• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24
Volgens de montagehandleiding moest het met 10 tot 12 Nm vast. Het zijn namelijk ook m8 studs. Ik heb met momentsleutel op 12Nm aangedraaid en de eerste paar op 11Nm en ook nog gecheckt met digitale meter en die gaf dan vaak maar 9Nm aan bij 11Nm instelling op mijn momentsleutel. Daarna de momentsleutel op 12Nm gezet. Mogelijk dat door verlengde bit die ik bij een paar cellen gebruikte dat het moment niet meer klopte.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ditbenikecht schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:15:
Volgens de montagehandleiding moest het met 10 tot 12 Nm vast. Het zijn namelijk ook m8 studs. Ik heb met momentsleutel op 12Nm aangedraaid en de eerste paar op 11Nm en ook nog gecheckt met digitale meter en die gaf dan vaak maar 9Nm aan bij 11Nm instelling op mijn momentsleutel. Daarna de momentsleutel op 12Nm gezet. Mogelijk dat door verlengde bit die ik bij een paar cellen gebruikte dat het moment niet meer klopte.
Misschien loop ik achter met M8 en MB51 maar ik vraag me erg af hoe je aan die getallen komt. Het feit dat er één al kapot is gegaan zegt mij dat die getallen niet kloppen en ik zou me zorgen gaan maken over de andere 79 cellen. Max is meestal 4-6nm.

Ik hoop dat ik het verkeerd heb want anders mogen andere mensen mee denken of en wat het veiligheidsrisico kan zijn van 79 cellen die 2x boven de max NM spec zijn aangedraaid.

MAX 6 NM

https://www.gobelpower.co...DEsHEkinO8eqBdK23GnBC744d

Het spijt me maar dit klinkt niet goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Q op 08-02-2026 23:17 ]

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste