De 32kWh MB56 batterij op 5 dec besteld. Zoals gezegd niet het mooiste model (dat font van het logo

) maar ik wilde 32kWh met een goede kwaliteit / prijs verhouding, dus ipv 2x 16kWh kwam ik op MB56 uit. De meeste vendors hadden nog geen MB56 model klaar, enkel prototype en ik wilde niet tot mid 2026 wachten. Het liefst had ik een MB56 model met de aansluiting aan de achterkant, maar wel met staande cellen!. De meeste hadden liggende EVE cellen wat de levensduur ~25% kan inkorten. Deze batterij zou mid jan in het PL warehouse arriveren.
Uiteindeljk voor deze 32kWh ~2092 euro betaald dankzij de alibaba en bybit cashback, dit incl. assemblage en levering DDP. Ik heb BTW terug gave nog niet bekeken, maar geen prio door deze strakke prijs. Voor eventuele kopers, de dollar staat nu nog voordeliger.
22 Jan kreeg ik bericht dat de batterij vanuit PL verstuurd was, ETA 29 Jan.
26 Jan belde de vervoerder voor leving op 27 Jan, echter kwam er niets. Gebeld, ze mochten kennelijk met den batterij en grote vrachtwagen niet in een woonwijk, dus op wo door kleinere vrachtwagen afgeleverd. Orginele pallet was kapot, vandaar dat hij op een extra pallet stond. Vervoerder kon de batterij niet van de grote pallet afhalen zijn met steekwagen, moest ik zelf een heftruck voor regelen... euh shit. Met een hefboom zwaartekracht zijn werk laten doen en de batterij van de grote pallet gescheiden. Gelukkig stond de pallet scheef.
Kist eromheen afgebroken. De batterij staat op wieltjes, ik kon deze met de rode draaiknop niet hoger krijgen, ik denk vanwege gewicht. De batterij ruste op de houten balken, echter wederom met een hefboom en het gelukt dat de pallet scheef stond redelijk makkelijk eraf kunnen rijden.
Ondanks het gewicht van 270kg makkelijk verrijdbaar.
Nog niet opgemaakt, nagemeten of aangesloten. Mijn op maat gemaakte kabels komen pas later deze week.
Dan zullen er wel weer wat noob vragen komen van mij hoor

Maar zoals altijd dank vuur jullie hulp.
edit: fatsoenlijke gallery gemaakt.
[
Voor 11% gewijzigd door
The Source op 28-01-2026 21:16
]