[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste
Acties:
  • 561.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik kreeg vorige week een mailtje van ShuttleService maar het lijkt erg op spam/fake.

Ik mag gratis mijn "laadsleutelhanger" ontvangen.

Via het volgende URL:https://laadsleutelhanger.shuttelservices.nl

Site ziet er zo fake uit. Ik heb nog niks ingevuld. Ben beetje bang :)

Extra info:
Ik weet niet eens wat een laadsleutelhanger is!
Ik heb ergens vorige maand een e-Golf private lease wagen besteld.
Ik heb 0,0 kennis betreft elektrisch laden en opladen...moet het nog googelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaddeusX op 23-12-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
denk dat hij van je private lease is https://www.businessmobil...teitsoplossingen/shuttel/

Maar slordig is het wel een beetje.

Maar het lijkt op een laadpas die hoort bij de private lease. Als je all in leased kan het nuttig zijn anders misschien beter om een laadpas te nemen die het goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik weet niet (vind het in elk geval niet in de zoekfunctie) of het hier al is langsgekomen maar kan ik ergens vinden wat de optimale laadsnelheid is voor het laden van een accu zodat de verliezen zo veel mogelijk beperkt worden?
Zijn er bv. meer of minder verliezen bij traag of snel laden? Is dat afhankelijk van de batterijcapaciteit?
Dat het afhankelijk is van de buitentemperatuur en de temperatuur van de accu zelf weet ik wel.
Kortom: is er ergens een formule beschikbaar waarbij ik kan bepalen wat de laadverliezen zijn voor een accu van x kWh tegen een laadsnelheid van y kW?
Uiteraard gaat het om van AC naar DC te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 14:05

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Tomonic schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:57:
Vraagje. Ik wil eventueel een laadpaal bij mijn huis laten installeren.
Ik heb een privé parkeerplaats, maar deze ligt achter mijn huis. Hoe gaat de installatie daarvan eigenlijk? Iemand hier ervaring in?
Het is een maisonette woning, dus aan de voorkant is mijn voordeur. En aan de achterkant is er niets (alleen parkeerplek).
Grenst die parkeerplaats aan je maisonette, of zit er nog grond tussen die niet expliciet van jou is?
En als dat niet zo is, kan je dan de laadpaal tegen je achtergevel monteren, of zit je dan tegen de achtergevel van iemand anders?

Als dit allemaal goed gaat dan kun je die laadpaal dus aan je eigen achtergevel hangen en moet er een kabel vanaf de meterkast door het huis naar die achtergevel gemaakt worden. Vrij simpel. Hie lang gaat die kabel dan ongeveer worden, met alle bochten en eventuele omwegen meegerekend?

Zodra er iets tegen zit kan het niet. Je mag namelijk niet met een stroomkabel over het terrein of door het huis van een ander. Zelfs buitenlangs langs de gevel van een ander mag waarschijnlijk officieel niet, al moet je je afvragen wie zich daar druk over maakt. Je moet dan natuurlijk wel toestemming van die ander hebben.
En als de kabel gaat over grond van de VVE, dan moet je goestemming van de VVE hebben.

Helpt dit een beetje?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

IvoB2 schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:34:
Ik weet niet (vind het in elk geval niet in de zoekfunctie) of het hier al is langsgekomen maar kan ik ergens vinden wat de optimale laadsnelheid is voor het laden van een accu zodat de verliezen zo veel mogelijk beperkt worden?
Zijn er bv. meer of minder verliezen bij traag of snel laden? Is dat afhankelijk van de batterijcapaciteit?
Dat het afhankelijk is van de buitentemperatuur en de temperatuur van de accu zelf weet ik wel.
Kortom: is er ergens een formule beschikbaar waarbij ik kan bepalen wat de laadverliezen zijn voor een accu van x kWh tegen een laadsnelheid van y kW?
Uiteraard gaat het om van AC naar DC te laden.
Volgens mij maakt de laadsnelheid niet uit. De verliezen komen door het gelijkrichten en die zijn niet afhankelijk van de stroom.

Ik bedenk me nu wel dat er ook nog kabelverliezen zijn. En die zijn afhankelijk van de kabeldikte. Het is dus nuttig om een zo dik mogelijke kabel te gebruiken van meterkast naar laadpaal.
Theoretisch zijn de verliezen ook recht evenredig met de stroomsterkte, waardoor een twee keer zo grote stroom ook voor twee keer zoveel verlies zorgt, maar dan duurt het laden half zo lang, waardoor dat uiteindelijk niet meer uitmaakt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomonic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Hippe Lip schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:40:
[...]

Grenst die parkeerplaats aan je maisonette, of zit er nog grond tussen die niet expliciet van jou is?
En als dat niet zo is, kan je dan de laadpaal tegen je achtergevel monteren, of zit je dan tegen de achtergevel van iemand anders?

Als dit allemaal goed gaat dan kun je die laadpaal dus aan je eigen achtergevel hangen en moet er een kabel vanaf de meterkast door het huis naar die achtergevel gemaakt worden. Vrij simpel. Hie lang gaat die kabel dan ongeveer worden, met alle bochten en eventuele omwegen meegerekend?

Zodra er iets tegen zit kan het niet. Je mag namelijk niet met een stroomkabel over het terrein of door het huis van een ander. Zelfs buitenlangs langs de gevel van een ander mag waarschijnlijk officieel niet, al moet je je afvragen wie zich daar druk over maakt. Je moet dan natuurlijk wel toestemming van die ander hebben.
En als de kabel gaat over grond van de VVE, dan moet je goestemming van de VVE hebben.

Helpt dit een beetje?
Dat is het probleem waar ik een beetje mee zit. Ik heb geen achtergevel, dat is mijn (onderbuur)vrouw met haar tuin.
Ik zit in de VVE en heb al gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Ze gaven aan of aansluiting aan huis (als het mogelijk is), of aansluiten aan de "VVE" en dat de kosten aan mij doorberekend worden. Al weet ik niet wat "aansluiting aan VVE" betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 12:09

SeatRider

Hips don't lie

Tomonic schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:49:
[...]

Dat is het probleem waar ik een beetje mee zit. Ik heb geen achtergevel, dat is mijn (onderbuur)vrouw met haar tuin.
Ik zit in de VVE en heb al gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Ze gaven aan of aansluiting aan huis (als het mogelijk is), of aansluiten aan de "VVE" en dat de kosten aan mij doorberekend worden. Al weet ik niet wat "aansluiting aan VVE" betekend.
De VvE is een rechtspersoon. Die kan dus ook een laadpaal aanvragen, en dan zo het gebruik doorberekenen aan 1 of meerdere buren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Hippe Lip schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:45:
[...]

Volgens mij maakt de laadsnelheid niet uit. De verliezen komen door het gelijkrichten en die zijn niet afhankelijk van de stroom.

.... waardoor dat uiteindelijk niet meer uitmaakt.
ok, bedankt.
Met een grannycharger met een dunne kabel en waarmee je uren laadt heb je dus niet meer verlies dan met een laadpaal waar je met een dikke kabel op korte tijd hetzelfde aantal kWh laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39
SeatRider schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:57:
[...]

De VvE is een rechtspersoon. Die kan dus ook een laadpaal aanvragen, en dan zo het gebruik doorberekenen aan 1 of meerdere buren.
Mooi risico voor de VVE bij achterstallige betalingen etc. :)
Ook onderhoud en vervanging komen dan voor kosten van de VVE net als aanschaf, geen gekke deal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tomonic schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:49:
De VVE heeft een ‘eigen’ elektra-aansluiting voor bijvoorbeeld verlichting in gezamenlijke ruimtes zoals een trappenhuis. Op die aansluiting kan dan je eigen laadpaal aangesloten worden met een tussenmeter. Het verbruik dat op die tussenmeter staat wordt dan aan jou doorberekend. Je moet er dan wel voor zorgen dat de laadpaal niet door een ander gebruikt kan worden, want jij draait immers voor de kosten op.

Dit lijkt me overigens geen slechte oplossing. Ik zou daar in jouw geval wel voor kiezen. Liever een eigen paal (bij eigen parkeerplaats) dan een openbare, waarbij je altijd maar moet afwachten of die vrij is. Bovendien is een eigen paal mogelijk goedkoper in gebruik?

[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 23-12-2019 13:17 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hippe Lip schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:45:

Theoretisch zijn de verliezen ook recht evenredig met de stroomsterkte, waardoor een twee keer zo grote stroom ook voor twee keer zoveel verlies zorgt, maar dan duurt het laden half zo lang, waardoor dat uiteindelijk niet meer uitmaakt.
P=I2R

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 11:09
Wij kregen ook zon mail van shuttle, nadat we een egolf private lease hebben getekend. Wel een beetje slecht gecommuniceerd idd. Ik vraag me ook af wat die pas per maand kost.

Op laadoastop10 zie ik geen shuttle...

Ik zag wel vroaming van total met lage kosten, maa dat is met een total energiecontract voor thuis. Daarvan zijn wel weer tarieven te vinden, maar op vergelijkingssites of zo komen die niet terug?

Afhankelijk van het total / vroaming cntract betaal je 6 euro of 17,50. Voor het backend/ administratieabonnement Een laadpaal kost daar inclusief installatie iets van 2000 euro. Alles bijelkaar zijn er goedkopere thuislaadoplossingen, en voor onderweg ook wel die vergelijkbaar zijn met 22 cent per kwh. Iemand advies over wanneer zon vroaming een goede keus kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door engelbertus op 23-12-2019 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 19-06 14:34
ThaddeusX schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:16:
Ik kreeg vorige week een mailtje van ShuttleService maar het lijkt erg op spam/fake.

Extra info:
Ik heb 0,0 kennis betreft elektrisch laden en opladen...moet het nog googelen :)
Ook hier e-golf besteld. Shuttel hoort er inderdaad bij.
abbo kosten zijn er niet. (neemt Volkswagen over)
Opladen kost 36 cent per KWH op een gewone paal.
Snelladen is wel duur. 67 cent >> Beter Maingau

EDIT : Haal even je linkje weg. Je NAW gegevens zijn zichtbaar !!

[ Voor 11% gewijzigd door driel24 op 23-12-2019 13:49 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
driel24 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:36:
[...]

Heel stom...heb ik niet eens op gelet 8)7

Kan jij aub mijn quote URL ook weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Moet je hun privacy policy eens doorlezen. Daarin zeggen ze gewoon dat ze jouw persoonsgevens met allerlei derden delen om jouw aanbiedingen te kunnen doen of vanwege hun eigen marktonderzoek etc. En dan dus niet eens geanonimiseerd, maar gewoon al je daadwerkelijke gegevens. Lekker, dan heb je dus toestemming gegeven om jouw gegevens zo veel mogelijk te verkopen zodat ze er wat aan kunnen verdienen.
Dat is een laadpas in de vorm van een sleutelhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook wel druppel genoemd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14

Via het volgende URL:https://laadsleutelhanger.shuttelservices.nl

Extra info:
Gelukkig doen ze geen zaken met het Rijk. :X https://www.ubrijk.nl/organisatie/ubr-haagse-inkoop-samenwerking/categoriemanagement/categorie-vervoer/binnenlandse-dienstreizen

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Hyena schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:50:
[...]

Haha geen punt. Ik zie trouwens net als @pmiddeld ook € 0,40 per kWh met Maingau op de Italiaanse locatie en na 241 minuten € 0,10 per min.
Ik zal wel blond zijn, want ik krijg het tarief echt niet gevonden...

Ik zie alleen het station, als ik daar op klik kan ik kiezen uit details en navigatie. Details geeft alleen maar dat er twee aansluitingen zijn en wie de exploitant is etc. Maar echt geen tarief. En dan heb ik via de app en website van Maingau/EinfachStromLaden gekeken.

Wat doe jij/jullie anders dan ik?

*Edit
Inmiddels gevonden door maar net te doen alsof ik een sessie start. Maar dan zie ik 0,40/kWh EN 0,10 per minuut. Ik zie niet dat dat na 240 minuten is.

[ Voor 11% gewijzigd door _Marcel_1973 op 23-12-2019 17:49 ]

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar a better route planner heeft nu een iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-06 13:45
_Marcel_1973 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:43:
[...]

Ik zal wel blond zijn, want ik krijg het tarief echt niet gevonden...

Ik zie alleen het station, als ik daar op klik kan ik kiezen uit details en navigatie. Details geeft alleen maar dat er twee aansluitingen zijn en wie de exploitant is etc. Maar echt geen tarief. En dan heb ik via de app en website van Maingau/EinfachStromLaden gekeken.

Wat doe jij/jullie anders dan ik?
De prijs bij EinfachStromLaden ligt gewoon vast, ongeacht bij welke paal je staat, en is €0,35 per kWh. Bij langer dan 4 uur AC laden krijg je daarna ook nog € 0,10 per minuut erbij.

Laden in sommige landen heeft een toeslag op de kWh prijs. Voor Italië is dat € 0,05 per kWh.
Staat allemaal op hun website.

Edit: ik zie net in de ESL app dat als je klikt op de connector je de prijs daar ook ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door pmiddeld op 23-12-2019 17:59 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Kasai

Legendary

Ik wilde vandaag mijn auto opladen toen ik thuis kwam, maar toen ik de dop eraf trok kwam er allemaal water uit... dus maar niet in de auto gestopt, heeft iemand dit ook wel eens gehad? Het gaat om een new motion laadpaal met een vaste kabel.

Atlas#22744

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ljcvankoppen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:01
A better route planner heeft nu ook een app op Android en Apple.

https://play.google.com/s...ls?id=com.iternio.abrpapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

koifim schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:50:
Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar a better route planner heeft nu een iOS app.
DANK voor de tip. Wist ‘t nog niet.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
Vandaag onverwachts dik 110km extra moeten maken waardoor ik even een snellader moest pakken. De navi van de Audi stuurde mij naar een snellader in Amsterdam. So far so good. Daar aangekomen bleken er 4 Allego plekken die allemaal bezet waren waarvan 3 plekken door een Amsterdams taxi/vervoersbedrijf en 1 door een I-pace.
Groot bord ernaast met max 30min laden.

De I-pace was 90% en de bestuurder was in geen velden of wegen te bekennen.
Twee van de Golfjes van het veroersbedrijf zaten ook boven de 70% en de heren stonden naast hun auto te roken en te bellen.
De derde Golf had als enige wat mij betreft een legitieme plek bezet. Die zat op 18%.
Ik kom daar dus met 6% aan en vraag nog of ze zo afkoppelen waarop ze antwoorden: nog eventjes hoor.
Vervolgens bijna 20min. later stapt de eerste in en rijdt weg. Ik sta al even te laden en vervolgens komt de bestuurder van de I-pace aan.

Is het niet verstandig dat het systeem in een gebied (waar duidelijk 24h een max laadtijd geldt van bijvoorbeeld 30min) de stekker gewoon te ontkoppelen is na die 30min?
Achter mij keerde een Ioniq maar gewoon om maar ik durfde met maar 6% resterend niet een volgende snellader te zoeken.

En wat doet een vervoersbedrijf bij openbare palen? Ze leken de plek duidelijk als een vaste standplaats te gebruiken ipv dat ze echt in “nood” waren.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 23-12-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hopelijk binnenkort ook CarPlay, dat zou echt top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:07:
[...]

Hopelijk binnenkort ook CarPlay, dat zou echt top zijn :)
ABRP zal eerst een stabiel werkende app maken en heeft mogelijk wel al bij Apple aangevraagd om met CarPlay samen te mogen werken, maar dat schijnt een lastige en langdurige procedure te zijn. Eerst maar een zien hoe deze app zich houdt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hippe Lip schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:19:
[...]

ABRP zal eerst een stabiel werkende app maken en heeft mogelijk wel al bij Apple aangevraagd om met CarPlay samen te mogen werken, maar dat schijnt een lastige en langdurige procedure te zijn. Eerst maar een zien hoe deze app zich houdt.
Ja vrees het ook. Zonder CarPlay heeft het voor mij niet zoveel meerwaarde eigenlijk. De website werkte al prima op mobiel. Maar is onmogelijk om te bedienen tijdens het rijden, om bijvoorbeeld de eerder geplande laadstops te herberekenen omdat je zuiniger rijdt dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
@GeeMoney blijft lastig. Bij drukte max 80% laten laden en idle charges zoals Tesla doet. Maar goed, weet niet of dit kan bij dit soort palen en of een Allego dit wil. Bij palen van Ionity kan ik me voorstellen dat veel NLers lekker lang blijven staan. Prijs per sessie dus waarom niet lekker lang laten druppelen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Marcel_1973
pmiddeld schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:52:
[...]

De prijs bij EinfachStromLaden ligt gewoon vast, ongeacht bij welke paal je staat, en is €0,35 per kWh. Bij langer dan 4 uur AC laden krijg je daarna ook nog € 0,10 per minuut erbij.

Laden in sommige landen heeft een toeslag op de kWh prijs. Voor Italië is dat € 0,05 per kWh.
Staat allemaal op hun website.

Edit: ik zie net in de ESL app dat als je klikt op de connector je de prijs daar ook ziet.
Knettergek word ik er van, maar denk dat ik door heb waarom jullie het wel zien en ik niet...

Als ik op het adres zoek en dan naar lijst ga, staat er een laadpaal. Klik op de connector zie ik een tarief, maar..... dit is een volstrekt andere paal!

De paal staat nl op: Parcheggio Daolasa - Funivie Folgarida Marilleva, 38020 Commezzadura. Klik ik die aan, geen tarief. Maar de ESL-app is denk ik klaar met me, want ik zie nu het hele laadstation niet meer staan, hahaha.

Bijzonder, erg bijzonder.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 21:25
driel24 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:36:
[...]

Vergeet het starttarief niet. Nog een keer 61 cent. Het is geen goedkope optie
JeroenE schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:55:
[...]
Moet je hun privacy policy eens doorlezen. Daarin zeggen ze gewoon dat ze jouw persoonsgevens met allerlei derden delen om jouw aanbiedingen te kunnen doen of vanwege hun eigen marktonderzoek etc. En dan dus niet eens geanonimiseerd, maar gewoon al je daadwerkelijke gegevens. Lekker, dan heb je dus toestemming gegeven om jouw gegevens zo veel mogelijk te verkopen zodat ze er wat aan kunnen verdienen.
Het is allemaal best knullig opgezet. Klik de voorwaarden aan op de shuttel site en je gaat naar een site van servicehouse. Met voorwaarden die naar zichzelf verwijzen en naar aparte voorwaarden van Shuttel. 8)7 De voorwaarden van Shuttel missen wel dat marketing deel. En dan doen ze zich ook nog een voor als zusterbedrijf van Volkswagen in plaats van Pon. Daar schijnt Pon wel vaker een handje van te hebben. Zie mijn Volkswagen app. Voor mij allemaal reden om over te slaan.
Mooi! Meteen even downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ABRP App klapt er hier op iOS uit als ik op Settings druk.

Edit: Werkt wel als je eerst een type auto kiest, mogen ze wel als melding weergeven :)

[ Voor 41% gewijzigd door Taro op 23-12-2019 22:51 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

GeeMoney schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:04:
Vandaag onverwachts dik 110km extra moeten maken waardoor ik even een snellader moest pakken. De navi van de Audi stuurde mij naar een snellader in Amsterdam. So far so good. Daar aangekomen bleken er 4 Allego plekken die allemaal bezet waren waarvan 3 plekken door een Amsterdams taxi/vervoersbedrijf en 1 door een I-pace.
Groot bord ernaast met max 30min laden.
Amsterdamse snellaadpalen zijn permanent bezet door taxi's. Verklaarbaar want de gemeente verplicht op meerdere standplaatsen in de stad al uitstootvrij en dit aantal plekken groeit de komende jaren. In 2025 moet elke taxi in Amsterdam al uitstootvrij zijn. Dat betekent dus veel meer snelladers nodig, specifiek voor de taxibranche. Dit is nog helemaal niet goed in kaart gebracht door de gemeente, dus de komende jaren zal stoeien tussen taxi's en de rest de norm zijn. Hobbemakade is van 2 naar 3 laders gegaan. Is er gevoelsmatig alleen maar drukker op geworden. En in plaats van dat ze wat 150kW+ laders neerzetten (de boel is net omgeploegd). Goed, dwaal af, maar er moet nog veel gebeuren in Amsterdam/NL. In Duitsland geven ze nu het goede voorbeeld, daar bouwt McDonald's al actief aan de 150kW+, moet ik hier nog zien!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Duitsland was ik afgelopen weekend; wat een schofterige prijzen als je daar wilt laden met Shell Recharge!

Ik was in een parkeergarage in het centrum van Düsseldorf, de nieuwe maingau pas werkte daar niet dus ik pakte de Shell pas... 19 euro ex BTW voor 37kw!

Was iets van €1,20 starttarief +€0,02 per minuut + €0,48 per kW....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Iemand enig idee of er inmiddels plannen zijn voor meer/betere laadpalen langs de A1 in Frankrijk (Lille-Parijs)?
Voor zover ik weet alleen een enkele Corri-door 50kW paal per 'Aire' op dit moment, en vrij onbetrouwbaar begin zomer vorig jaar.
Ionity heeft hier nog geen plannen voor zover ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door IVIaarten op 24-12-2019 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
IVIaarten schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:44:
Iemand enig idee of er inmiddels plannen zijn voor meer/betere laadpalen langs de A1 in Frankrijk (Lille-Parijs)?
Voor zover ik weet alleen een enkele Corri-door 50kW paal per 'Aire' op dit moment, en vrij onbetrouwbaar begin zomer vorig jaar.
Als je een klein stukje wilt omrijden kan je naar Ionity Froyennes North.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
midego schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:04:
[...]

Als je een klein stukje wilt omrijden kan je naar Ionity Froyennes North.
Die heb ik afgelopen zomer gebruikt, maar dat is Belgie, niet Frankrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:39:
[...]

Vergeet het starttarief niet. Nog een keer 61 cent. Het is geen goedkope optie
Wat is dan een goede optie?
(+- 7500 km p/j)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:04:
En wat doet een vervoersbedrijf bij openbare palen?
Hetzelfde wat ze doen bij openbare benzinestations :?

Voor de exploitant is het afkoppelen van een auto die aan het laden na 30 minuten niet per se gunstig. Je loopt dan omzet mis en aangezien auto's tegenwoordig steeds vaker de stekker niet vrijgeven kan iemand anders alsnog niet laden.

Een snellader is geen noodvoorziening!
DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:39:
De voorwaarden van Shuttel missen wel dat marketing deel.
Ehm, ook daar lees ik (oa) dit: "Jou benaderen met aanbiedingen of andere commerciële informatie. Je hebt daarbij altijd de mogelijkheid om je hiervoor af te melden door bezwaar te maken. Bij alle communicatie is aangegeven op welke wijze je dit kan doen [grondslag: 1 of 5];" Ik heb verder nog geen linkje kunnen vinden hoe je je dan af kan melden. Dus ik ben bang dat ze bedoelen dat je je dan bij ieder bedrijf aan wie ze jouw gegevens hebben verkocht kan afmelden. Dan ben je gewoon whack-a-mole aan het spelen en zijn jouw gegevens overal verspreid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

driel24 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:11:
[...]

Wat is dan een goede optie?
(+- 7500 km p/j)
Daar staat dit hele topic vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
nannoe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:59:
[...]

Daar staat dit hele topic vol mee.
Bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
JeroenE schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 06:26:
[...]
Hetzelfde wat ze doen bij openbare benzinestations :?

Voor de exploitant is het afkoppelen van een auto die aan het laden na 30 minuten niet per se gunstig. Je loopt dan omzet mis en aangezien auto's tegenwoordig steeds vaker de stekker niet vrijgeven kan iemand anders alsnog niet laden.

Een snellader is geen noodvoorziening!
Als vervoersbedrijf is het toch veel interessanter om een eigen laadpark aan te leggen op eigen terrein en dan dus ook goedkoop te laden? Nu betalen ze de algemene openbare tarieven. Net zoals dat ze een vaste tankpas hebben bij 1 of 2 lokale tankstations of aangesloten zijn bij alleen een Shell of BP keten.

Een snellader gebruik je over het algemeen niet om even lekker van 80 naar 90% te laden lijkt mij, dat is en slecht voor je accu en voor je range is het blijkbaar ook niet persé nodig. Daar komt bij dat je bij de openbare palen vaak een start tik betaald en per kWh ook nog eens flink duurder bent. Als er dan iemand aankomt rijden die wel door moet en ook nog eens maar 6% over heeft vindt ik het vrij asociaal om de palen bezet te houden.

Daar komt bij dat in deze situatie een giga bord aanwezig is waarop bedongen wordt maximaal 30min te laden, dan moet je het dus niet gebruiken als vaste standplaats voor je wagenpark.
Ik heb daar 25min gestaan en zag dat ik met 10% resterend thuis kon komen en er kwam een volgende persoon aan om te laden dus ik gaf hem weer vrij. In de tussentijd heb ik diezelfde taxi Golfjes meerdere keren aan zien rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2019 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Marcel_1973 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:30:
Thnx @Hachy Kan ik met een gerust hart de nieuwe wagen halen vrijdag ;)

Hmm, meer mensen die niet kunnen inloggen bij Flow?
Ik kom niet ingelogd en m’n gebruikersnaam en e-mailadres herkent de website niet. En toch heb ik een laadpas van ze...
benieuwd hoe ik dan een nota ga ontvangen.
Ik heb een factuur gekregen voor 1 laadsessie in november van flowcharging en kon ook niet meer inloggen in het nieuwe portaal en ook niet meer op het oude portaal. Ik heb een mail gestuurd naar info@flowcharging.com en nu hebben ze mijn account aangemaakt. Mijn laadsessies waren daar te bekijken. Dus blijkbaar zijn de emailadressen/accounts niet (goed) overgezet van het ene portaal naar het andere :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

GeeMoney schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:06:
Als vervoersbedrijf is het toch veel interessanter om een eigen laadpark aan te leggen op eigen terrein en dan dus ook goedkoop te laden? Nu betalen ze de algemene openbare tarieven. Net zoals dat ze een vaste tankpas hebben bij 1 of 2 lokale tankstations of aangesloten zijn bij alleen een Shell of BP keten.
Als je de kosten van een eigen backend meerekent valt het wel mee hoe groot het kostenverschil is. Daarnaast kiezen bedrijven liever voor iets dat ze op afbetaling doen dan iets waar een grote liquiditeits-hit op zit doordat ze X aantal laadpalen vooraf moeten betalen, om daarna heel langzaam hun investering terug te verdienen.

Zeker als je als bedrijfstop denkt dat elektrisch rijden niet veel toekomst heeft, is het vrij logisch waarom ze meer kortetermijndenken hier. Ik heb deze redenering eindeloos vaak gehoord 'vroeger' toen ik nog met een half been in de laadpalenwereld stond (2011-14). Dit is hoe bedrijven als Cohere/Maxem groot zijn geworden.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:34
IVIaarten schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:44:
Dit blijft een lastig stuk met al die kapotte palen. Ben paar dagen geleden met de Ioniq 28 kWh versie naar Parijs gereden en heb toen bij aire de Seclin een laatste korte stop gemaakt om genoeg kWh te hebben om de gratis laadpaal in de stad Roye te bereiken. Daar uitgebreid geluncht en de auto in een kleine 2 uur voldoende bijgeladen om de snellader op aire Vemars te kunnen bereiken. Dit blijft een lastig stuk in Frankrijk. Hopelijk komt er snel een ionity halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:51
Thuis laden met granny Charger. Kost je niets extra want die word bij je auto meegeleverd. En bij zo weinig kilometers per jaar tijd genoeg om altijd vol te vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:06:
Als vervoersbedrijf is het toch veel interessanter om een eigen laadpark aan te leggen op eigen terrein en dan dus ook goedkoop te laden?
Ik ben niet heel bekend in de taxibranche maar volgens mij zijn het allemaal ZZP'ers die lid zijn van een "Toegelaten Taxi Organsiatie" en daarom dus in Amsterdam mogen werken. Er is dus helemaal geen groot bedrijf wat alles beheert en alleen medewerkers in dienst heeft. Het zijn toch allemaal "vrije jongens" (of meiden natuurlijk). Heb ik dat mis?
Nu betalen ze de algemene openbare tarieven. Net zoals dat ze een vaste tankpas hebben bij 1 of 2 lokale tankstations of aangesloten zijn bij alleen een Shell of BP keten.
Als het niet voordelig is om een eigen benzinestation neer te zetten waarom zou het dan wel voordelig zijn om een eigen snellader neer te zetten? Als je alle kosten meerekent zou het mij erg verbazen als je met een snellader veel geld verdient, zelfs met de hoge tarieven.
Een snellader gebruik je over het algemeen niet om even lekker van 80 naar 90% te laden lijkt mij, dat is en slecht voor je accu en voor je range is het blijkbaar ook niet persé nodig.
Waarom is die 10% extra laden slechter voor je accu bij een snellader? En waarom tot 80% dan niet?

Ik ben het met je eens dat het niet efficiënt is, want de snellader wordt op een gegeven moment gebruikt op een standaard laadpaal vermogen. Maar afkoppelen en elders opnieuw starten (en hopen dat die laadpaal niet bezet is) betekent tijdverlies en een mogelijk een extra starttarief dus kan je net zo goed blijven staan waar je bent.

Bovendien zitten zij toch ook met rusttijden enzo? Er staat me iets bij dat ze dan minimaal 15 of 30 minuten moeten blijven staan. Als ze dus na 10 minuten wegrijden om elders langzam te laden dan telt het niet meer als rusttijd.
Als er dan iemand aankomt rijden die wel door moet en ook nog eens maar 6% over heeft vindt ik het vrij asociaal om de palen bezet te houden.
Ik vind het ook niet fijn, het is mij ook wel overkomen dat ik heb moeten wachten. Maar in principe is het gewoon netjes wachten op je beurt.

Dat jij op dat moment niet verder kan rijden wil toch niet zeggen dat jij speciale voorrang zou moeten krijgen? Ik moet elders ook wel eens wachten in de rij (bijvoorbeeld een apotheek) omdat iemand voor mij blijkbaar ingewikkelde dingen moet hebben terwijl ik met 1 minuut weer buiten sta. Dan kan ik toch ook geen voorrang krijgen? Of als je haast hebt om op tijd bij een afspraak te komen of noem maar op?

Btw, vroeger heb ik met mijn ouders ook wel eens een uur moeten wachten voor we daadwerkelijk konden tanken tijdens een terugrit van vakantie. Gewoon omdat het zo ontzettend druk was. En toen mochten wij ook niet eerst omdat de benzinetank bijna leeg was.
Daar komt bij dat in deze situatie een giga bord aanwezig is waarop bedongen wordt maximaal 30min te laden, dan moet je het dus niet gebruiken als vaste standplaats voor je wagenpark.
Dat ben ik zeker met je eens. De vraag is natuurlijk wie dat bord heeft neergezet en waarom ze het dan niet handhaven. Heb je al geklaagd bij de instantie die daar over gaat?

Ik heb geen idee waarom ze steeds terugkomen terwijl ze nog lang niet leeg zijn, maar ik heb wel een idee: a) gezellig want de rest staat er ook en b) nergens anders een parkeerplek (die "gratis" is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Nou moe, kijk ik op de app van Vattenfall Incharge, is het tarief in Almere op Allego zonder abbo € 0.605 start tarief en € 0.3509 per kWh en bij Pitpoint geen start tarief en € 0.3388! (CPO Daluren (van 20:00 tot 16:59 uur): € 0,35 per kWh, incl. BTWPiekuren (van 17:00 tot 19:59 uur): € 0,37 per kWh, incl. BTW.

En in de Smoov app is hetzelfde Allego laadpunt € 0.31 en € 0.25 cent start tarief. Ook niet gek zonder abonnement. (Er staat overigens ook € 0.31 cent voor snelladen bij die ac-lader)

Shoot me maar lek.

@Hachy Ben trouwens nog steeds op reply van Luminus en Threeforce aan het wachten, sturen na een week nog geen reply. Zou je hierbij kunnen helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Hyena op 24-12-2019 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
fewips schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:12:
[...]

Amsterdamse snellaadpalen zijn permanent bezet door taxi's. Verklaarbaar want de gemeente verplicht op meerdere standplaatsen in de stad al uitstootvrij en dit aantal plekken groeit de komende jaren. In 2025 moet elke taxi in Amsterdam al uitstootvrij zijn. Dat betekent dus veel meer snelladers nodig, specifiek voor de taxibranche. Dit is nog helemaal niet goed in kaart gebracht door de gemeente, dus de komende jaren zal stoeien tussen taxi's en de rest de norm zijn. Hobbemakade is van 2 naar 3 laders gegaan. Is er gevoelsmatig alleen maar drukker op geworden. En in plaats van dat ze wat 150kW+ laders neerzetten (de boel is net omgeploegd). Goed, dwaal af, maar er moet nog veel gebeuren in Amsterdam/NL. In Duitsland geven ze nu het goede voorbeeld, daar bouwt McDonald's al actief aan de 150kW+, moet ik hier nog zien!
De gemeente is wel bezig maar inderdaad te traag. Ook op de Europa boulevard zijn er laatst 3 Ecotap snelladers bijgeplaatst maar het wordt echt tijd voor een aantal taxi terreinen met 12 snelladers o.i.d. bijvoorkeur bij Schiphol.

Tegenwoordig mijd ik de snelladers in Amsterdam actief. Via de west kant kan je nog naar Fastned Fustweg Haarlem, redelijk rustig of vanaf de oostkant op de A1 nu ook een dubbele Fastned daar is altijd wel een plekje en red je het zonder problemen langs Amsterdam.

@IVIaarten
A1 Grens - Parijs is inderdaad een rot stuk. Heb dit ook bij IONITY nagevraagd aangezien ze op elk traject in Frankrijk bouwen behalve deze belangrijkste route FR in vanuit het noorden. Komt blijkbaar door de concessie van Corri-Door. Zij hebben op elke verzorgingsplaats langs de A1 namelijk een concessie. Hierdoor kan IONITY niet zomaar als 2e aanbieder daar ook inschrijven want dat vind Sodetrel niet leuk, en extra laders plaatsen gaat Sodetrel niet doen want dat is duur en kost extra capaciteit en zo belangrijk vinden ze het niet. De enige reden dat Corri-Door bijna landelijk dekkend is is vanwege de enorme EU subsidie die ze hebben gekregen voor de aanleg van het netwerk.

Voor mij is het alternatief om bij Charleroi de grens over de gaan en dan de A34 naar Reims en dan A4 Parijs te pakken, bij Reims zit een dubbele IONITY met genoeg plek :) Moet toch vaak aan de oostkant van Parijs zijn i.v.m. Disneyland dus qua tijd scheelt het nauwelijks en de A34 is tol vrij dus het is ook goedkoper via die route. Zeker nu de verbouwing van de N5 tussen Charleroi en Couvin klaar is is het grootste stuk gewoon 2x2 baans tot aan Charleville-Méziéres en kan je lekker doorrijden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Als je van de Autoroute A1 afgaat, zijn er ook nog een aantal gratis opties:
- IKEA Henin, 20 km voorbij Lille; gratis 50 kW lader
- in dorpje Roye, 80 km verder; gratis 50 kW lader
- Auchan bij Nogent-sur-Oise/Creil: nog 50 km verder; gratis 50 kW lader.

De weg naar die laatste snellader is ook de moeite waard, langs de Oise, veel bossen, wetlands, rivierdal.

(en nee, het zijn geen HPCs, maar als je op vakantie gaat... Overigens stopt de Thalys tegenwoordig direct bij TGV station Marne-la-Vallee, bij tijdig boeken sta je dan voor drie tientjes vanaf Amsterdam in 3:45 uur midden in Disneyland.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
nannoe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:13:
Als je van de Autoroute A1 afgaat, zijn er ook nog een aantal gratis opties:
- IKEA Henin, 20 km voorbij Lille; gratis 50 kW lader
- in dorpje Roye, 80 km verder; gratis 50 kW lader
- Auchan bij Nogent-sur-Oise/Creil: nog 50 km verder; gratis 50 kW lader.

De weg naar die laatste snellader is ook de moeite waard, langs de Oise, veel bossen, wetlands, rivierdal.

(en nee, het zijn geen HPCs, maar als je op vakantie gaat... Overigens stopt de Thalys tegenwoordig direct bij TGV station Marne-la-Vallee, bij tijdig boeken sta je dan voor drie tientjes vanaf Amsterdam in 3:45 uur midden in Disneyland.)
Probleem is dat de IKEA en Auchan lader alleen ChaDeMo en AC hebben, geen CCS. Is dus voor alle auto's behalve Zoe en Leaf geen optie helaas. :'(

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:34
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:18:
[...]

Probleem is dat de IKEA en Auchan lader alleen ChaDeMo en AC hebben, geen CCS. Is dus voor alle auto's behalve Zoe en Leaf geen optie helaas. :'(
Dat geldt ook voor de lader in Roye, maximaal 43kW AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:19:
[...]

Ik heb een factuur gekregen voor 1 laadsessie in november van flowcharging en kon ook niet meer inloggen in het nieuwe portaal en ook niet meer op het oude portaal. Ik heb een mail gestuurd naar info@flowcharging.com en nu hebben ze mijn account aangemaakt. Mijn laadsessies waren daar te bekijken. Dus blijkbaar zijn de emailadressen/accounts niet (goed) overgezet van het ene portaal naar het andere :'(
Ik moest de machtiging nog doorsturen naar invoice@flow, dat was nog een papieren kaart.
Kreeg inderdaad mail dat zij een MijnLaden account hadden aangemaakt in de Flow omgeving. Of ik daar de machtigingsgegevens wilde opnemen. Je krijgt dus een nieuw account schijnbaar.

Lijkt er op dat de migratie inderdaad niet helemaal vlekkeloos liep, of eigenlijk er helemaal geen migratie heeft plaatsgevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door _Marcel_1973 op 24-12-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
Ik dacht dat Vattenfall Incharge goedkoop was in Brabant, maar ik zie bij de McDonalds aan de Burgemeester Burgerslaan in Rosmalen een tarief voorbij komen van 55 cent/kWh.

Hanteert McDonalds over het algemeen een eigen, hoger, tarief op de Vattenfall palen?

[ Voor 5% gewijzigd door _Marcel_1973 op 24-12-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nannoe
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Dat zijn snelladers en hebben een gedifferentieerd tarief ten opzichte van de AC-22kW paaltjes.

De Maingau (met 35 cent/kWh) werkt niet bij Nuon Vattenfall, geen idee welke pas een attractiever tarief hanteert dan Nuon zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Ik zie trouwens ook (voor mij) verassende tarieven op de 43Kw Allego snellader in Amsterdam (Overschiestraat) bij $hell €0.36! Zelfde lader maar CCS € 0.67 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
Vorige week is de Alfen Single Pro Line van Eneco geïnstalleerd door ESAS. Nu valt mij op dat tijdens er maar heel kort op 11KW geladen wordt en dat hij elke keer terug gaat naar 7KW. 's nachts staat er bijna niets aan, behalve de NAS en soms een PC. Hoe zit het met evaringen van anderen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rkz0zYP.png

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Chilly_Willy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:57:
Vorige week is de Alfen Single Pro Line van Eneco geïnstalleerd door ESAS. Nu valt mij op dat tijdens er maar heel kort op 11KW geladen wordt en dat hij elke keer terug gaat naar 7KW. 's nachts staat er bijna niets aan, behalve de NAS en soms een PC. Hoe zit het met evaringen van anderen?

[Afbeelding]
Ik heb hem ook, ik zal mijn setup even schetsen. Als je een Tesla model 3 hebt, zou je wat voor mij terug willen doen? Testen of "gepland vertrek" werkt met jouw Alfen paal... Bij mij niet, dus test het vooral in het weekend als je niet weg hoeft. De Tesla lijkt bij mij nooit meer te vragen om stroom, pas als ik de deur morgens open dan gaat hij ineens beginnen met opladen. Maar zou heel graag eens weten hoe andere Alfen palen het doen, of tenminste van 1 iemand horen dat het bij hem wel werkt ;-)

Maar aangaande jouw paal, heb jij de P1 kabel aangesloten, en heb je de active loadbalancing afgenomen (licentie kosten). Ik schat in dat alleen deze zaken invloed zouden kunnen hebben op de hoeveelheid stroom. Als de P1 meter sessie verbreekt; gaat hij terug naar safe mode. Dat is bij mij ingesteld op 6kw. Ik heb een portal login van EV Company in het EVC backend. Daarin zie ook echt de log meldingen als hij de P1 meter kwijt is.

Ik heb de P1 verlengd met een Cedel versterker. Antwoord op je vraag: nee het is van begin tot einde 11kw bij mij. Tenzij de oven aangaat en loadbalancing adaptief ingrijpt, maar dat is ook echt pas vanaf 5700watt per fase. Geen warmtepompen, jacuzzi's, elektrische kabels die continu aanstaan?

PS je grafiek is niet heel overzichtelijk, de mouse-over ontbreekt misschien kan je hem opnieuw maken met alleen de laadstroom?
PS2: wat zegt je Tesla mobiele app over de stroom en kw's tijdens het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een gebruikte ICU Compact met vaste kabel aangeschaft met de mogelijkheid om een sim te plaatsen en te verrekenen via oa NewMotion)
Bij de aanschaf heb ik niet goed opgelet welk type het betrof waardoor ik waarschijnlijk het verkeerde type heb gekocht (400V ipv 230V).

Kan een 400V ICU Compact alleen op een krachtstroom installatie worden gebruikt?

[ Voor 87% gewijzigd door Leader98 op 24-12-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Hyena schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:48:
Nou moe, kijk ik op de app van Vattenfall Incharge, is het tarief in Almere op Allego zonder abbo € 0.605 start tarief en € 0.3509 per kWh en bij Pitpoint geen start tarief en € 0.3388! (CPO Daluren (van 20:00 tot 16:59 uur): € 0,35 per kWh, incl. BTWPiekuren (van 17:00 tot 19:59 uur): € 0,37 per kWh, incl. BTW.

En in de Smoov app is hetzelfde Allego laadpunt € 0.31 en € 0.25 cent start tarief. Ook niet gek zonder abonnement. (Er staat overigens ook € 0.31 cent voor snelladen bij die ac-lader)

Shoot me maar lek.
Wat is daar raar aan?
@Hachy Ben trouwens nog steeds op reply van Luminus en Threeforce aan het wachten, sturen na een week nog geen reply. Zou je hierbij kunnen helpen?
Misschien moet je ze eens bellen.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
Hachy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:47:
[...]

Wat is daar raar aan?

[...]

Misschien moet je ze eens bellen.
Er is niets raar aan. (Wat is er nog wel raar in deze markt)? Het verbaast mij alleen. Had niet verwacht dat Vattenvall onder het CPO tarief van Pitpoint zou gaan zitten. Het zou mij straks ook verbazen als ik straks meer dan 1 cent opslag zou moeten betalen met mijn Luminus pas op een Allego laadpaal welke in de Smoov app op € 0.31 cent staat (en eventueel € 0.25 starttarief dat snap ik niet in de Smoov app).

Ik ga ze bellen en dan koppel ik de info hier terug. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

stormfly schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:10:
[...] Testen of "gepland vertrek" werkt met jouw Alfen paal... Bij mij niet, dus test het vooral in het weekend als je niet weg hoeft. De Tesla lijkt bij mij nooit meer te vragen om stroom, pas als ik de deur morgens open dan gaat hij ineens beginnen met opladen. Maar zou heel graag eens weten hoe andere Alfen palen het doen, of tenminste van 1 iemand horen dat het bij hem wel werkt ;-)
Dit is een bekende bug van Tesla waar ze weinig moeite voor lijken te doen. De bug is ook al uitgebreid aan de orde geweest op het forum van Zappi (o.a. hier). De Tesla valt in slaap en is dan niet meer bereikbaar, wil dan niet meer. Ook dat gepland laden van een Tesla aan een Zappi laadpaal gaat niet goed. Myenergi (de fabrikant van Zappi’s) is bezig met een workaround hiervoor om hun klanten te helpen zolang Tesla zelf dit niet opgelost heeft. Tesla voldoet op dit punt niet aan de standaarden, schijnt het.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 24-12-2019 21:56 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hippe Lip schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:31:
[...]

Dit is een bekende bug van Tesla waar ze weinig moeite voor lijken te doen. De bug is ook al uitgebreid aan de orde geweest op het forum van Zappi. De Tesla valt in slaap en is dan niet meer bereikbaar, wil dan niet meer. Ook dat gepland laden van een Tesla aan een Zappi laadpaal gaat niet goed. Myenergi (de fabrikant van Zappi’s) is bezig met een workaround hiervoor om hun klanten te helpen zolang Tesla zelf dit niet opgelost heeft. Tesla voldoet op dit punt niet aan de standaarden, schijnt het.
Ik kan me niet voorstellen dat het de issue is dat de Tesla niet meer te bereiken is. Bij gepland laden moet de auto wakker worden en gaan laden. Dit moet de auto doen en niet de paal. Ik vraag me dan even af welke standaard Tesla niet zou hanteren. Bij vele andere palen gaat dit gewoon goed. Als de auto blijft slapen zal hij op geen enkele paal gaan laden.

Zappi heeft al eerder aangegeven dat een bepaald issue door Telsa zou komen. (Reboot van Zappi.) Dit is later toch opgelost door Zappi zonder tussenkomst van Tesla. Maw; ik geloof ze niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik heb heel recent een melding van een bugfix voor de Zappi hiervoor voorbij zien komen volgens mij.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik doelde hierop:
https://myenergi.info/zap...e-update-2-143-t1062.html
Hier blijkt Tesla niet helemaal te voldoen aan de standaarden, maar mogelijk betreft dit een ander punt?
There is still an issue with the Tesla failing to wake up when the Zappi starts a boost or ECO+ charge – this is due to the Tesla firmware. We understand that they are working on a new release which will fix this problem which affects all smart chargers.

[ Voor 81% gewijzigd door Hippe Lip op 24-12-2019 21:59 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16:39
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:22:
[...]

Ja vrees het ook. Zonder CarPlay heeft het voor mij niet zoveel meerwaarde eigenlijk. De website werkte al prima op mobiel. Maar is onmogelijk om te bedienen tijdens het rijden, om bijvoorbeeld de eerder geplande laadstops te herberekenen omdat je zuiniger rijdt dan verwacht.
Herplannen tijdens rijden is toch heel eenvoudig, zeker als je live data voor verbruik hanteert. Dan hoef je toch alleen maar de plan route knop opnieuw te gebruiken? In andere geval de actuele SOC invoeren en opnieuw route plannen vanaf actuele locatie die ABRP van je gps krijgt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Hippe Lip schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:57:
Ik doelde hierop:
https://myenergi.info/zap...e-update-2-143-t1062.html
Hier blijkt Tesla niet helemaal te voldoen aan de standaarden, maar mogelijk betreft dit een ander punt?
Ah, OK. Dat is niet hetzelfde als waar @stormfly het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Inspired schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:22:
@GeeMoney blijft lastig. Bij drukte max 80% laten laden en idle charges zoals Tesla doet. Maar goed, weet niet of dit kan bij dit soort palen en of een Allego dit wil. Bij palen van Ionity kan ik me voorstellen dat veel NLers lekker lang blijven staan. Prijs per sessie dus waarom niet lekker lang laten druppelen.
Maar zowel Allego als Ionity zullen dit toch niet willen? Die moeten leven van meer Kwh verkopen, ook al is het bij Ionity tijdelijk een flat fee, je verkoopt die dan toch liever 3x per uur dan 2x per uur en voor 60% bijladen ipv 80% bijladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

eltron schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:00:
[...]

Maar zowel Allego als Ionity zullen dit toch niet willen? Die moeten leven van meer Kwh verkopen, ook al is het bij Ionity tijdelijk een flat fee, je verkoopt die dan toch liever 3x per uur dan 2x per uur en voor 60% bijladen ipv 80% bijladen?
Dat is natuurlijk zo, maar er zijn EV-rijders die uitsluitend vanuit hun eigen positie redeneren...

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
eltron schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat Allego & Ionity ook graag tevreden terugkerende klanten willen ja. Als de bezetting van palen omhoog gaat is het van belang dat klanten snel laden en niet staan te druppelen richting 100%. Ze hebben liever drie klanten die van 20-80 laden dan twee van 10 - 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat Allego & Ionity ook graag tevreden terugkerende klanten willen ja. Als de bezetting van palen omhoog gaat is het van belang dat klanten snel laden en niet staan te druppelen richting 100%. Ze hebben liever drie klanten die van 20-80 laden dan twee van 10 - 100.
En dat zie ik als EV rijder ook liever. Nu moet er alleen nog iets geregeld worden om slecht gedrag af te leren c.q. te ontmoedigen. Een stevige tariefopslag bij laden boven 80% bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
Daar vind ik wel wat van hoor @eltron. In elk geval een nuance.

Als je nu geen eigen paal hebt, aangewezen bent op openbaar laden en ook (nog) geen openbare paal voor je deur hebt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat iemand, voor die aan een reis van 220km begint, toch eventjes de auto vollaad. En als de snellader dan net voor de afrit staat waar je woont...
Sterker zojuist iemand gesproken die dat op dit tijdstip staat te doen, terwijl er keurig nog twee palen beschikbaar zijn van de vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
_Marcel_1973 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:28:
Daar vind ik wel wat van hoor @eltron. In elk geval een nuance.

Als je nu geen eigen paal hebt, aangewezen bent op openbaar laden en ook (nog) geen openbare paal voor je deur hebt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat iemand, voor die aan een reis van 220km begint, toch eventjes de auto vollaad. En als de snellader dan net voor de afrit staat waar je woont...
Sterker zojuist iemand gesproken die dat op dit tijdstip staat te doen, terwijl er keurig nog twee palen beschikbaar zijn van de vier.
De nuance dat het anders kan liggen als er nog snelladers vrij zijn vind ik prima. En uiteraard de 80% grens bedoel ik voor snelladers. Als je geen eigen laadpaal hebt ga ik er van uit dat je een openbare paal voor de deur hebt (binnen 200m is meestal het beleid) en dan ook voor het volladen geen snellader nodig hebt terwijl dat in het algemeen ook nu al een dure oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-06 13:45
Laten we er 90% van maken. Sowieso staan de EV's met een kleinere accu doorgaans nog altijd veel korter bij een snellader dan een, zeg maar, e-Niro ;)
Ikzelf heb die extra 10% vaak broodnodig....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zbygniew P
  • Laatst online: 17-09-2024
[...]

Dit is een bekende bug van Tesla waar ze weinig moeite voor lijken te doen. De bug is ook al uitgebreid aan de orde geweest op het forum van Zappi (o.a. hier). De Tesla valt in slaap en is dan niet meer bereikbaar, wil dan niet meer. Ook dat gepland laden van een Tesla aan een Zappi laadpaal gaat niet goed. Myenergi (de fabrikant van Zappi’s) is bezig met een workaround hiervoor om hun klanten te helpen zolang Tesla zelf dit niet opgelost heeft. Tesla voldoet op dit punt niet aan de standaarden, schijnt het.
Klopt. Ik heb nu ervaring met 3 EV's. De enige die braaf wacht tot stroom beschikbaar is is de E-Niro. Zowel de ZOE als de M3 vallen in een diepe slaap en gaan na een paar uur niet meer laden. Stom concept want dat kan best beter met een kleine microcontroller die vrijwel geen stroom trekt opgelost worden. Het is dan denk ik ook geen bug maar een fout in het hardware concept van Tesla en renault.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hyena schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:36:
[...]

Er is niets raar aan. (Wat is er nog wel raar in deze markt)? Het verbaast mij alleen. Had niet verwacht dat Vattenvall onder het CPO tarief van Pitpoint zou gaan zitten. Het zou mij straks ook verbazen als ik straks meer dan 1 cent opslag zou moeten betalen met mijn Luminus pas op een Allego laadpaal welke in de Smoov app op € 0.31 cent staat (en eventueel € 0.25 starttarief dat snap ik niet in de Smoov app).

Ik ga ze bellen en dan koppel ik de info hier terug. :)
Tja onderschat deze markt niet, die draait letterlijk op incompetentie, onwetendheid en Excel.

Adviseer iedereen om goed je rekening te checken.
Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:09:
[...]

Ook hier; onderschat de onvolwassenheid van deze markt niet. Voor DC energie (en tijd) meting is er nog geen eichrechtcomforme oplossing, de enige manier om legaal überhaupt mensen te laten betalen op z'n charger is de sessie fee.
Zbygniew P schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:55:
[...]

Klopt. Ik heb nu ervaring met 3 EV's. De enige die braaf wacht tot stroom beschikbaar is is de E-Niro. Zowel de ZOE als de M3 vallen in een diepe slaap en gaan na een paar uur niet meer laden. Stom concept want dat kan best beter met een kleine microcontroller die vrijwel geen stroom trekt opgelost worden. Het is dan denk ik ook geen bug maar een fout in het hardware concept van Tesla en renault.
Ook hier, meer van het zelfde, jullie willen echt niet weten hoe onvolwassen werkelijk alles in deze markt is. En ja de autos zelf (zelfs de Infamous Q90 Zoë) zijn enorm veel volwassener dan zelfs een goede Keba lader.

[ Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 25-12-2019 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
eltron schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:58:
[...]

Herplannen tijdens rijden is toch heel eenvoudig, zeker als je live data voor verbruik hanteert. Dan hoef je toch alleen maar de plan route knop opnieuw te gebruiken? In andere geval de actuele SOC invoeren en opnieuw route plannen vanaf actuele locatie die ABRP van je gps krijgt.
Wat ik een beetje mis in de app is delen met google of waze . Of is dat niet meer nodig?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Laatst online: 18-06 17:05
evtje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:57:
[...]

Wat ik een beetje mis in de app is delen met google of waze . Of is dat niet meer nodig?
Waarschijnlijk weggelaten omdat de navigatie in de app zelf kan. Maar dan weer niet via CarPlay. Ik mis die deel functie dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Bedankt. Ik kon het niet testen omdat ik nu in Jakarta ben. Maar heb wel even de app bekeken. Ik gebruikte het in combinatie met google maps of waze naar Android auto. Dus dat zal nu niet gaan. Jammer. Wachten maar voor de update naar Android auto.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

evtje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:57:
[...]

Dat is er nog steeds. Weliswaar niet in de app, maar wel in de webversie.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Laatst online: 18-06 17:05
Hippe Lip schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is er nog steeds. Weliswaar niet in de app, maar wel in de webversie.
Er is echter ook een nieuwe (beta) webversie: new.abetterrouteplanner.com
Deze lijkt veel op de app maar heeft wel een share knop. Als ik daar op klik gebeurt er niets. Wellicht zijn ze hier nog mee bezig, hopelijk ook voor de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Marcel_1973
Oh oh, ik heb iets raars.
Vandaag aangemeld met Eins-app op een Allego paal. Leek alsof er verbinding kwam maar helaas. Sessie beeindigt.
Nogmaals geprobeert, weer hetzelfde.
Er kwam een meneer aanlopen die vroeg of ik wel kon laden. Niet dus, oftewel werkt niet. Sessie Wederom beëindigt. De kabel wordt vrijgegeven en ik spulletjes opgeruimd en door naar een andere paal.

Daar aangekomen stond er een Tesla te laden, dus dit ging zeker werken. Wat schetst mijn verbazing... In de Eins app, loopt de vorige sessie als parkeersessie vrolijk door. Oftewel de sessie is actief zonder dat er kWh’s geladen worden. Alleen de parkeertimer loopt. Nu worden daar geen kosten voor berekend, maar toch.

Nieuwe sessie aangemeld, keurig geladen, maar ook de parkeersessie blijft een actieve sessie. Deze nieuwe sessie dus keurig gestart en gestopt via de app en netjes overzicht van laadkosten ed ontvangen.

Nu inmiddels ruim 9 uur verder, is deze “parkeersessie” nog steeds actief en blijft de teller lopen. De sessie is nog steeds niet te beëindigen in de app, en ik zit inmiddels 230km verderop. Ik heb Eins maar een mailtje gezonden met een screenprintje.

Iemand een idee wat ik 1) hiermee moet en 2) nog kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door _Marcel_1973 op 25-12-2019 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
1) Niets 2) Niets.

Die sessies worden ergens afgekapt en je hoort er nooit meer iets van. Zo had ik een laadsessie bij Tiwag van 3 weken die ook niet gestopt kon worden. Verdween vanzelf weer. Je hebt 0 kWh geladen dus volgens mij brengen ze niets in rekening. Gebeurde bij Swiss Charge ook regelmatig, hoorde men ook nooit meer iets van.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
_Marcel_1973 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:19:
Oh oh, ik heb iets raars.
Vandaag aangemeld met Eins-app op een Allego paal. Leek alsof er verbinding kwam maar helaas. Sessie beeindigt.
Nogmaals geprobeert, weer hetzelfde.
Er kwam een meneer aanlopen die vroeg of ik wel kon laden. Niet dus, oftewel werkt niet. Sessie Wederom beëindigt. De kabel wordt vrijgegeven en ik spulletjes opgeruimd en door naar een andere paal.

Daar aangekomen stond er een Tesla te laden, dus dit ging zeker werken. Wat schetst mijn verbazing... In de Eins app, loopt de vorige sessie als parkeersessie vrolijk door. Oftewel de sessie is actief zonder dat er kWh’s geladen worden. Alleen de parkeertimer loopt. Nu worden daar geen kosten voor berekend, maar toch.

Nieuwe sessie aangemeld, keurig geladen, maar ook de parkeersessie blijft een actieve sessie. Deze nieuwe sessie dus keurig gestart en gestopt via de app en netjes overzicht van laadkosten ed ontvangen.

Nu inmiddels ruim 9 uur verder, is deze “parkeersessie” nog steeds actief en blijft de teller lopen. De sessie is nog steeds niet te beëindigen in de app, en ik zit inmiddels 230km verderop. Ik heb Eins maar een mailtje gezonden met een screenprintje.

Iemand een idee wat ik 1) hiermee moet en 2) nog kan doen?
Lees maar een paar posts terug. Eerste keer een hoedje geschrokken. Ik heb het al 5 keer gehad met Maingau. Eerste keer gebeld en gemaild. Daar leggen ze uit dat alle prijzen welke je in de app ziet op provisie basis zijn en je alleen betaald wat je daadwerkelijk afneemt volgens de lader. (Zie je ook bij de kleine lettertjes) Als je niets hebt kunnen laden dan neem je dus ook niets af. Ook geen € 0.10 per minuut na 240 minuten. Ik heb zelfs weleens 2 sessies naast elkaar kunnen laten lopen tot € 60,- welke daarna verdwenen. Op de mail van Maingau kreeg ik een algemene reply waar ik niets mee kan. Ik krijg ook geen laadpas opgestuurd. In Nederland is Maingau en Eins geen betrouwbare MSP voor mij tot nu toe via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
https://electrek.co/2019/...rgers-will-need-displays/

Laden per minuut niet meer toegestaan in Californië. Alleen nog per kWh. :-)

• evtje
Hyena schreef op donderdag 26 december 2019 @ 00:43:

Wat mij betreft mogen ze dat ook wel in Europa doen . Wel zo eerlijk.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hachy schreef op donderdag 26 december 2019 @ 00:22:
1) Niets 2) Niets.

Die sessies worden ergens afgekapt en je hoort er nooit meer iets van. Zo had ik een laadsessie bij Tiwag van 3 weken die ook niet gestopt kon worden. Verdween vanzelf weer. Je hebt 0 kWh geladen dus volgens mij brengen ze niets in rekening. Gebeurde bij Swiss Charge ook regelmatig, hoorde men ook nooit meer iets van.
En nu maar hopen dat bij Maingau niet ook kan gebeuren. Na X minuten ga je immers voor de tijd betalen....

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hyena schreef op donderdag 26 december 2019 @ 00:43:

En in Duitsland het omgekeerde: mag niet per kWh omdat er geen geschikte (geijkte) meters voor zijn.
Dus daar alleen per tijd of voor een eenmalig bedrag, onafhankelijk van tijd en lading.

[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 26-12-2019 11:13 ]

<John O`Mill>

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 06:41

Kuo

DLodder schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:23:
Duitsland was ik afgelopen weekend; wat een schofterige prijzen als je daar wilt laden met Shell Recharge!

Ik was in een parkeergarage in het centrum van Düsseldorf, de nieuwe maingau pas werkte daar niet dus ik pakte de Shell pas... 19 euro ex BTW voor 37kw!

Was iets van €1,20 starttarief +€0,02 per minuut + €0,48 per kW....
In Duitsland zijn ook best veel gratis snelladers. Deze kan je gemakkelijk vinden met de Chargemap-app, -website of website van goingelectric. Daar kan je filteren op gratis laders en minimum laadvermogen.

Juist in Duitsland kan je dan vaak wel gratis laden (o.a. bij grotere vestigingen van Kaufland, Lidl en Aldi). Er zijn in elk geval veel meer gratis snelladers te vinden dan in Nederland.

• _Marcel_1973
Ok, dank. Dan laat ik het daar maar bij, weer een ervaring rijker ;)

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Als ik mijn laadpaal van Newmotion niet gebruikt, verbruikt deze dan nog steeds stroom?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Samplex schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:38:
Als ik mijn laadpaal van Newmotion niet gebruikt, verbruikt deze dan nog steeds stroom?
Uiteraard.

Cunning linguist.

• Hyena
Hippe Lip schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:10:
[...]

En nu maar hopen dat bij Maingau niet ook kan gebeuren. Na X minuten ga je immers voor de tijd betalen....
Mijn post hierboven ging om Maingau. Ik had zelfs 2 sessies naast elkaar die tot € 60,- tijdstarief hadden gerekend. Daarna verdwenen de sessies uit de app en verschijnen niet op de factuur. Maingau en Eins zouden eens laadpassen moet opsturen. Ik krijg ze maar niet.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zie op ABRP sinds een aantal dagen in de dagmodus geen landkaarten meer, maar alleen de route. In de nachtmodus zie ik de kaarten wel. Verschillende browsers geprobeerd, cache geleegd, etc. Iemand anders ook dit probleem? Ik heb alle knoppen bij de + rechts al geprobeerd, daar ligt het niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qda6MRg7MXkOttcEpXHR4Wpl/full.png

Edit: Heb nu via Chrome de ABRP App geïnstalleerd, dan zie ik een oude versie MET kaarten, er verschijnt een pop-up met de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is, als ik update dan zijn de kaarten weer weg. Er nu voor gekozen om geen update door te voeren, dan blijft het werken. Die nieuwe versie met linksonderin die sponsor werkt hier dus nog niet helemaal ok.

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 26-12-2019 13:24 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:05
[...]

Ik heb hier met mijn model 3 lr en mijn newmotion paal geen last van. Als ik zeg dat hij om 3 uur snachts moet beginnen dan doet hij dat braaf. En de auto staat er dan al zeker 7 a 8 uur, dus echt in slaap.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• IvoB2
Samplex schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:38:
Niet als je hem van de stroom (zekering omschakelen) haalt.
Ik heb een laadpaal met een verlicht display dat je tot 100'den meters ver in de straat ziet.
Als er geen auto staat te laden gaat de beveilignsautomaat af = geen stroom meer naar de paal.
Overigens ook net getest, als je de auto in de paal inplugt en daarna pas de paal terug onder stroom zet verloopt verder de laadsessie ook normaal.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
IvoB2 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:57:
[...]

Niet als je hem van de stroom (zekering omschakelen) haalt.
Ik heb een laadpaal met een verlicht display dat je tot 100'den meters ver in de straat ziet.
Als er geen auto staat te laden gaat de beveilignsautomaat af = geen stroom meer naar de paal.
Overigens ook net getest, als je de auto in de paal inplugt en daarna pas de paal terug onder stroom zet verloopt verder de laadsessie ook normaal.
Je kan de aanbieder bellen en displays of led ringen laten dimmen op afstand.

• IvoB2
Maar dan verbruikt hij nog altijd stroom. :)
Ik heb persoonlijk een hekel aan sluimerverbruik. Heeft niemand wat aan.
Ik kan het laden aan de laadpaal op afstand activeren, de-activeren en de paal zelf op afstand blokkeren maar display blijft altijd branden als de paal onder stroom staat (geeft dan gewoon een andere functie weer op het display maar dooft nooit uit). Ook een gedimde paal blijft stroom verbruiken.

[ Voor 105% gewijzigd door IvoB2 op 26-12-2019 16:04 ]

• bruneelm
  • Laatst online: 21:36
IvoB2 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:59:
Maar dan verbruikt hij nog altijd stroom. :)
Ik heb persoonlijk een hekel aan sluimerverbruik. Heeft niemand wat aan.
Ik kan het laden aan de laadpaal op afstand activeren, de-activeren en de paal zelf op afstand blokkeren maar display blijft altijd branden als de paal onder stroom staat (geeft dan gewoon een andere functie weer op het display maar dooft nooit uit). Ook een gedimde paal blijft stroom verbruiken.
Verklaar u nader: de paal van op afstand bedienen zonder sluimerverbruik waar je een hekel aan hebt?

• IvoB2
Ik verklaar mij nader:
"Ik kan het laden aan de laadpaal via de pc/smartphone op afstand activeren, de-activeren en de paal zelf op afstand blokkeren maar display blijft altijd branden als de paal onder stroom staat (geeft dan gewoon een andere functie weer op het display maar dooft nooit uit). Ook een gedimde paal blijft stroom verbruiken.

of

je zet de paal zonder stroom en dan verbruikt hij niets meer en kan je er niets meer mee tot je hem terug onder stroom zet.

Ik wil uiteraard de paal alleen bedienen (al dan niet van op afstand) als er een EV aan gekoppeld is. Dan is er buiten het laden ook nog extra verbruik (display/laadverlies). En als er een EV aan gekoppeld is (betreft een thuislaadpaal) is er ook een bewoner aanwezig om hem terug onder stroom te zetten en alle functies terug actief worden.
Sluimerverbruik is in mijn defenitie het verbruik van een paal/toestel dat niet actief is en in rust (in het geval van een laadpaal dus zonder gekoppelde EV). Voor mij is dat nutteloos verbruik => paal van stroom => nul verbruik. Als er geen EV aan de laadpaal gekoppeld is moet ik hem ook niet kunnen activeren, de-activeren en blokkeren. Dat moet voor mij alleen tijdens laadsessie of kort op elkaar volgende laadsessies (den blijft de paal onder stroom met extra sluimerverbruik).
Mijn TV/audio kan ik ook niet bedienen met de afstandsbediening als het toestel niet onder stroom staat (maar 'snachts en tijdens afwezigheid gaan ook die van de stroom). :)

[ Voor 52% gewijzigd door IvoB2 op 26-12-2019 17:19 ]

• bruneelm
  • Laatst online: 21:36
En waarom heb je dan een paal nodig om remote te bedienen? Indien ik me niet vergis heb je een 64kWh batterij te laden met 5 i.p.v. 7kW, neemt uren in beslag waarbij de remote bediening dan ook nutteloos verbruikt, als je dan toch tegen sluimerverbruik bent. En zoals je zelf zegt thuis bent en toch al de zekering moet gaan opzetten.
Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.