Ik ben niet heel bekend in de taxibranche maar volgens mij zijn het allemaal ZZP'ers die lid zijn van een "Toegelaten Taxi Organsiatie" en daarom dus in Amsterdam mogen werken. Er is dus helemaal geen groot bedrijf wat alles beheert en alleen medewerkers in dienst heeft. Het zijn toch allemaal "vrije jongens" (of meiden natuurlijk). Heb ik dat mis?
Nu betalen ze de algemene openbare tarieven. Net zoals dat ze een vaste tankpas hebben bij 1 of 2 lokale tankstations of aangesloten zijn bij alleen een Shell of BP keten.
Als het niet voordelig is om een eigen benzinestation neer te zetten waarom zou het dan wel voordelig zijn om een eigen snellader neer te zetten? Als je alle kosten meerekent zou het mij erg verbazen als je met een snellader veel geld verdient, zelfs met de hoge tarieven.
Een snellader gebruik je over het algemeen niet om even lekker van 80 naar 90% te laden lijkt mij, dat is en slecht voor je accu en voor je range is het blijkbaar ook niet persé nodig.
Waarom is die 10% extra laden slechter voor je accu bij een snellader? En waarom tot 80% dan niet?
Ik ben het met je eens dat het niet efficiënt is, want de snellader wordt op een gegeven moment gebruikt op een standaard laadpaal vermogen. Maar afkoppelen en elders opnieuw starten (en hopen dat die laadpaal niet bezet is) betekent tijdverlies en een mogelijk een extra starttarief dus kan je net zo goed blijven staan waar je bent.
Bovendien zitten zij toch ook met rusttijden enzo? Er staat me iets bij dat ze dan minimaal 15 of 30 minuten moeten blijven staan. Als ze dus na 10 minuten wegrijden om elders langzam te laden dan telt het niet meer als rusttijd.
Als er dan iemand aankomt rijden die wel door moet en ook nog eens maar 6% over heeft vindt ik het vrij asociaal om de palen bezet te houden.
Ik vind het ook niet fijn, het is mij ook wel overkomen dat ik heb moeten wachten. Maar in principe is het gewoon netjes wachten op je beurt.
Dat jij op dat moment niet verder kan rijden wil toch niet zeggen dat jij speciale voorrang zou moeten krijgen? Ik moet elders ook wel eens wachten in de rij (bijvoorbeeld een apotheek) omdat iemand voor mij blijkbaar ingewikkelde dingen moet hebben terwijl ik met 1 minuut weer buiten sta. Dan kan ik toch ook geen voorrang krijgen? Of als je haast hebt om op tijd bij een afspraak te komen of noem maar op?
Btw, vroeger heb ik met mijn ouders ook wel eens een uur moeten wachten voor we daadwerkelijk konden tanken tijdens een terugrit van vakantie. Gewoon omdat het zo ontzettend druk was. En toen mochten wij ook niet eerst omdat de benzinetank bijna leeg was.
Daar komt bij dat in deze situatie een giga bord aanwezig is waarop bedongen wordt maximaal 30min te laden, dan moet je het dus niet gebruiken als vaste standplaats voor je wagenpark.
Dat ben ik zeker met je eens. De vraag is natuurlijk wie dat bord heeft neergezet en waarom ze het dan niet handhaven. Heb je al geklaagd bij de instantie die daar over gaat?
Ik heb geen idee waarom ze steeds terugkomen terwijl ze nog lang niet leeg zijn, maar ik heb wel een idee: a) gezellig want de rest staat er ook en b) nergens anders een parkeerplek (die "gratis" is)