Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ik woon in een buurt waar maar 1 publieke oplader zit, ik heb hem nog niet gevonden maar mvb de maps in de topicstart heb ik gezien waar hij moet zijn. Ik heb vandaag een rondje gelopen maar nergens anders een lader te vinden... (dus los van die maps locatie)
Ik heb 5 maanden terug met de gemeente gebeld om te kijken of bij mijn achtertuin een private paal geplaatst kan worden (hier zijn alleen garages verder een doorlopende straat.. uitslag mocht niet omdat het publiek is
Ok plan B dan maar. Volgens de lease accountmanager is het nog wel te doen zonder private paal. De Tesla 3 (langere range) zou dan met fast laders snel gebruik kunnen maken en ik zou mijn rijgedrag daarop aanpassen... Ik weet niet of dit zo is?
Ik moet nog goed onderzoeken of ik die publieke paal makkelijk kan gebruiken. Ik woon in Leiderdorp en op de kaarten zie ik dat in omliggende woonbuurten wel wat palen staan. Hoe makkelijk is dit?
Plan C. Als ik echt stroom nodig heb kan ik mijn 220V gebruiken voor een nachtje. Hoe gaat dit met de kosten? Kan ik die aan de leasemaatschappij doorberekenen? Kan ik 'illegaal' een echte paal neerzetten die ik stiekem gebruik? (geen voorstand van, wil alles legaal)?
Ik ben consultant, dus bij diverse klanten, maar voornamelijk bij 1 gedetacheerd. Volgens mij kan ik daar ook prima opladen..
Lastig lastig. ik ben nu als een gek aan het inlezen. iemand wat tips? Dank!
update:
Als ik gewoon ff heel dom een lader snachts via mijn schuur met een kabel (waar niemand last van heeft) connect met mijn tesla dan laadt hij in 8 uur ofzo prima op volgens mij. Niemand heeft hier last van omdat niemand over de kabel kan lopen omdat hij echt .50 cm naast mijn schuur staat. voetgangers pad (waar niemand komt) is aan de overkant waar een pad loopt. Heel simpel gedacht is dit een oplossing? Or krijg ik hier grote problemen mee? En hoe verreken ik dit met de lease maatschappij?
[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 01-05-2019 00:19 ]
optie 1:
laden op 230v. Goede afspraken maken met je werkgever voor verrekening. Als hij echt bewijzen nodig heeft zou je iets met een MID meter kunnen doen.
Optie 2:
Zelf een laadpunt aan (laten) leggen op je eigen terrein en daar je auto mee laden met een lange (?) kabel. Dmv een abbo met een dienstenleverancier kan je verrekenen met de leasemaatschappij. Bij je paal kunnen parkeren is wel een aandachtspunt.
(feitelijk is er geen verschil tussen laden op 230 en laden aan je eigen laadpunt, behalve dat een laadpunt doorgaans sneller is dan je "stekkerlader")
optie 3:
publiek laden. (paal zoeken, plek vrij? inpluggen en pasje van leasemaatschappij swipen). Lopen naar huis, automatisch verrekenen.
optie 3b:
openbare laadpaal in je buurt aanvragen via gemeente/allego. Zelfde als 3, maar dan minder ver lopen.
Optie 4:
Laden bij supercharger. (er komt/is(?) er binnenkort een bij leiderdorp tulip inn/mac/laplace). Kost je onderweg een half uurtje oid. Laptopje mee, nog wat stukken lezen oid.
update:
Laat dus een laadpunt (tesla wall connector, of een ander type 2 laadpunt, met MID meter) aanleggen in/bij je schuur.
[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 01-05-2019 00:59 ]
Wise enough to play the fool
Iemand struikelt ben ik aansprakelijk.
Declaratie gaat eens per kwartaal via een foto van mijn MiD meter in de meterkast. Deze gaat direct naar mijn werkgever tegen een vast tarief per kWh.
Optie 5 eventueel: Zo veel mogelijk laden bij klanten en granny charger/supercharger als backup? Als je veel wisselende klanten hebt is dat wat moeilijker, maar als je een aantal vaste klanten hebt is dat prima uit te zoeken lijkt meteacher schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:35:
Ok..
optie 1:
laden op 230v. Goede afspraken maken met je werkgever voor verrekening. Als hij echt bewijzen nodig heeft zou je iets met een MID meter kunnen doen.
Optie 2:
Zelf een laadpunt aan (laten) leggen op je eigen terrein en daar je auto mee laden met een lange (?) kabel. Dmv een abbo met een dienstenleverancier kan je verrekenen met de leasemaatschappij. Bij je paal kunnen parkeren is wel een aandachtspunt.
(feitelijk is er geen verschil tussen laden op 230 en laden aan je eigen laadpunt, behalve dat een laadpunt doorgaans sneller is dan je "stekkerlader")
optie 3:
publiek laden. (paal zoeken, plek vrij? inpluggen en pasje van leasemaatschappij swipen). Lopen naar huis, automatisch verrekenen.
optie 3b:
openbare laadpaal in je buurt aanvragen via gemeente/allego. Zelfde als 3, maar dan minder ver lopen.
Optie 4:
Laden bij supercharger. (er komt/is(?) er binnenkort een bij leiderdorp tulip inn/mac/laplace). Kost je onderweg een half uurtje oid. Laptopje mee, nog wat stukken lezen oid.
update:
Laat dus een laadpunt (tesla wall connector, of een ander type 2 laadpunt, met MID meter) aanleggen in/bij je schuur.
https://www.google.com/ma...VAKHUJQALkQoiowD3oECA0QBgteacher schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:35:
Ok..
Optie 4:
Jij mag niet op openbaar terrein een eigen paal plaatsen, maar wel op het randje van je eigen terrein.TweakerVincent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:59:
Ik heb 5 maanden terug met de gemeente gebeld om te kijken of bij mijn achtertuin een private paal geplaatst kan worden (hier zijn alleen garages verder een doorlopende straat.. uitslag mocht niet omdat het publiek is
Dan ben je dus elke dag fors tijd kwijt aan die snellader. Een paar keer is te doen, maar bepaal voor jezelf of je dat echt (bijna) elke dag wilt doen...TweakerVincent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:59:
Ok plan B dan maar. Volgens de lease accountmanager is het nog wel te doen zonder private paal. De Tesla 3 (langere range) zou dan met fast laders snel gebruik kunnen maken en ik zou mijn rijgedrag daarop aanpassen... Ik weet niet of dit zo is?
Altijd een gok, zeker als je er echt van afhankelijk bent. Er zal vroeg of laat een moment zijn dat je die paal nodig hebt voor je rit de volgende dag, maar dat die bezet blijkt als je 's middags/avonds thuiskomt. Wat dan?TweakerVincent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:59:
Ik moet nog goed onderzoeken of ik die publieke paal makkelijk kan gebruiken. Ik woon in Leiderdorp en op de kaarten zie ik dat in omliggende woonbuurten wel wat palen staan. Hoe makkelijk is dit?
Als je er een apart stopcontact voor gebruikt met aparte tussenmeter kun je die regelmatig fotograferen en dat naar de baas sturen. Spreek wel tevoren met hem af of hij dat geschikt vindt als verrekenmethode.TweakerVincent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:59:
Plan C. Als ik echt stroom nodig heb kan ik mijn 220V gebruiken voor een nachtje. Hoe gaat dit met de kosten? Kan ik die aan de leasemaatschappij doorberekenen? Kan ik 'illegaal' een echte paal neerzetten die ik stiekem gebruik? (geen voorstand van, wil alles legaal)?
En hoezo 'illegaal' een echte paal neerzetten? Dat zou ik zeker niet doen op eigen terrein, maar op eigen terrein, ook al is dat aan het randje, daar is nix illegaals aan.
Dit lijkt me idd een goed haalbare zaak. Paal op de rand van eigen terrein en je auto er zó dicht bij zetten dat er niemand tussen paal en auto door gaat lopen (geen looppaad daar?). Het enige dat hierop af te dingen valt is dat je niet zeker bent van een vrije parkeerplaats daar bij jouw paal. Hoe kun je dat het beste regelen? Is die paal op de grans van twee parkeerplekken neer te zetten zodat je kansen vergroten?TweakerVincent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:59:
Als ik gewoon ff heel dom een lader snachts via mijn schuur met een kabel (waar niemand last van heeft) connect met mijn tesla dan laadt hij in 8 uur ofzo prima op volgens mij. Niemand heeft hier last van omdat niemand over de kabel kan lopen omdat hij echt .50 cm naast mijn schuur staat. voetgangers pad (waar niemand komt) is aan de overkant waar een pad loopt. Heel simpel gedacht is dit een oplossing? Or krijg ik hier grote problemen mee? En hoe verreken ik dit met de lease maatschappij?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dit is toch ook echt wel een interessante optie voor particulieren. Al heeft het ook wel wat haken en ogen.
Voor 17,50 per maand mag je overal in Nederland laden tegen je huistarief (€0,22606 per kWh)
op ALLE publieke laders van alle aanbieders ook Fastned en Ionity (Is op dit moment zo, maar wellicht gaan ze dat nog veranderen naar een FUP of een percentage o.i.d. om misbruik te voorkomen)
Mijns inziens is dit een prima oplossing voor mensen die thuis geen eigen oplaadpunt hebben en dus openbaar moeten laden. Of mensen die een oplaadpunt thuis te veel gedoe vinden of te duur. Als je de prijs van een gemiddelde walbox inclusief installatie afstreept tegen de kosten per maand van de kaart vallen die kosten eigenlijk tegen elkaar weg.
LS24 22kWh paal met aardlek 3 fase en aansluiten: 1281 euro
1280 euro / 17,50 Euro per maand = 73 maanden = 6 jaar
Haken en ogen: Total word je energieleverancier voor thuis met een contract van 3 jaar.... Dat moet je ook wel willen...
Toevoegingen van @connos en @Hippe Lip :
connos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:24:
[...]
Dan moet je niet teveel gas verbruiken, want hun gastarieven zijn erg hoog. ca. €0,78 per m3 Da's zo'n 10 cent meer dan de gemiddelde energieboer.
Hippe Lip schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:04: [...] Niet iedereen weet dat je gas en elektra niet van dezelfde leverancier hoeft af te nemen. Als hier het gas te duur is, dan ga je voor het gas toch gwoon naar een ander?
[ Voor 30% gewijzigd door Philos31 op 01-05-2019 14:29 ]
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Dan moet je niet teveel gas verbruiken, want hun gastarieven zijn erg hoog. ca. €0,78 per m3 Da's zo'n 10 cent meer dan de gemiddelde energieboer.Philos31 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:14:
Ik ben door @Hachy op het spoor gezet van de Total Vroaming kaart.
Haken en ogen: Total word je energieleverancier voor thuis met een contract van 3 jaar.... Dat moet je ook wel willen...
[ Voor 43% gewijzigd door connos op 01-05-2019 12:24 ]

Paarse pijl (witte auto) is mijn huis (achtertuin). Ik kan dan daar parkeren en echt niemand komt er. Beetje bizar dat google maps net een foto toont waar wel auto's staan
Ik kan toch perfect daar een auto kwijt? Met kabel 220 of een eigen lader bij de schuur of bij de containers.
Ik kan volgens mij prima gewoon 220 volt gebruiken om te laden, 18 km p uur is 19 - 7 = 12 uur = 216 km wat prima is toch. Of zie ik iiets over het hoofd? Ik moet dan alleen ff kijken hoe ik die stroom verreken.
[ Voor 21% gewijzigd door TweakerVincent op 01-05-2019 12:27 ]
Geen hond die ernaar kraait.
Ja dacht ik ook idd toch. De gemeente wil daar geen openbare paal plaatsen maar eigenlijk beter want anders kan iedereen daar parkeren... Wist niet dat ik op die manier dan toch een eigen paal mocht. Top!Mar.tin schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:28:
Ik kan me niet voorstellen dat daar iemand een punt van maakt, zéker niet als je zorgt dat de kabel gewoon over de grond ligt. Dan ligt hij minimaal in de weg. Hang je een laadpunt in het nisje zodat hij niet uitsteekt boven de stoep.
Geen hond die ernaar kraait..
Nieuwe job offer waar ik makkelijk een Tesla 3 kan leasen, ik had het al uit mijn hoofd gepraat tijdje terug.
Zie ook dit topic
Ja doe ik wel ff idd maar buurman rechts zei 2 jaar terug al dat ik daar moest laden toen we het erover hadden dus verwacht geen gezeur. Verder jonge mensen allemaal dus prima.Mar.tin schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:30:
Misschien voor het goede fatsoen, als je goed contact hebt met je buren het er even over hebben of er iemand een problem mee heeft. Weet je ook direct redelijk zeker dat je daar geen drama van gaat krijgen.
Zie ook dit topicOplaadkabelgate: we've got her!
Mag je parkeren op de stoep? En is het toegestaan om kabels over de stoep te leggen onder eigen verantwoordelijkheid?TweakerVincent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:25:
Dank allen hierboven! Hier de situatie:
[Afbeelding]
Paarse pijl (witte auto) is mijn huis (achtertuin). Ik kan dan daar parkeren en echt niemand komt er. Beetje bizar dat google maps net een foto toont waar wel auto's staanDie witte auto is van de vorige bewoner.
Ik kan toch perfect daar een auto kwijt? Met kabel 220 of een eigen lader bij de schuur of bij de containers.
Ik kan volgens mij prima gewoon 220 volt gebruiken om te laden, 18 km p uur is 19 - 7 = 12 uur = 216 km wat prima is toch. Of zie ik iiets over het hoofd? Ik moet dan alleen ff kijken hoe ik die stroom verreken.
Ik zou wel een echte laadpaal aanraden en niet een regulier stopcontact gebruiken. Een regulier stopcontact is niet bedoeld om langdurig zoveel stroom over te laten lopen. Je werkgever kan gewoon de volledige aanleg vergoeden en over de gehele looptijd van de auto zijn de kosten minimaal. Daarnaast is het toch prettig als je in één nacht van 0 tot 100 kan laden over 3 fases.
Mijn (vergelijkbare) situatie:

Voordeel bij mij is dat ik er vanaf 4 á 5 openbare parkeerplaatsen bij kan. De aanleg betaal ik zelf via een eigen bijdrage voor privé gebruik (dus vanuit brutoloon).
Is dat zo? Zie dat weet ik niet want ik gebruik geen gas.(Almere, stadsverwarming sowieso, maar ik stook alles elektriek) Maar dat zou ook mee kunnen tellen ja.connos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:24:
[...]
Dan moet je niet teveel gas verbruiken, want hun gastarieven zijn erg hoog. ca. €0,78 per m3 Da's zo'n 10 cent meer dan de gemiddelde energieboer.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Zo dus:TweakerVincent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:25:
Dank allen hierboven! Hier de situatie:
[Afbeelding]
Paarse pijl (witte auto) is mijn huis (achtertuin). Ik kan dan daar parkeren en echt niemand komt er. Beetje bizar dat google maps net een foto toont waar wel auto's staanDie witte auto is van de vorige bewoner.

Niks mis mee, evt een rubber mat over de kabel.

Lader met een stekkerlader kan natuurlijk, dan laad je plm 12/13 km per uur. Ook moet je rekening houden met de apparatuur op de rest van die groep; er kan geen waterkoker bij bijvoorbeeld, dan ga je over de 16 ampere heen.
In jouw geval zou ik een laadpunt op een dedicated groep aanleggen. Dan laad je op 1 fase plm 20km per uur. De model 3 kan ook via 3 fases laden, dan zit je op 60km per uur, wel zo handig. Een beetje slim laadpunt kan loadbalancen en verrekenen. Ben je in een keer klaar.
Dat is niet eens een voetpad, wat is het? 60cm?teacher schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:51:
[...]
Zo dus:
[Afbeelding]
Niks mis mee, evt een rubber mat over de kabel.
Lader met een stekkerlader kan natuurlijk, dan laad je plm 12/13 km per uur. Ook moet je rekening houden met de apparatuur op de rest van die groep; er kan geen waterkoker bij bijvoorbeeld, dan ga je over de 16 ampere heen.
Er zijn richtlijnen voor voetpaden, als de gemeente gaat zeuren mag je ze zeggen dat ze zich zelf aan de richtlijnen gaan houden, een weinig gebruikt voetpad hoort al 1,20meter breed te zijn...
Kijk eens op de kadastrale kaart, kans dat het gewoon bij je eigen terein hoort.
[ Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 01-05-2019 14:02 ]
Dat dus, voor de vorm even overleggen met de buren dat je er geen gezeik over hebt, en verder lekker doen.Philos31 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:01:
[...]
Dat is niet eens een voetpad, wat is het? 60cm?
Er zijn richtlijnen voor voetpaden, als de gemeente gaat zeuren mag je ze zeggen dat ze zich zelf aan de richtlijnen gaan houden, een weinig gebruikt voetpad hoort al 1,20meter breed te zijn...
Kijk eens op de kadastrale kaart, kans dat het gewoon bij je eigen terein hoort.
De kans dat er ooit iemand van de gemeente langsloopt, het ziet, én er een punt van maakt lijkt mij <1
Niet iedereen weet dat je gas en elektra niet van dezelfde leverancier hoeft af te nemen. Als hier het gas te duur is, dan ga je voor het gas toch gwoon naar een ander?connos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:24:
<John O`Mill>
Volgens mij ben je verplicht ook gas af te nemen als je in aanmerking wilt komen voor de 'vroaming' deal.Hippe Lip schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Niet iedereen weet dat je gas en elektra niet van dezelfde leverancier hoeft af te nemen. Als hier het gas te duur is, dan ga je voor het gas toch gwoon naar een ander?
Het kost overigens wel 17,50 per maand vaste kosten. Voor hoeveel kWh is dat de meerprijs die je anders gewoon aan de paal zou betalen? Als dit tarief een dubbeltje scheelt met de gemiddelde paal, dan moet je dus 175 kWh per maand laden voor break-even. Voor iemand zonder eigen paal op de oprit wellicht toch interessant?
[ Voor 90% gewijzigd door Hippe Lip op 01-05-2019 14:29 ]
<John O`Mill>
Precies daar loopt echt niemand. Ik heb nu 3 containers op de plek staan waar de lader moet komen Leuk gaat dus harstikke lukken!Philos31 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:01:
[...]
Dat is niet eens een voetpad, wat is het? 60cm?
Precies, als je sowieso de kosten van een eigen laadpaal afstreept tegen de paskosten kun je 6 jaar de pas gebruiken voor het geld dat een paal je kost.Hippe Lip schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:26:
En als je nou geen gas gebruikt?
Het kost overigens wel 17,50 per maand vaste kosten. Voor hoeveel kWh is dat de meerprijs die je anders gewoon aan de paal zou betalen? Als dit tarief een dubbeltje scheelt met de gemiddelde paal, dan moet je dus 175 kWh per maand laden voor break-even. Voor iemand zonder eigen paal op de oprit wellicht toch interessant?
Verder, voor de Wife acceptance Factor, welk verhaal denk je dat mijn vrouw beter gaat begrijpen?
Schat luister, als de Leaf <=30% lading heeft ga je 3 straten verderop, daar staat een Allego paal, gebruik de DEW21 app, maar alleen als je de auto minimaal 8,5 uur kunt laten staan(11kw). Oh ja, soms dan vergeet de app dat je aan het laden bent dus als je smorgens komt en je krijgt de stekker niet meer uit de paal moet je even allego bellen, maakt niet uit is goedkoop.
Bij lading >30% gebruik je bij dezelfde paal de TIWAG kaart.
Bij de paal hier op de hoek (PitPoint) gebruik je de maingau als je sneller wat wilt bijladen, maar pas op, binnen 2 uur weer wegwezen anders kost het geld.
Als je wilt snelladen gebruik je de maingau pas, maar let op, alleen bij Fastned en Allego snelladers, bij Ionity moet je de NewMotion kaart gebruiken en bij Shell doen we niet snelladen, want Shell
OF
Maakt niet uit waar je staat schat, hier ligt de pas die altijd werkt! Ook bij Shell, maar daar moet je niet heen.
[ Voor 6% gewijzigd door Philos31 op 01-05-2019 19:09 ]
CO2 neutraal tanken?Deveon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:41:
Wat is er mis met laden bij Shell..?
Fastned tegenwerken toen er nog geen EV te bekennen was, en zodra er wat te verdienen valt overal snelladers neerzetten en even snel new motion overnemen.
Fracking
onethische praktijken
Big Oil Grootste producent van gesmolten dinosauriers ter wereld
Shell killed the electric car "The oil industry and oil trade associations in California spent millions of dollars last year to kill off legislation that would have meant the significant take-up of electric vehicles in the state.
Global brands – including BP, Shell, Exxon and Chevron – local oil and gas companies and trade bodies, spent more than $22 million (£15 million) on lobbying in California last year – a record – according to official figures."
Wil je nog meer voorbeelden
Maar goed, ik praat over een laadkaart van Total, wat ook gewoon big oil is, dus eigenlijk net zo erg
[ Voor 52% gewijzigd door Philos31 op 01-05-2019 20:15 ]
Natuurlijk zijn het geen heilige, ze doen wat de aandeelhouders willen, winst. Echter nu begint onder de aandeelhouders bij Shell een duurzame achterban te vormen.
Zelfs de idealistische Tesla is niet berucht tegen de kracht van aandeelhouders. Waar ooit de transitie naar duurzaam transport centraal stond gaat het nu allemaal om de kwartaalcijfers.
Daarom, geef Shell de mogelijkheid om aandeelhouders te laten zien dat er aan elektrische rijden geld te verdienen valt en waterstof hooguit een extraatje is. Ten slotte moet ook iemand de infrastructuur voor duurzaam vrachtverkeer gaan realiseren.
Het is super wat Fastned heeft neergezet sinds hun oorsprong en heeft de transitie zeker versneld, maar uiteindelijk zijn ze, helaas, eenvoudig vervangbaar.
Edit: ik zeg niet ga allemaal laden bij Shell, maar het mijden is ook niet het juiste signaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 01-05-2019 20:36 ]
Ik zou niet weten waarom niet. De Lease kan het aan de bips corroderen waar die paal hangt volgens mij.TweakerVincent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:37:
Nog even over mijn situatie. Paal kan dus, mooi. Echter gaat de leasemaatschappij akkoord met plaatsen van die eigen paal? Of moet die toestemming hebben van gemeente in dit geval? Hoewel paal op eigen terrein komt? (Koopwoning) snoer op openbare weg (50cm)?
Sterker nog, ik denk dat er naast de monteur die hem evt komt plaatsen en jijzelf niemand zich druk maakt om de plek van die veredelde stekker
2. gemeente heeft niets te maken met je prive grond.
3. gemeente heeft wel iets te maken met kabel over openbaar gebied (de stoep), vandaar evt. de rubber mat. (en daarbij jouw aansprakelijkheid voor valpartijen). Ik kan op de website van de gemeente zo 123 geen beleid hierover vinden.
Zo heeft de webcare van Almere het mij letterlijk bevestigd, na enkele keren navragen..
Oh en laadpalen via de leasemaatschappij zijn duur.. daar zitten rustig 2-3 tussenpersonen tussen die allemaal een gezonde marge pakken.
Maar ik moet toch een paal hebben met pas zodat stroom via leasemaatschappij gaat? Als ik mijn stekker gebruik of 3 fasen zo dan weet ik toch nooit hoeveel ik terugkrijg wbt brandstof?Deveon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:56:
Geen beleid = toegestaan
Zo heeft de webcare van Almere het mij letterlijk bevestigd, na enkele keren navragen..
Oh en laadpalen via de leasemaatschappij zijn duur.. daar zitten rustig 2-3 tussenpersonen tussen die allemaal een gezonde marge pakken.
2. laadpaal met backend dienst (dus abbo kosten) die de verrekening voor je doen.
Neem anders eens contact op met deze lui:
https://www.laadpunt.nl/laadpaal-thuis/
Die denken echt wel met je mee, ook qua kosten en mogelijkheden.
[ Voor 107% gewijzigd door teacher op 01-05-2019 21:21 ]
Waarom moet het naar de leasemaatschappij? Uiteindelijke betaalt je werkgever altijd de brandstof op nacalculatie.TweakerVincent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:03:
[...]
Maar ik moet toch een paal hebben met pas zodat stroom via leasemaatschappij gaat? Als ik mijn stekker gebruik of 3 fasen zo dan weet ik toch nooit hoeveel ik terugkrijg wbt brandstof?
Zelf maak ik één foto van de meter (MiD) per kwartaal en declareer ik dat maal het afgesproken bedrag per kWh, maar met een laadpaal met backoffice kan de factuur ook direct naar elke laadpas eigenaar laten versturen
Top zeker even checken. Ik ga mij als en gek inlezen maar moet eerst even wat anders doen nu... Volgens mij moet het allemaal goed komen als ik dit soort zaken (en andere posts) lees.teacher schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:12:
1. mid meter, en zelf doorgeven
2. laadpaal met backend dienst (dus abbo kosten) die de verrekening voor je doen.
Neem anders eens contact op met deze lui:
https://www.laadpunt.nl/laadpaal-thuis/
Die denken echt wel met je mee, ook qua kosten en mogelijkheden.
Precies ik heb ooit verschillende offertes aangevraag de meeste zitten rond de 2000-3000 euro.Deveon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:56:
Geen beleid = toegestaan
Wat moet er gebeuren: beetje graven meterkast aanpassen monteren op de paal etc. Helemaal geen spannend werk. En dit is nog wat goedkopere offerte. Anderen zaten nog hoger.
Vraag ik mijn lokale elektricien dan zit ik op max 400 euro aansluit werk en dan nog 300 euro aan losse onderdelen + kabel.
Het werkt alleen op laadpalen met een P1 poort. Geen idee of andere palen anders dan de newmotion paal die hebben.MeZZiN schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:35:
[...]
Net even zitten uit zoeken maar je heb hier verder niets aan alleen als je een paal heb van newmotion kan je er gebruik van maken.
Inmiddels heb ik ook een reactie van een meer ervaren monteur ontvangen. De module is niet slim genoeg om verschil te zien tussen het afnemen of terugleveren van stroom. Echter voor de situatie bij mij thuis maakt dit niet uit. Pas als er zoveel panelen op je dak liggen dat tijdens het laden er nog steeds teruggeleverd wordt kan het laadvermogen onterecht worden afgeknepen.
Als je 9 kW produceert en dus 1kW teruglevert terwijl je ook 8kW laadt denkt de module dat er dus 1kW verbruikt wordt en zal het laadvermogen worden teruggeschroefd naar 7kW.
Ben wel benieuwd wat dan de volgende stap is...Sr_Ogel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:33:
[...]
Als je 9 kW produceert en dus 1kW teruglevert terwijl je ook 8kW laadt denkt de module dat er dus 1kW verbruikt wordt en zal het laadvermogen worden teruggeschroefd naar 7kW.
7kW laden, teruglevering wordt dan 2kW -> paal gaat terug naar 6kW
6kW laden, teruglevering wordt dan 3kW -> paal gaat terug naar 5kW
Etc. ?
Dat is wel ongeveer wat er dan gaat gebeuren. Met de kanttekening dat de module zeer agressief terugschroeft naar de ondergrens en zo nodig volledig uitschakel.NielsOo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:45:
[...]
Ben wel benieuwd wat dan de volgende stap is...
7kW laden, teruglevering wordt dan 2kW -> paal gaat terug naar 6kW
6kW laden, teruglevering wordt dan 3kW -> paal gaat terug naar 5kW
Etc. ?
Plus een newmotion backoffice anders doet hij niet heel veel.Sr_Ogel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:33:
[...]
Het werkt alleen op laadpalen met een P1 poort. Geen idee of andere palen anders dan de newmotion paal die hebben.
Inmiddels heb ik ook een reactie van een meer ervaren monteur ontvangen. De module is niet slim genoeg om verschil te zien tussen het afnemen of terugleveren van stroom. Echter voor de situatie bij mij thuis maakt dit niet uit. Pas als er zoveel panelen op je dak liggen dat tijdens het laden er nog steeds teruggeleverd wordt kan het laadvermogen onterecht worden afgeknepen.
Maar goed mijn zoektocht gaat ook verder omdat ik mijn 3x25A ook wat handiger wil gaan gebruiken (kookplaat onderweg) maar zit nu te kijken naar dit project https://github.com/cdragon/TWCManager iets aanpassen dat hij ipv met zonnepanelen samen gaat werken met stroom meeting van de rest van het huis op basis van arduino en daarop de tesla paal slaves instellen zodat ze minder snel gaan laden als het huis mee stroom nodig heeft. Het lijkt een een redelijk simpele oplossing omdat de pallen een net protocol gebruiken. je heb alleen nog een pi met een serial to usb oplossing nodig en wat python om alles aan elkaar te knopen (wel een leuk project) dan kan ik hem gewoon op 3x16 laten staan en dan als het nodig is knijpt hij de autos wanneer de kookplaat aangaat.
En ja ik had misschien ook een zappi kunnen kopen maar tja heb nu eenmaal 4 tesla wall connectors liggen hier.
[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 02-05-2019 14:40 ]
Parking Forte Dei Marmi: Maelbeeklaan 61, 1040 Etterbeek
Parking Jourdan: Jourdanplein 1, 1040 Etterbeek
Parking Tulp: Tulpstraat 39a, 1050 Elsene
Parking 2 Poorten (Naamsepoort): Waterloolaan 2, 1000 Brussel
Weet iemand welke laadpalen hebben of kan ik er sowieso wel op vertrouwen dat ze voorzien zijn? Google laat me een beetje in de steek hier.
AND it's over. TNM hanteert niet meer het 10 cent tarief bij Ionity en ook Maingau is nu anders gekoppeld.Hachy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:23:
[...]
Nee, werkt niet. Heb ik wél getest
Hachy in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Ze gaan van 120 minuten AC naar 240 Minuten AC, dus 4 uur op AC laden voordat de 10 cent ingaat, dat is wel een betere tijd. In 4 uur kun je aan een 22kWh paaltje tenminste wat bijladen.
Vanaf 7-5-2019
[ Voor 3% gewijzigd door Philos31 op 02-05-2019 18:49 ]
Heb eind maart ook een rekening ontvangen, hierin staat Der Rechnungsbetrag wird von Deiner hinterlegten Bankverbindung zum 13.04.2019 abgebucht: maar tot op heden geen afboeking. Nog even wachten of zelf de betaling doen?mux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:28:
Zo, eindelijk de rekening van Maingau binnen: €95,61 voor ruim 1000kWh in de afgelopen 9 maanden, en dat is inclusief een stuk of 15 25ct/kWh-sessies. Goeie deal was dat zeg. En is het nog steeds!
Dit het zelfde bij mij ook dus wachten maar.BenEco schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Heb eind maart ook een rekening ontvangen, hierin staat Der Rechnungsbetrag wird von Deiner hinterlegten Bankverbindung zum 13.04.2019 abgebucht: maar tot op heden geen afboeking. Nog even wachten of zelf de betaling doen?
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Van TNM krijg je dus niet te horen als de prijs veranderd waardeloos er staat nu gewoon prijs onbekend in de app. Hoe moet je nu weten wat het gaat kosten. Bij Maingau sturen ze tenminste nog een mail bij verandering .fewips schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:17:
[...]
AND it's over. TNM hanteert niet meer het 10 cent tarief bij Ionity en ook Maingau is nu anders gekoppeld.
[Afbeelding]
Wat bedoel je met anders gekoppeld fewips?
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Via een Duitse community vernam ik dat deze partijen aan Ionity waren gekoppeld via Hubject. Mensen merkten in Duitsland gisteren op dat Ionity in de ESL-app niet meer te vinden was. Nu is de koppeling dus via een apart profiel, en niet meer via Hubject (vermoed ik). Hetzelfde lijkt te gelden voor TNM en de wijziging van die tarieven. En inderdaad, het is heel matig dat je daar geen bericht van ontvangt.evtje schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:00:
[...]
Van TNM krijg je dus niet te horen als de prijs veranderd waardeloos er staat nu gewoon prijs onbekend in de app. Hoe moet je nu weten wat het gaat kosten. Bij Maingau sturen ze tenminste nog een mail bij verandering .
Wat bedoel je met anders gekoppeld fewips?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ga daar ook mee aan de slag zodra de rs458 USB's binnen zijn (China) en het wat mooier weer wordt. Zie vooral ook de forks die er al zijn en ook https://github.com/wido/smarttwc, we zijn niet de eerste die dit hadden bedachtMeZZiN schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Maar goed mijn zoektocht gaat ook verder omdat ik mijn 3x25A ook wat handiger wil gaan gebruiken (kookplaat onderweg) maar zit nu te kijken naar dit project https://github.com/cdragon/TWCManager iets aanpassen dat hij ipv met zonnepanelen samen gaat werken met stroom meeting van de rest van het huis op basis van arduino en daarop de tesla paal slaves instellen zodat ze minder snel gaan laden als het huis mee stroom nodig heeft. Het lijkt een een redelijk simpele oplossing omdat de pallen een net protocol gebruiken. je heb alleen nog een pi met een serial to usb oplossing nodig en wat python om alles aan elkaar te knopen (wel een leuk project) dan kan ik hem gewoon op 3x16 laten staan en dan als het nodig is knijpt hij de autos wanneer de kookplaat aangaat.
Denk dat je dit prima met een RPi zero W gewoon in je TWC kunt inbouwen of in een waterdichte behuizing als zelfstandige add-on kunt opzetten.
Wat er gebeurt is dat ik de auto aansluit, de pas erlangs haal en de paal groen begint te knipperen. Ik hoor de kabel aan de paal en aan de auto vergrendelen, maar de paal blijft maar knipperen. Na een minuut ontgrendelt de paal en knippert even rood. Het laden is in die tijd niet gestart. Gaat dit mis in de communicatie tussen auto en paal, of tussen back-office en paal? En waarom bij deze auto (Kia e-Niro)?
Klopt we zijn zeker niet de eerste en ik had dit al gezien dat ze bezig waren op het forum om het protocol te reverse engineren. Dacht alleen dat ik het niet snel nodig zou hebben. Maar we gaan nu van het gas af dus er moet een kookplaat komen. Dus voor nu zou dit een prima oplossing zijn of makkelijk handmatig. We zouden al blij zijn met een optie om het even met een knop tijdelijk uit te zetten voor 1-2 uur ofzoJPDeckers schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 06:52:
[...]
Ga daar ook mee aan de slag zodra de rs458 USB's binnen zijn (China) en het wat mooier weer wordt. Zie vooral ook de forks die er al zijn en ook https://github.com/wido/smarttwc, we zijn niet de eerste die dit hadden bedacht![]()
Denk dat je dit prima met een RPi zero W gewoon in je TWC kunt inbouwen of in een waterdichte behuizing als zelfstandige add-on kunt opzetten.
Ik heb naar elke paal een cat5 kabel liggen dus waarschijnlijk gewoon alles via de meterkast aansluiten. Ga alleen misschien over de max kabel lengte maar goed we gaan het zien voor nu is het gewoon een goede optie om meer uit de 25A te halen thuis.
Zou toch fijn zijn als de overheid gaat inzien dat het huidige beleid van capacities tarief een gas vrije toekomst totaal dwarsboomt. Zou toch veel verstandiger zijn dat ze tot 3x40A gewoon 200-300 euro houden per jaar en dan pas meer gaan vragen. Hoe moet je warmte pomp warmwater koken autos etc allemaal op 3x25A aansluiten en je heb elke dag je autos nodig dus elke avond toch minimaal 16A 3 fase in gebruik. Wordt toch echt een probleem. En dan kunnen wij gewoon auto aansluiten op 32A 3 fase moet je opletten hoe snel de voor oordelen verdwijnen over EV's.
Het is een verandering aan de achterkant en heeft dus geen gevolgen voor de prima tarieven van Maingau. Bij TNM heeft het gezorgd voor de verandering van 10ct/min naar 'gewoon' de acht euro per keer. Maar dat tarief zal nog voor de zomer veranderen, vermoed ik.cacofant schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 06:40:
Wat betekend dit nu dan? Kan je niet meer bij Ionity laden met Maingau voor 30ct/kWh ?
Zijn de pasjes hetzelfde van jou en je collega? Zo ja, kan het ook zijn dat je een verkeerde volgorde doe. (Auto uitzetten-pas langs lezer-stekker erin.) Of soms moet het andersom (Auto uitzetten-stekker erin-pas langs lezer.) Kijk op de box of laadpaal voor de goede volgende.The__Virus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:42:
Ik heb sinds twee weken een elektrische auto en laadpas (MTC/TNM). Nu was ik gisteren bij een klant, waarbij één laadpaal niet werkte met mijn auto/pas (eerste keer). De andere palen daar, op een andere fysieke plek, deden het wel. Allemaal EV-box. Vandaag op kantoor (eerste keer) op EV-Box, werkte het laden weer niet, op geen van de 5 palen. Bij de buren in hetzelfde pand, met TNM-palen, werkt het wel. Mijn collega komt aanrijden met zijn Ampera en start gewoon met laden bij onze eigen EV-box palen. Waarom werkt het bij mij niet en bij hem wel? Iemand een idee? Er zijn zoveel partijen betrokken (facilitair, verhuurder, EV-box, TNM) dat ik graag een idee wil hebben waar ik het zoeken moet.
Wat er gebeurt is dat ik de auto aansluit, de pas erlangs haal en de paal groen begint te knipperen. Ik hoor de kabel aan de paal en aan de auto vergrendelen, maar de paal blijft maar knipperen. Na een minuut ontgrendelt de paal en knippert even rood. Het laden is in die tijd niet gestart. Gaat dit mis in de communicatie tussen auto en paal, of tussen back-office en paal? En waarom bij deze auto (Kia e-Niro)?
Beide volgordes geprobeerd, hielp helaas niet. Net EV-Box gebeld. Zij hebben de paal gereset en het werkt weer... Heel vreemd dat anderen er dan wel nog mee kunnen laden en ik niet. Mogelijk dat hun sessies 'hingen' en daarom verder konden, was de uitleg...evtje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:45:
[...]
Zijn de pasjes hetzelfde van jou en je collega? Zo ja, kan het ook zijn dat je een verkeerde volgorde doe. (Auto uitzetten-pas langs lezer-stekker erin.) Of soms moet het andersom (Auto uitzetten-stekker erin-pas langs lezer.) Kijk op de box of laadpaal voor de goede volgende.
Kleine tip : volgende keer meteen bellen indien een paal ogenschijnlijk niet werkt ; 8 van de 10 keer krijgen ze de paal (via remote) weer tot leven.. Bellen met de 'paal aanbieder' en doorgeven van paal-ID.The__Virus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:02:
[...]
Beide volgordes geprobeerd, hielp helaas niet. Net EV-Box gebeld. Zij hebben de paal gereset en het werkt weer... Heel vreemd dat anderen er dan wel nog mee kunnen laden en ik niet. Mogelijk dat hun sessies 'hingen' en daarom verder konden, was de uitleg...
[ Voor 5% gewijzigd door giancarlo_f op 03-05-2019 10:12 ]
Thuis batterij om pieken op te vangen. Los van de auto en de warmtepomp is de vraag naar energie maar korte termijn. Als alle huishoudens spontaan 3x40A gaan vragen kan de wijkcentrale dat nooit aan of deze wijkcentrale moet een accu krijgen om korte pieken op te vangen.MeZZiN schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:13:
[...]
Zou toch fijn zijn als de overheid gaat inzien dat het huidige beleid van capacities tarief een gas vrije toekomst totaal dwarsboomt. Zou toch veel verstandiger zijn dat ze tot 3x40A gewoon 200-300 euro houden per jaar en dan pas meer gaan vragen. Hoe moet je warmte pomp warmwater koken autos etc allemaal op 3x25A aansluiten en je heb elke dag je autos nodig dus elke avond toch minimaal 16A 3 fase in gebruik. Wordt toch echt een probleem. En dan kunnen wij gewoon auto aansluiten op 32A 3 fase moet je opletten hoe snel de voor oordelen verdwijnen over EV's.
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 03-05-2019 10:34 ]
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Ik lees al een tijd met dit topic mee maar had nog niet het beeld dat dit vaak gebeurt. Maar er wordt snel en adequaat geholpen door de laadpaalaanbieders, dus dit ga ik zeker vaker doen.giancarlo_f schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:12:
[...]
Kleine tip : volgende keer meteen bellen indien een paal ogenschijnlijk niet werkt ; 8 van de 10 keer krijgen ze de paal (via remote) weer tot leven.. Bellen met de 'paal aanbieder' en doorgeven van paal-ID.
Vast maar in hoeverre is dat ons probleem de overheid moet dat gewoon maar oplossen met de netbeheerders die willen ons van het gas af dus dan moeten ze ook gaan investeren in alternatieven.Deveon schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:34:
[...]
Thuis batterij om pieken op te vangen. Los van de auto en de warmtepomp is de vraag naar energie maar korte termijn. Als alle huishoudens spontaan 3x40A gaan vragen kan de wijkcentrale dat nooit aan of deze wijkcentrale moet een accu krijgen om korte pieken op te vangen.
En ja accus worden steeds meer toegevoegd aan netten om klappen op te vangen. En zeker auto laden kunnen prima in de off times wanneer niemand veel stroom nodig heeft. Zoals de issue die ze hebben in de UK de TV pickup waarbij iedereen in de pauze hun waterkoker aanzetten. Daar kan tesla ook in helpen o.a. met hun accus. Plus auto inzetten hiervoor is natuurlijk helemaal een goed idee.
Trouwens is er al een thuis knutsel project geweest die V2G doet?
Ik kreeg ook een rekening, voor een whopping 2,49. Eén sessie bij een fastned lader.mux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:28:
Zo, eindelijk de rekening van Maingau binnen: €95,61 voor ruim 1000kWh in de afgelopen 9 maanden, en dat is inclusief een stuk of 15 25ct/kWh-sessies. Goeie deal was dat zeg. En is het nog steeds!
Opvallend (mogelijk al eerder geconstateerd): als je automatische afschrijving doet dan wordt je behandeld als duitse klant
- 25 ct KWh
- 19% BTW (zit al in die 25ct natuurlijk).
Opvallend, maar ik klaag niet
Is nog steeds hubject want de e-clearing passen werken nog steeds niet.fewips schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:12:
Via een Duitse community vernam ik dat deze partijen aan Ionity waren gekoppeld via Hubject. Mensen merkten in Duitsland gisteren op dat Ionity in de ESL-app niet meer te vinden was. Nu is de koppeling dus via een apart profiel, en niet meer via Hubject (vermoed ik). Hetzelfde lijkt te gelden voor TNM en de wijziging van die tarieven. En inderdaad, het is heel matig dat je daar geen bericht van ontvangt.
TNM is nu idd 7,60 bij Ionity 'starttarief' zonder enige vorm van communicatie.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Tesla Model 3 RWD (2023)
https://goedkoperrijden.b...gt-stilletjes-ionity.html
Ik zou zeggen: ze lezen mee en zijn tot de vaststelling gekomen dat ze niet uit de kosten kwamen
Hangt van je auto en je laadstijl af ook.cacofant schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:51:
oke dus voorlopig Maingau gebruiken, of werkt dat ook niet meer op Ionity?
Hoe krijg je die in beeld?menzo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:10:
Op google maps kan je nu ook in de live status van Allego laders zien.
[Afbeelding: Google maps]
<John O`Mill>
Maps.google.com
En dan zoeken op charging stations
Eventueel een andere locatie zoeken en bovenaan midden in je kaart search area
Ik krijg het als ik op een icoon van een allego lager druk. Het kan dat je de bèta versie van Google maps moet hebben. In Android kan je je daar heel makkelijk voor aanmelden in de play store.
Ja, dat je naar maps.google.com gaat lijkt me duidelijk ...bruneelm schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:09:
[...]
Maps.google.com
En dan zoeken op charging stations
Eventueel een andere locatie zoeken en bovenaan midden in je kaart search area

Maar het ging met om het sleutelwoord. En daar zie ik opvallende dingen. Kijk maar eens naar wat er in jouw regio wordt aangegeven bij de volgende sleutelwoorden in Maps:
- charging station
- charging stations
- laadstation
- laadstations
- laadpaal
- laadpalen
Die zouden toch allemaal hetzelfde weer moeten geven, maar ze zijn alle zes verschillend! Ga er maar aan zitten...
<John O`Mill>
Ik zal eens kijken of ik op het forum een hint kan geven.
[ Voor 15% gewijzigd door Hippe Lip op 03-05-2019 22:03 ]
<John O`Mill>
-
Welke ambtenaar heeft deze manier van presenteren van de gemeenten bedacht? Moet handmatig mijn gemeente opzoeken. Te slecht
Of je gaat naar https://openbaarladen.nl en selecteert uit de dropdown of zoekt op postcodeTweakerVincent schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:33:
wtf is dit voor iets slechts, check deze pagina. https://openbaarladen.nl/aangesloten-gemeenten
Welke ambtenaar heeft deze manier van presenteren van de gemeenten bedacht? Moet handmatig mijn gemeente opzoeken. Te slecht
Nouja, je kunt ook gewoon https://openbaarladen.nl/nieuwegein invullenTweakerVincent schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:33:
wtf is dit voor iets slechts, check deze pagina. https://openbaarladen.nl/aangesloten-gemeenten
Ja inderdaad, die presentatie is dramatisch. En de sukkels hebben het niet eens bruikbaar gesorteerd...
Gezien daar straks de melding dat charging station de laadpalen visualiseerde op google mams, ben ik meteen in waze gaan kijken en met dezelfde zoekopdracht dezelfde lijst gekregen.Hippe Lip schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:02:
Tja, zo hoop ik ook dat andere navi's functionaliteiten voor EV's in gaan bouwen. Ik ben groot liefhebber van Waze, maar enige hulp voor een EV-rijder heb ik nog niet kunnen ontdekken....
Ik zal eens kijken of ik op het forum een hint kan geven.
Echter ik zou liever een vinkje zette 'elektrisch' bij brandstof en dat de laadpalen automatisch op de kaart verschijnen als icoon zoals ze bij de zoekopdracht doen.
Idd! Pictures EN geen sorting. Echt wtfanboni schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:41:
[...]
Nouja, je kunt ook gewoon https://openbaarladen.nl/nieuwegein invullen
Ja inderdaad, die presentatie is dramatisch. En de sukkels hebben het niet eens bruikbaar gesorteerd...
Morgen naar de Tesla dealer in DH
[ Voor 17% gewijzigd door TweakerVincent op 03-05-2019 22:54 ]
Verschilt. De door mij aangevraagde paal staat al zo'n 2 maanden niets te doen, maar dat komt mogelijk omdat de gemeente (wageningen) last minute had bedacht dat ie toch ergens anders moest staan en dat nu de netbeheerder nog iets moet. (geen sticker buiten gebruik trouwens, maar getest en werkt niet)markje1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:08:
Deze week is er bij mij in de straat plotseling een mooie Allego paal gearriveerd met een sticker tijdelijk buiten gebruik. Iemand ervaring met hoelang het duurt voordat Allego hem heeft geactiveerd?
2 eerder geplaatste palen werkten binnen 2 weken nadat ik ze ontdekt had.
En dan hopen dat je gemeente binnen afzienbare tijd ook een parkeerbord plaatst...
Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR
Toevallig in Apeldoorn ?markje1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:08:
Deze week is er bij mij in de straat plotseling een mooie Allego paal gearriveerd met een sticker tijdelijk buiten gebruik. Iemand ervaring met hoelang het duurt voordat Allego hem heeft geactiveerd?
Tesla Model 3 RWD (2023)
8 plekken voor elektrische auto's zeer duidelijk aangegeven. 4 van de 8 plekken ge-iced

en geloof me, er was plek zat.
[ Voor 7% gewijzigd door Philos31 op 04-05-2019 16:21 ]
Haha done, ook naar Corendon hotels. Wel mooi geregeld daar met die super chargers en 8 laadplekken.Hachy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:22:
Heb je hem ook al getweet naar @ivebeeniced? Helpt niks, lucht wel lekker op
Nou ja, er staat geen blauw bordje dus in principe....Philos31 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:20:
Vandaag bij Corendon Hotel Badhoevedorp geweest
8 plekken voor elektrische auto's zeer duidelijk aangegeven. 4 van de 8 plekken ge-iced
[Afbeelding]
en geloof me, er was plek zat.
Exact expert nodig?
Daar ben ik ook wel eens geweest een tijdje terug . Maar toen werkte de schermpjes nog niet. Is dat nu wel in werking?TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:40:
Man dit is mooi. Net ff naar super charger leiderdorp mac donald gereden. Super veel chargers en 5 min van mijn huis! Perfect
Vandaag even gekeken bij Mc donalds bij Schiphol waar 2 snelladers staan . Ik dacht dat iemand laast vertelde dat bij Mc donalds de Maingau niet werkte.
Het verbaasde mij dat hij wel werkte.
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.