Vandaag mail gekregen van Eneco: ik mag een laadpaal bestellen. Het gaat om een EVBox HomeLine. Nou heb ik een paar keuzes.
Vaste kabel of contactdoos
Het lijkt me erg vervelend om elke morgen de kabel achter in de auto te gooien en bij terugkomst uit de kofferbak te halen. Het is mijn oprit: die kabel mag daar best blijven hangen. Maar ik wil uiteraard wel een kabel bij me hebben voor het geval ik ergens moet laden.
Een laadpaal met vaste kabel ligt dus erg voor de hand. Maar toen was de volgende vraag 6 of 8 meter. Nou is 4 meter al meer dan zat, maar mocht ik de Ioniq eens inruilen voor een Kona, met de laadklep op de neus, dan is 6 meter niet voldoende. Nou heb ik natuurlijk nog geen plannen voor mijn volgende auto, maar je zit met een vaste kabel wel vast aan één lengte (en aan één type stekker ook nog). Maar om nu 8 meter te bestellen en altijd te veel draad te hebben omdat ik dat mogelijk in de toekomst nodig zou kunnen hebben is ook wat.
Maar toen bedacht ik mij iets anders. Als ik nou een paal met contactdoos bestel en een losse kabel koop. Die laat ik er dan altijd in zitten.
Nou is mijn vraag: gaat dat gewoon werken? Werkt een EVBox paal met contactdoos waar altijd een kabel in hangt hetzelfde als een EVBox met vaste kabel? Of is ie daarvoor niet gemaakt en verwacht ie dat na iedere laadbeurt de stekker uit de paal getrokken wordt voordat ie een volgende laadsessie wil aangaan?
(P.S. ik snap dat de kabel niet op slot zit wanneer er niet geladen wordt en de kabel dus gestolen zou kunnen worden. Ik ben daar niet zo bang voor in mijn buitenwijk van mijn provinciestad)
[
Voor 6% gewijzigd door
henri055 op 03-01-2019 20:20
]