bbbrumbrum schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:22:
[...]
Het idee vd beveiligingen is natuurlijk dat deze je systeem veiliger maken.
Beetje ironisch als de beveiliging zelf faalt…
Kan vast niet slecht spul zijn, maar bij Ali kun je daar niet vanuit gaan.
Feit of mythe ?
Daar gaat het hier nu om. Alle door mij bestelde Chinese automaten (om te testen) zijn binnen, wachten is nog op de ABB 201 c32 en de Schneider C60 2p 32a.
Ik test TUSSEN de AC-DC omvormer en de batterij met als zekerheid aan het eind een extra smeltzekering van 63a voor als het mis zou gaan. Gewoon zo simpel mogelijke opstelling zonder fratsen. Bij de omvormer kan ik handmatig het ampèrage verhogen van 0 tot 60a
Ben gisteren al bezig geweest, de TAIXI 25a 2p niks mee aan de hand, sloeg netjes af. De EARU 1p 25a, 32a automaten idem, niks mee aan de hand. Werden ook niet warm.
Nu ga ik de automaten ook open maken gewoon uit nieuwsgierigheid. Zo heb ik dat al gedaan bij de EARU smelt zekering houder. Ziet er prima uit, goede sterke veer en alles koper vernikkeld.
De opengemaakte smelt zekeringhouder van EARU, werkt uitstekend:
Ik zit hier niet ter promotie van Chinees spul maar kan me niet voorstellen van bedrijven die al 35 jaar zekeringen produceren en een kleine 2000 man personeel hebben troep produceren. Kijk op een gegeven moment zouden dit soort bedrijven geen bestaansrecht meer hebben. Wie is de Chinese ABB, dat vraag ik me af. Later meer.
En even over abb, die vragen voor een automaat net zoveel als een Victron MPPT
Victron MPPTKlik hier:
ABB klik hier:
Ik beweer hier ook niet dat mijn tests leidraad moeten zijn voor aankoop oid, ik wil gewoon mijn kennis (hoe klein ook) delen met jullie. Wordt vervolgd.
[
Voor 20% gewijzigd door
Willie Wortel op 12-03-2024 10:41
]