De cellen heb ik gekozen de alom bekende EVE LF280, origineel, A Grade. Door de QRcode te scannen kun je herkomst, capaciteit en serienummer achterhalen.
Mijn systeem heeft als hart een uitgebreide versie van DaL software, deze is geheel aangepast voor de thuis batterij. De slimme meter wordt uitgelezen, de dag tarieven worden opgehaald en aan de hand daarvan kan ik dus rules maken. Aan de hand van de rules worden apparaten aan/uitgezet en de hoeveelheid te leveren energie uit de batterij geregeld. Mijn doel was om zoveel de 0 te houden op de meter maar grote pieken te laten voor wat het is. Mijn warmtepomp voeden vanuit de batterij is een zinloze exercitie, daarvoor is het verbruik te hoog.
Ik wilde een doodnormaal huis zonder fratsen voorzien van een thuis batterij.
Componenten, 
-Lader AC-DC is een Huawei 2 kilowatt, instelbaar ik heb er voor betaald ong 155 euro. Als de dynamisch tarief laag <4c (rule) dan gaat de Huawei van het net in de batterij laden.
-Ontlader DC-AC is de SOYO 1200, welke ik ingesteld heb (via de rules) op max 500 watt. Dit omdat ik nu nog op een bestaande groep aan het huis lever en dan is het max toegestane 500 watt.
-Zon batterij, ik heb 2 panelen van mijn grote systeem afgehaald en direct op een omvormer van EAsun geplaatst. Dit geeft zo een 600 watt per uur als de zon schijnt.
VEILIGHEID: 
Wanneer is het veilig, tsja als het er gelikt uitziet?, nahhh
Ik heb alles dubbel gezekerd, hoofdzekering DC van 50 ampere (ongeveer 2500 watt).   Ieder module is voorzien van een aparte smelt zekering. Daarnaast is het systeem voorzien van 2 Daly BMSen, die afschakelen bij 50 ampere (instelbaar) De cellen zijn per 4 voorzien van een DS18B20 temperatuur censor. In de rules kan ik vertellen wat te doen bij temperatuur X. Kan zelfs email meldingen versturen vanuit de rules. Ik heb toegang tot het gehele Tuya plug systeem in mijn huis vanuit de Raspberry. Mooi toch.
De bekabeling is overal 25mm2 van de beste soort 99,9% koper, Nederlands fabricaat. De 25mm2 van max 1 meter lengte is ruim voldoende voor het 48v systeem welke een absolute max van 50 amps heeft. De kabels zijn voorzien van geperste kabelschoenen en aangesloten op 5mm dik bij 24mm breed zelfbouw koperen busbars. Dus niet aangesloten in een insteek fitting welke aangedraaid wordt met een schroevendraaier! Nee, boutje moertje 8mm aangedraaid met een momentsleutel.
Ik heb gekozen mijn huis batterij in een afgesloten schuur te plaatsen, hoger dan 2mtr van de vloer, de toegangsdeur is alleen vanaf buiten te bereiken. De muren van de schuur zijn van gips beton en de vloer en plafond van beton. 
Dit zegt Harold erover:
De sensordraden is altijd een dingetje, ik gebruik hiervoor CAT6 ethernet kabel van de ACTION. Goedkoop en voor het doel zeer geschikt. Deze zijn het beste tegen interferentie hall effect van de Electra draden. Doe je dit niet,  komen er fouten in de berichten. 
Als alles klaar is komen er uiteraard kabelgootjes, zodat een leek het prachtig vind maar verder niets met veiligheid te maken heeft.
Monitoring van gegevens, teveel om op te noemen maar:
Er zit software voor de Victron Shunt ingeprogrammeerd, alle waarden van de shunt zijn beschikbaar via een seriële verbinding. 
Er zit software voor de INA228 ingeprogrammeerd, alle waarden worden uitgelezen via een I2C verbinding.
Er zit software voor de Soyo DC-AC omvormer ingeprogrammeerd, via een CAN aansluiting is de communicatie van hoeveel  vermogen te leveren aan het net. De slimme meter saldeert.
de Daly bmsen worden uitgelezen via CAN.
Misschien wat overweldigend maar al bouwend wordt het steeds simpeler. Mijn systeem is nu met gesleutel een klein jaar actief.
Suc6 allen met het bouwen van DIY huisbatterij, ik ga weer verder.