Dan gaan ze er toch uit, maar dan heb je pech. En daarna weer nieuwe zekeringen zodat het de volgende keer wel goed gaat.
Ik zeg ook nergens dat dat van de NEN 1010 moet. Maar jij wil zo graag dat je zekeringen er niet voor niets uitklappen. Dan moet je wel selectief blijven.
Een 16A groep mag je wel gewoon achter een 25A automaat hangen, dus waarvoor kan je de zogenaamde factor 1.6 gewoon aanhouden.
Dat En daarnaast is het natuurlijk ook wenselijk dat bij overbelasting van één groep, niet gelijk alle groepen op die fase eruit liggen.
Als je 1 groep overbelast (en de rest niet) is de kans dat die groep eruit gaat veel groter dan dat de 'hoofdgroep' er uit gaat. En als die hoofdgroep er uit gaat dan was anders je hoofdzekering waarschijnlijk ook wel gesprongen (tenzij je precies op het randje zit dat een automaat wel eerder springt dan een hoofdzekering). Als je hoofdzekering er uit ligt dan zitten de andere groepen ook zonder stroom.
De gemeente bellen om te vragen of ze gaan handhaven. Ik heb dat ook wel eens gedaan voor laadpalen waar altijd een elektrische leenauto staat zonder daadwerkelijk te laden. Ze konden niets beloven, maar een tijdje later staat die leenauto vaak net een plekje verder.
Wat voor Kia heb jij? In de mijne (die bij mijn Soul EV zit uit 2014) zit geen temperatuursensor.
Voor zover ik weet is de belangrijkste reden dat veel verlengsnoeren niet geschikt zijn voor 16A en ze willen het "niet te moeilijk" maken en gaan uitleggen dat verlengsnoer A wel kan (mits helemaal uitgerold etc) maar verlengsnoer B niet.