Maar maakt het voor jouw gevoel echt uit als je bij de 3e laadpaal aankomt waar een auto staat die staat te laden, en jij moet over een uurtje toch echt de deur weer uit maar je hebt nodig wat stroom nodig? Maakt het heel veel uit of het een PHEV is of een BEV? Je kunt niet laden terwijl je dat eigenlijk wel even hard nodig hebt...bruneelm schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:13:
Misschien is zijn uitdrukking een beetje verwarrend overgekomen.
Natuurlijk zijn PHEV rijders welkom en gezien hun veel te kleine batterij moeten ze elk ogenblik waar het kan even wat jus tanken.
Dit gaat langs de andere kant ten koste van een BEV rijder, die enkel dezelfde paal kan gebruiken maar in dezelfde tijd meer dan het drievoudige kan en mogelijks moet tanken.
En dan kom je in een verhaal waar statistisch gezien er voldoende laadpalen zijn maar vanuit het oogpunt van wie ze uitbaat onderbenut zijn en er van uitbreiding geen sprake meer is (kosten/baten).
Idealiter splits je dan je AC laadinfrastructuur op onder fiets, PHEV, BEV, DC snelladen only echter zover zijn we nog niet gevorderd.
Het blijft steeds op hetzelfde neerkomen: EV laden kost meer tijd voor minder range dan benzine, het concept van laadpalen die hier en daar staan is te vergelijken met heel veel kleine tankstations waar je even snel een paar liter erbij kunt gooien. Dat is het "oude denken" zo werkt EV rijden niet, je moet gewoon op zo'n beetje elke parkeerplaats kunnen laden, en tot die tijd is het behelpen en moet je accepteren dat je soms pech hebt... Noem het het nadeel van pionieren, over 10 jaar lach je erom (en als dat het nadeel is terwijl je als voordeel lang gratis hebt kunnen rijden dankzij Maingau..... ik had het er graag voor over gehad).
Ik moest van de week zowaar even wachten met kunnen laden, omdat voor het eerst de 2 laadpalen naast mijn huis beiden bezet waren (zonder dat ik 1 van de 2 was zeg maar). Het moet niet gekker worden!

Exact expert nodig?