Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
[ Voor 12% gewijzigd door Bart ® op 14-08-2019 13:20 ]
Cunning linguist.
Ik zie mensen dit vaak posten. Maar waar kan ik die graphs vinden? Dus, specifiek van de Tesla Taxi's waar je het over hebt met 300k+ op de teller?Bart ® schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:19:
Als ik grafieken zie dat nagenoeg alle Tesla-taxi's met 300k+ op de teller nog meer dan 90% accucapaciteit over hebben, dan geloof ik nooit dat je na 2000 laadcycli nog maar 80% capaciteit over hebt. Ten onrechte vergelijkt men telefoonaccu's met autoaccu's.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ze zijn er, ook met 500.000+. Maar, de Tesla batterijen zijn niet doorsnee autobatterijen's, dus uit Tesla-gebruiksgegevens kan je niet direct conclusies trekken over andere autobatterijen of over autobatterijen in het algemeen.Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:27:
[...]
Ik zie mensen dit vaak posten. Maar waar kan ik die graphs vinden? Dus, specifiek van de Tesla Taxi's waar je het over hebt met 300k+ op de teller?
Voor wie het boeit, kijk dit eens bijvoorbeeld:
YouTube: The Truth About Tesla Model 3 Batteries: Part 1
(al gaat dit primair over de batterijen in de Model 3, die zijn weer verder, maar ook komt de S en X langs en de verschillen. Zonder Tesla te willen promoten, die doen samen met Panasonic echt wel iets bijzonders in autobatterijenland)
Dat zijn geen taxi's.
Oh sorry, wereld van verschil natuurlijk.
Cunning linguist.
Dat zou best wel eens kunnen ja. Het is een beetje gek om wat gegevens van 350 gebruikers te gaan bestempelen als waarheid voor Tesla taxi's. Die gebruikers pakken veel minder vaak SuC bijvoorbeeld. Daarnaast zullen die mensen netter met de accu omgaan dan een Taxi driver. Kan zo maar eens veel invloed hebben op degradatie. Ik zeg niet dat het zo is, maar zou erg graag die data eens willen zien waar iedereen het vaak over heeft.Bart ® schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:33:
[...]
Oh sorry, wereld van verschil natuurlijk.
Je hebt uiteraard gelijk.Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
Dat zou best wel eens kunnen ja. Het is een beetje gek om wat gegevens van 350 gebruikers te gaan bestempelen als waarheid voor Tesla taxi's. Die gebruikers pakken veel minder vaak SuC bijvoorbeeld. Daarnaast zullen die mensen netter met de accu omgaan dan een Taxi driver. Kan zo maar eens veel invloed hebben op degradatie. Ik zeg niet dat het zo is, maar zou erg graag die data eens willen zien waar iedereen het vaak over heeft.
Echter de Tesla taxi's bestaan met die aantallen op de teller. Dat zegt op zich niets over de degradatie, maar het feit dat ze met de orginele batterijen - in ieder geval in de overgrote meerderheid van de gevallen, dat is wel bekend - die aantallen gehaald hebben zegt wel dat het met de degradatie nooit zo erg geweest kan zijn want anders waren ze gedwongen of op nieuwe batterijen over te stappen of andere (ICE-)auto's te nemen.
Maar helemaal met je eens, volledige cijfers zou enorm mooi zijn. Ik heb ze ook niet helaas.
En vanaf nu weer over laden, laadpalen, providers en passen

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 17:16 ]
Wise enough to play the fool
[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 15:20 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 17:09 ]
[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 17:10 ]
[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 17:10 ]
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 17:10 ]
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 19:14 ]
Bij een Duitse Allego fast-charger stond ik 50 minuten en in die tijd heb ik 46.42kWh geladen, totaal was dit nog steeds 5,- euro bij Eins.midego schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:13:
Als ik bij een allego snellader laadt waar er na 30 minuten ene extra fee wordt gerekend, hoe wordt dit dan afgehandeld bij gebruik met de Eins e-mobil pas? Er staat daar slechts een fixed fee van 5 euro per sessie zonder enige beperking.
Kijk, dát is nou nuttige info hier. Fijn om te horen, want volgende week gaan we naar Luxemburg voor een paar dagen. Dat betekent onderweg een paar keer bijladen, maar ook in Luxemburg stad zal ik 'm wel aan een paal hangen. Die vaste prijs geldt toch ook voor AC-laders? Dus ik kan 'm 24 uur daar aan een paal hangen om weer met 100% de terugreis te beginnen?denheer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:39:
[...]
Bij een Duitse Allego fast-charger stond ik 50 minuten en in die tijd heb ik 46.42kWh geladen, totaal was dit nog steeds 5,- euro bij Eins.
<John O`Mill>
Helaas heb ik nog niet met AC-laders kunnen testen omdat ik de laatste tijd veel bij opdrachten ben geweest waarbij ik gratis op locatie kon laden.Hippe Lip schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:56:
[...]
Die vaste prijs geldt toch ook voor AC-laders? Dus ik kan 'm 24 uur daar aan een paal hangen om weer met 100% de terugreis te beginnen?
Ik krijg mijn Kona dus gewoon niet leeg genoeg om mee te testen.
[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 19:14 ]
Heeft iemand ervaring met zo'n verloop, en eventueel een goedkoop adres om zo'n kabel te bestellen?
*zucht*
Maar on-topic: Kost zo'n laadsessie waarbij niets geladen wordt bij Eins ook 5 euro?
[ Voor 8% gewijzigd door RaymondD op 14-08-2019 20:45 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik heb 1 keer gehad bij een Ionity paal dat deze een storing gaf, gelijk gebeld naar Ionity en toen hebben ze de sessie opnieuw gestart zonder extra kosten.RaymondD schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:44:
Maar on-topic: Kost zo'n laadsessie waarbij niets geladen wordt bij Eins ook 5 euro?
Volgens site Zappi Benelux zou deze begin augustus worden geleverd voor degenen die voor 13 mei hebben besteld. Daar behoor ik overigens niet bij, ik heb na 13 mei besteld en zou volgens de site dan eind augustus de Zappi moeten ontvangen. Ben benieuwd naar de ervaringen met de Zappi v2 tot nu toe.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Deze gebruik ik om onze 2015 Leaf te laden aan de Tesla Wall Connector (Type 2).Glewellyn schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:36:
Vandaag een tweede (voor ons) EV in het huishouden afgeleverd. Alleen heeft die tweede auto een type 1 aansluiting, waar de eerste een type 2 aansluiting heeft. Onze laadpaal heeft een vaste kabel en moeten we dus gebruik gaan maken van een verloopstuk type 2 kabel -> type 1 auto.
Heeft iemand ervaring met zo'n verloop, en eventueel een goedkoop adres om zo'n kabel te bestellen?
https://www.laadkabelfabr...adkabel-naar-type-1-auto/
Bevalt goed. Wel een beetje opletten met de waterdichtheid. Gelukkig heeft de Leaf een grote laadklep waar de adapter onder kan schuilen. En ik gebruik het lockingmechanisme aan voertuigzijde want de adapter zelf is niet te locken aan deType 2 stekker van de lader.
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Binnenkort maar ff mee babbelen dat dat niet zo sociaal is. Ik zie (zag) bijna dagelijks ook anderen gebruik maken van die paal, en de andere parkeerplek is vaak bezet.
Kan ik straks de sessie nog wel stoppen via de auto (model3) zodat ik mijn kabel los krijg?
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 15-08-2019 11:01 ]
Hm, dat is inderdaad niet zo mooi van die bestuurder. Maar waarschijnlijk gewoon onwetendheid.Mar.tin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:39:
Heb ik eindelijk een paal, en een bord, beslist één van mijn buren een PHEV Audi te kopen. En daarbij beslist hij dat hij semi-permanent op de laadplek gaat staan.
Gewoon proberen zou ik zeggen. En anders de laadpaalbeheerder bellen om te vragen of ze de sessie willen stoppen/kabel vrijgeven. De sessie stoppen kan je zelf ook door de kabel aan de auto kant los te trekken. Alleen heb je dan nog niet de kabel uit de laadpaal.GrooV schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:00:
Kan ik straks de sessie nog wel stoppen via de auto (model3) zodat ik mijn kabel los krijg?
In dit geval zou ik nóg een paal aanvragen. Er zijn nu immers meer gebruikers? Het is niet redelijk om voor meerdere gebruikers maar één paal toe te staan, zeker niet als daar EV-only voertuigen bij zijn die gewoon de hele nacht nodig hebben om bij te laden. Dan heeft een tweede auto geen enkele kans om ook te laden.Mar.tin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:39:
Heb ik eindelijk een paal, en een bord, beslist één van mijn buren een PHEV Audi te kopen. En daarbij beslist hij dat hij semi-permanent op de laadplek gaat staan.
Binnenkort maar ff mee babbelen dat dat niet zo sociaal is. Ik zie (zag) bijna dagelijks ook anderen gebruik maken van die paal, en de andere parkeerplek is vaak bezet.
Toch?
<John O`Mill>
Normaal gesproken zit een laadkabel vergrendeld aan de auto en de laadpaal. Alleen een type 1 connector kan je bij sommige auto's loshalen.JeroenE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:10:
[...]
Hm, dat is inderdaad niet zo mooi van die bestuurder. Maar waarschijnlijk gewoon onwetendheid.
[...]
Gewoon proberen zou ik zeggen. En anders de laadpaalbeheerder bellen om te vragen of ze de sessie willen stoppen/kabel vrijgeven. De sessie stoppen kan je zelf ook door de kabel aan de auto kant los te trekken. Alleen heb je dan nog niet de kabel uit de laadpaal.
*zucht*
Standaard wel natuurlijk. Op het moment van aanmelden en start van de sessie wordt 5 euro in rekening gebracht. Maar ik denk dat je Eins wel duidelijk kunt maken dat je een (of meer) onderbreking(en) in je laadsessie hebt gehad en het daarom redelijk is om maar één sessie in rekening te brengen. Die sessies zijn immers allemaal vanaf de zelfde paal en direct opeenvolgend.RaymondD schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:44:
<John O`Mill>
Zie ook: Forum FAQ #trsem
[ Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 15-08-2019 15:18 ]
<John O`Mill>
De data wordt lokaal opgeslagen als er geen dataverbinding is. Je start dus lokaal, en stopt ook lokaal. Zodra de paal weer verbinding heeft, wordt de data alsnog verzonden, maar dat staat dus los van je laadsessie (en dus ook los van het verwijderen van je kabel).GrooV schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:00:
Ik heb net een sessie gestart met Eins bij een Allego paal. De App gaf aan dat er geen verbinding met de paal was maar de sessie is toch gestart (lampje werd blauw) en hij was aan het laden, echter in de app zie ik niks.
Cunning linguist.
Voor zover ik weet gaat de kabel aan de kant van de auto los zodra je die van slot afhaalt. Zijn er ook auto's die hem op slot houden tot de paal de kabel vrijgeeft? Dat betekent dat je auto dan "gegijzeld" kan worden door een laadpaal die op niet meer goed reageert.Glewellyn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:23:
Normaal gesproken zit een laadkabel vergrendeld aan de auto en de laadpaal. Alleen een type 1 connector kan je bij sommige auto's loshalen.
Ik heb de sessie met de App gestart (heb geen pas van Eins) en de paal startte de sessie ook een paar seconden nadat Eins aangaf dat er geen verbinding met de paal was.Bart ® schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:29:
[...]
De data wordt lokaal opgeslagen als er geen dataverbinding is. Je start dus lokaal, en stopt ook lokaal. Zodra de paal weer verbinding heeft, wordt de data alsnog verzonden, maar dat staat dus los van je laadsessie (en dus ook los van het verwijderen van je kabel).
Nu heb ik in de app nogsteeds geen sessie maar de paal en de auto zijn wel aan het laden
[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 15-08-2019 15:19 ]
<John O`Mill>
Daarom, ben dr ook niet boos om, vond het wel een geestige ontwikkeling. Gebruik de paal zelf eigenlijk nooit. Laatst toevallig een keertje om de EINS te testenJeroenE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:10:
Hm, dat is inderdaad niet zo mooi van die bestuurder. Maar waarschijnlijk gewoon onwetendheid.
Als ik 'm weer eens tegenkom op de gallerij doe ik mijn "grote onvrede" wel even uitspreken. De tegenkomst op de gallerij is ook de enige reden dat ik weet dat 'ie van hem is, want hij had wel gezien dat die Leaf van mij was, en dat er nog geen bord bij de paal stond en dat hij ook aan het kijken was naar een EV
Ik vermoed dat het overloop-gebruik is van omringende buren. De Kona die er met enige regelmaat staat woont namelijk een paar straten (250mtr+) verderop, maar heeft zelf (nog) geen gelegenheid om te laden.Hippe Lip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:21:
In dit geval zou ik nóg een paal aanvragen. Er zijn nu immers meer gebruikers? Het is niet redelijk om voor meerdere gebruikers maar één paal toe te staan, zeker niet als daar EV-only voertuigen bij zijn die gewoon de hele nacht nodig hebben om bij te laden. Dan heeft een tweede auto geen enkele kans om ook te laden.
Toch?
Die staat er ook keurig tot hij vol is, of slechts van in de avond tot smorgens heel vroeg. Vaak is hij alweer weg als ik naar werk ga (6:00)
Verder merk ik sinds het bord er staat en de plek vaak vrij is dat er in het weekeind "veel" gebruik van gemaakt wordt door shoppers bij het winkelcentrum.
Voor mij zo 123 geen reden om er een paal bij aan te vragen. Als ik 'm écht nodig heb heb ik een kabel van 15mtr en kan ik vanaf de overkant van de weg nog laden in geval van "nood".
Bij mijn testje met EINS ontgrendelde de paal automatisch toen ik de kabel in mijn auto ontgrendelde. Dus dat zal signaal einde laadsessie zijn dan denk ik.GrooV schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:38:
[...]
Ik heb de sessie met de App gestart (heb geen pas van Eins) en de paal startte de sessie ook een paar seconden nadat Eins aangaf dat er geen verbinding met de paal was.
Nu heb ik in de app nogsteeds geen sessie maar de paal en de auto zijn wel aan het laden
Ik was er ook een beetje angstig voor omdat er inderdaad geen actieve sessie naar voren komt in die app.
[quote]Hippe Lip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:51:
En ook nog anoniem. Mag ik daar (alles bij elkaar) wat van vinden?
[/quote]
Er staat toch gewoon bij wie de aanpassing heeft gemaakt?

[ Voor 32% gewijzigd door Mar.tin op 21-08-2019 18:39 ]
Het ging mij om jouw opmerking "De sessie stoppen kan je zelf ook door de kabel aan de auto kant los te trekken. Alleen heb je dan nog niet de kabel uit de laadpaal."JeroenE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:29:
[...]
Voor zover ik weet gaat de kabel aan de kant van de auto los zodra je die van slot afhaalt. Zijn er ook auto's die hem op slot houden tot de paal de kabel vrijgeeft? Dat betekent dat je auto dan "gegijzeld" kan worden door een laadpaal die op niet meer goed reageert.
Ik interpreteerde dat als het idee dat iemand de kabel uit de auto van een ander zou lostrekken op zo de laadpaal voor zichzelf vrij te maken.
*zucht*
Zo werkt het bij Eins (in mijn 1 testje) dus wel.Glewellyn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
Het ging mij om jouw opmerking "De sessie stoppen kan je zelf ook door de kabel aan de auto kant los te trekken. Alleen heb je dan nog niet de kabel uit de laadpaal."
Ik interpreteerde dat als het idee dat iemand de kabel uit de auto van een ander zou lostrekken op zo de laadpaal voor zichzelf vrij te maken.
Met een auto met een niet-vergrendelbare type 1 aansluiting is dat een beetje irritant / kan dus je kabel gejat worden denk ik.
Gelukkig heeft het gros wat er rond rijdt een type 2 die allemaal aan de auto vergrendeld worden bij insteken stekker / start sessie.
[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 15-08-2019 12:07 ]
Ik bedoelde dat juist andersom. Als jij de kabel uit de auto kan trekken dan heb je dus wel de sleutel van de auto.Glewellyn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:02:
Maar je hebt gelijk bij een auto met type 1 aansluiting kan je dat wel zo maar doen ook al heb je niet de sleutel. De persoon aan de telefoon kan natuurlijk niet zien welke auto het is. Dan moet je een videogesprek beginnen om te laten zien dat je wel de sleutel van de auto hebt. Maar ik heb geen idee of laadpaalbeheerders al zo geavanceerd zijn dat ze kunnen videobellen.
Ben benieuwd, want ik vraag me altijd af of mensen die dit gedrag vertonen gewoon niet op de hoogte zijn van (of nooit hebben nagedacht over) laadetiquettes of dat ze gewoon asociaal zijn.Mar.tin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:39:
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Heb gisteravond met de moderator een overleg via directe onderlinge berichtjes gehad. Laat ik zeggen dat hij/zij een geheel andere filosofie heeft over wat men op forums als deze wel of niet kan bespreken en hoe men dat zou moeten modereren.Hippe Lip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:27:
[...]
Begrijp ik nou dat de moderator je hier zelfs de mond snoert als je iets van zijn wijzigingen vindt en je dus niet hier, binnen de context van het draadje, daarop mag reageren?
Maar goed, zijn/haar (of beter gezegd, hun) ding, ik zal het moeten accepteren of niet meer op deze Tweakers-forums komen. Voorlopig doe ik het kalmpjes aan - geen zin om revoluties aan te wakkeren of zo, daarvoor zijn me ondanks het fundamentele verschil van mening de forums van Tweakers me te lief.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
@daemonix zie Mx. Alba in "Verkeer & Vervoer feedback" (dus daar even discussieren over waar dit topic heen moet gaan mbt V2G of dat je daarvoor beter een dedicated topic kan openen)
Yep, hier ook eindelijk de eerste incasso's van Maingau.da_Mastah schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:00:
Vandaag heb ik voor het eerst daadwerkelijk een incasso van MainGau gehad. Betreft de rekening die ze eind juli hebben opgesteld.
Ik kan me in omgeving Arnhem en richting de randstad primaredden met de snelladers van Fastned en Allego.
Echter, als ik naar Eindhoven moet, is er helemaal niks beschikbaar van Arnhem tot aan Eindhoven. Iemand enig idee of daar nog plannen zijn door een van de partijen om op korte termijn iets te plaatsen? Het is echt een enorm 'gat' in de dekking als ik de kaart er volledig bijpak. Zonde.
Daar loop ik ook tegenaan (wat snelladers betreft). Ik weet ook niks van plannen op dat traject, maar dat is niet gek want die laadpaalboeren doen daar altijd heel geheimzinnig over. Dus het kan zomaar dat er over een paar maanden eentje staat.d0s schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:23:
Echter, als ik naar Eindhoven moet, is er helemaal niks beschikbaar van Arnhem tot aan Eindhoven. Iemand enig idee of daar nog plannen zijn door een van de partijen om op korte termijn iets te plaatsen? Het is echt een enorm 'gat' in de dekking als ik de kaart er volledig bijpak. Zonde.
Het probleem is dat ik niet naar Eindhoven moet, maar net tot voorbij Veghel. De enige optie is dan een zijsprong naar de Total op de a59 bij Geffen, maar dat is stiekem ook niet zo praktisch.daemonix schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:05:
Je kunt natuurlijk altijd via Utrecht, dan kom je genoeg tegen.Ok, het is een 'beetje' om...
Update: ik kwam bij mijn auto en de sessie was beëindigd op de paal, kon de kabel zo los trekken uit de paal. Auto was 13% extra bijgeladen dus zo’n 9-10kwh. Dus er zal 45minuten geladen zijn op een 11kw paal. Kabel zat wel vast aan de auto.GrooV schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:38:
[...]
Ik heb de sessie met de App gestart (heb geen pas van Eins) en de paal startte de sessie ook een paar seconden nadat Eins aangaf dat er geen verbinding met de paal was.
In de app van Eins was niks zichtbaar.
Let dus wel op dat dit een risico kan zijn als je de kabel niet in de auto kan vergrendelen
2e stop was bij een supermarkt, supermarkt dicht, lader werkte niet. Gelukkig 10 minuten verder een ander filiaal van dezelfde keten waar de lader het wel deed.
[ Voor 18% gewijzigd door Z___Z op 15-08-2019 19:38 ]
Op de factuur staat netjes dat ze rond deze datum gaan incasseren.da_Mastah schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:00:
Vandaag heb ik voor het eerst daadwerkelijk een incasso van MainGau gehad. Betreft de rekening die ze eind juli hebben opgesteld.
Aan de A59 is er ook een Fastned, of is dat dezelfde rustplaats als de Total?d0s schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:10:
Het probleem is dat ik niet naar Eindhoven moet, maar net tot voorbij Veghel. De enige optie is dan een zijsprong naar de Total op de a59 bij Geffen, maar dat is stiekem ook niet zo praktisch.
In Nijmegen heeft Fastned nog een lokatie bij een AlbertHeijn.
Wat betreft de A50
@Fastned @AllegoCharging @MisterGreenFCN Wie v jullie 'heeft' A50 Weerbroek & A50 Ganzenven? Snellader daar zou erg fijn zijn! Komt wanneer?
— Martijn Hendriks ⚡️ (@MartijnEV) 5 juli 2016
Wij hebben concessies voor beide locaties. Een indicatie kunnen we helaas nog niet geven, zie ook: https://t.co/EBhRNGNCZy
— Fastned (@Fastned) 5 juli 2016
Maar geen idee of er (nog) plannen/gesprekken daarvoor zijn.We doen ons best! We hebben de 'blind spots' in beeld en gaan gesprekken aan op die plekken. Helaas gewoon afwachten dus ;-)
— Allego (@AllegoCharging) 5 juli 2016
De 350 KW palen leken gereed, maar reageerde op geen van mijn 3 passen (Maingau, Telekom en Ecotap).
Toen even later de eNV200 vertrok, heb ik m'n Leaf bij die paal neergezet. Daar gaf Maingau vervolgens tot 4 keer toe "Ongeldige pas", waarna ik de Telekom pas probeerde, die het meteen deed.
Zo'n DTC fout, ligt dat meestal aan de paal of aan de auto? Mijn eerste reactie was "er zal iets met de auto niet goed zijn", maar omdat ie het bij de andere paal wel deed, twijfel ik...
Verder was het mij niet duidelijk waarom bij de eerste paal de Maingau het 3 keer wel deed en de 2e paal 4 keer niet.
Had ik inderdaad gezien, maar de Leaf 2.0 laad dan alsnog maar op met 6 kwhdaemonix schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:14:
In Veghel zijn wel 22 kW laders zo te zien (bijvoorbeeld Mountbattenweg).
Die bij de a59 is inderdaad een Fastned, dezelfde locatie die ik bedoel.
@jbvojbvo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:26:
Gistermiddag voor het eerst geprobeerd om bij Allego te laden, bij de afrit de Meern. Van de 2 normale snelladers was er 1 bezet door een eNV200 en kreeg ik bij de andere na 1 seconde "Laad fout! - DTC: 19999", ook bij de 2e en 3e poging.
De 350 KW palen leken gereed, maar reageerde op geen van mijn 3 passen (Maingau, Telekom en Ecotap).
Toen even later de eNV200 vertrok, heb ik m'n Leaf bij die paal neergezet. Daar gaf Maingau vervolgens tot 4 keer toe "Ongeldige pas", waarna ik de Telekom pas probeerde, die het meteen deed.
Zo'n DTC fout, ligt dat meestal aan de paal of aan de auto? Mijn eerste reactie was "er zal iets met de auto niet goed zijn", maar omdat ie het bij de andere paal wel deed, twijfel ik...
Verder was het mij niet duidelijk waarom bij de eerste paal de Maingau het 3 keer wel deed en de 2e paal 4 keer niet.
Ik kom daar ook vaak met de leaf de rechter snellader heeft kuren, al een paar keer doorgegeven. Na een reset werkt dan weer even.
Meer mensen last van?
Tesla Model 3 RWD (2023)
<John O`Mill>
Tesla Model 3 RWD (2023)
Beetje jammer. Nu op weg naar huis. Dan maar 8 euro betalen aan een ionity paal.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Ben ik de enige met problemen? Gisteren wou de database niet laden, en vandaag kan hij account gegevens niet lezen.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:07:
@Veneficus lees anders eerst de laatste berichten eens voordat je wat post

Ik had nog wel de search gebruikt om te zoeken of iemand wat gepost had, maar niemand gebruikt blijkbaar de volledige naam. Dus de laatste hit op Eins E-Mobil was een tijd terug
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Edit
Even gekeken bij MainGau en ja het zelfde geval alles weg.
[ Voor 8% gewijzigd door evtje op 17-08-2019 14:25 ]
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
(nee, niet bijzonder veel gereden, wel veel getest met het snelladen van een range-extended e-nv200)
Ik kwam net met de Leaf van de garage na het vervangen van de 12V accu, dat hielp mee om te doen twijfelen aan de auto, vandaar dat ik ze ook niet direct belde. Volgende keer ga ik ze wel bellen na een paar keer proberen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:48:
@jbvo konden ze je telefonisch niet helpen? Ik bel na 2x proberen altijd meteen, kunnen ze ook bijhouden welke modellen problemen ervaren etc.
Bedankt voor de tip, ik zal er in de toekomst nog wel eens staan.Vaevictis_ schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:43:
[...]
@jbvo
Ik kom daar ook vaak met de leaf de rechter snellader heeft kuren, al een paar keer doorgegeven. Na een reset werkt dan weer even.
Wat betreft alle Maingau perikelen genoemd hierboven, is dat alleen met de app of zijn er ook anderen waarbij de pas problemen geeft de laatste dagen?
[ Voor 80% gewijzigd door JeroenE op 17-08-2019 18:17 . Reden: verkeerde topic ]
Ik zou gewoon even afwachten nog..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
ik heb gemaild, nog geen reactie.JeroenE schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:15:
@evtje heeft iemand al de moeite genomen om ze te bellen of te mailen? Ik bedoel: er zijn wel meerdere mensen die melden dat het niet werkt, maar niet of ze Eins of Maingau hebben proberen te bereiken.
Op dit moment gebruik ik bijde niet . Maar ik zag het voorbij komen hier op het Forum. Anders had ik toch zeker bij ze aan de bel getrokken.
Edit update
Nu even op de greenflux laadpaal gezet en met Maingau pas .
Lijkt te werken .
Ps. Ik kijk nog even in de app geen account gegevens maar zie wel nog de oude sessies staan.
[ Voor 38% gewijzigd door evtje op 17-08-2019 20:41 ]
Wel balen dat de terugreis daarmee afhankelijk is van een supermarkt lader waar maar zo en rij kan staan en die dus na 20:00 uit gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door GAEvakYD op 18-08-2019 10:26 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Verder ben je overgeleverd aan de goden wat betreft werkelijke beschikbaarheid. Drukke laders zijn soms lang bezet voordat je aan de beurt bent, maar laat in de avond is er altijd wel plek. We hebben zelf vrijwel altijd wel kunnen laden als de lader het deed, met één uitzondering (lader bezet door een outlander en ICE die er al heel lang stonden en ook niet op korte termijn weggingen). Dat was gelukkig in Maaseik, waar in de buurt meer dan genoeg andere snelladers zijn.
Je hebt rond Foetz inderdaad weinig opties - Aldi Süd Perl is redelijk uit de route, dan houd je nog Lidl Hettange-Grande over waar je ook vastzit aan openingstijden.
Heb je genoeg bereik om door te rijden naar Lidl Chaussée de Recogne? Die schijnt 24/7 beschikbaar te zijn.
Maingau werkt ook weer. Account weer te zien ook de laadsessie van gisteren staat er in. Eins ook. Gelukkig maar weer dat alles werkt.midego schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:02:
De Eins app werkt weer 😁
Ah super, dan ga ik ook maar direct die pas bestellen. Eergisteren even kort voor 0,40ct (NewMotion pas) per minuut aan een 50kW lader gehangen, duur grapje :-pevtje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Maingau werkt ook weer. Account weer te zien ook de laadsessie van gisteren staat er in. Eins ook. Gelukkig maar weer dat alles werkt.
Pffft. Kan ik morgen met een gerust hart op stap naar Luxemburgmidego schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:02:
De Eins app werkt weer 😁

<John O`Mill>
Ik kom daar met denk ik nog 80km range over aan. Vermoedelijk pakken we maar een overnachting en probeer ik de auto ergens Snachts te laden aan een type 2 lader in de buurt van het hotel.mux schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:45:
De Lidl laders waar wij in het buitenland komen zitten zonder uitzondering achter hekken die dichtgaan na sluitingstijd. De laders staan gewoon nog aan na sluitingstijd (al eens gekeken, schermpje doet het nog) maar je komt er niet in of uit met je auto.
Verder ben je overgeleverd aan de goden wat betreft werkelijke beschikbaarheid. Drukke laders zijn soms lang bezet voordat je aan de beurt bent, maar laat in de avond is er altijd wel plek. We hebben zelf vrijwel altijd wel kunnen laden als de lader het deed, met één uitzondering (lader bezet door een outlander en ICE die er al heel lang stonden en ook niet op korte termijn weggingen). Dat was gelukkig in Maaseik, waar in de buurt meer dan genoeg andere snelladers zijn.
Je hebt rond Foetz inderdaad weinig opties - Aldi Süd Perl is redelijk uit de route, dan houd je nog Lidl Hettange-Grande over waar je ook vastzit aan openingstijden.
Heb je genoeg bereik om door te rijden naar Lidl Chaussée de Recogne? Die schijnt 24/7 beschikbaar te zijn.
Maar hopen dat IONITY snel de route vanaf noord Frankrijk richting Montelimar gaat aanleggen. Die shit Corri-door laders die niet betrouwbaar zijn en ook maar 30kw. Afstraffen die Fransen.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Wie weet hier een goede oplossing voor?
bedankt
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
In België zijn er aan de Lidl's met laadfaciliteiten (toch niet deze die ik frequenteer) geen hekken aan de parkings.mux schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:45:
De Lidl laders waar wij in het buitenland komen zitten zonder uitzondering achter hekken die dichtgaan na sluitingstijd. De laders staan gewoon nog aan na sluitingstijd (al eens gekeken, schermpje doet het nog) maar je komt er niet in of uit met je auto.
Maar na sluitingstijd van de winkel werken ze inderdaad niet. En dat past in de filosofie van de Lidl. Ze werken nl. voornamelijk op de zonnepanelen die op het dak van het aangrenzende filiaal staan.
En na sluitingstijd is er meestal niet meer genoeg groene energie voorhanden.
ps. wegens het matige (en dat is nog een eufimisme) succes van de BEV in België zijn er ook nooit wachtrijen.
[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 18-08-2019 15:15 ]
NewMotion? Plugsurfing? Die heb ik als nood en in beide staan de e.on palen. NewMotion lijkt voordeliger.BarryH schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:40:
afgelopen wintersport had ik moeite om bij een e.on snellader in duitsland te laden: de webportal werkte niet en de E.on app voor Ios staat niet in de NL app store.
bedankt
Ah, de Lidls waar wij wat regelmatiger langskomen hebben dan weer wel hekken (Maaseik en Genk). En we hebben er zelfs regelmatig EVs gezien, en ja, ook met belgische kentekens!IvoB2 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
In België zijn er aan de Lidl's met laadfaciliteiten (toch niet deze die ik frequenteer) geen hekken aan de parkings.
Maar na sluitingstijd van de winkel werken ze inderdaad niet. En dat past in de filosofie van de Lidl. Ze werken nl. voornamelijk op de zonnepanelen die op het dak van het aangrenzende filiaal staan.
En na sluitingstijd is er meestal niet meer genoeg groene energie voorhanden.
ps. wegens het matige (en dat is nog een eufimisme) succes van de BEV in België zijn er ook nooit wachtrijen.
Dat gezegd hebbende is het inderdaad erg makkelijk om te bepalen of je in BE of NL bent: rijden er EVs rond? Dan ben je zeker niet in België.
Bijde super duur. Newmotion start 22.37 . Plugsurfing start 24.61 Eins 5 euro. Maingau 0.35 per kWh.
[ Voor 14% gewijzigd door evtje op 18-08-2019 16:13 ]
Zolang je bij een paal aan de paal zelf niet kunt zien hoelang iemand aan het laden is, en de apps niet betrouwbaar zijn, zal dat niet zo snel gebeuren. Tenzij ze langslopen en x-aantal uur later nogmaals checken (idee van streepje op je band zetten om later te kunnen zien of je de auto verplaatst hebt of niet).Ttttooooffff schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:31:
Ik kom regelmatig laadpalen tegen waar een bordje met een maximumtijd op staat. Bij een snellader kan ik me daar helemaal in vinden, maar als je een langzame lader hebt waar je hem een nacht wil laten staan al een stuk minder. Tot nu toe heb ik daar geen boetes voor gehad, maar heeft iemand dat al wel eens meegemaakt?
Exact expert nodig?
En ik die altijd dacht dat je dat kon voelen aan het aantal putten in het wegdek.mux schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:56:
Dat gezegd hebbende is het inderdaad erg makkelijk om te bepalen of je in BE of NL bent: rijden er EVs rond? Dan ben je zeker niet in België.
Soit, statistisch stelt mijn bevinding uiteraard niets voor. Ik hots het hele land niet af op zoek naar Lidl's.
Het zijn in praktijk altijd dezelfde twee. (Alhoewel ik langs eentje per fiets bijna dagelijks voorbijkom en er op drie maanden tijd maar één EV heb zien staan laden.)
Zelf laad ik er trouwens ook niet meer.
En wat frisse lucht gun ik de buren ook.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Was heel flauw gisteren ja, net onderweg uit Zwitserland, gelukkig maakt het bij Ionity niet zoveel uit maar bij Allego wel een misser.evtje schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:21:
Eins app even ingezien . En oeps account lijkt foetsie . Ik heb vrij laat een account aangemaakt vanwege ik er pas Sep/okt . er gebruik van wilde maken. Dus nog niet gebruikt maar wel een account aangemaakt met adres en creditcard nummer erin enzo. Maar alles is verdwenen. Toch raar dat ze dat zomaar gaan doen zonder b.v mail contact met de klanten. Of zal er een grote storing zijn ?
Edit
Even gekeken bij MainGau en ja het zelfde geval alles weg.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Overslaan, die @#$%& dingen.BarryH schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:40:
afgelopen wintersport had ik moeite om bij een e.on snellader in duitsland te laden: de webportal werkte niet en de E.on app voor Ios staat niet in de NL app store.
bedankt
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.