Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
elaho schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:21:
Ik twijfel erg, ik heb een iPhone 8 plus 256gb en de xr lijkt me een mooi toestel. Alleen is het echt wel een upgrade van een 8 plus naar een xr? Over touch id of ben ik erg tevreden moet ik zeggen, face id weet ik nog niet. Hmmmm moeilijk😊
Waarom zou je een 8 plus willen upgraden met Xr ?
Lijkt mij niet moeilijk, gewoon de 8 plus houden ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Desperado112
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:47
Kogel is door de kerk, ga afscheid nemen van mijn Lumia 950 en zojuist een XR besteld.
Reden hiervoor is dat mijn Lumia steeds minder apps ondersteund, expres gekozen voor iOS omdat Android mij niet kan bekoren.
Ben erg benieuwd of de kwaliteit van foto's beter of gelijk is aan de Lumia. Is er misschien iemand die ook deze overstap heeft gemaakt en mij misschien kan vertellen over de mogelijke verschillen?

Gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02:31
Desperado112 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:47:
Kogel is door de kerk, ga afscheid nemen van mijn Lumia 950 en zojuist een XR besteld.
Reden hiervoor is dat mijn Lumia steeds minder apps ondersteund, expres gekozen voor iOS omdat Android mij niet kan bekoren.
Ben erg benieuwd of de kwaliteit van foto's beter of gelijk is aan de Lumia. Is er misschien iemand die ook deze overstap heeft gemaakt en mij misschien kan vertellen over de mogelijke verschillen?

Gr
Martijn
Het verschil zal aanzienlijk zijn.

• detim
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-11 20:52
Heb sinds vandaag ook de iphone XR.
Kom van een galaxy S8 af.

Wat me wel erg opvalt is dat wit niet heel wit is, eerder gelig.
Net als of anti blue light aan staat, maar dat is niet het geval.

Hebben jullie dit ook?

Update: Heb true tone uit gezet en het is weg :)

detim wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:21 (11%)

• Rosto
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-11 11:19
detim schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:17:

Hebben jullie dit ook?

True tone en/of Night Shift al eens uitgezet? Deze maken het scherm 'warmer'... oftewel geler van kleur.

Ah, had je al gedaan....

Rosto wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:48 (3%)

--MacBook Pro 13" early 2011, 8GB, 750GB Momentus XT--

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:02
detim schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:17:

Hebben jullie dit ook?

Hoe bevalt de XR je, komende van een S8?

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-11 14:55

stefimke

Fire Walk With Me

Tolga07 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:54:
Ben niet van S8->XR gegaan maar iets anders: S7edge->Pixel2->XR->Pixel3.
Overstap van van S7->Pixel2 was geweldig, met vooral dank aan de stock Android ervaring en camera.
Van Pixel2->XR was een groot drama, op de batterijduur en het scherm na, daar is niks over te klagen. Maar persoonlijk kon ik niet aan een iOS wennen, alsof je jaren terug in de tijd gaat. Zoveel dingen die ontzettend krom werken als je (stock) Android gewend bent. Daarbij is het scrollen op de XR errug irri, zit een soort van micro-judder in, waardoor er tijdens het scrollen niks scherp is.
XR->Pixel3 was als in een warm bad stappen, wat een productiviteit en intuitiviteit, zonder zinloos geswipe, met een doordacht notificatie-systeem, én je kunt daadwerkelijk mutiltasken. Was dan ook erg blij met de black-friday aanbiedingen van de Pixel3.

(Ik wil geen discussie aanwakkeren: dit is puur MIJN mening)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Ieder idd zijn mening, ik was zowel aan iOS gewend als aan Android van jaren een iPad als tablet te hebben en een Android toestel als smartphone ( al kwam ik voor dat Android toestel ook wel van een 5s af ) , dit is mijn mening na een weekje XR :

Ik vind tbh de hele gestures in iOS meer intuitive dan de soft buttons op Android, geen ervaring met de gestures in Pie maar het lijkt toch erg op iOS dus het zal een beetje een potato/potatoe verhaal zijn tussen Pie met gestures en iOS.

Face ID unlocked meteen, zo snel dat het lock icon geen tijd heeft om ''closed'' weer te geven als ik het scherm ontwaak met een raise to wake of power button tap, ik wake het scherm en zie binnen de 0.1 sec een unlocked slotje om aan te geven dat face ID heeft unlocked, en wetende hoe het werkt is het extreem safe tov de android varianten qua iris of face unlocking, nu een weekje na aankoop ben ik nog elke keer verrast hoe snel het mijn toestel unlocked.

Speakers vind ik top ( maar mijn oude single bottom firing speaker was shit op mijn oud toestel :P )
Die micro judder qua scrollen merk ik niet, ofwel is dat iets wat van persoon tot persoon af hangt of wel ben ik zowiezo al te scheel om het te merken ( draag een redelijke sterke bril )

Batterij is, komende van mijn 2015 mid range android toestel, een echte verademing, weet nog dat mijn iPhone met 61% uit de doos kwam vorige week en heb die dag met setup en apps installen en spotify en whatsapp en wat pokemon go al 4u SOT gehaald voor ik op 18% kwam.

Nu van de lader gehaald @ 100% om 23u en een iOS 12.1.3 update gedaan die ik nog niet had gedaan over wifi en sindsdien ook al een minuut of 53 SOT met whatsapp gebruik en staat nog rotsvast op 100%, komende van mijn oude toestel is dat ook dag en nacht, daar zat ik na 53 SOT met whatsapp al vlot onder de 80%
Zover deze week heb ik met elke 100% charge op mijn XR al minstens 6u SOT gehaald, afhankelijk van pokemon go kan dat nog iets langer, uiteraard zijn er bij Android ook battery champs zoals de Poco maar dit is mijn ervaring zover met de XR batterij.

Is het allemaal A+ bij Apple ? Nee voor mij ook niet, zo vind ik nog dat ze teveel standaard meuk leveren, GarageBand bv nam al 1.26gb in toen ik het toestel de 1ste keer aan had dus heb ik verwijderd, idem met apps die ik nooit gebruik zoals Stocks of een ingebouwde app waarmee je meteen op de Apple Store hardware kunt bestellen zonder er met je browser naar te surfen.

En andere apps zoals Health of Tips of Find my iPhone vliegen in een map genaamd Apple Crap, staat oa ook Books in en Home en nog een paar, moet geen heel home screen vol met Apple Meuk.
Op mijn 5s had ik ook zo een map voor die Apple appjes en het is er 5 iOS versies nog niet beter op geworden, maar een heel groot deel ervan kan je wel uninstallen en er zijn er maar heel weinig die je niet kan uninstallen zoals bv de Watch app en ik heb geen Watch.

En dan komende van een Android met notification LED vind het ik een beetje vervelend dat er geen manier is waarom de iPhone je aandacht trekt als je een notification hebt en je hebt bv het geluid gemist, moet je toch op het scherm tappen om te kijken of je geen whatsappje hebt gemist terwijl je een potje aan het gamen was met headset op, maar dit was op mijn 5s ook al zo en is gewoon omdat Apple geen LED of Glance functie gebruikt.

Maar buiten de meegeleverde Apple zooi qua apps ( Weather etc is wel usefull maar Tips en Home en Stocks bv niet ) en het missen van een Always on display of LED zodat ik van tijd tot tijd toch moet checken voor eventuele meldingen is er weinig tot niets slechts wat ik kan zeggen over de XR, ohja enkel nog de prijs :P maar koop toch elke 2 jaar in combo met een abbo dus heb hem gehad voor 229 voor 64GB.

• detim
  • Laatst online: 15-11 20:52
Tolga07 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:54:
[...]

Heb hem nu 2 dagen en is wel flink wennen.
In het verleden een iPhone 7 plus gehad, maar ben nu weer gewend aan android, dus nu weer omschakelen.

Kwa design ga je er flink op achteruit vind ik, grote bezels en een stuk dikker. Vrij lomp ding in vergelijking.
Accu is vandaag vrij intensief gebruikt, de Samsung zou denk ik bijna leeg zijn, hier heb ik nog meer dan de helft over.

Maar ik vind dat met android altijd wel iets van rare bugjes zijn. Het toestel werd al trager en doet geregeld iets wat niet de bedoeling is en wat je niet verwacht.
Dat is met een iphone veel minder, is vrij straight forward, maar doet ook precies hetgene wat hij moet doen zonder rare haperingen. Dus voor mijn gevoel betrouwbaarder (dit baseer ik vooral op de 7 plus, maar is natuurlijk beide IOS)

Wel al 1x gehad dat ik 4G had, maar geen internet.
Mobiele gegevens uit en aan hielp niet, volledig toestel herstart loste het op.
Heb dit al eerder ergens gelezen dat iemand dit had, hoop dus op een fix.

• Katmi
  • Nu online
Aangezien er geen accessoires topic is voor de XR zoals voor de XS/XS Max vraag ik het hier.

Ik ben op zoek naar een wireless Qi charging pad en blijkbaar moet je dan voor iPhone best een ''7.5w fast charge iPhone'' pad nemen maar dan staat daar altijd bij dat je een quick charge blokje moet hebben voor in de muur om die wireless pad dan op te verbinden want anders haal je die 7.5w niet.

De iPhone lader met 5v 1A uit de doos van je iPhone raden ze zelfs helemaal af dus mijn vraag is welk ''blokje'' voor in de muur koop ik best samen met een 7.5w charging pad ?

Ik had deze wireless pad/stand op het oog : https://www.amazon.de/dp/..._1385091031_t1_B07DBXZZN3

En daarbij staat er dan '' 7.5w and 10w charging modes require a quick charge 2.0/3.0 charger en zelf linken ze naar deze : https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Ladegerät-Charge-Schwarz/dp/B017XBDBI6/

Lijkt mij volgens de specs een correcte combo, maar heb geen ervaring met quick charge blokjes of wireless pads dus dacht ik vraag het even :)
Andere aanraders van wireless pad of charging blokje mag ook want zie dat er een hoop zijn die 7.5w doen op iPhone X en hoger, moet niet perse een stand zijn maar mag ook gewoon een pad zijn waar hij plat op ligt, zolang het maar kwaliteit is en niet overhit ofzo :P

Katmi wijzigde deze reactie 22-01-2019 21:19 (11%)

• Kenzo76
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-11 08:55
Katmi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:17:
Aangezien er geen accessoires topic is voor de XR zoals voor de XS/XS Max vraag ik het hier.

Ik ben op zoek naar een wireless Qi charging pad en blijkbaar moet je dan voor iPhone best een ''7.5w fast charge iPhone'' pad nemen maar dan staat daar altijd bij dat je een quick charge blokje moet hebben voor in de muur om die wireless pad dan op te verbinden want anders haal je die 7.5w niet.

De iPhone lader met 5v 1A uit de doos van je iPhone raden ze zelfs helemaal af dus mijn vraag is welk ''blokje'' voor in de muur koop ik best samen met een 7.5w charging pad ?

Ik had deze wireless pad/stand op het oog : https://www.amazon.de/dp/..._1385091031_t1_B07DBXZZN3

En daarbij staat er dan '' 7.5w and 10w charging modes require a quick charge 2.0/3.0 charger en zelf linken ze naar deze : https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Ladegerät-Charge-Schwarz/dp/B017XBDBI6/

Lijkt mij volgens de specs een correcte combo, maar heb geen ervaring met quick charge blokjes of wireless pads dus dacht ik vraag het even :)
Andere aanraders van wireless pad of charging blokje mag ook want zie dat er een hoop zijn die 7.5w doen op iPhone X en hoger, moet niet perse een stand zijn maar mag ook gewoon een pad zijn waar hij plat op ligt, zolang het maar kwaliteit is en niet overhit ofzo :P
Ik heb deze aangekocht samen met onze XR’s
Heel tevreden over en laad snel op.
pricewatch: Belkin Boost Up Qi draadloos laadstandaard (10W) - Zwart

• Katmi
  • Nu online
Kenzo76 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:08:
[...]

Ik heb deze aangekocht samen met onze XR’s
Heel tevreden over en laad snel op.
pricewatch: Belkin Boost Up Qi draadloos laadstandaard (10W) - Zwart
Ja had ik ook al gezien maar is me toch wat duur voor een lader, kan ik voor 10 euro meer ook Apple hun usb c to lightning cable kopen en hun fast charger :P

Dacht eerder aan een pad rond de 25 en dan zo een quick charge blokje rond de 13-15 van Anker ofzo.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Katmi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:05:
[...]

Ja had ik ook al gezien maar is me toch wat duur voor een lader, kan ik voor 10 euro meer ook Apple hun usb c to lightning cable kopen en hun fast charger :P

Dacht eerder aan een pad rond de 25 en dan zo een quick charge blokje rond de 13-15 van Anker ofzo.
Ik heb zelf deze van Satechi. Werkt prima en heeft een strak design. Mijn vader heeft een andere van AliExpress en die doet het ook al bijna 1 jaar. Die was iets van 9 euro. Quick charge gaat niet bij draadloos laden, want dat gaat tot maximaal 7,5 watt.

syltheboy wijzigde deze reactie 22-01-2019 23:56 (13%)

• Drowzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-11 12:03
Gruijters schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:26:
Na een tijdje dubben of ik nu een iPhone X of een XR moest kopen, heb ik zojuist toch maar een XR (Black) besteld.
Goeie deal geslagen; tele2 verlenging. Eenmalig 360 euro en maandelijks 10 euro krediet. In totaal dus 600 euro!! Besteld via gsmsale.

Vanavond zoeken naar een hoesje. Jammer dat Apple (nog?) geen lederen hoesjes heeft uitgebracht. Ben nooit echt een liefhebber van clear cases geweest. Alternatieve lederen hoesjes bedekken de complete achterkant, dat vind ik zonde..
Ik zit ook naar deze te kijken, veel goedkoper gaat het niet worden denk ik?

• WouterL
Drowzz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Ik zit ook naar deze te kijken, veel goedkoper gaat het niet worden denk ik?
Het Apple hoesje bedekt toch ook de gehele achterkant?

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-11 08:37
WouterL schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Neen, zit een gat in voor de camera :+

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Drowzz
  • Laatst online: 14-11 12:03
WouterL schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Bedoelde meer het abonnement :+

• ErikBra
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10 00:22
Ik heb sinds kort ook een Xr, kom van een Samsung S8+. Wat mij opvalt is dat de ruimte op het scherm onder het toetsenbord zo groot is (Ik gebruik overigens gboard, fijn!) - kan je die ruimte verkleinen?

• WouterL
ErikBra schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:27:
Ik heb sinds kort ook een Xr, kom van een Samsung S8+. Wat mij opvalt is dat de ruimte op het scherm onder het toetsenbord zo groot is (Ik gebruik overigens gboard, fijn!) - kan je die ruimte verkleinen?
Customizen onder Ios :+ ?
Dan kom je toch van een koude kermis thuis :X

• ErikBra
Wel apart eigenlijk, in de Android Community zou men hier toch niet snel genoegen mee nemen..

Ik vind de Xr trouwens een fijne telefoon, vooral de batterij is erg goed. De camera heb ik nog te weinig geprobeerd, maar de s8 was op dat punt natuurlijk ook top. Verder is in de auto carplay erg mooi, ook wel echt een plus

• Katmi
  • Nu online
Die ruimte onder het toetsenbord ( ik neem aan dat je spreekt over de ruimte tussen de space bar en die ''lijn'' onderaan waar je bv omhoog swiped ) had toch te maken met ruimte te laten voor de gestures bewegingen ofzo iets ?

Dunno is ook pas mijn eerste iPhone zonder een home button maar dacht dat ik toch iets had gelezen dat her voor de gesture commands was, omdat de ruimte anders zo krap was.

En ja in de Android community is men ook gewend van echt alles te tweaken of aan te passen dus dan zullen ze niet rap genoegen nemen met '' dat is gewoon zo '' als antwoord :P
Natuurlijk zijn er in iOS dingen die niet echt logica hebben, zoals bv niet kunnen kiezen waar je je app icons zet op een leeg homescreen, het icon zal altijd naar linksboven springen. maar andere dingen hebben wel logica in iOS, gewoon zoeken wat logica is en wat een ''beperking'' is :+

Ik weet nog dat ik van mezelf al aan het klagen was op de 5s dat ik nog steeds niet mijn app icons kon zetten waar ik wou op een leeg scherm terwijl dat op Android al lang ging toen, nu 4 iPhone generaties later en 5 iOS versies later kan ik nog steeds niet gewoon een app icon onderaan zetten op een leeg scherm, springt nog steeds naar links boven.
Ondertussen heb ik het maar gewoon geaccepteerd :P

Katmi wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:04 (54%)

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:02
Katmi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:59:
Die ruimte onder het toetsenbord ( ik neem aan dat je spreekt over de ruimte tussen de space bar en die ''lijn'' onderaan waar je bv omhoog swiped ) had toch te maken met ruimte te laten voor de gestures bewegingen ofzo iets ?

Dunno is ook pas mijn eerste iPhone zonder een home button maar dacht dat ik toch iets had gelezen dat her voor de gesture commands was, omdat de ruimte anders zo krap was.

En ja in de Android community is men ook gewend van echt alles te tweaken of aan te passen dus dan zullen ze niet rap genoegen nemen met '' dat is gewoon zo '' als antwoord :P
Natuurlijk zijn er in iOS dingen die niet echt logica hebben, zoals bv niet kunnen kiezen waar je je app icons zet op een leeg homescreen, het icon zal altijd naar linksboven springen. maar andere dingen hebben wel logica in iOS, gewoon zoeken wat logica is en wat een ''beperking'' is :+

Ik weet nog dat ik van mezelf al aan het klagen was op de 5s dat ik nog steeds niet mijn app icons kon zetten waar ik wou op een leeg scherm terwijl dat op Android al lang ging toen, nu 4 iPhone generaties later en 5 iOS versies later kan ik nog steeds niet gewoon een app icon onderaan zetten op een leeg scherm, springt nog steeds naar links boven.
Ondertussen heb ik het maar gewoon geaccepteerd :P
Ik vind het wel fijn dat het toetsenbord iets naar boven is, zo heb ik wat meer grip op mijn telefoon en hoeft mijn duim niet helemaal naar beneden om een letter te typen, zit nu soort van op dezelfde hoogte wat het typen fijner maakt.

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-11 22:41
Misschien een hele domme vraag, maar ik zie eigenlijk overal dat de XR zulke mooie foto's kan maken , met voorbeelden (oa bij Reddit) maar mij lukt het voor geen meter. Vandaag de hele dag geprobeerd om de kids leuk op de foto te krijgen maar ik krijg steeds van die vervaagde foto's. Net alsof er een super beautify filter overheen zit. Doe ik iets verkeerd met de standaard app? Ik heb ondertussen ook Halide gekocht maar daavan moet ik toch echt eerst een handleiding lezen.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:23

pdavie2311

Live life to the fullest..

Janet_ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:56:
Misschien een hele domme vraag, maar ik zie eigenlijk overal dat de XR zulke mooie foto's kan maken , met voorbeelden (oa bij Reddit) maar mij lukt het voor geen meter. Vandaag de hele dag geprobeerd om de kids leuk op de foto te krijgen maar ik krijg steeds van die vervaagde foto's. Net alsof er een super beautify filter overheen zit. Doe ik iets verkeerd met de standaard app? Ik heb ondertussen ook Halide gekocht maar daavan moet ik toch echt eerst een handleiding lezen.
Ik heb de iPhone X, Xs hiervoor gehad, maar ik kreeg ook maar geen mooie foto's helaas. Hoewel inderdaad de camera hele goede recensies krijgt. Ook ik kocht Halide en andere apps, maar ben toch naar "het andere kamp" gegaan sinds november...Grotendeels voor een goede camera, maar ook qua innovatie eens wat anders proberen. Nee, ik ben geen trol, ben een echte Apple liefhebber/fanaat, die het nu eens met een ander toestel probeert..Vooralsnog zeker geen spijt.

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:38
Janet_ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:56:
Ik hebzo'n gevoel dat de image processing veel 'stuk' maakt. Als ik een foto maak van mijn tv (met content natuurlijk) dan ziet het eruit als een olieverftekening :)

Maar ja, ik maak verder eigenlijk alleen fotos van het niveau 'bier'.

• Janet_
pdavie2311 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Ik heb de iPhone X, Xs hiervoor gehad, maar ik kreeg ook maar geen mooie foto's helaas. Hoewel inderdaad de camera hele goede recensies krijgt. Ook ik kocht Halide en andere apps, maar ben toch naar "het andere kamp" gegaan sinds november...Grotendeels voor een goede camera, maar ook qua innovatie eens wat anders proberen. Nee, ik ben geen trol, ben een echte Apple liefhebber/fanaat, die het nu eens met een ander toestel probeert..Vooralsnog zeker geen spijt.
Adlermann schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:22:
[...]

Ik hebzo'n gevoel dat de image processing veel 'stuk' maakt. Als ik een foto maak van mijn tv (met content natuurlijk) dan ziet het eruit als een olieverftekening :)

Maar ja, ik maak verder eigenlijk alleen fotos van het niveau 'bier'.
Ik kom juist van Android af, heb hiernaast ook nog een Pocophone maar wilde na de iPhone 5 weer eens Apple proberen omdat mijn zusjes beiden al jaren alles van Apple hebben. Maar dit is zo een ontzettende tegenvaller. En ik begrijp echt niet hoe reviewers enz mooie foto's krijgen. (ik maak overigens ook alleen foto's van niveau bier 🤣)

• pdavie2311

pdavie2311

Janet_ schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:21:
[...]

[...]

Ik kom juist van Android af, heb hiernaast ook nog een Pocophone maar wilde na de iPhone 5 weer eens Apple proberen omdat mijn zusjes beiden al jaren alles van Apple hebben. Maar dit is zo een ontzettende tegenvaller. En ik begrijp echt niet hoe reviewers enz mooie foto's krijgen. (ik maak overigens ook alleen foto's van niveau bier 🤣)
Hier net andersom dus.. Ik maak veel foto's van onze Kids en ook wel van natuur etc..heb geen andere camera, vandaar dat ik een goede camera op mijn telefoon wil.

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• WouterL
Ik ben juist erg te spreken over de camera van de xr. Ik maak daarentegen weinig foto’s van personen. Misschien dat daar het verschil ligt? Foto’s van dieren, landschappen ed ben ik zeer over te spreken juist.

WouterL wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:40 (82%)

• Janet_
Ik heb het uitgetest net en foto's gemaakt van m'n donuts en die waren wel perfect. Foto's maken van mensen, daar gaat het dus mis. Waar zou dat dan aan moeten liggen. De kids stonden gewoon stil. Toen ze bewogen was het helemaal een ramp.

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:56
Hier geen problemen met foto’s van mensen (of dieren/landschappen). Hooguit dat je ‘s avonds wat ruis ziet. Herken het probleem dus totaal niet.

• pdavie2311

pdavie2311

Alwayshappyz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:41:
Hier geen problemen met foto’s van mensen (of dieren/landschappen). Hooguit dat je ‘s avonds wat ruis ziet. Herken het probleem dus totaal niet.
Volgens mij hadden ik en andere mede tweakers dit al bij de iPhone 7? Dat gezichten bij mensen, een soort van waterverf effect geeft. Helemaal bij iets inzoomen. Ook een topic over geweest dacht ik. Het schijnt dat Apple dit dus nog niet heeft opgelost anno 2019? Lijkt op een agressief filter of zo...

• Alwayshappyz
pdavie2311 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:41:
[...]

Volgens mij hadden ik en andere mede tweakers dit al bij de iPhone 7? Dat gezichten bij mensen, een soort van waterverf effect geeft. Helemaal bij iets inzoomen. Ook een topic over geweest dacht ik. Het schijnt dat Apple dit dus nog niet heeft opgelost anno 2019? Lijkt op een agressief filter of zo...
Geloof je meteen hoor. Erg vervelend. Herken het dus alleen niet, ook niet bij mn 7 die ik hiervoor had. Geen idee hoe het op te lossen is 😥

• ErikBra
Gebruiken jullie de Apple camera app of bijvoorbeeld Halide? Ikzelf zie weinig verschillen..

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:38
pdavie2311 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:41:
[...]

Ja dit ervaar ik ook, al helemaal als ik foto’s van mijn tv maak. Dan lijkt het een schilderij.

Maar eigenlijk vind ik het nog niet storend..

• niekvanderw
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-11 15:07
Ik heb nu 6 weken mijn Xr en heb erg veel last van zogenaamde "ghost touches". Ook werk de tap to wake functie maar heel af en toe. Meer mensen die hier last van hebben?

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

niekvanderw schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:40:
Ik heb nu 6 weken mijn Xr en heb erg veel last van zogenaamde "ghost touches". Ook werk de tap to wake functie maar heel af en toe. Meer mensen die hier last van hebben?
Is dat met een laadkabel aangesloten of ergens in de buurt een laadkabel voor iets ? Dan kreeg ik ook issues met de touchscreen. Tap to wake werkt bij mij met twee snelle taps betrouwbaar.

• niekvanderw
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-11 15:07
Phuncz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:44:
[...]

Is dat met een laadkabel aangesloten of ergens in de buurt een laadkabel voor iets ? Dan kreeg ik ook issues met de touchscreen. Tap to wake werkt bij mij met twee snelle taps betrouwbaar.
Op het begin was het probleem alleen in de auto wanneer ik hem in een draadloze lader had, maar nu kan het elk moment zijn. Ik merk het vooral wanneer ik apps open heb die gps gebruiken.

Hij is zojuist opgehaald door iemand van UPS onderweg naar Apple ter reparatie, ben benieuwd wat er uitkomt.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:36

robertwebbe

Robert Webbe

Nu een week ervaring met mij XR. Wat mijn opvalt is dat Siri een aantal keren per dag spontaan reageert zonder dat ik Hey Siri heb geroepen. Kan in een gesprek zijn maar ook tijdens het kijken van een video. Had ik nooit last van met mijn 8+.

En af en toe haal ik hem uit mijn zak en dan brandt de zaklamp.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De zaklamp kan je activeren als het scherm actief wordt en op de linker-onderhoek drukt, dus het kan misschien per ongeluk gebeuren.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nu een paar dagen de XR, kwam van een 6.
Eerste indruk: jeetje wat groot, wat zwaar! Heb nu een baksteen in mn broekzak.. ;)
Bedienen met 1 hand zit er ook niet meer in, echt even wennen.
FaceID is top. Heb meldingen zo staan dat ie unlocked moet zijn om tekst te zien, even een blik erop zodat FaceID unlocked en de tekst verschijnt, werkt mooi! :)
Accuduur is ook top. Een uur met Waze navigeren met scherm aan: 5% eraf ofzo, Mn iPhone 6 viel dan gewoon uit (slechte accu)

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 29-10 22:39
Vanaf deze middag toch maar de XR gekocht koraal kleur.
Ik kom van de iPhone 8 Red jeetje wat typt dat fijn op een groot scherm.

Mijn 8 moest ik altijd 2 keer per dag opladen.
Is kijken hoe het gaat met de accu van dit toestel.😊

Paperbag24 wijzigde deze reactie 03-02-2019 19:00 (34%)

• Rosto
Mijn ervaringen tot nu toe .. bijna maandje XR. Grootte valt mij erg mee. Ja hij is groter en zwaarder. Merk het ook in de broekzak maar het is te doen. Pak ik mijn 6s dan voelt deze klein en licht. Wat dan ook wel fijn is .. maar het scherm van de XR is zoveel prettiger. Ook de snelheid en batterijduur en camera zijn veel beter. Al zou er een XR komen in een een 6s of misschien wel SE formaat - instant buy!

1x is de camera gecrashed. Liep gewoon vast en na een tijdje rebootte het toestel zichzelf.. Voor de rest geen gekke dingen gehad nog.

Ik ben er wel blij mee!

• Runescom
  • Laatst online: 14-11 23:24
Rosto schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:38:
Mijn ervaringen tot nu toe .. bijna maandje XR. Grootte valt mij erg mee. Ja hij is groter en zwaarder. Merk het ook in de broekzak maar het is te doen. Pak ik mijn 6s dan voelt deze klein en licht. Wat dan ook wel fijn is .. maar het scherm van de XR is zoveel prettiger. Ook de snelheid en batterijduur en camera zijn veel beter. Al zou er een XR komen in een een 6s of misschien wel SE formaat - instant buy!

1x is de camera gecrashed. Liep gewoon vast en na een tijdje rebootte het toestel zichzelf.. Voor de rest geen gekke dingen gehad nog.

Ik ben er wel blij mee!
Heb je hem met case in gebruik en zo welke? Ik ben nog steeds aan het zoeken naar de juiste, ik ben vooral van de dunne cases. Heb je er tevens een screen protector op?

Give 2 Get

• Rosto
Runescom schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Heb je hem met case in gebruik en zo welke? Ik ben nog steeds aan het zoeken naar de juiste, ik ben vooral van de dunne cases. Heb je er tevens een screen protector op?
Case: Mujjo leather case zwart. Ok, niet de dunste maar wel stijlvol en redelijke bescherming bij vallen.

Geen screenprotector.. 6s ook altijd zonder protector gedaan. Heeel lichte krasjes te zien op die (na 3,5 jaar). Op de 6s had ik een Apple leather case. De case zorgt ervoor dat met scherm naar beneden deze de tafel niet raakt wat hoop krassen voorkomt. Ik heb telefoon altijd in binnenzak of broekzak en daar geen sleutels e.d. in.. ..
Op een of andere manier komt er altijd wel een stofje of iets onder de protector bij mij ... en ja, kan daar niet tegen vandaar.

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:34
Ik overweeg over te stappen van een Smasung S9 naar de iPhone XR omdat ik van Android (lees: Google) af wil vanwege privacy-redenen. Is er iemand die beide toestellen bezit en de twee wat kan afwegen? De technische lijstjes heb ik al vergeleken en volgens mij zit het wel goed met de XR maar zonder eens eentje een week te bezitten is het natuurlijk moeilijk de gebruikerservaring te vergelijken.

• WouterL
Aegir81 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:34:
Ik overweeg over te stappen van een Smasung S9 naar de iPhone XR omdat ik van Android (lees: Google) af wil vanwege privacy-redenen. Is er iemand die beide toestellen bezit en de twee wat kan afwegen? De technische lijstjes heb ik al vergeleken en volgens mij zit het wel goed met de XR maar zonder eens eentje een week te bezitten is het natuurlijk moeilijk de gebruikerservaring te vergelijken.
Ik heb de s9+ gehad en nu de xr. Niet 1 op 1 dus, maar wel in de buurt. Qua accu ga je er enorm op vooruit, qua scherm achteruit. Ik kan wel een afweging voor je maken, maar weet niet wat jij belangrijk vindt in een smartphone. Wat wil je specifiek weten?

• Aegir81
WouterL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:40:
[...]

Ik heb de s9+ gehad en nu de xr. Niet 1 op 1 dus, maar wel in de buurt. Qua accu ga je er enorm op vooruit, qua scherm achteruit. Ik kan wel een afweging voor je maken, maar weet niet wat jij belangrijk vindt in een smartphone. Wat wil je specifiek weten?
Fijn dat de accuduur alvast beter is, dat vind ik wel belangrijk.
Ik ben vooral benieuwd naar het gebruiksgemak van de iPhone. Al mijn smartphones de voorbije 10 jaar zijn Android toestellen geweest, op 1 Windows Phone na. Ik vermoed dat het wel zal meevallen na een weekje wennen ofzo (ik gebruik al een iPad om boeken en langere artikels te lezen). Verder wil ik in staat zijn om af en toe een leuke foto te kunnen maken (over de kwaliteit van de foto's van de s9 ben ik erg tevreden), een beetje aangenaam kunnen lezen wat er op het scherm staat is ook belangrijk, met de s9 lukt dat prima maar ook de kwaliteit van de gewone iPad vind ik ok om langere tijd op te lezen.
Games spelen doe ik niet op een telefoon, communiceren gaat via Signal en ProtonMail. Dat zit wel snor, die Apps bestaan ook voor iOS.
IN de wagen gebruik ik regelmatig de GPS, dan wil ik bij voorkeur geen Google Maps/Waze gebruiken. Hoe is de ervaring met Apple Maps?

• Janet_
Aegir81 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:46:
[...]

Fijn dat de accuduur alvast beter is, dat vind ik wel belangrijk.
Ik ben vooral benieuwd naar het gebruiksgemak van de iPhone. Al mijn smartphones de voorbije 10 jaar zijn Android toestellen geweest, op 1 Windows Phone na. Ik vermoed dat het wel zal meevallen na een weekje wennen ofzo (ik gebruik al een iPad om boeken en langere artikels te lezen). Verder wil ik in staat zijn om af en toe een leuke foto te kunnen maken (over de kwaliteit van de foto's van de s9 ben ik erg tevreden), een beetje aangenaam kunnen lezen wat er op het scherm staat is ook belangrijk, met de s9 lukt dat prima maar ook de kwaliteit van de gewone iPad vind ik ok om langere tijd op te lezen.
Games spelen doe ik niet op een telefoon, communiceren gaat via Signal en ProtonMail. Dat zit wel snor, die Apps bestaan ook voor iOS.
IN de wagen gebruik ik regelmatig de GPS, dan wil ik bij voorkeur geen Google Maps/Waze gebruiken. Hoe is de ervaring met Apple Maps?
Qua camera ga je er (flink) op achteruit. De s9 heeft echt een prima camera. Ik had zelf de s8 (en Pocophone) en je merkt echt wel verschil qua foto's. Scherm zou ook minder zijn, maar daar merk ik niet veel van.
Ik gebruik zelf Google maps. Vond Apple maps niet echt simpel , maar dat is persoonsgebonden.
Qua schermgrootte zit je wel goed , ik kan er prima op lezen. Zelfs met mijn slechte ogen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Janet_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 02:17:
[...]
Qua camera ga je er (flink) op achteruit. De s9 heeft echt een prima camera. Ik had zelf de s8 (en Pocophone) en je merkt echt wel verschil qua foto's.
De iPhone Xr zijn camera is weinig mis mee hoor, getuigen de vele degelijke reviews ervan:
https://www.dxomark.com/apple-iphone-xr-camera-review/
https://www.macworld.com/...one/iphone-xr-review.html
https://www.theverge.com/...mera-screen-battery-price

Had jij niet issues met wazige foto’s van je kinderen ? Ik zie dit toevallig in de laatste review staan:
(Apple told me that the forthcoming iOS 12.1 update, currently in public beta, will address the issue of the front camera appearing to smooth out skin by picking a sharper base frame for Smart HDR, but I wasn’t able to test it yet.)
Dat is misschien gerelateerd aan jouw issue dus mogelijk een software probleem ? Of belichting: met weinig licht (indoor, in schaduw, met veel tegenlicht) gaat de techniek trucjes moeten uithalen om er een degelijke foto uit te halen.

• WouterL
Janet_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 02:17:
[...]

Qua camera ga je er (flink) op achteruit. De s9 heeft echt een prima camera. Ik had zelf de s8 (en Pocophone) en je merkt echt wel verschil qua foto's. Scherm zou ook minder zijn, maar daar merk ik niet veel van.
Ik gebruik zelf Google maps. Vond Apple maps niet echt simpel , maar dat is persoonsgebonden.
Qua schermgrootte zit je wel goed , ik kan er prima op lezen. Zelfs met mijn slechte ogen.
Dat de foto’s minder zouden zijn dan de s9 is niet een mening die wordt gedeeld door het gros van de markt. Sterker nog, het is andersom.

• Janet_
Het is mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaring. Ik heb het kunnen vergelijken met foto's van de s8 (mijn eigen) s9 (mijn partner) en de iPhone 8plus (mijn zusje) en de xr doet het toch echt een stuk minder.
Ik had meer verwacht van een prijzig toestel.

Ik ben benieuwd of het beter wordt als iOS 12.1 stabiel is.

• WouterL
Janet_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:45:
Het is mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaring. Ik heb het kunnen vergelijken met foto's van de s8 (mijn eigen) s9 (mijn partner) en de iPhone 8plus (mijn zusje) en de xr doet het toch echt een stuk minder.
Ik had meer verwacht van een prijzig toestel.

Ik ben benieuwd of het beter wordt als iOS 12.1 stabiel is.
Ik heb het kunnen vergelijken met de S9+, Huawei P20 Pro, oneplus 6/6t, iPhone 8 plus, iPhone x, iPhone xs max, iPhone 7, lg v30, pixel 2xl. De iPhone xr valt bij mij positief op.

• Janet_
WouterL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:04:
[...]

Ik heb het kunnen vergelijken met de S9+, Huawei P20 Pro, oneplus 6/6t, iPhone 8 plus, iPhone x, iPhone xs max, iPhone 7, lg v30, pixel 2xl. De iPhone xr valt bij mij positief op.
En dat is jouw mening. En zoals we op school hebben geleerd kunnen meningen verschillen.

• WouterL
Janet_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:12:
[...]

En dat is jouw mening. En zoals we op school hebben geleerd kunnen meningen verschillen.
Zeker. Probeer alleen voor de vraagsteller duidelijk te maken dat de algehele consensus is dat de iPhone xr een uitstekende camera heeft. Natuurlijk hoeft deze niet overeen te komen met jouw verwachtingen. Over het algemeen is de primaire camera van de xr hoger gewaardeerd dan de S9. Mocht je echter voorkeur hebben voor de wat verzadigdere kleuren van de s9 foto’s, dan snap ik goed waarom je de voorkeur geeft aan de s9. Begrijp me niet verkeerd: ik ben van mening dat ook dit toestel fantastische foto’s maakt. Dat ik zovele mobiele telefoons probeer is hobbymatig: ik ben een van de weinige die niet perse de voorkeur heeft voor één os.

WouterL wijzigde deze reactie 05-02-2019 08:18 (34%)

• larssieboy18
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-11 09:43
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje de iPhone XR. Deze start zichzelf alleen best vaak opnieuw op na een crash. Vooral bij het openen van snapchat start hij zich opnieuw op. Dit gebeurt eigenlijk wel minstens 1 keer per dag. Heeft een van jullie hier ook last van en zo ja, zijn er misschien dingen die jullie hebben gedaan om het op te lossen?
Als ik het goed is staan er ook ergens output logs bij de iPhone in instellingen, maar ik kan deze nu niet meer vinden. Iemand enig idee waar deze te vinden zijn?

Alvast bedankt!

• Alwayshappyz
WouterL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:14:
[...]

Zeker. Probeer alleen voor de vraagsteller duidelijk te maken dat de algehele consensus is dat de iPhone xr een uitstekende camera heeft. Natuurlijk hoeft deze niet overeen te komen met jouw verwachtingen. Over het algemeen is de primaire camera van de xr hoger gewaardeerd dan de S9. Mocht je echter voorkeur hebben voor de wat verzadigdere kleuren van de s9 foto’s, dan snap ik goed waarom je de voorkeur geeft aan de s9. Begrijp me niet verkeerd: ik ben van mening dat ook dit toestel fantastische foto’s maakt. Dat ik zovele mobiele telefoons probeer is hobbymatig: ik ben een van de weinige die niet perse de voorkeur heeft voor één os.
Eens met dit. Qua camera ga je er alleen maar op vooruit imo en ook ik heb genoeg telefoons gehad om het mee te vergelijken. Is maar net wat je belangrijk vind in foto's. Vrijwel elke review geeft het voordeel aan de XR. Ook reviews worden geschreven door mensen met verschillende meningen, maar toch. Achteruit ga je er sowieso niet mee.

• Maxwell-95
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 11-03 15:57
Bij mij valt de XR soms uit het niets uit, zijn er anderen die dat ook hebben? Tikkeltje vervelend... Voor de rest mooi apparaat hoor

• Stevie07
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:17
Maxwell-95 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:24:
Bij mij valt de XR soms uit het niets uit, zijn er anderen die dat ook hebben? Tikkeltje vervelend... Voor de rest mooi apparaat hoor
Geen last van. Zou ik gelijk mee teruggaan.

• Aegir81
Bedankt voor de feedback over de XR. Ik twijfel nog steeds wat, ik plan een bezoekje aan een verkooppunt in en ga er eens gaan aan 'voelen' ;-)

• dycell
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-11 12:32
Alwayshappyz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Eens met dit. Qua camera ga je er alleen maar op vooruit imo en ook ik heb genoeg telefoons gehad om het mee te vergelijken. Is maar net wat je belangrijk vind in foto's. Vrijwel elke review geeft het voordeel aan de XR. Ook reviews worden geschreven door mensen met verschillende meningen, maar toch. Achteruit ga je er sowieso niet mee.
Het is ook vooral de post-processing van de foto's die voor iedereen de voorkeur bepaald. De camera's zijn allemaal erg goed, niemand die erover klaagt. Samsung geeft echter de voorkeur om kleuren iets overdreven weer te geven in zijn foto's waar IOS apparaten meer natuurlijker zijn.

Voor iedereen is de voorkeur weer anders maar als je beide toestellen in RAW zou fotograferen ben ik benieuwd naar het verschil..

Een mooi voorbeeld. MKBHD heeft een blinde smartphone camera test uitgevoerd met alle vlaggenschip telefoons. Resultaat: de blackberry (met een "shit" camera wint) van de iPhone :+
The Blind Smartphone Camera Test 2018!

• Rosto
Tip: Vooral niet kopen: De XR case van de Action. Kost nog geen twee euro.. Ziet er interessant uit (lijkt op een Apple case).. zit voor geen meter. De onderkant zit gewoon los (telefoon flapt eruit..). Dus bespaar je de 1 euro zoveel <-- ik moest het gewoon proberen.

• Ali_Baba
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 01:20
Rosto schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:29:
Tip: Vooral niet kopen: De XR case van de Action. Kost nog geen twee euro.. Ziet er interessant uit (lijkt op een Apple case).. zit voor geen meter. De onderkant zit gewoon los (telefoon flapt eruit..). Dus bespaar je de 1 euro zoveel <-- ik moest het gewoon proberen.
Ik hoop toch wel dat iedereen wat investeerd in een hoesje voor een telefoon van 700-800 euro :P.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ali_Baba schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Ik hoop toch wel dat iedereen wat investeerd in een hoesje voor een telefoon van 700-800 euro :P.
Je ziet hetzelfde met dure wagens en banden/velgen: prioriteiten compleet scheef. Ik vind het bizar, maar ik bekijk het ook zeer droog: moderne smartphones zijn van glas en aluminium, wat in mijn ervaring twee materialen zijn die je niet wilt om te vallen op een harde ondergrond. Dus ofwel koop je een degelijke case, ofwel denk je dat je nooit iets laat vallen.

Ik weet van mezelf dat ik héél voorzichtig met mijn spullen omspring en nog steeds heb ik een Otterbox case. Maar ik zie overal rond mij wel mensen met hoesjes die compleet uit elkaar vallen (want goedkoop bij de Action) of zonder hoesje met gebarsten scherm. Nee hoor, dan geef ik wel 5% van het budget van de telefoon aan een goede case ipv. 3 cases per jaar die hopelijk de telefoon ook beschermen.
@Phuncz ik heb de schurft aan hoesjes, ondanks dat (leren)hoesjes erg mooi kunnen zijn. Telefoon ligt zoveel beter in de hand zonder. Dus screenprotector voorop én achterop, ring om de camera heen en voila. Van die pouches zijn al beter, maar ook redelijk irritant. Die 5% investeer ik liever deels in AppleCare+ :P

Het enige moment waarop ik soms een hoesje gebruik is bij outdoor activiteiten omdat het kreng van zichzelf zo glad is dat het met natte handen niet te doen is, dus er een stroef hoesje om gaat voor de grip. :P
(Al wordt de folie op de achterkant bij aanraking met vocht ook extra stroef, dat scheelt al.)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 06-02-2019 17:22 (8%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ali_Baba
WhatsappHack schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:20:
@Phuncz ik heb de schurft aan hoesjes, ondanks dat (leren)hoesjes erg mooi kunnen zijn. Telefoon ligt zoveel beter in de hand zonder. Dus screenprotector voorop én achterop, ring om de camera heen en voila. Van die pouches zijn al beter, maar ook redelijk irritant. Die 5% investeer ik liever deels in AppleCare+ :P

Het enige moment waarop ik soms een hoesje gebruik is bij outdoor activiteiten omdat het kreng van zichzelf zo glad is dat het met natte handen niet te doen is, dus er een stroef hoesje om gaat voor de grip. :P
(Al wordt de folie op de achterkant bij aanraking met vocht ook extra stroef, dat scheelt al.)
Ik heb exact hetzelfde maarja ik kan mezelf niet vertrouwen zonder hoesje omdat ik hem gegarandeerd kapot laat vallen. Ik heb ik tegenstelling tot jou ook een gruwelijke hekel aan screen protectors dus slechte zaak voor mij :P.
@Ali_Baba Ik ben ook geen fan van screenprotectors, maar sinds de iPhone 7 krassen die schermen zo bizar snel dat ik daar écht niet omheen kan. M’n iPhone 6 en 6S bijvoorbeeld hadden nooit een hoesje noch screenprotector gezien. Smetteloze staat bij verkoop. De iPhone 7 had na 2 weken al allemaal haarkrasjes en werd rap erger. Gelukkig werd die omgeruild vanwege een coil-whine probleem, meteen een screenprotector opgezet. :P Ik mis dat aluminium stiekem wel, maar wat ik echt graag zou zien is een iPhone compleet van RVS. Draadloos laden be damned of vind een mooie manier om dit in het design te verwerken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ali_Baba
WhatsappHack schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:56:
@Ali_Baba Ik ben ook geen fan van screenprotectors, maar sinds de iPhone 7 krassen die schermen zo bizar snel dat ik daar écht niet omheen kan. M’n iPhone 6 en 6S bijvoorbeeld hadden nooit een hoesje noch screenprotector gezien. Smetteloze staat bij verkoop. De iPhone 7 had na 2 weken al allemaal haarkrasjes en werd rap erger. Gelukkig werd die omgeruild vanwege een coil-whine probleem, meteen een screenprotector opgezet. :P Ik mis dat aluminium stiekem wel, maar wat ik echt graag zou zien is een iPhone compleet van RVS. Draadloos laden be damned of vind een mooie manier om dit in het design te verwerken.
Zelf geen van de telefoons gehad (ben van plan de xr op abonnement te kopen). Toch wel triest dat Apple elk jaar zegt dat het glas weer duurzamer is, terwijl het duidelijk niet zo is. Mijn moeder gebruikt nu een 6 en mijn broer nu een 7, en ja je raad het dus ook al, 6s piekgaaf en 7 vol met krasjes.

• WouterL
Ali_Baba schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:15:
[...]

Zelf geen van de telefoons gehad (ben van plan de xr op abonnement te kopen). Toch wel triest dat Apple elk jaar zegt dat het glas weer duurzamer is, terwijl het duidelijk niet zo is. Mijn moeder gebruikt nu een 6 en mijn broer nu een 7, en ja je raad het dus ook al, 6s piekgaaf en 7 vol met krasjes.
Glas heeft twee eigenschappen: het kan barsten en breken. Nu wil het ook zo zijn dat duurzamer niet perse betekent dat het glas ook krasbestendiger wordt. Integendeel.

• Ali_Baba
WouterL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:45:
[...]

Glas heeft twee eigenschappen: het kan barsten en breken. Nu wil het ook zo zijn dat duurzamer niet perse betekent dat het glas ook krasbestendiger wordt. Integendeel.
Daar heb je inderdaad gelijk maarja als het een merkbaar verschil zou zijn dan zouden de schermen bijna onbreekbaar moeten zijn na al die jaren claimen dat het duurzamer is :P. Natuurlijk begrijp ik dat het allemaal om de marketing gaat maar ik vraag me af hoeveel mensen er nog in trappen.

Ali_Baba wijzigde deze reactie 06-02-2019 19:56 (10%)

• WouterL
Ali_Baba schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:55:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk maarja als het een merkbaar verschil zou zijn dan zouden de schermen bijna onbreekbaar moeten zijn na al die jaren claimen dat het duurzamer is :P. Natuurlijk begrijp ik dat het allemaal om de marketing gaat maar ik vraag me af hoeveel mensen er nog in trappen.
Wil je echt duurzaam dan moet je naar plastic. Maar goed, dat krast als een gek. En oogt niet luxe..

• ErikBra
Nu een tijdje de Xr in gebruik. Heel fijne telefoon, snel, batterij gaat lang mee, face id is heerlijk, camera ook erg fijn, scherm (Ik kom van een S8+) ook. Ik merk dat verschil met oled niet zo, zelf vind ik dat ook verrassend. Wat mij betreft is carplay in de auto echt de killer application - dat kan ook met andere iPhones en is erg erg fijn. Nooit meer gepruts met Spotify in de auto. Dit kan Android auto toch echt niet, of heb ik iets gemist? Verder gebruik ik gboard en Outlook for iOS - laatste is echt veel fijner dan bokkige iOS apps. Al met al een goede ervaring en een fijn toestel!

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-11 08:26
Sinds een paar dagen de Spigen Thin Fit als beschermhoes voor mijn XR.
Bijzonder tevreden over het hoesje en juist omdat ik zo'n soort systeem gebruik in de auto:

Normaal heb je bij de hoesjes dat er een bobbel/verhoging komt van het metalen plaatje, maar nu valt het reuze mee omdat de Spigen een uitsparing heeft.
Verder zit die super strak om de telefoon en knoppen zijn super bereikbaar.
Erg blij hiermee :) !

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Seaturtle1337
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 23-04 16:13
WouterL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:45:
[...]

Merk dat de laatste jaren juist -gevoeliger- is geworden de glas op de toestellen, 1 keer verkeerd laten vallen en het hele scherm barst, Toen ik een iPhone 3GS liet vallen kon ik gewoon het moederbord zien, flink stuk uit glas van de iphone maar barsten ho maar.. :P

Met vriendelijke groet,

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-11 13:28
Hey tweakers,

Even een vraagje: ik heb nu een paar dagen dese iPhone en ben nu de mogelijkheden tot draadloos opladen te onderzoeken

Ik kom er alleen niet uit. De ene website geeft aan dat dit slecht is voor je accu. De ander zegt dat het geen kwaad kan. Vervolgens lees ik weer dat je nooit moet opladen als je een hoesje erom hebt zitten.

Wat is nu verstandig? Bedraad of draadloos opladen en bij hoeveel % van de accu is het het beste om op te laden?

• Aegir81
Jboy1991 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:54:
Hey tweakers,

Even een vraagje: ik heb nu een paar dagen dese iPhone en ben nu de mogelijkheden tot draadloos opladen te onderzoeken

Ik kom er alleen niet uit. De ene website geeft aan dat dit slecht is voor je accu. De ander zegt dat het geen kwaad kan. Vervolgens lees ik weer dat je nooit moet opladen als je een hoesje erom hebt zitten.

Wat is nu verstandig? Bedraad of draadloos opladen en bij hoeveel % van de accu is het het beste om op te laden?
Als het geen metalen hoesje is, kan het volgens mij geen kwaad om te laten met hoesje.
En ook over dat het slechter is voor je batterij, zou ik me geen zorgen maken. Een accu vaak herladen leidt altijd tot slijtage, en die is volgens mij gelijkaardig voor bedraad of draadloos laden.

• Jboy1991
Aegir81 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:20:
[...]

Als het geen metalen hoesje is, kan het volgens mij geen kwaad om te laten met hoesje.
En ook over dat het slechter is voor je batterij, zou ik me geen zorgen maken. Een accu vaak herladen leidt altijd tot slijtage, en die is volgens mij gelijkaardig voor bedraad of draadloos laden.
Heb zon kunstof hoesje nu met verharde zijkanten.

En aangezien mijn iPhone 7 na 2 jaar nog maar 79% accu capaciteit had wil ik dat met deze natuurlijk niet veroorzaken.

Maar draadloos laden moet geen kwaad kunnen dus?

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-11 16:31

BleuZ

Dolletjes!

Het is wel zo dat een batterij sneller slijt bij hogere temperaturen, en met draadloos opladen wordt er nu eenmaal meer warmte gegenereerd dan met bedraad opladen. Hetzelfde principe zie je bij snelladen, dat genereert ook meer warmte dan trager opladen, en als gevolg zorgt trager opladen voor minder slijtage van de batterij.

Hoe significant die verschillen zijn binnen een gebruiksduur van 2 jaar durf ik niet te zeggen.

BleuZ wijzigde deze reactie 23-02-2019 11:40 (10%)

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:36

robertwebbe

Robert Webbe

Bij mijn 8 Plus heb ik vaak geladen met een MacBook snellader. Na 2 jaar had ik wel de indruk dat de batterij wel iets harder achteruit is gegaan dan mijn vorige toestellen waar ik bewust altijd een Apple 5 Watt lader gebruikte.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Jboy1991
BleuZ schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:34:
Het is wel zo dat een batterij sneller slijt bij hogere temperaturen, en met draadloos opladen wordt er nu eenmaal meer warmte gegenereerd dan met bedraad opladen. Hetzelfde principe zie je bij snelladen, dat genereert ook meer warmte dan trager opladen, en als gevolg zorgt trager opladen voor minder slijtage van de batterij.

Hoe significant die verschillen zijn binnen een gebruiksduur van 2 jaar durf ik niet te zeggen.
Maar wat voor meerwaarde heeft draadloos opladen dan, als dit ten koste kan gaan van de levensduur van je accu?

Ik verkies dan liever langer levensduur dan gebruikersgemak

• Hatman
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:34
Jboy1991 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Maar wat voor meerwaarde heeft draadloos opladen dan, als dit ten koste kan gaan van de levensduur van je accu?

Ik verkies dan liever langer levensduur dan gebruikersgemak
Ik gebruik nu de iPhone Xr met dun kunststofhoesje gewoon met de Ikea wl-lader 5W (inbouwmodel in mijn nachtkastje) het spul wordt nauwelijks warm en het gebruikersgemak is dat ik niet meer een kabeltje hoe in te steken. Het snelladen zorgt voor de meeste slijtage. Gelukkig slaap ik lang genoeg om het langzaam laden snel genoeg te vinden.

• Jboy1991
Even nog een vraagje:
ik wil eigen notificatie geluiden hebben op whatsapp. Nu dacht ik het simpel te doen met iMazing. Maar helaas neemt whatsapp deze geluiden niet over. Is er een manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen? Vind de standaardgeluidjes wat saai namelijk haha

• Katmi
  • Nu online
Ik merk dat als mijn iPhone in standby ligt bv langs mij thuis en ik unlock het scherm door een tap bv na een tijdje standby dat hij op 4G staat terwijl hij toch zeker op de WiFi hangt.
Vaak neemt hij dan wel de verbinding meteen terug als ik het scherm unlock, of soms eens de WiFi quick toggle aan en uit zet in quick settings.

Iemand een idee waarom die soms random in standby op 4G vliegt ipv op WiFi te blijven ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jboy1991
Even een vraagje: ik stelde hier eerder de vraag met betrekking tot draadloos laden en het sneller slijten van de accu. Nu begreep ik dat dit eigenlijk verwaarloosbaar is als je maar niet snel gaat laden.

Nu was ik in de mediamarkt vandaag en zag deze laadstation.
https://www.mediamarkt.nl...AktuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Is dit een goede laadstation voor de iPhone? Of zijn er betere die goedkoper zijn. Ik hoef geen snellaadsysteem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

@Jboy1991 De merken die kwalitatief goede accessoires voor Apple maken (qua kabels, adapters, voeding) zijn Anker en Belkin. Cellular Line is een goedkoop Chinees OEM merk van Media Markt zelf denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:56
Jboy1991 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:03:
Even een vraagje: ik stelde hier eerder de vraag met betrekking tot draadloos laden en het sneller slijten van de accu. Nu begreep ik dat dit eigenlijk verwaarloosbaar is als je maar niet snel gaat laden.

Nu was ik in de mediamarkt vandaag en zag deze laadstation.
https://www.mediamarkt.nl...AktuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Is dit een goede laadstation voor de iPhone? Of zijn er betere die goedkoper zijn. Ik hoef geen snellaadsysteem.
Voor veel minder geld heb je wel een snellader:
https://www.amazon.de/Ank...&sr=1-5&keywords=anker+qi

Doe er nog een laadblokje van 18W bij en je bent voor iets meer dan de helft van het geld klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jboy1991
rclahsen schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:27:
[...]

Voor veel minder geld heb je wel een snellader:
https://www.amazon.de/Ank...&sr=1-5&keywords=anker+qi

Doe er nog een laadblokje van 18W bij en je bent voor iets meer dan de helft van het geld klaar.
Zoals ik aangaf wil ik juist GEEN snellader. Dit omdat de accu sneller slijtage krijgt dan als je langzaam laad.
Phuncz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:26:
@Jboy1991 De merken die kwalitatief goede accessoires voor Apple maken (qua kabels, adapters, voeding) zijn Anker en Belkin. Cellular Line is een goedkoop Chinees OEM merk van Media Markt zelf denk ik.
Bedankt voor de tip. Dan kijk ik even verder. Is namelijk voor mijn verjaardag als cadeau haha

Jboy1991 wijzigde deze reactie 03-03-2019 19:40 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:56
Jboy1991 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Zoals ik aangaf wil ik juist GEEN snellader. Dit omdat de accu sneller slijtage krijgt dan als je langzaam laad.

[...]

Bedankt voor de tip. Dan kijk ik even verder. Is namelijk voor mijn verjaardag als cadeau haha
Dan gebruik je gewoon het door Apple bij je iPhone geleverde laadblokje van 5W. Ben je voor minder dan de helft van het geld kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
[...]

[...]

''Some manufacturers (for example, Oppo, Vivo, OnePlus, Apple) go even further and use the multicellular assemblies connected in parallel. As a result, both the batteries, with a total capacity of 4000 mAh, receive only 2A each with the 4A current supply. The current poured into such battery is evenly distributed among cells. If current is low, the losses of resistance are low, too. So, the efficiency of charging gets higher.

Thanks to elaborate algorithms, fast charging does not harm our batteries. Some users may object: «My battery broke in a year because of it». It is not true. In fact, it happened because of the change in the operating scenario of the device caused by the presence of quick charge''

Dat schijnt allemaal reuze mee te vallen... ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Nu een paar weekjes de Xr in bezit.

Vind 'm wel wat te zwaar, verder echt bizar goede batterij duur.
Nog nooit een iPhone (sinds de 3GS) meegemaakt met zo'n bizar goede batterij/standby tijd.
Ik haal met gemak ruim 2 dagen met redelijk intensief gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:25
Geert1976 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:38:

Nog nooit een iPhone (sinds de 3GS) meegemaakt met zo'n bizar goede batterij/standby tijd.
Welkom Geert :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:45
Geert1976 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:38:

Is het deze keer een blijvertje? Of denk je dat je binnenkort weer aan de Xs Max zit? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
DwightKSchrute schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Is het deze keer een blijvertje? Of denk je dat je binnenkort weer aan de Xs Max zit? ;)
Krijg vrijdag de nieuwe Samsung S10 binnen, dat wordt mijn daily driver (voorlopig).
Maar deze Xr blijf ik zeker houden, de tank! Haha

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22:24
Toch Apple trouw gebleven omdat het toestel mij ook trouw is gebleven.
Mijn 6’je mag na 4 jaar met pensioen, heeft al die tijd geen steek laten vallen.
Heel tevreden dus en hoop minstens even lang te kunnen genieten van de XR!

Het is een zwarte 64gb geworden 8)

Heb even de iPhone X en Samsung S10 overwogen maar eerstgenoemde vond ik gewoon minder mooi (rvs vs alu randen) en net wat te compact.
En de Samsung heeft weer van die typische Samsung dingetjes zoals de onnatuurlijke camera/kleuren.

Superblij mee!

Nu een stijlvol hoesje uitzoeken.
Heb altijd Tech21 gehad maar dat maakt hm wel wat bulky.
Een Spigen Air Skin lijkt me wel wat!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22:24
Wat een lekker ding zeg die XR :9~

Maakt prachtige foto’s, belachelijk goede accu duur en top dat face-id.
Ik dacht echt de home button / finger print enorm te gaan missen maar niks van dat alles.
“Tap to rise” en eigenlijk als je al dénkt aan je gezicht ervoor houden is ‘ie al unlockt. Mooi stukje techniek _/-\o_

Na wat research heb ik de Spigen Air Skin en UAG Plasma Cobalt besteld.
De laatste voor de wat ruigere dagen :9

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BleuZ

BleuZ

Dolletjes!

Aangezien Apple zelf geen lederen case maakt voor de iPhone XR heb ik de gok gewaagd en op AliExpress een "Apple" lederen case besteld voor een tientje. Werd geadverteerd als zijnde echt leder, dus geen PU leder, en de knoppen lijken ook van echt aluminium te zijn (of in ieder geval iets van ijzer, aangezien ze een beetje koud aanvoelen 's ochtends).

Het blijft even afwachten hoe snel dit hoesje slijt, maar vooralsnog ben ik tevreden :)

Aangezien het geen origineel Apple-product is zal ik de link naar de case beter niet posten, maar het leek me wel nuttige informatie om te delen met eventuele geïnteresseerden. Bovendien kom je met de informatie hierboven wel al snel bij het goede product uit na wat zoeken :*)

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heeft er hier iemand een idee of er verschil zit tussen de software van een iPhone in HongKong of Macau? Wil graag een dual sim meenemen en kan een a2108 nemen uit Macau maar twijfel over de software, kan er met Google geen duidelijke info over vinden...

• BleuZ

BleuZ

Dolletjes!

Jay-v schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:18:
Heeft er hier iemand een idee of er verschil zit tussen de software van een iPhone in HongKong of Macau? Wil graag een dual sim meenemen en kan een a2108 nemen uit Macau maar twijfel over de software, kan er met Google geen duidelijke info over vinden...
EveryMac noemt geen specifieke verschillen tussen a2108 modellen. Lijkt me dat er geen verschil zit tussen een iPhone uit Hong Kong of Macau.

De enige verschillen in software waar ik in de afgelopen jaren over heb gehoord zijn het ontbreken van Facetime in iPhones die in Arabische landen worden verkocht en het verplichte camerageluid in iPhones die in Japan worden verkocht. Als er andere significante verschillen waren, denk ik dat die ondertussen ook wel aan het licht gekomen zouden zijn :)

BleuZ wijzigde deze reactie 13-03-2019 11:41 (3%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
[...]

[...]

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40381979/ schijnt goed te zijn. als je een middagje bij de Ikea bent ;)

Draadloos is meer gebruiksgemak, en het is beter te laden van +- 20% ->80% dan van 5 naar 100.
van 20 naar 80% is 'vaak' 1 uurtje. test maar of het werkt met het hoesje die jij gebruikt. ik heb een Anker, maar gebruik het nagenoeg nooit.(volgens mij heeft mijn broer hem pas gebietst voor zijn S9) ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

BleuZ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:40:
[...]

EveryMac noemt geen specifieke verschillen tussen a2108 modellen. Lijkt me dat er geen verschil zit tussen een iPhone uit Hong Kong of Macau.

De enige verschillen in software waar ik in de afgelopen jaren over heb gehoord zijn het ontbreken van Facetime in iPhones die in Arabische landen worden verkocht en het verplichte camerageluid in iPhones die in Japan worden verkocht. Als er andere significante verschillen waren, denk ik dat die ondertussen ook wel aan het licht gekomen zouden zijn :)
Het lijkt erop dat men in Macau het HK model "ZA/A" verkoopt met internationale software. In Mainland China is het de "CH/A" waar inderdaad geen Group Facetime + Facetime audio opzit.

• BleuZ

BleuZ

Dolletjes!

Jay-v schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:14:
[...]

Het lijkt erop dat men in Macau het HK model "ZA/A" verkoopt met internationale software. In Mainland China is het de "CH/A" waar inderdaad geen Group Facetime + Facetime audio opzit.
Oh, ik was mij er niet van bewust dat China zo'nzelfde regeling had met Facetime. Dat is zeker wel goed om te weten!
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True