Vandaag kwamen de accu's vanuit China binnen. Ik had gekozen voor 3 MB56-accukasten van Heymy. Het was nog even kijken welke ellende ik op de hals had gehaald qua handling van het gewicht, maar het viel me mee.
Ik had de pallets op een triplex plaatje laten zetten door de chauffeur. Ze kwamen elk op hun eigen pallet en met wat hangen en duwen kon je ze best een beetje manoeuvreren. Vervolgens met een handtakelketting het spul uitgeladen (er zaten blokken tussen de wielen, dus je kan niet direct eraf rijden). Vervolgens bij twee sets de voorgemonteerde wielen eraf gehaald zodat ik de kasten op elkaar kon stapelen.
Op de wielen staat 'max 2450N'. In principe met 4 wielen dus tot 1000kg. De drie accu's zijn ongeveer 760kg bij elkaar. Aan de zware kant, maar het zou dus moeten gaan. Het rijden met drie sets op elkaar gaat wel wat zwaar
De kasten ook even opengehad en het ziet er allemaal heel netjes uit moet ik zeggen. Gebruikte busbars tussen de batterijen zijn 35x2,x mm. De busbars tussen BMS en batterij zit op 25x3,5 mm. Er zit een 300A automaat in, maar geen zekering. Die zet ik straks in de PowerIn/Distributor. Misschien dat ik de automaat ook nog wel vervang voor een andere. Er zit ook zo'n aerosol-ding in voor wat het waard is. Onverwachts zaten er zelfs 70mm2 kabels bij.
Het idee is dat het spul aangesloten gaat worden op 3 Victron 6k5's.
En natuurlijk de plaatjes:
Degelijke houten kisten. Vlekkeloos afgeleverd
Plafondhaak die 500kg zou moeten aankunnen. Takel van 1000kg en hijsbanden van 1000kg per stuk. Plafond ondersteund, want er ligt al 900kg aan balast van zonnepanelen op het platte dak.
Best wat vrije ruimte zodat eventuele warmte een beetje weg kan van de BMS