@
V_ger
Snap niet helemaal waarom je meent dat er iemand wordt aangevallen als er wat kritische vragen worden gesteld.
Ik stel toch al ludiek de vraag, want ja dit is Tweakers en die zijn van nature nieuwsgierig, en 100kWh is gewoon echt een flinke bak met opslag die we hier niet vaak voorbij zien komen.
Daarnaast zou je ook van het goede uit kunnen gaan i.p.v. direct er een negatieve reflectie (aanvallen) op te projecteren.
We denken hier ook graag mee, er dit een dijk aan ervaring in dit topic die ook een mede tweaker voor zaken wil behoeden die wellicht nog niet zo doordacht zijn,
Zoals al meermaals genoemd krijg je 100kWh niet zomaar even vol , niet met 14kWp aan panelen en niet op een 3x 25A aansluiting.
Kan zijn dat iemand hier goed over nagedacht heeft (dus top) maar kan ook zijn dat het volledig "omdat het kan" bedacht is en nog niet geheel over alles is nagedacht.
Ook ik dacht dat ik alles wel wist na het lezen van dit topic, maar tijdens het ontwerp en bouw van je eigen systeem loop je toch vaak tegen zaken waar je totaal niet bij stil had gestaan, omdat je botweg nog geen ervaring had. Mede dankzij wat kritische vragen hier toch een aantal zaken veranderd en daarmee mijzelf flink wat kosten bespaart.
Mijn advies is en blijft dan ook, begin eens met 3 accu;s dan zit je al op de helft van je opslag (design en bouw alvast wel met uitbreiding in je achterhoofd zodat dit mogelijk is) en kijk dan eens hoe zaken lopen en bevallen.
3 accu's bijbouwen en plaatsen is ook zo gepiept, en wellicht kom je er al eerder achter dat je met 48kWh makkelijk uit de voeten komt.
Bespaart je toch zo een dikke 5k euro's.
En for the record, er is niks mis mee met het argument
hobby / omdat het kan etc ik zie daar alleen maar begripvolle reacties over. En zoals je kunt lezen ook @
b01 voelde dat ook niet als aanval.
Kortom ik snap echt even niet waarom jij zoveel negativiteit las in de reacties.
[
Voor 3% gewijzigd door
cyclone op 14-08-2025 14:12
]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...