[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

gastje01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:14:
[...]

Ik heb thuis de 16-150 draaien. Er zitten inderdaad fans in, maar in de praktijk draaien die bij mij (4 PoE devices) nooit.
Ik heb ook de USG 16-150W gehad. Alleen op extreem warme dagen sprongen de fans soms aan (dus niet altijd en ook niet continue). Dan waren ze wel te horen.

In onze andere woning heb ik ze maar 1x aan horen springen toen mijn switch op een warme zomerdag in het raam lag.

Ik heb de USg-24 -250W, maar daar heb ik de fans wel van vervangen (en uitgebreid... van 2 naar 4), want die is wel continue te horen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Joris748 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:34:
[...]

Dat valt mee :)

Zie dat de prijs alweer flink omhoog is gegaan. Ik wacht wel tot hij goed verkrijgbaar is.
Ik heb hem van de week besteld voor €235. Bedrijf zegt dat ze hem aankomende donderdag binnen krijgen. Ik vraag me echter af of ik hem voor deze prijs geleverd ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GioStyle schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:02:
[...]

Ik heb hem van de week besteld voor €235. Bedrijf zegt dat ze hem aankomende donderdag binnen krijgen. Ik vraag me echter af of ik hem voor deze prijs geleverd ga krijgen.
Ze zullen wel moeten. Ze kunnen het in ieder geval niet op een prijsfout gooien. Want in de officiële Ubiquiti store kost die $199 en €235 is dus zeker geen onrealistische prijs/overduidelijke prijsfout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alle "bedrijven" welke de CloudKey Gen2 Plus nú aanbieden in NL hebben extra marge doordat 't ding hier gewoon nog niet officieel leverbaar is.

pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus

Die grappenmakers van UnifySupply / UBNTSupply waren er als de kippen bij toen de éérste versies vanuit de US ook naar de EU kwamen (grijze import).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:24:
[...]

Ik had de app all even, maar het nut ontgaat me nog altijd. Zelfs hun eigen AP en switch worden herkent als 'generic'. Op iOS heb je ook geen van de wifi analyse tools, dus vooral een Android tool.
En geen enkele ondersteuning voor IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

wimmel_1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:34:
Alle "bedrijven" welke de CloudKey Gen2 Plus nú aanbieden in NL hebben extra marge doordat 't ding hier gewoon nog niet officieel leverbaar is.

pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus

Die grappenmakers van UnifySupply / UBNTSupply waren er als de kippen bij toen de éérste versies vanuit de US ook naar de EU kwamen (grijze import).
Ik wacht even totdat ie beschikbaar is, dan zie je ook hoe de prijzen zich settelen. Ik heb er niets aan als ik ineens een mailtje krijg: ja sorry .. Ik zie een aantal shops nu de prijzen toevoegen ..
zo zijn de grappemakers van MaxICT bezig
Cloudkey 2 kost € 236,63 incl btw (op voorraad bij leverancier)
en de cloudkey 2 plus € 210,21 (geen voorraad)

tsja je kan dan op je klompen aanvoelen dat er iets niet klopt.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:07:
Naja we gaan het zien, ubnt maakt wel vaker rare keuzes :P
Helemaal mee eens! :+
Ik zit tevens te loeren naar een extra AP voor thuis. Deze komt in de woonkamer te hangen dus alle devices zullen goed connecten met hem. Ik twijfel momenteel tussen een AC lite of een pro. Is het met onderstaande devices de moeite om een pro te nemen i.p.v. een lite?

2x Apple iPhone 7
1x iPad mini 2
1x iPad 2018
1x surface pro 4
Waarom geen pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall :?

Kan je mij gelijk vertellen wat de afstand is van de EU gaten op het bracket, want ik wil er één in de woonkamer gaan plaatsen! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
nero355 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:26:
[...]

Helemaal mee eens! :+

[...]

Waarom geen pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall :?

Kan je mij gelijk vertellen wat de afstand is van de EU gaten op het bracket, want ik wil er één in de woonkamer gaan plaatsen! :P :+
nja wel als optie gehad maar aangezien ik dit ding niet in de muur kan plaatsen toch maar niet.. En aangezien mijn TV kast er volgend jaar uitgaat kies ik toch een lite. Deze kan namelijk tussen de muur en het gordijn hangen :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
EU-gaten zijn standaard maten hier, die zullen dus altijd wel passen. Ga vooral bij Apple-apparatuur voor een enkele, snelle AP. Ga dus voor een nanoHD. Dit is de opvolger van de AC-PRO, en met de nieuwe MIMO technologie, ga je veel hogere throughputs halen bij meerdere clients.
@HKLM_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:36:
EU-gaten zijn standaard maten hier, die zullen dus altijd wel passen.
Helaas is een aantal keer in dit topic gebleken dat de IW meer ruimte inneemt dan men vooraf dacht dus als iemand die afmetingen voor me kan posten : Graag! :)
Ga vooral bij Apple-apparatuur voor een enkele, snelle AP. Ga dus voor een nanoHD. Dit is de opvolger van de AC-PRO, en met de nieuwe MIMO technologie, ga je veel hogere throughputs halen bij meerdere clients.
@HKLM_
Dat is alleen leuk als je veel bestanden gaat zitten up/downloaden naar je NAS toe o.i.d. wat mij betreft!

Daarnaast is dat ding MediaTek based... beetje eng en zo... :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 23:40
Ik hoorde van een kennis dat de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) geen dashboard had, zolang je ook geen switch van ubiquiti had, mij lijkt dit vreemd. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
@BladeSlayer1000

De APs hebben alleen een beperkte webinterface t.b.v. configuratie; dit gaat via de Unifi Controller (software die je op je computer of dedicated hardware kan installeren).

Dit staat los van het hebben van een Unifi Switch.

[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 17-12-2018 21:14 . Reden: Kennelijk toch een interface. :F ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
@RudolfR bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:36:
Ga vooral bij Apple-apparatuur voor een enkele, snelle AP. Ga dus voor een nanoHD. Dit is de opvolger van de AC-PRO, en met de nieuwe MIMO technologie, ga je veel hogere throughputs halen bij meerdere clients.
@HKLM_
Ik heb liever twee keer een lite i.p.v. één nano.
Maar kun je ook uitleggen waarom je bij Apple-apparatuur voor een enkele snelle AP zou moeten gaan? Ik zou echt niet weten waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
@Shaggie_NB dat heeft er iets mee te maken dat apple-apparaten en roaming niet echt goed samen gaan. dus ze blijven te lang op een AP hangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

BladeSlayer1000 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:09:
Ik hoorde van een kennis dat de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) geen dashboard had, zolang je ook geen switch van ubiquiti had, mij lijkt dit vreemd. Klopt dit?
De AP's hebben WEL een eigen dashboard, maar de informatie de je er uit haald is een stuk beperkter.
Met de switch krijg je *iets* meer informatie te zien, maar als het gehele netwerk uit Unifi spullen bestaat (dus ook de USG) dan krijg je maximaal inzicht in je netwerk op basis van verkeer, DPI

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:20:
@Shaggie_NB dat heeft er iets mee te maken dat apple-apparaten en roaming niet echt goed samen gaan. dus ze blijven te lang op een AP hangen
Die ervaring deel ik niet.. Als mijn dochter (iphone7, iPad 2017) vanuit de speelkamer naar de woonkamer loopt, zie ik ze bijna meteen roamen naar het andere AP.
Wanneer je de Apple roaming regels kent en daarbij met de plaatsing en instellingen van AP's rekening houdt dan ervaar ik geen enkel probleem met Apple-devices. (Wel met sommige oudere android toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
BladeSlayer1000 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:09:
Als je alleen AP’s hebt is het configureren/beheer via de iOS of Android app prima te doen. Heb je heel die controller niet nodig.

Heeft iemand de beta van de CK draaien 0.12.1?

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 17-12-2018 20:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
@Shaggie_NB welke firmware draai jij, en op welke AP's?

Ik zelf heb er last van dat ze niet snel genoeg roamen, op 3 AP-HD's en een SHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:56:

Hoe hoog staat je zendvermogen van de AP's? Dit heeft namelijk hier ook invloed op.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:56:

3x lite op 3.9.54.
Ik probeer altijd in de looppaden waar de client zou moeten roamen een verschil van een 20-30dbm te creëren en het aantal dbm van het eerste AP slechter als 75dbm te laten zijn.
Met laptops is dit wel anders omdat die (door de grotere antennes?) veel minder snel roamen. (Bij mij is het ontvangst verschil tussen een telefoon en een laptop al gauw 10 tot 25db). Maar bij een laptop vind ik het iets minder erg als die wat minder snel roamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
rally schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:21:
[...]

De AP's hebben WEL een eigen dashboard, maar de informatie de je er uit haald is een stuk beperkter.
Met de switch krijg je *iets* meer informatie te zien, maar als het gehele netwerk uit Unifi spullen bestaat (dus ook de USG) dan krijg je maximaal inzicht in je netwerk op basis van verkeer, DPI
Heb net eens nogmaals de handleiding erbij gepakt en de basis is zo te zien goed in te stellen en de extra informatie zoals het dataverkeer en een package inspector zijn voor een gewone gebruiker zonder IT kennis optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:32
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:20:
Je reinste bullshit!!!!!

Hier met 4 iPhones, 4 iPads, MacBook, appletv, 2watches....... ronduit probleemloos!

Tijd om je zendvermogen aan te passen, staat waarschijnlijk veel te hoog!

[ Voor 9% gewijzigd door reinoudkil op 17-12-2018 21:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shaggie_NB
@max-Imus
Zie de volgende link die je precies verteld hoe apple met roaming omgaat: https://support.apple.com/nl-nl/HT203068
Samenvattend:
• Signaal lager dan 70dBm gaat device zoeken naar een beter signaal
• Signaal hoger dan 65dBm voorkeur 5GHz
• Wanneer de client gegevens verstuurt of ontvangt, selecteert deze het AP waarvan de RSSI meer dan 8 dBm sterker is dan die van het huidige AP
• Wanneer de client geen gegevens verstuurt of ontvangt, wordt een verschil van 12 dBm gehanteerd

Door het goed inregelen van je AP's hoef je Min-RSSI niet te gebruiken. Ik raad het zelfs af om het te gebruiken omdat het zorgt voor veel onverwachte neven effecten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Max-Imus
@reinoudkil dankjewel voor de krachttermen. Verder nog iets toe te voegen?
@Shaggie_NB thanks, dat document heb ik nog niet onder ogen gehad, zal er eens naar kijken.

Mijn beweringen waren puur gebaseerd op geconstateerd gedrag van apple-devices. Dit vloeit voort uit een jaar of twee ervaring op professioneel niveau op het gebied van netwerk-infrastructuur. Helaas is er een fout in mijn constateringen geslopen. Om nog even terug te komen op de opmerking van het zendvermogen. Ik gok dat die bij mij redelijk perfect staan afgesteld, heb namelijk een complete survey met meer dan 100 meetpunten per verdieping gedaan.
Voordat dit uitmond in een welles-nietes discussie wil ik graag mijn excuses aanbieden als ik fout zat, je leert telkens weer wat nieuws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:06:
@Shaggie_NB thanks, dat document heb ik nog niet onder ogen gehad, zal er eens naar kijken.

Mijn beweringen waren puur gebaseerd op geconstateerd gedrag van apple-devices. Dit vloeit voort uit een jaar of twee ervaring op professioneel niveau op het gebied van netwerk-infrastructuur. Helaas is er een fout in mijn constateringen geslopen. Om nog even terug te komen op de opmerking van het zendvermogen. Ik gok dat die bij mij redelijk perfect staan afgesteld, heb namelijk een complete survey met meer dan 100 meetpunten per verdieping gedaan.
Voordat dit uitmond in een welles-nietes discussie wil ik graag mijn excuses aanbieden als ik fout zat, je leert telkens weer wat nieuws
Als dat je ervaringen zijn, hoef je toch geen excuses aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
@Shaggie_NB bedankt voor dat apple document trouwens, is er ook eentje van macOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 14:20
Gaaf, de Cloud Key gen2 plus is zojuist thuis afgeleverd vanuit de UK. Net op de dag dat m'n vrouw thuis is. Geweldig. Eerder dan ik verwacht had. Helemaal verbazingwekkend aangezien het december is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Devvert schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:59:
Gaaf, de Cloud Key gen2 plus is zojuist thuis afgeleverd vanuit de UK. Net op de dag dat m'n vrouw thuis is. Geweldig. Eerder dan ik verwacht had. Helemaal verbazingwekkend aangezien het december is.
Dat ligt er natuurlijk aan wanneer je hem besteld heb, als dat in oktober was .. .nou dan .. .
Wat heb je nu uiteindelijk betaald als ik vragen mag?

Ik ben nog even aan het zoeken naar directe beschikbaarheid en een goede prijs
Die beschikbaarheid zou vanaf 20-12 goed moeten komen, nu de prijs nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
zeroday schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:35:
[...]

Dat ligt er natuurlijk aan wanneer je hem besteld heb, als dat in oktober was .. .nou dan .. .
Wat heb je nu uiteindelijk betaald als ik vragen mag?

Ik ben nog even aan het zoeken naar directe beschikbaarheid en een goede prijs
Die beschikbaarheid zou vanaf 20-12 goed moeten komen, nu de prijs nog ;)
11 december besteld. Het pakket zou er zo rond de 21e zijn.

250 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:32
Max-Imus schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:06:

Welles/nietes discussies leiden inderdaad tot niets, maar ik heb deze opmerking al zo vaak voorbij zien komen, waarbij de oplossing in alle gevallen terug te voeren was op ap’s die elkaar aan het overschreeuwen waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

alfa van de controller staat er aan te komen ..

### 5.10.0 Alpha Release

#### Important Notice:

We've updated the UniFi Network controller to improve security. Starting with UniFi Network version 5.10, the required minimum firmware for UAP/USW will be 4.0.9 and for USG will be 4.4.34. Devices on earlier firmware will show in the controller and work as you've configured them, this update doesn't change any of the settings. However, please note you will not be able to modify the device configuration until you update the firmware.

This update contains an upgrade to the overall security of the UniFi platform and its devices, it is highly recommend that everyone upgrades to this version. We will also be preparing 5.6.41 to accommodate 1st gen AC devices.

We want our users to have time for adoption and migration to this version, all feedback is welcome.

#### New Features
* Add dark mode.
* Add WiFi Experience Score.
* Add option for enabling syslog and netconsole to log to local controller.

#### Controller bug fixes/changes since 5.9.29:
* Add bidirectional firewall rules for blocking traffic detected by IPS.
* Add unsupported state for devices.
* Replaced devices icons with photos.
* Use new styling for Port Diagrams.
* Updated Insights and Statistics to use new header panel styles.
* Updated Traffic Stats tables to use new table styles.
* Update UniFi Network logo and title.
* AP Property Panel - RF tooltip positioning improvement.
* Controller update available popup - add option to ignore.
* Fix RADIUS Profile tooltip in WPA Enterprise settings.
* IPS Map: Country labels are not refreshed after changing language.
* Generate an event when MongoDB size exceeds 1.25GB on UniFi Cloud Key (1st gen only).
* Fix false rejections of valid IPv6 addresses for firewall groups and static routes.
* Fix firmware caching when firmware update service returns an error.
* Fix a bug which may have prevented database migration when upgrading the controller.
* Fix Missing logo in Sites overview.
* Fix Radio AI Modal layout.
* Fix empty Property Panel after page reload.
* Fix Release notes bounce when left open on low height screen.
* Fix empty ISP Graph X axis scale.
* Fix Moved temperature in USG overview property panel.
* Switch ISP upload/download colors.
* Port Usage widget cleanup and componentization.
* Legacy (Svg) map - add workaround for Chrome bug when device marker is moved to top left corner on animation applied.
* Dashboard main status: fix case when no WIFi Experience is available (i.e. 0 APs) but vertical separator is shown.
* Add missing icon for STP blocking event.
* Firewall: Fix saving IPv6 rules.
* IPS: fix Geo Location that was incorrect in certain cases.
* Various bug fixes and improvements.

update inmiddels is de thread met deze info verwijderd van het ubiquity forum, lijkt erop dat deze info 'gelekt' is uit het alfa team (zit onder nda) .. oeps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
zeroday schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:00:

This update contains an upgrade to the overall security of the UniFi platform and its devices, it is highly recommend that everyone upgrades to this version. We will also be preparing 5.6.41 to accommodate 1st gen AC devices.
De first gen AC devices, dat zijn die vierkante tegels die toch helemaal niet meer supported zijn?
Ik ken nog wel iemand die 6 van die dingen heeft liggen en niet meer kan gebruiken met een up-to-date en internet facing controller..

[ Voor 13% gewijzigd door Hennie-M op 18-12-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
@Devvert

Je heb de Cloud key natuurlijk al in gebruik? Kan je iets zeggen over het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Stel, ik hang een G3-Dome tegen de muur boven de voordeur. Hoe goed kan ik dan het gezicht zien van iemand die voor de deur staat?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Joris748 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:34:
Stel, ik hang een G3-Dome tegen de muur boven de voordeur. Hoe goed kan ik dan het gezicht zien van iemand die voor de deur staat?
Valt en staat met de hoeveelheid licht die er binnen komt

ga eens neuzen in dit topic
https://community.ubnt.co...mage-Contest/td-p/1786888
hier staan ontzettend veel beelden van allerlei cams, ook de g3 dome ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devvert
GioStyle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:04:
@Devvert

Je heb de Cloud key natuurlijk al in gebruik? Kan je iets zeggen over het verbruik?
verbruik

Soms is het wat meer, maar dit is dus met alleen de controller voor het netwerk. Zonder Protect.

Ubiquiti Cloud Key Gen2 Plus

[ Voor 32% gewijzigd door Devvert op 19-12-2018 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Voor degenen die het nog niet wisten (daar viel ik tot dit weekeinde zelf ook onder): Ubiquiti DACs werken niet met intel X520 c.q. HP560SFP+ kaarten. Nu maar eens kijken of de tranceivers van FS.com wel hun ding doen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:55
Help!

Ik probeer mijn 2de Unifi AC Pro in te stellen maar de AP wordt niet herkend. De situatie;

AP opgehangen op zolder middels PoE adapter. De LAN aansluiting daaruit zit in een switch. UTP switch in de muur welke op het Ziggo modem is aangesloten. Als ik de controller software op start, wordt er niks gevonden (ook mijn andere reeds ingesteld AP niet). Start ik de discover tool dan vind deze de nieuwe AP (naam is 'Test') maar ik kan er niks mee. Zelfs resetten lukt niet. Dan krijg ik de melding dat AP onbereikbaar is en of DHCP aan staat, dit is het geval (op mijn Ziggo router).

Iemand enig idee?

Misschien nog goed om te melden dat ik op de plek waar ik 2de AP wil instellen GEEN verbinding heb met WiFi. Maar dat lijkt mij niet nodig omdat ik een LAN verbinding heb?

[ Voor 12% gewijzigd door Morpheus2003 op 19-12-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
ocf81 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:37:
Voor degenen die het nog niet wisten (daar viel ik tot dit weekeinde zelf ook onder): Ubiquiti DACs werken niet met intel X520 c.q. HP560SFP+ kaarten. Nu maar eens kijken of de tranceivers van FS.com wel hun ding doen.
Good to Know!
Misschien die van Mikrotik wel?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Morpheus2003 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:52:
Help!

Ik probeer mijn 2de Unifi AC Pro in te stellen maar de AP wordt niet herkend. De situatie;

AP opgehangen op zolder middels PoE adapter. De LAN aansluiting daaruit zit in een switch. UTP switch in de muur welke op het Ziggo modem is aangesloten. Als ik de controller software op start, wordt er niks gevonden (ook mijn andere reeds ingesteld AP niet). Start ik de discover tool dan vind deze de nieuwe AP (naam is 'Test') maar ik kan er niks mee. Zelfs resetten lukt niet. Dan krijg ik de melding dat AP onbereikbaar is en of DHCP aan staat, dit is het geval (op mijn Ziggo router).

Iemand enig idee?

Misschien nog goed om te melden dat ik op de plek waar ik 2de AP wil instellen GEEN verbinding heb met WiFi. Maar dat lijkt mij niet nodig omdat ik een LAN verbinding heb?
Waar draai je de controller op? Toevallig op je pc die een dhcp adres krijgt? Dan zou het zomaar kunnen dat je huidige ap een set-inform heeft naar een ander ip. Kan je met ssh wel inloggen op je huidige ap?

Als je inlogt op je ziggo modem waar de nieuwe ap op zit zie je die dan wel terug in de dhcp leases?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kavaa schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:12:
[...]

Good to Know!
Misschien die van Mikrotik wel?
Ik hoop eigenlijk met de fibre oplossing van FS wel klaar te zijn met dit verhaal. We gaan het zien. De ubiquiti kant werkte gewoon, maar de intel kant weigerde faliekant dienst. Dat is ook wel een bekend euvel, maar ik had geen negatieve posts over de intel kaarten (HP 560 is een X520 met een ander labeltje) i.c.m de ubiquiti DACs gezien, dus ik hoopte dat het wel goed zou gaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
ocf81 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:13:
[...]

Ik hoop eigenlijk met de fibre oplossing van FS wel klaar te zijn met dit verhaal. We gaan het zien. De ubiquiti kant werkte gewoon, maar de intel kant weigerde faliekant dienst. Dat is ook wel een bekend euvel, maar ik had geen negatieve posts over de intel kaarten (HP 560 is een X520 met een ander labeltje) i.c.m de ubiquiti DACs gezien, dus ik hoopte dat het wel goed zou gaan.
Het kan nogal nauw luisteren idd, weet niet waar je woont? Hebr anders nog wel een Mikrotik kabeltje liggen die je mag testen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kavaa schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:29:
[...]

Het kan nogal nauw luisteren idd, weet niet waar je woont? Hebr anders nog wel een Mikrotik kabeltje liggen die je mag testen.
Als de tranceivers van FS niet werken zal ik zeker even contact opnemen. Bedankt :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Omdat ik mijn Synology WIFI router helemaal zat ben vanwege slechte updates, support en een lack aan features / power ben ik de overstap naar Ubiquiti aan het overwegen. Ik kijk naar de Edgerouter 4 en hier moet nog een switch en AP bij.

Wat betreft swtich en AP moet ik nog een keuze maken. Belangrijk is PoE en het liefst ook passief gekoeld. Ik zit te kijken naar de Edgeswitch10XP. Snel en krachtig en zo te zien nog minder power consumption dan een Unify 8 poort. Nadeel is een hogere aanschafprijs

Wat is een goede switch / AP combi momenteel? Ik lees verschillende setups zoals Pro vs Lite en verschillende switch keuzes. Is een edgeswitch handiger te comiberen met de edgerouter ivm management of maakt dat niet zo veel uit? UNMS is immers nog steeds beta en ook een Unifi switch kent goede management mogelijkheden.

Wat betreft AP wens ik meerdere VLAN's als mogelijkheid, power via PoE en goede dekking op 2,4 en 5 GHz.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 19-12-2018 22:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:37:
Wat betreft swtich en AP moet ik nog een keuze maken. Belangrijk is PoE en het liefst ook passief gekoeld. Ik zit te kijken naar de Edgeswitch10XP. Snel en krachtig en zo te zien nog minder power consumption dan een Unify 8 poort. Nadeel is een hogere aanschafprijs
Als ik het goed zie doet deze EdgeSwitch 10XP helemaal geen PoE volgens de 802.3af (en/of 802.3at) standaard. Gevolg daarvan is dus ook dat j een UniFi AP Pro niet eens kunt aansluiten via PoE, en als je andere PoE apparaten wilt aansluiten zal dat ook niet gaan werken. Daarnaast wil je passive PoE, wat dit ding wel doet, eigenlijk niet gebruiken. Dit omdat je zelf PoE aan (of uit) moet zetten op de poort en de switch vervolgens altijd stroom levert. Gevolg daarvan is dat als je een apparaat wat hier niet mee overweg kan aansluit op deze poort (dus zeg maar alle apparaten behalve die wat op basis van passive PoE werken) je dat apparaat opblaast. Een switch die op zijn minst werkt met 802.3at/af is dus zeer aan te raden.
Wat is een goede switch / AP combi momenteel? Ik lees verschillende setups zoals Pro vs Lite en verschillende switch keuzes. Is een edgeswitch handiger te comiberen met de edgerouter ivm management of maakt dat niet zo veel uit? UNMS is immers nog steeds beta en ook een Unifi switch kent goede management mogelijkheden.
De EdgeMax lijn (EdgeRouter en EdgeSwitch dus) kun je zoals je zelf al zegt alleen combineren via UNMS wat nog in ontwikkeling is. Zelf heb ik er geen ervaring mee, en daardoor weet ik ook niet of het één interface is van waaruit je alle apparaten beheert, of dat het echt een groot configuratiesysteem is. Bij UniFi kun je bv eenvoudig netwerken (/VLANs) aanmaken en bij een switch poort uit een lijst een van die netwerken selecteren als zijnde het VLAN dat op die poort staat. Of dit bij UNMS net zo makkelijk kan weet ik niet (mogelijk dat je daarbij dus nog steeds eerst het apparaat opent, en dan handmatig een VLAN id moet invullen, en dus niet dat de netwerken/VLANs uit de EdgeRouter bekend zijn en overal te selecteren).
Wat betreft AP wens ik meerdere VLAN's als mogelijkheid, power via PoE en goede dekking op 2,4 en 5 GHz.
Dat geldt voor alle UniFi APs waarbij ze allemaal gevoed kunnen worden door 802.3af. V.w.b. de Lite vs Pro opmerking. De Pro geeft een hogere (theoretische) snelheid als je clients dit ondersteunen (client moet daarvoor over een 3x3 antenne setup beschikken, en dat zijn er niet veel). Als je dus geen clients hebt die dat doen kun je IMO beter voor de UAP AC Lite gaan. Daarbij is het voordeel van de Lite ook nog eens dat deze goedkoper is en dus vriendelijker voor de beurs als je meerdere gaat plaatsen voor een beter bereik (waarbij een AP extra altijd een beter bereik geeft dan het theoretische iets betere bereik van de Pro).

In jouw geval zou ik dus gaan voor:

• HKLM_
@Bor ik sluit mij aan bij @RobertMe wel zou je eventueel nog een usg3p kunnen overwegen ipv de edge

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:56:
@Bor ik sluit mij aan bij @RobertMe wel zou je eventueel nog een usg3p kunnen overwegen ipv de edge
Overwegen, ja. Maar ik zou het niet doen :P De EdgeRouter 4 heeft gewoon veel betere hardware dan de USG3p en USG Pro. Daardoor is de ER4 gewoon een vele betere keus naar de toekomst. Niet dat de USG 3p nu (te) langzaam is bij normaal gebruik. Maar als je IDS/IPS wilt gebruiken loopt ie wel continu vast bij snelheden rond/boven de 150Mbit/s en dat zou natuurlijk niet zo mogen zijn.

Edit:
En ja, de nadelen van dat de ER lijn niet in de UniFi Controller zit zou ik dan op de koop toenemen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 20-12-2018 08:04 ]

• HKLM_
RobertMe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:02:
[...]

Overwegen, ja. Maar ik zou het niet doen :P De EdgeRouter 4 heeft gewoon veel betere hardware dan de USG3p en USG Pro. Daardoor is de ER4 gewoon een vele betere keus naar de toekomst. Niet dat de USG 3p nu (te) langzaam is bij normaal gebruik. Maar als je IDS/IPS wilt gebruiken loopt ie wel continu vast bij snelheden rond/boven de 150Mbit/s en dat zou natuurlijk niet zo mogen zijn.

Edit:
En ja, de nadelen van dat de ER lijn niet in de UniFi Controller zit zou ik dan op de koop toenemen.
True mijn goede ervaringen komen denk ik omdat ik 0 issues heb op mijn 40/4 ziggo :P dat trekt die makkelijk. Helaas mag ik niet upgraden van de vrouw :/

Cloud ☁️

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RobertMe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:02:
[...]

Edit:
Dit is inderdaad de reden dat ik de USG line op dit moment buiten beschouwing laat. Een nieuwe USG met meer spierballen zou een welkome toevoeging aan de line-up zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Wat is er dan mis met de USG Pro.?
Bor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:56:
[...]

Dit is inderdaad de reden dat ik de USG line op dit moment buiten beschouwing laat. Een nieuwe USG met meer spierballen zou een welkome toevoeging aan de line-up zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
We krijgen vandaag een levering met CloudKey Gen2 + HDD binnen. Ben benieuwd naar UniFi Protect.
Van het weekend eens even testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kavaa op 20-12-2018 12:26 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kavaa schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:17:
We krijgen vandaag een levering met CloudKey Gen2 + HDD binnen. Ben benieuwd naar UniFi Protect.
Van het weekend eens even testen.
Voor thuis? Toch nog best wel een prijzig dingetje :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
DennusB schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:27:
[...]

Ja eentje voor thuis o.a. enkel voor Protect Controller voor ons en onze klanten draait in het Datacenter.

DennusB schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:27:
[...]

IIRC waren ze, tot nu dan blijkbaar, niet beschikbaar in Nederland en die wat er waren was dus grijze import. Als ze nu zoals @Kavaa aangeeft wel beschikbaar zijn in Nederland vanuit de leverancier zelf is de kans dus vrij groot dat de prijs ook gaat zakken. Uiteraard is $200 (en dus ik gok €200, €250 hier) nog steeds stevig aan de prijs, maar dat was de originele CloudKey ook als je keek naar de hardware die je dan kreeg. Voordeel van de CloudKey is dan wel dat het apparaat officieel ondersteund is etc. Daarnaast heeft deze Gen 2 wel wat leuke dingen die je zelf niet snel hebt (ingebouwde UPS + display + optionele 19" mount). En bij de Plus krijg je dus UniFi Protect die ze verder nog niet hebben uitgebracht (als stand-alone software).

• Kavaa
RobertMe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:30:
[...]

IIRC waren ze, tot nu dan blijkbaar, niet beschikbaar in Nederland en die wat er waren was dus grijze import. Als ze nu zoals @Kavaa aangeeft wel beschikbaar zijn in Nederland vanuit de leverancier zelf is de kans dus vrij groot dat de prijs ook gaat zakken. Uiteraard is $200 (en dus ik gok €200, €250 hier) nog steeds stevig aan de prijs, maar dat was de originele CloudKey ook als je keek naar de hardware die je dan kreeg. Voordeel van de CloudKey is dan wel dat het apparaat officieel ondersteund is etc. Daarnaast heeft deze Gen 2 wel wat leuke dingen die je zelf niet snel hebt (ingebouwde UPS + display + optionele 19" mount). En bij de Plus krijg je dus UniFi Protect die ze verder nog niet hebben uitgebracht (als stand-alone software).
Klopt idd, prijs is nog iets hoger. Maar dat komt omdat het de eerste batch is. Zal midden / een Januari bij nieuwe batch wel zakken.

• GioStyle
  • Nu online
Mijn Gen2+ wordt vandaag bezorgd.

Maar €235 voor een NVR en een controller is toch een habbekrats?

Als je de oude versies erbij pakt: de Cloud key gen1 kost €80 en de oude NVR kost €330. Dan zit je al ruim over de €400. Voor het verschil heb je bijna 2 camera’s erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

GioStyle schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:05:
Mijn Gen2+ wordt vandaag bezorgd.

Maar €235 voor een NVR en een controller is toch een habbekrats?

Als je de oude versies erbij pakt: de Cloud key gen1 kost €80 en de oude NVR kost €330. Dan zit je al ruim over de €400. Voor het verschil heb je bijna 2 camera’s erbij.
ik zie het zo: ik wil dit dingetje hebben omdat ik dan zo 2 VMs kan uitsparen en heb geen 'lastige link' meer nodig mbt de NFS koppeling naar mijn NAS voor opslag van de videobeelden. Dat is me wat waard.
ik koop hem waar ik weet dat ik indien nodig ook support kan krijgen.

Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik op de cloudkey mijn eigen SSL certificaat importeer ;)
wellicht op dezelfde manier als wat ik nu doe op de VM waar de controller op draait.

zeroday schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:25:
Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik op de cloudkey mijn eigen SSL certificaat importeer ;)
wellicht op dezelfde manier als wat ik nu doe op de VM waar de controller op draait.
Je kan gewoon SSH tegen een CloudKey praten dus dezelfde methode zal prima werken denk ik :)

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

De gen2+ is al gezakt naar 210. Tijd om te kopen dus :P

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Hebben jullie ervaring met het toevoegen van de Nanobeam in de Unifi Controller. Of is het alleen mogelijk in AirOS? Op internet kon ik alleen een oud topic vinden dat dit niet kon. Link: https://community.ubnt.co...nobeam-M5-AC/td-p/1371490

• Kavaa
kevinl schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:29:
De gen2+ is al gezakt naar 210. Tijd om te kopen dus :P
Daar ga je hem echt niet voor krijgen ;)
Zeker niet nu bij de eerste Batch en zeker niet met legit 2 jaar garantie ;)

• Kavaa
Jeanke117 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:29:
Hebben jullie ervaring met het toevoegen van de Nanobeam in de Unifi Controller. Of is het alleen mogelijk in AirOS? Op internet kon ik alleen een oud topic vinden dat dit niet kon. Link: https://community.ubnt.co...nobeam-M5-AC/td-p/1371490
Het staat er toch echt op de 1e regel van het topic:

After trying to get UniFi to adopt some Nanobeam M5 AC bridges for hours, I have been told that UniFi does not manage Ubiquiti bridge devices.

Dus nee, je kunt m niet toevoegen in de UniFi Controller.
Enkel in AirOS, denk ook niet dat ze in het nieuwe UNMS kunnen.

• HKLM_
[...]

ik zie het zo: ik wil dit dingetje hebben omdat ik dan zo 2 VMs kan uitsparen en heb geen 'lastige link' meer nodig mbt de NFS koppeling naar mijn NAS voor opslag van de videobeelden. Dat is me wat waard.

Ik zou zeggen volg een filmpje bij YouTube: willie howe ssl cloudkey

Cloud ☁️

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Kavaa schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:47:
[...]

Het staat er toch echt op de 1e regel van het topic:

After trying to get UniFi to adopt some Nanobeam M5 AC bridges for hours, I have been told that UniFi does not manage Ubiquiti bridge devices.

Dus nee, je kunt m niet toevoegen in de UniFi Controller.
Enkel in AirOS, denk ook niet dat ze in het nieuwe UNMS kunnen.
Dat klopt! Maar ik vroeg me af of er na drie jaar al iets veranderd was. Dat het niet kon, wist ik al ;)

• Kavaa
Jeanke117 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:50:
[...]

Dat klopt! Maar ik vroeg me af of er na drie jaar al iets veranderd was. Dat het niet kon, wist ik al ;)
Oude apparaatjes, dus nee. Weet het wel bijna zeker van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nou als ik mijn eigen handleiding kan blijven gebruiken om mijn wildcard in de keystore te krijgen is het ook goed ;)
Probleem is dat niet al mijn VMs direct benaderbaar zijn via het internet en ik 1 machine via een DNS lookup een wildcard geef. Dit kan niet automatisch omdat mijn dnsprovider geen API heeft ..
Dus eens in het kwartaal haal ik een nieuwe wildcard op en via een mount verwijs ik alle machines naar die wildcard, voor de keystore werkt dat helaas niet ;)
Heerlijk om thuis onder je eigen domein te werken ;)

• HKLM_
zeroday schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:07:
[...]

Nou als ik mijn eigen handleiding kan blijven gebruiken om mijn wildcard in de keystore te krijgen is het ook goed ;)
Probleem is dat niet al mijn VMs direct benaderbaar zijn via het internet en ik 1 machine via een DNS lookup een wildcard geef. Dit kan niet automatisch omdat mijn dnsprovider geen API heeft ..
Dus eens in het kwartaal haal ik een nieuwe wildcard op en via een mount verwijs ik alle machines naar die wildcard, voor de keystore werkt dat helaas niet ;)
Heerlijk om thuis onder je eigen domein te werken ;)
Kan je die handleiding delen?

Cloud ☁️

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HKLM_ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:11:
[...]

Kan je die handleiding delen?
Erg quick en dirty

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
cd /export/certificate
openssl pkcs12 -export -in *.mydomein.net.cer -inkey *.mydomein.net.key -out /home/dennis/certificaat/unifi.p12 -name unifi -CAfile fullchain.cer -caname root

als wachtwoord gevraagd wordt: aircontrolenterprise

mv /var/lib/unifi/keystore /var/lib/unifi/keystore.backup[datum]
cd /home/dennis/certificaat
keytool -importkeystore -deststorepass aircontrolenterprise -destkeypass aircontrolenterprise -destkeystore /var/lib/unifi/keystore -srckeystore unifi.p12 -srcstoretype PKCS12 -alias unifi
cd /var/lib/unifi
chown unifi:unifi keystore

restart controller

Beetje uitleg
de cd /export/certificate is de locatie op een andere server waar het certificaat staat en waar ik de bewerking op los laat,
dan een p12 file maken van de certificaat
Oude keystore moven naar een andere naam eventueel voorzien van datum zodat deze bij problemen terug kan.
Dan met de keytool het certificaat in de keystore zetten zodat de controller er gebruik van kan maken

Dit zou natuurlijk allemaal geautomatiseerd kunnen, maar dat doe ik niet ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kavaa
CloudKey Gen2 met HDD Pics:

Klik op de Images voor grotere weergave >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7X3V38gPiTCyyivslGbbM5de/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4CBeQJ9ADvEblwNAXlWN0jmG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OUWhcAGg1QSo6VKFevUmKgG6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FTH4n9diTHan6EaaIyLD3dvR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WaVjHhE4fxYekp08sm3zuAax/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SCYzNksNzr5dwOLpKWWZgPOG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IzZ1qMZUxAHGQpog6ahE3jwG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dHVRHIQq8rb5ypGK7aaKry1o/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CgfjuhwGmMbkmNB3GjheQLKm/medium.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_

Cloud ☁️

• kevinl

kevinl

Yellow van

Maak je ook foto's van de installatie?

• Kavaa
kevinl schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:10:
[...]

Maak je ook foto's van de installatie?
Installatie, nee hoor. Wordt gewoon in de kast gegooid :)
Draai nu UniFi Video op een Microserver dus eerst kijken hoe Protect zich ontwikkeld.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Kavaa schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:11:
[...]

Installatie, nee hoor. Wordt gewoon in de kast gegooid :)
Draai nu UniFi Video op een Microserver dus eerst kijken hoe Protect zich ontwikkeld.
Ik had het over de harde schijf

Kavaa schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:38:
CloudKey Gen2 met HDD Pics:

Klik op de Images voor grotere weergave >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ABN AMRO Reader for scale! :D _O_

Wist niet dat het een 2,5 inch HDD model zou worden, dacht 3,5 inch met plek voor een tweede HDD, maar dat zit er niet in zo te zien... jammer!

Iets anders :
Als ze zoiets voor € 190 kunnen verkopen : pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 24-poorts
Waarom is er geen 8 Poorts variant voor rond de € 60 :?
Zou zweren dat die er vroeger was ?!

De 8 poorts PoE en non-PoE variant kosten beiden grofweg € 100 :/

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 20-12-2018 15:20 ]

• Morpheus2003
HKLM_ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:22:
[...]

Waar draai je de controller op? Toevallig op je pc die een dhcp adres krijgt? Dan zou het zomaar kunnen dat je huidige ap een set-inform heeft naar een ander ip. Kan je met ssh wel inloggen op je huidige ap?

Als je inlogt op je ziggo modem waar de nieuwe ap op zit zie je die dan wel terug in de dhcp leases?
Op mijn PC die idd een DHCP adres krijgt. SSH heb ik heel weinig kaas van gegeten...

Ik heb ze vanmiddag beiden op dezelfde plek aangesloten met het doel om ze via de app te configureren, ook dit is niet gelukt. Er is nu iets gebeurt waardoor ik 1 van de 2 AP's niet meer kan resetten, dit terwijl ik ze eerder beiden verwijderd heb uit de controller software. In de controller op de PC staat nu dit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pxTRPHZ2yZdqmyFlqsNlOAM2/full.png

In de webinterface van mijn Ziggo modem zie ik er één (de connected variant) terugkomen. De andere niet.

UPDATE:

Ik heb nu adopt gedaan op de AP die door een ander werd beheerd. Ze staan nu beiden op connected in de Controller software. Dit staat er nu;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pD4ZpDfb1sqvsnuyJDvz7DE0/full.png

Nu de domste vraag van de dag; waar stel ik in de controller mijn SSID en wachtwoord in?

[ Voor 14% gewijzigd door Morpheus2003 op 20-12-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Morpheus2003 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:09:
[...]

Op mijn PC die idd een DHCP adres krijgt. SSH heb ik heel weinig kaas van gegeten...

Ik heb ze vanmiddag beiden op dezelfde plek aangesloten met het doel om ze via de app te configureren, ook dit is niet gelukt. Er is nu iets gebeurt waardoor ik 1 van de 2 AP's niet meer kan resetten, dit terwijl ik ze eerder beiden verwijderd heb uit de controller software. In de controller op de PC staat nu dit;

[Afbeelding]

In de webinterface van mijn Ziggo modem zie ik er één (de connected variant) terugkomen. De andere niet.

Ik ben er zo klaar mee :( Alvast bedankt voor jullie hulp.
Het device waar de controller op staat werkt beter als deze een fixed ip heeft. De AP heeft namelijk het IP adres doormiddel van een set-inform opgeslagen in zijn config. Als de controller dan een ander IP krijgt zal de AP als disconect weer worden gegeven.

Ik zou de boel eens resetten met het reset knopje en ze dan beide aansluiten. Ze zullen dan weer zichtbaar moeten worden in je DHCP en dan kan je ze met de app configureren.

@Morpheus2003 Als je onder instellingen kijkt zie je Wireless Networks. Hier kan je een netwerk aanmaken.

Unifi

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 20-12-2018 16:16 ]

Cloud ☁️

• GioStyle
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:19:
[...]

Iets anders :
Als ze zoiets voor € 190 kunnen verkopen : pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 24-poorts

Ik had hier 4x US-8-60W liggen, 3 ervan zijn de deur uit en vervangen door een US-24.

Die 3 die te koop stonden waren allemaal binnnen één dag weg en dan niet voor een appel en een ei. Kwestie van vraag en aanbod. Die krengen zijn ontzettend gewild, net zoals de ap’s.

• Morpheus2003
HKLM_ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:13:
[...]

Het device waar de controller op staat werkt beter als deze een fixed ip heeft. De AP heeft namelijk het IP adres doormiddel van een set-inform opgeslagen in zijn config. Als de controller dan een ander IP krijgt zal de AP als disconect weer worden gegeven.

Ik zou de boel eens resetten met het reset knopje en ze dan beide aansluiten. Ze zullen dan weer zichtbaar moeten worden in je DHCP en dan kan je ze met de app configureren.

@Morpheus2003 Als je onder instellingen kijkt zie je Wireless Networks. Hier kan je een netwerk aanmaken.

[Afbeelding: Unifi]
Bedankt! Via de controller software op de PC werken ze nu beiden als één WiFi verbinding.

Is dit ook mogelijk via de app? Ik zie daar alleen de standalone optie..

• HKLM_
Morpheus2003 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:02:
[...]

Bedankt! Via de controller software op de PC werken ze nu beiden als één WiFi verbinding.

Is dit ook mogelijk via de app? Ik zie daar alleen de standalone optie..
Je kan ze ook uit de controller gooien en de QR code op de onderkant van de AP scannen met de app. Dan config je het via de app en kan je die gebruiken zonder de controller.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
nero355 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:19:
[...]

ABN AMRO Reader for scale! :D _O_

Wist niet dat het een 2,5 inch HDD model zou worden, dacht 3,5 inch met plek voor een tweede HDD, maar dat zit er niet in zo te zien... jammer!

Iets anders :

Zal morgen even wat meer fotos maken.
Vandaag in alle drukte even uitgepakt en snel aangezet.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:29
Het komt regelmatig voor dat ik thuis een AP configureer om dan bij familie of vrienden op te hangen.

Waarom krijgen de AP's niet direct verbinding met mijn Cloud Key? Wanneer ik ze op locatie opnieuw een set-inform commando geef komen ze wel op de controller tevoorschijn.

Kan dit niet zonder de laatste set-inform?
Doe ik iets fout, of moet ik nog wat extra's doen zodat dit wel werkt?

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Bij mij is vandaag ook een doosje geleverd :
- Cloudkey Gen2+
- USG Pro
- G3 Micro camera

De G3 zal probly als eerste geinstalleerd worden, bij de andere cameras.
Dan vermoed ik de USG Pro, volgens dit draadje beetje hoger gewoon in de plek van de gewone USG zetten en dan adopt ie vanzelf.

En dan moet ik nog uitvogelen ho eik de Cloudkey vervang door de Cloudkey Gen2+ en vervolgens vanop men NUC de cameras overzet naar de Gen2+
Is daar toevallig een Ubiquiti handleiding voor ? :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Falcon10 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:55:
Bij mij is vandaag ook een doosje geleverd :
- Cloudkey Gen2+
- USG Pro
- G3 Micro camera

De G3 zal probly als eerste geinstalleerd worden, bij de andere cameras.
Dan vermoed ik de USG Pro, volgens dit draadje beetje hoger gewoon in de plek van de gewone USG zetten en dan adopt ie vanzelf.

En dan moet ik nog uitvogelen ho eik de Cloudkey vervang door de Cloudkey Gen2+ en vervolgens vanop men NUC de cameras overzet naar de Gen2+
Is daar toevallig een Ubiquiti handleiding voor ? :D
Controller over zetten kan normaliter via de export site (& import site) optie. Dat eerste kan je doen via Settings => Site => Export site (rechtsonder). Dat tweede is een van de eerste stappen tijdens de setup voordat je (de rest) gaat instellen en is dus (een van de) eerste vragen tijdens de initiele setup van de controller.

De NVR kan ik je niet mee helpen want die heb ik zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• HKLM_
Uiteindelijk voor de lite gegaan als tweede AP. Heb hem nu in de woonkamer aangesloten met Wireless uplink en dat gaat eigenlijk beter dan verwacht. Met een TX van 600 en een RX van 860 Mbps op een cover van 74% is dat best oké momenteel. Aankomende week een extra kabel naar boven trekken en dan kan die ook op de kabel.

[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 20-12-2018 20:48 ]

Cloud ☁️

• GioStyle
  • Nu online
[...]

UniFi controller in VM (Windows Server 2016) net uitgezet. Cloudkey Gen2+ heeft het nu overgenomen. UniFi Protect ook al draaiend. *O*

• HKLM_
nielsn schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:54:
Het komt regelmatig voor dat ik thuis een AP configureer om dan bij familie of vrienden op te hangen.

Waarom krijgen de AP's niet direct verbinding met mijn Cloud Key? Wanneer ik ze op locatie opnieuw een set-inform commando geef komen ze wel op de controller tevoorschijn.

Kan dit niet zonder de laatste set-inform?
Doe ik iets fout, of moet ik nog wat extra's doen zodat dit wel werkt?
Je doet thuis wel twee x het set-inform command?

Cloud ☁️

HKLM_ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:42:
[...]

Ik quote vast de verkeerde maar is daar de override hostname vinkje niet voor in de controller. Want als je een set inform doet op fqdn dan kun je wel adopten maar dan doet ie terug geven wat je in je controller hebt ingesteld. Thuis zal dat dan wel werken maar buiten je eigen netwerk om niet meer. En zul je dus nogmaals een set inform moeten doen om het te laten werken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:29
HKLM_ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:42:
[...]

Nu begin ik te twijfelen of ik deze via de controller adopt of met een set-inform commando via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Misschien doe ik iets verkeerd.

ik heb een USG hangen, als ik nu de Controller Hostname/IP naar mijn FQDN laat verwijzen en vinkje bij overide inform host with controller hostname/IP zet.

Dan werken mijn AP's en 2 switches zonder problemen. Echter de USG wil niet meer terug komen.
De FQDN verwijst naar mijn ISP IP address (FTTH KPN == Fixed IP)

Probleem is dat ik nog 2 UBNT netwerkjes onder beheer heb buiten mijn eigen netwerk. Die via mijn controller lopen. (ouders, schoon ouders) Tuurlijk is het maar 1x instellen en misschien een keer bij een probleem en harde reset de gegevens invoeren. Maar zou mooi zijn als ik toch de FQDN kan gebruiken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39

lier

MikroTik nerd

To_Tall schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:12:
Maar zou mooi zijn als ik toch de FQDN kan gebruiken.
Waarom laat je de FQDN niet naar je interen IP verwijzen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:55:
[...]

Ik quote vast de verkeerde maar is daar de override hostname vinkje niet voor in de controller. Want als je een set inform doet op fqdn dan kun je wel adopten maar dan doet ie terug geven wat je in je controller hebt ingesteld. Thuis zal dat dan wel werken maar buiten je eigen netwerk om niet meer. En zul je dus nogmaals een set inform moeten doen om het te laten werken.
Zat zou ook kunnen, ik config een remote ap altijd op 4G via mijn mobile hotspot. Geef hem dan een set-inform naar mijn controller en dat gaat eigenlijk altijd wel goed.

AP aansluiten op laptop, laptop verbinden met hotspot, netwerkbridge maken, ssh naar ap, set-inform en klaar.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
lier schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:48:
[...]

Waarom laat je de FQDN niet naar je interen IP verwijzen?
Dat zou kunnen. Echter de dns lookup ?? Doet de usg dat dan niet?? Daarnaast zullen de extern gehoste netwerken niet bij m’n controlle kunnen komen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39

lier

MikroTik nerd

De UAP resolved zelf de FQDN. Ik neem aan dat je in je USG DNS entries kan toevoegen? Als je de USG als DNS server instelt voor de clients, dan kan je intern anders laten resolven dan publiek. Of maak je voor je clients gebruik van externe/publieke DNS servers?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:34:
Ik had hier 4x US-8-60W liggen, 3 ervan zijn de deur uit en vervangen door een US-24.

Die 3 die te koop stonden waren allemaal binnnen één dag weg en dan niet voor een appel en een ei. Kwestie van vraag en aanbod. Die krengen zijn ontzettend gewild, net zoals de ap’s.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet :
Waarom kosten de US-8 en de US-8-60W beiden grofweg € 100 :?

Ik zou namelijk kunnen zweren dat de US-8 in het verleden iets van € 60 of € 69 of zo heeft gekost ?!

Zo staan ze in de PriceWatch op het moment :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts
- pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Best lullig als je de non-PoE versie nodig hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

nero355 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:46:
[...]

Ik zou namelijk kunnen zweren dat de US-8 in het verleden iets van € 60 of € 69 of zo heeft gekost ?!
Je kunt het prijsverloop zien in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn oude asus n66u is aan vervanging toe, en nu was ik aan het kijken naar een edgerouter 4.
Ik wil namelijk gebruik gaan maken van openvpn en de firewall + ids/ips, en de ER4 is hier krachtig genoeg voor.

Als AP wil ik waarschijnlijk de unifi nanoHD.

Ik heb nu 12 apparaten bedraad, dus ik zou een 16 poorts switch nodig hebben, alleen us-16-150w is redelijk aan de dure kant.
Zouden jullie de switch aanraden of de standaard injectors die bij de AP zit?
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.