Mijn excuses voor mijn eerdere posts, wellicht niet handig om te posten als het stoom uit je oren komt

daemonix schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:11:
Waar schrijf je dat je de ene parkeerplaats moet aanhouden als je de andere moet gaan gebruiken om te laden? Je geeft onvolledige informatie, en verwijt ons dan op een heel vervelende manier zaken waar we ons niet aan schuldig maken.
Nogmaals de vervelende vraag: heeft je werkgever jou verplicht te verhuizen naar waar je nu woont? Dat is een kritische vraag, daar ben ik me van bewust. Ik lees in je verhaal dat je verhuizing plaats heeft gevonden nadat je een EV van de zaak kreeg en voordat je wist dat je ging verhuizen.
Ok er zijn blijkbaar wat misverstanden / onduidelijkheden. Even in de details dus:
Om te beginnen, ik ben niet verhuisd,
het bedrijf is verhuisd.
Twee jaar geleden kwam de werkgever met het idee EV's te leasen. Ik heb daar in eerste instantie, na informeren bij VVE en gemeente nee op gezegd, omdat ik op de verplicht van de gemeente gehuurde parkeerplek geen laadpaal kon (laten) aanleggen. De enige optie thuis was een extra parkeer abonnement in een garage waar ook regelmatig geen paal in vrij is. (ik blijf ten alle tijden verplicht de plek die aan mijn woning is toegewezen af te nemen)
De werkgever wilde wel graag dat ik met die auto ging rijden (met reclame van bedrijf) en gaf aan dat het toch geen probleem was, er kwamen eigen laadpalen in de parkeergarage van het bedrijf en het bereik was voor mij genoeg om naar huis en volgende dag weer naar werk met een marge. Ik kon die auto gewoon nemen, want ik kan altijd op het werk laden en alleen als ik prive weg wilde moest ik ergens anders gaan laden. Met deze informatie heb ik na wuikken en wegen en een aantal gesprekken met de werkgever besloten mee te doen met de leaseautos.
Nu twee jaar later is
het bedrijf verhuisd. Bij het nieuwe pand is een grote parkeergarage met algemene plekken, de werkgever kan dus geen eigen plekken meer huren of eigen palen plaatsen. Er zijn op deze plek wel een klein aantal laadpalen, maar aangezien ik pas na 8 uur het pand in kan om te werken en anderen die daar parkeren en laden al uren eerder kunnen beginnen, zijn die palen altijd bezet als ik op het werk kom.
De woonwijken om het kantoorpand hebben wel laadpalen, maar zijn of betaald parkeren m.u.v. bewoners of blauwe zone m.u.v. bewoners. Daar elke dag parkeren om te laden is 'onbetaalbaar'.
Pas de woonwijken achter deze wijken zijn gratis parkeren en hier zijn een beperkt aantal laadpalen beschikbaar. Er is daar vanaf een uur of 9 overigens ook geen plek meer te vinden, dus hoe lang het daar nog gratis blijft... overigens terecht, je zal er maar wonen en niet bij je huis kunnen parkeren. 'S ochtends vroeg staan de bewoners nog aan deze palen en later op de ochtend mensen zoals ik. Je moet dus net mazzel hebben dat een bewoner naar zijn werk gaat en jij de eerste bent die aankomt.
Een rondje langs 'alle' mogelijke palen rijden is geen garantie van laden, kost je als je pech hebt een kwartier en dan heb je nog niets en als je wel een paal hebt kan het 12-25 minuten lopen zijn naar kantoor, bovenop de tijd om een vrije paal te vinden. Tot nu toe ben ik gemiddeld 45 minuten per dag tijd extra kwijt hierdoor. Ik moet elke dag laden, omdat ik twee dagen woon werk niet red op een volle lading, laat staan als ik tot 80% laad bij de snellader, wat gebeurt als ik geen straatpaal kan vinden.
@
Hippe Lip Dat ligt eraan waar in Almere je woont, in het centrum wil je inderdaad geen EV hebben, tenzij je geen bezwaar hebt om onderweg steeds een half uur naast je auto te gaan staan om duur te snelladen

In de andere stadsdelen hebben ze het redelijk goed geregeld. Ik zou ook mijn auto thuis in een gratis parkeren gebied aan de paal kunnen zetten alleen hebben we het dan over een wandeling van 30 minuten enkel;e reis, elke dag. Met andere woorden dagelijks een uur extra tijd kwijt om mijn auto te kunnen gebruiken.
Overigens heeft Almere dit in het centrum verplichgt gesteld omdat ze zaten met lege verlieslatende parkeergarages. Dus wat is makkelijker dan bij nieuwbouw te verplichten dat de nieuwe bewoners een plek in die garage huren. Indertijd geen issue, wie denkt er op zo'n moment aan dat hij 14 jaar later een issue met electrische auto's krijgt?
tl;dr Het probleem is dus ontstaan omdat de baas mij verzekerde dat ik op het werk kon laden en vervolgens besloot te verhuizen naar een plek waar het laden mild gezegd problematisch is.
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 63072 op 28-12-2019 22:43
]