Het is voornamelijk het gemak.rheinen schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:41:
Wat is de terugverdien tijd van een laadpaal ?
Dit ivm een nieuwe aanvraag om een zakelijke laadpaal voor een lease-auto Tesla model 3 SR.
Op kantoor kan de auto ook geladen worden. En in mijn woonwijk staan ook diverse openbare laadpunten binnen 500 meter. Door de leasemaatschappij worden nu laadpaal prijzen incl installatie genoemd van 2500-3000 euro (slimme lader met backoffice).
Dus thuis laden kost 13 euro per sessie (als de accu bijna leeg is).
Aan een publieke laadpaal Allego in de wijk kost dit ongeveer 20 euro.
En zoals gezegd kan ik ook op het werk laden. Uitgaande van 2-3 keer laden per week (waarvan 2x op de zaak en 1x in mijn woonwijk).
Uitgaande van een laadpaal van 2800 euro zou je 400 keer moeten laden voordat je de aanschafkosten van de laadpaal eruit hebt. Dit ga ik dus net halen in de 4 jaar.
Doe ik een verkeerde aanname of mis ik één of meerdere details ?
Ik ben in totaal 1148 + 200 + 400 =1748 kwijt voor een zappi v2 3 fase met hub inclusief montage en een nieuwe groepenkast. (alles is aftrekbaar trouwens, dus betaal ongeveer de helft daarvan)
Het brandstof voorschot verschil wat mijn werkgever mij geeft voor thuis laden ten opzichte van alles met pas is 30 euro per maand. 30 euro * 48 = 1440
Die 150 netto verschil verreken ik wel met het gemak van de deur uit stappen en de auto in in plaats van hopen op een plek bij een laadpaal op het werk of 400m lopen door de regen en wind.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!