e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
[ Voor 11% gewijzigd door joepie de p op 22-01-2020 08:54 ]
Het kan altijd even duren voordat het op je overzicht verschijnt. Ikea doet via mijn TNM / Shell Recharge pas 0,18€/kWh.joepie de p schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:53:
Ik heb laatst bij wijze van proef twee uurtjes Ikea Barendrecht geprobeerd met de Vandebron pas. De laadsessie komt niet in mijn overzicht voor. Ikea is in NL toch niet gratis?
zie ook de Ikea info. https://nl-nl.customersup...o-ook-opladen-bij-ikea%3Fjoepie de p schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:53:
Ik heb laatst bij wijze van proef twee uurtjes Ikea Barendrecht geprobeerd met de Vandebron pas. De laadsessie komt niet in mijn overzicht voor. Ikea is in NL toch niet gratis?
Met wel aantal bijzonderheden. De vestiging Barendrecht komt in het lijstje niet voor en de kosten zijn 0,22/kWh behalve bij Delft, daar is het gratis maar is het vermogen maar 3,7kW.
Al met al hoef je voor het laden niet naar Ikea, maar als je er toch bent is het wellicht prettig dat er beperkt mogelijkheden zijn.
43% is veel teveel. Dan ben je snellaadstadium alweer voorbij (dat zit in de onderste 50%) misschien inspirerend om mijn Berlin-verhaal te lezen. Plankend tot de lader, tien minuten laden, en weer met 190km/h naar de volgende Ionity/Fastned. Essentieel om ver onder de 20% bij een lader aan te komen, liever 5 dan 10% SoC resterend.Novadecasa schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:52:
Ik sta te laden bij de IONITY in Duitsland. Maar ik kom niet boven de 40 kW uit.
Doe ik iets verkeerd?
Sta bij de grotere twee palen van de 6.
Status van de batterij bij aankomst was 43% en het gaat om een Tesla Model 3 SR+.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Houd er wel rekening mee dat bij Delft de palen op het buitenparkeer terrein niet altijd werken. Er zijn er altijd wel een paar defect of uitgeschakeld.eltron schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:18:
[...]
zie ook de Ikea info. https://nl-nl.customersup...o-ook-opladen-bij-ikea%3F
Met wel aantal bijzonderheden. De vestiging Barendrecht komt in het lijstje niet voor en de kosten zijn 0,22/kWh behalve bij Delft, daar is het gratis maar is het vermogen maar 3,7kW.
Al met al hoef je voor het laden niet naar Ikea, maar als je er toch bent is het wellicht prettig dat er beperkt mogelijkheden zijn.
Gaat dat niet ten koste van de levensduur van de accu?fewips schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:24:
[...]
...
Plankend tot de lader, tien minuten laden, en weer met 190km/h naar de volgende Ionity/Fastned. Essentieel om ver onder de 20% bij een lader aan te komen, liever 5 dan 10% SoC resterend.
Ik heb nu een vandebron account waarbij ik meerdere passen (gebruikers) heb geactiveerd maar aan de passen kan ik geen los account hangen en dat is voor de betreffende gebruikers wel eens lastig.
Ik wil op de zaak namelijk 1 factuur ontvangen waarbij ik alles in 1x betaal maar wil de gebruikers zelf de mogelijkheid geven om een (sub)account te hebben waarbij ze zelf ook alles kunnen inzien.
Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft
Ik denk dat de gebruiker meer kan heeft om sneller het loodje erbij te leggen dan de accuQoost schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:53:
[...]
Gaat dat niet ten koste van de levensduur van de accu?
'groen rijden' is dan ver te zoeken
En wat je wint in rijsnelheid verlies je in langere laadtijden ook al zou je een iets hogere accutemperatuur hebben
Maar ja ieder beestje zijn pleziertje
IONITY zal er wel bij varen
[ Voor 3% gewijzigd door bruneelm op 22-01-2020 13:24 ]
daarmee bedoelt men dan voornamelijk dat de maximale capaciteit door snelladen terug kan lopen.
Ik hoor graag een onderbouwd verhaal waarom snelladen of gewoon laden voor de levensduur van de batterij niets uitmaakt.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Ik heb daar ook een bericht van gekregen, maar 'k zie de app alvast nog niet op Play staan.evtje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:43:
Maingau heeft een nieuwe app in de app store en google play.
Ik ben ook aan het zoeken .Dryhte schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:58:
[...]
Ik heb daar ook een bericht van gekregen, maar 'k zie de app alvast nog niet op Play staan.
Wil ik in de oude app kijken naar app nummer maar nu lijkt daar het account niet meer te werken .
Edit.
Het is een update en is nog niet beschikbaar in Google play. Zal binnekort wel automatische gaan.
Zelf had ik eerst op de link gedrukt waarna een oude versie tevoorschijn kwam.
Ben benieuwd hoe de nieuwe app is met bonuspunten sparen.
[ Voor 26% gewijzigd door evtje op 22-01-2020 17:30 ]
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Je moet de app verwijderen en opnieuw downloaden, dan werkt het wel.Urano schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:56:
Registreren bij zowel Maingau als Eins wil niet lukken.
Er zou geen verbinding met internet zijn...
It's All In The "Mix"
Update: gelukt
Inloggen: gelukt na lang wachten
Wagen selectie: heel traag
Aanduiding oplaadpunt op de kaart: nog trager laden van de kaadinfo van het laadpunt
Erg trage verbinding en reactie van de app
Bij laadstation selecties veel keer een code 504 error
[ Voor 70% gewijzigd door bruneelm op 22-01-2020 22:36 ]
Ik had ruim 1,5 uur gereden, de batterij was warm en ik stond er ook nog helemaal alleen. Dat was vooral de reden waarom ook begin te twijfelen. Maar het lag vooral aan het percentage vermoed ik.GeeMoney schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:54:
[...]
Is hij goed warm? (Je batterij)
Als je namelijk pas 20km gereden hebt is hij nog veel te koud.
Gemiddeld heb je een 30-40min snelweg nodig om hem op temp te krijgen dacht ik.
En als iemand anders op dezelfde stall staat te laden red je ook de max capaciteit niet denk ik.
Ook kan het dan alsnog een paar minuten duren voordat hij rap omhoog klimt. Ik weet de laadcurve niet van een Model 3 maar mijn e-tron had laatst denk een minuut of 3 aanloop nodig om boven de 100kW te komen en vervolgens rap naar de 150kW te gaan. (Ik had wel 50min snelweg gehad daarvoor en kwam aan met 30%)
De reden dat ik met zo’n hoog percentage kwam was omdat ik nog niet eerder bij IONITY geladen had, mocht het niet werken dan had ik nog voldoende range om bij een Supercharger te komen
Dit is inderdaad wel iets waar ik mij in kan vinden na een dag rijden naar Oostenrijk, een rit van circa 1000km.fewips schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:24:
[...]
43% is veel teveel. Dan ben je snellaadstadium alweer voorbij (dat zit in de onderste 50%) misschien inspirerend om mijn Berlin-verhaal te lezen. Plankend tot de lader, tien minuten laden, en weer met 190km/h naar de volgende Ionity/Fastned. Essentieel om ver onder de 20% bij een lader aan te komen, liever 5 dan 10% SoC resterend.
De reden van de Soc is zoals ik hierboven al aangaf. Later kwam ik met 17% aan bij een IONITY en heb ik kunnen laden met 130kWh en dat gaat natuurlijk super snel als dat een tijdje aanhoudt!
Begin van de rit ben ik wat te voorzichtig geweest, de rest van de dag voornamelijk met 150 km/h op naar de volgende laadpaal.
Overigens, opvallend rustig bij de laadpunten in Duitsland.
https://www.autoweek.nl/a...cebook#Echobox=1579686600
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 22-01-2020 23:04 ]
Ja, de politiek wordt niet gehinderd door kennis.GeeMoney schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:04:
Er is nog hoop(kamervragen nav verhoging prijzen bij Ionity)
https://www.autoweek.nl/a...cebook#Echobox=1579686600
Zie ook de post van @Hachy https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61232872
Met een marktaandeel van Ionity van 2% is het allemaal toch wat overdreven, zeker als je in aanmerking neemt dat vrijwel niemand de gasttarieven betaalt en de werkelijke tarieven op minder dan de helft liggen. Net zoals je in een winkel niet de adviesprijs van de fabrikant betaalt en niemand in een hotel de officiële maximum kamerprijs betaalt.
[ Voor 27% gewijzigd door eltron op 22-01-2020 23:31 ]
Na het verwijderen en opnieuw downloaden is het inderdaad gelukt. Dank je!Mixpower schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:28:
[...]
Je moet de app verwijderen en opnieuw downloaden, dan werkt het wel.
Het is even de vraag hoe ze de abonnementen insteken. Nu lijkt het erop dat ze alleen eigen merken tegen een lager tarief gaan laten laden. Ik vraag me af of dat helemaal mag van de ACM.eltron schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:26:
[...]
Ja, de politiek wordt niet gehinderd door kennis.
Zie ook de post van @Hachy https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61232872
Met een marktaandeel van Ionity van 2% is het allemaal toch wat overdreven, zeker als je in aanmerking neemt dat vrijwel niemand de gasttarieven betaalt en de werkelijke tarieven op minder dan de helft liggen. Net zoals je in een winkel niet de adviesprijs van de fabrikant betaalt en niemand in een hotel de officiële maximum kamerprijs betaalt.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Voor het tankstation langs de snelweg geldt precies hetzelfde. Met de juiste tankpas krijg je als zakelijke klant zo 10ct per liter korting en daar zijn de marges veel kleiner. Als particulier kom je hier niet voor in aanmerking.Inspired schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:42:
[...]
Het is even de vraag hoe ze de abonnementen insteken. Nu lijkt het erop dat ze alleen eigen merken tegen een lager tarief gaan laten laden. Ik vraag me af of dat helemaal mag van de ACM.
Daarnaast heeft Ionity niet het alleenrecht op snelladen en hebben ze ook geen “aanzienlijk” marktaandeel.
Je kunt ook met andere laadpassen goedkoper laden, o.a. Maingau blijft gewoon € 0,35 en die gebruikte ik ook nu al als ik minder dan 23kWh bij Ionity wilde laden. Dus voor mensen met Maingau is het enige dat verandert dat het introductietarief van € 8 (of soms zelfs gratis), wijzigt in € 0,35 ook voor de kWh die je eventueel meer laadt dan 23kWh.Inspired schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:42:
[...]
Het is even de vraag hoe ze de abonnementen insteken. Nu lijkt het erop dat ze alleen eigen merken tegen een lager tarief gaan laten laden. Ik vraag me af of dat helemaal mag van de ACM.
Is dit zeker dan? Dat het vanaf 1/2 bij Ionity ook gewoon 35 cent blijft? Dan gaat niemand een abonnement afnemen bij VAG/BMW lijkt me.eltron schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:57:
[...]
Je kunt ook met andere laadpassen goedkoper laden, o.a. Maingau blijft gewoon € 0,35 en die gebruikte ik ook nu al als ik minder dan 23kWh bij Ionity wilde laden. Dus voor mensen met Maingau is het enige dat verandert dat het introductietarief van € 8 (of soms zelfs gratis), wijzigt in € 0,35 ook voor de kWh die je eventueel meer laadt dan 23kWh.
Hoor je je eigen vraag wel? Je volgt @Hachy in elk geval niet op de voet, hij heeft er inmiddels al een heel (nieuw) blog over geschreven. Maingau past het tarief op 1 februari niet aan. Dat is natuurlijk nul garantie voor de toekomst. En Maingau zal zeker gebruikers scoren hierdoor (volgens mij heeft het halve Tesla NL gebruikersfront zich aangemeld deze week). Maar je vergist je echt enorm als je denkt dat iedereen dit maar weet en goed uitzoekt, dat willen 'mensen' juist niet. Maargoed. Het wordt een prachtig jaar voor EV's.Inspired schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:00:
[...]
Is dit zeker dan? Dat het vanaf 1/2 bij Ionity ook gewoon 35 cent blijft? Dan gaat niemand een abonnement afnemen bij VAG/BMW lijkt me.
Klopt. Volg hem niet op de voet.fewips schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:04:
[...]
Hoor je je eigen vraag wel? Je volgt @Hachy in elk geval niet op de voet, hij heeft er inmiddels al een heel (nieuw) blog over geschreven. Maingau past het tarief op 1 februari niet aan. Dat is natuurlijk nul garantie voor de toekomst. En Maingau zal zeker gebruikers scoren hierdoor (volgens mij heeft het halve Tesla NL gebruikersfront zich aangemeld deze week). Maar je vergist je echt enorm als je denkt dat iedereen dit maar weet en goed uitzoekt, dat willen 'mensen' juist niet. Maargoed. Het wordt een prachtig jaar voor EV's.
Relax. Niemand hoeft mij op de voet te volgen. @Inspired heeft vast wel iets beter te doen, je mist snel dingen als je een tijdje het topic niet gevolgd hebt.fewips schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:04:
[...]
Hoor je je eigen vraag wel? Je volgt @Hachy in elk geval niet op de voet, hij heeft er inmiddels al een heel (nieuw) blog over geschreven. Maingau past het tarief op 1 februari niet aan. Dat is natuurlijk nul garantie voor de toekomst. En Maingau zal zeker gebruikers scoren hierdoor (volgens mij heeft het halve Tesla NL gebruikersfront zich aangemeld deze week). Maar je vergist je echt enorm als je denkt dat iedereen dit maar weet en goed uitzoekt, dat willen 'mensen' juist niet. Maargoed. Het wordt een prachtig jaar voor EV's.
(Wil je dat wél, luister dan morgen om 15:30 naar de BNR autoshow
[ Voor 4% gewijzigd door Hachy op 23-01-2020 09:50 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Toon was wellicht wat agressief, niet zo bedoeld natuurlijk. Kijk het is echt onmogelijk ver in de toekomst kijken op dit gebied maar als je ziet hoe de VW's nu alweer op een parkeerplaats staan met software-problemen en die EQC waar Fully Charged al een jaar geleden in reed maar op geen straat te bekennen, Duitsland heeft het gewoon zwaar op dit moment. Dit is een mooi stuk daarover. Voor mijn gevoel zullen ze er dan ook vanzelf op terugkomen als blijkt dat dit tarief 'niet werkt', zie het als een misplaatste proefballon.Inspired schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:10:
[...]
Klopt. Volg hem niet op de voet.We gaan het zien. Als "Ionity" veel auto's uit gaat leveren zie ik het snel veranderen.
Ik denk dat je hier eigenlijk wel een punt hebt. Feitelijk komt het neer op koppelverkoop, je kan immers alleen het laadpas-abonnement afsluiten bij de aankoop van een specifiek merk auto.Inspired schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:42:
[...]
Koppelverkoop is verboden omdat het marktverstorend werkt en de ACM kan daar op ingrijpen.
Omdat er verder geen technische beperkingen zijn (CCS-laders zijn compatible met meerdere automerken) en er notabene Europees geld naar Ionity is gevloeid voor het opbouwen van hun netwerk, denk ik dat het goed zou zijn hier een uitspraak van de ACM uit te lokken.
@Hachy zou jij met je Laadpastop10 bedrijf bijvoorbeeld zo'd Duitse BWM/Mercedes/Porsche kaart kunnen proberen te bestellen bij een dealer? En als die weigert, omdat je niet in hun merk rijdt, kunnen we het doorsturen naar de ACM.
Volgens mij is koppelverkoop iets anders. Het gaat de ACM om marktwerking en mededinging. Als iemand een uniek product heeft en dan afdwingt dat je ook een ander product moet kopen omdat je anders dat unieke product niet krijgt, dan is sprake van machtsmisbruik en wordt de marktwerking gefrustreerd. Dus als je geen BMW/Mercedes/Porsche kunt kopen zonder een laadabonnement van deze fabrikant (c.q. hun samenwerkingverband Ionity) dan is sprake van koppelverkoop. Maar volgens mij zijn de kopers van de auto's helemaal niet verplicht om ook het laadabonnement af te nemen en kunnen ze dat prima bij een andere partij doen en zelfs dan toch nog tegen aantrekkelijke tarieven laden bij Ionity.da_Mastah schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:36:
[...]
Ik denk dat je hier eigenlijk wel een punt hebt. Feitelijk komt het neer op koppelverkoop, je kan immers alleen het laadpas-abonnement afsluiten bij de aankoop van een specifiek merk auto.
Koppelverkoop is verboden omdat het marktverstorend werkt en de ACM kan daar op ingrijpen.
Omdat er verder geen technische beperkingen zijn (CCS-laders zijn compatible met meerdere automerken) en er notabene Europees geld naar Ionity is gevloeid voor het opbouwen van hun netwerk, denk ik dat het goed zou zijn hier een uitspraak van de ACM uit te lokken.
@Hachy zou jij met je Laadpastop10 bedrijf bijvoorbeeld zo'd Duitse BWM/Mercedes/Porsche kaart kunnen proberen te bestellen bij een dealer? En als die weigert, omdat je niet in hun merk rijdt, kunnen we het doorsturen naar de ACM.
Actie met argument koppelverkoop lijkt mij kansloos.
Actie om voorwaarden te stellen aan wie een abonnement zou kunnen nemen is iets anders, maar volgens mij mag dat wel. Bijvoorbeeld met al die duitse energieleveranciers die een laadpas aanbieden alleen voor hun energieklanten en dan de roaming beperken tot wat zij fair use vinden.
Maar dit is toch koppelverkoop precies andersom. Dat werkt niet 1 kant op, met alleen een abonnement verplicht bij de auto. In dit geval stellen ze juist de aankoop van de auto verplicht bij het abonnement.... Daarom ook mijn voorstel, bij de dealer te vragen om laadpas en abonnement af te sluiten. En als ze weigeren, en de reden is "dat kan alleen bij aankoop van een auto bij ons" dan is de zaak bewezen volgens mij...eltron schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:53:
[...]
Volgens mij is koppelverkoop iets anders. Het gaat de ACM om marktwerking en mededinging. Als iemand een uniek product heeft en dan afdwingt dat je ook een ander product moet kopen omdat je anders dat unieke product niet krijgt, dan is sprake van machtsmisbruik en wordt de marktwerking gefrustreerd. Dus als je geen BMW/Mercedes/Porsche kunt kopen zonder een laadabonnement van deze fabrikant (c.q. hun samenwerkingverband Ionity) dan is sprake van koppelverkoop. Maar volgens mij zijn de kopers van de auto's helemaal niet verplicht om ook het laadabonnement af te nemen en kunnen ze dat prima bij een andere partij doen en zelfs dan toch nog tegen aantrekkelijke tarieven laden bij Ionity.
Actie met argument koppelverkoop lijkt mij kansloos.
Actie om voorwaarden te stellen aan wie een abonnement zou kunnen nemen is iets anders, maar volgens mij mag dat wel. Bijvoorbeeld met al die duitse energieleveranciers die een laadpas aanbieden alleen voor hun energieklanten en dan de roaming beperken tot wat zij fair use vinden.
Maar op het abonnement zijn zij geen monopolist, dat kun je bij elke laadpasprovider krijgen als je bereid bent om hun voorwaarden te accepteren.da_Mastah schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:56:
[...]
Maar dit is toch koppelverkoop precies andersom. Dat werkt niet 1 kant op, met alleen een abonnement verplicht bij de auto. In dit geval stellen ze juist de aankoop van de auto verplicht bij het abonnement.... Daarom ook mijn voorstel, bij de dealer te vragen om laadpas en abonnement af te sluiten. En als ze weigeren, en de reden is "dat kan alleen bij aankoop van een auto bij ons" dan is de zaak bewezen volgens mij...
Dat klopt, ze zijn geen monopolist op het gebied van laadpassen. Maar hebben straks wel een "machtspositie" mbt de laadabonnementen (dus de fixed fee, laag tarief) bij Ionity. Als ze dan nog steed zouden weigeren die laadpassen te verkopen aan klanten die geen auto kopen, zou de ACM wel degelijk een onderzoek naar misbruik van die machtspositie kunnen instellen.eltron schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:59:
[...]
Maar op het abonnement zijn zij geen monopolist, dat kun je bij elke laadpasprovider krijgen als je bereid bent om hun voorwaarden te accepteren.
Maar goed, het is nu nog niet zo relevant, nu Ionity nog zo klein is, maar ik denk wel dat op termijn een dergelijk onderzoek zal moeten komen, anders gaan meer fabrikanten verdienmodellen hanteren waar wij als consument en EV-rijder de dupe van zullen worden (hoge prijzen en/of beperkte beschikbaarheid doordat je alleen bij je 'eigen' netwerk terecht kan).
Maar dan zou je dat toch ook van Tesla snelladers kunnen gaan zien? Beetje het Internet Explorer gevoel op windows 95 zeg maar. Abonnement niet verkopen aan mensen die niet een bepaald automerk hebben, geloof niet dat discriminatie op basis van automerk een dingetje isda_Mastah schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:12:
[...]
Dat klopt, ze zijn geen monopolist op het gebied van laadpassen. Maar hebben straks wel een "machtspositie" mbt de laadabonnementen (dus de fixed fee, laag tarief) bij Ionity. Als ze dan nog steed zouden weigeren die laadpassen te verkopen aan klanten die geen auto kopen, zou de ACM wel degelijk een onderzoek naar misbruik van die machtspositie kunnen instellen.
Maar goed, het is nu nog niet zo relevant, nu Ionity nog zo klein is, maar ik denk wel dat op termijn een dergelijk onderzoek zal moeten komen, anders gaan meer fabrikanten verdienmodellen hanteren waar wij als consument en EV-rijder de dupe van zullen worden (hoge prijzen en/of beperkte beschikbaarheid doordat je alleen bij je 'eigen' netwerk terecht kan).
Exact expert nodig?
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2020 14:17 ]
Mijn laadpaal intro in het kort: Ik wilde een domme paal (niet online, geen loadbalancing, geen abo). NewMotion Home Fast gekocht bij laadkompas, geïnstalleerd door deJong Elektra in november, stedin begin januari langs gehad voor 3x25A switch > paal werkte niet. Na hoop gepiel door opnieuw deJong en op afstand door new motion (doordat we er toch een ethernetkabel aan hebben gehangen) leverde eerder deze maand niets op.
Vandaag bezoek gehad van de technische dienst via newmotion zelf (Modutec) en dat zijn a) fatsoenlijke lui die afspraken nakomen en b) degene die binnen 10 seconden het probleem gevonden had.
Houd je vast....

Dit dus. Of je steekt de stekker er recht in... Echt ongelooflijk.

Vooralsnog laad ik dus op met 9kW om de boel niet op te blazen hier. Maar ik laad iig op!

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Dat is zo'n stekker die fool-proof zou moeten zijn..
En ja hier is Modutec ook langsgeweest om eea te herstellen/verbeteren nadat het door een onderaannemer niet helemaal lekker was aangelegd (type B aardlek ontbrak). Wereld van verschil als je dan zo'n gast van Modutec aan het werk ziet gaan, maar die zullen wel gewoon werknemer zijn met alle middelen van dien ipv ZZPer die op alles probeert te besparen.
Maar je hebt nu dus alsnog geen abbo nodig om te kunnen laden?
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-01-2020 13:39 ]
Idd, je begrijpt niet dat ze het niet gewoon gelijk door de juiste lui laten doen... Maar goed... Ik probeer het nu maar achter me te laten .... Zodra iemand die aardlekautomaat is komen herstellen dan....CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:33:
@Miepz78![]()
Dat is zo'n stekker die fool-proof zou moeten zijn..
En ja hier is Modutec ook langsgeweest om eea te herstellen/verbeteren nadat het door een onderaannemer niet helemaal lekker was aangelegd (type B aardlek ontbrak). Wereld van verschil als je dan zo'n gast van Modutec aan het werk ziet gaan, maar die zullen wel gewoon werknemer zijn met alle middelen van dien ipv ZZPer die op alles probeert te besparen.

PS heb nu abo opgezegd. Dus na 15/2 weet ik het zeker. Maar paal is offline, dus kan me niet voorstellen hoe ze door de lucht telepetatisch dan nog iets kunnen killen. Overigens staat op de website ook alleen maar dat je zonder abo geen gebruik kunt maken van de 'extra' diensten als facturatie/inzicht etc. En dat hoef ik allemaal niet. Maak fotootjes van de kwh-meter 1/1 en 31/12 en dat gaat van de jaarrekening energie af. Niet moeilijker maken dan nodig...
[ Voor 23% gewijzigd door Miepz78 op 24-01-2020 13:41 ]
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Doh!Miepz78 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:27:
Even een update voor wie het wil weten (en @teacher en @EvaluationCopy in het bijzonder:
Houd je vast....
[Afbeelding: Of je steekt de stekker er in]
Dit dus. Of je steekt de stekker er recht in... Echt ongelooflijk.

Dat is de CP aansluiting. Dan wordt er idd niks geladen. En dat is denk ik ook dejong elektra geweest, die heeft denk ik de vaste kabel aangesloten?
Wise enough to play the fool
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Nah, dit is iets dat je volgens mij even controleert. Die gast is zelfs een tweede keer geweest en heeft toen alles 'doorgemeten' en nagekeken en kon toen niks vinden. Heeft er dus zelf ten minste 1x overheen gekeken.BarryH schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:18:
Of de assemblageafdeling...
Nu moet laadkompas nog even de aardlekautomaat (laten) omwisselen en we zijn op de goede weg. Dan kan ik mijn goedkeuring over de lui daar wel weer uitdragen. De service is na wat escalatie iig goed op peil.
Voor wie het gemist heeft. @Hachy wordt nu écht populair. En hij liet zich niet verleiden door de heren. 24:40 is hij aan het woord.
en wel aardig dat de brandstofauto's mede door de presentatoren werden weggezet als ouderwets en old fashioned.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:17:
Duidelijk verhaal @Hachy ! Wel ongelooflijk dat er zoveel pasaanbieders zijn, je gaat je af vragen hoe rendabel dat allemaal wel is, maar waar markt is daar zijn aanbieders denk ik dan maar...
(Ik luister wel vaker naar BNR autoshow, maar daar gaat het allemaal echt nog om het lawaai dat de auto maakt en het aantal PK en cilinders etc. Beetje vorige eeuw dus, maar leuk dat ze dat nu zelf ook vinden
Er is de belofte van een markt in de toekomst, daarom duiken veel partijen erop, er is niemand die ook maar in de buurt komt van winst. Overigens heel normaal in een beginnende markt, net als de chaotische & stunt tarievenNinjetsu NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:17:
Duidelijk verhaal @Hachy ! Wel ongelooflijk dat er zoveel pasaanbieders zijn, je gaat je af vragen hoe rendabel dat allemaal wel is, maar waar markt is daar zijn aanbieders denk ik dan maar...
Je geeft tijdens dit radiofragment aan dat je aan 2 tot 3 laadpassen voor heel Europa genoeg hebt. Welke laadpassen zijn dit dan volgens jou?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Er komen nog een paar dingen aan maar daar kan ik helaas nog niets over vertellen.
@Ninjetsu NL Er zitten ook heel veel buitenlandse passen bij.
@eltron Ja, hij zei het echt he, Meindert. 'ouderwets'
@GoldenSample Ja dat is zo, bijna niemand heeft zwarte cijfers in de branche
@nMad Als je Newmotion combineert met Chargemap en Electromaps dan heb je toch een heel behoorlijke dekking in centraal en Zuid Europa. (Midden en zuid Italie uitgezonderd). Goedkoop is het niet; maar je komt heus wel van het topje van Finland tot aan Gibraltar of Moldavië.
Verkeerde topic, zie topic warning.ridmaur schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:23:
Durf te vragen. Laadpaal geïnstalleerd door Laadpunt.nl. Wacht nog op verzwaring door Stedin. Kortom ik begrijp dat ik max 3.7 kw/h kan laden. Tesla M3 laadt echter maar met 2. Wat is hier aan de hand?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

6 maanden abonnement, en laadtransacties over december tegen een verkeerd tarief

Wat een drama bedrijf is dat
Ik heb plugsurfing over facturering en tariffering nu al een keer of 15 benaderd en er is nooit een inhoudelijke reactie gekomen.
Dus:
1. wederom ticket aangemaakt en
2. betwiste transactie bij paypal ingediend en berekend wat het bedrag mijns inziens wel zou moeten zijn. (moet je opgeven)
Ben benieuwd welke weg vlotter gaat.
[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 25-01-2020 10:40 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Succes! Hou je ons op de hoogte!paQ schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:35:
Voor het eerst sinds juni een factuur ontvangen van plugsurfing
6 maanden abonnement, en laadtransacties over december tegen een verkeerd tarief
Ik heb plugsurfing over facturering en tariffering nu al een keer of 15 benaderd en er is nooit een inhoudelijke reactie gekomen.
Dus:
2. betwiste transactie bij paypal ingediend en berekend wat het bedrag mijns inziens wel zou moeten zijn. (moet je opgeven)
Dit topic gaat toch over laden, laadpalen?
maar inmiddels gesplitst waarbij dit topic beperkt is tot publiek laden en apart topic voor thuis ladenridmaur schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:13:
[...]
Dit topic gaat toch over laden, laadpalen?
Wat voor abonnement heb je?paQ schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:35:
Voor het eerst sinds juni een factuur ontvangen van plugsurfing
Dus:
Je weet dat een gewone aardlekschakelaar of een alamat (combinatie installatie-automaat + aardlekschakelaar) niet toegestaan is? Je moet een installatieautomaat hebben + een aardlekschakelaar type B. Let op: dat is wat anders dan een installatieautomaat met B-karakteristiek; lekker makkelijke typebenamingen....Miepz78 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Nah, dit is iets dat je volgens mij even controleert. Die gast is zelfs een tweede keer geweest en heeft toen alles 'doorgemeten' en nagekeken en kon toen niks vinden. Heeft er dus zelf ten minste 1x overheen gekeken.
Nu moet laadkompas nog even de aardlekautomaat (laten) omwisselen en we zijn op de goede weg. Dan kan ik mijn goedkeuring over de lui daar wel weer uitdragen. De service is na wat escalatie iig goed op peil.
Die aardlekschakelaar type B detecteert behalve wisselstroomfouten vanaf 30 mA ook gelijkstroomfouten vanaf 6 mA. Let er dus op dat op je aardlekschakelaar staat dat het type B is! En anders moet je je installateur ff aan zijn jasje trekken dat dit toch écht noodzakelijk is volgens de huidige voorschriften.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
[ Voor 52% gewijzigd door eltron op 25-01-2020 21:09 ]
Lolo 3 heeft ingebouwde lekstroomdetectie.Hippe Lip schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:11:
[...]
Je weet dat een gewone aardlekschakelaar of een alamat (combinatie installatie-automaat + aardlekschakelaar) niet toegestaan is? Je moet een installatieautomaat hebben + een aardlekschakelaar type B. Let op: dat is wat anders dan een installatieautomaat met B-karakteristiek; lekker makkelijke typebenamingen....
Die aardlekschakelaar type B detecteert behalve wisselstroomfouten vanaf 30 mA ook gelijkstroomfouten vanaf 6 mA. Let er dus op dat op je aardlekschakelaar staat dat het type B is! En anders moet je je installateur ff aan zijn jasje trekken dat dit toch écht noodzakelijk is volgens de huidige voorschriften.
Wauw, wist ik niet idd. Voor alles is een eigen topic blijkt wel :-) Tweakers rule. Fijn dat ik mijn topic nog even af mocht maken. Dank @Hippe Lip voor je nuance. Ben idd vooral onwetend, maar in de totale installatie zit het wel goed; meneer Modutec had het specifiek over dit onderdeel:eltron schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:08:
Ja en voor thuisladen is er dus een apart topic https://gathering.tweaker...Bfilter_topicstarter%5D=1

Hoe heet dat beestje?
@Miepz78 Dit is een zogeheten alamat en dat is dus niet de juiste beveliging. die mist de gelijkstroombeveiliging.Miepz78 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:21:
[...]
Wauw, wist ik niet idd. Voor alles is een eigen topic blijkt wel :-) Tweakers rule. Fijn dat ik mijn topic nog even af mocht maken. Dank @Hippe Lip voor je nuance. Ben idd vooral onwetend, maar in de totale installatie zit het wel goed; meneer Modutec had het specifiek over dit onderdeel:
[Afbeelding]
Hoe heet dat beestje?
Ga met mijn hele verhaal naar je installateur en zorg ervoor dat hij het goed installeert. We hebben het hier toch over installatie in NL?
[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 26-01-2020 12:15 ]
<John O`Mill>
De glazebol is stuk, verder ionity bellen en of je dealerbruneelm schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:25:
Waarom krijg je een HPC en triple charger (Ionity) fout wagen moet uit staan als die uit staat? Zelf met de wagen op slot die melding gekregen
ik herhaal mezelf even: de lolo 3 heeft ingebouwde dc lekstroomdetectie.Hippe Lip schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:13:
[...]
@Miepz78 Dit is een zogeheten alamat en dat is dus niet de juiste beveliging. die mist de gelijkstroombeveiliging.
Ga met mijn hele verhaal naar je installateur en zorg ervoor dat hij het goed installeert. We hebben het hier toch over installatie in NL?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61266294
Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019
Sorry, juist dat van die DC zei je niet:teacher schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:46:
ik herhaal mezelf even: de lolo 3 heeft ingebouwde dc lekstroomdetectie.
En omdat juist die gelijkstroom(DC)detectie zo belangrijk is heb ik dat in duidelijke woorden nog eens herhaald.teacher schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:22:
@eltron deze discussie is nog van voor de splitsing, dus hier maar even afmaken?
Lolo 3 heeft ingebouwde lekstroomdetectie.
Hoe dan ook, punt is nu duidelijk. Verder over eigen laadpalen op het hier al eerder genoemde draadje Het grote "thuis laden van je EV" topic.
[ Voor 12% gewijzigd door Hippe Lip op 26-01-2020 14:08 ]
<John O`Mill>
Is dit werkelijk de laadpas van Eins of is dit een reclamesleutelhanger voor de laadpalen van Mennekes?
Waarom staat de naam Eins er dan niet op?
<John O`Mill>
Ik heb precies hetzelfde binnen gekregen! Er zit een chip in en daarmee kan je laden.Hippe Lip schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:24:
Ik had de app van Eins al, maar nog geen laadpas. Die heb ik nu aangevraagd en nu krijg ik een raar soort van dikke sleutelhanger met de tekst
[...]
Is dit werkelijk de laadpas van Eins of is dit een reclamesleutelhanger voor de laadpalen van Mennekes?
Waarom staat de naam Eins er dan niet op?
[ Voor 4% gewijzigd door Jdome op 26-01-2020 14:30 ]
Hier ook en werkt prima om te laden, transactie komt ook in de Eins app.Jdome schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:29:
[...]
Ik heb precies hetzelfde binnen gekregen! Er zit een chip in en daarmee kan je laden.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Wel erg vreemd dat Eins er zijn eigen naam niet op zet. Ik zal er maar een sticker met "Eins" op plakken, want anders weet ik over een paar maanden echt niet meer wat ik met dat ding aanmoet.....
<John O`Mill>
Keek er ook raar naar toen ik die in de bus kreeg, maar zoals al genoemd, klopt echtHippe Lip schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:01:
@Jdome en @DGTL_Magician Fijn om te horen.
Wel erg vreemd dat Eins er zijn eigen naam niet op zet. Ik zal er maar een sticker met "Eins" op plakken, want anders weet ik over een paar maanden echt niet meer wat ik met dat ding aanmoet.....
Wallet koppeling ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Zijn er nog ander laadpassen die zo kunnen werken op de normale Nederlandse palen?
Ben voor het werk een tijdje op Aruba en het is hier zeer goed geregeld vergeleken met Curaçao. 28 AC laders en 4 snelladers. Niet slecht voor een eiland ter grootte van Texel.

De zonnecarport begint aan te slaan:

En Allego heeft hier wat afzet gevonden voor hun laadplein kleintjes:

Om de 5 minuten zie je hier wel een elektrische auto rondrijden, vooral de Leaf en Fiat 500 zijn populair.
Zo terecht, het is er de ideale omgeving voor! Range anxiety is a hoax! Genieten. Snelladers, I'm impressed.Erasmo schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:44:
Tropische update:
Ben voor het werk een tijdje op Aruba en het is hier zeer goed geregeld vergeleken met Curaçao. 28 AC laders en 4 snelladers. Niet slecht voor een eiland ter grootte van Texel.
[Afbeelding]
De zonnecarport begint aan te slaan:
[Afbeelding]
En Allego heeft hier wat afzet gevonden voor hun laadplein kleintjes:
[Afbeelding]
Om de 5 minuten zie je hier wel een elektrische auto rondrijden, vooral de Leaf en Fiat 500 zijn populair.
Range anxiety is iets wat niet ev-rijders hebben in mijn ervaring. Dit zijn dan wel snelladers, maar niet de +175kW die je in NL ziet, meer iets van 20-30kW. Alsnog meer dan genoeg voor je lunchafspraak of boodschappentrip. Waar ik hier veel toekomst in zie is de solar carport. Ben bezig met een korte video over hoe het niet moet(Curaçao), hoe het had kunnen zijn(Aruba) en het lichtende voorbeeld in de regio(Barbados), maar die post ik wel als ie ooit klaar is.fewips schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:53:
[...]
Zo terecht, het is er de ideale omgeving voor! Range anxiety is a hoax! Genieten. Snelladers, I'm impressed.
200km+ = alvast nadenken over range anxiety in de toekomst
150-200km = voorbarige pre-range anxiety
100-150km = pre-range anxiety
50-100km = range anxiety
Minder dan 50km = range panic (ohjee, er zijn maar 1000+ laadpalen binnen ons bereik, hoe komen we ooit thuis?)
low battery warning = range death (belangrijk om je hoofd te laten hangen en je tong uit te steken op dit punt)
Leuk die vergelijking met Texel. Daar staan wel iets meer laders, maar geen snelladers. Van de AC laders zijn er ca. 30 met een vermogen van (2x) 22kW, op zich wel voldoende als de maximale rij-afstand nog geen 25km is.Erasmo schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:44:
Tropische update:
Mijn bedrijf maakt de overstap naar elektrische wagens. Leasing maatschappij is "LeasePlan".
Net Tesla Model 3 LR mogen bestellen.
Mijn vraag is echter meer specifiek in verband met een laadpaal.
Via LeasePlan zal mijn bedrijf ook de laadpaal laten installeren: ICU Eve Mini.
Ik heb niet de mogelijkheid om een andere laadpaal te kiezen: enkel via deze weg zal het bedrijf kosten voor thuisladen (elektriciteit, laadpaal zelf) voor zich nemen.
Context: België
Mijn thuis aansluiting: monofase 40A
Om er makkelijk vanaf te komen lijkt LeasePlan in hun (standaard) documentatie voor te stellen om te kiezen voor een limiet van 3,7kW (16A). Dit is dan dus een oplossing zonder "load balancing" en zonder optimaliseren van zonnepanelen etc...
Na het kort bekijken van de ICU Eve Mini lijkt het mij dat deze charger zowel kan "load balancing" als rekening houden met opbrengst zonnepanelen indien hij kan worden aangesloten op de P1 poort van de slimme/digitale meter.
Ik overweeg nu dus:
- Het aanvragen van een slimme/digitale meter. Kost in België (Fluvius) 88EUR (excl/incl BTW niet zeker).
- Het laten installeren van de ICU Eve Mini met connectie naar de slimme/digitale meter.
- Aangezien ik dan "load balancing" heb kan ik het maximaal vermogen verhogen naar 32A (7.36kW)
Redenen:
- Ik zou graag zaterdag/zondag overdag gebruiken in combinatie met eigen zonnepanelen voor het opladen van de wagen (optimalisatie groene stroom, optimalisatie eigen verbruik zonnepanelen...)
- Het extra vermogen beschikbaar hebben lijkt altijd handig voor die uitzonderlijke situatie (savonds laat "leeg" thuis komen en volgende ochtend weer een lange rit voor de boeg)
Vragen:
- Iemand ervaring met de ICU Eve Mini?
- Iemand die meer details weet / kan bevestigen in verband met de connectie met de (Belgische) slimme/digitale meter?
- Iemand die misschien in België reeds slimme/digitale meter heeft aangevraagd: hoe lang duurt dit?

Dus maar even gekeerd en naar de Knoest (overkant) gereden.
Wat mij hier bovenmatig interesseert is dat we dagen verwijderd zijn van het moment dat Ionity (de onoplettende bezoeker) de hoofdprijs gaat rekenen. En vorige week stond een klant van mij nog bij Wetteren (BE) waar hete hele station plat lag. Goed, mijn long read over snelladen in Europa en Ionity in het bijzonder komt eraan, later deze week.joepie de p schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:41:
Sta ik bij Ionity de Kroon, zit er een briefje op de enige beschikbare lader dat het scherm kapot is. De lader doet het wel maar dan moet je het hulpnummer bellen. Bel ik dat nummer, is het nummer (TIJDELIJK) BUITEN GEBRUIK.![]()
Dus maar even gekeerd en naar de Knoest (overkant) gereden.
We gaan het hier snel genoeg lezen als er veranderingen zijnfewips schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:44:
[...]
Wat mij hier bovenmatig interesseert is dat we dagen verwijderd zijn van het moment dat Ionity (de onoplettende bezoeker) de hoofdprijs gaat rekenen. En vorige week stond een klant van mij nog bij Wetteren (BE) waar hete hele station plat lag. Goed, mijn long read over snelladen in Europa en Ionity in het bijzonder komt eraan, later deze week.

Vooralsnog zit op de laders een sticker waarop ze uitleggen dat er gratis geladen kan worden totdat er overeenkomsten zijn met alle Nederlandse MSP (verwachting begin 2020). Op het scherm staat nog de oude melding van 8 euro.
Ben ook benieuwd hoe het uitpakt... Maingau heeft hun normale tarieven bevestigd. Zodra de verandering er is toets ik even met VandeBron (meer dan die 2 passen gebruik ik eigenlijk niet).
Wetteren Noord lag dit weekend inderdaad uit voor de HPC's op vrijdag een eTron (NL) die gebeld had om de paal op te starten, bij mij lukte het niet. Ook op zaterdag enkel een eTron die kon laden na bellenfewips schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:44:
[...]
Wat mij hier bovenmatig interesseert is dat we dagen verwijderd zijn van het moment dat Ionity (de onoplettende bezoeker) de hoofdprijs gaat rekenen. En vorige week stond een klant van mij nog bij Wetteren (BE) waar hete hele station plat lag. Goed, mijn long read over snelladen in Europa en Ionity in het bijzonder komt eraan, later deze week.
Triple charger gaf na enkele errors wel stroom
Zouden ze al durven selectief te zijn op merk?
2 soorten foutmeldingen op de HPC's:
Charger error (interne laadpaalfout)
Car must be switched off (wagen moet uit staan)
Terwijl de wagen op slot is (uit-ter kan niet)
De lader staat achter het BP tankstation. Je kan er alleen komen vanaf de Goudseweg. Je moet dus de snelweg verlaten. Wel een slimme locatie naar mijn idee omdat je de lader vanuit 3 richtingen kunt bereiken.eltron schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:26:
Klopt het dat Ionity Bodegraven nu is geopend? en waar zit dit dan precies? Bij het Total station of bij de La Place aan de andere kant (volgens mij kun je daar vanaf het Total station niet komen)?
Al meer dan een maand geopend.eltron schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:26:
Klopt het dat Ionity Bodegraven nu is geopend? en waar zit dit dan precies? Bij het Total station of bij de La Place aan de andere kant (volgens mij kun je daar vanaf het Total station niet komen)?
[ Voor 7% gewijzigd door ChillPascal op 27-01-2020 20:16 ]
Gewoon met Granny laden bij je accomodatie. Als je daar niet meer dan een paar honderd km per dag rijdt is dat wel voldoende. Openbaar laden is in Oostenrijk nogal prijzig muv een enkele gratis lader.ChillPascal schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:14:
Dag EV-rijders. Wij zijn aan het kijken voor ‘n zomervakantie in Oostenrijk. Op de verschillende chargemaps zie ik nog al weinig snellaadstations op de binnenwegen. Daarom zouden wij dus graag een accomodatie huren met een (semi-)private laadpaal. Behalve bij Booking.com kan ik bij nergens de juiste filters vinden. Hebben jullie misschien tips?
Ik had met de kerst een chalet met inpandige garage, ideaal voor granny laden.
Wel even met verhuurder afstemmen of je een (geaard) stopcontact hiervoor ter beschikking kunt krijgen.
Zie ook blog van Hachy hierover https://goedkoperrijden.b...rijden-in-oostenrijk.html.
[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 27-01-2020 20:47 ]
Het is hier al eerder gezegd, maar let bij booking.com op of het geschikt is om autos te laden, niet alleen om fietsen te laden. Altijd even contact opnemen met de verhuurder.ChillPascal schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:14:
Dag EV-rijders. Wij zijn aan het kijken voor ‘n zomervakantie in Oostenrijk. Op de verschillende chargemaps zie ik nog al weinig snellaadstations op de binnenwegen. Daarom zouden wij dus graag een accomodatie huren met een (semi-)private laadpaal. Behalve bij Booking.com kan ik bij nergens de juiste filters vinden. Hebben jullie misschien tips?
Je kunt ook een willekeurige plaats op Chargemap aanklikken en dan kijken naar de dichtstbijzijnde laadpalen. Vaak zijn dat in de kleinere plaatsen laadpalen die bij een hotel horen. Dan heb je meteen een accommodatie gevonden, even googlen of het wat is.ChillPascal schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:14:
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
dag 3, nog geen reactie.
Nou.. 1 dan... Ik heb gistermiddag mijn paypal account uit de app verwijderd.
om 21:00 uur kreeg ik een email dat mijn laadsleutel geblokkeerd was, omdat ik geen geldige betaalmethode heb opgevoerd.
Als ik een betaalmethode opgeef, dan moet ik nog 24 uur wachten voor dat de sleutel het weer doet.
Paypal heeft overigens zaterdag mijn betwisting in behandeling genomen en heeft plugsurfing tot 5 feb gegeven om te reageren.
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 28-01-2020 09:27 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Mijn Franse reisgids staat vol tips betreft laadpassen. Get them all! (Als je vaker naar Frankrijk gaat).Twiek-San schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:55:
Ik “moet” naar Disneyland Parijs met de Kona. Dit wordt de eerste iets verdere trip. Welke laadpas is aan te raden? Heb nu enkel Maingau. En een Duitse pas in Frankrijk.....
fewips schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:56:
[...]
Mijn Franse reisgids staat vol tips betreft laadpassen. Get them all! (Als je vaker naar Frankrijk gaat).
Met de ZOE had ik vooral last van range relief: als je zeker weet dat je het gaat halen gaat het gas op de plankHachy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:31:
Range Anxiety noemt Wiebe altijd 'Range Excitement'. Niet de angst om stil te komen staan maar het genot om van alles te kunnen ontdekken binnen het bereik van je EV.
[Afbeelding]
Het is maar goed dat een ZOE maar 140 kan...
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.