gewoon alles wordt toegestaan via de default allow to outside rule), er om de haverklap pakketten in de drop log van de firewall verschijnen. Hosts die dan voorbij komen zijn die uit het CDN van Netflix, de NPO streaming server, NLZiet, Facebook, whatever we op dat moment maar proberen te benaderen.

Als ik de outgoing allow rule 'stateless' maak (dan houdt OPNSense/FreeBSD PF dus geen 'state' meer in de gaten van alle TCP pakketjes), dan is alles veel stabieler. -ergens- wordt er dus blijkbaar een vorm van packetloss veroorzaakt die invloed heeft op m'n TCP states.

Lang verhaal, korte vraag: Hebben hier meer mensen dergelijke 'vage' problemen opgemerkt sinds upgrade naar de genoemde FW ? Ik heb in de Unifi controller (laatste stable versie) al de nieuwe functie voor optimalisatie van het netwerk uitgeschakeld en verder sinds FW upgrade sowieso niet echt netwerkinstellingen veranderd, niet in OPNSense maar ook niet in Unifi.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48

rally

Deyterra Consultancy

4.0.21 is bij vrijwel al mijn sites stabiel, met uitzondering van 1 klant. Die meld dat 2 iPhones "regelmatig" op 4G springen, maar ik vermoed dat dit een gevolg is van een te sterk AP.

Met 4.0.24 beta had ik wel allerlei vreemde disconnects op wireless (bedraad is super stabiel).
Vandaag heb ik de 4.0.25 geinstalleerd en ik moet kijken of dat wel stabiel is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14
Ik zal ook eerst eens naar de zojuist uitgekomen firmware upgraden.

En als dat geen soelaas biedt, dan vrees ik dat ik toch dieper in packetdumps en andere diagnostische informatie moet gaan duiken.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik heb geupgrade (controller op een PI) maar het wil niet.
Heb nu de JAVA_HOME verandert naar java-8-oracle gezet maar helaas :

Feb 26 13:35:51 pi systemd[1]: Starting unifi...
Feb 26 13:36:01 pi unifi[869]: Feb 26, 2019 1:36:01 PM org.apache.commons.httpclient.HttpMethodDirector executeWithRetry
INFO: I/O exception (java.net.ConnectException) caught when processing request: Connection refused (Connection refused)
Feb 26 13:36:01 pi unifi[869]: Feb 26, 2019 1:36:01 PM org.apache.commons.httpclient.HttpMethodDirector executeWithRetry
INFO: Retrying request
INFO: I/O exception (java.net.ConnectException) caught when processing request: Connection refused (Connection refused)
Feb 26 13:37:02 pi unifi.init[806]: Starting Ubiquiti UniFi Controller: unifi.
Feb 26 13:37:02 pi systemd[1]: Started unifi.

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32

Beyond

Dussssss.......

kevertje1977 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:38:
Ik heb geupgrade (controller op een PI) maar het wil niet.
Heb nu de JAVA_HOME verandert naar java-8-oracle gezet maar helaas :

Feb 26 13:35:51 pi systemd[1]: Starting unifi...
Feb 26 13:37:02 pi unifi.init[806]: Starting Ubiquiti UniFi Controller: unifi.
Feb 26 13:37:02 pi systemd[1]: Started unifi.

Iemand nog een idee ?
Welke java versie draai je? Ik heb het gevoel dat je niet de laatste build van Java 8 hebt.

java -version

Dit heb ik gedaan:

sudo vi /etc/apt/sources.list

Toevoegen:

deb http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu trusty main
deb-src http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu trusty main

sudo apt-get install oracle-java8-installer

[ Voor 6% gewijzigd door Beyond op 26-02-2019 13:47 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Beyond schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Welke java versie draai je? Ik heb het gevoel dat je niet de laatste build van Java 8 hebt.

java -version
java version "1.8.0_201"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.8.0_201-b09)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 25.201-b09, mixed mode)

Ik lees op Ubiquity community veel mensen met dezelfde issues.
(reading on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32

Beyond

Dussssss.......

kevertje1977 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:47:
[...]

java version "1.8.0_201"

Ik lees op Ubiquity community veel mensen met dezelfde issues.
(reading on)
Die versie heb ik ook. Al een herstart gedaan?
sudo service unifi restart

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Beyond schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Die versie heb ik ook. Al een herstart gedaan?
sudo service unifi restart
Uiteraard, En ook de hele PI een rotschop gegeven.

De APP blijft hangen op Requesting SDP offer trouwens

root@pi:/var/log/unifi# service unifi status
● unifi.service - unifi
Loaded: loaded (/lib/systemd/system/unifi.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: active (running) since Tue 2019-02-26 14:08:22 CET; 28min ago
Process: 3771 ExecStop=/usr/lib/unifi/bin/unifi.init stop (code=exited, status=0/SUCCESS)
Process: 3832 ExecStart=/usr/lib/unifi/bin/unifi.init start (code=exited, status=0/SUCCESS)
Main PID: 3860 (jsvc)
CGroup: /system.slice/unifi.service
├─3860 unifi -cwd /usr/lib/unifi -home /usr/lib/jvm/java-8-oracle -cp /usr/share/java/commons-daemon.jar:/usr/lib/unifi/lib/ace.jar -pidfile /var/run/unifi.pid -procname unifi -outfile SYSLOG -errfile S
├─3861 unifi -cwd /usr/lib/unifi -home /usr/lib/jvm/java-8-oracle -cp /usr/share/java/commons-daemon.jar:/usr/lib/unifi/lib/ace.jar -pidfile /var/run/unifi.pid -procname unifi -outfile SYSLOG -errfile S
├─3862 unifi -cwd /usr/lib/unifi -home /usr/lib/jvm/java-8-oracle -cp /usr/share/java/commons-daemon.jar:/usr/lib/unifi/lib/ace.jar -pidfile /var/run/unifi.pid -procname unifi -outfile SYSLOG -errfile S
├─3889 /usr/lib/jvm/java-8-oracle/jre/bin/java -Dfile.encoding=UTF-8 -Djava.awt.headless=true -Dapple.awt.UIElement=true -Xmx1024M -XX:+ExitOnOutOfMemoryError -XX:+CrashOnOutOfMemoryError -XX:ErrorFile=
└─3972 bin/mongod --dbpath /usr/lib/unifi/data/db --port 27117 --unixSocketPrefix /usr/lib/unifi/run --logappend --logpath /usr/lib/unifi/logs/mongod.log --nohttpinterface --bind_ip 127.0.0.1

Feb 26 14:08:04 pi systemd[1]: Starting unifi...
Feb 26 14:08:08 pi unifi[3861]: Feb 26, 2019 2:08:08 PM org.apache.commons.httpclient.HttpMethodDirector executeWithRetry
Feb 26 14:08:08 pi unifi[3861]: Feb 26, 2019 2:08:08 PM org.apache.commons.httpclient.HttpMethodDirector executeWithRetry
Feb 26 14:08:22 pi unifi.init[3832]: Starting Ubiquiti UniFi Controller: unifi.
Feb 26 14:08:22 pi systemd[1]: Started unifi.

[ Voor 83% gewijzigd door kevertje1977 op 26-02-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Dit staat er in /etc/init.d/unifi (heb ik er zelf in gehakt)

JAVA_HOME=/usr/lib/jvm/jdk-8u201-linux-arm/jdk1.8.0_201

Dit zegt de PI zelf :

root@pi:/etc/init.d# java -version
java version "1.8.0_201"

Kan zijn dat door het rommelen ik er remote niet bij mag. Al zit ik met openvpn (op pi nummer 2) en dan lukt het ook niet.
Als ik telnet localhost 8443 doe krijg ik wel antwoord namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:32
@kevertje1977 De releasenotes geven: Cloud Access feature in this release is not supported on Linux/ARMv6 architecture (e.g. Raspberry Pi 1). If you have problem starting controller on this platform, please remove the native library:
sudo rm /usr/lib/unifi/lib/native/Linux/armhf/libubnt_webrtc_jni.so

https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/2676018

Je geeft niet aan welke Pi je gebruikt maar de foutmelding die je krijgt geeft aan dat je via cloud probeert in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 02-10 17:09
ik heb weer eens ruzie met 1 van mijn cloudkeys.

Hij kwam niet meer online, dus reboot, hielp niet.
Reboot en inloggen op IP adres en een firmware upgrade uitgevoerd.

Backup terug gezet en probleem nog niet opgelost.

Ik dacht, ff opnieuw inrichten, dus met paperclip 10 seconden in reset knop, cloud key komt weer op, ik log in op ip adres, maar nu werkt default username / password ubnt/ubnt niet meer :?

Dit geld zowel voor inloggen in de controller als inloggen in de cloud key.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
nero355 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:06:
[...]

Je hoort dan toch een Wizard te krijgen om dat juist in te stellen :?

Gezien de hoeveelheid problemen met die dingen bij een powerloss stel ik voor een Raspberry Pi te kopen : De mijne heeft er al een paar overleefd! :+
Het is lang geleden (2 jaar) dat ik dat ding geïnstalleerd heb, en hij was wel vaker offline, maar soms ook online.

Maar volgens mij hoor ik ook een wizard te zien te krijgen.

Bij het inloggen op de controller kun je ook klikken op "forget my password", maar als ik daar op klik en invul krijg ik de melding "instructies zijn verstuurd" maar ik krijg geen mail :?

De laatste maand heb ik hem helemaal niet meer online gezien, vandaar dat ik er nu mee bezig ging.

Maar kheb een godsvermogen voor dat kasje betaald, dan mag ik toch minimaal verwachten dat dit ding te resetten is :?

De AP's werken als een tierelier, maar die controller vind ik eigenlijk maar 1 grote aanfluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Laagheim schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:52:
@kevertje1977 De releasenotes geven: Cloud Access feature in this release is not supported on Linux/ARMv6 architecture (e.g. Raspberry Pi 1). If you have problem starting controller on this platform, please remove the native library:
sudo rm /usr/lib/unifi/lib/native/Linux/armhf/libubnt_webrtc_jni.so

https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/2676018

Je geeft niet aan welke Pi je gebruikt maar de foutmelding die je krijgt geeft aan dat je via cloud probeert in te loggen.
Ik heb een pi3.
Helaas is dat niet de oplossing.

Ik heb alles eraf gemikt en unifi en java8 opnieuw geinstalleerd en nu begint het weer te leven.
Wel ben ik volgens mij alle settings van de controller kwijt.

Er is licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:04
kevertje1977 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:02:
[...]

Ik heb een pi3.
Helaas is dat niet de oplossing.

Ik heb alles eraf gemikt en unifi en java8 opnieuw geinstalleerd en nu begint het weer te leven.
Wel ben ik volgens mij alle settings van de controller kwijt.

Er is licht :)
Ik draai mijn controller in een docker om de rotzooi met Java 8 te vermijden.
Normaal moet Docker ook wel lukken op een rpi3.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 10:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Als je bang bent voor power failures en niet aan een UPS wilt kun je ook een gen2 cloud key overwegen. Die hebben een graceful shutdown mbv een accu namelijk.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 10:59

TPA

ESET official partner

gday schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:29:
Als je bang bent voor power failures en niet aan een UPS wilt kun je ook een gen2 cloud key overwegen. Die hebben een graceful shutdown mbv een accu namelijk.
werkt als een tierelier. Ik heb hem ook nog eens achter een UPS hangen, maar goed dat is omdat het kan ;)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 15:33
Ik sta op het punt om mijn huis te gaan voorzien van Ubiquiti Unify LR AP's. Is het mogelijk om het blauwe licht op het AP uit te zetten ?

Ik ga eentje op mijn slaapkamer plaatsen en wil geen extra nachtverlichting cadeau :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
FightingFalcon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:45:
Ik sta op het punt om mijn huis te gaan voorzien van Ubiquiti Unify LR AP's. Is het mogelijk om het blauwe licht op het AP uit te zetten ?

Ik ga eentje op mijn slaapkamer plaatsen en wil geen extra nachtverlichting cadeau :-)
jep, zijn uit te schakelen

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Jip, je kunt per site instellen of de LED aan of uit moet. Daarnaast kun je het nog eens per apparaat aanpassen (dus i.p.v. de site brede default expliciet aan of uit zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
nero355 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:28:
[...]

Als mijn oude 2.4 GHz UAP's het kunnen, terwijl ze laag aan de muur hingen dan moet die AC Pro het zeker weten kunnen!

Kortom : Leg eens de situatie wat beter uit en kijk eens naar deze post i.p.v. die rare Ubiquiti pagina => yzf1kr in "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur" :)
Hey ja sorry; beetje te simpele post van mij :). Ik zal morgen/overmorgen even flink wat foto's maken zodat ik e.e.a. kan verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb juist een IW AC en een USW 8 als nachtlampje! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Even getwijfeld, maar toch maar de Cloud Key Gen2+ besteld. (meteen een goed excuus om nog wat switches en een AP erbij te bestellen..... :) )

Ik weet nog niet wat ik met de Dell EMC switch doe, deze heb ik iets meer dan een maandje in huis, maar toch wel prettig om wat meer 10GBit poorten te hebben en ik heb toch liever een Ubiquiti switch. (dus de US16GX en de US24-250 komen in de plaats van de Dell)

De complete setup komt er dan zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Bsh2msf/local.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:18
Na jaren van ellende voor de nieuwbouwwoning ook maar overgestapt op een degelijk netwerk i.p.v. een mix van allemaal TP-Link routers verspreid door de kamers. Ik ben geen echte powergebruiker, maar ik heb er wel oprecht een hekel aan als ik niet overal gewoon m'n laptop erbij kan pakken zonder direct spijt te hebben dat ik niet bedraad zit te werken. Nu halen we op iedere verdieping de volle 500/500mbit (KPN, USG vervangt uiteraard ook het modem) en met de zon aan 't begin van de week werd duidelijk dat het ook in de tuin wel goed zit. 8)

De gebruikte apparatuur:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kxocJ3o.png

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 28-02-2019 16:43 ]

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:39
Ik heb sinds gisteren iets vreemds op mijn netwerk. Ik zag bij Users overzicht ineens een vreemd MAC adres verschijnen: 88:8e:01:03:00:5f. Het vreemde hierbij is dat dit op mijn USW16P switch op poorten 1 en 2 verschijnt, waarop mijn AP's zitten. Wanneer ik zoek naar vendor op 88:8e:01, is hier niets over bekend. Wanneer ik googel naar het volledige MAC adres, kom ik wat vage sites tegen over MESH en WiFi code, lijkt er op dat dit adres voor MESH gebruikt wordt.
Dit is sinds ik gisteren alle AP's weer naar firmware 4.0.25 gezet heb, WiFi experience uit. De rest draait ook op de laatste versies, USG op 4.4.38, switch op 4.0.25 en controller op 5.10.19.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2zsw9i8.jpg

• Grolsch
Mijn cloud key blijft niet reageren, ik kwam er zojuist achter hoe ik in recovery mode kom.

Ik dacht ff handmatig de nieuwste firmware te downloaden, volgens onderstaande site is dat UniFi Cloud Key firmware 0.13.2.

https://www.ui.com/downlo...i-cloud-key-firmware-0132

Het lijkt wel of er nu een nieuwere firmware op staat :?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wvmmk9w9kfymg.jpg

Iemand hier een verklaring voor :? Welke firmware hebben jullie ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met de kans dat ik na het submitten de oplossing vind, hier mijn schreeuw om hulp.
Gebruikte hardware:

- USG
- Netgear GS108Ev3 (simpele managed switches)
- NAS (Synology)
- IPCam

Er zijn 3 switches in het spel, allemaal van hetzelfde type. Er is een 'coreswitch' welke de USG en alle andere switches verbind. Er is een switch waar de NAS aan hangt en een switch waar de IPCam aan hangt.
De switch van de NAS kan dus alleen bij de switch van de IPCam komen via de coreswitch.

De NAS is in de switch verbonden met 2 kabels. De ene in het standaard vlan en de 2e NIC in een 'ipcam vlan'.
Op de controller heb ik een extra netwerk aangemaakt met de nam IPCam en deze op vlan 2 gezet.
Na de vlan config op de NAS switch en op de coreswitch zie ik deze extra nic op de unifi controller met de correcte bestempeling dat deze op het ipcom vlan zit.
Vanaf de USG (via SSH) kan ik de NAS op het extra ip adres pingen. Vanaf de NAS kan ik de gateway van het ipcam vlan pingen.

Vervolgens heb ik de vlan config op de ipcam switch gedaan. De ipcam komt keurig in de controller op als een device in vlan ipcam. Ook krijgt hij keurig een DHCP adres van de DHCP Pool voor het ipcam vlan.
Echter, vanaf zowel de NAS als de USG krijg ik *geen* verbinding met het uitgedeelde IP adres van de ipcam.
Wat doe ik in vredesnaam fout? Ongetwijfeld iets simpels, want vlan is totaal nieuw voor mij.

Tijd voor een nieuwe sig..

Jeroen V schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:33:
Ik weet nog niet wat ik met de Dell EMC switch doe, deze heb ik iets meer dan een maandje in huis, maar toch wel prettig om wat meer 10GBit poorten te hebben en ik heb toch liever een Ubiquiti switch. (dus de US16GX en de US24-250 komen in de plaats van de Dell)

De complete setup komt er dan zo uit te zien:
[Afbeelding]
Wat een chaotische tekening! :P

Maar ehh... waarom de 24 poorts 250 Watt PoE switch :?
Je lijkt genoeg poorten te hebben en de 16 poorts 150 Watt PoE switch is veel stiller! ;)
Ik ga effe ervan uit dat je alles in 19 inch formaat wilt hebben dus de lagere modellen negeer ik effe...
Koffie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:21:
Met de kans dat ik na het submitten de oplossing vind, hier mijn schreeuw om hulp.
Gebruikte hardware:

- USG
- Netgear GS108Ev3 (simpele managed switches)
- NAS (Synology)
- IPCam

Er zijn 3 switches in het spel, allemaal van hetzelfde type. Er is een 'coreswitch' welke de USG en alle andere switches verbind. Er is een switch waar de NAS aan hangt en een switch waar de IPCam aan hangt.
De switch van de NAS kan dus alleen bij de switch van de IPCam komen via de coreswitch.

De NAS is in de switch verbonden met 2 kabels. De ene in het standaard vlan en de 2e NIC in een 'ipcam vlan'.
Op de controller heb ik een extra netwerk aangemaakt met de nam IPCam en deze op vlan 2 gezet.
Na de vlan config op de NAS switch en op de coreswitch zie ik deze extra nic op de unifi controller met de correcte bestempeling dat deze op het ipcom vlan zit.
Vanaf de USG (via SSH) kan ik de NAS op het extra ip adres pingen. Vanaf de NAS kan ik de gateway van het ipcam vlan pingen.

Vervolgens heb ik de vlan config op de ipcam switch gedaan. De ipcam komt keurig in de controller op als een device in vlan ipcam. Ook krijgt hij keurig een DHCP adres van de DHCP Pool voor het ipcam vlan.
Echter, vanaf zowel de NAS als de USG krijg ik *geen* verbinding met het uitgedeelde IP adres van de ipcam.
Wat doe ik in vredesnaam fout? Ongetwijfeld iets simpels, want vlan is totaal nieuw voor mij.
- Per ongeluk een Guest VLAN gemaakt i.p.v. Corporate ?
- Iets toch niet helemaal lekker ingesteld qua Tagged/Untagged tussen de switches en de USG of op de IPcam/NAS/enz. ?
- Firewall Settings op één van de apparaten ?

Ik heb trouwens vroeger altijd geleerd van VLAN 1 t/m 4 af te blijven dus probeer eens wat hogere VLAN nummers vanaf 10 of zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[quote]nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:43:
[...]
- Iets toch niet helemaal lekker ingesteld qua Tagged/Untagged tussen de switches en de USG of op de IPcam/NAS/enz. ?
[quote]
Bingo!
Zodra ik op de ipcam switch de port waar de fysieke ipcam (die dus wel een DHCP adres in het correct vlan kreeg) de port wijzigde van Tagged naar Untagged begon de boel te lopen :Y)
Ik heb trouwens vroeger altijd geleerd van VLAN 1 t/m 4 af te blijven dus probeer eens wat hogere VLAN nummers vanaf 10 of zo :)
Mijn IPTV zit op vlan 1, maar verder niets. Is er een reden om boven de 10 te gaan zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Wat een chaotische tekening! :P
Grin, maar voor mij duidelijk genoeg :)
nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:43:
[...]
Maar ehh... waarom de 24 poorts 250 Watt PoE switch :?
Je lijkt genoeg poorten te hebben en de 16 poorts 150 Watt PoE switch is veel stiller! ;)
Ik ga effe ervan uit dat je alles in 19 inch formaat wilt hebben dus de lagere modellen negeer ik effe...
Geluid boeit me niet (server + NAS maken sowieso meer lawaai dan al het UBNT spul samen) en ik wil niet het risico lopen dat ik niet genoeg poorten heb. Op de tekening staat alleen alles wat met infrastructuur en server spul te maken heeft, er zijn meer poorten in gebruik... (Apple TV, een paar nVidia Shield TV's, PS4, versterker, bluray, Hue, etc etc)
Koffie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:48:
Bingo!
Zodra ik op de ipcam switch de port waar de fysieke ipcam (die dus wel een DHCP adres in het correct vlan kreeg) de port wijzigde van Tagged naar Untagged begon de boel te lopen :Y)
Untagged is dan ook bedoeld voor Clients die verder niet bewust zijn van Tagged verkeer, zoals PC's of inderdaad een IPcam :)
Mijn IPTV zit op vlan 1, maar verder niets. Is er een reden om boven de 10 te gaan zitten?
VLAN 5 kan opzich ook wel, maar 1 is vaak de default LAN dus dat zou ik lekker laten voor wat het is en alle andere VLAN's dus vanaf 5 of 10 gaan nummeren!

Ik moet nog een keer uitzoeken of je bij UniFi gewoon een Tagged VLAN als Management VLAN kan gebruiken dan ben ik gelijk van dat stomme Untagged VLAN 1 af voor Management! :Y)

In theorie zou het namelijk wel mogelijk moeten zijn met de huidige opties...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:54:
[...]

Untagged is dan ook bedoeld voor Clients die verder niet bewust zijn van Tagged verkeer, zoals PC's of inderdaad een IPcam :)
Dus een TAG kan en mag alleen als de apparaat wat er aan hangt tags ook snapt. Geeft je dus een tag mee aan iets want niets van tags snapt, dan werkt het niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:54:
Ik moet nog een keer uitzoeken of je bij UniFi gewoon een Tagged VLAN als Management VLAN kan gebruiken dan ben ik gelijk van dat stomme Untagged VLAN 1 af voor Management! :Y)
In theorie zou het namelijk wel mogelijk moeten zijn met de huidige opties...
Het antwoord is een simpele ja. Het antwoord zit vooral in switch/ap-->services/management vlan.
Heb het zelf wel zo gemaakt.
Koffie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:05:
Dus een TAG kan en mag alleen als de apparaat wat er aan hangt tags ook snapt. Geeft je dus een tag mee aan iets want niets van tags snapt, dan werkt het niet :?
Yup! :)

Een leuk voorbeeld is VoIP telefoons :
Krijgen als inkomend verkeer alles Tagged, want dat snappen ze!
Vervolgens is er vaak een tweede poort aanwezig waar je Untagged verkeer uitstuurt en die kan je mooi voor een PC gebruiken die in de buurt staat :)

Maar... je kan de NIC van je PC ook vertellen dat die Tagged moet communiceren in een bepaald VLAN en dan zou je weer wel een Tagged poort kunnen gebruiken zonder enig probleem! :*)

Router <> Router & Router <> Switch & Switch <> Switch uplinks zijn eigenlijk ook altijd Tagged verkeer waarover ook de VLAN's worden doorgezet ;)

• ed1703
  • Niet online
Koffie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Klopt, met een trunk is dat correct. Met een accesspoort gaat het vanaf het eind-device gezien untagged naar de switch, switch gooit er een tag op (bv poort in VLAN10) en gooit het eventueel de trunk op naar de andere switches of USG zodat het in het juiste VLAN terecht komt (hangt van de bestemming af natuurlijk, met een verbinding op dezelfde switch op een poort die ook in VLAN10 zit, natuurlijk niet)

[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 28-02-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@nero355 Je hebt vast wel ooit gehoornd van een "port-channel" (en dus andere fabrikanten)? :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Zo. Ik heb me vanavond goed uitgeleefd en mijn UniFi configuratie uitgebreid. Ik ben nu soort van 'compleet' want de UniFi Cloud Key is niet benodigd (Qotom Mini PC).

De nieuwe situatie:

1x AVM FRITZ!Box 7581 in full bridge mode (XS4ALL BVVDSL)
1x UniFi Security Gateway Pro
3x UniFi Switch 8 60W
2x UniFi AC Pro
1x Qotom Mini PC (UniFi Network Controller)

So far so good! :9~ _/-\o_ O+

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik heb een USG-PRO-4 waarbij ik een DNS redirect heb ingesteld naar mijn Pi-Hole met een config.gateway.json. Nu wil ik dit ook instellen op een USG-3p, maar de "config.gateway.json" werkt niet helaas.

Ook eth0 aanpassen naar eth1 bijvoorbeeld biedt geen oplossing. Heeft iemand een idee?

Werkende json file voor de USG-PRO-4 (192.168.178.252 is mijn Pi-Hole adres):

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
{
   "service": {
     "nat": {
         "rule": {
                "1": {
                    "description": "Redirect DNS queries to pihole",
                    "destination": {
                        "port": "53",
                        "address": "!192.168.178.252"
                    },
                    "source": {
                    },
                    "inside-address": {
                        "address": "192.168.178.252",
                        "port": "53"
                    },
                    "inbound-interface": "eth0",
                    "protocol": "tcp_udp",
                    "type": "destination"
                },
                "5002": {
                    "description": "Translate reply back",
                    },
                    "outbound-interface": "eth0",
                    "type": "masquerade"
                }
            }
        }
    }
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:33
renedis schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:49:
Ik heb een USG-PRO-4 waarbij ik een DNS redirect heb ingesteld naar mijn Pi-Hole met een config.gateway.json. Nu wil ik dit ook instellen op een USG-3p, maar de "config.gateway.json" werkt niet helaas.

Ook eth0 aanpassen naar eth1 bijvoorbeeld biedt geen oplossing. Heeft iemand een idee?

Werkende json file voor de USG-PRO-4 (192.168.178.252 is mijn Pi-Hole adres):

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
{
   "service": {
     "nat": {
         "rule": {
                "1": {
                    "description": "Redirect DNS queries to pihole",
                        "port": "53",
                    },
                    "source": {
                    },
                    "inside-address": {
                    },
                    "inbound-interface": "eth0",
                    "type": "destination"
                },
                "5002": {
                    "description": "Translate reply back",
                    },
                    "outbound-interface": "eth0",
                    "type": "masquerade"
                }
            }
        }
    }
}
Waarom dat scripten met een json? Je kunt toch in de controller bij Networks > DHCP het IP van de Pi Hole als DNS instellen? Dan krijgen alle clients die mee :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
tcviper schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Waarom dat scripten met een json? Je kunt toch in de controller bij Networks > DHCP het IP van de Pi Hole als DNS instellen? Dan krijgen alle clients die mee :)
Eens, maar niet de hardcoded/static devices met bijvoorbeeld 8.8.8.8/8.8.4.4 op een Android TV. Deze wil ik ook opvangen en redirecten naar mijn Pi-Hole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
tcviper schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:18:
[...]

Als je Sonos gebruikt kun je het beste de Switch poorten naar STP zetten ipv RSTP (Default). Dat lost een hoop problemen op ;) Anders worden poorten geblokkeerd inderdaad.
Dank voor je tip!

Ik zag mijn bekabelde Sonos Playbase elke X minuten verdwijnen en weer terug komen op een willekeurige switch en een willekeurige poort. Zonder IP vermelding!

Mijn draadloze Sonos speakers waren wel zichtbaar, met IP en "aangesloten" op de Playbase switch poort.

:? 8)7

Dit was de oplossing:
As many other threads discuss, Unifi switches default to RTSP which is incompatible with Sonos. You need to set the switches to STP.

In the Unifi dashboard go to Devices --> Select the Switch --> Config --> Services --> Spanning Tree --> Set to STP.

For the root switch (48 port switch in my case) set the Priority to 4096.

For secondary switched plugged into the root switch (the POE switch in my case) set Spanning Tree to STP and Priority to 8192.
Ik heb tevens IGMP snooping geactiveerd alhoewel dat vermoedelijk niet de oplossing zal zijn.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:33
renedis schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:15:
[...]

Eens, maar niet de hardcoded/static devices met bijvoorbeeld 8.8.8.8/8.8.4.4 op een Android TV. Deze wil ik ook opvangen en redirecten naar mijn Pi-Hole.
Tja of je stelt die hardcoded een keer in en klaar is kees :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
tcviper schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Tja of je stelt die hardcoded een keer in en klaar is kees :)
Dat is een optie maar verdomd lastig in een omgeving waar meerdere devices komen en gaan en je toch adblocking wil op basis van DNS.

Daarnaast zijn er ook nog apps die een eigen DNS gebruiken (o.a. Netflix), die kan je niet altijd aanpassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drentsemoi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 13:30
renedis schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Dat is een optie maar verdomd lastig in een omgeving waar meerdere devices komen en gaan en je toch adblocking wil op basis van DNS.

Daarnaast zijn er ook nog apps die een eigen DNS gebruiken (o.a. Netflix), die kan je niet altijd aanpassen.
Ik gebruik hier de "Static routes" voor in de "Routing & Firewall" settings.
Hier heb ik 2 static routes in staan:
Name: Wat je hier in wil vullen:
Network: 8.8.8.8/32 voor de eerste regel (en 8.8.4.4/32 voor de tweede regel)
Static Route Type: "Next Hop"
Next Hop: Jouw Pi-Hole IP adres.

Hierdoor gaan al mijn Chromecasts DNS via mijn pihole iig.

Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
drentsemoi schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Hoop dat dit helpt!
Handige tip dit, dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
[...]

Hoop dat dit helpt!
bij mij werkt dit niet, als ik als test de googledns invul op de pc dan kan ik op deze pc geen enkele website meer bezoeken. pc wordt niet door gelinkt?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Jeroen V schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:50:
[...]

Grin, maar voor mij duidelijk genoeg :)

[...]

Geluid boeit me niet (server + NAS maken sowieso meer lawaai dan al het UBNT spul samen) en ik wil niet het risico lopen dat ik niet genoeg poorten heb. Op de tekening staat alleen alles wat met infrastructuur en server spul te maken heeft, er zijn meer poorten in gebruik... (Apple TV, een paar nVidia Shield TV's, PS4, versterker, bluray, Hue, etc etc)
Je moet even kijken. het schijnt dat de 24 poort switches van unifi best wat stroom verbruiken bij normaal gebruik:

http://www.tpcdb.com/list...=1&sort=value_avg&type=25

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koffie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:48:
[quote]nero355 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:43:
[...]
[quote]
Bingo!

[...]

Nee niet bijzonder maar er is wel een rede om vlan1 niet te gebruiken en je native vlan te verplaatsen naar hoger id/nummer.

Als iemand op (native)netwerk hebt zitten die kwaad wil zou hij met dubbele vlan tagging you netwerk plat kunnen gooien.

Met dubbele vlan tagging kan namelijk vlan hoppen in de switch. (Een richtingsverkeer)
Maar hierdoor kan hij wel je native vlan uit de lucht halen door het met data te overspoelen (broadcast/multicast verkeer)

YouTube: VLAN Hopping - CompTIA Network+ N10-006 - 3.2

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 01-03-2019 18:09 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand of (en hoe) je de radar detectie uit kunt zetten?
Ik woon in Den haag en zowel richting schiphol als rotterdam vliegt er wel eens wat over, en ik gebruik waarschijnlijk dus DFS kanalen.

Nu werkt het wifi prima maar krijg ik wel die warnings. Is er een manier om dit uit te zetten in de admin-interface?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Boudewijn schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:25:
Weet iemand of (en hoe) je de radar detectie uit kunt zetten?
Ik woon in Den haag en zowel richting schiphol als rotterdam vliegt er wel eens wat over, en ik gebruik waarschijnlijk dus DFS kanalen.

Nu werkt het wifi prima maar krijg ik wel die warnings. Is er een manier om dit uit te zetten in de admin-interface?
Als je DFS gebruikt, is dat een vereiste dat ie dat detecteerd. Dat uitzetten betekent dus ook dat je DFS niet kunt gebruiken. Je zou de meldingen niet meer moeten krijgen als je je 5GHz radio's vast zet op non-DFS kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wafeltje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:29:
[...]

Als je DFS gebruikt, is dat een vereiste dat ie dat detecteerd. Dat uitzetten betekent dus ook dat je DFS niet kunt gebruiken. Je zou de meldingen niet meer moeten krijgen als je je 5GHz radio's vast zet op non-DFS kanalen.
Ja, dat snap ik. ik vind het ook prima alas hij van kanaal switcht als hij radar merkt en daarmee netjes aan wet- en regelgeving gaat voldoen. Maar ik zou graag dit niet terug willen zien in de logging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boudewijn schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Ja, dat snap ik. ik vind het ook prima alas hij van kanaal switcht als hij radar merkt en daarmee netjes aan wet- en regelgeving gaat voldoen. Maar ik zou graag dit niet terug willen zien in de logging.
Waarschijnlijk in te stellen bij de notificaties (Settings => Notifications). Daar kun je instellen of bij heel wat dingen een event moet worden gelogd, een alert moet worden aangemaakt, en/of een mail moet worden verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 01:14
Als het goed is kan je dit in je settings uit zetten onder het notifications tabje. Volgens mij was het onder AP events en dan radar detected.
minuutje te laat

[ Voor 10% gewijzigd door chickpoint op 01-03-2019 22:37 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
RobertMe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:35:
[...]

Waarschijnlijk in te stellen bij de notificaties (Settings => Notifications). Daar kun je instellen of bij heel wat dingen een event moet worden gelogd, een alert moet worden aangemaakt, en/of een mail moet worden verstuurd.
Helder wat je bedoelt. Ik heb even snel gekeken, en deze oplossing klopt:
RadarDetected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RobertMe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:35:
[...]

Inderdaad dat was hem. Dank je wel!
chickpoint schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:36:
Als het goed is kan je dit in je settings uit zetten onder het notifications tabje. Volgens mij was het onder AP events en dan radar detected.
minuutje te laat
Je bent net te laat maar evengoed bedankt :) . @Wafeltje jij ook bedankt.

offtopic:
Die radar meldingen boeien me eigenlijk niet, ik heb er volgens mij ook geen last van. Ik wil graag alleen meldingen van dingen waar ik iets mee moet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:03:
Nee niet bijzonder maar er is wel een rede om vlan1 niet te gebruiken en je native vlan te verplaatsen naar hoger id/nummer.

Als iemand op (native)netwerk hebt zitten die kwaad wil zou hij met dubbele vlan tagging you netwerk plat kunnen gooien.

Met dubbele vlan tagging kan namelijk vlan hoppen in de switch. (Een richtingsverkeer)
Maar hierdoor kan hij wel je native vlan uit de lucht halen door het met data te overspoelen (broadcast/multicast verkeer)

YouTube: VLAN Hopping - CompTIA Network+ N10-006 - 3.2
Dat was inderdaad één van de redenen, maar er was nog iets... te lang geleden om me dat nog te herinneren :$ O-)
wimmel_1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:26:
@nero355 Je hebt vast wel ooit gehoornd van een "port-channel" (en dus andere fabrikanten)? :9
Ehh... ja... en toen :? :D
renedis schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:15:
Is op mijn DrayTek binnen 1 minuut gefixt, maar de USG kan dat helaas niet... 8)7

Zie ook deze post van mij : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Stem erop los en wie weet krijgen we binnenkort eindelijk die optie erbij zonder in de JSON te hacken! :P

Hoop dat dit helpt!
Dat werkt zo niet : Je bent de routing aan het aanpassen en het enige wat je daarmee bereikt is dat de DNS niet bereikbaar is!

Veel netter zou zijn om de eerder genoemde oplossing te hebben binnen de UniFi Controller! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Sinds vandaag heb ik een 48 poorts Unifi switch (zonder POE). Ik heb een Ziggo 300/40mbit verbinding. Als ik mijn netwerkkabel van mijn laptop rechtstreeks in mijn router stop, dan krijg ik ook netjes de waarde die ik hier eerder noem. Als ik de switch rechtstreeks op de router aansluit en mijn laptop op de switch, dan zie ik de speedtest starten op 300 om vervolgend flink lager te eindigen, rond de 100. De upload is netjes constant 38-40.

Uiteraard al gezocht, ik heb de autonegotiation uitgezet en fixed 1000mbit ingesteld. Ook dat helpt niet.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:16
[...]

Hoop dat dit helpt!
Ik doe dit in mijn Edgerouter-X via een DNAT regel waarbij al het verkeer voor poort 53 naar het adres van mijn Pi-Hole geleid wordt indien het doel adres hiervan afwijkt. Weet alleen niet of de USG deze mogelijkheid ook heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
SkorpionNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 07:48:
[...]
Ik doe dit in mijn Edgerouter-X via een DNAT regel waarbij al het verkeer voor poort 53 naar het adres van mijn Pi-Hole geleid wordt indien het doel adres hiervan afwijkt. Weet alleen niet of de USG deze mogelijkheid ook heeft.
Voor de USG moet je een JSON provisionen met DNAT rules in. Helaas niet via de controller in te stellen.
Ik had voordat ik een USG gekocht had het ook zo ingesteld zoals jij beschrijft, op mijn ERL3. Wie weet komt zoiets ook nog eens in de controller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

TheSiemNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:59:
Sinds vandaag heb ik een 48 poorts Unifi switch (zonder POE). Ik heb een Ziggo 300/40mbit verbinding. Als ik mijn netwerkkabel van mijn laptop rechtstreeks in mijn router stop, dan krijg ik ook netjes de waarde die ik hier eerder noem. Als ik de switch rechtstreeks op de router aansluit en mijn laptop op de switch, dan zie ik de speedtest starten op 300 om vervolgend flink lager te eindigen, rond de 100. De upload is netjes constant 38-40.

Uiteraard al gezocht, ik heb de autonegotiation uitgezet en fixed 1000mbit ingesteld. Ook dat helpt niet.

Iemand nog ideeën?
Als je auto uitzet, dan moet je de fixed snelheid aan 2 kanten hetzelfde instellen. Maar in een - nooit eindigende - discussie met een collega blijf ik roepen dat auto hoort bij de gbit-standaard en je daar af moet blijven.

Al eens 2 andere kabels gepakt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.