Dit is exact wat veel Tesla rijders nu al doen... Alleen nu Ionity de prijzen flink verhoogd zullen mensen vaak Ionity excluden uit ABRP. Zeker ik als Tesla rijder met dus toegang tot de Tesla laadstations zal dit doen.HenkS schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:42:
Even een vraag los van de prijzen
Ik wil in het hoogseizoen naar noord Italië rijden (tesla long-range)
Waar ik me toch wel druk om maak dat het soort van file laden wordt bij de suoer chargers en dat je ipv 20min laden vooral staat te wachten tot je kunt laden...
Ik vroeg mij af of het ook niet een oplossing is om bv via de 'a better route planner' voor andere laadpalen te gaan zoals ionity die ook 150-350kw laden ondersteunen (idem als fastnet).
Ik heb het gevoel dat ik hiermee het risico flink verklein omdat het gros van de mensen (los van veel tweaker) met de tesla navigatie blind van suc naar suc rijden.
Benieuwd hoe jullie dit zien
Mijn geplande route in de zomer naar Frankrijk bevatte 3 Ionity stops waarvan er nu 2 nog gratis zijn. De totale reistijd is 12:58 en de totale laadkosten zijn 34 euro voor 1100 kilometer aldus ABRP, SoC bij aankomst is 80% (bewust).
Wanneer Ionity de prijzen inderdaad opschroeft naar 79 cent per kWh dan zjin de kosten 93 euro, aanzienlijk hoger dus.
Als ik nu Ionity uitsluit dan kom ik op 1 stop na alleen bij Tesla laadstations uit, totale reistijd word 13:08 en de totale kosten lopen op naar 47 euro.
N.a.v. deze post zojuist wel een gratis Vroaming laadpas aangevraagd:
Zo behoud ik wel een stuk flexibiliteit en als het echt 22 cent per kWh blijft ben je ook goedkoper uit dan bij de Tesla SuC als je 12kWh of mer laad (35 cent startkosten per sessie).blottle schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:48:
Zojuist contact gehad met Total over mijn Vroaming laadpas. Ionity is bij hun gewoon 22 cent per kWh. Met als voorwaarde dat dit niet de standaard oplaadlocatie is.
Mijn zakelijke pas is van MTC (NewMotion), hier heb ik nog niet van gehoord wat ze dadelijk voor tarieven hebben met Ionity. Iemand die hier al wel iets over weet?
[ Voor 17% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-01-2020 08:51 ]