Heb geen tekening van het schema helaas maar de verbinding loopt als volgt:fietsenrex schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:43:
[...]
Maar met een SFT440 kan je niet terugleveren aan het net toch?
Dan draai je 24/7 op je eigen voorziening of 100% op net voeding.
- Hoofdschakelaar GRID
- Op die hoofdschakelaar zit (achter GRID meter) aangesloten:
- SFT440 ingang 2
- 3x 20A automaat richting AC-IN van omvormers
- SolarEdge 3 fase omvormer
- Vanuit de AC-OUT van de omvormers komt deze kabel dan weer terug naar de groepenkast. Deze zit op SFT440 ingang 1.
- Achter de SFT440 zitten dan 12x 16A verbruiksgroepen.
- Autolader zit ook op de hoofschakelaar maar voor de GRIDmeter
Door de SFT440 om te schakelen komt de voeding voor de verbruikers dus van de omvormers of rechtstreeks van het grid. De omvormer van de zonnepanelen levert dus of via de AC-IN aan het laden van de batterij / verbruikers huis en overtollige gaat rechtstreeks via de hoofdschakelaar naar het GRID.
Ik draai dus standaard op ingang 1 waarbij alles over de Victrons loopt. Bij nood kan ik omschakelen naar ingang 2 en dan loopt alles weer alsof de thuisaccu er niet is.
Overigens kun je bij Victron ook de PV aansluiten op AC-OUT zolang het vermogen van de PV niet hoger is dan wat de Victrons aankunnen. Dan kun je ook op die manier gewoon terug leveren.
QR codes zijn intact. Heb geen capaciteitstest gedaan. Ieder moet zijn eigen keus maken maar op de 1 of andere manier krijg ik veel rust van deze man op dit gebied: https://www.youtube.com/w...hannel=RayBuildsCoolStuffPCJR schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:00:
[...]
-> intacte QR codes? Geen "B" er overheen? Al een cap test gedaan? heb je de 2-pole terminals cellen?