@
Kuo Ik weet niet of de door jouw genoemde Ionityladers nog gratis zijn, maar dat zal vast wel, net als bij Nieuwegein. Mij interesseert het eigenlijk niet zozeer hoeveel het kost (in redelijkheid) als het maar beschikbaar is, en werkt, als je het nodig hebt. Ben net in Oostenrijk gearriveerd met de E-Niro en aantal zaken liepen toch anders dan verwacht.
Ionity Sevenum, eerste ervaring met betalen bij Ionity, maar problemen met de aansluiting lader/auto.
Toen ik aankwam waren er nog twee palen vrij. Op de eerste kreeg ik het niet werkend, op de tweede wel. Een I-pace die daarna aankwam kon wel probleemloos laden op de paal die bij mij niet werkte.
Betaald met Maingau omdat ik niet veel hoefde te laden. Ondertussen stroomde de parkeerplaats vol met EV die moesten laden en op hun beurt moesten wachten.
Volgende stop "Brohtal West", 6 laadpalen van Ionity, waarvan één out of order, 5 bezet door auto's die nog maar net gestart waren met laden. Achter mij vormde zich al snel een nieuwe rij wachtende hollandse EV, overigens deels met bekenden van de laadsituatie Sevenum. Audi E-tron was een van de snelst geladen auto's, tot 100% echter berijder nergens te zien en de rest maar wachten.
(mag je in zo'n geval op stop drukken en de paal overnemen? )
Volgende stop bij Wonnegau West, EnBW, werkte prima met Maingau.
Vervolgens overnacht in Leonberg (bij Stuttgart) waar even kort bij snellader (EnBW, de Kaufland was helaas bezet) gestaan in zelfde straat als hotel. Voor de nacht de (enige!) laadpaal in het hotel gereserveerd en hoewel dat duidelijk was aangegeven stond er toch een hollander met een Tesla te laden. Gelukkig werd dat redelijk vlot opgelost, zodat wij op de gereserveerde plek konden laden en met 100% SOC weer konden vertrekken.
Laatste laadbeurt Ionity Nassereith. Slechts twee palen daar, met zelfde verhaal als in Sevenum, één kreeg ik niet werkend, de andere gelukkig wel. Echter de Ionity app werkte niet wegens geen bereik/verbinding etc. De Maingau werd ook niet geaccepteerd, TNM ook niet en tenslotte werd ik gered door laatste hoop Plugsurfing.
Blij dat de auto nu de rest van de vakantie in de garage bij het huisje aan de granny kan laden. Schiet niet op, maar voor dagelijks heen en weer naar de piste ruim voldoende.