poing schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:06:
Ik ga een G21 bestellen en twijfel:
Sportline + Business pack + (eventueel sensatec)
Advantage + Business pack + 18" velgen + Shadow Line + Sensatec
Advantage + Business pack + 18" velgen + Shadow Line + Verduisterde ruiten achter
Grote verschil tussen een sportline & advantage zijn de sportzetels, maar ik heb daar ook slechte dingen over gehoord in de G20. Ik zie het niet als een plus punt, ook niet negatief.
Dan hebben we het over sensatec, zou (vooral met kinderen) er langer mooi uitzien. Het stof in mijn E90 was inderdaad snel lelijk, net zoals het leder in mijn huidige 5. Ik heb het gezien, zag er knap uit, maar ik vrees dat ze snel te warm gaan zijn (zweten).
Iemand ervaringen met de sportline, G20/21 sport zetels en sensatec?
Afbeelding sportline
[Afbeelding]
Sport line is m.i. vooral uiterlijk vertoon. Dus als je dat prefereert boven andere zaken moet je dat doen. Hoewel ik zelf dan, als het budget het toelaat, voor de m-sportline zou gaan.
Mijn ervaring met een G21 - luxury line / high executive bijna full-options:
Leer is prima te onderhouden / schoon te maken als hiervoor al gemeld. Hiervoor had ik stof wat overigens ook prima was. Met leer is stoelverwarming wel heel prettig in de winter. Zelf geen sensatec dus, maar wel ervaring in demo auto’s en dit zweet echt veel sneller dan leer of stof. Ook in de winter.
Sportstoelen bieden voor mij echt veel meer steun en zitcomfort dan de standaardstoelen. Sommige mensen vinden de wat hogere zijwang van de zitting vervelend bij het uit-/ instappen, maar met leer glij je makkelijker over de wang dan met stof. Leer op de standaardstoelen kan door de mindere ondersteuning ertoe leiden dat je op de zitting ook glijdt bij wat snel genomen bochten. Met sportstoelen heb je hier geen last van.
De G21 (en 20) vragen wat mij betreft om “18 wielen of groter. “17 Heb ik als winterwiel, en dat staat m.i. net wat ieler onder de G20/21. Bij mijn F30 op “17 bijvoorbeeld heb ik dat niet . Maar goed, dat is persoo
nlijk. De “18 bieden ruim voldoende comfort met de G21.
Getinte ramen zijn handig voor de kids als de zon schijnt en men kan toch moeilijker zien of er wat achterin ligt. Of je het mooi vindt of niet, dat is erg persoo
nlijk.
Kortom, ik zou voor optie 3 gaan als je sportiever uiterlijk niet het belangrijkste vindt. Biedt iets meer ‘value for money’ denk ik.