Tweedelige post alert.
Deel 1: Mag een 32A loadbalancing lader worden aangesloten op mijn 1x35A huis?Ik vergelijk niks. Ik stel vragen. Jij komt met onheilspellende antwoorden, maar weet ze absoluut niet te onderbouwen. Daardoor krijg ik de indruk dat jij ongelijk hebt. Je beantwoord ook
rechtstreekse vragen aan jouw adres niet. Als je de lezers hier wil helpen, ik neem aan dat je daarom hier post, waarom doe je dan niet iets meer je best om ook daadwerkelijk te helpen?
Dat bericht sloot ik af met "je roept meer vragen op dan je beantwoordt" en ook nu komt er alleen maar een vraag bij: Wat is "de netcode" ? Bedoel je
dit? Dat is best een lap tekst. Waar moet ik zijn voor de onderbouwing dat jij toch gelijk hebt?
Ik heb nu al 6 groepen van 16A op een huisaansluiting van 25A. Straks heb ik 5 groepen van 16A plus een groep van 32A op een huisaansluiting van 35A. Op die groep van 32A ga ik een apparaat aansluiten dat tussen de 6A en 32A verbruikt.
Waarom mag dat niet?Verder geen bangmakerij, ik zou het leuk vinden om zo'n geval hier terug te lezen.
Als dit geen bangmakerij is, wat is het dan wel?
Als je dit goed aanlegt, kan er toch sowieso geen brand door ontstaan? En als er brand ontstaat door een andere reden, waarom zou het feit dat er een apparaat van 32A is aangesloten op een groep van 32A dan leiden tot het niet uitkeren van de schade?
Of: wat voor een laadpaal mag ik dan wel maximaal aansluiten op deze meterkast?
Deel 2: Feedback op https://laadpastop10.nl/goedkoperladenHachy schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:37:
[...]
Omdat het niet waterdicht is. De nummer 1 die je daar ziet is voor specifieke gevallen nummer twee of drie.
Bijvoorbeeld als je met je Twizy een half uur lang laadt (1kWh) dan is DEW21 plots €4,50 voor 1 kWh.
Gemiddeld genomen klopt het natuurlijk wel. Ik heb een database met op welke (roaming) netwerken de passen werken, daar zitten ook prijzen in verwerkt, maar de allerlaagste prijs op paal X met auto X is van veel meer factoren afhankelijk. Je zult dus altijd met meridianen en gemiddelden aan de slag moeten om een zo zuiver mogelijke 'goedkoopste' aanbieder te kunnen bepalen. Omdat er inmiddels best veel auto's, aanbieders, en punica-oase tariefstructuren worden uitgevonden wordt dit model steeds complexer.
Misschien praten we een beetje langs elkaar heen, maar wat je nu beschrijft, geldt toch ook voor de top10 op je frontpage? Je zegt ook op /goedkoperladen dat de keuze is gemaakt op basis van een maandgemiddelde zoals je dat ook voor je frontpage berekent.
Even in pseuso-SQL:
Frontpage:
SELECT kaart ORDER BY cost
Goedkoperladen:
SELECT kaart WHERE my_ingewikkeld_filter(paal, kaart) = True AND cost=MIN(cost)
TwOkkie's voorstel (na doorklikken op /goedkoperladen):
SELECT kaart WHERE my_ingewikkeld_filter(paal, kaart) = True ORDER BY cost
Natuurlijk nog lang niet perfect, maar dat is je frontpage om precies dezelfde redenen ook nog niet. De uitdaging zit hem natuurlijk vooral in het verbeteren van de berekening van 'cost' waarbij je al die extra factoren eigenlijk wel nodig hebt.
Bonusdeel: reactie op @McTrex2
Ik zit met dezelfde overweging. Omdat ik verwacht het toch wel een aantal jaar met de Ioniq uit te houden, lijkt mij de V1 voorlopig een prima ding. Mocht ik ooit nog upgraden naar een 3-fase kar, dan zal het landschap er ook wel weer anders uit zien.
[
Voor 50% gewijzigd door
TwOkkie op 28-04-2019 19:27
. Reden: Extragratis bonusdeel toegevoegd ]