5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Heb het nog met b.v Maingau app geprobeerd? Ik zie ze namelijk daar wel in staan.BarryH schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:31:
Klopt. En de App staat niet in de NL app store.
Dus vorig jaar via de helpdesk kunnen laden...
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Dan moet je wel heel netjes de procedure volgen:
1/ in app starten
2/ na bevestiging door app de kabel uit de lader halen
3/ kabel in auto
etc....
ook bij uitzetten: weer eerst in app en geduldig wachten
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Mooie van eins is dat je via de hamburger normaal gesproken (beter dan bij veel andere apps) je actieve transactie kan openen en daar stoppen. Maar ik moet erbij zeggen dat ik alleen snelladers heb gebruikt dus zelden langer dan een uurtje heb gestaan. Wel sluit mijn telefoon lekker actief die apps af, dus het ging niet goed dankzij RAM management oid. Volgens mij zijn Allego AC-laders wel notoire badguys als het gaat om transactie stoppen via app..Waturus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:06:
Inmiddels heb ik twee keer geladen met de eins E-Mobil app (iOS), 's avonds neerzetten en 's ochtends weer wegrijden. Is het iemand gelukt de sessie te beëindigen? Zelf heb ik twee keer moeten bellen naar Allego.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Ik heb bij Ionity geladen met eins. Ook aan de schuko bij het huisje. En bij Brig aan een aantal 50kW-laders, ook met eins. Was echt een lifesaver in dit hyperdure land. Voorbeeld: https://nl.chargemap.com/tamoil-1.html - hier was iets heel raars gaande, één keer was via eins CCS niet beschikbaar, dag erna weer wel. Gelukkig had de lokale BMW-dealer paar kilometer verderop ook een 50kW-lader staan die ook via eins te gebruiken was en zondag goed bereikbaar. Bovendien is bergen rijden fantastisch. Sta je hoog geparkeerd, vooral niet volladen! Fijne vakantie!evtje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:41:
@fewips Wat voor kaart gebruikte jij in Zwitserland? En bij welke laders?
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
App van maingau werkte bij mij. Wat mij wel opviel is dat de qr code van de lader niet altijd overeenkomt met de app. Vaak staan er meerdere code op en verkeerde code scannen is geen stroomevtje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:39:
[...]
Heb het nog met b.v Maingau app geprobeerd? Ik zie ze namelijk daar wel in staan.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
✅pmiddeld schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:56:
@Hachy : Rheinhessische berekent nu 34 ct/kWh voor Ladenetz palen en alleen AC (volgens hun inschrijfformulier) . Wellicht kun je dat in de Laadpastop10 er even bij zetten? Heeft dus in NL marginaal voordeel op Maingau (Allego AC laders). Dan is de Get Charge weer de gunstigste (voor kleine ladingen).
Volgens mij is Telekom/Get Charge op ladenetz €0,89 / kWh. Op allego wel goedkoop nog met €0,29 / kWh.
Blijft Rheinhessische nog steeds de Ladenetz goedkoopste volgens mij, samen met Maingau en Nuon (0,35/kWh)
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ja hoor, vandaag 8 uur aan 11kw Allego lader gehangen. Netjes via de iOS app gestopt, heb wel problemen gehad met starten vorige week. Ging de paal aan maar stond niks in de app, dus kon niet stoppen. Maar gewoon gaan werken en bij terug komst was de sessie na 45 min gestopt en de kabel was niet vergrendeldWaturus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:06:
Inmiddels heb ik twee keer geladen met de eins E-Mobil app (iOS), 's avonds neerzetten en 's ochtends weer wegrijden. Is het iemand gelukt de sessie te beëindigen? Zelf heb ik twee keer moeten bellen naar Allego.
App geeft nu aan dat ik 75,1kwh geladen heb, nu was mijn Tesla bijna leeg maar dat klopt toch ook niet helemaal? Of is er redelijk wat verlies?
[ Voor 34% gewijzigd door GrooV op 19-08-2019 21:53 ]
https://www.electricfelix...he-story-of-the-swiss-cat
Verwijderd
Hé wat vervelend! Ik hoop dat je toch weer op pad bent kunnen gaan?! Bel de volgende keer met Support als dit weer gebeurt. Wij vermoeden dat de laadpaal geen onderdeel van het NewMotion 'netwerk' uitmaakte waardoor het laden gestopt werd.Aike schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:12:
In België heb ik wel wat laadpunten gevonden in de parkeergarages in het centrum van Antwerpen. De meeste parkeergarages hebben een 'green zone' met 4 of 8 laadpunten. Afgelopen zaterdag waren er aan 6 van de 8 punten auto's aan het laden. Helaas lukte het mij niet om te laden met de Newmotion pas die bij de deelauto's van Amber zit. Het laden stopte na ongeveer 30 seconden.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 09:27 . Reden: Reactie op user ]
Ik zie een enkele plek rond Straatsburg waar het gratis is, maar dan niet in het centrum; de plekken in het centrum zijn bij newmotion 96 cent start en dan 6 cent per minuut....
Dat levert een hele dure 'tank'beurt op van 11,50 voor 7.5 kWh

edit:
het enige dat nog enigszins 'normaal' lijkt te zijn, is de freshmile kaart.
Die varieert van 1 euro start + 0,24/kWh tot 2 euro start + "een tarief per minuut"
Het lijkt erop dat rijdend laden (op de motor) nog het voordeligst is
[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 20-08-2019 09:33 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De laadpaal had wel een NewMotion logo. Maar het gaf niet, we zijn op de terugweg even 10 minuten bij Fastned gestopt. En ik ben enorm fan van Amber hoor! Donderdag ga ik weer met een Amber naar Antwerpen. Ik ben zelfs bijna zover dat ik mijn benzineauto verkoop en voortaan alleen nog met Amber rijd. Mijn vriendin en ik hebben de afgelopen 2 maanden maar ~200km met onze benzineauto gereden en voor de rest alles met Amber. Dusja...Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:01:
[...]
Hé wat vervelend! Ik hoop dat je toch weer op pad bent kunnen gaan?! Bel de volgende keer met Support als dit weer gebeurt. Wij vermoeden dat de laadpaal geen onderdeel van het NewMotion 'netwerk' uitmaakte waardoor het laden gestopt werd.
Daar heb ik me ook bij neergelegd. Bij het vorige appartement was toevallig een laadpaal, gratis, dus leuk. Leuk ook dat als je genoeg afdalingen hebt gedaan, de auto de volgende ochtend ook rustig een range van 85km EV opgeeft. Die bij de 1e de beste beklimming die je tegenkomt natuurlijk terugloopt naar 20paQ schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:25:
Wat is 'de te kiezen pas' voor Frankrijk met een PHEV?
Ik zie een enkele plek rond Straatsburg waar het gratis is, maar dan niet in het centrum; de plekken in het centrum zijn bij newmotion 96 cent start en dan 6 cent per minuut....
edit:
Die varieert van 1 euro start + 0,24/kWh tot 2 euro start + "een tarief per minuut"
Exact expert nodig?
Hoor ik net via-via dat die verkoper gewoon een lang weekend weg is met de ICE. Ben ik nu gek of heb je gewoon een onbeschrijfelijk groot bord voor je kop als je EV's verkoopt en de EV van de zaak - inclusief volle bestickering - aan een openbare laadpaal laat staan kleven terwijl je zelf het land uit bent?

Ben ik niet van; als ik hem zie, zal ik hem zeker even aanspreken.daemonix schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
Name and shame!
Dat is het dus: het is niet eens een demo-auto: hij staat hier altijd in de buurt geparkeerd en wordt voor woon-werk gebruikt. Het is niet een auto die voor een keer wordt meegenomen.JeroenE schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:34:
@BounceCloud Het voordeel van zulke stickers is dat je makkelijk de dealer kan bellen om te vragen wanneer ze hun demo auto weer komen weghalen omdat je graag wil laden op de plek die ze al 4 dagen bezet houden.
Hij staat wel vaker lang bij de paal, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.
vraga je gemeente om te handhaven (als het een afgekruisd vak is)BounceCloud schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Ben ik niet van; als ik hem zie, zal ik hem zeker even aanspreken.
[...]
Dat is het dus: het is niet eens een demo-auto: hij staat hier altijd in de buurt geparkeerd en wordt voor woon-werk gebruikt. Het is niet een auto die voor een keer wordt meegenomen.
VVW 26 b lid 2
Dat hij vaak gebruikt wordt voor woon-werk verkeer door een werknemer wil nog niet zeggen dat het geen demo-auto van de dealer is.BounceCloud schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:45:
Dat is het dus: het is niet eens een demo-auto: hij staat hier altijd in de buurt geparkeerd en wordt voor woon-werk gebruikt. Het is niet een auto die voor een keer wordt meegenomen.
En dan nog: als ze niet willen dat ze gebeld worden over die auto dan moeten ze hun naam er niet met grote letters op plakken.
Andersom kan trouwens ook; ik heb wel eens een proefrit gemaakt in een privé auto van een werknemer omdat ze van die auto geen demo-auto hadden en ook niet binnen afzienbare tijd konden lenen van een collega-dealer.
Dat vraagt om (re)actie lijkt mij.BounceCloud schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:27:
Heel bijzonder: staat hier al sinds donderdag een EV met volle bestickering van een dealer aan de openbare laadpaal met stekker. Verkoper van die dealer woont hier en rijdt hem woon-werk.
Hoor ik net via-via dat die verkoper gewoon een lang weekend weg is met de ICE. Ben ik nu gek of heb je gewoon een onbeschrijfelijk groot bord voor je kop als je EV's verkoopt en de EV van de zaak - inclusief volle bestickering - aan een openbare laadpaal laat staan kleven terwijl je zelf het land uit bent?
En met zo'n bord voor de kop moet dat een stevige zijn, anders komt het niet aan.
Lijkt mij wel een aardige voor de voorpagina van de lokale krant.
[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 20-08-2019 19:25 ]
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Geintje: schrijf met lipstick een passende boodschap op zijn voorruit. Die lipstick is er lastig af te krijgen.....BounceCloud schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:27:
Heel bijzonder: staat hier al sinds donderdag een EV met volle bestickering van een dealer aan de openbare laadpaal met stekker. Verkoper van die dealer woont hier en rijdt hem woon-werk.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dank je wel voor de tips.Davidshadow13 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:03:
[...]
Zo gisteren weer terug gekomen van een weekendje Parijs, was iets meer prutsen dan normaal gesproken wegens heel veel kapotte Corri-Door laders. Gelukkig wist ik dat van te voren dus alleen op te terugweg 1,5 uur vertraging opgelopen.
Allereerst de route. Vanuit Nederland naar België is de route vrij triviaal, genoeg snelladers dus het maakt eigenlijk niet echt uit. Met de komst van Ionity in België heb je eigenlijk twee goede doorreisroutes naar Frankrijk. Via de E17 (Antwerpen-Gent-Kortrijk) of via de A12/A7 (Antwerpen-Brussel-Mons). Vlak voor Mons aan de A7 is er namelijk een dubbel Ionity station dus 2x4 CCS High Speed laders en dat is natuurlijk heel fijn als je op doorreis bent, en geen stress dat ze bezet zijn. Ook kom je gemakkelijk van de ene naar de andere kant van de verzorgingsplaats dus mocht één kant volledig buiten dienst zijn kun je altijd switchen. Dit itt tot de route via Kortijk daar heb je op het P+R naast de snelweg een enkele Allego triple lader en iets verder in de stad nog een uitwijk via Luminus maar die zijn beiden vrij traag.
https://chargemap.com/ionity-le-rulx-nord.html
https://chargemap.com/ionity-le-roeulx-thieu-south.html
Zogezegd beide Ionity stations hier werkten zonder problemen. Wel bij beide stations één lader buiten gebruik maar ach. Wat ik wel nog ondervonden heb is dat bij beide stations RFID pasjes nog niet werkten itt @Hachy bevindingen bij het station in Apeldoorn. Ik heb TNM, Ecotap, Maingau, LMS, Plugsurfing etc geprobeerd maar niks werkte. Laden via de TNM app ging perfect, alleen staat op dit moment voor dit station nog een onbekend tarief in de app en is de sessie ook nog niet zichtbaar dus ben benieuwd wat ze rekenen. De stations zelf waren overig erg rustig, alleen op de terugweg nog een NL Ipace tegen gekomen maar verder niemand.
Dan de route verder Frankrijk in, de normale routes richting parijs zijn over Lille (A1) of over Valenciennes (A1/A2). Echter mijn vaste lader aan de A2 bij Cambrai was niet te bereiken doordat deze nu midden op een bouwterrein staat, Danku Chargemap voor de comments want de lader was wel gewoon online. Daarnaast was ook één van de twee laders aan de A1 buiten gebruik en was de andere erg druk. Omdat in Frankrijk overal maar enkele laders staan (bij Corri-Door) check ik altijd even de activiteit op Chargemap als het erg druk is zoals nu het geval was moet je vaak wachten en dat wil je niet. Zeker langs de A1 in de NL schoolvakanties is het erg druk met Nederlandse EV's. Ben nog nooit een Fransman tegen gekomen bij een Corri-Door lader in ieder geval.
Dus dan toch maar een alternatieve route, iets teruggereden en via Charleroi door de Ardennen de grens over bij Charleville-Mézieres. Dit is een stuk van ongeveer 80 km over de N5, wat eigenlijk gewoon een B-weg is met continue huizen erlangs. Eenmaal in Frankrijk gaat deze over in de A304 en A34 welke net is vernieuwd en wat eigenlijk een prima weg is. Nog één voordeel tot aan Reims is deze weg tolvrij. Aan de A34 is nog één Corri-Door lader bij de enige verzorgingsplaats tussen de grens en Reims:
https://chargemap.com/aire-de-repos-des-ardennes-woinic.html
Deze werkte zonder problemen met mijn TNM pas en leverde ongeveer 34 kW. Wat voor Franse begrippen nog vrij veel is.. Ik vervolgde mijn route via de Reims en de A4 aan het begin van de Péage richting Parijs staat daar eveneens een dubbel Ionity station. Ook hier geen auto te bekennen en 1 van de 4 laders uitgeschakeld. Deze stations zijn net vorige week opgeleverd dus stonden nog niet in de TNM app, ook alle pasjes werkten hier evenmin maar gelukkig bood de Plugsurfing App uitkomst en kon ik alsnog een sessie starten, wel voor 8,60 euro maar ik was toch vrij leeg dus dat gaf niet zoveel.
Het voordeel van deze route naar Parijs het besparen op de tol. Alleen tussen Reims en Disneyland betaal je tol en dat is maar 8,60 euro. Daarnaast zijn de Ionity stations bij Reims echt een uitkomst omdat je nooit bang hoeft te zijn dat er geen plekje voor je is. Bij beide stations staat overigens ook nog een ABB triple lader mocht je geen CCS hebben. Nadeel is de verbinding tussen de Franse grens en België dit is 80 km over slechte weg maar wel met prachtig uitzicht. Al met al is deze route een half uur langer dan via de A1 maar wel stress vrijer zeker nu er zoveel laders uitliggen.
Dan de terugweg, mijn vriend wilde niet nog een keer over die slechte weg door de Ardennen, maar gewoon via de snelweg. Had ik dat nu maar niet gedaan. Aangezien de routes over de A1 en A2 geen optie waren vanwege uitgevallen laders had ik mijn ook laten vallen op de route via Reims (A4) en dan via Laon (A26) naar de A2 bij Valenciennes. Bij de Tesla Supercharger aan de A26 stond tevens een gratis triple lader waar eergisteren nog iemand succesvol had geladen. Top zou je zeggen, tot het moment dat je aankomt en dus de DC spanning eruit ligt.
https://chargemap.com/total-urvillers.html
En er zijn dus geen uitwijkmogelijkheden, de lader bij Cambrai is geblokeerd, de twee laders bij de Lidl aldaar zijn of gesloten want zondag of ook kapot. De enige optie is dan toch weer de A1 op bij Proville en dan via de A2 een Corri-Door pakken aan de A2. Dus na 1,5 uur op AC geladen te hebben en er 7 kW bij geplust te hebben kon ik met 80 km range eindelijk de gok wagen naar dit station. Dit net gered en op de A2 zelf er nog een Nederlandse e-Golf uit moeten sprinten om als eerste bij de lader te kunnen zijn, want zoals gezegd alle Corri-Door laders zijn enkel uitgevoerd.
https://chargemap.com/air...20-62147-havrincourt.html
Dit is overigens wel de meest ironische snellader die ik heb gezien, de stroom wordt hier namelijk geleverd door een gigantische diesel aggregaat welke op 5 meter van de lader achter het tankstation staat. Tot zover de vooruitgang van elektrisch rijden in Frankrijk. De rest van de weg terug is eigenlijk soepel verlopen. Zonder problemen.
Top tips voor een trip naar Disneyland Parijs
- Check voor vertrek altijd via Chargemap of de laders in FR beschikbaar zijn. Check ook of er recent succesvolle laadsessies zijn gemeld. Als er een aantal niet gelukte sessies zijn gemeld sla ik deze standaard over.
- Vermijd de A1 in de schoolvakanties, alle laders zijn enkel uitgevoerd in FR en het is dan erg druk met NL EV's en als er 2 voor je zijn wil je echt niet wachten. Zeker op de reisdagen aan het begin en eind van de schoolvakanties.
- Vergeet dat je kunt laden bij Disneyland zelf, op het mega parkeerterrein met enkele duizenden parkeerplekken zijn namelijk maar 4 laadpalen. En die staat op elk moment altijd vol. Parkeer je auto beter bij Val' D Europe. Je kunt dan gratis laden bij La Vallee Village en als je hier voor 9 uur bent is er altijd wel een plekje: https://chargemap.com/val-d-europe.html. En voor 2 euro ben je met de trein ook zo bij de ingang van het Park.
- Bij elk laadpunt je status melden op Chargemap is lief
Daar help je mij en veel andere EV rijders enorm mee want het is het enige betrouwbare instrument om in FR te checken of een lader werkt.
Wij gaan binnenkort ook weer naar Disneyland en hebben een jaarkaart.
Dat betekent dus dat je ook eerder het park in mag. Zijn die parkeerplaatsen dan ook al bezet?
Weet niet zeker of je een jaarkaart hebt en/of je dus eerder het park in kan.
Mijn laatste ervaringen waren juist dat de E.on snelladers nog gratis waren.evtje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:21:
E-on of charge-On noemen ze in Duitsland charge- OFF . Dat zegt al genoeg. Dat waren toch de laders waarbij ze de kaartlezer uit hebben gezet .
Innogy had als eerste de kaartlezers uitgezet, Eon volgde later ook met enkele snelladers.
App inderdaad nog steeds niet in andere appstores dan Duitse en RFID willen ze niet opsturen naar buiten DE.
Deze EON snelladers zijn inmiddels ook te bedienen met de apps van Newmotion, Eins of Maingau. Dat geeft alweer iets meer mogelijkheden (Bijv die ene waar jij was, EON A5 Alsbach West, 64665 Alsbach-Hähnlein)BarryH schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:31:
Klopt. En de App staat niet in de NL app store.
Dus vorig jaar via de helpdesk kunnen laden...
Vond het al beetje dubieus toen ik er een paar maanden terug was. Stond nergens duidelijk aangegeven dat het (nog) gratis was, alle ambtenaren waren om 17u al vertrokken toen ik het nummer van de gemeente belde en de helpdesk van de laadpaal kon me ook niet wijzer maken. Op de website van de gemeente Utrecht stond al heel lang dat het "in de loop van 2019" betaald zou gaan worden.JeroenE schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:03:
Utrecht gaat gratis parkeren tijdens het laden ook afschaffen.
Hebben jullie het als prive of zakelijk pas aangevraagd? Ik zie dit als noot voor de zakelijke aanvraag (google translate:
"Commercial Mobility Card users receive a collected company invoice for all mobility cards. The registration for the tariff only applies to vehicles with the use 01 according to the registration certificate."
Ik vraag me af wat dat eigenlijk is, in hoeverre het effect heeft voor de aanvraag. Wil alles in via de BV laten lopen om administratie te beperken.
Dank alvast!
Maingau? Zorgt er wel voor dat je vaste tarieven hebt per land.. Let wel op het minutentarief dat vanaf 4 uur ac laden ingaat.paQ schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:25:
Wat is 'de te kiezen pas' voor Frankrijk met een PHEV?
edit:
Wat ook steeds vaker voorkomt is dat de supermarkt snellader softwarematig niet meer werkt buiten kantoortijden.mux schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:45:
De Lidl laders waar wij in het buitenland komen zitten zonder uitzondering achter hekken die dichtgaan na sluitingstijd. De laders staan gewoon nog aan na sluitingstijd (al eens gekeken, schermpje doet het nog) maar je komt er niet in of uit met je auto.
Verder ben je overgeleverd aan de goden wat betreft werkelijke beschikbaarheid. Drukke laders zijn soms lang bezet voordat je aan de beurt bent, maar laat in de avond is er altijd wel plek. We hebben zelf vrijwel altijd wel kunnen laden als de lader het deed, met één uitzondering (lader bezet door een outlander en ICE die er al heel lang stonden en ook niet op korte termijn weggingen). Dat was gelukkig in Maaseik, waar in de buurt meer dan genoeg andere snelladers zijn.
Dit heb ik zondag bij een Lidl in Oostenrijk gezien. Terrein en lader bereikbaar, op het ABB display de melding dat laden 'tijdelijk niet mogelijk' is en dus géén stroom op zondag.
die geeft in de hele Elzas 1 enkele laadpaal in Straatsburg weer...t0mmiiiii schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
Maingau? Zorgt er wel voor dat je vaste tarieven hebt per land.. Let wel op het minutentarief dat vanaf 4 uur ac laden ingaat.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Hier dezelfde ervaring dit weekend.. Als ik in de MainGau app nu naar de betreffende paal ga krijg ik ook de melding dat er geen prijzen kunnen worden opgehaald.daemonix schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:03:
Werkt de Maingau pas nog wel? Mijn vrouw kon hem gisteravond niet gebruiken bij Fastned.
Exact dit bij een laadpaaltje bij de Lidl in Nieuw-Amsterdam, een klein dorp in Drente. Zeer irritant. Ik begrijp ook niet wat ze er aan hebben om dat te doen, want die laadpaal is gewoon betaald, niet eens gratis.Hachy schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:09:
Wat ook steeds vaker voorkomt is dat de supermarkt snellader softwarematig niet meer werkt buiten kantoortijden.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Gisteravond ook niet met mijn EVbox (ANWB) Multitankcard laadpas bij Fastned kunnen laden. Misschien dus wat problemen bij Fastned gisteren? De MainGau app zag het laadstation überhaupt niet dus heb met mijn privé New Motion pas de sessie opgestart a 60ct/kWhStaatslot schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Hier dezelfde ervaring dit weekend.. Als ik in de MainGau app nu naar de betreffende paal ga krijg ik ook de melding dat er geen prijzen kunnen worden opgehaald.

Vandaag wel ontdekt dat ik de EVbox laadpas in de App van Fastned kan koppelen, mogelijk dat het dan wel had gewerkt als ik via de app de laadsessie had gestart. Ik zie dat de Maingau pas nog niet op die manier te koppelen is aan je account.
Edit.
Net bij Fastned langs geweest en Maingau werkt nog eerst scherm klikken en laadpas, optie kiezen anders gaat het fout.
Ook dat uit geprobeerd direct pas er langs halen maar dus foutmelding.
Wat me opeens wel opviel op de snelweg was dat er nu op het bord ook Fastned wordt aangegeven. Dat had ik nog niet eerder gezien.
[ Voor 72% gewijzigd door evtje op 21-08-2019 17:40 ]
Ofwel mijn buur leest hier mee, (Hoi buur! *zwaait*) ofwel hij is zelf tot de ontdekking gekomen dat het minder-sociaal is om de PHEV dagen en nachten aan een paal te houdenMar.tin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:39:
Heb ik eindelijk een paal, en een bord, beslist één van mijn buren een PHEV Audi te kopen. En daarbij beslist hij dat hij semi-permanent op de laadplek gaat staan.
Binnenkort maar ff mee babbelen dat dat niet zo sociaal is. Ik zie (zag) bijna dagelijks ook anderen gebruik maken van die paal, en de andere parkeerplek is vaak bezet.
In beide gevallen staat hij sinds kort steeds vaker weer ergens anders
In ander nieuws van de week een taxibusmeneer een boete bezorgd die op die plek geparkeerd stond. Al enkele uren overigens.
Toeval wilde dat bij mijn vertrek van huis ik een politiewagen tegen kwam met 2 agenten, die wilden daar hun flappenboek wel even voor trekken

Het taxibedrijf zelf vond mijn opmerking (of de betreffende chauffeur moeite had met borden lezen) maar ongepast.

Vanmorgen succesvol met de Maingau pas de Ecotaplader op Strijp in Eindhoven kunnen starten. Wist niet eens dat Maingau werkt op Ecotap? Overigens zie ik die laadsessie nog niet terug in de app, terwijl vorige sessies vrijwel direct na het laden zichtbaar waren.daemonix schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:03:
Werkt de Maingau pas nog wel? Mijn vrouw kon hem gisteravond niet gebruiken bij Fastned.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Als particulier aangevraagd. Wel gewoon netjes een factuur met 20% Umsatzsteuer ontvangen.DM_ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:56:
Voor degene met een Steiermark laadpas,
Hebben jullie het als prive of zakelijk pas aangevraagd? Ik zie dit als noot voor de zakelijke aanvraag (google translate:
"Commercial Mobility Card users receive a collected company invoice for all mobility cards. The registration for the tariff only applies to vehicles with the use 01 according to the registration certificate."
Ik vraag me af wat dat eigenlijk is, in hoeverre het effect heeft voor de aanvraag. Wil alles in via de BV laten lopen om administratie te beperken.
Dank alvast!
Dat 01 lijkt te staan voor een kwalificatie ("bedoeld voor een niet specifiek gebruik") op Oostenrijkse autopapieren.
En hoe kom je daar achter, anders dan door ervaringen van anderen?
<John O`Mill>
Volgens de site van Allego zijn er twee buiten werking maar zijn er nog twee die het wel doen? Anders Allego of Van der Valk even bellen?Hippe Lip schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:47:
Weet iemand of de CCS-aansluiting op de Allegopaal bij vd Valk aan de zuidkant van Eindhoven het weer doet? Die was uit dienst, maar ik heb ‘m vrijdagavond nodig als ik daar ga eten onderweg van Luxemburg naar huis.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Thanks! Dan doe ik het wel als particulier aanvraag als ze toch de btw vermelden.NielsOo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:44:
[...]
Als particulier aangevraagd. Wel gewoon netjes een factuur met 20% Umsatzsteuer ontvangen.
Dat 01 lijkt te staan voor een kwalificatie ("bedoeld voor een niet specifiek gebruik") op Oostenrijkse autopapieren.
Is het ook mogelijk om een Eins pas te krijgen?
RFID pas aangevraagd
[ Voor 24% gewijzigd door GrooV op 22-08-2019 10:13 ]
Ik heb nu al 3 weken 2 tickets lopen, waarop ik sporadisch wel een reactie op krijg, maar geen antwoord.
Hoe moeilijk kan het zijn
Op 1 ticket 6 aug de laatste reply gekregen, sindsdien 3 keer een reminder gestuurd: [insert crickets]
Weer telefonisch contact gezocht, uitgelegd dat ik al weken wacht op een antwoord, ik geen reacties krijg via mail, en ik het nu toch wel graag zou willen weten. "Ik kan uw vragen alleen doorzetten, ik kan ze niet beantwoorden"

Ik had toen binnen diezelfde dag de facturen waar ik al 2 maanden om vroeg.
Heb de laaddruppel nog steeds, maar ga die alleen gebruiken als het echt moet, gezien deze ervaring.
Volgens Chargemap zijn ze allemaal actief https://nl.chargemap.com/aalsterweg-322-eindhoven.htmlHippe Lip schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:47:
Weet iemand of de CCS-aansluiting op de Allegopaal bij vd Valk aan de zuidkant van Eindhoven het weer doet? Die was uit dienst, maar ik heb ‘m vrijdagavond nodig als ik daar ga eten onderweg van Luxemburg naar huis.
Ja dat kan, of je die ooit krijg is de vraag, ik wacht al bijna een maand.GrooV schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:37:
Vanmorgen werkte de Eins app niet, iemand daar meer problemen mee? Kon geen laders vinden, uiteindelijk maar met Newmotion geladen
Is het ook mogelijk om een Eins pas te krijgen?
RFID pas aangevraagd
[ Voor 6% gewijzigd door midego op 22-08-2019 11:30 ]
zowaar zojuist reactie op 1 van mijn vragen, alleen maar een half antwoordPeaceNlove schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:07:
Ik heb op een gegeven moment ze telefonisch uitgelegd dat als ze niet binnen een dag het zouden oplossen ik alle betalingen via mijn creditcard maatschappij zou gaan betwisten (en had die formulieren daarvoor ook al binnen vanuit de bank).
Ik had toen binnen diezelfde dag de facturen waar ik al 2 maanden om vroeg.
Heb de laaddruppel nog steeds, maar ga die alleen gebruiken als het echt moet, gezien deze ervaring.
de kwestie:
SEPA betalingsmethode opvoeren in de app
De mogelijkheid is er, ik heb het al ten minste 20 keer ingevoerd, maar ik kan nergens uit herleiden of het er nu in staat. Dat heb ik dus nu al tig keer gevraagd.
Daar heb ik nog altijd geen antwoord op gekregen, maar, nu wordt er geantwoord:
okaaaaayyyyy.... en WELKE banken zouden er dan (wél) moeten werkenIn the App, SEPA can also be chosen. But please note that we do not accept every bank and every bank account. If it does not work, then please contact your bank about this or chose a different payment method.
Please let me know if you have any further questions.
RABO geprobeerd, KNAB geprobeerd. Beide werken.... niet
Dit werkte eerst wél. Na een tijdje is Fastned met het ondersteunen van Maingau als betalingsoptie in de app gestopt, maar in mijn Fastned account bijvoorbeeld is Maingau nog steeds te kiezen als betalingsmethode. (DE*MEG* etc)evtje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:45:
Maingau gaat bij Fastned alleen met rfid kaart. Niet met de app.
Maingau heeft vanaf dag 1 altijd al op Ecotap gewerkt, Ecotap heeft hun laadpalen gekoppeld aan Hubject. Daarom werken Eins, Swisscharge en al die andere Duitse (hubject compatible) operators bijna allemaal op Ecotap laadpalen.Marc O. schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:33:
Vanmorgen succesvol met de Maingau pas de Ecotaplader op Strijp in Eindhoven kunnen starten. Wist niet eens dat Maingau werkt op Ecotap?
Ja, de klantenservice van Plugsurfing is bedroevend, het is nog slechter geworden sinds ze door Fortum zijn overgenomen. Zo heb ik ook al eens maanden gewacht op een teruggave van €9,92 die ze hadden geincasseerd voor een laadsessie van 4,2kWh.paQ schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:54:
gawd wat is die plugsurfing klantenservice toch een draak van een systeem....
Ik heb nu al 3 weken 2 tickets lopen, waarop ik sporadisch wel een reactie op krijg, maar geen antwoord.
Hoe moeilijk kan het zijn
Op 1 ticket 6 aug de laatste reply gekregen, sindsdien 3 keer een reminder gestuurd: [insert crickets]
Weer telefonisch contact gezocht, uitgelegd dat ik al weken wacht op een antwoord, ik geen reacties krijg via mail, en ik het nu toch wel graag zou willen weten. "Ik kan uw vragen alleen doorzetten, ik kan ze niet beantwoorden"
Blijven bellen is het enige dat helpt, en heel veel geduld hebben.
Ik kreeg na mijn (2e) aanvraag de volgende mail:midego schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:29:
[...]
Ja dat kan, of je die ooit krijg is de vraag, ik wacht al bijna een maand.
Duurt wat langer dus..Vielen Dank für Ihre Anmeldung zur Nutzung unserer Ladestationen und die unserer Partner.
Auf Grund der aktuell sehr großen Nachfrage verzögert sich die Bearbeitung Ihrer Anmeldung und die Zusendung der RFID-Karte leider etwas
Wir bitten Sie dafür um Verständnis.
Laden ist aber über unsere eins-E-Mobil-App dennoch möglich.
Für weitere Informationen
- suchen Sie bitte bei youtube nach „eins - E-Mobil-App / Alles auf einen Blick“, oder
- besuchen uns im Internet unter https://www.eins.de/priva...taet/oeffentliches-laden/
Freundliche Grüße
Update 20:00 uur: Allego snellader langs de A9 werkt wel met Eins app.
[ Voor 20% gewijzigd door GadgetFrank op 22-08-2019 20:07 ]
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Of ik even telefonisch contact wil opnemen voor mijn vraag

edit:
Ik heb ze zojuist gebeld.
Het is echt beschamend , ZO slecht.
Helemaal niets bekend over sepa, ze pakken de communicatie er niet bij, 'ik zet het door naar de juiste afdeling', echt geen enkele vraag kan beantwoord worden.
man sodemieter toch op

[ Voor 61% gewijzigd door paQ op 23-08-2019 08:52 ]
Helaas zit dit punt alleen in Google Maps, kan ik die makkelijk aan andere apps toevoegen? Plugsurfing, Plugshare, NewMotion en Chargemap kennen hem niet. Ik heb voldoende foto's gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Aike op 23-08-2019 11:10 ]
Wat is trouwens de goedkoopste manier om te laden aan de BlueCorner palen? Je laad met New Motion waarschijnlijk?
[ Voor 46% gewijzigd door bottom line op 23-08-2019 12:19 ]
In de Chargemap app toevoegen is simpel! Zit direct in het hoofdmenu. Plugshare zou ik ook even doen.Aike schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:10:
Helaas zit dit punt alleen in Google Maps, kan ik die makkelijk aan andere apps toevoegen? Plugsurfing, Plugshare, NewMotion en Chargemap kennen hem niet. Ik heb voldoende foto's gemaakt.
Ik ben weer met een Amber en daar zit een pas van New Motion bij en dat werkt. Ik heb dus geen inzicht in de kosten. Het enige dat ik er met Google over kan vinden is dat New Motion en BlueCorner in 2013 (bottom line schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:18:
Op de Chargemap website kan je dit gemakkelijk zelf toevoegen ja
Wat is trouwens de goedkoopste manier om te laden aan de BlueCorner palen? Je laadt met New Motion waarschijnlijk?
En ik heb hem toegevoegd aan Chargemap, hopelijk wordt hij snel goedgekeurd.
edit: en op Plugshare ook, daar is hij gelijk zichtbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Aike op 23-08-2019 12:36 ]
Ik moet een goedgekeurde 3-fase meter achter mijn laadpaal gaan zetten om de laadkosten bij te houden en dit zou afdoende zijn voor de belastingdienst.
Maar als ik dit doe kan ik geen andere mensen meer laden opladen bij ons thuis toch? Of is het gebruikelijk dat je die 3-f meter ook even uit kan zetten?
Op het moment ben ik de enige elektrische rijder maar die er moet opladen, maar als familie in de toekomst bij ons wilt laden moet dat natuurlijk gewoon kunnen worden geregeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 23-08-2019 14:38 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
je hebt ook KwH meters met meerdere 'tarieven'. denk dat dat het gemakkelijkste is.Stef87 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:36:
Hoe hebben de zakelijke (zzp) EV rijders het declareren van laadkosten met hun eigen laadpaal thuis gedaan?
Ik moet een goedgekeurde 3-fase meter achter mijn laadpaal gaan zetten om de laadkosten bij te houden en dit zou afdoende zijn voor de belastingdienst.
Maar als ik dit doe kan ik geen andere mensen meer laden opladen bij ons thuis toch? Of is het gebruikelijk dat je die 3-f meter ook even uit kan zetten?
Op het moment ben ik de enige elektrische rijder maar die er moet opladen, maar als familie in de toekomst bij ons wilt laden moet dat natuurlijk gewoon kunnen worden geregeld.
Al zal de belastingdienst ook niet zo moeilijk doen als het sporadisch gebeurd.
Niet de allergoedkoopste methode, maar neemt wel een hoop administratie weg voor de werkgever/LM bij grotere bedrijven.
Hoe het gaat werken met een 2e prive auto weet ik niet, kan me voorstellen dat NewMotion dan wel een pasje kan verstrekken waarmee je "gratis" kan laden op je eigen paal (maar waarmee er dus wel een duidelijke boekhouding van de afgenomen stroom blijft).
edit: geen zzp, niet goed gelezen..
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-08-2019 13:50 ]
Ik heb een Maxem geinstalleerd, daarmee kan ik (BTW) rapportages maken en dus een overzicht van laadkosten maken. 1x per jaar trek ik alle kosten incl. BTW in zijn geheel af. Er laden geen andere EV's op dit laadpunt (eigen oprit).Stef87 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:36:
Hoe hebben de zakelijke (zzp) EV rijders het declareren van laadkosten met hun eigen laadpaal thuis gedaan?
Zolang ik meer dan 10% zakelijk laad van mijn zonnepanelen die ik zakelijk heb aangeschaft (voor als nog is dat 100% met salderen, daarna is het even passen en meten, en laden op lager tempo als de zon schijnt). Is het prima.
Denk niet dat de fiscus inziet wie er aan jouw 3 fase lader heeft geladen...
Nee ze zullen het niet zien.sweeeetje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:49:
Ik heb idd een 3 fase MID meter + 2x 1 fase MID meter voor de twee omvormers van mijn zonnepanelen (waarvan er eentje zakelijk is aangeschaft en ik 1 op 1 verreken met de 3 fase MID meter.)
Zolang ik meer dan 10% zakelijk laad van mijn zonnepanelen die ik zakelijk heb aangeschaft (voor als nog is dat 100% met salderen, daarna is het even passen en meten, en laden op lager tempo als de zon schijnt). Is het prima.
Denk niet dat de fiscus inziet wie er aan jouw 3 fase lader heeft geladen...
Maar als jouw stroomverbruik 2x zo hoog ligt als gemiddeld voor de aantal KM zullen ze misschien wel wat gaan merken.
Maar ik gok dat het nog wel wat jaartjes duurt voor de fiscus ook snapt hoe dat allemaal werkt.
Eigen bedrijf, waarvan het bedrijf sowieso al de elektriciteit privé betaald.Stef87 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:36:
Dank voor de vele reacties! Even opzoeken wat een maxem is en/of een 3fase meter met twee tarieven in de meterkast (zou zonde zijn als ik er later weer een nieuwe in moet zetten!)bottom line schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Eigen bedrijf, waarvan het bedrijf sowieso al de elektriciteit privé betaald.
Als er ooit familie gaat laden is dat maar enkele keren per jaar, al wil ik uiteraard wel er alles aan doen om het netjes te verwerken in de boekhouding.
Voorlopig lijkt een 3 fase meter afdoende gezien er de afgelopen 3 jaar nog nooit iemand anders heeft opgeladen (naar mijn weten, het is plug and charge, geen pasjes nodig op eigen oprit met een vaste kabel).
Ons energiecontract thuis staat niet op de zaak, mocht dat relevant zijn.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Situatie
- Laadpaal type NewMotion Home Advanced met 1 fase en max 32A (in te stellen op lager amperage)
- Meterkast met 1 fase en hoofdzekering van 35 A
Vragen:
- Welke maximale waarde mag de overstroombeveiliging hebben (wil op max stroom kunnen laden) in het geval:
1) Met dynamic load balancing
2) Zonder dynamic load balancing
- Welk type aardlek heb ik nodig volgens de NEN norm. Let op, ik heb maar 1 fase
1) Type A
2) Type B
Mbt Aardlek: als het goed is hebben de huidige NewMotion laadpalen al een DC lekstroombeveiliging aan boord (vraag dit na bij je leverancier), in dit geval is een (dure) TypeB niet nodig en volstaan een 'normale' ALS.
[ Voor 7% gewijzigd door Bart ® op 23-08-2019 15:32 ]
Cunning linguist.
hoe heb je dit laatste geregeld?bottom line schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Eigen bedrijf, waarvan het bedrijf sowieso al de elektriciteit privé betaald.
Sure, maar niemand laad toch alles thuis. Het is voor de fiscus echt niet in te zien waar jij allemaal laad.. die laadsessies die niet met een pas oid worden geregistreerd, zoals op de camping...fjux schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:53:
[...]
Nee ze zullen het niet zien.
Maar als jouw stroomverbruik 2x zo hoog ligt als gemiddeld voor de aantal KM zullen ze misschien wel wat gaan merken.
Maar ik gok dat het nog wel wat jaartjes duurt voor de fiscus ook snapt hoe dat allemaal werkt.
denk niet dat de fiscus zich gaat bemoeien met mijn rij-style... of ik nu 15 kwh per 100 km verbruikmet een model3 of 240 kwh... maargoed... wellicht in de toekomst een maxem of zoiets, maar vond het nu overkill... en te duur
VAA elektriciteit. Dan verdien ik €990 fictief meer. Dus moet ik een €500 belasting betalen. In België toch

Weet niet hoe lang 'wij' als 'early adopters' het oude tarief nog houden, maar reken erop dat het gauw voorbij is! Op naar de volgende, mijn komende nieuwsbrief zal er ook op inhaken: electricfelix.com/newsletter
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Hun antwoord op de outage:fewips schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:03:
Vorig weekend (17 augustus) leek het even of 'eins' eruit lag. Was de hele dag onderweg en kon de app niet gebruiken. Het was geen storing, accounts aangemaakt vanaf die datum hebben niet meer het €5,- all you can eat prijsmodel. [Afbeelding: eins]
Weet niet hoe lang 'wij' als 'early adopters' het oude tarief nog houden, maar reken erop dat het gauw voorbij is! Op naar de volgende, mijn komende nieuwsbrief zal er ook op inhaken: electricfelix.com/newsletter
Due to maintenance work on the homepage, the customer portal was not available in the meantime.
We apologize for the inconvenience.
You are welcome to contact us for questions 24 hours a day, every day of the week, by phone. You can reach us under the free service telephone number (00800) 1000 1300 or by e-mail at info@einfachstromladen.de
Kind regards
Nou het scheelt toch niet veel.sweeeetje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:47:
Sure, maar niemand laad toch alles thuis.
De laatste 2 maand zelfs 100% thuisladen.
Jij quote Maingau, (die ook problemen hadden, zelfde app-backend) maar ik vermoed dat het samenhangt met de nieuwe tariefstructuur voor mensen die sinds afgelopen week een eins-account hebben aangemaakt (zie screenshot in vorige post, kWh-prijs).
bedankt voor je antwoord. Mijn laadpaal heeft geen ingebouwde type B aardlek.
Mijn belangrijkste vraag:
Dient bij een 1 fase lader ook een type B aardlek gemonteerd te worden? Of kan volstaan worden met een type A aardlek?
Ioniq 5 P45
En ook de gemiddelde belasting ambtenaar snapt hoe google werkt. En komt dit forum dus tegen.... auto's is altijd een feest onderwerp, grote bedrijven kunnen van alles, maar de auto van een mkb'er is altijd een controle onderwerp.joepie de p schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:30:
Bij een controle door de fiscus van een ondernemer wordt gekeken of zakelijke uitgaven echt wel zakelijk zijn. Lunchbonnetjes, tankbonnetjes enzo worden regelmatig opgevraagd. Agenda's worden ingezien. En dan moet je een valide antwoord weten te geven als ze een kritische vraag stellen. Bij een EV zou de fiscus net zo goed kunnen gaan kijken naar het zakelijke karakter van de kosten. En ze hoeven zeker niet materiedeskundig te zijn, maar helemaal gek zijn ze natuurlijk ook niet.
Soms krijg je die melding bij Fastned, dan even wachten tot je weer op Start kan drukken en dan opnieuw de pas ervoor houden en dan werkt hij wel.Spiller schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:44:
Afgelopen zondag succesvol geladen met de Maingau pas bij Fastned, maar vandaag helaas de Oeps geen geldige pas melding. Overigens heb ik in bijna een jaar tijd nog nooit een rekening van ze gehad... Misschien ligt het daar aan.
It's All In The "Mix"
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Idem hier. Alleen thuisladen, gewoon op nachtstroom.IvoB2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:30:
[...]
Nou het scheelt toch niet veel.![]()
De laatste 2 maand zelfs 100% thuisladen.
Dan is het jouw pas denk ik want ik haal me auto nu net van de laadpaal en met Maingau pas. Zie nu ook de sessie en prijs staan.
Ps morgen wil ik bij een Allego laadpaal laden(11kW) waar ik nog nooit ben geweest . Ik ben er z.n 8 uur lang . Kan ik met de T-Mobile pas laden en is dat verstandig? Dat is toch 29ct / kWh?
Wat je eventueel zou kunnen doen is een extra meter (secundair allocatiepunt) aanvragen onder de MLOEA regeling. Als je daar je laadpaal op zet zit je sowieso goed, en kan je nog (heel even) gebruik maken van de vrijstelling energiebelasting: https://www.rijksoverheid...-zelfstandige-aansluitingStef87 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:44:
[...]
Dank voor de vele reacties! Even opzoeken wat een maxem is en/of een 3fase meter met twee tarieven in de meterkast (zou zonde zijn als ik er later weer een nieuwe in moet zetten!)
Als er ooit familie gaat laden is dat maar enkele keren per jaar, al wil ik uiteraard wel er alles aan doen om het netjes te verwerken in de boekhouding.
Voorlopig lijkt een 3 fase meter afdoende gezien er de afgelopen 3 jaar nog nooit iemand anders heeft opgeladen (naar mijn weten, het is plug and charge, geen pasjes nodig op eigen oprit met een vaste kabel).
Wise enough to play the fool
De Zoe laadt toch niet op 3 fasen?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:25:
@Bertje1 daar is hier heel veel discussie over geweest. Als je uitsluit dat er ooit een Renault Zoe komt laden dan zou ik het zelf niet doen. Maar de officiële standaard maakt geen onderscheid tussen 1 of 3 fasen en schrijft dus altijd type B voor. DC lekstromen kunnen (zover mij bekend) praktisch alleen met 3 fase ontstaan.
<John O`Mill>
Gelukkig wel, 11, 22kW, 43kW en alles daar tussenin.
(Alle Zoe’s kunnen dat, ook de oudste)
[ Voor 9% gewijzigd door Stef87 op 23-08-2019 23:44 ]
[ Voor 8% gewijzigd door _V_ op 23-08-2019 23:59 ]
Ik zou mij daar niet eens druk om maken. Heb ook een eenmanszaak met een laadpaal op de gevel thuis. Voor die ene keer als er iemand komt laden dan boek ik die wel weg als een zakelijke relatie die hier voor de deur kwam opladen.Niet omdat ik niet voor die kosten wil opdraaien maar omdat het administratief gezien teveel werk is om het te scheiden.Stef87 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:44:
[...]
Dank voor de vele reacties! Even opzoeken wat een maxem is en/of een 3fase meter met twee tarieven in de meterkast (zou zonde zijn als ik er later weer een nieuwe in moet zetten!)
Top. Dank je.BarryH schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:24:
vaak 4-6 weken. alleen bij b.v.new motion pas icm new motion laadpaal vrijwel gelijk
Je woont zeker niet in het oosten van het land ? 😄Stefanovic45 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:46:
Ik heb gisteren zelf de Zappi v1 laadpaal geïnstalleerd. Ik wilde eigenlijk wachten op de Zappi v2, maar het kan nog wel 2 maanden duren voordat ze leverbaar worden. Met een Brexit in het achterhoofd heb ik besloten om dan toch maar voor een v1 te gaan, was ook aanzienlijk goedkoper. De Zappi v2 is natuurlijk wel een stuk toekomst bestendiger vanwege de 3 fase mogelijkheid, maar daar heb ik nu nog niets aan met mijn Ioniq. Daarnaast heb ik een 1 x 40A aansluiting waardoor ik nu al op 32A kan laden, dat is al een behoorlijke snelheid.
Ik heb de type 2 Zappi met 5 meter kabel besteld + 1 extra CT klem. Dit koste me € 620. Daarnaast heb ik deze type B aardlekschakelaar gevonden: https://www.acculaders.nl/aardlekschakelaar-type-b-30ma.html. Een stukje goedkoper dan wat je doorgaans vind en hiermee heb ik toch mijn DC lekstroombeveiliging. Ten slotte een enkelfasige 6mm2 grondkabel gekocht waarvan de kosten zo'n 45 euro waren. Dit alles met een CAT5e STP kabel voor de CT klemmen door een mantelbuis getrokken. Op die manier zou ik in de toekomst mijn huidige kabel moeten kunnen vervangen zonder dat ik de straat weer open moet breken.
De totale kosten komen uit op 810 euro voor een laadpaal met load balancing en ik ben enigszins ook voorbereid op de toekomst omdat ik ook vanaf mijn zonnepanelen kan laden wanneer de salderingsregeling vervalt.
Als de levertijden toch verder oplopen kom ik nog midden in de Brexit terecht en moet wellicht naar alternatief gaan kijken.
Zijn er goede ervaringen met vergelijkbare alternatieven? load balancing, ingebouwde type B aardlekfunctionaliteit, en samenwerking met zonnepanelen?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.