Ik heb dus fase 1, nog specifieke aanraders voor laadpalen?Erasmo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:40:
Als het goed is kun je op www.mijnaansluiting.nl nagaan wat binnenkomt, meestal is het wel 3-fase maar misschien niet bij jou ivm de leeftijd.
Wat wordt doorgaans gedaan met een thuis-laadpaal bij verhuizing? Hoort zo’n laadpaal bij het huis en blijft hij staan of de volgende eigenaar ‘m nou nodig heeft of niet (zoals bv. een krachtstroom/perilex-aansluiting) of gaat zo’n laadpaal mee met de eigenaar?
(uiteraard kunnen koper/verkoper van alles met elkaar afspreken, maar wat wordt normaal gesproken gedaan? En hoe zal dat in de toekomst gaan?)
(uiteraard kunnen koper/verkoper van alles met elkaar afspreken, maar wat wordt normaal gesproken gedaan? En hoe zal dat in de toekomst gaan?)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dat hangt helemaal van af van of jij het opneemt in de (ver)koopovereenkomst. Bekabeling laat je sowieso liggen, ik zou de laadpalen meenemen (eentje is er nog niet eens van ons maar van de leasemaatschappij).
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ik zou denk ik een kruisje zetten bij ‘ter overname’, mits het bod realistisch is. Ik ga er daarbij wel vanuit dat het een laadpaal van jezelf is, als hij van de LM/WG is zullen zij wel hun eigen voorkeur hebben. Als kijker zou ik in ieder geval niet verwachten dat hij zondermeer bij de koop hoort. In de toekomst wordt dat wellicht anders.Galois schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:24:
Wat wordt doorgaans gedaan met een thuis-laadpaal bij verhuizing? Hoort zo’n laadpaal bij het huis en blijft hij staan of de volgende eigenaar ‘m nou nodig heeft of niet (zoals bv. een krachtstroom/perilex-aansluiting) of gaat zo’n laadpaal mee met de eigenaar?
Als je niets in de koopovereenkomst opneemt dan moet je de laadpaal achterlaten, het is immers een onderdeel dat aard- en nagelvast is bevestigd. En die horen bij het onroerend goed,
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Moet ie per se aan een backend gekoppeld zijn? Anders zou ik zoiets als dit tegen de muur plakken of laten door de lokale elektricien: https://link.marktplaats.nl/m1474004636Limitted schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:55:
[...]
Ik heb dus fase 1, nog specifieke aanraders voor laadpalen?
Vandaag post van Allego! dat zal hem zijn.da_Mastah schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:10:
Heeft trouwens iemand al zijn laadpas van Allego ontvangen naar aanleiding van de enquete? Ik ben nog steeds in afwachting en hoopte dat ie er inmiddels toch wel zou zijn...
Hm, ik vraag me af of dat een Amerikaans dingetje is. Ik heb dit wel vaker gehoord, maar voor zover ik weet hebben mijn collega's dit ook allemaal niet. Maar die hebben geen e-Niro, dus dat scheelt. Ik heb nog gekeken of in een Nederlandse handleiding kon vinden, maar die zag ik zo snel niet. Ik zal het nog wel eens navragen aan de Kona bezitters, de kans dat die het dan wel hebben is wel hoog. Hyundai en Kia hebben veel hetzelfde natuurlijk.Zbygniew P schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:51:
Een E-niro. Staat ook in de manual
https://www.mikemurphykia...19-kia-niro-ev-manual.pdf
Net als @Arnout krijg ik blijkbaar vandaag ook post van Allego en neem ik ook aan dat het de laadpas is.da_Mastah schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:10:
Heeft trouwens iemand al zijn laadpas van Allego ontvangen naar aanleiding van de enquete? Ik ben nog steeds in afwachting en hoopte dat ie er inmiddels toch wel zou zijn...
Iemand ervaring met zijn auto opladen rond de Arena?
is me nogal onduidelijk: de website www.parkerenarenapoort.nl geeft netjes aan dat dat bij de P ING kan, maar dat die niet alle evenementen beschikbaar is, zoals in mijn geval.
Waar kun je dan terecht tijdens een concert?
ook Chargemap is in die regio niet geheel duidelijk.
is me nogal onduidelijk: de website www.parkerenarenapoort.nl geeft netjes aan dat dat bij de P ING kan, maar dat die niet alle evenementen beschikbaar is, zoals in mijn geval.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Ik geloof alleen in P1. Maar staat ook vaak vol. Zou er niet op vertrouwen.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Staan er ook veel van New Motion op, zijn die aan te raden?Erasmo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:31:
[...]
Moet ie per se aan een backend gekoppeld zijn? Anders zou ik zoiets als dit tegen de muur plakken of laten door de lokale elektricien: https://link.marktplaats.nl/m1474004636
Vaak ex lease, soms amper gebruikt door een foutlander bestuurder. Opzich zijn die lolo's vrij solide palen. Wil je er een backoffice ding bij of is een simpel knopje genoeg?WeakAtTweaking schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:04:
[...]
Staan er ook veel van New Motion op, zijn die aan te raden?
Kiss&Ride naast Hampton by Hilton hotel heeft een paal staan, of ie nog vrij is, dat is de vraag. Je mocht er geloof ik wel langer staan dan het half uur op de rest van de strook.Motorfret schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:29:
P23 heeft ook nog een paar laadplekken, maar het zijn er niet veel.Hachy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:55:
Ik geloof alleen in P1. Maar staat ook vaak vol. Zou er niet op vertrouwen.
*zucht*
Aan de andere kant van station Bijlmer heb je de Q-Park Amsterdamse Poort, 300 meter lopen van Arena, met per ingang (P22-P23-P24) 3 laadpalen. Meer info op site van Q-ParkMotorfret schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:29:
Een veredeld stopcontact is genoeg. Ik wil er in elk geval geen abonnement voor afsluiten om het werkend te krijgen.Erasmo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:37:
[...]
Vaak ex lease, soms amper gebruikt door een foutlander bestuurder. Opzich zijn die lolo's vrij solide palen. Wil je er een backoffice ding bij of is een simpel knopje genoeg?
Voor mijn 40kWh Leaf (lease) heb ik een laadpaal met vaste (type 2) kabel in de voortuin staan.Omdat elektrisch rijden zo goed beviel en het voor het werk van mijn vrouw heel handig was hebben we voor haar een 24kWh Leaf gekocht.
Tot nu toe laadt zij haar auto op aan de granny charger, maar dat is niet zo heel praktisch. Eigenlijk zouden we haar auto ook graag aan de laadpaal laden, maar met een type 1 aansluiting gaat dat niet zomaar. Ik weet dat er verloopkabels te koop zijn, maar ik vind ze voor €150 nog best prijzig. Zijn er nog andere oplossingen of weet iemand waar een goedkopere verloopkabel/adapter te koop is?
Tot nu toe laadt zij haar auto op aan de granny charger, maar dat is niet zo heel praktisch. Eigenlijk zouden we haar auto ook graag aan de laadpaal laden, maar met een type 1 aansluiting gaat dat niet zomaar. Ik weet dat er verloopkabels te koop zijn, maar ik vind ze voor €150 nog best prijzig. Zijn er nog andere oplossingen of weet iemand waar een goedkopere verloopkabel/adapter te koop is?
*zucht*
P9 Antartica heeft buiten een stuk of 12 palen staan, EV box palen met Nuon back-end geloof ik.Motorfret schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:29:
https://goo.gl/maps/GZZnftX3A4u2yE7N6
HD4Life @ Full-HD
Meer informatie over de P1 naar Modbus (of Ethernet):
Het is een microcontroller met Linux.
https://negotica.net/gtwmp1
Het is een microcontroller met Linux.
https://negotica.net/gtwmp1
Is het niet zo omdat deze lader boven de 10Ampere kan laden? Of zijn er ook laders die boven de 10A ampere laden zonder sensor en zonder grote disclamer?JeroenE schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:53:
[...]
Hm, ik vraag me af of dat een Amerikaans dingetje is. Ik heb dit wel vaker gehoord, maar voor zover ik weet hebben mijn collega's dit ook allemaal niet. Maar die hebben geen e-Niro, dus dat scheelt. Ik heb nog gekeken of in een Nederlandse handleiding kon vinden, maar die zag ik zo snel niet. Ik zal het nog wel eens navragen aan de Kona bezitters, de kans dat die het dan wel hebben is wel hoog. Hyundai en Kia hebben veel hetzelfde natuurlijk.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Allego gratis laden pas is binnen. Van 1 november t/m 6 december.
De allego paal staat hier op 500 meter en "mijn" pitpoint op 150 meter, dat word dus lopen aankomende maand :-)
De allego paal staat hier op 500 meter en "mijn" pitpoint op 150 meter, dat word dus lopen aankomende maand :-)
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Hier ook de laadpas binnen, krijgt iemand deze toegevoegd in de Smoov app?
Allego gratis laden pas vandaag ook ontvangen, eens kijken bij welke aanbieder in de omgeving ik deze aankomende maand kan gaan gebruiken. Pas kan ik niet toevoegen aan de Smoov app.
[ Voor 13% gewijzigd door BenEco op 29-10-2019 18:13 ]
Hier een lolo zonder abonnement. Werkt prima. Je hebt voor de oude lolos wel een pasje nodig, die werkt als aan/uit schakelaar.WeakAtTweaking schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
Een veredeld stopcontact is genoeg. Ik wil er in elk geval geen abonnement voor afsluiten om het werkend te krijgen.
Mijn tip: "refurbished" met garantie. https://www.laadpunt.nl/refurbished-laadpaal/
https://www.laadpaal24.nl/verloopstekker-type-2-naar-type-1/ ?Glewellyn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:44:
Voor mijn 40kWh Leaf (lease) heb ik een laadpaal met vaste (type 2) kabel in de voortuin staan.Omdat elektrisch rijden zo goed beviel en het voor het werk van mijn vrouw heel handig was hebben we voor haar een 24kWh Leaf gekocht.
[ Voor 46% gewijzigd door teacher op 29-10-2019 19:02 ]
Wise enough to play the fool
Zowaar na een jaar gebruiken de eerste Maingau factuur binnen. Ben benieuwd of de pas nu weer gaat werken..
Ioniq 5 P45
Nee, niet gelukt.Vaevictis_ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:11:
Hier ook de laadpas binnen, krijgt iemand deze toegevoegd in de Smoov app?
Dan zou ik voor een simpele laadpaal van Marktplaats gaan, ben je voor €200 en een uurloon van de elektricien klaar. Mocht je twijfelen over het juiste type schroom niet om hier de advertentie te postenWeakAtTweaking schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
Een veredeld stopcontact is genoeg. Ik wil er in elk geval geen abonnement voor afsluiten om het werkend te krijgen.
Of als je zin hebt om zelf wat in elkaar te knutselen: Zelfbouw Laadpaal ervaringen
Hier ook niet. Krijg de melding "maximaal verbruik bereikt". Waarschijnlijk vanaf 01-11 pas toe te voegen aan de app-omgeving...
Graag gedaan allemaal en geniet lekker van je gratis kWh's
De Allego pas zal hoogstwaarschijnlijk niet toe te voegen zijn aan Smoov vanwege het niet compatible zijn met CIR (nl-xxx-yyyyyyy notatie). Hij werkt dan ook niet op andere netwerken dan Allego zelf, behalve dan wellicht Shell Recharge wat onder water zoals bekend Allego infrastructuur is.
Hij werkt wél op alle Allego snelladers in het buitenland. Dus als je nog een tripje gepland had naar bijvoorbeeld Oostenrijk....
De Allego pas zal hoogstwaarschijnlijk niet toe te voegen zijn aan Smoov vanwege het niet compatible zijn met CIR (nl-xxx-yyyyyyy notatie). Hij werkt dan ook niet op andere netwerken dan Allego zelf, behalve dan wellicht Shell Recharge wat onder water zoals bekend Allego infrastructuur is.
Hij werkt wél op alle Allego snelladers in het buitenland. Dus als je nog een tripje gepland had naar bijvoorbeeld Oostenrijk....
[ Voor 29% gewijzigd door Hachy op 29-10-2019 21:15 ]
Na een mailtje heeft de klantendienst mijn bankrekeningnummer toegevoegd. Alles in orde dus.Dryhte schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:02:
Heeft hier recent nog iemand een nieuwe Maingau account aangemaakt? Ik slaag er niet in mijn (BE) rekeningnummer te koppelen. Heb de knoop doorgehakt en een Energica Eva Esseesse9 besteld, ik hoop nu wel dat ik die Maingau account nog aan de praat krijg.
Aha, dat zou een goede reden kunnen zijn. Mijn lader is max 12A. Mijn collega met een Kona heeft blijkbaar ook een temperatuur sensor (volgens de handleiding). Zijn lader kan ook op 8, 10 of 12A gezet worden net zoals de Niro. Voor de rest ziet het er ook allemaal kwa layout en icoontjes hetzelfde uit, dus het zal wel min of meer dezelfde lader zijn.ice-T106 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:13:
Is het niet zo omdat deze lader boven de 10Ampere kan laden? Of zijn er ook laders die boven de 10A ampere laden zonder sensor en zonder grote disclamer?
In de handleiding konden we nergens vinden wat de grenswaarden van de temperatuurwaarschuwingen zijn, dat is jammer.
Die is precies verkeerd om! Daar kan een type 1 kabel in voor een type 2 auto. Zo'n soort adapter heb ik ook andersom gezien, maar die kostte het dubbele.
*zucht*
Verwijderd
Protest! Waarom weer "Foutlander"??!!Erasmo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:37:
[...]
Vaak ex lease, soms amper gebruikt door een foutlander bestuurder. Opzich zijn die lolo's vrij solide palen. Wil je er een backoffice ding bij of is een simpel knopje genoeg?
Je hebt ze ook iets goedkoper dan twee keer zo duur (maar wel duurder op zich). Of anders bij Ali, maar als je dan invoerrechten moet betalen ben je waarschijnlijk duurder uit.Glewellyn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:45:
Die is precies verkeerd om! Daar kan een type 1 kabel in voor een type 2 auto. Zo'n soort adapter heb ik ook andersom gezien, maar die kostte het dubbele.
Omdat het in dit geval gaat over een thuislaadpaal die amper gebruikt is, en de auto lekker alleen op brandstof heeft gereden ondanks de lage bijtelling.
Ah... Deze dus... https://www.laadkabelfabr...adkabel-naar-type-1-auto/Glewellyn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:45:
[...]
die zijn inderdaad prijzig, maar zelf knutselen met onderdelen is niet heel veel goedkoper.
Wise enough to play the fool
Hallo allemaal, ik ben Tom en ben binnenkort eigenaar van een model 3. Dus druk bezig met alle voorbereidingen. Leuk om alles door te lezen omtrent het laden in het algemeen. Ik heb een aanvraag gedaan voor de meterkast van 1x25a naar 3x25a. Dit wordt door Liander uitgevoerd. Daarnaast elektricien gevraagd om de nodige zaken aan te passen in de meterkast zodat ik voorbereid ben op de 3 fasen. Nu vroeg ik mij af of ik er een meter tussen ga zetten zodat ik dat zakelijk kan wegschrijven of hebben jullie dit op een andere manier opgelost. Ik ga gebruik maken van een Tesla Wall Connector.
Ik heb zelf gewoon een ABB C13 meter tussen gezet (zorg dat hij MID is) Foto maken per jaar en klaar.
Ik heb wel voor een goed merk gekozen omdat het risico van uitval van de meter (dus je gegevens kwijt) een hoop geld kost.
Ik heb wel voor een goed merk gekozen omdat het risico van uitval van de meter (dus je gegevens kwijt) een hoop geld kost.
Even twee topic-inhoudelijke vragen:
- Ik zie twee 'hoofdonderwerpen' in dit topic: (1) thuisladen en alle techniek hieromtrent en (2) openbaar laden met laadpassen, etc. Is het een idee om dit topic op te splitsen in deze twee hoofdonderwerpen? Ik laad zelf openbaar en worstel dagelijks door de vele - voor mij niet relevante - posts over thuislaadtechniek heen;
- Ik zie veel dezelfde vragen voorbij komen over thuisladen en de techniek hieromtrent. Is het een idee om hier om de OP aan te vullen en wat meer te structureren? Eventueel aanvullen met een FAQ?
- Ik zie twee 'hoofdonderwerpen' in dit topic: (1) thuisladen en alle techniek hieromtrent en (2) openbaar laden met laadpassen, etc. Is het een idee om dit topic op te splitsen in deze twee hoofdonderwerpen? Ik laad zelf openbaar en worstel dagelijks door de vele - voor mij niet relevante - posts over thuislaadtechniek heen;
- Ik zie veel dezelfde vragen voorbij komen over thuisladen en de techniek hieromtrent. Is het een idee om hier om de OP aan te vullen en wat meer te structureren? Eventueel aanvullen met een FAQ?
Ik zie ook wel wat in een splitsing, zijn 2 hele verschillende onderwerpen
Ik ben hier ook mee bezig en weet eigenlijk niet wat het kost om mijn meterkast aan te laten passen voor 3 fase. Wat heeft het jouw gekost?ZGaro schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:08:
Hallo allemaal, ik ben Tom en ben binnenkort eigenaar van een model 3. Dus druk bezig met alle voorbereidingen. Leuk om alles door te lezen omtrent het laden in het algemeen. Ik heb een aanvraag gedaan voor de meterkast van 1x25a naar 3x25a. Dit wordt door Liander uitgevoerd. Daarnaast elektricien gevraagd om de nodige zaken aan te passen in de meterkast zodat ik voorbereid ben op de 3 fasen. Nu vroeg ik mij af of ik er een meter tussen ga zetten zodat ik dat zakelijk kan wegschrijven of hebben jullie dit op een andere manier opgelost. Ik ga gebruik maken van een Tesla Wall Connector.
Hi :-). Dit is ook een vraag die mij bezig houdt. Mijn Tesla Wall connector wordt geplaatst 1 meter vanaf mijn meterkast. Hij moet hiervoor een gat boren in de muur. Verder moet mijn groepenkast worden uitgebreid en dit kost tezamen met het plaatsen van de wall connector tussen de 450 en 500 euro. Hij heeft hiervoor 4-5 uur werk gerekend a 45 euro / uur ex btw.Khayma schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Ik ben hier ook mee bezig en weet eigenlijk niet wat het kost om mijn meterkast aan te laten passen voor 3 fase. Wat heeft het jouw gekost?
Simpel hangt van je kast af. En hoeveel moeite het kost om alles achter aardlek te zetten. (van je gewone groepen. ) Als je namelijk groot werk doet aan je meter kast moet je eigenlijk alles upgraden naar de huidige standaard NEN1010 en dat is alles minimaal achter aardlek en alles netjes verdelen)
Maar kosten lijst:
200-300 euro 3 fase upgrade liander en co.
50 euro voor een 3 fase hoofdschakelaar.
per fase 50-60 euro aardlek (dus 3 als je geen aardlek heb anders 2)
en dan je groepen herverdelen over de fases.
Dan 300 euro voor aardlek + groep voor je laadpaal.
Done
Moet zeggen als je klaar bent hangt er een hoop extra zooi in je meterkast. en volg de NEN1010.
@ZGaro als ik mijn eigen uren op tel kom ik ook wel een een halve dag werk.
Maar kosten lijst:
200-300 euro 3 fase upgrade liander en co.
50 euro voor een 3 fase hoofdschakelaar.
per fase 50-60 euro aardlek (dus 3 als je geen aardlek heb anders 2)
en dan je groepen herverdelen over de fases.
Dan 300 euro voor aardlek + groep voor je laadpaal.
Done
Moet zeggen als je klaar bent hangt er een hoop extra zooi in je meterkast. en volg de NEN1010.
@ZGaro als ik mijn eigen uren op tel kom ik ook wel een een halve dag werk.
Mijn meterkast aan laten passen van 1 fase naar 3 fase heeft mij 450€ gekost, maar dat is door een bevriende elektricien. Misschien dat alle onderdelen iets duurder waren en niet bij de goedkoopste internetshops vandaan komen maar zijn uur tarief is daarentegen een vriendenprijs (uurtje of 5 bezig geweest al met al).Khayma schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Ik ben hier ook mee bezig en weet eigenlijk niet wat het kost om mijn meterkast aan te laten passen voor 3 fase. Wat heeft het jouw gekost?
Daarnaast nog de verzwaring van Stedin 295€ van 1x35A naar 3x25A.
De paal zelf wordt verzorgd door Eneco eMobility en betaald de baas dus daar hebben ik geen omkijken naar.
Zal straks nog wel wat foto's toevoegen (hopen dat het nu allemaal goed is). Kennis heeft ook wel de info van de Alfen Single Proline opgevraagd dus ik neem aan van wel

En gelijk lasdoos links naast de kast zodat ze daar de laadpaal op aan kunnen sluiten
[ Voor 15% gewijzigd door NightHawk4 op 30-10-2019 11:50 ]
Ok, dus ziet er allemaal qua kosten ongeveer hetzelfde uit. Dat is goed om te horen.
Dit was DE tip. Werkte prima afgelopen avond. Aanrader voor anderen.Davidshadow13 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
P9 Antartica heeft buiten een stuk of 12 palen staan, EV box palen met Nuon back-end geloof ik.
https://goo.gl/maps/GZZnftX3A4u2yE7N6
dank.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
JeroenE schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:27:
[...]
Je hebt ze ook iets goedkoper dan twee keer zo duur (maar wel duurder op zich). Of anders bij Ali, maar als je dan invoerrechten moet betalen ben je waarschijnlijk duurder uit.
Precies, dat is wat ik nodig heb, ik hoopte alleen op een goedkope oplossing te vinden. Maar helaas kosten deze nog steeds best veel geld voor een hele korte verlengkabel. Maar er zit weinig anders op.teacher schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:42:
[...]
Ah... Deze dus... https://www.laadkabelfabr...adkabel-naar-type-1-auto/
die zijn inderdaad prijzig, maar zelf knutselen met onderdelen is niet heel veel goedkoper.
Bedankt voor het meedenken en zoeken!
Ik ga de kabel die @JeroenE linkte bestellen.
*zucht*
Verwijderd
Als ik de website van Ionity bekijk, kan ik met een reguliere laadpas laden bij Ionity.
Maar is het dan nog steeds 8 euro per sessie?
Of moet ik het eigenlijk altijd via de app doen?
Een outlander die niet laad maar alleen op dinosap rijdt is een foutlander. Als ze wel aan de paal hangen zijn ze volgens mijn dochter een Goedlander en als ze parkeren op een oplaadplek maar niet laden een Stoutlander....
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Is een beetje afhankelijk van de provider. Sommige belasten de 8 EUR door, anderen doen het weer per kWh. Welke pas ga je gebruiken?Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:34:
Als ik de website van Ionity bekijk, kan ik met een reguliere laadpas laden bij Ionity.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Goed planBounceCloud schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:37:
Even twee topic-inhoudelijke vragen:
Als Tweaker mag je (van mij) niet gaan laden bij Ionity tot je alles wat @Hachy er ooit over schreef gelezen hebt. Begin in elk geval bij het meest recente nieuws: https://goedkoperrijden.b...tatus-update-oktober.htmlVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:34:
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Ik zie nog niets schokkends, ik vind het juist een goed initiatief!fewips schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:26:
[...]
Als Tweaker mag je (van mij) niet gaan laden bij Ionity tot je alles wat @Hachy er ooit over schreef gelezen hebt. Begin in elk geval bij het meest recente nieuws: https://goedkoperrijden.b...tatus-update-oktober.html
Dit is nodig als gedegen tegenhanger van Tesla.
Volgende week ontvang ik mijn Tesla. Ik heb de laadpaal-apps inmiddels al een tijdje geïnstalleerd en houdt een beetje bij wanneer plekken in de buurt bezet zijn. Nou leek het aanvankelijk best gunstig, alle plekken ‘groen’ en vaak ‘1 beschikbaar’ (van de 2). Alleen 9 van de 10 palen hebben twee aansluitingen, maar slechts 1 designated EV spot. Dus tijdens mijn inventarisatie rondje kwam ik er al snel achter dan vrijwel alle plekken bezet waren zonder mogelijkheid te parkeren om de tweede aansluiting te gebruiken 🤔
@Recci misschien in contact proberen te komen met de rijders en afspreken dat iedereen de naastgelegen plek pakt als deze beschikbaar is zodat de dedicated plek voor een ander beschikbaar blijft?
En misschien een extra lange kabel erbij kopen zodat je net wat flexibeler wordt, al is het denk ik geen goed idee om zo’n kabel langs andere parkeerplekken te laten liggen..
En misschien een extra lange kabel erbij kopen zodat je net wat flexibeler wordt, al is het denk ik geen goed idee om zo’n kabel langs andere parkeerplekken te laten liggen..
Direct melden bij de gemeente. Kunnen ze tweede plek ook reserveren.Recci schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:40:
Volgende week ontvang ik mijn Tesla. Ik heb de laadpaal-apps inmiddels al een tijdje geïnstalleerd en houdt een beetje bij wanneer plekken in de buurt bezet zijn. Nou leek het aanvankelijk best gunstig, alle plekken ‘groen’ en vaak ‘1 beschikbaar’ (van de 2). Alleen 9 van de 10 palen hebben twee aansluitingen, maar slechts 1 designated EV spot. Dus tijdens mijn inventarisatie rondje kwam ik er al snel achter dan vrijwel alle plekken bezet waren zonder mogelijkheid te parkeren om de tweede aansluiting te gebruiken 🤔
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Dat zijn wel 1-fase palen, dus laden gaat niet zo snel. P9 is beter met 11 kW palen, ook een stuk of 8. Als je op een werkdag wilt laden moet je er alleen wel voor 08:00 zijn (of na 16:00).nannoe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:52:
[...]
Aan de andere kant van station Bijlmer heb je de Q-Park Amsterdamse Poort, 300 meter lopen van Arena, met per ingang (P22-P23-P24) 3 laadpalen. Meer info op site van Q-Park
(edit)
Was al genoemd lees ik nu, mooi dat het gelukt is
[ Voor 5% gewijzigd door Eddos op 31-10-2019 08:53 ]
Is er altijd een starttarief bij openbare laadpalen?
Ik zou bv de auto bij thuiskomst uit werk onder lading zetten , en dan na bv 30 min. weer even weg moeten.
Dit gebeurt wel eens 3 a 4 x per dag.
En gezien de laadpalen vaak Savonds bezet zijn, is een paar keer kort opladen per dag ook bv bij een winkel iets wat heel vaak gaat gebeuren.
Ik zou bv de auto bij thuiskomst uit werk onder lading zetten , en dan na bv 30 min. weer even weg moeten.
En gezien de laadpalen vaak Savonds bezet zijn, is een paar keer kort opladen per dag ook bv bij een winkel iets wat heel vaak gaat gebeuren.
Ligt aan je pasje. Sommige wel, sommige niet.samuel123 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:37:
Jup, voor het beste overzicht kun je het beste op https://laadpastop10.nl/ kijken.
Maingau lijkt enkel per kWh te zijn, dus is wel erg 'fair' lijkt me. Vooral voor snelladen lijkt dat de goede keuze.samuel123 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:37:
Is er ook een laadpaaltop10?Erasmo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:58:
Jup, voor het beste overzicht kun je het beste op https://laadpastop10.nl/ kijken.
Ik heb tot dusver (de eerste 5000km) mijn e-Niro alleen nog maar thuis opgeladen. Omdat ik komende week naar Parijs moet heb vandaag toch maar even een snellader geprobeerd: de nieuwe Ionity aan de A27 bij Nieuwegein. Op het scherm stond dat een laadsessie 8 euro kost maar na het inpluggen kreeg ik niet eens de kans de laadpas uit mijn zak te halen; het laden was al begonnen. Is dit een leuke introductie actie of heeft het apparaat een hele sterke RFID reader?
De laadsnelheid viel me wel tegen; rond de 40kW. Coldgate?
Is hier toevallig iemand in de gemeente Teylingen die een oplaadpunt aan huis heeft, maar waarbij de auto op de openbare weg staat geparkeerd (en de kabel een stoep over moet)? Ik krijg binnenkort mijn eerste elektrische auto en vanuit mijn werk willen ze graag een laadpunt bij mijn huis monteren, zodat ik thuis kan laden. Gemakkelijk, kost mij niets en voor hen goedkopere stroom. Echter ligt mijn gemeente dwars, want toen ik ze belde met de vraag of ze hier richtlijnen over hebben, was dat dus dat er geen stroomkabels over de openbare weg mogen liggen en dus ook niet over een stoep met mat erover (ook als er geen stoep tussen zat, zou het van hen niet mogen). Ben dus benieuwd of er iemand is die het gewoon niet gevraagd heeft, maar gewoon doet en of ze daar problemen mee hebben gekregen.
Je kan het gewoon doen. Je mag zelf weten wat je aan de muur van je huis monteert.martdj schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:13:
Is hier toevallig iemand in de gemeente Teylingen die een oplaadpunt aan huis heeft, maar waarbij de auto op de openbare weg staat geparkeerd (en de kabel een stoep over moet)? Ik krijg binnenkort mijn eerste elektrische auto en vanuit mijn werk willen ze graag een laadpunt bij mijn huis monteren, zodat ik thuis kan laden. Gemakkelijk, kost mij niets en voor hen goedkopere stroom. Echter ligt mijn gemeente dwars, want toen ik ze belde met de vraag of ze hier richtlijnen over hebben, was dat dus dat er geen stroomkabels over de openbare weg mogen liggen en dus ook niet over een stoep met mat erover (ook als er geen stoep tussen zat, zou het van hen niet mogen). Ben dus benieuwd of er iemand is die het gewoon niet gevraagd heeft, maar gewoon doet en of ze daar problemen mee hebben gekregen.
Maar als er iemand struikelt over je kabel, heb je wel een probleem. Je aansprakelijkheidsverzekering zal dit ook niet vergoeden volgens mij, mocht er iemand hierdoor letsel gaan oplopen. En dan heb je wel een probleem.
Ik heb exact hetzelfde probleem hier in Almere. Ze geven geen toestemming, maar op de vraag waarom niet heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
Aan de andere kant moeten ze dit op een gegeven moment toelaten. Ze kunnen niet blijven toewijzen naar een openbare laadpaal. Veel duurder en vaak ook bezet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
GoT, You have to love it!
Snelladen gaat alleen snel als je dik onder de 50% SoC zit. Was dat het geval? Ionity heeft meerdere laders recent aangezet in NL: https://ionity.ev-info.eu/opened - die staan altijd een tijdje in zogenaamde free vend modus, plug & play, volledig gratis zoals jij ook hebt geconstateerd. Overigens wil je alleen naar Paris met Chargemap op de dag van de rit gecontroleerd. De laders langs de A1 zijn vrijwel allemaal defect gemeld de afgelopen weken. Vergeet ook je Franse (en Parijse) laadpassen niet. Ook dit is spamniroot schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:09:
Ik heb tot dusver (de eerste 5000km) mijn e-Niro alleen nog maar thuis opgeladen. Omdat ik komende week naar Parijs moet heb vandaag toch maar even een snellader geprobeerd: de nieuwe Ionity aan de A27 bij Nieuwegein. Op het scherm stond dat een laadsessie 8 euro kost maar na het inpluggen kreeg ik niet eens de kans de laadpas uit mijn zak te halen; het laden was al begonnen. Is dit een leuke introductie actie of heeft het apparaat een hele sterke RFID reader?
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 01-11-2019 18:37 ]
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Waarom mo tags? Anyway, je kunt laden met de UMC die bij de auto zit. Kun je tot 13a laden. Zeg maar 3kW. Staat ook allemaal in de handleiding btw.Lisadr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:20:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 31-10-2019 22:08 ]
SoC was 30%. Laadsnelheid begon op 39kW en liep in enkele minuten op naar 43kW, daarna niet verder maar ik heb er maar 10 minuten aangehangen.fewips schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:25:
[...]
Snelladen gaat alleen snel als je dik onder de 50% SoC zit. Was dat het geval? Ionity heeft meerdere laders recent aangezet in NL: https://ionity.ev-info.eu/opened - die staan altijd een tijdje in zogenaamde free vend modus, plug & play, volledig gratis zoals jij ook hebt geconstateerd. Overigens wil je alleen naar Paris met Chargemap op de dag van de rit gecontroleerd. De laders langs de A1 zijn vrijwel allemaal defect gemeld de afgelopen weken. Vergeet ook je Franse (en Parijse) laadpassen niet.
Heb me al aardig ingelezen m.b.t. de Franse laadperikelen. Mijn plan is om in ieder geval bij Ionity Froyennes de accu flink vol te laden...
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 01-11-2019 18:37 ]
Nou.... auto staat eindelijk gratis te laden met de vrij maand allego pas.
Vnnacht rond 1 uur werkte het nog niet en kon ik onverrichte zaken terug naar huis, maar zojuist weer aan de allego paal gehangen en nu doet de pas het wel.
De pass is nu ook in de Smoov app te koppelen.
Vnnacht rond 1 uur werkte het nog niet en kon ik onverrichte zaken terug naar huis, maar zojuist weer aan de allego paal gehangen en nu doet de pas het wel.
De pass is nu ook in de Smoov app te koppelen.
Ik sta ermee aan de Shell Recharge. Werkt dus ook met de gratis Allego pas. Laden gaat helaas nog niet zo snel. 41 kW op 17% maar accu is ook koud.
Was woensdag in Apeldoorn en heb het door deze opmerking niet geprobeerd, maar op deze sheet van Eneco staat toch dat het wel zou moeten werken?!Hachy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:38:
Ik stond toevallig net bij Ionity dus je hebt geluk qua testen. Maar Eneco werkt helaas niet.
Tiwag, Maingau en EvWay daarentegen wel. 😎
Ik heb er gelijk maar een stuk of 25 getest, zal vanmiddag wel een blogpost maken.
https://www.eneco-emobili...den-in-het-buitenland.pdf
O, nadat ik Apeldoorn als zoektekst had verwijderd, zag ik de blog van Hachy; het werkt blijkbaar wel. Leuk en niet leuk, want ik had daar relaxed kunnen laden, dus...
[ Voor 14% gewijzigd door Ryback99 op 01-11-2019 12:04 ]
Kona Electric 64 (K=64 ipv C=64)
Had sowieso gekund, er staat een snellader van Allego naastRyback99 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:57:
[...]
Was woensdag in Apeldoorn en heb het door deze opmerking niet geprobeerd, maar op deze sheet van Eneco staat toch dat het wel zou moeten werken?!
https://www.eneco-emobili...den-in-het-buitenland.pdf
O, nadat ik Apeldoorn als zoektekst had verwijderd, zag ik de blog van Hachy; het werkt blijkbaar wel. Leuk en niet leuk, want ik had daar relaxed kunnen laden, dus...
Dat is, als niet Tesla-rijder, nog wel een dingetje; laadpalen voorgesteld krijgen op een makkelijke en betrouwbare manier. Heb ook eigenlijk niet gekeken en ben gewoon huiswaarts gereden met voldoende lading.Hachy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:35:
[...]
Had sowieso gekund, er staat een snellader van Allego naast
Heb alleen thuis nog geen lader; net laatste gegevens ingevuld en nu 4 tot 6 weken wachten op de installatie.
Kan ik nog even een parkeerplaatsje in de tuin aan de zijkant maken.
Je wilt niet weten wat een toer het is geweest om dat voor elkaar te krijgen in een huurwoning (hoek) en een stuk gemeentegroen tussen de openbare weg en onze tuin.
Had van ellende intussen al een openbare laadpaal aangevraagd, waar ik intussen nooit meer iets over heb gehoord.
O, en ik neem eigenlijk alleen Ionity serieus als snellaad-optie op lange ritten.
Al is dat theoretisch, omdat ik nog nooit een snellader nodig heb gehad de afgelopen twee maanden dat ik in de Kona mag rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door Ryback99 op 01-11-2019 13:08 ]
Is het mogelijk om een Alfen Single Pro-Line 3x32A te installeren met 1x40A aansluitwaarde en voor een 1 fase Kona?NightHawk4 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:41:
[...]
Mijn meterkast aan laten passen van 1 fase naar 3 fase heeft mij 450€ gekost, maar dat is door een bevriende elektricien. Misschien dat alle onderdelen iets duurder waren en niet bij de goedkoopste internetshops vandaan komen maar zijn uur tarief is daarentegen een vriendenprijs (uurtje of 5 bezig geweest al met al).
Daarnaast nog de verzwaring van Stedin 295€ van 1x35A naar 3x25A.
De paal zelf wordt verzorgd door Eneco eMobility en betaald de baas dus daar hebben ik geen omkijken naar.
Zal straks nog wel wat foto's toevoegen (hopen dat het nu allemaal goed is). Kennis heeft ook wel de info van de Alfen Single Proline opgevraagd dus ik neem aan van wel![]()
[Afbeelding][Afbeelding]
En gelijk lasdoos links naast de kast zodat ze daar de laadpaal op aan kunnen sluiten
Als investering voor de volgende over vijf jaar, als alles waarschijnlijk 3 fasen is

Ja.Ryback99 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:48:
[...]
Is het mogelijk om een Alfen Single Pro-Line 3x32A te installeren met 1x40A aansluitwaarde en voor een 1 fase Kona?
Cunning linguist.
Heb de pas ook al even getest bij AC De Meern. de oude 50kWh snellader gaf 2x een fout bij het starten van het laden, maar er bleek verderop ook nog wat moderner spul te staan en dat werkte wel met mijn Niro.
De Smoov App blijft ook wonderlijk, ik had de app op een ander iDevice geinstalleerd met een vers Smoov account en daarbij dan mijn auto en gratis laadkaart geconfigureerd, maar dat is de app weer kwijtgeraakt Probeer ik nu weer de pas toe te voegen krijg ik de melding dat de pas aan een gebruikerslimiet zit en niet toegevoegd kan worden
App verwijderen, opnieuw installeren en weer met hetzelfde account inloggen lost het dan weer op.
[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 01-11-2019 19:37 ]
Joepie!
Waarom moet die pas toegevoegd worden in smoov eigenlijk?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Niet nodig. Maar wel handig als je wilt zien hoeveel en hoe lang je geladen hebt.cacofant schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:26:
Waarom moet die pas toegevoegd worden in smoov eigenlijk?
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik ook gratis geladen geladen bij AC de Meern met de e-Niro ook op de HPC Ultra lader. Ging goed.PeaceNlove schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:34:
[...]
Heb de pas ook al even getest bij AC De Meern. de oude 50kWh snellader gaf 2x een fout bij het starten van het laden, maar er bleek verderop ook nog wat moderner spul te staan en dat werkte wel met mijn Niro.
De Smoov App blijft ook wonderlijk, ik had de app op een ander iDevice geinstalleerd met een vers Smoov account en daarbij dan mijn auto en gratis laadkaart geconfigureerd, maar dat is de app weer kwijtgeraakt Probeer ik nu weer de pas toe te voegen krijg ik de melding dat de pas aan een gebruikerslimiet zit en niet toegevoegd kan worden
App verwijderen, opnieuw installeren en weer met hetzelfde account inloggen lost het dan weer op.
Ik had de pas toegevoegd, dit werkte, maar toen besloot ik een account aan te maken.... hierdoor weer een lege laadpaslijst en ook dezelfde melding 'gebruikerslimiet bereikt'. Jammer.PeaceNlove schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:34:

Ik monitor nu ook Allego laadpalen in de buurt en ik krijg steeds 3x een melding dat een laadpaal vrij of bezet is.
Werk aan de winkel voor de Smoov devvers. Soms vraag je je af of ze zelf de app wel eens gebruikt hebben?

Ik mocht bijna 8 maanden op mijn laadpaal wachten, maak je borst maar nat. Maar als ik het goed begrijp zit er tussen 'jouw' openbare parkeerplaats geen stoep maar alleen maar groen?Ryback99 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:04:
[...]
Dat is, als niet Tesla-rijder, nog wel een dingetje; laadpalen voorgesteld krijgen op een makkelijke en betrouwbare manier. Heb ook eigenlijk niet gekeken en ben gewoon huiswaarts gereden met voldoende lading.
Heb alleen thuis nog geen lader; net laatste gegevens ingevuld en nu 4 tot 6 weken wachten op de installatie.
Kan ik nog even een parkeerplaatsje in de tuin aan de zijkant maken.
Je wilt niet weten wat een toer het is geweest om dat voor elkaar te krijgen in een huurwoning (hoek) en een stuk gemeentegroen tussen de openbare weg en onze tuin.
Had van ellende intussen al een openbare laadpaal aangevraagd, waar ik intussen nooit meer iets over heb gehoord.
O, en ik neem eigenlijk alleen Ionity serieus als snellaad-optie op lange ritten.
Al is dat theoretisch, omdat ik nog nooit een snellader nodig heb gehad de afgelopen twee maanden dat ik in de Kona mag rijden.
En waarom neem je Fastned voor de lange ritten niet serieus btw?
Kan inderdaad met de UMC, afhankelijk van wat er verder op de groep zit zou ik de laadstroom wel beperken tot rond de 10A.Lisadr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:20:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Had je daarvoor een eind gereden? Als je accu nog ijskoud is dan springt de bms ertussen en wordt het laden beperkt.niroot schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:27:
[...]
SoC was 30%. Laadsnelheid begon op 39kW en liep in enkele minuten op naar 43kW, daarna niet verder maar ik heb er maar 10 minuten aangehangen.
Heb me al aardig ingelezen m.b.t. de Franse laadperikelen. Mijn plan is om in ieder geval bij Ionity Froyennes de accu flink vol te laden...
Ik heb een vraagje, waarom laadt mijn auto (op een openbare laadpaal) slechts met een waardeloze 38km/h op? Dat is toch om te janken? Tesla model 3.
Soms is het op een openbare laadpaal 58 km/h, dat is nog acceptabel en soms 78km/h, dat is respectabel.
Superchargen daargelaten, waarom is het zo waardeloos traag?
Soms is het op een openbare laadpaal 58 km/h, dat is nog acceptabel en soms 78km/h, dat is respectabel.
Welke paal is dat? En staat misschien je laadsnelheid laag? Je zou normaal gesproken 70km/h moeten halennaii11 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:52:
Ik heb een vraagje, waarom laadt mijn auto (op een openbare laadpaal) slechts met een waardeloze 38km/h op? Dat is toch om te janken? Tesla model 3.
Gemeente Amsterdam openbare laadpaal. Bij dezelfde laadpaal dus eerder 58 en 78 km/h gehaald. Gisteren was het ook al zo traag (38 km/h).Hunkaroglu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:01:
[...]
Welke paal is dat? En staat misschien je laadsnelheid laag? Je zou normaal gesproken 70km/h moeten halen
Hoe kun je de laadsnelheid ook alweer instellen? Er staat 8/16 Ampere. Waarom niet 16/16?
Dat kan je doen in je Tesla nadat je op batterij icoon klikt en linksonder kan je de laadsnelheid opgeven.naii11 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:03:
[...]
Gemeente Amsterdam openbare laadpaal. Bij dezelfde laadpaal dus eerder 58 en 78 km/h gehaald. Gisteren was het ook al zo traag (38 km/h).
Hoe kun je de laadsnelheid ook alweer instellen? Er staat 8/16 Ampere. Waarom niet 16/16?
Held! Bedankt, net gedaan en hij laadt weer normaal op 78km/h!Hunkaroglu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:06:
[...]
Dat kan je doen in je Tesla nadat je op batterij icoon klikt en linksonder kan je de laadsnelheid opgeven.
Hier mag het ook niet. Over de stoep is onveilig. Het netwerkbedrijf heeft een monopoly op elektriciteitskabels in de openbare ruimte. Dat is wettelijk zo geregeld en de laadbedrijven hebben een lobby om dat zo te houden.Hunkaroglu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:19:
[...]
Je kan het gewoon doen. Je mag zelf weten wat je aan de muur van je huis monteert.
Maar als er iemand struikelt over je kabel, heb je wel een probleem. Je aansprakelijkheidsverzekering zal dit ook niet vergoeden volgens mij, mocht er iemand hierdoor letsel gaan oplopen. En dan heb je wel een probleem.
Ik heb exact hetzelfde probleem hier in Almere. Ze geven geen toestemming, maar op de vraag waarom niet heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
Aan de andere kant moeten ze dit op een gegeven moment toelaten. Ze kunnen niet blijven toewijzen naar een openbare laadpaal. Veel duurder en vaak ook bezet.
Je zou dus in je eigen tuin een laadpaal moeten plaatsen en dan een inrit aanvragen bij de gemeente. Of gewoon illegaal een draad over de stoep leggen. Dat gebeurt hier ook en volgens mij wordt er niet op gehandhaafd zolang er geen klachten komen.
Kijk eens naar die mooie grote flex charge stickers op de palen in Amsterdam. Op sommige tijden als het stroomnetwerk erg belast is draaien ze het vermogen wat terug.naii11 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:03:
[...]
Gemeente Amsterdam openbare laadpaal. Bij dezelfde laadpaal dus eerder 58 en 78 km/h gehaald. Gisteren was het ook al zo traag (38 km/h).
Dat klopt... ze zullen er niet op handhaven... tenzij er iets gebeurt. En dat is precies waarom ik nog twijfel.Gerbenger schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:27:
[...]
Hier mag het ook niet. Over de stoep is onveilig. Het netwerkbedrijf heeft een monopoly op elektriciteitskabels in de openbare ruimte. Dat is wettelijk zo geregeld en de laadbedrijven hebben een lobby om dat zo te houden.
Je zou dus in je eigen tuin een laadpaal moeten plaatsen en dan een inrit aanvragen bij de gemeente. Of gewoon illegaal een draad over de stoep leggen. Dat gebeurt hier ook en volgens mij wordt er niet op gehandhaafd zolang er geen klachten komen.
ZAPPI V2 en Tesla Model 3 laden:
Die zappi V2 geeft bij mij problemen met laden van een Model 3 LR AWD (30-9-2019)
Als ik hem inplug en hij staat in de FAST mode dan gaat de zappi steeds in een reboot.
Na een keer of 10 doet hij het dan. Heel raar en ook onvoorspelbaar.
De ene keer gaat hij na 5 x rebooten werken de andere keer duurt het 20 reboots.
Zie filmpje
YouTube: Zappi V2 going in to error loop when charging tesla model 3 in fast ...
Ik krijg goeie ondersteuning vanuit Myenergi in de UK.
Heb een nieuwe ribbon cable toegestuurd gekregen echter dat lost het probleem niet op.
De nieuwste firmware staat er nu op en ook dat lost het niet op
Ik heb de ZAPPI getest met een andere M3 en die had hetzelfde probleem van rebooten
Ik lees op het zappi forum dat er nog een andere enkeling met een M3 last heeft van deze klacht
Nu mijn vraag. ZAPPI UK heeft aangeboden deze kast wederom te vervangen (ze leveren echt goede ondersteuning).
Ik vraag me echter af of het niet een software issue is met de model 3 en dat die nieuwe kast straks weer hetzelfde doet.
Benieuwd naar jullie ervaringen en kocht er iemand uit de bollenstreek komen om mijn ZAPPI V2 een keer met een ander merk EV te testen.....graag
Die zappi V2 geeft bij mij problemen met laden van een Model 3 LR AWD (30-9-2019)
Als ik hem inplug en hij staat in de FAST mode dan gaat de zappi steeds in een reboot.
Na een keer of 10 doet hij het dan. Heel raar en ook onvoorspelbaar.
De ene keer gaat hij na 5 x rebooten werken de andere keer duurt het 20 reboots.
Zie filmpje
YouTube: Zappi V2 going in to error loop when charging tesla model 3 in fast ...
Ik krijg goeie ondersteuning vanuit Myenergi in de UK.
Heb een nieuwe ribbon cable toegestuurd gekregen echter dat lost het probleem niet op.
De nieuwste firmware staat er nu op en ook dat lost het niet op
Ik heb de ZAPPI getest met een andere M3 en die had hetzelfde probleem van rebooten
Ik lees op het zappi forum dat er nog een andere enkeling met een M3 last heeft van deze klacht
Nu mijn vraag. ZAPPI UK heeft aangeboden deze kast wederom te vervangen (ze leveren echt goede ondersteuning).
Ik vraag me echter af of het niet een software issue is met de model 3 en dat die nieuwe kast straks weer hetzelfde doet.
Benieuwd naar jullie ervaringen en kocht er iemand uit de bollenstreek komen om mijn ZAPPI V2 een keer met een ander merk EV te testen.....graag
[ Voor 4% gewijzigd door Joe Dancen op 02-11-2019 18:12 ]
Zo’n 40km, snelweg maar door de drukte niet al te hoge snelheid.Erasmo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:41:
[...]
Had je daarvoor een eind gereden? Als je accu nog ijskoud is dan springt de bms ertussen en wordt het laden beperkt.
Huh. 78? Of is dit afhankelijk van uitvoering? Heb je een SR+?naii11 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:13:
[...]
Held! Bedankt, net gedaan en hij laadt weer normaal op 78km/h!
Allego had een actie waarbij je een maand lang gratis laden kreeg als bedankje voor het invullen van een enquete. Het maximaal uit te geven laadpassen was echter snel bereikt.Lisadr schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:42:
[...]
Hoe bedoel je? Is er een actie voor gratis laden?
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Enquete paar weken geleden, voor invullen kreeg je maand gratis laden bij Allego. te laat met reagerenLisadr schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:42:
[...]
Hoe bedoel je? Is er een actie voor gratis laden?
Was er zelf op tijd bij, dus vandaag voor eerst vol gegooit hiermee.
[ Voor 18% gewijzigd door Osxy op 02-11-2019 20:01 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.