theHoff schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:43:
Ik zou jullie mening over wat op prijs stellen.
[...]
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ga sowieso contact opnemen met de laadpalenboer, maar wat kan ik het beste zeggen/eisen?
Om te beginnen: heb je éérst de laadpalenboer benaderd en gevraagd om de boel te herstellen? Want als dat niet zo is, dan heb je eigenlijk geen recht van spreken naar hem toe. Je moet hem wel een kans geven het zelf op te pakken.
Kan natuurlijk dat hij niet meteen kon komen (pas over 2 dagen of zo?) en je eigen installateur wel. Dan lijkt het me logisch dat je een dergelijke situatie (de ernst weet je dan nog niet) niet nog eens dagen laat duren.
Heb je foto's van hoe het aangesloten was vóórdat je eigen installateur de boel ging aanpassen? Dan kan je laten zien hoe het was. Dan is ook duidelijk wát er verkeerd was en hoef je daarover geen discussie te voeren.
Als je geen foto's hebt van hoe het zat, moet je op zijn minst een beschrijving hebben (van je eigen installateur?) hoe die de boel aantrof, hoe het aangesloten zat. Maar dan sta je al niet meer zo sterk in je schoenen.
En als die laadpalenboer erkent dat hij fout zat, dan lijkt het me logisch dat hij de rekening betaalt van je eigen installateur, want 1. hij kon een foute boel niet meteen herstellen en 2. zij zijn er de oorzaak van dat het fout zat. En achteraf gezien nog gevaarlijk ook!
Maar ook als hij het niet erkent, dan nog lijkt het me belangrijk dat hij op zijn minst de feedback krijgt dat het niet goed aangesloten was. En wát er nou precies mis was, zodat hij de fout niet meer gaat maken.
Hou ons op de hoogte, want dit interesseert me wel. Laadpalen aansluiten lijkt eenvoudig, maar er blijken toch nog heel wat installateurs die links of rechts een steekje laten vallen, in kennis van de materie of bij het aansluiten.