Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Leipi35 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:55:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Het gaat om het doe het zelven , dat is de essentie van dit forum 😃😃
Tja het was misschien wat bot en geheel zonder enig tact, maar wel gewoon eerlijk. Ik lees op Tweakers wel vaker dat mensen denken dat dit een "Werkspot" is.

"Ik heb een vraag / opdracht, wie kan het doen voor weinig of niets."

Het valt te proberen, maar ik krijg er een beetje jeuk van. Het zijn vaak eendagsvliegen (No harm intended) die de moeite niet nemen om te gaan lezen maar wel een stante pede reactie / oplossing willen hebben.

Ik ben best bereid te helpen want ik kan begrijpen dat dit niet iedereens dagelijks werk is, maar doe dan eerst zelf even wat kennis vergaren voor je hier gaat zitten roeptoeteren.

Exkuus my Vrenchs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online
Leipi35 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:16:
[...]

Tja , wat voor advies moet je hier nu geven,?
Inmiddels zijn er zoveel leveranciers en types batterijen dat er niet 1 uitspringt .
Ik zou zeggen bestel gewoon 1 en deel je ervaring hier
Hier een vergelijk van cellen: https://nbcellenergy.com/...l-vs-eve-vs-calb-vs-rept/ Ze zullen elkaar niet (veel) ontlopen. Chinglezen weten anderen altijd goed te kopieren.

Zelf heb ik EVE MB31, maar MB30 schijnt langer mee te gaan. Ik koos de JK V15, maar had beter op de V19 kunnen wachten. (En dat zeg ik na de X-jaar weer als ik de V19 zou hebben en V20 uitkomt, de ontwikkeling gaat alsmaar door. Nu heb ik LFP, misschien had ik beter.... Als ik voor mijzelf spreek, dan zou ik de Yixiang box afraden, daar heb ik achteraf teveel gedoe mee gehad. (Moest zelf een hoop zaken aanpassen om het naar spec te verkrijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:45
HyperBart schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:22:
[...]

[...]

Serieuze vraag aan allen en de posters, maar is dat niet (heel) snel dat er dan afgeschakeld wordt?
Een beetje langer opladen bij lente temperaturen rond de 20 à 25 graden gaat toch al snel naar de +30°C voor de batterij zelf? Ik zit hier nu op 34°C op de batterij op 80% na een dagje pruttelend aan 3 à 3.5kW opladen.
Bij mij staat het systeem in een kelder. Op dagen als van de week wordt het niet warmer dan 24 gaden. Dus geen snelle afschakeling.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
BenSKIP schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:46:
[...]

Tja het was misschien wat bot en geheel zonder enig tact, maar wel gewoon eerlijk. Ik lees op Tweakers wel vaker dat mensen denken dat dit een "Werkspot" is.

"Ik heb een vraag / opdracht, wie kan het doen voor weinig of niets."

Het valt te proberen, maar ik krijg er een beetje jeuk van. Het zijn vaak eendagsvliegen (No harm intended) die de moeite niet nemen om te gaan lezen maar wel een stante pede reactie / oplossing willen hebben.

Ik ben best bereid te helpen want ik kan begrijpen dat dit niet iedereens dagelijks werk is, maar doe dan eerst zelf even wat kennis vergaren voor je hier gaat zitten roeptoeteren.

Exkuus my Vrenchs
En ik vraag mij af in hoeverre wij echte grade A cellen
Krijgen bij al die overzeese firma's
Daar zie je de bomen door het bos niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Leipi35 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:15:
[...]

En ik vraag mij af in hoeverre wij echte grade A cellen
Krijgen bij al die overzeese firma's
Daar zie je de bomen door het bos niet meer
Tel daarbij op dat het niet evens snel zelf te meten / testen is of je Cell Grade A is al dan niet.
Dit is puur gebaseerd op vertrouwen / reputatie van je leverancier.

Dit is dus de reden dat ik ervoor gekozen heb om ze hier in NL te kopen bij een leverancier waar ik al ruim 20 jaar mijn oplaadbare batterijen koop en daar dus al lang een vertrouwens relatie mee heb.

Aanschaf buiten Europa is puur een gok die je neemt (niet perse slecht) omdat het botweg niet te controleren is.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online
@Leipi35 @cyclone Ben het niet eens met jullie stelling(en). Als je via AliE of AliA aankopen wil doen, dan neem je daarbij het risico dat je een grade B koopt. Om dat uit te sluiten ben je nagenoeg aan jezelf verplicht direct bij de fabrikant te kopen. (Al dan niet uit een EU wharehouse)
Cellen zijn absoluut WEL te testen, maar dan moet je daarvoor weer in een batterytester (ZKETECH) investeren en ben je minimaal 10 uur per cel aan het laden / ontladen om maar iets over de cel te kunnen zeggen.
Ik verhuur mijn ZKETech wel eens. Je krijgt een volledige NL instructie mee. Je ondertekend een contractje waarin de voorwaarden voor de teruggave van de borg staan. Je betaald dan de aanschafprijs aan borg en een nader te bepalen bedrag voor 2 weken. In die twee weken krijg jij de 16 cellen echt wel getest. Lukt je dit niet, dan snoep ik per dag 1/14 deel van je borg af. Sloop je iets van de ZKETech, dan mag je hem houden en ontvang je de aankoopbon en de garantiekaart en houd ik de gehele borg. Dan mag je zelf om garantie gaan leuren. Nakijken en testen van de ZKEtech doen we samen. Is er iets beschadigd / defect dan ben je (een deel van) je borg kwijt. Zo weet ik zeker dat ik mijn aparatuur heel terugkrijg en dat er voorzichtig mee omgegaan wordt. Voordeel voor jou, je hoeft hem niet zelf te kopen en te wachten. Voordeel voor mij hij zit geen stof te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
BenSKIP schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:58:
[...] Als ik voor mijzelf spreek, dan zou ik de Yixiang box afraden, daar heb ik achteraf teveel gedoe mee gehad. (Moest zelf een hoop zaken aanpassen om het naar spec te verkrijgen.)
Kun je hier wat meer over vertellen? Ik heb vorige week drie boxen binnengekregen en inmiddels eentje gebouwd. Het viel mij op dat de box op diverse punten verbeterd was tov de video's van Andy. Maar het was mijn eerste build en misschien heb ik wat over het hoofd gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:47
Yixiang is volgens mij ook bij v4 onderhand :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim57
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:25
BenSKIP schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:58:
[...] Als ik voor mijzelf spreek, dan zou ik de Yixiang box afraden, daar heb ik achteraf teveel gedoe mee gehad. (Moest zelf een hoop zaken aanpassen om het naar spec te verkrijgen.)
Ik heb nu 5 Yixiang V1 en V2 dozen voor vrienden in elkaar gezet en de kwaliteit is helemaal prima. :)

In de laatste V2 waren zelfs insecten horren meegeleverd voor bij de ventilatie roosters te plaatsten. Waarschijnlijk een reactie op de bevinding van Andy Off-grid-garage dat er anders beestjes door de roosters kunnen.

Kia e-niro, smartEVSE, SolarEdge O/W 3/4 kW, Ferroli wpb 90 lt., Daikin 4kW monoblock, Victron MP2-5000 + 15 kWh, gasloos 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Pim57 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Ik heb nu 5 Yixiang V1 en V2 dozen voor vrienden in elkaar gezet en de kwaliteit is helemaal prima. :)

In de laatste V2 waren zelfs insecten horren meegeleverd voor bij de ventilatie roosters te plaatsten. Waarschijnlijk een reactie op de bevinding van Andy Off-grid-garage dat er anders beestjes door de roosters kunnen.
Waarom überhaupt ventilatie roosters? naast de bugs zijn het ook fijne verzamelplekken voor o.a. stof.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@BenSKIP Ben je hier nou een beetje sluik reclame aan het maken voor de verhuur van je meter :-)

Maar alle gekheid op een stokje, dan doe je je metingen (daar investeer je dus "ff" 2 weken in (ik heb overigens wel wat beters met mijn tijd te doen maar sois).

En dan kom je er achter .. mmm verkocht als grade A maar is Grade B of slechter, en dan ? Hoe denk jij dat jij kostenloos jouw cellen weer naar China krijgt en je geld terug ?

Da's allemaal achterlijk veel werk en risico die ik voor dat tientje (misschien 2) per cel niet ga nemen, want eenmaal een slechte batch te pakken dan kom je er botweg niet meer vanaf.

Het is echter aan een ieder vrij om dit risico wel te nemen, ik kies wel voor het alternatief binnen Nederland bij een betrouwbaar adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Slux schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Waarom überhaupt ventilatie roosters? naast de bugs zijn het ook fijne verzamelplekken voor o.a. stof.
Hier ook ventilatie gemaakt, diy style. Scheelt paar graden in de box en de cellen. Achterkant box iets de plaat los en een paperclip ertussen voor intake.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKOIk_rVssFmvFa0_p-iokmg9yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOdBlVeBDZ1l8LGfNpsfiq9e.jpg?f=fotoalbum_large

ps: iets anders; ik ben aan het kijken om 1x nieuwe JK bms, v15 of v19 te bestellen ivm een issue in mijn box2. Iemand een aanrader op aliexpress/alibaba?

[ Voor 9% gewijzigd door PCJR op 17-06-2025 16:52 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
cyclone schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:28:
@BenSKIP Ben je hier nou een beetje sluik reclame aan het maken voor de verhuur van je meter :-)

Maar alle gekheid op een stokje, dan doe je je metingen (daar investeer je dus "ff" 2 weken in (ik heb overigens wel wat beters met mijn tijd te doen maar sois).

En dan kom je er achter .. mmm verkocht als grade A maar is Grade B of slechter, en dan ? Hoe denk jij dat jij kostenloos jouw cellen weer naar China krijgt en je geld terug ?

Da's allemaal achterlijk veel werk en risico die ik voor dat tientje (misschien 2) per cel niet ga nemen, want eenmaal een slechte batch te pakken dan kom je er botweg niet meer vanaf.

Het is echter aan een ieder vrij om dit risico wel te nemen, ik kies wel voor het alternatief binnen Nederland bij een betrouwbaar adres.
Ik had dan wel 16 cellen besteld of 32, waarvan enkele die iets bol waren en 1tje met rare bobbels aan de onderkant (bleek gewoon lijm), ik kreeg wel direct een nieuwe doos met cellen geleverd... Als je kunt laten zien dat je je capaciteit niet haalt, kan ik me best indenken dat ze je nieuwe sturen. Ze willen ook absoluut geen slechte reviews/reclame heb ik zo het gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Ik heb bij QSO en Gobel EU stocks wel eens beschadigede en slechte cellen gehad, die werden netjes vervangen, maar was niet heel makkelijk, ik moest foto's doorsturen en weerstand van de cellen aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PCJR schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:48:
[...]

Hier ook ventilatie gemaakt, diy style. Scheelt paar graden in de box en de cellen. Achterkant box iets de plaat los en een paperclip ertussen voor intake.

[Afbeelding]

ps: iets anders; ik ben aan het kijken om 1x nieuwe JK bms, v15 of v19 te bestellen ivm een issue in mijn box2. Iemand een aanrader op aliexpress/alibaba?
Niet bang voor brand of sluiting door stofophoping ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PCJR
Slux schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:34:
[...]

Niet bang voor brand of sluiting door stofophoping ?
Zoveel stof gaat er ook niet in. En met 48v moet je toch echt je best gaan doen om daar brand mee te maken.

Ik zou me eerder zorgen maken over de oven, de wasmachine en bv de droger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:25

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Is die fan een proef of is dat duct tape + een PSU boven op de accu om de fan te voeden een 'permanente' setup? O-) (Hoe ga je die fan permanent voeden?)

[ Voor 16% gewijzigd door Q op 17-06-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Q schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:08:
Is die fan een proef of is dat duct tape + een PSU boven op de accu om de fan te voeden een 'permanente' setup? O-) (Hoe ga je die fan permanent voeden?)
Alleen die tape nog vervangen door wat kit.
Alhoewel het al 3 maanden zo prima zit eigenlijk. Voeding is gewoon een 7v of 12v adapter meen ik. In een kaku socket, die aangaat/uitgaat op accu/inverter temp :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:04
V_ger schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:12:
Zijn er al mensen die een Eel CCS batterij hebben?
Ik wil misschien wel de losse modules kopen en dan zelf een bms eraan hangen, maar ik kan nergens vinden wat voor een connectors erop zitten.
Yep, ik heb hier drie van staan. Als je wat foto’s wil pb me even maar ik hem van het weekend even open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:08
Japieh schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:47:
[...]

Yep, ik heb hier drie van staan. Als je wat foto’s wil pb me even maar ik hem van het weekend even open.
O, cool!

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online

Dit is ook gewoon niet waar, want bij AliA/E koop je met aankoop garantie en krijg je dus gewoon nieuwe cellen of je geld terug als de boel niet voldoet.
En nee geen reclame, mensen zijn te eigenwijs om te willen testen en komen er pas later achter dat 1 of meer cellen slecht(er) zijn. "Paar tientjes, misschien 2" klopt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door BenSKIP op 18-06-2025 04:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online
Hermarcel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:04:
[...]
Kun je hier wat meer over vertellen? Ik heb vorige week drie boxen binnengekregen en inmiddels eentje gebouwd. Het viel mij op dat de box op diverse punten verbeterd was tov de video's van Andy. Maar het was mijn eerste build en misschien heb ik wat over het hoofd gezien?
Verschillende ervaringen bij 8 boxen: verkeerde breaker geinstalleerd, schroefjes dol, gaten die niet overeen komen, roest onder de verflaag, geen busbars meegeleverd, defecte pcb busbar, defecte BMS, geen eva tape, incomplete kabelset en verkeerde kleur geleverd. Het zijn V1 boxen. De verkopers staan niet open voor verbetering en kunnen niet tegen kritiek, blijven bij hoog en laag de kwaliteit verdedigen en zijn niet bereid te compenseren, heb AliBaba moeten laten ingrijpen voor ik vervangende onderdelen / aanvullende onderdelen en compensatie kreeg. Voor mij dus geen Yixiang meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online
PCJR schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:48:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb hier ook aan zitten denken. Gatenzaag erin, gaatjes voor fans en aansturen via de temp controller. Moet dan alleen de boel weer uit elkaar halen, even geen zin in. achterin erin en voor eruit o.i.d.

Even bij Andy op zijn webpagina kijken, hij heeft zijn bronnen aangepast naar de fabrikant. Dan koop je niet via een tussenhandelaar.

[ Voor 7% gewijzigd door BenSKIP op 18-06-2025 04:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
BenSKIP schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 03:38:
[...]

Dit is ook gewoon niet waar, want bij AliA/E koop je met aankoop garantie en krijg je dus gewoon nieuwe cellen of je geld terug als de boel niet voldoet.
En nee geen reclame, mensen zijn te eigenwijs om te willen testen en komen er pas later achter dat 1 of meer cellen slecht(er) zijn. "Paar tientjes, misschien 2" klopt ook niet.
Mijn ervaring bij de niet erkende verkopers zoals op alliexpress is echt een drama, die doen er echt alles aan om er onderuit te komen, 1 keer gehad niet gelukt en koop daar ook nooit meer.

De officielle dealers doen al lastig en veel mensen kunnen de accus niet eens testen, succes met de garantie claim.

Snap sowieso niet waarom je cellen bij onbekende partijen zou bestellen, minder zekerheid, grotere kans op B cellen, prijs scheelt amper iets en garantie tot de deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

[...]

Da's misschien jouw ervaring, niet de mijne. Heb al een paar keer een dispuut gehad dat ondanks dat ik zaken volledig onderbouwd had niet ten gunste van mijn uitpakten.

En zoals ook door anderen hier beschreven kost een garantie claim je een hoop tijd en pakt dat niet altijd gunstig uit.
Ergo het is niet zo zwart / wit of gunstig zoals jouw ervaring blijkbaar.
En nee geen reclame, mensen zijn te eigenwijs om te willen testen en komen er pas later achter dat 1 of meer cellen slecht(er) zijn.
Dat was maar een geintje (over het verhuren) vind dat een nette geste van je! Precies wat je zegt als je deze route bewandeld zul je alle cellen moeten testen. Dit heb ik overigens ook zeer summier gedaan middels het testen van de interne weerstand. (en dat geeft ook niet heel veel garanties).
"Paar tientjes, misschien 2" klopt ook niet.
Hier ga ik je wel even op callen, hoe goedkoop kun jij aan een MB31 A grade cel komen dan?
Ik betaal er netto (kan btw aftrekken) 56 euro voor. per stuk maar ik kocht de mijne per 32 wat uitkwam op 51,20 per stuk.

Jij meent ze dus voor minder dan 31,20 te kunnen inkopen, en dan heb ik het over volledige kosten thuis geleverd dus inclusief de transport kosten.

(ok hier heb ik 1 klein voordeeltje, NKON zit op 40 minuten rijden bij mij vandaan dus ik heb ze zelf eventjes opgehaald).
BenSKIP schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 03:48:
[...]

Verschillende ervaringen bij 8 boxen: verkeerde breaker geinstalleerd, schroefjes dol, gaten die niet overeen komen, roest onder de verflaag, geen busbars meegeleverd, defecte pcb busbar, defecte BMS, geen eva tape, incomplete kabelset en verkeerde kleur geleverd. Het zijn V1 boxen. De verkopers staan niet open voor verbetering en kunnen niet tegen kritiek, blijven bij hoog en laag de kwaliteit verdedigen en zijn niet bereid te compenseren, heb AliBaba moeten laten ingrijpen voor ik vervangende onderdelen / aanvullende onderdelen en compensatie kreeg. Voor mij dus geen Yixiang meer.
@Hermarcel
Ook ik deel de bovenstaande ervaring met Yixiang, mijn 2 V2 boxen kwamen incompleet en men was vooral niet genegen om me dan ook maar enigszins tegemoet te komen.
Ook hoop gehouwehoer gehad met logistiek.
Wat je ook zegt of vraagt het is iig nooit iets waar Yixiang iets aan kan doen, ligt altijd bij een ander.
AKA Kudt club die geen enkele verantwoording neemt.

[ Voor 23% gewijzigd door cyclone op 18-06-2025 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@BenSKIP @cyclone Dat zijn inderdaad wel serieuze missers. Ik ben blij dat mij dat niet is overkomen. Alleen de levering was een paar weken later dan verwacht. Vervelend maar ik had nog werk genoeg aan mijn installatie. Als compensatie is een JK V19 toegezegd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnarfB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:22
Tot hoe ver is het verstandig om je batterij te ontladen, ik ontlaad nu tot 20% en start weer bij 15% ?

Bambu Lab P1S || EHVX08S18EJ6V , ESPAltherma || Deye SUN-12K-SG04LP3-EU , 2 x Seplos V4 , 32 x EVE MB31 315 Ah , Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PCJR
SnarfB schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:08:
Tot hoe ver is het verstandig om je batterij te ontladen, ik ontlaad nu tot 20% en start weer bij 15% ?
% zegt niks.
Ik ga van 0% naar 100% en weer terug, zowat elke dag. Maar wat is bij mij 0%, wat is bij jou 0%?

Dat ligt er maar net aan wat je de omvormer of BMS zegt of insteld. Bij mij is 0% 2.85v per cell, en 100% is 3.48v per cell. Ruim binnen de specs, en dit kan ik dus prima 10.000 keer doen aldus de data sheet.

Als 0% 2v is en 100% 4v per cell, dan doe je dat maar 1 keer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnarfB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:22
PCJR schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:10:
[...]

% zegt niks.
Ik ga van 0% naar 100% en weer terug, zowat elke dag. Maar wat is bij mij 0%, wat is bij jou 0%?

Dat ligt er maar net aan wat je de omvormer of BMS zegt of insteld. Bij mij is 0% 2.85v per cell, en 100% is 3.48v per cell. Ruim binnen de specs, en dit kan ik dus prima 10.000 keer doen aldus de data sheet.

Als 0% 2v is en 100% 4v per cell, dan doe je dat maar 1 keer... :+
Zo te zien kan ik nog ver genoeg terug dus dat gaan we maar eens uit proberen. Eerst maar eens naar 5%
Is alleen de vraag waar moet ik in de Deye Low Warning , Batterij Shutdown en Battery Restart op instellen als ik eventueel tot 0% wil ontladen

Even een andere vraag los van dit alles, ik zie bij het nodige mensen onderaan hun topic een inventaris staan van hun apparatuur. Ik hadt verwacht dat als ik de inventaris lijst invult dat dit getoond wordt, hoe krijg ik dit ook zichtbaar ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60I9bxQe5jsqDkn5r9cTdnA2UoY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DCrqLpnsN2hWkXHvfFJVEny7.png?f=user_large

Bambu Lab P1S || EHVX08S18EJ6V , ESPAltherma || Deye SUN-12K-SG04LP3-EU , 2 x Seplos V4 , 32 x EVE MB31 315 Ah , Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
SnarfB schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Zo te zien kan ik nog ver genoeg terug dus dat gaan we maar eens uit proberen. Eerst maar eens naar 5%
Is alleen de vraag waar moet ik in de Deye Low Warning , Batterij Shutdown en Battery Restart op instellen als ik eventueel tot 0% wil ontladen

Even een andere vraag los van dit alles, ik zie bij het nodige mensen onderaan hun topic een inventaris staan van hun apparatuur. Ik hadt verwacht dat als ik de inventaris lijst invult dat dit getoond wordt, hoe krijg ik dit ook zichtbaar ?

[Afbeelding]
Ik heb 3x 0% ingevuld. Trouwens ik meen dat deze settings alleen er iets toe doen in offgrid modus. Dacht ik.

Onderin? Check ff Signature ofzoiets, bij je profiel settings :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online
Hermarcel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:30:
@BenSKIP @cyclone Dat zijn inderdaad wel serieuze missers. Ik ben blij dat mij dat niet is overkomen. Alleen de levering was een paar weken later dan verwacht. Vervelend maar ik had nog werk genoeg aan mijn installatie. Als compensatie is een JK V19 toegezegd. Ben benieuwd.
Toezegging komen kwamen ze bij mij wel na, naar voor ze daartoe bewogen was ik de frustratie nabij. Wat anderen hier ook schrijven, het ligt niet aan hun, je zal zelf wel wat verkeerd gedaan hebben, stel typgeiten/-miepen zonder enige technische achtergrond die alle antwoorden onder de knop hebben staan en ook zolang ze aan je kunnen verdienen redelijk goed de Engelse taal beheersen en wordt het kritisch dan overgaan op Chinglish. "Ja meneel nee, ik niet geglijp."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Nu online
cyclone schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:19:
[...]

Da's misschien jouw ervaring, niet de mijne. Heb al een paar keer een dispuut gehad dat ondanks dat ik zaken volledig onderbouwd had niet ten gunste van mijn uitpakten.

En zoals ook door anderen hier beschreven kost een garantie claim je een hoop tijd en pakt dat niet altijd gunstig uit.
Ergo het is niet zo zwart / wit of gunstig zoals jouw ervaring blijkbaar.

[...]

Dat was maar een geintje (over het verhuren) vind dat een nette geste van je! Precies wat je zegt als je deze route bewandeld zul je alle cellen moeten testen. Dit heb ik overigens ook zeer summier gedaan middels het testen van de interne weerstand. (en dat geeft ook niet heel veel garanties).

[...]

Hier ga ik je wel even op callen, hoe goedkoop kun jij aan een MB31 A grade cel komen dan?
Ik betaal er netto (kan btw aftrekken) 56 euro voor. per stuk maar ik kocht de mijne per 32 wat uitkwam op 51,20 per stuk.

Jij meent ze dus voor minder dan 31,20 te kunnen inkopen, en dan heb ik het over volledige kosten thuis geleverd dus inclusief de transport kosten.

(ok hier heb ik 1 klein voordeeltje, NKON zit op 40 minuten rijden bij mij vandaan dus ik heb ze zelf eventjes opgehaald).

[...]

@Hermarcel
Ook ik deel de bovenstaande ervaring met Yixiang, mijn 2 V2 boxen kwamen incompleet en men was vooral niet genegen om me dan ook maar enigszins tegemoet te komen.
Ook hoop gehouwehoer gehad met logistiek.
Wat je ook zegt of vraagt het is iig nooit iets waar Yixiang iets aan kan doen, ligt altijd bij een ander.
AKA Kudt club die geen enkele verantwoording neemt.
Euh nee, heb geen btw kunnen afschrijven. En snap je wel, maar mijn EVE prijs was beter dan de NKON prijs. En ook al kocht ik wel bij NKON, dan ook had ik alle cellen getest. Mijn boxen zijn op weerstand en capaciteit gebouwd. Weerstand ontliep elkaar eigenlijk niet. (verwaarloosbaar) En cap liep maximaal 5Ah uit elkaar. (Eveneens verwaarloosbaar) Heb wel de cellen met hoger en lager Ah bij elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Test NKON de cellen per batch allemaal op capaciteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Q schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:48:
Test NKON de cellen per batch allemaal op capaciteit?
Volgens mijn leveren ze alleen een rapport met de grade A+

De A- zijn daar trouwens ook meer dan dikke prima, zat helaas geen rapport bij, alleen jammer dat ze geen flexible busbars meeleveren.
Prijs is ook zeer scherp als je de BTW kan verrekenen, ik ben zelf geen goedkopere cellen tegengekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Slux op 18-06-2025 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Risico mitigeren heeft meestal een prijs en niet iedereen wil die prijs betalen. Meten is weten, geen speld tussen te krijgen. Die kennis is wel aan de prijs. Vergeet ook niet in die prijs mee te rekenen dat je accu een paar weken had kunnen draaien / geld kunnen opleveren.

Vertrouwen kan je geld en tijd besparen. Zo 'vertrouw' ik NKON, betaal ik ietsje meer mogelijk maar ben ik uiteindelijk waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.

Het enige wat ik wel heb gedaan is zo'n weerstand tester kopen voor 30 euro. Zegt niet alles - niet zo goed als capaciteitstesten - maar kan een écht rotte cel er wel uithalen. Die 30 euro vind ik redelijk voor de kennis die het oplevert.

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 18-06-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

BenSKIP schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:44:
[...]
Weerstand ontliep elkaar eigenlijk niet. (verwaarloosbaar) En cap liep maximaal 5Ah uit elkaar. (Eveneens verwaarloosbaar) Heb wel de cellen met hoger en lager Ah bij elkaar gezet.
Bij mijn Nkon cellen liep volgens fabrieksopgave:
  1. de IR-weerstand: 0,1535 t/m 0,1592,
  2. en de capaciteit van 335,0 t/m 337,4 Ah
Als ik de hoogste capaciteit buiten beschouwing laat, dan lopen de cellen van 335,0 t/m 336,6Ah.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

[...]
AliE is een onbetrouwbare toestand: komt je pakket beschadigd zonder inhoud aan, dan krijg je het aankoopbedrag echt niet terug van AliE: de zending is aangekomen zegt "tracking" ;w

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste