@
cj1 Wat is je plan, is dit voor een onbalans accu?
Voor EPEX gebruik, koeling van grotere prismatic LFP-cellen is alleen essentieel als deze continue boven 0,25C gebruikt bij laag voltage <60V hybride met vrije accu keuze.
Ik heb dynamisch EPEX-gebruik en mijn accu opslag-capaciteit wordt voornamelijk bepaald door PV-opwek om de de goedkope/negatieve uren te overbruggen en dat tussen 10 - 17 veelal meerdere zijn ga je al snel naar een 4/5 uurs accu en kom je in de zone dat koeling niet meer zo essentieel is.
Je kan ook accu-opslag capaciteit uitbreiden met een module voor het extra vermogen en <0,25C.
Ik heb nog oudere LF280K, V2's en met ~0,25C max gebruik is verlies 4,1% wat als warmte vrijkomt en is een fan voor ventilatie van de gesloten behuizing al voldoende om de warmte af te voeren bij EPEX gebruik (1 cycle/dag). Onbalans heb je meer warmte ontwikkeling en eerder koeling nodig vanwege gemiddeld 2 cycles/dag
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant