Het is maar net hoe erg jij de risico's wilt beperken.Q schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:34:
[...]
De mensen die absoluut geen accu in huis plaatsen parkeren wel hun EV naast hun huis of dat van de buren.
Of stappen überhaupt in een auto.![]()
Voorzichtigheid is prima, maar ik vind het advies niet in verhouding tot de risico’s. ‘Je’ mag het er mee oneens zijn, maar ik ben het op mijn beurt oneens met het idee dat een accu binnen het huis “onverantwoord” zou zijn.
Al die kant-en-klare thuis accu’s van de bekende merken zoals door Ketelklets (de ouwe grifter) worden gepromoot, waar komen die te staan
[...]
Als mensen duidelijk zouden aangeven dat dit hun persoonlijke mening is en niet zo stellig zouden zijn…
De een neemt allerlei verzekeringen en de ander slechts diegene die moeten.
Je hebt altijd een basis veiligheid, zorgen dat de kabels de juiste afmeting hebben goed aangesloten etc.
Over al het andere kan je discussies voeren wat je wilt, de een zal het prettig vinden als de accu direct in een bak water gaat en de ander boeit het niet.
Want ja niks is 100% veilig, je kan ook vallen over de drempel en je nek breken :-)
Maar los van de veiligheid discussie zijn er nog veel belangrijkere redenen waarom je een powerwall niet in huis wilt hebben. (of in ieder geval niet vlakbij waar je leeft/slaapt)
Geluid, op vol vermogen maakt het toch wel geluid.. (fans)
Warmte ontwikkeling, het op/ontladen gaat gepaard met warmte generatie. Als je dat in huis doet dan wordt je daar in de zomer niet vrolijk van.
All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation