[quote]
Oesie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:12:
[...]
Niet helemaal zeker wat je hier bedoeld. De 192.168.1.0? Deze is er gekomen nadat ik de LAN2 port heb aangezet in de USG. Bij de default instellingen staat LAN2 uit, zie hoe het nu is met LAN2 uit (heb weer een reset uitgevoerd):
[
Afbeelding]
Misschien eens je config van je LAN1 en je WAN laten zien
Daarbij: kan je ssh-en naar je Synology en vanaf de prompt daar bijv. je interne netwerk pingen?
wat zie je dan? kan je ook naar buiten door bijv. google.com te pingen? (Dit kan je doen door op je PC/Notebook een fixed IP adres te gebruiken die in de range zit van je Synology), dan moet je elkaar altijd zien en kan je er ook bij, als dat al niet werkt dan zijn er andere dingen in je netwerk niet ok. (switch kan er gewoon tussen blijven)
Wat ik vaak zie is dat als je van de ene router naar de oude router over gaat en je gaat geen devices herprogrammeren en/of aan-uitzetten dan haal je gewoon vage netwerk problemen op je hals die je op dat moment niet kan verklaren.
Als je een USG of andere router installeert bouw je in feite een nieuw netwerk op. Om issues uit te sluiten bouw ik daarom bij voorkeur een nieuw netwerk op welke buiten de range ligt van wat er werd gebruikt
dus als iemand 192.168.1.0/24 gebruikt dan ga ik naar 192.168.0.0/24 of bijv. naar 10.1.1.0/24 (bijvoorkeur deze laatste, want dan weet je dat een VPN ook goed kan gaan werken want dan zit je niet 2x in hetzelfde subnet veelal)
Dat weet ik dat ik al mijn devices moet omzetten maar dan begin ik wel een netwerk goed vanaf scratch
Het zomaar omzetten van de ene router naar de andere router is vragen om problemen.
[
Voor 12% gewijzigd door
zeroday op 08-01-2019 10:34
]