* whoop whoop * BULLSHIT alarm
Het is geen geheim dat TNM alleen variabele prijzen rekent als het hun uitkomt.
Wat ik nog steeds apart vind, aangezien evbox aangeeft dat iedereen die 19 cent berekend krijgt bij de laadpaal op werk, maar goed.
Klopt het dat er twee stromingen zijn aan aanbieders die te groeperen zijn?
Onze directeur heeft echter nog een travelcard pas en hij laadt wel een bij TNM palen. Op de rekening betaalt hij gewoon 25 cent per kWh.
Dit zou betekenen dat TNM een hoger bedrag bij anderen moet aftikken, dan andere bij TNM.
Nee, TNM rekent voor hun eigen palen altijd 28 cent ex btw aan anderen. Ook als eigenaren hem op 10 cent of op 40 cent zetten.
Op basis van deze bevindingen wordt nu voor iedere ev rijder een travelcard erbij aangeschaft omdat het in de praktijk zo lijkt te gaan:
Travelcard: altijd het ingestelde tarief van de laadpaal, ongeacht aanbieder
Multitankcard/TNM: bij eigen palen voordelig, maar bij ecotap, evbox een vastgesteld tarief van 34 cent per kWh.
Correct.
Het is mij nu alleen niet duidelijk of evbox of TNM die opslag opstrijkt. Ze spreken elkaar tegen...
Nu wel denk ik.
Misschien toch eens travelcard meenemen op je website, het lijkt erop dat zij ALTIJD het ingestelde tarief rekenen zonder opslagen, onafhankelijk van de aanbieder.
Dat zou kunnen, travelcard zit volgens mij op EV-box backend en ze rekenen abonnementstarieven.
'Mobiliteitskaarten meenemen' staat op de backlog.
TNM geeft EVBox de schuld en EVbox TNM. Maar het is wel erg raar dat op alle andere facturen van andere laadpassen een lager tarief komt te staan.
TNM heeft de tarieven per aanbieder vastgezet ongeacht wat er wordt ingesteld door de CPO. Meestal is dit €0,30 tot €0,35 en daarom klaagt niemand er over.
In Gelderland heb je bijvoorbeeld Allego palen die zijn ingesteld op 18,2 cent. Dat is zo uit-onderhandeld door de Provincie Gelderland in een grote aanbesteding/concessie met als doel de burger goedkoper te laten laden.
Wat denk je? Alle passen ~18,2 cent, behalve... juist. €0,34 bij NewMotion. Het verschil steken ze vrolijk in hun eigen diepe zakken. Klagen helpt niet, ze zeggen iets als 'had je van de voren maar op onze site moeten kijken' -->
link en wijzen ze naar algemene voorwaarden blablabla.
Newmotion is de enige die dat doet. Andersom gebeurt wel vaak, dus dat je bijvoorbeeld bij Nuon laadpaal goedkoper uitbent met Nuon laadpas. Maar dat alle passen een laag tarief hanteren en NewMotion gewoon keihard €0,35 dat is typisch TNM gedrag.
CyBeRSPiN schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:26:
@
BlakHawk ja, is bij ons op de zaak ook een drama. De afdeling lease dacht onze vloot mooi goedkoop te kunnen laden door de EVboxen op een laag CPO tarief te zetten, maar wordt door onze eigen laadpas (TNM) voor 34ct gefactureerd! En de afdeling FB schiet er ook bij in want die krijgt die volle 34ct dus ook niet! Dieven zijn het..
En hoe hoog en laag er ook werd gesprongen, het was niet aan te passen. Werkte nu eenmaal zo tussen EVbox en TNM met verrekening tussen hun eigen laadpalen. Dit scenario waar een bedrijf op eigen terrein z’n eigen vloot laadt was hier duidelijk niet voorzien.
Natuurlijk wel. Daar valt juist ontzettend veel te verdienen zonder dat mensen het merken. (niet voorzien, lol) Vermoedelijk verdeelt TNM een deel van de buit met EV-box. En zo kunnen ze al jarenlang vrijwel onzichtbaar op kosten van je klant de berijders EN de klanten van diezelfde klant stevig extra laten dokken. Lalala, geld. Iedereen blij. Behalve de berijders dan.
Nu na 3 jaar is het resultaat dat de EVboxes gedumpt zijn en er een TNM gekoppelde laadoplossing is geplaatst... triest.
Ik had dat als baas anders aangepakt.