Probleem met Fastned is dat ze een enorm asset heavy bedrijfsmodel hebben dan operationeel winst maken is wel heel zonnig de boel afschilderen. Daar naast concurreren met bedrijven die of veel meer muntjes hebben om negatieve business cases te draaien uit strategische overwegingen.eltron schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:24:
[...]
Ik ben wat positiever gestemd over FastNed. Ja velen zullen FastNed zoveel mogelijk mijden, maar als het nodig is, is het fijn dat het beschikbaar is. Dus bij de te verwachten volumegroei van EV's blijft FastNed een relevante factor en zal steeds meer KWh leveren tegen eigenlijk een waanzinnige brutomarge van honderden procenten. En de klant zal het niet zo boeien om voor die enkele keer dat het nodig is de hoofdprijs per kwh te betalen. Het gaat vooral om beschikbaarheid en snelheid. En je gaat er ook geen uur staan, maar 10-30 min om genoeg km bij te laden om je bestemming te halen.
Ga toch eens kijken of ik hier mijn geld niet in zou moeten steken; dat levert al gauw meer op dan 0,1% op de spaarrekening.
Tesla maar ook Ionnity stations staan er niet om geld te verdienen, die staan er om auto's te verkopen dmv het dekkende netwerk. Een Allego, Shell, Deutsche Telekom of energie maatschappij heeft verder de muntjes om dit soort stations te laten draaien en kan zich de investering beter veroorloven (en heeft dus niet z'n schuldenlast om de nek als een fastned).
Echt stop je geld er niet in, hoe blij ik ook ben met de 'enabler' rol die ze hebben, tenzij je het ziet als soort van goed doel.