joepie de p schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:19:
[...]
.
[...]
Okee, duidelijk is dat je enige issues hebt met Almere. Woon je er verder wel prettig?
Duidelijk is ook dat je issues hebt met je werkgever. Ik kan me allen moeilijk voorstellen dat enkel het EV punt een reden zou zijn om zo stelling te nemen tegen je werkgever en zelfs al verzendklare sollicitatiebrieven hebt liggen voor het geval deze een onwelgevallig antwoord geeft. Wellicht speelt er meer? Heb je het daar verder nog wel naar je zin?
Zo ja, ik zou dan persoonlijk het probleem open bespreken met de werkgever om gezamenlijk tot een verbetering te komen. Jouw oplossing hoeft niet per se een logische oplossing voor hem te zijn. Dat een werkgever kiest om een andere locatie te betrekken of over te gaan op full electric bedrijfsauto's kan op basis van gronden zijn die breder strekken dan jouw individuele belang. Eisen stellen kan soms wel maar meestal heb je als werknemer zo een unieke positie niet.
Over je opmerking over het snelladen: Ik ken de situatie verder niet, maar misschien kan je IN de baas zijn tijd EN op zijn kosten elke dag even 20 of 30 minuten aan de snellader staan? E-mail op die momenten wegwerken. Kopje koffie erbij, of een ontbijtje. Kan je verder parkeren waar je wil/moet en bespaart het je een boel irritatie en het kost je verder geen privé-tijd.
Almere bevalt me prima, alleen het schizofrene laadpalen beleid in het stadshart is een bron van ergernis, maar ik zou er niet weg willen
De verhuizing was gedwongen omdat ons oude pand gestript zou worden. Maar dit was ruim van te voren bekend en de baas weet ook dat hij iedereen een elektrische auto aanpraat heeft. Ik ben niet de enige met een probleem, een collega komt op 1 lading precies van huis tot werk en moet dus ook altijd laden. We hadden dus van te voren gevraagd of hij daar bij de nieuwe locatie een beetje rekening mee kon houden:
'komt allemaal goed!'. Vervolgens hoorden we dat hij naar onze huidige locatie aan het kijken was. We hebben aangegeven dat laden daar een probleem was:
'komt allemaal goed!'.
Dan zitten we er en blijkt het inderdaad volkoment K*T te zijn: '
Ja dat kan ik ook niet in 1 dag oplossen!'.
Combineer dat met de dat we op de nieuwe locatie geen vaste telefoons meer krijgen of we allemaal even een SIP app op de
prive mobiel willen installeren. Ik deed altijd twee en een halve dag met een lading en moest meteen de eerste dag bij de lunch pauze al laden. Telefoon gaat op een werkdag nu twee keer aan de lader, maar over de levensduur van onze telefoons hoor je hem niet.
Verder zitten we nu in een of ander afgetakeld pand midden tussen de studenten met hun startups. Na een uur of 12 kan je niet meer naar het toilet omdat alle toilet brillen dan inmiddels letterlijk onder de schijt zitten. (Nog een goede reden om thuis te werken).
Dus ja in een week tijd krijg je dan (soms letterlijk) een berg shit over je heen van je werkgever. Ik heb niet de illusie dat ik onvervangbaar ben, maar mij vervangen gaat hem wel een berg meer geld kosten. (als ze niet meteen wegrennen als ze zien waar ze moeten werken) Ik verdien bruto zo'n 900-1000 euro minder per maand als mensen met vergelijkbare posities en ervaring bij andere werkgevers. Een situatie die ik accepteer(de) omdat het een leuke groep mensen en een relaxte werksfeer was. Op dit moment is er werkelijk niemand bij het bedrijf tevreden en loopt iedereen te klagen over deze gang van zaken.
Ik denk dat ik vrij mild ben dat ik alleen over de gang van zaken rond de auto klaag...
Laden bij de snellader als werktijd is overigens wel een optie om over na te denken. Maar heeft ook weer zijn eigen nadelen. Aan de snellader laad je in principe tot 80% dan ik de marge dus weg en draag ik prive de helft bij aan een auto die prive niet tot nauwelijks bruikbaar is. Als er dan wat gebeurt met de familiekan ik er niet eens fatsoenlijk komen (waar ik met 100% laden die marge wel heb).
Punt is simpel, doorslaggevend voor accepteren aanbod electrische auto was kunnen laden op het werk, zonder die toezegging had ik de auto nooit geaccepteerd.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 63072 op 29-12-2019 14:29
]