[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste
Acties:
  • 564.093 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
HenkS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:42:
Even een vraag los van de prijzen :)
Ik wil in het hoogseizoen naar noord Italië rijden (tesla long-range)
Waar ik me toch wel druk om maak dat het soort van file laden wordt bij de suoer chargers en dat je ipv 20min laden vooral staat te wachten tot je kunt laden...

Ik vroeg mij af of het ook niet een oplossing is om bv via de 'a better route planner' voor andere laadpalen te gaan zoals ionity die ook 150-350kw laden ondersteunen (idem als fastnet).
Ik heb het gevoel dat ik hiermee het risico flink verklein omdat het gros van de mensen (los van veel tweaker) met de tesla navigatie blind van suc naar suc rijden.

Benieuwd hoe jullie dit zien
Dit is exact wat veel Tesla rijders nu al doen... Alleen nu Ionity de prijzen flink verhoogd zullen mensen vaak Ionity excluden uit ABRP. Zeker ik als Tesla rijder met dus toegang tot de Tesla laadstations zal dit doen.

Mijn geplande route in de zomer naar Frankrijk bevatte 3 Ionity stops waarvan er nu 2 nog gratis zijn. De totale reistijd is 12:58 en de totale laadkosten zijn 34 euro voor 1100 kilometer aldus ABRP, SoC bij aankomst is 80% (bewust).

Wanneer Ionity de prijzen inderdaad opschroeft naar 79 cent per kWh dan zjin de kosten 93 euro, aanzienlijk hoger dus.

Als ik nu Ionity uitsluit dan kom ik op 1 stop na alleen bij Tesla laadstations uit, totale reistijd word 13:08 en de totale kosten lopen op naar 47 euro.

N.a.v. deze post zojuist wel een gratis Vroaming laadpas aangevraagd:
blottle schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:48:
Zojuist contact gehad met Total over mijn Vroaming laadpas. Ionity is bij hun gewoon 22 cent per kWh. Met als voorwaarde dat dit niet de standaard oplaadlocatie is.
Zo behoud ik wel een stuk flexibiliteit en als het echt 22 cent per kWh blijft ben je ook goedkoper uit dan bij de Tesla SuC als je 12kWh of mer laad (35 cent startkosten per sessie).

Mijn zakelijke pas is van MTC (NewMotion), hier heb ik nog niet van gehoord wat ze dadelijk voor tarieven hebben met Ionity. Iemand die hier al wel iets over weet?

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-01-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
LiquidSmoke schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Dit is exact wat veel Tesla rijders nu al doen... Alleen nu Ionity de prijzen flink verhoogd zullen mensen vaak Ionity excluden uit ABRP. Zeker ik als Tesla rijder met dus toegang tot de Tesla laadstations zal dit doen.

Mijn geplande route in de zomer naar Frankrijk bevatte 3 Ionity stops waarvan er nu 2 nog gratis zijn. De totale reistijd is 12:58 en de totale laadkosten zijn 34 euro voor 1100 kilometer aldus ABRP, SoC bij aankomst is 80% (bewust).

Wanneer Ionity de prijzen inderdaad opschroeft naar 79 cent per kWh dan zjin de kosten 93 euro, aanzienlijk hoger dus.

Als ik nu Ionity uitsluit dan kom ik op 1 stop na alleen bij Tesla laadstations uit, totale reistijd word 13:08 en de totale kosten lopen op naar 47 euro.

[...]

Zo behoud ik wel een stuk flexibiliteit en als het echt 22 cent per kWh blijft ben je ook goedkoper uit dan bij de Tesla SuC als je 12kWh of mer laad (35 cent startkosten per sessie).

Mijn zakelijke pas is van MTC (NewMotion), hier heb ik nog niet van gehoord wat ze dadelijk voor tarieven hebben met Ionity. Iemand die hier al wel iets over weet?
Welke optie is dat als ik alleen ionity wil uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

HenkS

Da_king alias HenkS

[...]

[...]

Gaat mij idd hier even niet om de kosten. Al is het verschil wel groot
Ik heb ook newmotion en ook benieuwd naar de kosten met ionity

Maar idd ik gs denk ik mijn reis wel plannen om de SUC heen ivm voor mijn gevoel toch wel wachttijden... (aanname)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:53:
[...]

Welke optie is dat als ik alleen ionity wil uitvinken?
Als je een Ionity laadpunt aanklikt op de kaart kun je via de onderste optie "Prefer or avoid Ionity chargers" je voorkeur instellen.
HenkS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:53:
[...]

Gaat mij idd hier even niet om de kosten. Al is het verschil wel groot
Ik heb ook newmotion en ook benieuwd naar de kosten met ionity

Maar idd ik gs denk ik mijn reis wel plannen om de SUC heen ivm voor mijn gevoel toch wel wachttijden... (aanname)
Ik zie dat voor mijn reis in de meeste gevallen een andere SuC dan Tesla in de buurt is (Ionity, Allego en nog wat partijen), uitwijken is dus goed mogelijk als het echt erg druk is bij de Tesla laadstations. SoC bij charger arrival iets omhoog zetten om wat marge te creëren en gaan met die banaan 8)

Gewone 11kW laders zijn ook ruimschoots beschikbaar maar dit is funest voor de reistijd.

Vreemd, vroeger had ik een broertje dood aan auto vakanties (rijd al 35K per jaar zakelijk) maar nu heb ik er echt zin in *O*

[ Voor 60% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-01-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:57
[...]

[...]

Ik heb wel een abbo van 17.50 per maand erbij. Maar stroom/gas is al 5 euro per maand goedkoper bij Total dan bij Eneco.

Als ik dan 1x fastned gebruik per maand heb ik het abbo er al uit: 50kWh bij fastned is 23 euro ex btw(volgens zakelijk TNM pas). 50kWh met Total pas is 11 euro incl btw.

Daarnaast laadt ik nu gemiddeld zo’n 100kWh per week aan een normale openbare laadpaal van 28 cent per kWh Excl btw (35 cent Incl)
Dus dan pak ik daar ook een voordeeltje van al snel 6 euro per week.

Vroaming moet ik alleen even voorschieten en declareren. Maar geeft mij wel veel meer flexibiliteit qua oplaadlocaties en kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:19
Waar ik me toch wel druk om maak dat het soort van file laden wordt bij de suoer chargers en dat je ipv 20min laden vooral staat te wachten tot je kunt laden...

Ik vroeg mij af of het ook niet een oplossing is om bv via de 'a better route planner' voor andere laadpalen te gaan zoals ionity die ook 150-350kw laden ondersteunen (idem als fastnet).
Ik heb het gevoel dat ik hiermee het risico flink verklein omdat het gros van de mensen (los van veel tweaker) met de tesla navigatie blind van suc naar suc rijden.

In hoogseizoen wordt het overal fileladen, zeker op de drukke routes en zwarte zaterdagen. Ik had daar in de kerstvakantie (Oostenrijk) ook al last van. Maar in hoogseizoen sta je ook met je ICE bij het tankstation in de rij tot je aan de beurt bent om te tanken, nog even los van de files op de snelweg zelf. All in the game als je op piekmoment op vakantie gaat dus je kunt er maar beter rekening mee houden en wat extra reistijd incalculeren (of nog beter, een andere tijd voor je reis/vakantie kiezen).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bovenstaande files en daarnaast de woekerprijzen die men in de zomer durft te vragen zijn dus exact de reden dat ik al enkele jaren in de meivakantie op "zomervakantie" ga. In de zomervakantie rijden wij in ieder geval niet meer naar het zuiden, maar blijven we in de Benelux. Ik heb voor de meivakantie dus ook een reis naar Italië gepland staan, dan zie ik dat wel zitten met een EV, in de zomervakantie zou ik denk ik op dit moment mogelijk nog een ICE huren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 08:58

Afgelopen jaar ben ik met de motor die kant op geweest, paar Noren gesproken die in het eerste piekweekend die kant op waren gekomen en inderdaad hadden gemerkt dat de Superchargers vaker vol waren. Dan weken ze uit naar andere snelladers en door. Stukje voorbereiding en iets meer marge houden. Verder geen probleem volgens hen.
[...]

[...]

Let wel op dat Vroaming 22 cent tarief geldt icm stroom en gas voor thuis. Die gratis pas zal je geen 22 cent per kWh geven. Einfachstromladen van Maingau blijft voorlopig nog wel 35 cent per kWh geeft Maingau aan. Wel max een uur, maar dat moet voldoende zijn toch?

De kosten die je noemt zijn inclusief 20% 'gratis' acculading toch? Van vol thuis vertrekken tot 80% SoC bij aankomst? Aangenomen dat je dan zo'n 80 km range niet in de kosten telt: Dan zijn de kosten van de route met die drie Ionity stops al aardig vergelijkbaar met een benzineauto of motor. Da's duur laden! Hopelijk kan Maingau het 35 cent tarief volhouden, ook voor Ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
DeGroteMuis schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:50:

Let wel op dat Vroaming 22 cent tarief geldt icm stroom en gas voor thuis. Die gratis pas zal je geen 22 cent per kWh geven. Einfachstromladen van Maingau blijft voorlopig nog wel 35 cent per kWh geeft Maingau aan. Wel max een uur, maar dat moet voldoende zijn toch?

De kosten die je noemt zijn inclusief 20% 'gratis' acculading toch? Van vol thuis vertrekken tot 80% SoC bij aankomst? Aangenomen dat je dan zo'n 80 km range niet in de kosten telt: Dan zijn de kosten van de route met die drie Ionity stops al aardig vergelijkbaar met een benzineauto of motor. Da's duur laden! Hopelijk kan Maingau het 35 cent tarief volhouden, ook voor Ionity.
Woei, als dat alleen icm energie voor thuis is dan schiet niet op natuurlijk... Ach, heb ik in ieder geval een reservepas achter de hand voor als mijn eigen pas een keer niet zou werken, stuk of vergeten zou zijn.

Wat betreft de kosten, dat is inderdaad 20% 'gratis', 100% lading bij thuis vertrekken. Wat ik thuis laad gaat via de zaak, in die zin is het inderdaad 'gratis'.

Als ik Ionity het volle pond moet betalen dan kom ik met net geen 100 euro aardig in buurt van ICE wat brandstofkosten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:00
Kluutmaran schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:19:
[...]

Wikipedia: Subsidie

Er is geen subsidie op elektrische auto's, enkel een belastingvoordeel. Verder is de regeling waar jij naar verwijst helemaal niet Tesla exclusief en kon elke autofabrikant er gebruik van maken. De Europese subsidie voor het Ionity netwerk daarentegen is een rechtstreekse subsidie. En aan het gebruik van Europees geld zitten voorwaarden vast, aan het gebruiken van een belastingvoordeel niet.
Maar het scheelt de Nederlandse staat wel belastingopbrengsten en fors ook nog. Ze hadden beter zoals de USA een limiet per merk in kunnen stellen. Dan hadden de andere merken een extra stimulans gehad. Nu zal je zien dat de verkoop terugvalt en dat er alsnog van alles gedaan moet worden, wat dan weer extra geld kost. En de EU is er natuurlijk wel primair voor de EU en niet voor Tesla. Waar denk je dat al die handelsoorlogen vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag onderstaand bericht gelezen...en mijn 1ste gedachte....boycotten Ionity en daar gewoon niet meer je EV opladen. Dan zullen ze snel hun belachelijke strategie aanpassen.

Deel je ook deze mening...laat het me weten en deel dit zoveel mogelijk met enthousiaste EV rijders.
https://www.dagelijksesta...47-euro-per-oplaadbeurt/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Blog van Bjorn over het Ionity prijsmodel

YouTube: Ionity changed the price model
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:26:
Vandaag onderstaand bericht gelezen...en mijn 1ste gedachte....boycotten Ionity en daar gewoon niet meer je EV opladen. Dan zullen ze snel hun belachelijke strategie aanpassen.

Deel je ook deze mening...laat het me weten en deel dit zoveel mogelijk met enthousiaste EV rijders.
De reacties op dit bericht zijn weer ware pareltjes 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door revolution-nl op 18-01-2020 10:29 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik snap de ophef onder vooral Tesla rijders niet zo, die hebben een exclusief dekkend snellaadnetwerk. Why bother om dan bij een Ionity te gaan hannesen? En hoevaak laadt men überhaupt bij dit soort snelladers, dit gaat bij velen toch enkel om de jaarlijkse vakantietrip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:26:

Wat een onzin verhaal over EV, alsof iedereen afhankelijk zou zijn van snelladers van Ionity, terwijl de meesten maar twee keer per jaar bij een wat langere vakantierit zo'n ding nodig hebben. Dan ben je blij dat die er staat, ongeacht de kosten. En omgekeerd het zijn best forse investeringen in infrastructuur en backoffice, maintenance etc., die moet je toch op één of andere manier terugverdienen, ook als men maar 2x per jaar bij jou komt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:39:
Why bother om dan bij een Ionity te gaan hannesen? En hoevaak laadt men überhaupt bij dit soort snelladers, dit gaat bij velen toch enkel om de jaarlijkse vakantietrip?
Snelheid, waarom gaan laden bij een SuC met de kans dat je een stall moet delen en maar met 65kW kan laden terwijl je ook met volle snelheid bij IONITY kan laden.

Scheelt aanzienlijk in tijd.

De kans dat je bij een SuC moet wachten totdat er überhaupt een stall vrij is wordt in de Benelux en omgeving sowieso steeds groter.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 18-01-2020 10:46 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
revolution-nl schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Snelheid, waarom gaan laden bij een SuC met de kans dat je een stall moet delen en maar met 65kW kan laden terwijl je ook met volle snelheid bij IONITY kan laden.

Scheelt aanzienlijk in tijd.

De kans dat je bij een SuC moet wachten totdat er überhaupt een stall vrij is wordt in de Benelux en omgeving sowieso steeds groter.
Omdat je die Ionity laders dan beschikbaar houdt voor niet-Tesla rijders 😀👍

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijssel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:48
Het wordt tijd voor wat meer concurrentie. Nu ben ik bang dat ik op lange trip tóch voor een Ionity ga kiezen. Eerst was dat omdat ze relatief goedkoop en goed geoutilleerd zijn. Maar straks omdat ze gewoon ook op strategische plekken staan en waarschijnlijk niet meer bezet zullen zijn.

Op zo'n lange trip mogen er vaak best extra kosten zijn omdat voortgang belangrijk is (stel dat 't voor werk is dan wordt 't óf reistijd óf laaddkosten declareren bij de klant) ook met vakantie wanneer 't verschil kan zijn tussen wel of geen hotel overnachting.

Maar, wanneer er één in de buurt is gaat FastNed absoluut de voorkeur genieten vanaf 1 feb :-)

I-pace, Eve-Twin XL, 3x50Amp aansluiting, PLC system architect, 22xPV SE+Batt, Eenmans BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:44
met de wintersport reis naar oostenrijk heb ik nergens meegemaakt dat (Bij meerdere laadpunten) ze allemaal bezet waren, dus die drukte bij laadpalen valt nog wel mee

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
BarryH schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:41:
met de wintersport reis naar oostenrijk heb ik nergens meegemaakt dat (Bij meerdere laadpunten) ze allemaal bezet waren, dus die drukte bij laadpalen valt nog wel mee
n=1 :) , Ik had juist bij wintersport (ook Oostenrijk) 4x dat er mensen moesten wachten (overigens 3x door anderen omdat ik één van degenen was die aan het laden was). Eén van de 4x waren de laadplekken deels bezet door ICE's 8)7 , maar het was daar ook zo druk dat ze stapvoets rondjes reden om een plekje te vinden.
Ook n=1 natuurlijk, maar nu het aantal EV's veel sterker stijgt dan het aantal snelladers is er wel enige reden om te verwachten dat dit niet beter gaat worden.

Wachttijden vielen overigens op zich nog wel mee omdat tussen de laders ook altijd wel iemand zit die bijna klaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door eltron op 18-01-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Ik sta hier bij ionity in Nieuwegein. En ik laad maar met 70kW. Iemand anders ook ervaring mee? Zat wel onder 50%. Maar blijft hangen bij 70kW. Doet Tesla dat om accu niet hoog te belasten of hebben ze het verlaagd tijdelijk bij Ionity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:58:
Ik sta hier bij ionity in Nieuwegein. En ik laad maar met 70kW. Iemand anders ook ervaring mee? Zat wel onder 50%. Maar blijft hangen bij 70kW. Doet Tesla dat om accu niet hoog te belasten of hebben ze het verlaagd tijdelijk bij Ionity?
Dat kan tientallen redenen hebben. Temperatuur (omgeving en accu), laadstation, Battery Management System Tesla (Na zoveel keer snelladen zonder langzaamladen tussendoor verlaagd de Tesla de laadstroom om de accu's te sparen. Een paar keer langzaamladen en het gaat weer sneller. Etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 08:58
LiquidSmoke schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:00:

Woei, als dat alleen icm energie voor thuis is dan schiet niet op natuurlijk... Ach, heb ik in ieder geval een reservepas achter de hand voor als mijn eigen pas een keer niet zou werken, stuk of vergeten zou zijn.

Wat betreft de kosten, dat is inderdaad 20% 'gratis', 100% lading bij thuis vertrekken. Wat ik thuis laad gaat via de zaak, in die zin is het inderdaad 'gratis'.

Als ik Ionity het volle pond moet betalen dan kom ik met net geen 100 euro aardig in buurt van ICE wat brandstofkosten betreft.
Een extra laadpas is altijd handig ja, kan altijd van pas komen. Op de total website staat voor Vroaming onderweg: €0.35 per laadsessie plus laadkosten. Klinkt als CPO laadkosten (en dat is geloof ik ook al eens bevestigd door @Hachy). Zeker omdat bij de pakketten met thuis energie specifiek €0,225 per kWh staat. Is die halve cent trouwens nieuw? Ik zou zweren dat er eerst €0,22 stond. Die 'gratis' 20% opmerking was trouwens niet vervelend bedoeld, meer om te checken of het inderdaad al even duur zou worden als ICE kost met maar een paar stops bij Ionity.

Maingau blijft voorlopig nog een prima optie voor Ionity, dus als je die nog niet hebt aangevraagd... Enige om in de gaten te houden is dat die na een uur DC-snelladen of 4 uur AC laden 10 cent per minuut extra kost om laadplakken te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
rdfeij schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Dat kan tientallen redenen hebben. Temperatuur (omgeving en accu), laadstation, Battery Management System Tesla (Na zoveel keer snelladen zonder langzaamladen tussendoor verlaagd de Tesla de laadstroom om de accu's te sparen. Een paar keer langzaamladen en het gaat weer sneller. Etc. etc.
Laatste keer snelladen was op 5 januari. Dat zal het niet zijn. Ik heb ook een lange afstand op zitten, dus denk meer laadstation idd. Maar wel gratis nog. Dus mag niet klagen. ;)
Wat me wel opvalt dat men pal tegenover bij Fastned staat te laden. Terwijl dit gratis is.

[ Voor 11% gewijzigd door Hunkaroglu op 18-01-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
DeGroteMuis schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Een extra laadpas is altijd handig ja, kan altijd van pas komen. Op de total website staat voor Vroaming onderweg: €0.35 per laadsessie plus laadkosten. Klinkt als CPO laadkosten (en dat is geloof ik ook al eens bevestigd door @Hachy). Zeker omdat bij de pakketten met thuis energie specifiek €0,225 per kWh staat. Is die halve cent trouwens nieuw? Ik zou zweren dat er eerst €0,22 stond. Die 'gratis' 20% opmerking was trouwens niet vervelend bedoeld, meer om te checken of het inderdaad al even duur zou worden als ICE kost met maar een paar stops bij Ionity.

Maingau blijft voorlopig nog een prima optie voor Ionity, dus als je die nog niet hebt aangevraagd... Enige om in de gaten te houden is dat die na een uur DC-snelladen of 4 uur AC laden 10 cent per minuut extra kost om laadplakken te vermijden.
Geen probleem wat die 20% opmerking, want het is zeker niet gratis... De rekening is simpelweg niet voor mij ;)

Wat Maingau betreft, tnx voor de tip, ik heb ook hier een pas van aangevraagd. Sowieso handig om te hebben en ik zal niet snel langer dan een uur aan de snellader staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 12:41
Sorry als deze vraag al 100x voorbij is gekomen maar wat is de voordeligste pas voor Allego laadpalen (zonder maandelijks abbonement)? Kan het zo 1,2,3 niet terug vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
blottle schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:48:
Zojuist contact gehad met Total over mijn Vroaming laadpas. Ionity is bij hun gewoon 22 cent per kWh. Met als voorwaarde dat dit niet de standaard oplaadlocatie is.
Lijkt mij lastig handhaven.
teacher schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:20:
[...]
Check even de chargenow prijs die je noemt, die klopt niet. 35 cent plus 2,50 starttarief
Dank, maar volgens mij is dat is de huidige Chargenow prijs. (en mijn blog gaat over de prijzen per 01-02-2020)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Jdome schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:45:
Sorry als deze vraag al 100x voorbij is gekomen maar wat is de voordeligste pas voor Allego laadpalen (zonder maandelijks abbonement)? Kan het zo 1,2,3 niet terug vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Laatste keer snelladen was op 5 januari. Dat zal het niet zijn. Ik heb ook een lange afstand op zitten, dus denk meer laadstation idd. Maar wel gratis nog. Dus mag niet klagen. ;)
Wat me wel opvalt dat men pal tegenover bij Fastned staat te laden. Terwijl dit gratis is.
Mja daar maak je zelf al het verschil. Fastned levert kwaliteit, kwaliteit kost geld. Daar had je dan waarschijnlijk wel volle bak kunnen laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39

Osxy

Holy crap on a cracker

Jammer dat registreren mijn adres niet accepteerd.
"messageLocalized: "De combinatie van land en postcode is voor deze Contractadres niet toegestaan.""

[ Voor 22% gewijzigd door Osxy op 18-01-2020 16:34 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hachy schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:24:
[...]

Dank, maar volgens mij is dat is de huidige Chargenow prijs. (en mijn blog gaat over de prijzen per 01-02-2020)
Ah, er komen dus nieuwe prijzen aan.... ben benieuwd.
Osxy schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:33:
[...]

Jammer dat registreren mijn adres niet accepteerd.
"messageLocalized: "De combinatie van land en postcode is voor deze Contractadres niet toegestaan.""
Je hebt natuurlijk gezocht op eins en postcode en toen deze post gevonden:
NielsOo in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen" :9

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 18-01-2020 16:44 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
rdfeij schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Mja daar maak je zelf al het verschil. Fastned levert kwaliteit, kwaliteit kost geld. Daar had je dan waarschijnlijk wel volle bak kunnen laden ;)
Heeft toch niks met kwaliteit te maken? Soms laad ik bij fastned ook niet met volle snelheid. Al bij SuCs laatste tijd ook niet. Ook al zijn niet alle SuCs bezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 19:39

Osxy

Holy crap on a cracker

teacher schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:39:
[...]

Je hebt natuurlijk gezocht op eins en postcode en toen deze post gevonden:
NielsOo in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen" :9
Had paar opties al geprobeerd. Blijkbaar is het ook nog hoofdletter gevoelig, nu gelukt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Dank je wel voor de tip!

Als backup als Maingau niet werkt. Ik heb de app even bekeken. Wat me wel opvalt dat precies hetzelfde layout heeft als die van Maingau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Heeft toch niks met kwaliteit te maken? Soms laad ik bij fastned ook niet met volle snelheid. Al bij SuCs laatste tijd ook niet. Ook al zijn niet alle SuCs bezet
Snelladen is bedoeld om op je bestemming te komen, of bij de volgende lader. Wil je optimaal snelladen dan heb je <10% SoC wanneer je aankoppelt. Tot 50% gaat dit bij een Model 3 zonder uitzondering (aan een goede lader, géén SuC) als de brandweer. Moet je natuurlijk wel de batterij hebben opgewarmd (lekker doorrijden) voor je aankoppelt.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
Top dankje! Ik zie dat deze ook het goedkoopst is bij Pitpoint (Greenflux). Kan ik mijn Vattenfall pas eruit doen, want ik dacht dat die de goedkoopste was. Scheelt weer een pas :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Dank je wel voor de tip!

Als backup als Maingau niet werkt. Ik heb de app even bekeken. Wat me wel opvalt dat precies hetzelfde layout heeft als die van Maingau.
Goed gezien, is zelfde backend van Chargecloud, door Maingau samen met RheinEnergie en nog een paar partners ontwikkeld. Maingau krijgt overigens binnenkort een compleet nieuwe app.

Ik heb de tip van de spatie tussen de postcode cijfers en letters ook maar even op de Eins informatie pagina erbij gezet.
DeGroteMuis schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Een extra laadpas is altijd handig ja, kan altijd van pas komen. Op de total website staat voor Vroaming onderweg: €0.35 per laadsessie plus laadkosten. Klinkt als CPO laadkosten (en dat is geloof ik ook al eens bevestigd door @Hachy). Zeker omdat bij de pakketten met thuis energie specifiek €0,225 per kWh staat. Is die halve cent trouwens nieuw? Ik zou zweren dat er eerst €0,22 stond.
Ja correct. Die 5 is nieuw; dus nu toch op 23 cent gezet aangezien ik op hele centen afrond.

[ Voor 56% gewijzigd door Hachy op 18-01-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:13
Ik heb inmiddels thuis een EVHub geplaatst. Ik gebruik deze voor een Passat GTE.

Wat ik veel gebruik van maak is uit gesteld laden. Wat mij dan opvalt is dat de EVHub het relais weer uitschakelt als hij niet aan het laden is en dus geen spanning meer krijgt. Wel weet de auto nog dat hij verbonden is met de EVHub. Verveld nadeel is dat de knopjes op de auto naast de stekker het ook niet meer werken als er geen 230V wordt aan geboden.

Dat ik nog geen EVHub had gebruikte ik de standaard 230V laad kabel. Deze liet wel gewoon de spanning er continu op staan.

Ik heb ook het idee (maar dat is ook gevoel) dat als de spanning er op blijft staan de accu's van de auto onderhouden worden en ik er dus meer KM's mee kan rijden. Want nu is het dus zo accu vol is spanning er af.

Wat is de reden dat de EVHub de spanning er steeds afhaalt? En kan ik die misschien nog instellen dat hij dat niet meer doet? (zit geen handleiding bij dus geen idee. Net als de status ledjes, ook uit zoeken wat het betekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Nelisj dit is tegenwoordig een vraag voor in Laadpaal aanschaf en laden op eigen terrein, zie de topic warning.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _V_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:10

_V_

Hyena schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb laatst geladen bij de Allego snellader bij de Overschiestraat in Amsterdam. Ik heb 6.08 kWh afgenomen voor € 1,648 ex BTW en € 0.313 BTW inclusief 19 % Duitse BTW dan kom ik uit op € 0.3225526 etc.

Edit: ok er staat in de eins app dat ik 7.6 kWh voor € 1.96 heb geladen. Als ik dan op transactie details klik dan heb ik ineens 6.08 kWh afgenomen. Ik heb helaas niet op de lader gecheckt hoeveel deze aangaf. :? Is dus ook € 0.258
Dat verschil was nog niet opgehelderd toch? zou het een correctiefactor zijn wegens mogelijk niet geijkt zijn van de kWh-meter?
thread over Maingau op nissanelectricclub
In it is only permitted to sell electricity to consumers through a calibrated meter. This is an expensive thing that is in few simple charging stations.
[..]
The quick charger is well paid per kWh. Apparently this is the meter on the AC side (line side).
[..]
To ensure that the customer pays in any case too, there is 20% discount given.
0.8*7.6 = 6.08 kWh

fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:03:
Ik heb een Tesla account waar ik geen auto in zie. Voordat ik ben gaan Superchargen, heb ik de creditcardgegevens eruit gehaald. Dat gaat goed want ik kan gewoon laden; neem aan dat de factuur naar de leasemaatschappij gaat, en vervolgens naar mijn werkgever.

Nu ga ik in juni op vakantie naar het buitenland. Mijn werkgever vergoedt alleen binnen Nederland brandstofkosten. Ik gebruik wel een prive laadpas daar, maar hoe zit het met Superchargen? Kan ik wel gewoon laden? Of moet er dan een creditcard aan hangen?
(Heb zelf geen Tesla.)
Als de rekening niet naar de leasemaatschappij/werkgever gaat (geen idee), en er is geen creditcard gekoppeld dan is het dacht ik zo dat de supercharge kosten bij eerstvolgende servicecenter bezoek wordt afgerekend.
post op teslamotorsclub zegt:
Ook voor niet-Leasers (dus prive aankopen) werkt Superchargen zonder creditcard. Je moet dan periodiek afrekenen bij een servicecenter. Voor leaserijders is het volgens mij zo dat Tesla een factuur naar de Leasemaatschappij stuurt.

Tesla en de leasemaatschappijen hebben daar iets voor geregeld. De auto's worden ook allemaal gekocht op een account van de leasemaatschappij en pas later 'gekoppelt' aan een persoonsgebonden account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[...]

De gratis vroaming pas berekent je gewoon CPO tarieven en zal derhalve bij Ionity straks ook €0,79 / kWh kosten. De opmerking van @blottle ging over Vroaming compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hachy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:22:
[...]

De gratis vroaming pas berekent je gewoon CPO tarieven en zal derhalve bij Ionity straks ook €0,79 / kWh kosten. De opmerking van @blottle ging over Vroaming compleet.
Ik was er reeds op geattendeerd en heb inmiddels een Maingau pas aangevraagd (die claimen €0,35 / kWh bij Ionity). De Vroaming pas houd ik er bij als reserve :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
knakworst schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:44:
[...]

Dat is niet prima, zie artikel 4.10:
Ze drukken geen concurrenten uit de markt. Ze zijn transparant dat ze extreem duur zijn. Er zijn zat alternatieven Allego / Fastned / Shell / etc. Dus ze bieden eigenlijk 'premium' stroom aan. En voor hun eigen merken is het goedkoper.

Tesla doet exact hetzelfde ook als service naar hun klanten. Met al enige verschil dat het tesla only is. Ionity is BMW, Ford, Daimler en Volkswagen Group only maar voor 79 cent mag je daar ook wel laden hoor met je leaf tesla etc.

Plus gooi een maingau pas er tegen aan en het is opeens weer betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06

elmo1

Kona Electric jan-2019

Heb een vaste paal thuis en de stekker hangt al ruim een jaar buiten en nu is het erin steken en eruit halen behoorlijk stroef aan het worden.

Met welk spul kan ik de stekker smeren zodat hij makkelijker in steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:25
elmo1 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:08:
Heb een vaste paal thuis en de stekker hangt al ruim een jaar buiten en nu is het erin steken en eruit halen behoorlijk stroef aan het worden.

WD40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MeZZiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Ze drukken geen concurrenten uit de markt. Ze zijn transparant dat ze extreem duur zijn. Er zijn zat alternatieven Allego / Fastned / Shell / etc. Dus ze bieden eigenlijk 'premium' stroom aan. En voor hun eigen merken is het goedkoper.

Tesla doet exact hetzelfde ook als service naar hun klanten. Met al enige verschil dat het tesla only is. Ionity is BMW, Ford, Daimler en Volkswagen Group only maar voor 79 cent mag je daar ook wel laden hoor met je leaf tesla etc.

Plus gooi een maingau pas er tegen aan en het is opeens weer betaalbaar.
Waar staat eigenlijk dat het voor eigen merken goedkoper gaat worden en hoe gaan ze dat doen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
driel24 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:19:
[...]

Waar staat eigenlijk dat het voor eigen merken goedkoper gaat worden en hoe gaan ze dat doen ?
Je krijgt bij de aanschaf van je auto een pas er bij de sommige krijgen een jaar gratis abbo en sommige 3 jaar gratis. Daarna is het 15-20 euro per maand (was ik weer extreem veel geld vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MeZZiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Je krijgt bij de aanschaf van je auto een pas er bij de sommige krijgen een jaar gratis abbo en sommige 3 jaar gratis. Daarna is het 15-20 euro per maand (was ik weer extreem veel geld vind)
Wij hebben een e-golf besteld. Daar krijg je idd de shuttel pas bij. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
En als je voor de pas moet gaan betalen even naar de laadpas top 10 en daar een gratis pas regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MeZZiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:23:
En als je voor de pas moet gaan betalen even naar de laadpas top 10 en daar een gratis pas regelen.
Krijg hem gratis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdome
driel24 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:22:
[...]

Wij hebben een e-golf besteld. Daar krijg je idd de shuttel pas bij. Ben benieuwd.
Shuttle heeft erg hoge tarieven, ik zou een andere pas nemen als ik jou was.
Kon hem er zelf ook "gratis" bij krijgen maar heb hem afgewezen nadat ik de hoge tarieven zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Jdome schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Shuttle heeft erg hoge tarieven, ik zou een andere pas nemen als ik jou was.
Kon hem er zelf ook "gratis" bij krijgen maar heb hem afgewezen nadat ik de hoge tarieven zag.
Klopt helemaal.
Ik ga Eins, Maingau en Granny gebruiken.
Maar door deze ontwikkeling toch ook de Shuttel erbij aangevraagd speciaal voor Ionity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

MeZZiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat Ionity de CCS2-standaard gaan gebruiken, daaraan zit voor elke auto een uniek ID gekoppeld (precies hoe Fastned Auto-Charge heeft ingesteld, als je die eenmaal gekoppeld hebt). Voorkomt gehannes en gehandel in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
nannoe schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat Ionity de CCS2-standaard gaan gebruiken, daaraan zit voor elke auto een uniek ID gekoppeld (precies hoe Fastned Auto-Charge heeft ingesteld, als je die eenmaal gekoppeld hebt). Voorkomt gehannes en gehandel in passen.
Eens maar dan nog heb je wel een abbo of iets nodig :) Nu is auto de laadpas... niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik zie niets terug van shuttel in laadpastop10, kan dat kloppen ? ik zou dat nu toch wel verwachten?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Maingau heeft zojuist bevestigd dat hun prijzen bij Ionity per 1 februari niet wijzigen.

Blijft €0,35/kWh dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 20-01-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hachy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:57:
Maingau heeft zojuist bevestigd dat hun prijzen bij Ionity per 1 februari niet wijzigen.

Blijft €0,35/kWh dus.
Storm in een glas water dus, dank voor het uitzoeken!
Benieuwd wat NewMotion gaat vragen, zouden die standaard de 79ct in rekening brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
CyBeRSPiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:03:
[...]
Benieuwd wat NewMotion gaat vragen, zouden die standaard de 79ct in rekening brengen?
Inderdaad, daar heb ik ook een pas van, dus ik ben benieuwd.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Die stekker zou ik nergens mee insmeren. Daardoor zou je alleen maar risico op een slecht contact oplopen. En zeker geen WD40 gebruiken; dat spul is hooguit een tijdelijke oplossing. Het kan aggressief werken op het koper van de stekker, waardoor het na een tijdje nóg stroever gaat.

Gewoon een paar keer gebruiken. Er zit een kleine oxydatielaag op de koperen pinnen en die slijt er door gebruik vanzelf af.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:40
dit zou een uitleg kunnen zijn maar met een abonnement de moeite niet waard voor wie niet continue daar gaat laden
https://zerauto.nl/daarom-verhoogt-ionity-de-stroomtarieven/
zal wel bedoeld zijn voor de supersnel laders met grote accupakketten

[ Voor 16% gewijzigd door bruneelm op 20-01-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21

Insprayen met een beetje vaseline werkt perfect, zowel op het plastic als op de connector-pinnen. Het wordt ook vaak gebruikt op accupolen, dus ik zou niet bang zijn voor slecht contact. En anders spray je het alleen op het plastic, dat scheelt ook al fors (uit eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:22

knakworst

Get more sats!

CyBeRSPiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Blijft de vraag natuurlijk hoe lang Maingau blijft bijbetalen aan deze grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

knakworst schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Blijft de vraag natuurlijk hoe lang Maingau blijft bijbetalen aan deze grap.
Het is jouw aanname dat ze bijbetalen, of heb je inside info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ze betalen niet bij. De interne tarieven zijn lager dan 35ct anders kunnen ze wel gelijk stoppen met hun zaak.
Had ergens gelezen dat het iets van 20-22 cent per kwh is ofzo. Als je maar genoeg kwh verkoopt wordt het vanzelf winstgevend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nannoe schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Mwah, de Auto-Charge met een mac-adress is natuurlijk (bijna) net zo onveilig als die laadpassen. Ze zullen gewoon lekker overgaan op ISO-15118 Contract certificates als de E-Tron, ID3 en EQC dat eindelijk gaan ondersteunen. Vervolgens wordt op termijn, vanwege de security die zo lek als een mandje is, de stekker uit al die laadpassen getrokken (al dan niet door overheden) en moet je met een app gaan starten/stoppen als je geen contract certificate in je autotje hebt.

Het zal nog wel een jaar of 2 duren maar de consolidatie gaat dan wel plaatsvinden. Als de integratie met de auto echt van de grond komt is het gemak (en op termijn ook het prijsvoordeel, de marktmacht van ) zo groot dat andere EMSP's/passen/apps een marginale rol gaan krijgen tov. De rol die ze nu spelen...
MeZZiN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:27:
Ze betalen niet bij. De interne tarieven zijn lager dan 35ct anders kunnen ze wel gelijk stoppen met hun zaak.
Had ergens gelezen dat het iets van 20-22 cent per kwh is ofzo. Als je maar genoeg kwh verkoopt wordt het vanzelf winstgevend.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 26% gewijzigd door GoldenSample op 20-01-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:59
Hachy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:57:

Blijft €0,35/kWh dus.
Als je kijkt naar het aantal Ionity snelladers t.o.v. snelladers van andere merken in Europa waar Maingau roaming mee heeft was dat wel te verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 20-01-2020 18:03 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Maingau zelf is maar een heel kleine speler in de energiemarkt met ca 300k klanten en € 200-€ 250M omzet per jaar. Ik heb jaren terug bij zo'n kleintje gewerkt en die kon de enorme volatiliteit in inkoopprijzen van energie niet bolwerken en ging in rap tempo ten onder.
Ik betwijfel dat Maingau naast haar normale risico's ook nog eens graag met laadpastarieven wil gaat stunten. Het kan zijn dat er geld van derden komt. Als je naar de aandeelhouderstructuur kijkt dan is er maar een private partij met echt serieus geld: Süwag Enegie AG ca (omzet € 2,5 miljard) dat eigendom is van Innogy (omzet ca € 37 miljard).

[ Voor 8% gewijzigd door joepie de p op 20-01-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:59
Vergeet niet dat ze ook nog een hoop huisenergie klanten hebben (gas en elektra). En stunten dat hebben ze al volop gedaan.....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrottjers
  • Laatst online: 12-09 08:22

Mijn vrouw zegt altijd dat ik vaseline moet gebruiken als het stroef gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vandaag iets leuks.. ik was bij Microsoft geweest, auto geparkeerd bij een laadpunt, stekker erin, pas er langs *bleep* en niks.. niet laden dus. Nog een keer: *bleep* , het laden wordt gestart :) Mooi!

Vandaag kreeg ik de factuur..
9:27u: Schiphol, 92kW, 26 euro, 81 uur..
9:27u: Schiphol, 17kW, 4 euro, 8 uur..

Ehhh.. ? 81 uur :? Heb ik nou de laadsessie van m'n voorganger betaald? En waar was z'n auto dan? En hoe is die van die paal af gekomen zonder te betalen?

NewMotion gebeld; "ja meneer sommige palen gaan op tijd, wellicht dat dit het geval is hier, maar dat kan ik nu niet zien omdat het een EVbox laadpunt is"
-Nou mevrouw..81 uur op schiphol.. op de factuur staat dat ik de 3 dagen ervoor elke dag thuis geladen heb, dat kan dan toch niet? Daarnaast staat er 92kW, dat past niet eens in m'n accu :D

Lang verhaal kort, ze gaan het uitzoeken.

Vaag toch? Bij de eerste swipe stopte de paal dus de laadsessie ten koste van mijn rekening, zo lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:14:.

Vaag toch? Bij de eerste swipe stopte de paal dus de laadsessie ten koste van mijn rekening, zo lijkt het..
Nou, als dat zo zou zijn, dan heeft die paal niet in de gaten dat de stekker er allang uit is?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat is wel heel vreemd van new motion. Laat ze het maar uitzoeken en weiger de factuur. Betaal alleen de goede laadsessies. Wel aangeven via mail of iets waarom je maar een deel van de factuur betaald.

[ Voor 28% gewijzigd door MeZZiN op 20-01-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik had het een keer in Duitsland bij een 100 kW lader. Gestart en gestopt met de Maingau-pas. Bleek deze sessie in de app te blijven hangen als actieve laadsessie. Toen ik het zag duurde die al 3 dagen lang. Ik schrok natuurlijk vanwege de mogelijke kleefboete. Mailtje aan Maingau gestuurd en het werd later gewoon gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
Ik heb me eindelijk kunnen registreren via de app van maingau. Krijg ik nu automatisch die pas thuis gestuurd of moet ik nog een betaalmethode toevoegen? Mijn Duits is niet heel sterk, blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
berndw schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:29:
Ik heb me eindelijk kunnen registreren via de app van maingau. Krijg ik nu automatisch die pas thuis gestuurd of moet ik nog een betaalmethode toevoegen? Mijn Duits is niet heel sterk, blijkt.
Betaalmethode kan later. Ik heb al een pasje liggen, maar nog niet een betaalmethode gekozen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
PASware schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:31:
[...]

Betaalmethode kan later. Ik heb al een pasje liggen, maar nog niet een betaalmethode gekozen.
Ok, dus de pas komt vanzelf mijn kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
berndw schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:42:
[...]

Ok, dus de pas komt vanzelf mijn kant op?
Ja. Bij mij duurde dat maar drie dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Get Charge heeft nu eindelijk de laadt sessie van 24-8 geïncasseerd. Ik dacht nog zouden ze het vergeten zijn.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simonsays84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-09 11:33
Ik lees hier al een tijdje mee, maar zie eigen Stadtwerke Dusseldorf nooit voorbij komen als interessante optie.

Voor mijn situatie is de pas echt perfect:

- Model 3 Performance
- 40.000km per jaar
- geen oprit, dus afhankelijk van de Allego-paal voor de deur (of laden bij klanten)

Ik betaal 35 euro per maand voor een Stadtwerke Dusseldorf pas, waarmee ik het volgende tarief per laadsessie betaal:

- 2 euro per laadsessie (AC) in NL op NewMotion, Allego of EVnet
- 10,50 per laadsessie (DC) in NL bij Shell Recharge (Allego)

In Duitsland is AC laden gratis en kost DC laden 8,50. Rest van EU zelfde tarief als in NL.
Ze hebben roaming niet beperkt in de algemene voorwaarden, in tegenstelling tot andere duitse aanbieders.

Ik zit na twee weken (inclusief de 35 euro abo) al op 13,6 per kwh. Als ik het door zou trekken naar een maand kom ik onder de 8 cent per kwh.

[ Voor 2% gewijzigd door simonsays84 op 21-01-2020 09:12 . Reden: typo ]

M3P | Deep Blue Metallic | Zwart | 20" | FSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
simonsays84 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:11:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar zie eigen Stadtwerke Dusseldorf nooit voorbij komen als interessante optie.

- Model 3 Performance
- 40.000km per jaar
- geen oprit, dus afhankelijk van de Allego-paal voor de deur (of laden bij klanten)

Ik betaal 35 euro per maand voor een Stadtwerke Dusseldorf pas, waarmee ik het volgende tarief per laadsessie betaal:

In Duitsland is AC laden gratis en kost DC laden 8,50. Rest van EU zelfde tarief als in NL.
Ze hebben roaming niet beperkt in de algemene voorwaarden, in tegenstelling tot andere duitse aanbieders.

Ik zit na twee weken (inclusief de 35 euro abo) al op 13,6 per kwh. Als ik het door zou trekken naar een maand kom ik onder de 8 cent per kwh.
Die was me ook al opgevallen. Alleen voor een e-motor niet interessant:
- ik kom per maand niet aan 35€
- ik heb veel kleine laadbeurten ipv enkele grote

Maar inderdaad voor een elektrische wagen in Allego gebied had ik 'm al mentaal gemarkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonsays84
Wat ik trouwens écht irritant vindt is dat Allego zijn laadsessies pas heel laat doorstuurt naar de MSP's. Ik heb laadsessies van eind december via Newmotion (Shell Recharge) die nog steeds niet verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
simonsays84 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:47:
Wat ik trouwens écht irritant vindt is dat Allego zijn laadsessies pas heel laat doorstuurt naar de MSP's. Ik heb laadsessies van eind december via Newmotion (Shell Recharge) die nog steeds niet verschijnen.
Als ik (AC) laad op donderdagmiddag aan een Allego paaltje (tot nu toe enkel ervaring met Maingau) zie ik dat meteen in de Maingau app... laten we zeggen een uurtje na afsluiten is alles bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
In artikel 4 van hun voorwaarden staat dat toch anders? Daar staat dat ze de kaart kunnen blokkeren als je 2 maanden achter elkaar meer dan 50% van je laadsessies start op een niet-Stadtwerke Dusseldorf laadpaal. Zie de laatste paragraaf in lid 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonsays84
Dryhte schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:50:
[...]

Als ik (AC) laad op donderdagmiddag aan een Allego paaltje (tot nu toe enkel ervaring met Maingau) zie ik dat meteen in de Maingau app... laten we zeggen een uurtje na afsluiten is alles bekend.
Ik zie ze zowel bij Newmotion als Stadtwerke Dusseldorf niet binnen komen. Ik laad vrijwel exclusief bij Allego
JeroenE schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:53:
[...]
In artikel 4 van hun voorwaarden staat dat toch anders? Daar staat dat ze de kaart kunnen blokkeren als je 2 maanden achter elkaar meer dan 50% van je laadsessies start op een niet-Stadtwerke Dusseldorf laadpaal. Zie de laatste paragraaf in lid 4.
Dat zijn dan hun 2020 voorwaarden (ook al staat er juni 2018). Want toen de voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan (in December) staat dat dus niet opgenomen. Ze hebben me ook geen nieuwe voorwaarden toegestuurd. Ben benieuwd hoe lang deze situatie zo blijft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet welke voorwaarden zij aan jou hebben gestuurd, maar dit zijn voorwaarden uit juni 2018. Heb je ook een link naar de voorwaarden die jij hebt gekregen? Of is dat alleen via de mail/papier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonsays84
JeroenE schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Ik weet natuurlijk niet welke voorwaarden zij aan jou hebben gestuurd, maar dit zijn voorwaarden uit juni 2018. Heb je ook een link naar de voorwaarden die jij hebt gekregen? Of is dat alleen via de mail/papier?
Voorwaarden zaten bij pakket wat ik ontving. De link is hetzelfde gebleven, dus daar kan ik me niet op beroepen. Gok dat ik uiteindelijk toch aan het kortste eind trek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
simonsays84 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:00:
Voorwaarden zaten bij pakket wat ik ontving. De link is hetzelfde gebleven, dus daar kan ik me niet op beroepen. Gok dat ik uiteindelijk toch aan het kortste eind trek hoor.
Als je die voorwaarden echt op papier hebt sta je wel sterker, natuurlijk; ik heb geen idee of een linkje wel echt genoeg is omdat men anders op ieder moment de voorwaarden kan aanpassen zonder dat je dat als gebruiker weet.

Bovendien kan je natuurlijk sowieso 2 maanden wel gebruik maken van gunstigere tarieven. Ik heb ook geen flauw idee hoe streng ze het echt controleren. Dat ze kunnen blokkeren wil niet zeggen dat ze het gelijk automatisch doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simonsays84
JeroenE schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:03:
[...]
Als je die voorwaarden echt op papier hebt sta je wel sterker, natuurlijk; ik heb geen idee of een linkje wel echt genoeg is omdat men anders op ieder moment de voorwaarden kan aanpassen zonder dat je dat als gebruiker weet.

Bovendien kan je natuurlijk sowieso 2 maanden wel gebruik maken van gunstigere tarieven. Ik heb ook geen flauw idee hoe streng ze het echt controleren. Dat ze kunnen blokkeren wil niet zeggen dat ze het gelijk automatisch doen.
Klopt. Zo ben ik ook al een tijdje aan het stoeien met Waydo. Had het 85 euro flatrate abo besteld (boden ze tot de jaarwisseling nog aan). Maar ze wilden niet leveren in NL. Ze gewezen op de Europese Dienstenrichtlijn en na een mail of 5 gingen ze overstag. Het was echter 2020 ondertussen en ze wilden alleen nog het nieuwe abonnement leveren (0,39 per kwh bij AC). Daar had ik dan weer geen interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
plips schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Ja. Bij mij duurde dat maar drie dagen.
Ok, ik wacht het af. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:27:
B2 en C2 komt uit de Alfen logging. Ik dacht het ook te zien in een PDF online, maar krijg deze nu niet zo snel gevonden. EDIT ctrl-f C2 of B2 hier
Ik blijf het nog steeds apart vinden. Op pagina 29 noemen ze de juiste states als "A", "B" etc. Maar verderop hebben ze het inderdaad over B1, B2 etc. Ik vermoed dat ze het verschil willen aangeven tussen state B waarbij nog niet is geladen en B2 waarbij wel is geladen, maar de laadsessie is onderbroken. Maar persoonlijk vind ik dat nogal verwarrend. Het maakt voor de vervolgstap ook niet uit of je nu wel of niet al eerder hebt geladen.

Het meest voor de hand liggende scenario is natuurlijk aankoppelen, laden, stoppen met laden, ontkoppelen. Maar je kan prima diverse keren tussen laden en stoppen met laden schakelen. Bijvoorbeeld een auto die 3 weken aangesloten is en tussendoor eventjes de accu weer een beetje bij laadt. Of een auto die tussen 16:00 en 20:00 niet wil laden om een hoge elektriciteitsprijs te ontwijken of noem maar op.

Is er ondertussen al meer bekend of zit je nog te wachten tot er iemand langs komt?
Hachy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:41:
Precies mijn punt. Handhaving is nog een dingetje. Iets met redelijkheid en billijkheid vermoed ik, want de gemeentenotities zeggen bijna altijd alleen iets over dat de kabel aangesloten moet zijn. Het ondoorzichtige oerwoud van onderborden is daar stille getuige van.
Ja, onderborden zijn erg vervelend omdat er van alles op kan staan. En omdat je in diverse gemeentes verschillende borden tegenkomt die allemaal wat anders lijken te betekenen snap ik wel dat het lastig is. Ze zouden gewoon een Europese standaard moeten verzinnen, net zoals de borden voor eenrichtingsverkeer etc. Er zijn nu diverse borden die op verschillende sites ook anders worden genoemd. Onder andere E08o of E1000. De eerste zou alleen voor parkeren zijn en de tweede voor per se laden. Maar als je dat dan na wil zoeken vind je allerlei sites die hetzelfde beweren of soms iets anders. Maar dat zijn allemaal partijen die deze borden verkopen. En op bijvoorbeeld wetten.overheid.nl kan je er niets over vinden. Of althans, ik niet }:O
Hoe doe je dat bijvoorbeeld bij een 3,7kW fase ladende Jaguar I-pace in een vergunningshoudersgebied waar tussen bepaalde tijden geen vergunning nodig is, om maar even een zijstraat te noemen...
Op dezelfde manier waarop je dat doet met een parkeerplek voor gehandicapten, laden en lossen of voor taxi's in het vergunningshoudersgebied, lijkt mij. Waarom zou een EV niet op dezelfde manier behandeld moeten worden dan andere "speciale categorieën" in dat vergunningshoudersgebied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
JeroenE schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:38:
[...]
Ik blijf het nog steeds apart vinden. Op pagina 29 noemen ze de juiste states als "A", "B" etc. Maar verderop hebben ze het inderdaad over B1, B2 etc. Ik vermoed dat ze het verschil willen aangeven tussen state B waarbij nog niet is geladen en B2 waarbij wel is geladen, maar de laadsessie is onderbroken. Maar persoonlijk vind ik dat nogal verwarrend. Het maakt voor de vervolgstap ook niet uit of je nu wel of niet al eerder hebt geladen.

Het meest voor de hand liggende scenario is natuurlijk aankoppelen, laden, stoppen met laden, ontkoppelen. Maar je kan prima diverse keren tussen laden en stoppen met laden schakelen. Bijvoorbeeld een auto die 3 weken aangesloten is en tussendoor eventjes de accu weer een beetje bij laadt. Of een auto die tussen 16:00 en 20:00 niet wil laden om een hoge elektriciteitsprijs te ontwijken of noem maar op.

Is er ondertussen al meer bekend of zit je nog te wachten tot er iemand langs komt?
Ja het loopt nog volop er is nog geen doorbraak, vandaar dat ik even stil bleef tot er echte feiten kunnen worden gedeeld. Maar omdat je zo lekker megedacht hebt, hierbij een tussentijdse update:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:38:
[...]Op dezelfde manier waarop je dat doet met een parkeerplek voor gehandicapten
Doe dat maar niet: in de ene gemeente moet je overal betalen, in de volgende gemeente mag je gratis parkeren op mindervalide parkeerplaatsen en in weer een volgende gemeente gratis parkeren maar niet waar je een vergunning moet hebben en bij de laatste gemeente mag je overal gratis parkeren.

Maar wat het betalingsregime is kun je vaak niet op parkeermeters vinden maar op de site van de betreffende gemeente.

Ik heb geen illusies dat het met EV's wel op korte termijn universeel geregeld kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door BrokenTable op 21-01-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:00:
Ja het loopt nog volop er is nog geen doorbraak, vandaar dat ik even stil bleef tot er echte feiten kunnen worden gedeeld. Maar omdat je zo lekker megedacht hebt, hierbij een tussentijdse update:
Pff, irritant. Dat die mensen dan ook niet snappen dat jij gewoon wil kunnen laden en geen zin hebt om heel erg te experimenteren.
BrokenTable schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:07:
Doe dat maar niet: in de ene gemeente moet je overal betalen, in de volgende gemeente mag je gratis parkeren op mindervalide parkeerplaatsen en in weer een volgende gemeente gratis parkeren maar niet waar je een vergunning moet hebben en bij de laatste gemeente mag je overal gratis parkeren.
Dat is nu ook al zo met EV's al zijn de meeste gemeentes waar je niet hoefde te betalen voor parkeren als je aan het laden bent dit nu aan het terugdraaien.
Ik heb geen illusies dat het met EV's wel op korte termijn universeel geregeld kan worden.
Dat dit per gemeente anders is komt omdat ze zelf over de parkeervergunningen gaan en dus zelf de regels kunnen betalen. Dit zal nooit een landelijke regel worden, want dan krijg je geheid problemen als men in #kleine plaats# 5 euro per uur moet betalen of in #hele grote plaats# 1 euro per dag.

Maar het zou al fijn zijn als ze overal dezelfde borden gebruikt. Voor zover ik weet is dat voor andere categorieën wel zo, maar voor EV's wordt dit per gemeente (en misschien zelfs per laadplek) geregeld met verschillende borden al dan niet in combinatie met onderborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
[b]JeroenE schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:24
Dat dit per gemeente anders is komt omdat ze zelf over de parkeervergunningen gaan en dus zelf de regels kunnen betalen. Dit zal nooit een landelijke regel worden, want dan krijg je geheid problemen als men in #kleine plaats# 5 euro per uur moet betalen of in #hele grote plaats# 1 euro per dag.
Verschil in tarieven kan gemeentelijk blijven. Het wel of niet moeten betalen zou fijn zijn als dat universeel is. Of inderdaad met een eenduidig bord aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

- Model 3 Performance
- 40.000km per jaar

Ik heb thuis een laadpaal via TNM. Hypothetisch zou ik dus via deze pas thuis kunnen laden, de kosten kunnen declareren en mijn normale vergoeding voor het stroomverbruik vanuit TNM krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Yes, in principe zou dat kunnen.
Dat kan met meerdere laadpassen.

Ik heb SW dusseldorf niet getest op TNM maar theoretisch werkt dat.

[ Voor 53% gewijzigd door Hachy op 21-01-2020 17:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Schaamteloze cross-post

Snelladen is goedkoper dan ooit

Afbeeldingslocatie: https://imgbbb.com/images/2020/01/21/2020-01-21-23_36_23-Microsoft-Excel---snelladers-NL.xlsx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik sta te laden bij de IONITY in Duitsland. Maar ik kom niet boven de 40 kW uit.

Doe ik iets verkeerd?

Sta bij de grotere twee palen van de 6.
Status van de batterij bij aankomst was 43% en het gaat om een Tesla Model 3 SR+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Novadecasa schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:52:
Ik sta te laden bij de IONITY in Duitsland. Maar ik kom niet boven de 40 kW uit.

Doe ik iets verkeerd?

Sta bij de grotere twee palen van de 6.
Status van de batterij bij aankomst was 43% en het gaat om een Tesla Model 3 SR+.
Is hij goed warm? (Je batterij)
Als je namelijk pas 20km gereden hebt is hij nog veel te koud.
Gemiddeld heb je een 30-40min snelweg nodig om hem op temp te krijgen dacht ik.
En als iemand anders op dezelfde stall staat te laden red je ook de max capaciteit niet denk ik.

Ook kan het dan alsnog een paar minuten duren voordat hij rap omhoog klimt. Ik weet de laadcurve niet van een Model 3 maar mijn e-tron had laatst denk een minuut of 3 aanloop nodig om boven de 100kW te komen en vervolgens rap naar de 150kW te gaan. (Ik had wel 50min snelweg gehad daarvoor en kwam aan met 30%)

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 22-01-2020 07:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
En je kan beter met 5 of 10 % aankomen ipv 43%.En Teslabjorn kijken op youtube. Daar kan je veel van leren.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.